|  スマートホームとホームオートメーション - 第12版Smart Homes and Home Automation - 12th Edition 内容 モバイル業界は、コネクテッド・スマートホームの膨大なビジネスチャンスにどう対処すべきか。ベルグインサイトは、欧州と北米におけるホームオートメーションシステムの出荷額とサービス料によ... もっと見る 
 
 
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 サマリー内容 モバイル業界は、コネクテッド・スマートホームの膨大なビジネスチャンスにどう対処すべきか。ベルグインサイトは、欧州と北米におけるホームオートメーションシステムの出荷額とサービス料による収益が、2024年の877億ユーロから2029年には1,439億ユーロへと、年平均成長率10.4%で成長すると予測している。ホームオートメーション市場の急速な進化に関する360度の視点を、240ページの包括的な戦略レポートでご覧ください。 
 
 スマートホームとホームオートメーションは、欧州と北米のスマートホーム市場の最新動向とトレンドを分析したBerg Insightの12年連続レポートです。この戦略的調査レポートでは、5年間の業界予測や専門家による解説など、ビジネス上の意思決定に役立つ独自のビジネスインテリジェンスを240ページにわたって提供しています。 本レポートのハイライト 
 
			2024年末には欧州と北米で1億3900万戸がスマートホームに 
			スマートホームとホームオートメーションシステムには、家庭内の機能を制御、監視、自動化するための幅広いソリューションが含まれる。ベルグインサイトのスマートホームシステムの定義は、遠隔地からアクセス可能で、スマートフォンアプリやウェブポータルのユーザーインターフェイスを含むものである。そのため、スイッチ、タイマー、センサー、リモコンなど、ローカルでのみ制御・自動化できるデバイスは、本調査の対象には含まれない。スマートホームシステムは、セキュリティーと入退室管理システム、エネルギー管理と空調管理システム、オーディオビジュアルとエンターテインメントシステム、照明と窓の制御システム、家電製品、サービスロボット、灌漑と水管理システムの7つの主要カテゴリーに分類することができる。 
			ポイント・ソリューションは、多くの場合、消費者が初めてスマートホームを購入する際の選択肢となる。これまでに販売台数で最も人気のあるポイント・ソリューションには、スマート・サーモスタット、スマート電球、スマート・プラグ、コネクテッド・セキュリティ・カメラ、音声制御スマート・スピーカー、床掃除ロボットなどがある。これらの製品は、Signify、Resideo、Danfoss、Belkin、Chamberlain、Schlage、Assa Abloy、iRobotなどの既存OEMや、Ecobee、Sonos、Arlo、Nuki、Mysa、IKEA、Wyze Labs、SharkNinjaなどの新規参入企業によって販売されている。ホールホームシステム市場では、Crestron Electronics、Control4、Savant Systems、eQ-3、Shelly、Somfy、Loxoneといった従来のホームオートメーションベンダーが、隣接業界からの参入により新たな競争に直面している。Verisure、ADT、Vivint、Comcast、SimpliSafe、Telusなどの通信・セキュリティ・サービス・プロバイダーは、ホーム・セキュリティ・サービスとスマートホーム機能を組み合わせることで、北米と欧州で最大のホールホーム・ソリューション・ベンダーの地位を確立している。 
			北米のスマートホーム市場は成長を続けている。スマートホームシステムの設置台数は、2024年末時点で3億580万台に達する。このうち推定6,440万台は多機能システムまたはホールホームシステムであるのに対し、2億4,140万台はある特定の機能向けに設計されたポイントソリューションである。複数のスマートシステムを使用している家庭もあるため、年末時点の設置ベースは推定6,670万戸となった。これは全世帯の44.8%に相当し、北米は世界で最も進んだスマートホーム市場である。2024年から2029年にかけて、スマートホームシステムを採用する世帯数は年平均成長率(CAGR)6.4%で増加し、予測期間終了時には9,090万世帯のスマートホームになると予測されている。市場収益は2024年に524億米ドル(484億ユーロ)に達する。同市場は2024年から2029年にかけて年平均成長率9.3%で成長し、予測期間末には年間売上高818億米ドル(756億ユーロ)に達すると予測される。 
			欧州のスマートホームシステム市場は、市場の浸透度と成熟度という点ではまだ北米市場に遅れをとっている。しかし、現在では北米市場とほぼ同規模にまで成長している。2024年末には、EU27+3カ国で合計2億4,010万台のスマートホームシステムが使用されている。このうち約4,640万台が多機能システムまたはホールホームシステムであるのに対し、1億9,370万台がポイントソリューションである。これは、重複を考慮すると約7,280万世帯のスマートホームに相当し、年末時点で欧州の全世帯の30.7%がスマートホームであったことを意味する。スマートホームシステムを採用する欧州の世帯数は、今後5年間に年平均成長率(CAGR)7.2%で増加し、2029年には1億280万世帯に達すると予測されている。市場収益は2024年に393億ユーロ(425億米ドル)に達する。同市場は2024年から2029年にかけて年平均成長率11.7%で成長し、予測期間終了時には683億ユーロ(739億米ドル)に達すると予測される。 
