世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

アジア太平洋地域のモビリティ・アズ・ア・サービス市場:モビリティ・アズ・ア・サービスのアプリケーションとサービスに注目:2024年~2033年の分析と予測

アジア太平洋地域のモビリティ・アズ・ア・サービス市場:モビリティ・アズ・ア・サービスのアプリケーションとサービスに注目:2024年~2033年の分析と予測


Asia-Pacific Mobility-as-a-Service Market: Focus on Mobility-as-a-Service Applications and Services - Analysis and Forecast, 2024-2033

アジア太平洋地域のモビリティ・アズ・ア・サービス市場の紹介 アジア太平洋地域のモビリティ・アズ・ア・サービス市場の2024年の市場規模は377億2,000万ドルで、年平均成長率(CAGR)25.99%で成長し、2033年... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 納期 ページ数 言語
BIS Research
ビーアイエスリサーチ
2025年2月26日 US$3,250
1-3ユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
2-3営業日以内 71 英語

 

サマリー

アジア太平洋地域のモビリティ・アズ・ア・サービス市場の紹介

アジア太平洋地域のモビリティ・アズ・ア・サービス市場の2024年の市場規模は377億2,000万ドルで、年平均成長率(CAGR)25.99%で成長し、2033年には3,018億ドルに達すると予測されている。最先端のデジタル・プラットフォームの統合は、ユーザー中心のサービス、リアルタイムのデータ分析、シームレスな輸送の進歩を促進し、APACのMaaS(Mobility-as-a-Service)市場を牽引している。強固な官民パートナーシップとそれを可能にする法律が、都市のモビリティを向上させ、交通を緩和し、環境に優しい交通手段を奨励し、有効性の向上とより良いユーザー体験を保証している。

市場紹介

都市化の進展、スマートフォンの普及率上昇、効果的で環境に優しい交通手段への需要が、APACのMaaS(Mobility-as-a-Service)市場の爆発的拡大に寄与している。MaaSは、ライドヘイリング、バイクシェアリング、公共交通機関、車両レンタルなど、複数の交通サービスを単一のデジタル・プラットフォームに統合することで、ユーザー重視のスムーズなモビリティ・ソリューションを提供する。

交通量と二酸化炭素排出量を削減するため、地域全体の政府がスマートシティプロジェクトと環境に優しい交通法を積極的に支援している。ルートの最適化、リアルタイムのサービス追跡、MaaSプラットフォームは、5G接続、高速インターネット、高度なデータ分析の成長によってさらに改善されつつある。統合モビリティ・ソリューションへの革新と投資も、強力な官民パートナーシップによって刺激されている。
MaaSの展望は、自律走行技術と電気自動車(EV)の利用の増加によっても形成されつつあり、業界参加者に新たなビジネスチャンスをもたらしている。APACのMaaS市場は、手頃な価格で環境に優しい通勤手段への需要が高まり、同地域全体の都市モビリティに革命をもたらすことから、今後も成長を続けると予想される。

市場区分

セグメンテーション1:アプリケーション別
- 旅客輸送
- 貨物輸送
- マイクロモビリティ

セグメント2:サービス別
- オン・ザ・ゴー・ライド
- カープール
- ライドヘイリング
自動車
o スクーターとバイク
o エアタクシー
- 物流
o 小型商用車
o 大型商用車
- レンタル
レンタカー
o 自転車レンタル
- ライドシェアリング
自動車
o 電車・地下鉄
o バスサービス
- その他

セグメンテーション3:ソリューション別
- 決済エンジン
- ナビゲーション・ソリューション
- コネクティビティ・プロバイダー
- 発券ソリューション
- 保険ソリューション

セグメンテーション4:地域別
- アジア太平洋地域中国、日本、インド、韓国、その他のアジア太平洋地域

このレポートは組織にどのような付加価値をもたらすのか?

