![]() サービス・プロバイダーの未来:低コストの挑戦者にどう対応するかThe future of the service provider: how to respond to low-cost challengers 「ブロードバンドARPUが欧州レベルまで低下すれば、米国の固定ブロードバンド市場は400億米ドル以上縮小する(非現実的な提案ではない)。」 高所得国のほとんどの事業者の長期的なネットワー... もっと見る
サマリー
「ブロードバンドARPUが欧州レベルまで低下すれば、米国の固定ブロードバンド市場は400億米ドル以上縮小する(非現実的な提案ではない)。」
高所得国のほとんどの事業者の長期的なネットワーク戦略はほぼ決まっており、固定ネットワークはファイバー、モバイルは4G/5Gが混在している。このような共通のネットワーク戦略は、サービス・プロバイダーがネットワークのカバレッジや品質で競争することがほとんどないことを意味する(ほとんどのネットワークが同様のパフォーマンスを提供するため)。それよりも、さまざまなタイプのサービスを提供することに重点が置かれており、長期的にどれが最も成功するかは不明である。
このような重点の置き方の変化の大きなきっかけとなったのが、低価格プレーヤーの台頭であり、特にイリアド(Iliad)やデジ(Digi)、そして多くのローカルファイバープレーヤーがそうである。
本レポートでは、イリアドやデジのようなプレーヤーのモデルを探り、他の事業者がそれらに対応するために可能な4つの方法を分析する。
本レポートで回答する質問
Summary
"The US fixed broadband market would shrink by over USD40 billion if broadband ARPU fell to European levels (not an unrealistic proposition)."
The long-term network strategy for most operators in high-income countries is largely decided, with a mix of fibre for fixed networks and 4G/5G for mobile. This common network strategy means that service providers rarely compete on their network coverage or quality (because most networks offer similar performance). Far more emphasis is on the different types of offering, and it is unclear which will be most successful in the long term.
One significant catalyst to this change in emphasis is the rise of low-cost players, most obviously Iliad and Digi, as well as many local fibre players.
This report explores the model of players such as Iliad and Digi and analyses four possible ways in which other operators can respond to them.
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2025/06/06 10:26 144.76 円 166.15 円 199.28 円 |