			今後数年間のスマートホーム市場の見通しは明るい。コネクティビティは、ホームセキュリティシステム、ドアロック、室内空調制御機器、照明、灌漑システム、家電製品、エンターテインメント・ソリューションなど、家庭で最も一般的に使用される製品やシステムにいくつかの利点を付加する。家庭の様々な情報を遠隔で見たり、設定を管理したりできるため、省エネやコスト削減が可能になり、セキュリティや安全性が高まり、住宅所有者の利便性が向上する。いくつかの製品カテゴリーでは、コネクティビティは今や標準機能になりつつあり、消費者は新製品がスマートでコネクティッドであることをますます期待するようになっている。 本レポートでは、以下の質問に答える: 
 目次目次 
	目次 目次 目次 要約 
	1 スマートホームとホームオートメーション 
	1.1 はじめに 
	1.2 ホームオートメーションの種類 
	1.2.1 セキュリティおよびアクセス制御システム 6 
	1.2.2 エネルギー管理および空調制御システム 
	1.2.3 視聴覚および娯楽システム 
	1.2.4 照明および窓制御システム 
	1.2.5 灌漑および水管理システム 
	1.2.6 家電製品 
	1.2.7 サービスロボット 
	1.2.8 多機能および全住宅自動化システム 
	1.3 ホームオートメーション市場セグメント 
	1.3.1 主流住宅および集合住宅 
	1.3.2 注文住宅/高級住宅セグメント 
	1.3.3 新築住宅対既存住宅 
	1.4 市場へのチャネル 
	1.4.1 専門家による設置 
	1.4.2 小売 
	1.4.3 サービスプロバイダー 
	2 ネットワークおよび通信技術 
	2.1 概要 
	2.1.1 相互運用性を確立するためのさまざまなアプローチ 
	2.1.2 製品OEMの技術選択 
	2.1.3 ホールホーム・ソリューション・ベンダーの技術選択 
	2.2 スマートホーム・ネットワーキング技術と標準規格 
	2.2.1 Bluetooth 
	2.2.2 DECTULE 
	2.2.3 EnOcean 
	2.2.4 Home Connectivity Alliance (HCA) 
	2.2.5 KNX 
	2.2.6 Matter 
	2.2.7 Open Connectivity Foundation 
	2.2.8 OpenTherm 
	2.2.9 Thread 
	2.2.10 Wi-Fi 
	2.2.11 Zigbee 
	2.2.12 Z-Wave 
	2.3 スマートホームハブと統合サービス 
	2.3.1 Amazon Alexa 
	2.3.2 Apple HomeKitとSiri 
	2.3.3 Flic(Shortcut Labs) 
	2.3.4 Google HomeとGoogle Assistant 
	2.3.5 Home Assistant 
	2.3.6 Homey (LG Electronics) 
	2.3.7 IFTTT 
	2.3.8 LG Electronics 
	2.3.9 Mediola 
	2.3.10 Olisto 
	2.3.11 Samsung SmartThings 
	2.4 スマートホームプラットフォームおよびホワイトラベルのソリューションプロバイダー 
	2.4.1 Alarm.com 
	2.4.2 Ayla Networks 
	2.4.3 Essence Group 
	2.4.4 Leedarson IoT Technology 
	2.4.5 OBLO Living 
	2.4.6 Onics 
	2.4.7 ThroughTek 
	2.4.8 Tuya 
	3 Point Solution Providers 
	3.1 Market overview 
	3.1.1 Point solutions ? a entry into the smart home 
	3.1.2 製品OEMのスマートホーム戦略 
	3.1.3 新規参入企業がコネクテッド製品で既存企業に挑戦 
	3.2 セキュリティ・入退室管理システムベンダー 
	3.2.1 Arlo Technologies 
	3.2.2 Assa Abloy 
	3.2.3 Canary (Smartfrog Group) 
	3.2.4 Chamberlain Group 
	3.2.5 Ezviz Network (Hikvision) 
	3.2.6 Minut 
	3.2.7 Nuki Home Solutions 
	3.2.8 Reolink 
	3.2.9 Schlage (Allegion) 
	3.2.10 Wyze Labs 
	3.3 エネルギー管理・空調システムベンダー 
	3.3.1 Copeland 
	3.3.2 Danfoss 
	3.3.3 Ecobee (Generac) 
	3.3.4 Eve Systems (ABB) 
	3.3.5 Google Nest 
	3.3.6 Mysa 
	3.3.7 Netatmo (Legrand) 
	3.3.8 Sensibo 
	3.3.9 Tado 
	3.4 AV・エンターテインメントシステムベンダー 
	3.4.1 Bose 
	3.4.2 Harman (Samsung Electronics) 
	3.4.3 Kaleidescape 
	3.4.4 Naim Audio 
	3.4.5 Sonos 
	3.5 照明・窓制御システムベンダー 
	3.5.1 Acuity Brands 
	3.5.2 IKEA 
	3.5.3 Ledvance(MLS) 
	3.5.4 Leviton 
	3.5.5 LIFX(Feit Electric) 
	3.5.6 Merkury Innovations 
	3.5.7 Plejd 
	3.5.8 Signify 
	3.5.9 Velux 
	3.6 灌漑・水管理システムベンダー 