製品/イノベーション戦略:製品セグメントでは、用途別(旅客輸送、貨物輸送、マイクロモビリティ)、サービス別(オンザゴーライド、相乗り、ライドヘイリング、ロジスティクス、レンタル、ライドシェア、その他)、ソリューション別(決済エンジン、ナビゲーションソリューション、コネクティビティプロバイダー、発券ソリューション、保険ソリューション)に、モビリティ・アズ・ア・サービスのさまざまな用途を理解することができる。同市場は、継続的な技術の進歩、投資の増加、モビリティ・アズ・ア・サービスの重要性に対する意識の高まりにより、大きく拡大する態勢を整えている。そのため、モビリティ・アズ・ア・サービス事業は、高投資・高収益モデルとなっている。

成長/マーケティング戦略:アジア太平洋地域のモビリティ・アズ・ア・サービス市場は急速なペースで成長している。同市場は、既存および新興の市場プレーヤーに大きなビジネスチャンスを提供している。このセグメントで取り上げる戦略には、M&A、製品投入、提携・協力、事業拡大、投資などがある。企業が市場での地位を維持・強化するために好む戦略には、主に製品開発が含まれる。

競争戦略:本調査で分析・プロファイリングしたアジア太平洋地域のmobility-as-a-service市場の主要企業には、自動車および自動車領域の専門知識を有する専門家が含まれています。さらに、パートナーシップ、契約、提携などの包括的な競争環境は、市場の未開拓の収益ポケットを理解する上で読者を支援することが期待される。

主要市場プレイヤーと競合の概要

本レポートに掲載されている企業は、一次専門家から収集した情報に基づいて選定されており、企業のカバレッジ、製品ポートフォリオ、市場浸透度を分析している。

この市場で著名な企業は以下の通りである:

- DiDi Chuxing
- グラブ
- Ola Electric Mobility Pvt Ltd.

