オフハイウェイ電気自動車市場 - 世界および地域別分析:用途、推進タイプ、車両タイプ、国レベル分析に焦点 - 2024-2034年の分析と予測
Off-Highway Electric Vehicle Market - A Global and Regional Analysis: Focus on Application, Propulsion Type, Vehicle Type, and Country-Level Analysis - Analysis and Forecast, 2024-2034
オフハイウェイ電気自動車市場概要
オフハイウェイ電気自動車市場は、2024年の54億8,550万ドルから2034年には564億8,370万ドルに成長すると予測され、予測期間2024〜2034年のCAGRは26.26%と堅調な伸びを示す。... もっと見る
サマリー オフハイウェイ電気自動車市場概要
オフハイウェイ電気自動車市場は、2024年の54億8,550万ドルから2034年には564億8,370万ドルに成長すると予測され、予測期間2024〜2034年のCAGRは26.26%と堅調な伸びを示す。この成長の主因は、排出ガスと運転コストの削減を目指す企業が建設、農業、鉱業で電気自動車の採用を増やしていることである。バッテリー効率、充電インフラ、車両性能の向上など、技術の進歩が市場拡大に拍車をかけている。さらに、環境規制の強化や、政府や企業による持続可能性の重視の高まりが、電動オフハイウェイ車への移行を加速させている。産業界がクリーンエネルギー・ソリューションを優先し続ける中、オフハイウェイEV市場は、持続可能で環境に優しい産業慣行へのシフトを推進する上で極めて重要な役割を果たすと予想される。
オフハイウェイEV市場の紹介
オフハイウェイ電気自動車(OHEV)市場は、建設、農業、鉱業業界が掘削機、ローダー、トラクター、採掘トラックなど、電気駆動の機械をますます採用するにつれて勢いを増している。従来、ディーゼルエンジンを動力源とするこれらの車両は、高い排出ガス、騒音公害、多額のメンテナンス費用の原因となっていた。電動化へのシフトは、温室効果ガスの排出を削減し、エネルギー効率を高め、作業現場の安全性を向上させることで、こうした懸念に対処するものである。バッテリー技術の進歩と規制当局の強力なサポートにより、OHEVの採用が加速しており、持続可能な産業慣行の重要な構成要素として位置づけられている。これらの車両は、運用コストとメンテナンスコストの削減を通じて長期的なコスト削減を実現すると同時に、環境面でも大きなメリットをもたらします。産業界が持続可能性を優先する中、オフハイウェイ電気自動車市場は大幅な成長を遂げ、よりクリーンで効率的な産業運営への世界的な移行を支えることになるだろう。
オフハイウェイ電気自動車市場の紹介
オフハイウェイ電気自動車(OHEV)は、建設、農業、鉱業などの産業用途向けに設計された非道路用機械である。掘削機、ローダー、トラクター、運搬トラックを含むこれらの車両は、伝統的にディーゼルエンジンで運転されてきた。しかし、OHEVは電気ドライブトレインを利用し、排出ガスの削減、燃料消費の低減、騒音公害の最小化により、より持続可能な代替手段を提供する。オフハイウェイ車における電動化へのシフトは、バッテリー技術の進歩、エネルギー効率の向上、環境規制の強化によって推進されている。OHEVは産業機械の操作安全性と性能を向上させるだけでなく、大型機械に大きく依存する産業の二酸化炭素排出量削減にも貢献している。より環境に優しい産業用ソリューションへの需要が高まる中、オフハイウェイ電気自動車は様々なセクターの持続可能な開発戦略にとって不可欠な存在となっている。
オフハイウェイ電気自動車の産業への影響
オフハイウェイ電気自動車(OHEV)市場は、従来の運用方法を変革することで、建設、農業、鉱業などの産業に大きな影響を与えている。OHEV の採用は化石燃料への依存を減らし、温室効果ガス排出の減少につながり、よりクリーンで持続可能な産業運営に貢献する。また、燃料消費量の削減やメンテナンスの必要性を最小限に抑えることで、運用コストを削減し、企業に長期的な財務上のメリットをもたらします。さらに、電気自動車の静かで効率的な性能は、騒音レベルを下げ、オペレーターの快適性を向上させることで、職場の安全性を高める。排出ガスに対する規制圧力が強まる中、OHEV は生産性を向上させながら環境基準を遵守しようとする企業にとって、実行可能なソリューションを提供します。市場の成長は、バッテリー技術と充電インフラの革新を促進し、よりクリーンで効率的な産業慣行へのシフトをさらに強化している。OHEVの統合が進むことで、大型機械と産業用モビリティの展望は大きく変わるだろう。
オフハイウェイ電気自動車市場のセグメンテーション
セグメンテーション1:用途別
- 建設
- 鉱業
- 農業
- その他
建設が市場をリードする(用途別)
建設部門は、持続可能でエネルギー効率の高い手法を採用する傾向が強まっていることから、世界のオフハイウェイ電気自動車(OHEV)市場の先陣を切ることになりそうだ。建設プロジェクトを取り巻く環境規制が厳しくなるにつれ、電気機械の需要が急速に高まっている。都市部での排出ガス削減や環境基準の厳格化が強く求められる中、電気建設車両は従来のディーゼルエンジン搭載機器に代わる実用的な選択肢となっている。さらに、燃料消費量やメンテナンスを含む運用コストの削減を推進することで、電動ソリューションへの移行が加速している。掘削機、ローダー、ダンプトラックなどの電動オフハイウェイ車両は、騒音や大気汚染を最小限に抑えることが不可欠な都市インフラプロジェクトや大規模建設現場での導入が進んでいる。生産性を高め、ダウンタイムを減らし、作業効率を向上させるOHEVの能力により、建設業界はOHEVの採用・導入をリードし、持続可能な建設慣行の未来を推進する態勢を整えている。
セグメンテーション2:推進力タイプ別
- バッテリー電気自動車(BEV)
- ハイブリッド電気自動車(HEV)
市場をリードするハイブリッド電気自動車(推進力タイプ別)
ハイブリッド電気自動車(HEV)は、電気技術と内燃機関(ICE)技術の利点を併せ持つことから、世界のオフハイウェイ電気自動車(OHEV)市場を推進力タイプ別に支配することになるだろう。HEVは、燃料効率と排出ガス削減の理想的なバランスを提供するため、高出力と長時間稼働が求められることが多い建設、農業、鉱業などのオフハイウェイ分野に適している。電気エンジンとディーゼルエンジンまたはガソリンエンジンの両方を利用することで、HEVは完全電気自動車によくある制約であるバッテリー航続距離の制限を受けることなく、長時間運転することができる。さらに、HEVは完全電動化への移行がスムーズであるため、要求の厳しいヘビーデューティ・オペレーションを行う産業にとって好ましい選択肢となっている。燃料効率の向上、低排出ガス、遠隔地や厳しい環境下での機能性により、HEVはオフハイウェイ車市場の世界的な大きな成長を牽引することになるだろう。
セグメンテーション3:車両タイプ別
- 掘削機
- トラック
- ローダー
- その他(トラクター、スノーグルーミングなど)
ショベルカーが市場をリード(車両タイプ別)
ショベルカーは、オフハイウェイ電気自動車(OHEV)市場、特に建設業界において、この分野での電動化の初期段階を代表するものとして市場をリードしている。そのコンパクトなサイズと低い電力需要は、電動化に適している。操縦性と柔軟性が評価されているミニショベルは、すでに現場で一般的に使用されており、電気技術の採用が進んでいる。厳しい排出ガス規制や騒音規制があるオフロード用途で頻繁に使用されることで、その採用はさらに加速している。特に、ABボルボやJCBといった企業が電動ミニショベルを導入しており、ボルボのECR25やJCBの19C-1Eといったモデルが人気を集めている。さらに、住宅建設や都市建設において、より静かでクリーンな機械に対する需要が高まっていることも、このシフトに拍車をかけている。ボルボとビーム・グローバルの協力によるオフグリッドソリューションのような充電インフラにおける革新は、充電の課題に対処し、世界的な現場での電動ショベルの幅広い採用を促進している。
セグメンテーション4:地域別
- 北米
- ヨーロッパ
- アジア太平洋
- その他の地域
市場をリードする北米地域(地域別)
北米は、いくつかの重要な要因によって、世界のオフハイウェイ電気自動車(OHEV)市場の最前線に位置している。この地域は強力な産業基盤の恩恵を受けており、Caterpillar、Deere & Company、CNH Industrial N.V.などの大手メーカーが北米に本社を置き、技術革新を促進して生産能力を高めている。さらに、特に米国では厳しい環境規制があり、政府が大型機械のゼロエミッション基準を推進しているため、電動ソリューションの採用が加速している。持続可能な代替製品に対する需要の高まりと、建設・農業セクターの拡大が、この移行をさらに後押ししている。さらに、民間の投資と政府の政策の両方が、オフハイウェイ車の電動化を促進する上で重要な役割を果たしている。技術の進歩が続き、規制環境も良好な北米は、世界のOHEV市場でリーダーシップを維持するのに有利な立場にある。
オフハイウェイ電気自動車市場の最新動向:
- 2024年8月、フォーテスキュー・メタルズはリーベル・マイニングと提携し、クリスマス・クリーク鉱山で完全統合型の自律走行式運搬ソリューション(AHS)を開発・検証した。このシステムには、フリート管理システム、Liebherr T 264トラック用のオンボード自律走行キット、高精度マシン・ガイダンス・システムが含まれ、多様な自律走行車両を調整する。このイニシアチブは、2030年までにスコープ1と2の排出量をゼロにするというフォーテスキュー・メタル社の目標をサポートすることを目的としており、リーブルグループの拡大する技術ポートフォリオの一部として、最終的には世界中で利用できるようになる予定です。
- 2024年7月、ヤンマー傘下のEleo社は、オフハイウェイ用モジュール式バッテリーパックの新シリーズを発売した。これらのパックは少量多品種の車両向けに設計されており、拡張可能な電圧範囲(50V~720V)と最大90kWの連続出力を提供し、柔軟な統合、容易な保守性、業界標準のプロトコルを備えている。
- 2024年1月、キャタピラーはCRHと提携して電動オフハイウェイ・トラックを導入し、建設部門の脱炭素化に貢献する。2022年12月、日本電産はメキシコに電気モーター製造工場を設立するために7億1,500万ドルを投資すると発表し、同地域の電動車両のサプライチェーンを強化する。2022年初め、ジョンディア社はクライセル・エレクトリック社を通じてバッテリー生産能力を2GWh以上拡大し、オフハイウェイ機器の電動化の推進を強化した。
需要 - 推進要因、制約、機会
オフハイウェイ電気自動車市場の推進要因
オフハイウェイ電気自動車(OHEV)市場の主な原動力は、排出ガスと騒音削減のニーズ、厳しい環境規制への対応、持続可能なソリューションの推進である。オフハイウェイ機器の電動化は温室効果ガスの排出を大幅に削減し、バッテリー電気自動車(BEV)のCO2換算排出量は、ガソリン車の6.29トンと比較してわずか1.36トンであり、環境に大きなメリットをもたらします。このシフトは、米国環境保護庁のイニシアティブや欧州連合の二酸化炭素削減目標といった規制圧力の高まりによってさらに後押しされている。さらに、電気オフハイウェイ車は騒音レベルを低減して運転するため、住宅地や都市部の建設地帯における騒音公害の懸念に対処することができる。政府と産業界はゼロ・エミッション車への関心を高めており、メーカーに、進化する排出基準を満たし、罰則を回避するために電動化を採用するインセンティブを与えている。このような背景から、OHEVは持続可能な産業活動の中心的存在となっている。
オフハイウェイ電気自動車市場の阻害要因
オフハイウェイ電気自動車(OHEV)市場は、主にエネルギー貯蔵と初期コストの高さに関連する大きな制約に直面している。現在のバッテリー技術ではオフハイウェイ車両の大きなエネルギー需要を満たせないことが多く、航続距離の制限や頻繁な充電につながり、生産性に影響を与えている。ナトリウムイオンのような代替バッテリー技術は可能性を示しているものの、エネルギー密度の低さや寿命の短さといった課題に直面している。さらに、電気自動車に関連する高額な初期費用、特に高価なバッテリーや特殊な部品は、多くの企業にとって障壁となり、普及を妨げている。投資回収をめぐる経済的不確実性は、従来のディーゼル機械からの移行をさらに複雑にしている。長期的な運転経費の節約にもかかわらず、こうした財政的・技術的な障害は、オフハイウェイ産業における電動化への移行を遅らせ続けている。これらの課題を克服するには、より広範な採用を可能にするための継続的な技術革新、インフラ整備、戦略的な経済計画が必要となる。
オフハイウェイ電気自動車市場の機会
オフハイウェイ電気自動車(OHEV)市場は、モバイル充電ソリューションと再生可能エネルギー統合の技術革新に牽引され、大きなビジネスチャンスをもたらしている。Charge Qube や ZAPI GROUP の SG9 などのモバイル充電ユニットは、遠隔地やダイナミックな環境での固定充電インフラが限られているという課題に対処し、現場での充電を可能にし、ダウンタイムを削減します。これらのソリューションは業務効率を向上させ、様々な産業における電気自動車の実現可能性を広げます。太陽光発電や風力発電のような再生可能エネルギー源をOHEVシステムに統合することで、特に非電化地域における持続可能なアプローチを提供します。この統合は化石燃料への依存を減らし、運用コストを下げ、環境目標をサポートする。さらに、ビークル・ツー・グリッド(V2G)システムはエネルギー交換の可能性を提供し、グリッドの安定性を高め、新たな収益機会を提供する。再生可能エネルギー・インフラへの投資が世界的に増加する中、こうした機会はOHEV市場を大きく成長させ、オフハイウェイ分野における運用効率と持続可能性の両方を促進する。
本レポートの付加価値について
製品/イノベーション戦略:本レポートは、オフハイウェイ電気自動車市場の包括的な製品・イノベーション戦略を提供し、市場参入の機会、技術的進歩、持続可能な実践に焦点を当てます。企業が二酸化炭素削減目標を達成し、さまざまな分野で高まるオフハイウェイ電気自動車の需要を活用できるよう、実用的な洞察を提供しています。
成長/マーケティング戦略:本レポートでは、オフハイウェイ電気自動車市場に特化した強固な成長・マーケティング戦略を概説している。ニッチな市場セグメントを特定し、競争上の優位性を確立し、市場シェアと財務実績を最適化する革新的なマーケティング施策を実施するための的を絞ったアプローチを強調している。これらの戦略的提言を活用することで、企業は市場での存在感を強め、新たな機会を開拓し、収益成長を効果的に推進することができる。
競争戦略本レポートは、オフハイウェイ電気自動車市場向けに設計された強力な競争戦略を策定しています。主要市場プレイヤーを評価し、差別化戦術を提案し、競争力を維持するための指針を提供します。これらの戦略的指示に従うことで、企業は競合他社に対して効果的なポジショニングをとることができ、急速に進化する市場において長期的な成功と収益性を確保することができます。
調査方法
このセクションでは、オフハイウェイ電気自動車市場という名前の調査研究全体を通して踏襲された標準的な仮定と制限を示します:
- 本レポートの調査範囲は用途と製品の種類に焦点を当てている。
- 市場分析で考慮した基本通貨は米ドルです。米ドル以外の通貨は、その年の平均換算レートを考慮し、すべての統計計算で米ドルに換算している。
- 通貨換算レートは Oanda ウェブサイトの過去の為替レートから取得しています。
- 本調査研究では、2021 年 1 月から 2025 年 3 月までの最近の動向をすべて考慮した。
- 本レポートに記載された情報は、綿密な一次インタビュー、調査、二次分析の結果である。
- 関連情報が入手できない場合は、代理指標と外挿を採用した。
- 将来のいかなる景気後退も、市場の推定と予測には考慮されていない。
- 現在使用されている技術は、大きな技術的ブレークスルーがない限り、予測期間中存続すると予想される。
オフハイウェイ電気自動車市場の推計と予測
この調査レポートは、オフハイウェイ電気自動車市場の包括的、技術的、市場志向の分析に役立つ貴重で実用的な情報を収集するため、公認出版物、著名専門家の論文、ホワイトペーパー、関連企業の年次報告書、業界ディレクトリ、主要データベースなどの広範な二次情報源を採用しています。
市場工学のプロセスには、市場統計の算出、市場規模の推定、トレンドの予測、データの三角測量の実施などが含まれます(これらの定量データプロセスの方法論については、以降のセクションで詳述します)。オフハイウェイ電気自動車分野の主要企業におけるセグメントタイプや業界動向に関する情報を収集し、市場数値を検証するために、一次調査を実施しました。
オフハイウェイ電気自動車市場の一次調査
一次情報源には、オフハイウェイ電気自動車市場の業界専門家やエコシステムの様々な利害関係者を含みます。最高経営責任者(CEO)、副社長、マーケティング責任者、技術・イノベーション責任者などの回答者にインタビューを行い、この調査研究の質的・量的側面の両方を入手・検証した。
一次資料から得られた主なデータは以下の通りである:
- すべての数値とグラフの検証と三角測量
- レポートのセグメンテーションと主要な定性的調査結果の検証
- 競合状況の把握
- 市場タイプ別の各種市場数の検証
- 地域別分析における個別市場の割合
オフハイウェイ電気自動車市場の二次調査
このオフハイウェイ電気自動車市場調査では、広範な二次調査、ディレクトリ、企業ウェブサイト、年次報告書を使用します。また、ITU、Hoovers、Bloomberg、Businessweek、Factivaなどのデータベースを活用し、世界市場の広範で技術的、市場志向的、商業的な調査に役立つ効果的な情報を収集します。
二次調査は、業界のバリューチェーン、収益モデル、市場の金銭的連鎖、主要プレイヤーの総体、現在および潜在的な使用事例とアプリケーションに関する重要な情報を得るために行われた。
二次調査から得られた主なデータは以下の通り:
- セグメンテーションとパーセンテージシェア
- 市場価値のデータ
- 市場トッププレーヤーの主要業界動向
- 市場の様々な側面、主要トレンド、イノベーションの新たな領域に関する定性的洞察
- 数学的・統計的計算のための定量的データ
オフハイウェイ電気自動車市場の主要プレーヤーと競合の概要
オフハイウェイ電気自動車市場でプロファイリングされている企業は、主要な専門家から収集した情報に基づいて選択されており、企業のカバレッジ、プロジェクトポートフォリオ、市場浸透度を分析しています。
この市場で著名な企業は以下の通りです:
- ABボルボ
- プリステンブリー(Kässbohrer Geländefahrzeug AG)
- 日立建機
- キャタピラー
- CNHインダストリアルN.V.