	3.6.1 Flume 
	3.6.2 Gardena and Orbit Irrigation (Husqvarna) 
	3.6.3 Moen(Fortune Brands Innovations) 
	3.6.4 Phyn 
	3.6.5 Rachio 
	3.7 家電ベンダー 
	3.7.1 BSH Hausgeräte(Bosch) 
	3.7.2 Electrolux 
	3.7.3 GE アプライアンス(ハイアール) 
	3.7.4 ハイアール スマートホーム 
	3.7.5 ワールプール 
	3.8 サービスロボットベンダー 
	3.8.1 アンブロジオロボット(ズッケッティ・チェントロ・システミ) 
	3.8.2 Dyson 
	3.8.3 Ecovacs 
	3.8.4 Husqvarna 
	3.8.5 iRobot 
	3.8.6 Labrador Systems 
	3.8.7 Robomow (Stanley Black & Decker) 
	3.8.8 Roborock 
	3.8.9 SharkNinja 
	3.8.10 Worx Landroid (Positec) 
	4 ホールホームシステムベンダーとサービスプロバイダー 
	4.1 市場概要 
	4.2 市場セグメントと市場参入戦略 
	4.2.1 従来のホームオートメーション 
	4.2.2 DIY システム 
	4.2.3 専門家が監視するセキュリティ 
	4.3 ホールホームシステムベンダー 
	4.3.1 ABB 
	4.3.2 Bosch 
	4.3.3 Control4 (Resideo) 
	4.3.4 Crestron Electronics 
	4.3.5 Delta Dore 
	4.3.6 D-Link 
	4.3.7 Eltako 
	4.3.8 Ezlo Innovation 
	4.3.9 Futurehome (FHSD Connect) 
	4.3.10 Gira 
	4.3.11 Grenton 
	4.3.12 HomeMatic (eQ-3) 
	4.3.13 Legrand 
	4.3.14 Loxone Electronics 
	4.3.15 Lutron Electronics 
	4.3.16 myGEKKO (Ekon) 
	4.3.17 Nice Group 
	4.3.18 Resideo Technologies 
	4.3.19 Savant Systems 
	4.3.20 Schneider Electric 
	4.3.21 Shelly Group 
	4.3.22 Somfy 
	4.3.23 Sonoff (ITEAD Intelligent Systems) 
	4.3.24 TP-Link 
	4.3.25 Universal Electronics 
	4.3.26 Xiaomi 
	4.4 サービスプロバイダー 
	4.4.1 ADT 
	4.4.2 Brinks Home (Monitronics) 
	4.4.3 Centrica 
	4.4.4 Comcast 
	4.4.5 Deutsche Telekom 
	4.4.6 Frontpoint 
	4.4.7 Prosegur 
	4.4.8 Ring (Amazon) 
	4.4.9 Sector Alarm 
	4.4.10 Simplisafe 
	4.4.11 Telus 
	4.4.12 Toon (Eneco) 
	4.4.13 Verisure 
	4.4.14 Vivint Smart Home (NRG Energy) 
	5 市場予測と結論 
	5.1 欧州 
	5.1.1 収益 
	5.1.2 出荷 
	5.1.3 設置ベース 
	5.2 北米 
	5.2.1 売上高 
	5.2.2 出荷台数 
	5.2.3 設置ベース 
	5.3 人気のスマートホーム製品カテゴリー 
	5.3.1 スマートスピーカーとディスプレイ 
	5.3.2 スマートサーモスタットとラジエーターバルブ 
	5.3.3 スマート照明 
	5.3.4 床拭きロボット 
	5.4 市場動向と分析 
	5.4.1 AIはスマートホーム市場に革命を起こせるか? 
	5.4.2 新たな大手プラットフォームプレーヤーが既存プレーヤーに挑戦 
	5.4.3 スマートスピーカーと音声アシスタントサービスはAIでルネッサンスを迎えるか? 
	5.4.4 Matterはスマートホーム業界の相互運用性問題を解決するか? 
	5.4.5 エネルギー価格の高騰がスマートエネルギー効率化ソリューションの需要を生み出す 
	5.4.6 コネクティビティ ? まもなく家電セグメントの標準機能に 
	5.4.7 低価格帯が大衆市場への扉を開く 
	5.4.8 スマートホームとホームセキュリティ市場におけるセルラーIoT 
	5.4.9 短い製品ライフサイクルが消費者の信頼を損なう 
	5.4.10 スマートホーム企業が有料サービスを導入 
	5.4.11 コネクテッドホーム向けスマート保険 
	5.4.12 スマートホーム業界におけるM&A 
	用語集 プレスリリース
	2025-10-27 プレスリリース 
	2029年には欧米の住宅1億9000万戸以上がスマート化 
	IoTアナリスト企業Berg Insightの新しい調査報告書によると、欧州と北米のスマートホーム数は2024年に1億3940万戸に達する。普及率では北米がトップで、同地域の全世帯の45%が年末時点で少なくとも1つのスマートホーム製品やシステムを導入しており、これは6,670万軒のスマートホームに相当する。市場の成長は今後5年間続くと予想される。Berg Insightは、2029年までに北米の約9,090万世帯がスマートホームになると予測しており、これは同地域の全世帯の約59%に相当する。欧州市場は、市場普及の点ではまだ北米にやや遅れをとっている。2024年末時点の欧州のスマートホーム数は7,270万戸で、市場普及率は31%に相当する。同地域のスマートホーム数は、2029年末には約1億280万戸に達すると予測され、市場普及率は42%近くに達する。 