ページTOPに戻る


目次

エグゼクティブ・サマリー
範囲と定義
1 市場
1.1 トレンド現状と将来への影響評価
1.1.1 トレンド概要
1.1.2 マルチモーダルプラットフォームの台頭
1.1.3 マイクロモビリティ・ソリューションの拡大
1.1.4 都市計画におけるデータ主導の意思決定
1.2 サプライチェーンの概要
1.2.1 バリューチェーン分析
1.3 研究開発レビュー
1.3.1 特許出願動向(国別、企業別)
1.4 ステークホルダー分析
1.4.1 ユースケース
1.4.1.1 アムステルダムのズイダスにおけるアクセシビリティの向上
1.4.1.2 ユトレヒト・ライドシェ・ライン、ヴルーテン、デ・ミールンでのモビリティ向上
1.5 市場ダイナミクスの概要
1.5.1 市場牽引要因
1.5.1.1 技術革新
1.5.1.2 都市化の進展
1.5.2 市場の課題
1.5.2.1 MaaSの導入
1.5.2.2 高い初期投資コスト
1.5.3 市場機会
1.5.3.1 オンデマンドフェリーと貨物サービスの取り込み
1.5.3.2 電気自動車(EV)の普及を後押しする環境意識の高まり
2 地域
2.1 地域の概要
2.2 アジア太平洋
2.2.1 地域概要
2.2.2 市場成長の促進要因
2.2.3 市場の課題要因
2.2.4 アプリケーション
2.2.5 製品
2.2.6 中国
2.2.7 日本
2.2.8 インド
2.2.9 韓国
2.2.10 アジア太平洋地域以外
3 市場-競合ベンチマーキングと企業プロフィール
3.1 ネクスト・フロンティア
3.2 地理的評価
3.2.1 DiDi Chuxing
3.2.1.1 概要
3.2.1.2 主要製品/製品ポートフォリオ
3.2.1.3 競合他社
3.2.1.4 ターゲット顧客
3.2.1.5 キーパーソン
3.2.1.6 アナリストの見解
3.2.1.7 市場シェア、2023年
3.2.2 グラブ
3.2.2.1 概要
3.2.2.2 主要製品/製品ポートフォリオ
3.2.2.3 競合他社
3.2.2.4 ターゲット顧客
3.2.2.5 キーパーソン
3.2.2.6 アナリストの見解
3.2.2.7 市場シェア、2023年
3.2.3 Ola Electric Mobility Pvt Ltd.
3.2.3.1 概要
3.2.3.2 主要製品/製品ポートフォリオ
3.2.3.3 競合他社
3.2.3.4 ターゲット顧客
3.2.3.5 キーパーソン
3.2.3.6 アナリストの見解
3.2.3.7 市場シェア、2023年
4 調査方法
4.1 データソース
4.1.1 一次データソース
4.1.2 セカンダリーデータソース
4.1.3 データ三角測量
4.2 市場の推定と予測
図表一覧
図1:モビリティ・アズ・ア・サービス市場(地域別)、2023年、2030年、2033年
図2:アジア太平洋地域のモビリティ・アズ・ア・サービス市場(用途別)、2023年、2030年、2033年
図3:アジア太平洋地域のモビリティ・アズ・ア・サービス市場(サービス別):2023年、2030年、2033年
図4:アジア太平洋地域のモビリティ・アズ・ア・サービス市場(ソリューション別):2023年、2030年、2033年
図5:モビリティ・アズ・ア・サービス市場、最近の動向
図6:サプライチェーンとサプライチェーン内のリスク
図7:モビリティ・アズ・ア・サービス市場(国別)、2021年1月~2023年12月
図8:モビリティ・アズ・ア・サービス市場(企業別)、2021年1月~2023年12月
図9:市場動向要因の影響分析(2024年~2033年
図10:中国のモビリティ・アズ・ア・サービス市場(百万ドル)、2023年〜2034年
図11:日本のモビリティ・アズ・ア・サービス市場、百万ドル、2023年~2034年
図12:インドのモビリティ・アズ・ア・サービス市場、百万ドル、2023-2034年
図13:韓国のモビリティ・アズ・ア・サービス市場、百万ドル、2023-2034年
図14:アジア太平洋地域のモビリティ・アズ・ア・サービス市場、百万ドル、2023年~2034年
図15:戦略的イニシアティブ、2020-2023年
図16:戦略的イニシアチブのシェア、2021年~2024年
図17:データの三角測量
図18:トップダウンアプローチとボトムアップアプローチ
図19: 前提条件と限界
表一覧
表1:市場スナップショット
表2:地域別のビジネスチャンス
表3:モビリティ・アズ・ア・サービス市場(地域別)、100万ドル、2022年~2033年
表4:アジア太平洋地域のモビリティ・アズ・ア・サービス市場(用途別)、100万ドル、2023年~2033年
表5:アジア太平洋地域のモビリティ・アズ・ア・サービス市場(サービス別)、100万ドル、2023-2033年
表6:アジア太平洋地域のモビリティ・アズ・ア・サービス市場(ソリューション別)、100万ドル、2023-2033年
表7:中国のモビリティ・アズ・ア・サービス市場(アプリケーション別)、100万ドル、2023-2033年
表8:中国のモビリティ・アズ・ア・サービス市場(サービス別)、100万ドル、2023-2033年
表9:中国のモビリティ・アズ・ア・サービス市場(ソリューション別)、100万ドル、2023-2033年
表10:日本のモビリティ・アズ・ア・サービス市場(アプリケーション別)、100万ドル、2023-2033年
表11:日本のモビリティ・アズ・ア・サービス市場(サービス別)、100万ドル、2023-2033年
表12:日本のモビリティ・アズ・ア・サービス市場(ソリューション別)、100万ドル、2023-2033年
表13:インドのモビリティ・アズ・ア・サービス市場(アプリケーション別)、100万ドル、2023-2033年
表14:インドのモビリティ・アズ・ア・サービス市場(サービス別)、100万ドル、2023-2033年
表15:インドのモビリティ・アズ・ア・サービス市場(ソリューション別)、100万ドル、2023-2033年
表16:韓国のモビリティ・アズ・ア・サービス市場(アプリケーション別)、100万ドル、2023-2033年
表17:韓国のモビリティ・アズ・ア・サービス市場(サービス別)、100万ドル、2023-2033年
表18:韓国のモビリティ・アズ・ア・サービス市場(ソリューション別)、100万ドル、2023-2033年
表19:アジア太平洋地域のモビリティ・アズ・ア・サービス市場(アプリケーション別)、100万ドル、2023年~2033年
表20:アジア太平洋地域のモビリティ・アズ・ア・サービス市場(サービス別)、百万ドル、2023-2033年
表21:アジア太平洋地域のモビリティ・アズ・ア・サービス市場(ソリューション別)、100万ドル、2023-2033年
表22:市場シェア