- エピロックAB
- ディア・アンド・カンパニー
- JCバンフォード掘削機株式会社
- Sanyグループ
- サンドビックAB
- コマツ
- リーファーグループ
- プリノートAG(HTIグループ)
- cmデュポン - アイセキャット
- キセロム
プールに参加していない企業も、本レポートのさまざまなセクション(該当する場合)において十分に代表されている。
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目次 エグゼクティブ・サマリー
範囲と定義
1 市場
1.1 トレンド現在と将来の影響評価
1.1.1 トレンドの概要
1.1.2 オフハイウェイ電気自動車における技術開発
1.1.3 鉱山用車両における自動運転の統合
1.2 サプライチェーンの概要
1.2.1 バリューチェーン分析
1.2.2 市場マップ
1.2.2.1 ショベルカー
1.2.2.2 トラック
1.2.2.3 ローダー
1.2.2.4 その他
1.2.3 価格予測
1.3 研究開発のレビュー
1.3.1 特許出願動向(国別・企業別)
1.3.2 規制動向
1.4 ステークホルダー分析
1.4.1 ユースケース
1.4.2 エンドユーザーの購買基準
1.5 市場ダイナミクスの概要
1.5.1 市場促進要因
1.5.1.1 排出ガス・騒音低減への関心の高まり
1.5.1.2 排出ガス規制への対応
1.5.2 市場の阻害要因
1.5.2.1 エネルギー貯蔵と航続距離の制限
1.5.2.2 高い初期コストと経済性
1.5.3 市場機会
1.5.3.1 OHEVの普及を支えるモバイル充電ソリューション
1.5.3.2 再生可能エネルギーと OHEV システムの統合
1.6 ディーゼル vs. 電気オフハイウェイ車の包括的分析
1.7 オフハイウェイ車電動化市場の将来動向(2023~2030年
1.8 オンハイウェイとオフハイウェイの電化の類似性
2 アプリケーション
2.1 アプリケーションの細分化
2.2 アプリケーション概要
2.3 オフハイウェイ電気自動車市場(用途別)
2.3.1 建設
2.3.2 鉱業
2.3.3 農業
2.3.4 その他
2.4 オフハイウェイ電気自動車市場(推進タイプ別)
2.4.1 バッテリー電気自動車(BEV)
2.4.2 ハイブリッド電気自動車(HEV)
2.5 電動雪上車市場(用途別)
2.5.1 スキー・スノーボードパーク
2.5.2 クロスカントリースキーコース
2.5.3 その他(アルペンスキーロープ、スノーモービル用コース)
3 製品
3.1 製品セグメント
3.2 製品概要
3.3 オフハイウェイ電気自動車市場(車両タイプ別)
3.3.1 ショベルカー
3.3.2 トラック
3.3.3 ローダー
3.3.4 その他(トラクター、雪かき車など)
3.4 電動雪上車市場(出力別)
3.4.1 200kWまで
3.4.2 200kW以上
4 地域
4.1 地域別概要
4.2 北米
4.2.1 地域概要
4.2.2 市場成長の推進要因
4.2.3 市場の課題要因
4.2.4 アプリケーション
4.2.5 製品
4.2.6 北米(国別)
4.2.6.1 米国
4.2.6.1.1 用途
4.2.6.1.2 製品
4.2.6.2 カナダ
4.2.6.2.1 用途
4.2.6.2.2 製品
4.2.6.3 メキシコ
4.2.6.3.1 アプリケーション
4.2.6.3.2 製品
4.3 ヨーロッパ
4.3.1 地域概要
4.3.2 市場成長の推進要因
4.3.3 市場の課題要因
4.3.4 アプリケーション
4.3.5 製品
4.3.6 ヨーロッパ(国別)
4.3.6.1 フランス
4.3.6.1.1 用途
4.3.6.1.2 製品
4.3.6.2 ドイツ
4.3.6.2.1 用途
4.3.6.2.2 製品
4.3.6.3 イギリス
4.3.6.3.1 アプリケーション
4.3.6.3.2 製品
4.3.6.4 スペイン
4.3.6.4.1 アプリケーション
4.3.6.4.2 製品
4.3.6.5 イタリア
4.3.6.5.1 アプリケーション
4.3.6.5.2 製品
4.3.6.6 ヨーロッパ地域
4.3.6.6.1 用途
4.3.6.6.2 製品
4.4 アジア太平洋
4.4.1 地域概要
4.4.2 市場成長の推進要因
4.4.3 市場の課題要因
4.4.4 アプリケーション
4.4.5 製品
4.4.6 アジア太平洋地域(国別)
4.4.6.1 中国
4.4.6.1.1 用途
4.4.6.1.2 製品
4.4.6.2 日本
4.4.6.2.1 用途
4.4.6.2.2 製品
4.4.6.3 韓国
4.4.6.3.1 アプリケーション
4.4.6.3.2 製品
4.4.6.4 アジア太平洋地域
4.4.6.4.1 アプリケーション
4.4.6.4.2 製品
4.5 世界各地
4.5.1 地域概要
4.5.2 市場成長の推進要因
4.5.3 市場の課題要因
4.5.4 用途
4.5.5 製品
4.5.6 世界の残り(地域別)
4.5.6.1 南米
4.5.6.1.1 用途
4.5.6.1.2 製品
4.5.6.2 中東・アフリカ
4.5.6.2.1 用途
4.5.6.2.2 製品
5 市場-競合ベンチマーキングと企業プロファイル
5.1 ネクスト・フロンティア
5.2 地理的評価
5.2.1 ABボルボ
5.2.1.1 概要
5.2.1.2 主要製品/製品ポートフォリオ
5.2.1.3 競合他社
5.2.1.4 ターゲット顧客/エンドユーザー
5.2.1.5 キーパーソン
5.2.1.6 アナリストの見解
5.2.1.7 市場シェア、2023年
5.2.2 プリステンブリー(Kässbohrer Geländefahrzeug AG)
5.2.2.1 概要
5.2.2.2 主要製品/製品ポートフォリオ
5.2.2.3 競合他社
5.2.2.4 ターゲット顧客/エンドユーザー
5.2.2.5 キーパーソン
5.2.2.6 アナリストの見解
5.2.2.7 市場シェア、2023年
5.2.3 日立建機株式会社
5.2.3.1 概要
5.2.3.2 主要製品/製品ポートフォリオ
5.2.3.3 競合他社
5.2.3.4 ターゲット顧客/エンドユーザー
5.2.3.5 キーパーソン
5.2.3.6 アナリストの見解
5.2.3.7 市場シェア、2023年
5.2.4 キャタピラー
5.2.4.1 概要
5.2.4.2 主要製品/製品ポートフォリオ
5.2.4.3 競合他社
5.2.4.4 ターゲット顧客/エンドユーザー
5.2.4.5 キーパーソン
5.2.4.6 アナリストの見解
5.2.4.7 市場シェア、2023年
5.2.5 CNHインダストリアルN.V.
5.2.5.1 概要
5.2.5.2 主要製品/製品ポートフォリオ
5.2.5.3 競合他社
5.2.5.4 ターゲット顧客/エンドユーザー
5.2.5.5 キーパーソン
5.2.5.6 アナリストの見解
5.2.5.7 市場シェア、2023年
5.2.6 エピロックAB
5.2.6.1 概要
5.2.6.2 主要製品/製品ポートフォリオ
5.2.6.3 競合他社
5.2.6.4 ターゲット顧客/エンドユーザー
5.2.6.5 キーパーソン
5.2.6.6 アナリストの見解
5.2.6.7 市場シェア、2023年
5.2.7 ディア・アンド・カンパニー
5.2.7.1 概要
5.2.7.2 主要製品/製品ポートフォリオ
5.2.7.3 競合他社
5.2.7.4 ターゲット顧客/エンドユーザー
5.2.7.5 キーパーソン
5.2.7.6 アナリストの見解
5.2.7.7 市場シェア、2023年
5.2.8 J C Bamford Excavators Ltd.
5.2.8.1 概要
5.2.8.2 主要製品/製品ポートフォリオ
5.2.8.3 競合他社
5.2.8.4 ターゲット顧客/エンドユーザー
5.2.8.5 キーパーソン
5.2.8.6 アナリストの見解
5.2.8.7 市場シェア、2023年
5.2.9 三一グループ
5.2.9.1 概要
5.2.9.2 主要製品/製品ポートフォリオ
5.2.9.3 競合他社
5.2.9.4 ターゲット顧客/エンドユーザー
5.2.9.5 キーパーソン
5.2.9.6 アナリストの見解
5.2.9.7 市場シェア、2023年
5.2.10 サンドビックAB
5.2.10.1 概要
5.2.10.2 主要製品/製品ポートフォリオ
5.2.10.3 競合他社
5.2.10.4 ターゲット顧客/エンドユーザー
5.2.10.5 キーパーソン
5.2.10.6 アナリストの見解
5.2.10.7 市場シェア、2023年
5.2.11 コマツ
5.2.11.1 概要
5.2.11.2 主要製品/製品ポートフォリオ
5.2.11.3 競合他社
5.2.11.4 ターゲット顧客/エンドユーザー
5.2.11.5 キーパーソン
5.2.11.6 アナリストの見解
5.2.11.7 市場シェア、2023年
5.2.12 リープヘル・グループ
5.2.12.1 概要
5.2.12.2 主要製品/製品ポートフォリオ
5.2.12.3 競合他社
5.2.12.4 ターゲット顧客/エンドユーザー
5.2.12.5 キーパーソン
5.2.12.6 アナリストの見解
5.2.12.7 市場シェア、2023年
5.2.13 プリノートAG(HTIグループ)
5.2.13.1 概要
5.2.13.2 主要製品/製品ポートフォリオ
5.2.13.3 競合他社
5.2.13.4 ターゲット顧客/エンドユーザー
5.2.13.5 キーパーソン
5.2.13.6 アナリストの見解
5.2.13.7 市場シェア、2023年
5.2.14 センチュリー・デュポン - アイスキャット
5.2.14.1 概要
5.2.14.2 主要製品/製品ポートフォリオ
5.2.14.3 競合企業
5.2.14.4 ターゲット顧客/エンドユーザー
5.2.14.5 キーパーソン
5.2.14.6 アナリストの見解
5.2.14.7 市場シェア、2023年
5.2.15 ゼロム
5.2.15.1 概要
5.2.15.2 主要製品/製品ポートフォリオ
5.2.15.3 競合他社
5.2.15.4 ターゲット顧客/エンドユーザー
5.2.15.5 キーパーソン
5.2.15.6 アナリストの見解
5.2.15.7 市場シェア、2023年
6 調査方法
6.1 データソース
6.1.1 一次データソース
6.1.2 セカンダリーデータソース
6.1.3 データ三角測量
6.2 市場の推定と予測
図表一覧
図1:オフハイウェイ電気自動車市場(シナリオ別)、100万ドル、2024年、2027年、2034年
図2:オフハイウェイ電気自動車市場(地域別)、100万ドル、2023年、2027年、2034年
図3:オフハイウェイ電気自動車市場(用途別)、百万ドル、2023年、2027年、2034年
図4:オフハイウェイ電気自動車市場(推進タイプ別)、百万ドル、2023年、2027年、2034年
図5:オフハイウェイ電気自動車市場(車両タイプ別)、百万ドル、2023年、2027年、2034年
図6:主要イベント
図7:バッテリーの故障率(2011~2023年
図8: 鉱山の死亡事故件数、2010年~2023年
図9:サプライチェーンとサプライチェーン内のリスク
図10:オフハイウェイ電気自動車市場のバリューチェーン
図11:オフハイウェイ電気自動車市場:車両タイプ別(US$/台)、2023年、2027年、2034年
図12: 特許分析(国別)、2021年~2024年12月
図13: 特許分析(企業別)、2021年1月~2025年2月
図14: オフハイウェイ電気自動車市場におけるエンドユーザーと購買基準
図15:市場動向要因の影響分析(2023年~2034年
図16:推定年間排出量(車両タイプ別)
図17:地域別の電気自動車用電池製造能力発表とネット・ゼロ・シナリオで必要とされる製造能力(2025年および2030年
図18:鉱山のエネルギー集約度、換気、冷却(エネルギータイプ別)、MJ/トン
図 19:積載時の性能比較(車両タイプ別)
図20:総所有コスト、正味現在コスト(ドル)、2023年
図 21:総所有コスト削減、パーセンテージ(%)、2023 年
図22:オンハイウェイ対オフハイウェイの複合年間成長率、パーセンテージ、2024-2034年
図 23: 全自動車販売に占めるバッテリー電気自動車のシェア
図 24: 米国オフハイウェイ電気自動車市場、百万ドル、2023-2034年
図25:カナダのオフハイウェイ電気自動車市場、百万ドル、2023-2034年
図26:メキシコのオフハイウェイ電気自動車市場、100万ドル、2023-2034年