	最も人気のあるスマートホーム製品には、スマートサーモスタット、スマート電球、スマートセキュリティカメラ、スマートドアロック、スマートスピーカーなどがあります。これらの製品の販売数は数億個に達し、Signify、Resideo、Danfoss、Chamberlain、Schlage、Assa Abloy、iRobotなどの既存OEMメーカーと、Ecobee、Sonos、Arlo、Nuki、Mysa、IKEA、Wyze Labs、SharkNinjaなどの新規参入企業によって販売されています。家全体のシステム市場は、主に従来のホームオートメーション専門企業、ホームセキュリティプロバイダー、通信事業者、DIYソリューションプロバイダーによって提供されています。北米市場では、インタラクティブホームセキュリティシステムが、最も一般的なタイプのスマートホームシステムの一つとして浮上しています。最大手のホームセキュリティプロバイダーには、ADT、Vivint、SimpliSafe、Comcast、Telusなどがあります。この地域の大手ホームオートメーション企業には、Control4、Crestron、Savant Systemsなどがあります。欧州では、従来型のホームオートメーションシステムやDIYソリューションが家全体のシステムとしてより一般的ですが、大手ホームセキュリティプロバイダーの市場シェアは拡大しています。Shelly、eQ-3、Verisure、Somfy、Loxoneが、この地域における家全体のシステムの主要プロバイダーと推定されています。2024年末時点で、欧州と北米における家全体のシステムの設置台数はそれぞれ4,640万台と6,440万台に達しました。 
	スマートホーム市場は2024年に成長し、今後数年間の市場見通しは明るい。「家庭に具体的なメリットと価値を提供するスマートホーム製品カテゴリーは、価値提案が弱いセグメントよりも速い成長が見込まれる」と、Berg Insightの主席アナリスト、Martin Apelgren氏は述べている。防犯カメラ、スマート暖房制御ソリューション、床掃除ロボットなどは、それぞれ安全性の向上、コスト削減、時間節約を実現する製品の例であり、消費者にとって価値ある製品である。また、AIベースの新ソリューションの導入も、一部の製品カテゴリーで市場需要を押し上げると予想されている。「AIはスマートホーム業界に変革をもたらす技術となる可能性が高い。今後数年間で、住宅所有者にとって価値ある様々な新しいソリューションが導入されるだろう」とApelgren氏は結論付けている。 
 
 SummaryDescription How should the mobile industry address the vast business opportunity in connected smart homes? Berg Insight estimates that revenues from home automation system shipments and service fees in Europe and North America will grow at a compound annual growth rate of 10.4 percent from € 87.7 billion in 2024 to € 143.9 billion in 2029. Get a 360-degree perspective on the rapid evolution of the home automation market in this comprehensive 240-page strategy report. 
 
 Smart Homes and Home Automation is the twelfth consecutive report from Berg Insight analysing the latest developments and trends on the smart home markets in Europe and North America. This strategic research report provides you with 240 pages of unique business intelligence including 5-year industry forecasts and expert commentary on which to base your business decisions. Highlights from this report: 
 
			139 million homes in Europe and North America were smart at the end of 2024 