ページTOPに戻る


プレスリリース

BISリサーチのプレミアムマーケットインテリジェンス調査によると、アジア太平洋地域のモビリティ・アズ・ア・サービス市場は2033年までに3018億ドルに達すると予測されている。また、同市場は予測期間2024年から2033年にかけて25.99%のCAGRを記録することも明らかにされている。

アジア太平洋地域のMobility-as-a-Service市場:促進要因と課題

市場促進要因

- 都市化と人口増加
- 技術革新

市場の課題

- 規制のハードル
- インフラの限界

レポートのUSP

- アジア太平洋地域のMobility-as-a-Service市場のビジネス促進要因と課題の分析
- 中国、日本、韓国、インドのモビリティ・アズ・ア・サービス市場の詳細分析
- アジア太平洋地域のモビリティ・アズ・ア・サービス市場を国別および用途別・製品セグメント別に定性・定量分析

アナリストの視点

BISリサーチのプリンシパルアナリストは「モビリティ・アズ・ア・サービス市場は、シームレスで統合された輸送ソリューションに対する需要の高まりにより、今後数年間で成長する可能性が高い。政府と民間部門による大規模な投資とインフラ整備は、持続可能で効率的な都市モビリティの促進を目指しており、モビリティ・アズ・ア・サービス市場の成長をさらに加速させる。同市場は急速な拡大が見込まれており、主要プレーヤーは市場での存在感を強め、サービス内容を多様化するために、戦略的パートナーシップ、提携、合併、買収に注力している。さらに、デジタルプラットフォームとリアルタイムデータ分析の進歩は、これらのソリューションのユーザーエクスペリエンスと業務効率を高める上で重要な役割を果たすだろう。"

本レポートで扱う主な質問

- アジア太平洋地域のモビリティ・アズ・ア・サービスの推定市場規模は?
- モビリティ・アズ・ア・サービス市場の成長を促進する主な要因は何か?
- モビリティ・アズ・ア・サービス市場に期待される今後の動向は?

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Introduction to Asia-Pacific Mobility-as-a-Service Market

The Asia-Pacific mobility-as-a-service market was valued at $37.72 billion in 2024, and it is expected to grow at a CAGR of 25.99% and reach $301.80 billion by 2033. The integration of state-of-the-art digital platforms is propelling advancements in user-centric services, real-time data analytics, and seamless transportation, thereby propelling the Mobility-as-a-Service (MaaS) market in APAC. Robust public-private partnerships and enabling laws improve urban mobility, ease traffic, and encourage environmentally friendly transportation options, guaranteeing increased effectiveness and a better user experience.

Market Introduction

Growing urbanization, rising smartphone penetration, and the demand for effective, environmentally friendly transportation options are all contributing to the APAC Mobility-as-a-Service (MaaS) market's explosive expansion. MaaS offers smooth, user-focused mobility solutions by combining several transportation services, including ride-hailing, bike-sharing, public transportation, and vehicle rentals, into a single digital platform.

