ヘアケア家電市場:現状分析と予測(2022-2028年)
Hair Care Appliances Market: Current Analysis and Forecast (2022-2028)
ヘアケア家電市場は、予測期間中に約6.4%の力強いCAGRで成長すると予想される。市場は、パーマネント・ヘア・トリートメントに対する化学的副作用に対する意識の高まりとともに成長している。このようなプロセス... もっと見る
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サマリー ヘアケア家電市場は、予測期間中に約6.4%の力強いCAGRで成長すると予想される。市場は、パーマネント・ヘア・トリートメントに対する化学的副作用に対する意識の高まりとともに成長している。このようなプロセスで使用される化学製剤は、発がん性物質であるホルムアルデヒド、パラベン、ビスフェノールなどの複数の有効成分で構成されているため、深刻ながん状態につながる。例えば、2019年12月、『International Journal of Cancer』誌は、米国の黒人・白人女性の大規模集団における染毛剤および化学縮毛矯正剤の使用と乳がんリスクという研究論文を発表し、少なくとも5~8週間ごとに化学縮毛矯正を受けている女性は、乳がんを発症する可能性が約30%高いと述べている。さらに、Journal of the National Cancer Instituteに掲載された研究では、縮毛矯正を使用したことのない女性の約1.64%が70歳までに子宮体がんになると推定されているが、頻繁に使用する女性の場合、そのリスクは4.05%に上昇する。したがって、化学物質が健康に及ぼす悪影響に関する意識の高まりは、スタイリングに必要な化学物質を必要としないヘアケア器具の消費を促進すると予想される。
同市場に参入している主な企業は、ダイソン、レブロン、Jemella Ltd、Conair LLC、CLOUD NINE、Koninklijke Philips N.V.、KISS PRODUCTS INC.、Spectrum Brands, Inc.、Drybar, LLC、INSTYLERなどである。これらの企業は、ハイテクで革新的な製品・技術を顧客に提供するため、いくつかのM&Aやパートナーシップを結んでいる。
本レポートの洞察
"製品別では、多目的アプリケーション分野が予測期間中に高いCAGRで成長する"
製品別に、市場はフラットアイロン、ヘアドライヤー、ヘアカーラー、ホットブラシ、多目的家電に区分される。多目的器具は予測期間中に大きなCAGRで成長すると予測されている。ここ数年、多目的器具やキットは、費用対効果が高く、1つの器具ですべてのスタイリングツールが利用できることから、消費者の間で大きな支持を得ている。全体的なヘアスタイリングとヘアケアの重要性に関する意識の高まり、ファッションの新たなトレンド、美的に魅力的なルックスに対するソーシャルメディアの影響も、市場の成長を押し上げると予想される。加えて、企業投資の増加も予測期間中のセグメントシェアを押し上げている。例えば、2022年8月、ダイソンはインド市場でAirwrap Multi-Stylerを発売した。
"モビリティの中では、ポータブルカテゴリーが2021年に大きなシェアを占めた"
可動性別に、市場は携帯型と非携帯型に区分される。携帯型ヘアケア家電の需要は、利便性、時間節約、多用途性、手頃な価格、安全性など様々な利点があるため、大きく伸びている。これらの家電製品は、旅行者、学生、多忙なライフスタイルを送る専門家にとって理想的である。さらに、これらの電化製品は絶えず進歩しており、今ではその性能を高める高度な技術が組み込まれている。例えば、一部のポータブル・ヘア・ドライヤーには、縮れ毛や静電気を最小限に抑えるイオン・テクノロジーが搭載されている。このような利点を背景に、各社は携帯用電化製品を急速に市場に投入している。例えば、2020年3月、ダイソンはコードレスのCorrale Straightenerを発売した。
"エンドユーザー別では、女性カテゴリーが2021年の市場で大きなシェアを占める"
エンドユーザー別に見ると、市場は女性と男性に二分される。女性は髪への関心が高く、そのため髪の健康と見た目の維持に多くの時間とお金を投資することから、2021年の市場では女性が圧倒的なシェアを占めた。ヘアドライヤー、フラットアイロン、ブラシ、カーラーなどは、女性が使用する最も人気のあるヘアケア器具の一部である。これらの人気が高まっている背景には、ヘアスタイリングのトレンドの上昇、ファッション意識の高まり、ヘアケアに関する意識の高まりがある。例えば、ダイソンの調査によると、米国では女性の約68%がドライヤーを、47%がフラットアイロンを常用している。また、33%の女性がカールアイロンを、17%の女性がホットブラシを使用している。さらに、複数の企業が女性のヘアケア家電の使用を促進するキャンペーンを開始している。例えば、2023年2月、フィリップスはアリア・バットと共に縮毛矯正製品を宣伝する新しいキャンペーンを発表した。このように、これらの要因が予測期間中に女性の間でヘアケア家電の採用を促進している。
"アジア太平洋地域は予測期間中に高いCAGRで成長する"
アジア太平洋市場は、可処分所得の増加、ファッショントレンドの変化、ヘアケア製品やツールに対する意識の高まりにより、予測期間中に高い成長率を記録すると予想される。さらに、日本やオーストラリアを含む南アジア諸国では、パーソナルグルーミングへの支出が増加しており、市場の成長に大きく寄与している。ダイソン、パナソニック、フィリップスなどを含むいくつかの主要グローバル企業は、アジア太平洋地域に大規模な投資を行っている。例えば、2019年にダイソンはシンガポールにセンターを開設する予定である。
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ヘアケア家電の世界市場は、要件やその他の市場セグメントに応じてさらにカスタマイズすることができます。UMIでは、お客様独自のビジネスニーズがあることを理解しているため、お客様の要件に完全に適合したレポートを入手するため、お気軽にお問い合わせください。
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目次 1 MARKET INTRODUCTION
1.1. Market Definitions
1.2. Main Objective
1.3. Stakeholders
1.4. Limitation