			Smart home and home automation systems include a wide range of solutions for controlling, monitoring and automating functions in the home. Berg Insight’s definition of a smart home system is one that is accessible from remote and includes a smartphone app or a web portal user interface. Devices that can only be controlled and automated locally, through switches, timers, sensors and remote controls, are thus not included in the scope of this study. Smart home systems can be grouped into seven primary categories: security and access control systems; energy management and climate control systems; audio-visual and entertainment systems; lighting and window control systems; home appliances; service robotics and irrigation and water management systems. 
			A point solution will in many cases constitute a consumer’s first smart home purchase. The most popular point solutions to date, in terms of sold units, include smart thermostats, smart light bulbs, smart plugs, connected security cameras, voice-controlled smart speakers and floor cleaning robots. These products are marketed by incumbent OEMs such as Signify, Resideo, Danfoss, Belkin, Chamberlain, Schlage, Assa Abloy and iRobot and newer entrants such as Ecobee, Sonos, Arlo, Nuki, Mysa, IKEA, Wyze Labs and SharkNinja. In the whole-home system market, traditional home automation vendors such as Crestron Electronics, Control4, Savant Systems, eQ-3, Shelly, Somfy and Loxone are facing new competition as companies from adjacent industries have entered the market. Communications and security service providers such as Verisure, ADT, Vivint, Comcast, SimpliSafe and Telus have established themselves among the largest whole-home solution vendors in North America and Europe by combining home security services with smart home features. 
			The North American smart home market continues to grow. The installed base of smart home systems reached 305.8 million at the end of 2024. An estimated 64.4 million of these were multifunction or whole-home systems whereas 241.4 million were point solutions designed for one specific function. As some homes have more than one smart system in use, the installed base totalled an estimated 66.7 million smart homes at the end of the year. This corresponds to 44.8 percent of all households, placing North America as the most advanced smart home market in the world. Between 2024 and 2029, the number of households that adopt smart home systems is forecasted to grow at a compound annual growth rate (CAGR) of 6.4 percent, resulting in 90.9 million smart homes at the end of the forecast period. Market revenues reached US$ 52.4 billion (€ 48.4 billion) in 2024. The market is expected to grow at a CAGR of 9.3 percent between 2024 and 2029, reaching US$_81.8 billion (€ 75.6 billion) in yearly revenues at the end of the forecast period. 