To cut down on traffic and carbon emissions, governments throughout the region are aggressively supporting smart city projects and environmentally friendly transportation laws. Route optimization, real-time service tracking, and MaaS platforms are being further improved by the growth of 5G connectivity, high-speed internet, and sophisticated data analytics. Innovation and investment in integrated mobility solutions are also being stimulated by robust public-private partnerships.
The MaaS landscape is also being shaped by the increasing use of autonomous transportation technologies and electric vehicles (EVs), which is opening up new business opportunities for industry participants. The APAC MaaS market is expected to continue growing as demand for affordable, environmentally friendly commuting options rises, revolutionizing urban mobility throughout the region.

Market Segmentation

Segmentation 1: by Application
• Passenger Transportation
• Freight Transportation
• Micro-Mobility

Segmentation 2: by Service
• On-the-Go Rides
• Carpool
• Ride Hailing
o Cars
o Scooters and Bikes
o Air Taxi
• Logistics
o Light Duty Commercial Vehicles
o Heavy Duty Commercial Vehicles
• Renting
o Car Renting
o Bicycle Renting
• Ride Sharing
o Cars
o Train/Subway Services
o Bus Services
• Others

Segmentation 3: by Solution
• Payment Engines
• Navigation Solutions
• Connectivity Providers
• Ticketing Solutions
• Insurance Solutions

Segmentation 4: by Region
• Asia-Pacific: China, Japan, India, South Korea, and Rest-of-Asia-Pacific

How can this report add value to an organization?

Product/Innovation Strategy: The product segment helps the reader understand the different applications of mobility-as-a-service based on application (passenger transportation, freight transportation, and micro-mobility), by service (on-the-go rides, carpool, ride hailing, logistics, renting, ride sharing, and others) and by solution (payment engines, navigation solutions, connectivity providers, ticketing solutions, and insurance solutions). The market is poised for significant expansion with ongoing technological advancements, increased investments, and growing awareness of the importance of mobility-as-a-service. Therefore, the mobility-as-a-service business is a high-investment and high-revenue generating model.

Growth/Marketing Strategy: The Asia-Pacific mobility-as-a-service market has been growing at a rapid pace. The market offers enormous opportunities for existing and emerging market players. Some of the strategies covered in this segment are mergers and acquisitions, product launches, partnerships and collaborations, business expansions, and investments. The strategies preferred by companies to maintain and strengthen their market position primarily include product development.

Competitive Strategy: The key players in the Asia-Pacific mobility-as-a-service market analyzed and profiled in the study include professionals with expertise in the automobile and automotive domains. Additionally, a comprehensive competitive landscape such as partnerships, agreements, and collaborations are expected to aid the reader in understanding the untapped revenue pockets in the market.

Key Market Players and Competition Synopsis

The companies that are profiled in the report have been selected based on inputs gathered from primary experts and analyzing company coverage, product portfolio, and market penetration.

Some of the prominent names in this market are:

• DiDi Chuxing
• Grab
• Ola Electric Mobility Pvt Ltd.