図27:フランスのオフハイウェイ電気自動車市場、100万ドル、2023-2034年
図 28:ドイツのオフハイウェイ電気自動車市場、100万ドル、2023-2034年
図 29:イギリスオフハイウェイ電気自動車市場、百万ドル、2023年~2034年
図30:スペインのオフハイウェイ電気自動車市場、100万ドル、2023-2034年
図31:イタリアのオフハイウェイ電気自動車市場、100万ドル、2023-2034年
図 32:欧州以外の地域のオフハイウェイ電気自動車市場、100万ドル、2023-2034年
図 33:中国のオフハイウェイ電気自動車市場、百万ドル、2023-2034年
図34:日本のオフハイウェイ電気自動車市場、百万ドル、2023-2034年
図 35:韓国のオフハイウェイ電気自動車市場、100万ドル、2023-2034年
図 36:アジア太平洋地域以外のオフハイウェイ電気自動車市場、100万ドル、2023-2034年
図 37:南米のオフハイウェイ電気自動車市場、100万ドル、2023-2034年
図 38:中東およびアフリカのオフハイウェイ電気自動車市場、2023-2034年
図39:戦略的取り組み、2022年1月戦略的取り組み、2022年1月~2025年2月
図40:戦略的イニシアチブのシェア、2022年1月~2025年2月戦略的イニシアチブのシェア(2023年
図41:データの三角測量
図 42:トップダウンアプローチとボトムアップアプローチ
図43:仮定と限界
表一覧
表1:市場スナップショット
表2:地域ごとの機会
表3:競合状況のスナップショット
表4:将来の展望
表5:規制情勢
表6:国別目標
表7:電動化率(車両タイプ別)、2023年および2030年
表8:オフハイウェイ電気自動車市場(用途別)
表9:オフハイウェイ電気自動車市場(推進タイプ別)
表10:電気式雪かき車市場(用途別)、百万ドル、2023年〜2034年
表11:雪かき車市場(用途別)、百万ドル、2023-2034年
表12:オフハイウェイ電気自動車市場(車両タイプ別)
表13:電気式雪かき車市場(出力別)、100万ドル、2023年〜2034年
表14:雪かき車市場(出力別)、百万ドル、2023-2034年
表15:オフハイウェイ電気自動車市場(地域別)、100万ドル、2023-2034年
表16:北米オフハイウェイ電気自動車市場(用途別)、100万ドル、2023-2034年
表17:北米オフハイウェイ電気自動車市場(推進タイプ別)、100万ドル、2023年〜2034年
表18:北米オフハイウェイ電気自動車市場(車両タイプ別)、100万ドル、2023-2034年
表19:米国のオフハイウェイ電気自動車市場(用途別)、100万ドル、2023-2034年
表20:米国のオフハイウェイ電気自動車市場(推進タイプ別)、100万ドル、2023-2034年
表21:米国のオフハイウェイ電気自動車市場(車両タイプ別)、百万ドル、2023-2034年
表22:カナダのオフハイウェイ電気自動車市場(用途別)、100万ドル、2023-2034年
表23:カナダのオフハイウェイ電気自動車市場(推進タイプ別)、100万ドル、2023-2034年
表24:カナダのオフハイウェイ電気自動車市場(車両タイプ別)、100万ドル、2023年〜2034年
表25:メキシコのオフハイウェイ電気自動車市場(用途別)、100万ドル、2023-2034年
表26:メキシコのオフハイウェイ電気自動車市場(推進タイプ別)、100万ドル、2023-2034年
表27:メキシコのオフハイウェイ電気自動車市場(車両タイプ別)、100万ドル、2023-2034年
表28:欧州オフハイウェイ電気自動車市場(用途別)、100万ドル、2023年〜2034年
表29:欧州オフハイウェイ電気自動車市場(推進タイプ別)、100万ドル、2023年〜2034年
表30:欧州オフハイウェイ電気自動車市場(車両タイプ別)、100万ドル、2023年〜2034年
表31:フランスフランスのオフハイウェイ電気自動車市場(用途別)、100万ドル、2023-2034年
表32:フランスのオフハイウェイ電気自動車市場フランスのオフハイウェイ電気自動車市場(推進タイプ別)、100万ドル、2023-2034年
表33:フランスのオフハイウェイ電気自動車市場フランスのオフハイウェイ電気自動車市場(車両タイプ別)、100万ドル、2023-2034年
表34:ドイツのオフハイウェイ電気自動車市場(用途別)、100万ドル、2023年〜2034年
表35:ドイツのオフハイウェイ電気自動車市場ドイツのオフハイウェイ電気自動車市場(推進タイプ別)、100万ドル、2023-2034年
表36:ドイツのオフハイウェイ電気自動車市場ドイツのオフハイウェイ電気自動車市場(車両タイプ別)、100万ドル、2023-2034年
表37:イギリスのオフハイウェイ電気自動車市場(用途別)、100万ドル、2023年〜2034年
表38:イギリスのオフハイウェイ電気自動車市場(推進タイプ別)、100万ドル、2023-2034年
表39:イギリスのオフハイウェイ電気自動車市場(車両タイプ別)、100万ドル、2023-2034年
表40:スペインのオフハイウェイ電気自動車市場(用途別)、100万ドル、2023年〜2034年
表41:スペインのオフハイウェイ電気自動車市場スペインのオフハイウェイ電気自動車市場(推進タイプ別)、100万ドル、2023-2034年
表42:スペインのオフハイウェイ電気自動車市場スペインのオフハイウェイ電気自動車市場(車両タイプ別)、100万ドル、2023-2034年
表43:イタリアのオフハイウェイ電気自動車市場(用途別)、100万ドル、2023-2034年
表44:イタリアのオフハイウェイ電気自動車市場イタリアのオフハイウェイ電気自動車市場(推進タイプ別)、100万ドル、2023-2034年
表45:イタリアのオフハイウェイ電気自動車市場イタリアのオフハイウェイ電気自動車市場(車両タイプ別)、100万ドル、2023-2034年
表46:欧州以外のオフハイウェイ電気自動車市場(用途別)、100万ドル、2023年〜2034年
表 47:欧州のオフハイウェイ電気自動車市場(推進タイプ別)、100万ドル、2023年〜2034年
表 49:欧州のオフハイウェイ電気自動車市場(車両タイプ別)、100万ドル、2023-2034年
表50:アジア太平洋地域のオフハイウェイ電気自動車市場(用途別)、100万ドル、2023年〜2034年
表51:アジア太平洋地域のオフハイウェイ電気自動車市場アジア太平洋地域のオフハイウェイ電気自動車市場(推進タイプ別)、100万ドル、2023年〜2034年
表52:アジア太平洋地域のオフハイウェイ電気自動車市場アジア太平洋地域のオフハイウェイ電気自動車市場(車両タイプ別)、100万ドル、2023年〜2034年
表53:中国オフハイウェイ電気自動車市場(用途別)、100万ドル、2023年〜2034年
表54:中国のオフハイウェイ電気自動車市場(推進タイプ別)、100万ドル、2023-2034年
表55:中国のオフハイウェイ電気自動車市場(車両タイプ別)、100万ドル、2023-2034年
表56:日本のオフハイウェイ電気自動車市場(用途別)、100万ドル、2023年〜2034年
表57:日本のオフハイウェイ電気自動車市場日本のオフハイウェイ電気自動車市場(推進タイプ別)、100万ドル、2023年〜2034年
表58:日本のオフハイウェイ電気自動車市場日本のオフハイウェイ電気自動車市場(車両タイプ別)、100万ドル、2023-2034年
表59:韓国のオフハイウェイ電気自動車市場(用途別)、100万ドル、2023-2034年
表60:韓国のオフハイウェイ電気自動車市場(推進タイプ別)、100万ドル、2023年〜2034年
表61:韓国のオフハイウェイ電気自動車市場(車両タイプ別)、100万ドル、2023年〜2034年
表62:アジア太平洋地域のオフハイウェイ電気自動車市場(用途別)、100万ドル、2023年〜2034年
表63:アジア太平洋地域のオフハイウェイ電気自動車市場(推進タイプ別)、百万ドル、2023-2034年
表 64:アジア太平洋地域のオフハイウェイ電気自動車市場(車両タイプ別)、100万ドル、2023-2034年
表65:世界のオフハイウェイ電気自動車市場(用途別)、100万ドル、2023-2034年
表 66:世界のオフハイウェイ電気自動車市場(推進タイプ別)、100万ドル、2023年〜2034年
表67:世界のオフハイウェイ電気自動車市場(車両タイプ別)、100万ドル、2023-2034年
表 68:南米のオフハイウェイ電気自動車市場(用途別)、100万ドル、2023年〜2034年
表69:南米のオフハイウェイ電気自動車市場南米のオフハイウェイ電気自動車市場(推進タイプ別)、100万ドル、2023-2034年
表70:南米のオフハイウェイ電気自動車市場(車両タイプ別)、100万ドル、2023年〜2034年
表 71:中東・アフリカのオフハイウェイ電気自動車市場(用途別)、100万ドル、2023年〜2034年
表72:中東・アフリカのオフハイウェイ電気自動車市場(推進タイプ別)、100万ドル、2023年〜2034年
表73:中東・アフリカのオフハイウェイ電気自動車市場(車両タイプ別)、100万ドル、2023年〜2034年
表74:市場シェア
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プレスリリース
BISリサーチのプレミアムマーケットインテリジェンス調査によると、世界のオフハイウェイ電気自動車市場は2034年までに564億8000万ドルに達すると予測されている。また、同市場は予測期間2024年から2034年にかけて26.26%のCAGRを記録することも明らかにされている。
オフハイウェイ電気自動車市場は、厳しい環境規制と持続可能な実践の重視の高まりに後押しされ、現在大きな成長局面を迎えている。建設、鉱業、農業業界が二酸化炭素排出量の削減を目指す中、電気機械へのシフトが顕著になっている。この移行は、オフハイウェイEVの効率と運用能力を高めるバッテリー技術の進歩によって支えられている。充電ステーションやサポート施設の開発など、インフラへの投資が市場拡大をさらに加速させている。さらに、業界の主要企業間の戦略的提携がイノベーションを促進し、従来の業務への電気ソリューションの統合を促進している。これらの要因を総合すると、オフハイウェイ電気自動車は、産業用機械・設備の将来的な展望において極めて重要な要素であると位置づけられる。
レポートのUSP
本レポートのUSPは、ディーゼル車と電気自動車の比較、将来の電動化動向、オンハイウェイとオフハイウェイの電動化の新たな類似性に焦点を当てたオフハイウェイ電気自動車市場の包括的な分析にあり、新興動向の分析を通じてオフハイウェイ電気自動車市場の関係者に独自の価値を提供しています。本レポートは、競合状況の詳細な評価を提供し、持続可能性の目標を達成するために主要企業が採用している戦略に焦点を当てています。また、市場ダイナミクスと機会を包括的に理解するために、アプリケーションと技術別に区分した地域と国レベルでの定性的・定量的な洞察も含んでいます。
アナリストの視点
BISリサーチの主席アナリストであるDebraj Chakrabortyによると、「オフハイウェイ電気自動車(OHEV)市場は、持続可能なソリューションに対する需要の増加、排出規制の強化、バッテリー技術の進歩に牽引され、大幅な成長が見込まれる。主なビジネスチャンスは、モバイル充電システムと再生可能エネルギーの統合にあり、遠隔地での運用上の課題に対処する。しかし、特にエネルギー貯蔵の限界、初期コストの高さ、従来のディーゼルエンジン駆動機械からの移行が遅れていることなどに関連して、市場は阻害要因に直面している。インフラと技術が進化し続ければ、これらの課題は緩和され、OHEV の幅広い導入が可能になり、オフハイウェイ産業にとって持続可能でコスト効率の高い未来が育まれることが期待される。"
主要企業
本レポートでは、AB Volvo、PristenBully (Kässbohrer Geländefahrzeug AG)、日立建機、Caterpillar、CNH Industrial N.V.、Epiroc AB、Deere & Company、J C Bamford Excavators Ltd.、Sany Group、Sandvik AB、コマツ、Liebherr Group、Prinoth AG (HTI Group)、CM DUPON - ICECAT、xelomを主要企業として取り上げている。
本レポートの主な質問
- オフハイウェイ電気自動車市場の成長を促進する主な要因は何か?