2 RESEARCH METHODOLOGY OR ASSUMPTION
2.1. Research Process of the Hair Care Appliances Market
2.2. Research Methodology of the Hair Care Appliances Market
2.3. Respondent Profile
3 MARKET SYNOPSIS
4 EXECUTIVE SUMMARY
5 GLOBAL HAIR CARE APPLIANCES MARKET COVID-19 IMPACT
6 GLOBAL HAIR CARE APPLIANCES MARKET REVENUE, 2020-2030F
7 MARKET INSIGHTS BY PRODUCT
7.1. Flat Iron
7.2. Hair Dryer
7.3. Hair Curler
7.4. Hot Brush
7.5. Multi-Purpose Appliances
8 MARKET INSIGHTS BY MOBILITY
8.1. Portable
8.2. Non-Portable
9 MARKET INSIGHTS BY APPLICATION
9.1. Commercial
9.2. Personal
10 MARKET INSIGHTS BY END USER
10.1. Men
10.2. Women
11 MARKET INSIGHTS BY REGION
11.1. North America
11.1.1. United States
11.1.2. Canada
11.1.3. Rest of North America
11.2. Europe
11.2.1. Germany
11.2.2. France
11.2.3. U.K.
11.2.4. Italy
11.2.5. Spain
11.2.6. Rest of Europe
11.3. Asia Pacific
11.3.1. China
11.3.2. Japan
11.3.3. India
11.3.4. Rest of Asia Pacific
11.4. Rest of World
12 HAIR CARE APPLIANCES MARKET DYNAMICS
12.1. Market Drivers
12.2. Market Challenges
12.3. Impact Analysis
13 HAIR CARE APPLIANCES MARKET OPPORTUNITIES
14 HAIR CARE APPLIANCES MARKET TRENDS
15 DEMAND AND SUPPLY-SIDE ANALYSIS
15.1. Demand Side Analysis
15.2. Supply Side Analysis
16 VALUE CHAIN ANALYSIS
17 PRICE ANALYSIS
18 COMPETITIVE SCENARIO
18.1. Porter’s Five Forces Analysis
18.2. Competitive Landscape
19 COMPANY PROFILED
19.1. Dyson
19.2. Revlon
19.3. Jemella Ltd
19.4. Conair LLC
19.5. CLOUD NINE
19.6. Koninklijke Philips N.V.
19.7. KISS PRODUCTS INC.
19.8. Spectrum Brands, Inc.
19.9. Drybar, LLC
19.10. INSTYLER
20 DISCLAIMER
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Summary The hair care appliances market is expected to grow at a strong CAGR of around 6.4% during the forecast period. The market is growing with increased awareness of adverse chemical reactions for permanent hair treatments. The chemical formulations used in such processes consist of several active ingredients such as formaldehyde, parabens, and bisphenols that are carcinogens and, therefore, lead to severe cancer conditions. For instance, in December 2019, the International Journal of Cancer published a research article, hair dye and chemical straightener use and breast cancer risk in a large US population of black and white women, which stated that the women undergoing chemical hair straightening at least every 5 to 8 weeks were about 30% more likely to develop breast cancer. Furthermore, a study published in the Journal of the National Cancer Institute estimated that approximately 1.64% of the women who never used hair straighteners would go on to develop uterine cancer by the age of 70, but for frequent users, that risk goes up to 4.05%. Therefore, rising awareness regarding the negative health effects of chemicals is expected to propel the consumption of hair care appliances that do not need chemicals for styling needs.