			The European market for smart home systems is still behind the North American market in terms of market penetration and maturity. However, the market has now grown to become almost as large as the North American market. At the end of 2024, there were a total of 240.1 million smart home systems in use in the EU27+3 countries. Around 46.4 million of these systems were multifunction or whole-home systems whereas 193.7 million were point solutions. This corresponds to around 72.8 million smart homes when overlaps are taken into account, meaning that 30.7 percent of all households in Europe were smart at the end of the year. The number of European households to adopt smart home systems is forecasted to grow at a compound annual growth rate (CAGR) of 7.2 percent during the next five years, resulting in 102.8 million smart homes by 2029. Market revenues reached € 39.3 billion (US$ 42.5 billion) in 2024. The market is forecasted to grow at a CAGR of 11.7 percent between 2024 and 2029 to reach € 68.3 billion (US$ 73.9 billion) at the end of the forecast period. 
			The outlook for the smart home market in the coming years is positive. Connectivity adds several benefits to the most commonly used products and systems in the home, including home security systems, door locks, indoor climate control devices, lights, irrigation systems, home appliances and entertainment solutions. The ability to view information and manage various settings of the home remotely enables energy and cost savings, enhances security and safety, and provides convenience for homeowners. In several product categories, connectivity is now becoming a standard feature and consumers are increasingly expecting new products to be smart and connected. This report answers the following questions: 
 Table of ContentsTable of Contents 
	Table of Contents Executive summary 
	1 Smart Homes and Home Automation 
	1.1 Introduction 
	1.2 Types of home automation 
	1.2.1 Security and access control systems 6 
	1.2.2 Energy management and climate control systems 
	1.2.3 Audio-visual and entertainment systems 
	1.2.4 Lighting and window control systems 
	1.2.5 Irrigation and water management systems 
	1.2.6 Home appliances 
	1.2.7 Service robotics 
	1.2.8 Multifunction and whole-home automation systems 
	1.3 Home automation market segments 
	1.3.1 Mainstream houses and multi-family dwellings 
	1.3.2 The custom/luxury segment 
	1.3.3 New homes versus existing homes 
	1.4 Channels to market 
	1.4.1 Professional installation 
	1.4.2 Retail 
	1.4.3 Service providers 
	2 Networks and Communications Technologies 
	2.1 Overview 
	2.1.1 Different approaches to establishing interoperability 
	2.1.2 Technology choices of product OEMs 
	2.1.3 Technology choices of whole-home solution vendors 
	2.2 Smart home networking technologies and standards 
	2.2.1 Bluetooth 
	2.2.2 DECT ULE 
	2.2.3 EnOcean 
	2.2.4 Home Connectivity Alliance (HCA) 
	2.2.5 KNX 
	2.2.6 Matter 
	2.2.7 Open Connectivity Foundation 