ページTOPに戻る


Table of Contents

Executive Summary
Scope and Definition
1 Market
1.1 Trends: Current and Future Impact Assessment
1.1.1 Trends: Overview
1.1.2 Rise of Multimodal Platforms
1.1.3 Expansion of Micro-Mobility Solutions
1.1.4 Data-Driven Decision-Making for Urban Planning
1.2 Supply Chain Overview
1.2.1 Value Chain Analysis
1.3 Research and Development Review
1.3.1 Patent Filing Trend (by Country, Company)
1.4 Stakeholder Analysis
1.4.1 Use Case
1.4.1.1 Improving Accessibility at Zuidas, Amsterdam
1.4.1.2 Enhancing Mobility in Utrecht Leidsche Rijn, Vleuten, and De Meern
1.5 Market Dynamics Overview
1.5.1 Market Drivers
1.5.1.1 Innovation in Technology
1.5.1.2 Growing Urbanization
1.5.2 Market Challenges
1.5.2.1 Implementation of MaaS
1.5.2.2 High Initial Investment Costs
1.5.3 Market Opportunities
1.5.3.1 Incorporating On-Demand Ferry and Freight Services
1.5.3.2 Growing Environmental Awareness Boosting Adoption of Electric Vehicles (EVs)
2 Regions
2.1 Regional Summary
2.2 Asia-Pacific
2.2.1 Regional Overview
2.2.2 Driving Factors for Market Growth
2.2.3 Factors Challenging the Market
2.2.4 Application
2.2.5 Product
2.2.6 China
2.2.7 Japan
2.2.8 India
2.2.9 South Korea
2.2.10 Rest-of-Asia-Pacific
3 Markets - Competitive Benchmarking & Company Profiles
3.1 Next Frontiers
3.2 Geographic Assessment
3.2.1 DiDi Chuxing
3.2.1.1 Overview
3.2.1.2 Top Products/Product Portfolio
3.2.1.3 Top Competitors
3.2.1.4 Target Customers
3.2.1.5 Key Personnel
3.2.1.6 Analyst View
3.2.1.7 Market Share, 2023
3.2.2 Grab
3.2.2.1 Overview
3.2.2.2 Top Products/Product Portfolio
3.2.2.3 Top Competitors
3.2.2.4 Target Customers
3.2.2.5 Key Personnel
3.2.2.6 Analyst View
3.2.2.7 Market Share, 2023
3.2.3 Ola Electric Mobility Pvt Ltd.
3.2.3.1 Overview
3.2.3.2 Top Products/Product Portfolio
3.2.3.3 Top Competitors
3.2.3.4 Target Customers
3.2.3.5 Key Personnel
3.2.3.6 Analyst View
3.2.3.7 Market Share, 2023
4 Research Methodology
4.1 Data Sources
4.1.1 Primary Data Sources
4.1.2 Secondary Data Sources
4.1.3 Data Triangulation
4.2 Market Estimation and Forecast
List of Figures
Figure 1: Mobility-as-a-Service Market (by Region), 2023, 2030, and 2033
Figure 2: Asia-Pacific Mobility-as-a-Service Market (by Application), 2023, 2030, and 2033
Figure 3: Asia-Pacific Mobility-as-a-Service Market (by Service), 2023, 2030, and 2033
Figure 4: Asia-Pacific Mobility-as-a-Service Market (by Solution), 2023, 2030, and 2033
Figure 5: Mobility-as-a-Service Market, Recent Developments
Figure 6: Supply Chain and Risks within the Supply Chain
Figure 7: Mobility-as-a-Service Market (by Country), January 2021-December 2023
Figure 8: Mobility-as-a-Service Market (by Company), January 2021-December 2023
Figure 9: Impact Analysis of Market Navigating Factors, 2024-2033
Figure 10: China Mobility-as-a-Service Market, $Million, 2023-2034
Figure 11: Japan Mobility-as-a-Service Market, $Million, 2023-2034
Figure 12: India Mobility-as-a-Service Market, $Million, 2023-2034
Figure 13: South Korea Mobility-as-a-Service Market, $Million, 2023-2034
Figure 14: Rest-of-Asia-Pacific Mobility-as-a-Service Market, $Million, 2023-2034
Figure 15: Strategic Initiatives, 2020-2023
Figure 16: Share of Strategic Initiatives, 2021-2024
Figure 17: Data Triangulation
Figure 18: Top-Down and Bottom-Up Approach
Figure 19: Assumptions and Limitations
List of Tables
Table 1: Market Snapshot
Table 2: Opportunities across Regions
Table 3: Mobility-as-a-Service Market (by Region), $Million, 2022-2033
Table 4: Asia-Pacific Mobility-as-a-Service Market (by Application), $Million, 2023-2033
Table 5: Asia-Pacific Mobility-as-a-Service Market (by Service), $Million, 2023-2033
Table 6: Asia-Pacific Mobility-as-a-Service Market (by Solution), $Million, 2023-2033
Table 7: China Mobility-as-a-Service Market (by Application), $Million, 2023-2033
Table 8: China Mobility-as-a-Service Market (by Service), $Million, 2023-2033
Table 9: China Mobility-as-a-Service Market (by Solution), $Million, 2023-2033
Table 10: Japan Mobility-as-a-Service Market (by Application), $Million, 2023-2033
Table 11: Japan Mobility-as-a-Service Market (by Service), $Million, 2023-2033
Table 12: Japan Mobility-as-a-Service Market (by Solution), $Million, 2023-2033
Table 13: India Mobility-as-a-Service Market (by Application), $Million, 2023-2033
Table 14: India Mobility-as-a-Service Market (by Service), $Million, 2023-2033
Table 15: India Mobility-as-a-Service Market (by Solution), $Million, 2023-2033
Table 16: South Korea Mobility-as-a-Service Market (by Application), $Million, 2023-2033
Table 17: South Korea Mobility-as-a-Service Market (by Service), $Million, 2023-2033
Table 18: South Korea Mobility-as-a-Service Market (by Solution), $Million, 2023-2033
Table 19: Rest-of-Asia-Pacific Mobility-as-a-Service Market (by Application), $Million, 2023-2033
Table 20: Rest-of-Asia-Pacific Mobility-as-a-Service Market (by Service), $Million, 2023-2033
Table 21: Rest-of-Asia-Pacific Mobility-as-a-Service Market (by Solution), $Million, 2023-2033
Table 22: Market Share