- オフハイウェイ電気自動車市場のサプライチェーンはどのように機能しているのか?
- オフハイウェイ用電気自動車市場の主要プレーヤーは誰か、それぞれの市場シェアは?
- オフハイウェイ用電気自動車市場の利害関係者の間では、どのような提携や協力関係が目立つのか?
- オフハイウェイ用電気自動車市場で競争優位に立つために、主要企業はどのような戦略を採用しているのか?
- オフハイウェイ用電気自動車市場の成長性という観点からの将来展望は?
- オフハイウェイ用電気自動車市場の現在の推定値と、2024年から2034年にかけて予測される成長軌道は?
- 予測期間2024年から2034年にかけて市場をリードすると予想される用途と製品セグメントは?
- オフハイウェイ電気自動車市場における最終用途産業の成長の影響は?
- オフハイウェイ電気自動車の導入率が最も高い地域はどこか、またその主導権を握る要因は何か?
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Summary Off-Highway Electric Vehicle Market Overview
The off-highway electric vehicle market is projected to grow from $5,485.5 million in 2024 to $56,483.7 million by 2034, showing a robust CAGR of 26.26% during the forecast period 2024-2034. This growth is primarily driven by the increasing adoption of electric vehicles across construction, agriculture, and mining industries as businesses seek to reduce emissions and operating costs. Technological advancements, including improvements in battery efficiency, charging infrastructure, and vehicle performance, have been fueling market expansion. Additionally, stricter environmental regulations and a growing emphasis on sustainability by governments and corporations are accelerating the transition to electric-powered off-highway vehicles. As industries continue to prioritize clean energy solutions, the off-highway EV market is expected to play a pivotal role in driving the shift toward sustainable and eco-friendly industrial practices.
Introduction to the Off-Highway Electric Vehicle Market
The off-highway electric vehicle (OHEV) market has been gaining momentum as construction, agriculture, and mining industries increasingly adopt electric-powered machinery, including excavators, loaders, tractors, and mining trucks. Traditionally powered by diesel engines, these vehicles have contributed to high emissions, noise pollution, and substantial maintenance expenses. The shift toward electrification addresses these concerns by reducing greenhouse gas emissions, enhancing energy efficiency, and improving safety on worksites. Advances in battery technology and strong regulatory support are accelerating the adoption of OHEVs, positioning them as a key component of sustainable industrial practices. These vehicles offer long-term cost savings through lower operational and maintenance costs while delivering significant environmental benefits. As industries prioritize sustainability, the off-highway electric vehicle market is set to witness substantial growth, supporting the global transition to cleaner, more efficient industrial operations.
Off-Highway Electric Vehicle Market Introduction
Off-highway electric vehicles (OHEVs) are non-road machinery designed for industrial applications such as construction, agriculture, and mining. These vehicles, including excavators, loaders, tractors, and haul trucks, have traditionally operated with diesel engines. OHEVs, however, utilize electric drivetrains, offering a more sustainable alternative by reducing emissions, lowering fuel consumption, and minimizing noise pollution. The shift to electric power in off-highway vehicles is driven by advancements in battery technologies, increased energy efficiency, and growing environmental regulations. OHEVs not only enhance the operational safety and performance of industrial machinery but also contribute to reducing the carbon footprint of industries that rely heavily on heavy-duty equipment. With the rising demand for greener industrial solutions, off-highway electric vehicles are becoming crucial to sustainable development strategies across various sectors.
Industrial Impact of Off-Highway Electric Vehicle
The off-highway electric vehicle (OHEV) market is significantly impacting industries such as construction, agriculture, and mining by transforming traditional operational practices. The adoption of OHEVs reduces dependence on fossil fuels, leading to a decrease in greenhouse gas emissions and contributing to cleaner, more sustainable industrial operations. These vehicles also lower operational costs through reduced fuel consumption and minimized maintenance requirements, offering long-term financial benefits for businesses. Furthermore, the quiet and efficient performance of electric vehicles enhances workplace safety by reducing noise levels and improving operator comfort. As regulatory pressures on emissions intensify, OHEVs provide a viable solution for companies seeking to comply with environmental standards while improving productivity. The market’s growth is fostering innovation in battery technology and charging infrastructure, further strengthening the shift toward cleaner, more efficient industrial practices. The increasing integration of OHEVs is poised to reshape the landscape of heavy-duty machinery and industrial mobility.
Off-Highway Electric Vehicle Market Segmentation
Segmentation 1: by Application • Construction • Mining • Agriculture • Others
Construction to Lead the Market (by Application)
The construction sector is set to spearhead the global off-highway electric vehicle (OHEV) market, driven by its growing adoption of sustainable and energy-efficient practices. As environmental regulations surrounding construction projects become more stringent, the demand for electric machinery is rapidly increasing. With a strong focus on emission reductions in urban areas and stricter environmental standards, electric construction vehicles present a practical alternative to traditional diesel-powered equipment. Furthermore, the push to lower operational costs, including fuel consumption and maintenance, is accelerating the transition to electric solutions. Electric off-highway vehicles such as excavators, loaders, and dump trucks are being increasingly deployed in urban infrastructure projects and large-scale construction sites, where minimizing noise and air pollution is essential. With their ability to enhance productivity, reduce downtime, and improve operational efficiency, the construction industry is poised to lead the way in adopting and implementing OHEVs, driving the future of sustainable construction practices.
Segmentation 2: by Propulsion Type • Battery Electric Vehicles (BEVs) • Hybrid Electric Vehicles (HEVs)
Hybrid Electric Vehicles to Lead the Market (by Propulsion Type)
Hybrid electric vehicles (HEVs) are set to dominate the global off-highway electric vehicle (OHEV) market by propulsion type due to their ability to combine the benefits of both electric and internal combustion engine (ICE) technologies. HEVs offer an ideal balance between fuel efficiency and reduced emissions, making them well-suited for off-highway sectors such as construction, agriculture, and mining, where high power and long operational hours are often required. By utilizing both electric and diesel or gasoline engines, HEVs can operate for extended periods without battery range limitations, a common constraint for fully electric vehicles. Furthermore, they provide a smoother transition toward full electrification, positioning them as the preferred choice for industries with demanding, heavy-duty operations. With enhanced fuel efficiency, lower emissions, and the ability to function in remote or challenging environments, HEVs are set to drive significant growth in the off-highway vehicle market globally.
Segmentation 3: by Vehicle Type • Excavators • Trucks • Loaders • Others (Tractors, Snow Grooming, etc.)
Excavators to Lead the Market (by Vehicle Type)
Excavators are leading the off-highway electric vehicle (OHEV) market, particularly within the construction industry, as they represent the initial phase of electrification in this field. Their compact size and lower power demands make them well-suited for electric conversion. Mini excavators, valued for their maneuverability and flexibility, are already commonly used on job sites and are increasingly adopting electric technology. Their frequent deployment in off-road applications, where strict emissions and noise regulations are in place, further accelerates their adoption. Notably, companies such as AB Volvo and JCB have introduced electric mini excavators, with models such as Volvo’s ECR25 and JCB’s 19C-1E gaining traction. Additionally, the rising demand for quieter, cleaner machinery in residential and urban construction has been fueling this shift. Innovations in charging infrastructure, such as Volvo’s collaboration with Beam Global for off-grid solutions, are addressing charging challenges and facilitating the wider adoption of electric excavators on job sites globally.
Segmentation 4: by Region • North America • Europe • Asia-Pacific • Rest-of-the-World
North America Region to Lead the Market (by Region)
North America is at the forefront of the global off-highway electric vehicle (OHEV) market, driven by several key factors. The region benefits from a strong industrial base, with major manufacturers such as Caterpillar, Deere & Company, and CNH Industrial N.V. headquartered in North America, fostering innovation and boosting production capabilities. Additionally, stringent environmental regulations, particularly in the U.S., are accelerating the adoption of electric solutions as the government pushes for zero-emission standards in heavy-duty machinery. The growing demand for sustainable alternatives and the expansion of the construction and agriculture sectors further support this transition. Furthermore, both private investments and government policies are playing a significant role in promoting the electrification of off-highway vehicles. With ongoing advancements in technology and a favorable regulatory environment, North America is well-positioned to maintain its leadership in the global OHEV market.
Recent developments in the off-highway electric vehicle market:
• In August 2024, Fortescue Metals partnered with Liebherr Mining to develop and validate a fully integrated autonomous haulage solution (AHS) at the Christmas Creek mine. This system, which includes a fleet management system, an onboard autonomy kit for the Liebherr T 264 truck, and a high-precision machine guidance system, will coordinate diverse autonomous vehicles. The initiative aims to support Fortescue Metal’s goal of zero Scope 1 and 2 emissions by 2030 and will eventually be available globally as part of Liebherr Group’s expanding technology portfolio. • In July 2024, Eleo, a Yanmar company, launched a new range of modular battery packs for off-highway applications. These packs are designed for low-volume, high-diversity vehicles and offer a scalable voltage range (50V to 720V) and up to 90 kW of continuous power, with flexible integration, easy serviceability, and industry-standard protocols. • In January 2024, Caterpillar partnered with CRH to introduce electric off-highway trucks, contributing to the decarbonization of the construction sector. In December 2022, Nidec announced a $715 million investment to establish an electric motor manufacturing plant in Mexico, strengthening the region’s supply chain for electrified vehicles. In early 2022, John Deere expanded its battery production capacity by over 2 GWh through Kreisel Electric, reinforcing the push for electrified off-highway equipment.