	2.2.8 OpenTherm 
	2.2.9 Thread 
	2.2.10 Wi-Fi 
	2.2.11 Zigbee 
	2.2.12 Z-Wave 
	2.3 Smart home hubs and integration services 
	2.3.1 Amazon Alexa 
	2.3.2 Apple HomeKit and Siri 
	2.3.3 Flic (Shortcut Labs) 
	2.3.4 Google Home and Google Assistant 
	2.3.5 Home Assistant 
	2.3.6 Homey (LG Electronics) 
	2.3.7 IFTTT 
	2.3.8 LG Electronics 
	2.3.9 Mediola 
	2.3.10 Olisto 
	2.3.11 Samsung SmartThings 
	2.4 Smart home platform and white-label solution providers 
	2.4.1 Alarm.com 
	2.4.2 Ayla Networks 
	2.4.3 Essence Group 
	2.4.4 Leedarson IoT Technology 
	2.4.5 OBLO Living 
	2.4.6 Onics 
	2.4.7 ThroughTek 
	2.4.8 Tuya 
	3 Point Solution Providers 
	3.1 Market overview 
	3.1.1 Point solutions – an entry into the smart home 
	3.1.2 Smart home strategies for product OEMs 
	3.1.3 New entrants challenge incumbents with connected products 
	3.2 Security and access control system vendors 
	3.2.1 Arlo Technologies 
	3.2.2 Assa Abloy 
	3.2.3 Canary (Smartfrog Group) 
	3.2.4 Chamberlain Group 
	3.2.5 Ezviz Network (Hikvision) 
	3.2.6 Minut 
	3.2.7 Nuki Home Solutions 
	3.2.8 Reolink 
	3.2.9 Schlage (Allegion) 
	3.2.10 Wyze Labs 
	3.3 Energy management and climate control system vendors 
	3.3.1 Copeland 
	3.3.2 Danfoss 
	3.3.3 Ecobee (Generac) 
	3.3.4 Eve Systems (ABB) 
	3.3.5 Google Nest 
	3.3.6 Mysa 
	3.3.7 Netatmo (Legrand) 
	3.3.8 Sensibo 
	3.3.9 Tado 
	3.4 Audio-visual and entertainment system vendors 
	3.4.1 Bose 
	3.4.2 Harman (Samsung Electronics) 
	3.4.3 Kaleidescape 
	3.4.4 Naim Audio 
	3.4.5 Sonos 
	3.5 Lighting and window control system vendors 
	3.5.1 Acuity Brands 
	3.5.2 IKEA 
	3.5.3 Ledvance (MLS) 
	3.5.4 Leviton 
	3.5.5 LIFX (Feit Electric) 
	3.5.6 Merkury Innovations 
	3.5.7 Plejd 
	3.5.8 Signify 
	3.5.9 Velux 
	3.6 Irrigation and water management system vendors 
	3.6.1 Flume 
	3.6.2 Gardena and Orbit Irrigation (Husqvarna) 
	3.6.3 Moen (Fortune Brands Innovations) 
	3.6.4 Phyn 
	3.6.5 Rachio 
	3.7 Home appliances vendors 
	3.7.1 BSH Hausgeräte (Bosch) 
	3.7.2 Electrolux 
	3.7.3 GE Appliances (Haier) 
	3.7.4 Haier Smart Home 
	3.7.5 Whirlpool 
	3.8 Service robotics vendors 
	3.8.1 Ambrogio Robot (Zucchetti Centro Sistemi) 
	3.8.2 Dyson 
	3.8.3 Ecovacs 
	3.8.4 Husqvarna 
	3.8.5 iRobot 
	3.8.6 Labrador Systems 
	3.8.7 Robomow (Stanley Black & Decker) 
	3.8.8 Roborock 
	3.8.9 SharkNinja 
	3.8.10 Worx Landroid (Positec) 
	4 Whole-Home System Vendors and Service Providers 
	4.1 Market overview 
	4.2 Market segments and go-to-market strategies 
	4.2.1 Traditional home automation 
	4.2.2 DIY systems 
	4.2.3 Professionally monitored security 
	4.3 Whole-home system vendors 
	4.3.1 ABB 
	4.3.2 Bosch 
	4.3.3 Control4 (Resideo) 
	4.3.4 Crestron Electronics 
	4.3.5 Delta Dore 
	4.3.6 D-Link 
	4.3.7 Eltako 
	4.3.8 Ezlo Innovation 
	4.3.9 Futurehome (FHSD Connect) 
	4.3.10 Gira 
	4.3.11 Grenton 
	4.3.12 HomeMatic (eQ-3) 
	4.3.13 Legrand 
	4.3.14 Loxone Electronics 
	4.3.15 Lutron Electronics 
	4.3.16 myGEKKO (Ekon) 