ページTOPに戻る


Press Release

According to a premium market intelligence study by BIS Research, the Asia-Pacific mobility-as-a-service market is projected to reach $301.80 billion by 2033. The study also highlights that the market is set to witness a CAGR of 25.99% during the forecast period 2024-2033.

The Asia-Pacific Mobility-as-a-Service Market: Drivers and Challenges

Market Drivers

• Urbanization and Population Growth
• Technological Innovation

Market Challenges

• Regulatory Hurdles
• Infrastructure Limitations

USPs of report

• Analysis of business drivers and challenges of the Asia-Pacific Mobility-as-a-Service Market
• Detailed analysis of Mobility-as-a-Service Market for China, Japan, South Korea, and India
• Qualitative and quantitative analysis of the Asia-Pacific mobility-as-a-service market at the country level and granularity by application and product segments

Analyst’s Perspective

Principal Analyst, BIS Research, states, “The mobility-as-a-service market is likely to grow in the coming years, driven by the increasing demand for seamless and integrated transportation solutions. Substantial investments and infrastructure development by government and private sectors aim to promote sustainable and efficient urban mobility, further fuelling the growth of the mobility-as-a-service market. The market is expected to witness rapid expansion, with key players focusing on strategic partnerships, collaborations, mergers, and acquisitions to strengthen their market presence and diversify their service offerings. Additionally, advancements in digital platforms and real-time data analytics will play a crucial role in enhancing the user experience and operational efficiency of these solutions.”

Key Questions Answered in the Report

• What is the estimated market size for Asia-Pacific mobility-as-a-service?
• What are the primary factors driving growth in the mobility-as-a-service market?
• What are the future trends expected in the mobility-as-a-service market?

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(自動車市場)の最新刊レポート

BIS Research社の自動車・モビリティ分野での最新刊レポート

本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート

  • 本レポートと同じKEY WORDの最新刊レポートはありません。

よくあるご質問


BIS Research社はどのような調査会社ですか?


多数のアナリストチームと大規模な業界専門家のネットワークを擁するBISリサーチは、市場に影響を与える革新的な技術に関して、高度なマーケットインテリジェンスを提供しています。特に、新興テクノロジーに関す... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

 

2025/06/24 10:28

146.72 円

170.45 円

201.44 円

ページTOPに戻る