Demand - Drivers, Limitations, and Opportunities
Off-Highway Electric Vehicle Market Drivers
The off-highway electric vehicle (OHEV) market is primarily driven by the need for emission and noise reduction, compliance with stringent environmental regulations, and the push for sustainable solutions. The electrification of off-highway equipment significantly lowers greenhouse gas emissions, with battery electric vehicles (BEVs) emitting only 1.36 tons of CO2 equivalent compared to 6.29 tons from gasoline-powered vehicles, offering substantial environmental benefits. This shift is further supported by growing regulatory pressure, such as the U.S. Environmental Protection Agency's initiatives and the European Union's carbon dioxide reduction targets. Additionally, electric off-highway vehicles operate with reduced noise levels, addressing noise pollution concerns in residential and urban construction zones. Governments and industries are increasingly focusing on zero-emission vehicles, incentivizing manufacturers to adopt electrification to meet evolving emission standards and avoid penalties. With these drivers in place, OHEVs are central to sustainable industrial practices.
Off-Highway Electric Vehicle Market Restraints
The off-highway electric vehicle (OHEV) market faces significant restraints, primarily related to energy storage and high initial costs. Current battery technologies often fail to meet the substantial energy demands of off-highway vehicles, leading to limited range and frequent recharging, which impacts productivity. While alternative battery technologies, such as sodium-ion, show potential, they still face challenges such as lower energy density and shorter lifespan. Furthermore, the high upfront costs associated with electric vehicles, particularly expensive batteries and specialized components, present a barrier for many companies, hindering widespread adoption. The economic uncertainty surrounding returns on investment further complicates the transition from traditional diesel machinery. Despite the long-term operational savings, these financial and technical obstacles continue to slow the shift toward electrification in off-highway industries. Overcoming these challenges will require continued innovation, infrastructure development, and strategic economic planning to enable broader adoption.
Off-Highway Electric Vehicle Market Opportunities
The off-highway electric vehicle (OHEV) market presents significant opportunities driven by innovations in mobile charging solutions and renewable energy integration. Mobile charging units, such as the Charge Qube and ZAPI GROUP's SG9, address the challenges of limited fixed charging infrastructure in remote and dynamic environments, enabling on-site charging and reducing downtime. These solutions enhance operational efficiency and broaden the viability of electric vehicles across various industries. Integrating renewable energy sources, such as solar and wind power, with OHEV systems offers a sustainable approach, particularly in off-grid locations. This integration reduces reliance on fossil fuels, lowers operational costs, and supports environmental goals. Furthermore, vehicle-to-grid (V2G) systems offer the potential for energy exchange, enhancing grid stability and providing additional revenue opportunities. With increasing investments in renewable energy infrastructure globally, these opportunities position the OHEV market for significant growth, driving both operational efficiency and sustainability in off-highway sectors.
How can this report add value to an organization?
Product/Innovation Strategy: This report provides a comprehensive product and innovation strategy for the off-highway electric vehicle market, highlighting opportunities for market entry, technological advancements, and sustainable practices. It offers actionable insights that enable organizations to meet carbon reduction goals and capitalize on the increasing demand for off-highway electric vehicles across various sectors.
Growth/Marketing Strategy: This report outlines a robust growth and marketing strategy specifically tailored for the off-highway electric vehicle market. It emphasizes a targeted approach to identifying niche market segments, establishing competitive advantages, and implementing innovative marketing initiatives to optimize market share and financial performance. By leveraging these strategic recommendations, organizations can strengthen their market presence, exploit emerging opportunities, and drive revenue growth effectively.
Competitive Strategy: This report formulates a strong competitive strategy designed for the off-highway electric vehicle market. It assesses key market players, suggests differentiation tactics, and provides guidance for maintaining a competitive edge. By following these strategic directives, companies can effectively position themselves against competitors, ensuring long-term success and profitability in a rapidly evolving market.
Research Methodology
The section exhibits the standard assumptions and limitations followed throughout the research study named off-highway electric vehicle market:
• The scope of this report has been focused on applications and types of products. • The base currency considered for the market analysis is US$. Currencies other than the US$ has been converted to US$ for all statistical calculations, considering the average conversion rate for that particular year. • The currency conversion rate has been taken from the historical exchange rate of the Oanda website. • All the recent developments from January 2021 to March 2025 have been considered in this research study. • The information rendered in the report is a result of in-depth primary interviews, surveys, and secondary analysis. • Where relevant information was not available, proxy indicators and extrapolation were employed. • Any economic downturn in the future has not been taken into consideration for the market estimation and forecast. • Technologies currently used are expected to persist through the forecast with no major technological breakthroughs.
Off-Highway Electric Vehicle Market Estimation and Forecast
This research study employs extensive secondary sources, including certified publications, articles from recognized experts, white papers, annual reports from relevant companies, industry directories, and major databases, to gather valuable and actionable information for a comprehensive, technical, and market-oriented analysis of the off-highway electric vehicle market.
The market engineering process encompasses calculating market statistics, estimating market size, forecasting trends, and conducting data triangulation (the methodology for these quantitative data processes is detailed in subsequent sections). Primary research has been conducted to collect information and validate market figures related to segmentation types and industry trends among key players in the off-highway electric vehicles sector.
Off-Highway Electric Vehicle Market Primary Research
The primary sources involve industry experts from the off-highway electric vehicle market and various stakeholders in the ecosystem. Respondents such as CEOs, vice presidents, marketing directors, and technology and innovation directors have been interviewed to obtain and verify both qualitative and quantitative aspects of this research study.
The key data points taken from primary sources include:
• validation and triangulation of all the numbers and graphs • validation of reports segmentation and key qualitative findings • understanding the competitive landscape • validation of the numbers of various markets for market type • percentage split of individual markets for geographical analysis
Off-Highway Electric Vehicle Market Secondary Research
This off-highway electric vehicle market research involves extensive secondary research, directories, company websites, and annual reports. It also makes use of databases, such as ITU, Hoovers, Bloomberg, Businessweek, and Factiva, to collect useful and effective information for an extensive, technical, market-oriented, and commercial study of the global market.
Secondary research was done to obtain crucial information about the industry’s value chain, revenue models, the market’s monetary chain, the total pool of key players, and the current and potential use cases and applications.
The key data points taken from secondary research include:
• segmentations and percentage shares • data for market value • key industry trends of the top players in the market • qualitative insights into various aspects of the market, key trends, and emerging areas of innovation • quantitative data for mathematical and statistical calculations
Key Off-Highway Electric Vehicle Market Players and Competition Synopsis
The companies that are profiled in the off-highway electric vehicle market have been selected based on input gathered from primary experts and analyzing company coverage, project portfolio, and market penetration.
Some of the prominent names in this market are:
• AB Volvo • PristenBully (Kässbohrer Geländefahrzeug AG ) • Hitachi Construction Machinery Co., Ltd. • Caterpillar • CNH Industrial N.V. • Epiroc AB • Deere & Company • J C Bamford Excavators Ltd. • Sany Group • Sandvik AB • Komatsu Ltd. • Liebherr Group • Prinoth AG (HTI Group) • CM DUPON – ICECAT • xelom
Companies not part of the pool have been well represented across different sections of the report (wherever applicable).