	4.3.17 Nice Group 
	4.3.18 Resideo Technologies 
	4.3.19 Savant Systems 
	4.3.20 Schneider Electric 
	4.3.21 Shelly Group 
	4.3.22 Somfy 
	4.3.23 Sonoff (ITEAD Intelligent Systems) 
	4.3.24 TP-Link 
	4.3.25 Universal Electronics 
	4.3.26 Xiaomi 
	4.4 Service providers 
	4.4.1 ADT 
	4.4.2 Brinks Home (Monitronics) 
	4.4.3 Centrica 
	4.4.4 Comcast 
	4.4.5 Deutsche Telekom 
	4.4.6 Frontpoint 
	4.4.7 Prosegur 
	4.4.8 Ring (Amazon) 
	4.4.9 Sector Alarm 
	4.4.10 Simplisafe 
	4.4.11 Telus 
	4.4.12 Toon (Eneco) 
	4.4.13 Verisure 
	4.4.14 Vivint Smart Home (NRG Energy) 
	5 Market Forecasts and Conclusions 
	5.1 Europe 
	5.1.1 Revenues 
	5.1.2 Shipments 
	5.1.3 Installed base 
	5.2 North America 
	5.2.1 Revenues 
	5.2.2 Shipments 
	5.2.3 Installed base 
	5.3 Popular smart home product categories 
	5.3.1 Smart speakers and displays 
	5.3.2 Smart thermostats and radiator valves 
	5.3.3 Smart lighting 
	5.3.4 Floor cleaning robots 
	5.4 Market trends and analysis 
	5.4.1 Can AI revolutionise the smart home market? 
	5.4.2 A new major platform player is challenging the incumbents 
	5.4.3 Will smart speakers and voice assistant services have a renaissance with AI? 
	5.4.4 Will Matter solve the interoperability problems in the smart home industry? 
	5.4.5 Surging energy prices create demand for smart energy efficiency solutions 
	5.4.6 Connectivity – soon a standard feature in the home appliances segment 
	5.4.7 Lower price points opens the doors to the mass market 
	5.4.8 Cellular IoT in the smart home and home security markets 
	5.4.9 Short product lifecycles damage consumer trust 
	5.4.10 Smart home companies introduce paid services 
	5.4.11 Smart insurance for the connected home 
	5.4.12 Mergers and acquisitions in the smart home industry 
	Glossary Press Release
	2025-10-27 Press releases 
	More than 190 million European and North American homes will be smart in 2029 
		According to a new research report from the IoT analyst firm Berg Insight, the number of smart homes in Europe and North America reached 139.4 million in 2024. North America is the leading market in terms of penetration and 45 percent of all households in the region had at least one smart home product or system at the end of the year which equals 66.7 million smart homes. Market growth is expected to continue in the next five years. By 2029, Berg Insight estimates that about 90.9 million homes in North America will be smart, equal to about 59 percent of all homes in the region. The European market is still somewhat behind the North American, in terms of market penetration. There was a total of 72.7 million smart homes in Europe at the end of 2024, equaling a market penetration of 31 percent. The number of smart homes in the region is forecasted to reach about 102.8 million at the end of 2029, representing a market penetration of close to 42 percent. 
		The most popular smart home products include smart thermostats, smart light bulbs, smart security cameras, smart door locks and smart speakers. These products have sold in the hundreds of millions and are marketed by incumbent OEMs such as Signify, Resideo, Danfoss, Chamberlain, Schlage, Assa Abloy and iRobot and newer entrants such as Ecobee, Sonos, Arlo, Nuki, Mysa, IKEA, Wyze Labs and SharkNinja. The market for whole-home systems is served mainly by traditional home automation specialists, home security providers, telecom operators and DIY solution providers. In the North American market, interactive home security systems have emerged as one of the most common types of smart home systems. The largest home security providers include ADT, Vivint, SimpliSafe, Comcast and Telus. Leading home automation companies in the region include Control4, Crestron and Savant Systems. In Europe, traditional home automation systems and DIY solutions are more common as whole-home systems, although large home security providers in the region account for an increasing share of the market. Shelly, eQ-3, Verisure, Somfy and Loxone are estimated to be the leading providers of whole-home systems in the region. The installed base of whole-home systems in Europe and North America amounted to 46.4 million systems and 64.4 million systems respectively at the end of 2024. 
		The smart home market grew in 2024 and the outlook for the market in the coming years is positive. “Smart home product categories that provide tangible benefits and value for households are anticipated to grow faster than segments where the value proposition is weak”, says Martin Apelgren, Principal Analyst at Berg Insight. Security cameras, smart heating control solutions and floor cleaning robots are examples of products that provide enhanced safety, cost-savings and time-savings respectively, which are valuable for consumers. The introduction of new AI-based solutions is also anticipated to drive market demand in some product categories. “AI is likely to be a transformative technology for the smart home industry with a range of new, valuable solutions for homeowners to be introduced during the coming years”, concludes Mr. Apelgren. 
 
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