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Table of Contents Executive Summary Scope and Definition 1 Markets 1.1 Trends: Current and Future Impact Assessment 1.1.1 Trends Overview 1.1.2 Technology Development in Off-Highway Electric Vehicles 1.1.3 Integration of Autonomy in Mining Vehicles 1.2 Supply Chain Overview 1.2.1 Value Chain Analysis 1.2.2 Market Map 1.2.2.1 Excavators 1.2.2.2 Trucks 1.2.2.3 Loaders 1.2.2.4 Others 1.2.3 Pricing Forecast 1.3 R&D Review 1.3.1 Patent Filing Trend (by Country and Company) 1.3.2 Regulatory Landscape 1.4 Stakeholder Analysis 1.4.1 Use Case 1.4.2 End-User Buying Criteria 1.5 Market Dynamics Overview 1.5.1 Market Drivers 1.5.1.1 Increased Focus toward Emission and Noise Reduction 1.5.1.2 Compliance with Emission Regulations 1.5.2 Market Restraints 1.5.2.1 Energy Storage and Range Limitations 1.5.2.2 High Initial Costs and Economic Viability 1.5.3 Market Opportunities 1.5.3.1 Mobile Charging Solutions to Support OHEV Adoption 1.5.3.2 Renewable Energy Integration with OHEV Systems 1.6 Comprehensive Analysis of Diesel vs. Electric Off-Highway Vehicles 1.7 Future Trends in the Electrification of Off-Highway Vehicle Market, 2023-2030 1.8 The Emerging Parallels Between On-Highway and Off-Highway Electrification 2 Application 2.1 Application Segmentation 2.2 Application Summary 2.3 Off-Highway Electric Vehicles Market (by Application) 2.3.1 Construction 2.3.2 Mining 2.3.3 Agriculture 2.3.4 Others 2.4 Off-Highway Electric Vehicles Market (by Propulsion Type) 2.4.1 Battery Electric Vehicles (BEVs) 2.4.2 Hybrid Electric Vehicles (HEVs) 2.5 Electric Snow Grooming Vehicle Market (by Application) 2.5.1 Ski and Snowboard Parks 2.5.2 Cross-Country Ski Trails 2.5.3 Others (Alpine Ski Rope and Snowmobile Trails) 3 Products 3.1 Product Segmentation 3.2 Product Summary 3.3 Off-Highway Electric Vehicle Market (by Vehicle Type) 3.3.1 Excavators 3.3.2 Trucks 3.3.3 Loaders 3.3.4 Others (Tractors, Snow Grooming Vehicles, etc.) 3.4 Electric Snow Grooming Vehicle Market (by Power Output) 3.4.1 Up to 200kW 3.4.2 Above 200kW 4 Region 4.1 Regional Summary 4.2 North America 4.2.1 Regional Overview 4.2.2 Driving Factors for Market Growth 4.2.3 Factors Challenging the Market 4.2.4 Application 4.2.5 Product 4.2.6 North America (by Country) 4.2.6.1 U.S. 4.2.6.1.1 Application 4.2.6.1.2 Product 4.2.6.2 Canada 4.2.6.2.1 Application 4.2.6.2.2 Product 4.2.6.3 Mexico 4.2.6.3.1 Application 4.2.6.3.2 Product 4.3 Europe 4.3.1 Regional Overview 4.3.2 Driving Factors for Market Growth 4.3.3 Factors Challenging the Market 4.3.4 Application 4.3.5 Product 4.3.6 Europe (by Country) 4.3.6.1 France 4.3.6.1.1 Application 4.3.6.1.2 Product 4.3.6.2 Germany 4.3.6.2.1 Application 4.3.6.2.2 Product 4.3.6.3 U.K. 4.3.6.3.1 Application 4.3.6.3.2 Product 4.3.6.4 Spain 4.3.6.4.1 Application 4.3.6.4.2 Product 4.3.6.5 Italy 4.3.6.5.1 Application 4.3.6.5.2 Product 4.3.6.6 Rest-of-Europe 4.3.6.6.1 Application 4.3.6.6.2 Product 4.4 Asia-Pacific 4.4.1 Regional Overview 4.4.2 Driving Factors for Market Growth 4.4.3 Factors Challenging the Market 4.4.4 Application 4.4.5 Product 4.4.6 Asia-Pacific (by Country) 4.4.6.1 China 4.4.6.1.1 Application 4.4.6.1.2 Product 4.4.6.2 Japan 4.4.6.2.1 Application 4.4.6.2.2 Product 4.4.6.3 South Korea 4.4.6.3.1 Application 4.4.6.3.2 Product 4.4.6.4 Rest-of-Asia-Pacific 4.4.6.4.1 Application 4.4.6.4.2 Product 4.5 Rest-of-the-World 4.5.1 Regional Overview 4.5.2 Driving Factors for Market Growth 4.5.3 Factors Challenging the Market 4.5.4 Application 4.5.5 Product 4.5.6 Rest-of-the-World (by Region) 4.5.6.1 South America 4.5.6.1.1 Application 4.5.6.1.2 Product 4.5.6.2 Middle East and Africa 4.5.6.2.1 Application 4.5.6.2.2 Product 5 Markets - Competitive Benchmarking and Company Profiles 5.1 Next Frontiers 5.2 Geographic Assessment 5.2.1 AB Volvo 5.2.1.1 Overview 5.2.1.2 Top Products/Product Portfolio 5.2.1.3 Top Competitors 5.2.1.4 Target Customers/End Users 5.2.1.5 Key Personnel 5.2.1.6 Analyst View 5.2.1.7 Market Share, 2023 5.2.2 PristenBully (Kässbohrer Geländefahrzeug AG) 5.2.2.1 Overview 5.2.2.2 Top Products/Product Portfolio 5.2.2.3 Top Competitors 5.2.2.4 Target Customers/End Users 5.2.2.5 Key Personnel 5.2.2.6 Analyst View 5.2.2.7 Market Share, 2023 5.2.3 Hitachi Construction Machinery Co., Ltd. 5.2.3.1 Overview 5.2.3.2 Top Products/Product Portfolio 5.2.3.3 Top Competitors 5.2.3.4 Target Customers/End Users 5.2.3.5 Key Personnel 5.2.3.6 Analyst View 5.2.3.7 Market Share, 2023 5.2.4 Caterpillar 5.2.4.1 Overview 5.2.4.2 Top Products/Product Portfolio 5.2.4.3 Top Competitors 5.2.4.4 Target Customers/End Users 5.2.4.5 Key Personnel 5.2.4.6 Analyst View 5.2.4.7 Market Share, 2023 5.2.5 CNH Industrial N.V. 5.2.5.1 Overview 5.2.5.2 Top Products/Product Portfolio 5.2.5.3 Top Competitors 5.2.5.4 Target Customers/End Users 5.2.5.5 Key Personnel 5.2.5.6 Analyst View 5.2.5.7 Market Share, 2023 5.2.6 Epiroc AB 5.2.6.1 Overview 5.2.6.2 Top Products/Product Portfolio 5.2.6.3 Top Competitors 5.2.6.4 Target Customers/End Users 5.2.6.5 Key Personnel 5.2.6.6 Analyst View 5.2.6.7 Market Share, 2023 5.2.7 Deere & Company 5.2.7.1 Overview 5.2.7.2 Top Products/Product Portfolio 5.2.7.3 Top Competitors 5.2.7.4 Target Customers/End Users 5.2.7.5 Key Personnel 5.2.7.6 Analyst View 5.2.7.7 Market Share, 2023 5.2.8 J C Bamford Excavators Ltd. 5.2.8.1 Overview 5.2.8.2 Top Products/Product Portfolio 5.2.8.3 Top Competitors 5.2.8.4 Target Customers/End Users 5.2.8.5 Key Personnel 5.2.8.6 Analyst View 5.2.8.7 Market Share, 2023 5.2.9 Sany Group 5.2.9.1 Overview 5.2.9.2 Top Products/Product Portfolio 5.2.9.3 Top Competitors 5.2.9.4 Target Customers/End Users 5.2.9.5 Key Personnel 5.2.9.6 Analyst View 5.2.9.7 Market Share, 2023 5.2.10 Sandvik AB 5.2.10.1 Overview 5.2.10.2 Top Products/Product Portfolio 5.2.10.3 Top Competitors 5.2.10.4 Target Customers/End Users 5.2.10.5 Key Personnel 5.2.10.6 Analyst View 5.2.10.7 Market Share, 2023 5.2.11 Komatsu Ltd. 5.2.11.1 Overview 5.2.11.2 Top Products/Product Portfolio 5.2.11.3 Top Competitors 5.2.11.4 Target Customers/End Users 5.2.11.5 Key Personnel 5.2.11.6 Analyst View 5.2.11.7 Market Share, 2023 5.2.12 Liebherr Group 5.2.12.1 Overview 5.2.12.2 Top Products/Product Portfolio 5.2.12.3 Top Competitors 5.2.12.4 Target Customers/End Users 5.2.12.5 Key Personnel 5.2.12.6 Analyst View 5.2.12.7 Market Share, 2023 5.2.13 Prinoth AG (HTI Group) 5.2.13.1 Overview 5.2.13.2 Top Products/Product Portfolio 5.2.13.3 Top Competitors 5.2.13.4 Target Customers/End Users 5.2.13.5 Key Personnel 5.2.13.6 Analyst View 5.2.13.7 Market Share, 2023 5.2.14 CM DUPON – ICECAT 5.2.14.1 Overview 5.2.14.2 Top Products/Product Portfolio 5.2.14.3 Top Competitors 5.2.14.4 Target Customers/End Users 5.2.14.5 Key Personnel 5.2.14.6 Analyst View 5.2.14.7 Market Share, 2023 5.2.15 xelom 5.2.15.1 Overview 5.2.15.2 Top Products/Product Portfolio 5.2.15.3 Top Competitors 5.2.15.4 Target Customers/End Users 5.2.15.5 Key Personnel 5.2.15.6 Analyst View 5.2.15.7 Market Share, 2023 6 Research Methodology 6.1 Data Sources 6.1.1 Primary Data Sources 6.1.2 Secondary Data Sources 6.1.3 Data Triangulation 6.2 Market Estimation and Forecast List of Figures Figure 1: Off-Highway Electric Vehicle Market (by Scenario), $Million, 2024, 2027, and 2034 Figure 2: Off-Highway Electric Vehicle Market (by Region), $Million, 2023, 2027, and 2034 Figure 3: Off-Highway Electric Vehicle Market (by Application), $Million, 2023, 2027, and 2034 Figure 4: Off-Highway Electric Vehicle Market (by Propulsion Type), $Million, 2023, 2027, and 2034 Figure 5: Off-Highway Electric Vehicle Market (by Vehicle Type), $Million, 2023, 2027, and 2034 Figure 6: Key Events Figure 7: Failure Rate of Batteries, 2011-2023 Figure 8: Number of Mining Fatalities, 2010-2023 Figure 9: Supply Chain and Risks within the Supply Chain Figure 10: Value Chain of Off-Highway Electric Vehicle Market Figure 11: Off-Highway Electric Vehicle Market, by Vehicle Type, ($US/Unit), 2023, 2027, and 2034 Figure 12: Patent Analysis (by Country), 2021-December 2024 Figure 13: Patent Analysis (by Company), January 2021-February 2025 Figure 14: End User and Buying Criteria in the Off-Highway Electric Vehicle Market Figure 15: Impact Analysis of Market Navigating Factors, 2023-2034 Figure 16: Estimated Annual Emission (by Vehicle Type) Figure 17: Announced Electric Vehicle Battery Manufacturing Capacity by Region and Manufacturing Capacity Needed in The Net Zero Scenario, 2025 and 2030 Figure 18: Mining Energy Intensity, Ventilation, and Cooling (by Energy Type), MJ/Ton Figure 19: Performance Comparison when Loaded (by Vehicle Type) Figure 20: Total Cost of Ownership, Net Present Cost ($), 2023 Figure 21: Total Cost of Ownership Savings, Percentage (%) Figure 22: On-Highway vs. Off-Highway Compound Annual Growth Rate, Percentage, 2024-2034 Figure 23: Share of Battery Electric Vehicles of All Vehicle Sales Figure 24: U.S. Off-Highway Electric Vehicle Market, $Million, 2023-2034 Figure 25: Canada Off-Highway Electric Vehicle Market, $Million, 2023-2034 Figure 26: Mexico Off-Highway Electric Vehicle Market, $Million, 2023-2034 Figure 27: France Off-Highway Electric Vehicle Market, $Million, 2023-2034 Figure 28: Germany Off-Highway Electric Vehicle Market, $Million, 2023-2034 Figure 29: U.K. Off-Highway Electric Vehicle Market, $Million, 2023-2034 Figure 30: Spain Off-Highway Electric Vehicle Market, $Million, 2023-2034 Figure 31: Italy Off-Highway Electric Vehicle Market, $Million, 2023-2034 Figure 32: Rest-of-Europe Off-Highway Electric Vehicle Market, $Million, 2023-2034 Figure 33: China Off-Highway Electric Vehicle Market, $Million, 2023-2034 Figure 34: Japan Off-Highway Electric Vehicle Market, $Million, 2023-2034 Figure 35: South Korea Off-Highway Electric Vehicle Market, $Million, 2023-2034 Figure 36: Rest-of-Asia-Pacific Off-Highway Electric Vehicle Market, $Million, 2023-2034 Figure 37: South America Off-Highway Electric Vehicle Market, $Million, 2023-2034 Figure 38: Middle East and Africa Off-Highway Electric Vehicle Market, 2023-2034 Figure 39: Strategic Initiatives, January 2022-February 2025 Figure 40: Share of Strategic Initiatives, 2023 Figure 41: Data Triangulation Figure 42: Top-Down and Bottom-Up Approach Figure 43: Assumptions and Limitations List of Tables Table 1: Market Snapshot Table 2: Opportunities across Region Table 3: Competitive Landscape Snapshot Table 4: Future Outlook Table 5: Regulatory Landscape Table 6: Country-Wise Targets Table 7: Electrification Rate (by Vehicle Type), 2023 and 2030 Table 8: Off-Highway Electric Vehicle Market (by Application) Table 9: Off-Highway Electric Vehicle Market (by Propulsion Type) Table 10: Electric Snow Grooming Vehicle Market (by Application), $Million, 2023-2034 Table 11: Snow Grooming Vehicle Market (by Application), $Million, 2023-2034 Table 12: Off-Highway Electric Vehicle Market (by Vehicle Type) Table 13: Electric Snow Grooming Vehicle Market (by Power Output), $Million, 2023-2034 Table 14: Snow Grooming Vehicle Market (by Power Output), $Million, 2023-2034 Table 15: Off-Highway Electric Vehicle Market (by Region), $Million, 2023-2034 Table 16: North America Off-Highway Electric Vehicle Market (by Application), $Million, 2023-2034 Table 17: North America Off-Highway Electric Vehicle Market (by Propulsion Type), $Million, 2023-2034 Table 18: North America Off-Highway Electric Vehicle Market (by Vehicle Type), $Million, 2023-2034 Table 19: U.S. Off-Highway Electric Vehicle Market (by Application), $Million, 2023-2034 Table 20: U.S. Off-Highway Electric Vehicle Market (by Propulsion Type), $Million, 2023-2034 Table 21: U.S. Off-Highway Electric Vehicle Market (by Vehicle Type), $Million, 2023-2034 Table 22: Canada Off-Highway Electric Vehicle Market (by Application), $Million, 2023-2034 Table 23: Canada Off-Highway Electric Vehicle Market (by Propulsion Type), $Million, 2023-2034 Table 24: Canada Off-Highway Electric Vehicle Market (by Vehicle Type), $Million, 2023-2034 Table 25: Mexico Off-Highway Electric Vehicle Market (by Application), $Million, 2023-2034 Table 26: Mexico Off-Highway Electric Vehicle Market (by Propulsion Type), $Million, 2023-2034 Table 27: Mexico Off-Highway Electric Vehicle Market (by Vehicle Type), $Million, 2023-2034 Table 28: Europe Off-Highway Electric Vehicle Market (by Application), $Million, 2023-2034 Table 29: Europe Off-Highway Electric Vehicle Market (by Propulsion Type), $Million, 2023-2034 Table 30: Europe Off-Highway Electric Vehicle Market (by Vehicle Type), $Million, 2023-2034 Table 31: France Off-Highway Electric Vehicle Market (by Application), $Million, 2023-2034 Table 32: France Off-Highway Electric Vehicle Market (by Propulsion Type), $Million, 2023-2034 Table 33: France Off-Highway Electric Vehicle Market (by Vehicle Type), $Million, 2023-2034 Table 34: Germany Off-Highway Electric Vehicle Market (by Application), $Million, 2023-2034 Table 35: Germany Off-Highway Electric Vehicle Market (by Propulsion Type), $Million, 2023-2034 Table 36: Germany Off-Highway Electric Vehicle Market (by Vehicle Type), $Million, 2023-2034 Table 37: U.K. Off-Highway Electric Vehicle Market (by Application), $Million, 2023-2034 Table 38: U.K. Off-Highway Electric Vehicle Market (by Propulsion Type), $Million, 2023-2034 Table 39: U.K. Off-Highway Electric Vehicle Market (by Vehicle Type), $Million, 2023-2034 Table 40: Spain Off-Highway Electric Vehicle Market (by Application), $Million, 2023-2034 Table 41: Spain Off-Highway Electric Vehicle Market (by Propulsion Type), $Million, 2023-2034 Table 42: Spain Off-Highway Electric Vehicle Market (by Vehicle Type), $Million, 2023-2034 Table 43: Italy Off-Highway Electric Vehicle Market (by Application), $Million, 2023-2034 Table 44: Italy Off-Highway Electric Vehicle Market (by Propulsion Type), $Million, 2023-2034 Table 45: Italy Off-Highway Electric Vehicle Market (by Vehicle Type), $Million, 2023-2034 Table 46: Rest-of-Europe Off-Highway Electric Vehicle Market (by Application), $Million, 2023-2034 Table 47: Rest-of-Europe Off-Highway Electric Vehicle Market (by Propulsion Type), $Million, 2023-2034 Table 49: Rest-of-Europe Off-Highway Electric Vehicle Market (by Vehicle Type), $Million, 2023-2034 Table 50: Asia-Pacific Off-Highway Electric Vehicle Market (by Application), $Million, 2023-2034 Table 51: Asia-Pacific Off-Highway Electric Vehicle Market (by Propulsion Type), $Million, 2023-2034 Table 52: Asia-Pacific Off-Highway Electric Vehicle Market (by Vehicle Type), $Million, 2023-2034 Table 53: China Off-Highway Electric Vehicle Market (by Application), $Million, 2023-2034 Table 54: China Off-Highway Electric Vehicle Market (by Propulsion Type), $Million, 2023-2034 Table 55: China Off-Highway Electric Vehicle Market (by Vehicle Type), $Million, 2023-2034 Table 56: Japan Off-Highway Electric Vehicle Market (by Application), $Million, 2023-2034 Table 57: Japan Off-Highway Electric Vehicle Market (by Propulsion Type), $Million, 2023-2034 Table 58: Japan Off-Highway Electric Vehicle Market (by Vehicle Type), $Million, 2023-2034 Table 59: South Korea Off-Highway Electric Vehicle Market (by Application), $Million, 2023-2034 Table 60: South Korea Off-Highway Electric Vehicle Market (by Propulsion Type), $Million, 2023-2034 Table 61: South Korea Off-Highway Electric Vehicle Market (by Vehicle Type), $Million, 2023-2034 Table 62: Rest-of-Asia-Pacific Off-Highway Electric Vehicle Market (by Application), $Million, 2023-2034 Table 63: Rest-of-Asia-Pacific Off-Highway Electric Vehicle Market (by Propulsion Type), $Million, 2023-2034 Table 64: Rest-of-Asia-Pacific Off-Highway Electric Vehicle Market (by Vehicle Type), $Million, 2023-2034 Table 65: Rest-of-the-World Off-Highway Electric Vehicle Market (by Application), $Million, 2023-2034 Table 66: Rest-of-the-World Off-Highway Electric Vehicle Market (by Propulsion Type), $Million, 2023-2034 Table 67: Rest-of-the-World Off-Highway Electric Vehicle Market (by Vehicle Type), $Million, 2023-2034 Table 68: South America Off-Highway Electric Vehicle Market (by Application), $Million, 2023-2034 Table 69: South America Off-Highway Electric Vehicle Market (by Propulsion Type), $Million, 2023-2034 Table 70: South America Off-Highway Electric Vehicle Market (by Vehicle Type), $Million, 2023-2034 Table 71: Middle East and Africa Off-Highway Electric Vehicle Market (by Application), $Million, 2023-2034 Table 72: Middle East and Africa Off-Highway Electric Vehicle Market (by Propulsion Type), $Million, 2023-2034 Table 73: Middle East and Africa Off-Highway Electric Vehicle Market (by Vehicle Type), $Million, 2023-2034 Table 74: Market Share
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Press Release
According to a premium market intelligence study by BIS Research, the global off-highway electric vehicle market is projected to reach $56.48 billion by 2034. The study also highlights that the market is set to witness a CAGR of 26.26% during the forecast period 2024-2034.
The off-highway electric vehicle market is currently experiencing a significant growth phase, propelled by stringent environmental regulations and the increasing emphasis on sustainable practices. As construction, mining, and agriculture industries seek to reduce carbon emissions, there is a notable shift toward electric machinery. This transition is supported by advancements in battery technology, which enhance the efficiency and operational capabilities of off-highway EVs. Investments in infrastructure, including the development of charging stations and support facilities, are further accelerating market expansion. Additionally, strategic collaborations among key industry players are fostering innovation and facilitating the integration of electric solutions into traditional operations. Collectively, these factors position off-highway electric vehicles as a pivotal component in the future landscape of industrial machinery and equipment.
USP of the Report
The USP of this report lies in its comprehensive analysis of the off-highway electric vehicle market, focusing on the comparison between diesel and electric vehicles, future electrification trends, and the emerging parallels between on-highway and off-highway electrification, along with offering unique value to stakeholders in the off-highway electric vehicle market by analyzing emerging trends. It provides a detailed assessment of the competitive landscape, highlighting the strategies adopted by key players to achieve sustainability goals. It also includes qualitative and quantitative insights at regional and country levels, segmented by applications and technologies, to understand market dynamics and opportunities comprehensively.
Analyst Perspective
According to Debraj Chakraborty, Principal Analyst, BIS Research, “The off-highway electric vehicle (OHEV) market is set to witness substantial growth, driven by increasing demand for sustainable solutions, stricter emission regulations, and advancements in battery technologies. Key opportunities lie in mobile charging systems and renewable energy integration, addressing operational challenges in remote areas. However, the market faces restraints, particularly related to energy storage limitations, high initial costs, and the slow shift from traditional diesel-powered machinery. As infrastructure and technology continue to evolve, these challenges are expected to be mitigated, enabling broader adoption of OHEVs and fostering a sustainable, cost-efficient future for off-highway industries.”
Key Companies Profiled
The key players profiled in the report include AB Volvo, PristenBully (Kässbohrer Geländefahrzeug AG), Hitachi Construction Machinery Co., Ltd., Caterpillar, CNH Industrial N.V., Epiroc AB, Deere & Company, J C Bamford Excavators Ltd., Sany Group, Sandvik AB, Komatsu Ltd., Liebherr Group, Prinoth AG (HTI Group), CM DUPON – ICECAT, and xelom
Key Questions Answered in the Report
• What are the main factors driving the growth of the off-highway electric vehicle market? • How does the supply chain function in the off-highway electric vehicle market? • Who are the key players in the off-highway electric vehicle market, and what are their respective market shares? • What partnerships or collaborations are prominent among stakeholders in the off-highway electric vehicle market? • What strategies have the key companies adopted to gain a competitive edge in the off-highway electric vehicle market? • What is the futuristic outlook for the off-highway electric vehicle market in terms of growth potential? • What is the current off-highway electric vehicle market estimation, and what growth trajectory is projected from 2024 to 2034? • Which application and product segment is expected to lead the market over the forecast period 2024-2034? • What could be the impact of growing end-use industries in the off-highway electric vehicle market? • Which regions demonstrate the highest off-highway electric vehicle adoption rates, and what factors contribute to their leadership?
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