Some of the major players operating in the market Dyson; Revlon; Jemella Ltd; Conair LLC; CLOUD NINE; Koninklijke Philips N.V.; KISS PRODUCTS INC.; Spectrum Brands, Inc.; Drybar, LLC; and INSTYLER. Several M&As along with partnerships have been undertaken by these players to facilitate customers with hi-tech and innovative products/technologies.
Insights Presented in the Report “Amongst product, the multipurpose applainces segment to grow with high CAGR during the forecast period” Based on the product, the market is segmented into flat iron, hair dryer, hair curler, hot brush, and multi-purpose appliances. The multipurpose appliances is anticipated to grow with significant CAGR during the forecast period. In the last few years, multi-purpose appliances or kits are gaining significant traction among consumers owing to their cost efficacy and availability of all styling tools in a single appliance. The surge in awareness regarding the importance of overall hair styling and care regime, coupled with emerging trends in fashion, and social media’s influence toward aesthetically appealing looks, is also expected to boost the market growth. In addition, increasing the company’s investment is also driving the segmental share during the forecast period. For instance, in August 2022, Dyson launched Airwrap Multi-Styler in Indian Market. “Amongst mobility, the portable category held a significant share of the market in 2021” By mobility, the market is segmented into portable and non-portable. The demand for portable hair care appliances is growing significantly owing to their various benefits in terms of convenience, time-saving, versatility, affordability, and safety. These appliances are ideal for travelers, students, or busy professionals who have busy lifestyles. Moreover, these appliances have continuously advanced and now incorporate advanced technology which enhances their performance. For example, some portable hair dryers come with ionic technology which minimizes frizz and static. Owing to these benefits, companies are rapidly launching portable appliances in the market. For instance, in March 2020, Dyson launched Corrale Straightener, which is cordless, making it easy to use on the go.
“Amongst end user, the women category held a significant share of the market in 2021” By end user, the market is bifurcated into women and men. Women held the dominant share of the market in 2021 as women are highly concerned about their hair and thus invest a lot of time and money in maintaining hair’s health and appearance. Hair dryers, flat iron, brushes, curlers, and others are some of the most popular hair care appliances used by women. The growing popularity of these is attributed to the rising trend of hair styling, increasing fashion consciousness, and rising awareness regarding hair care. For instance, according to a survey by Dyson, around 68% of the women in the US use a hair dryer, and 47% use flat iron regularly. The survey also demonstrated that 33% of the women use a curling iron and 17% utilize hot brush. Moreover, several companies have also started campaigning to promote the use of hair care appliances among women. For instance, in February 2023, Philips announced a new campaign with Alia Bhatt to promote hair straightening products. Thus, these factors are driving the adoption of hair care appliances among women during the forecast period.
“Asia Pacific to grow with high CAGR during the forecast period” The Asia Pacific market is expected to register highest growth rate in the forecast period due to rising disposable income, changing fashion trends, and increasing awareness about hair care products and tools. Furthermore, the increasing spending on personal grooming in South Asian nations, including Japan, and Australia, is significantly contributing to the growth of the market. Several key global players, including Dyson, Panasonic, Philips, and others have made significant investments in Asia Pacific region. For instance, in 2019, Dyson planned to open its center in Singapore.
Reasons to buy this report: • The study includes market sizing and forecasting analysis validated by authenticated key industry experts. • The report presents a quick review of overall industry performance at one glance. • The report covers an in-depth analysis of prominent industry peers with a primary focus on key business financials, product portfolios, expansion strategies, and recent developments. • Detailed examination of drivers, restraints, key trends, and opportunities prevailing in the industry. • The study comprehensively covers the market across different segments. • Deep dive regional level analysis of the industry.
Customization Options: The global hair care appliances market can further be customized as per the requirement or any other market segment. Besides this, UMI understands that you may have your own business needs, hence feel free to connect with us to get a report that completely suits your requirements.
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Table of Contents 1 MARKET INTRODUCTION
1.1. Market Definitions
1.2. Main Objective
1.3. Stakeholders
1.4. Limitation
2 RESEARCH METHODOLOGY OR ASSUMPTION
2.1. Research Process of the Hair Care Appliances Market
2.2. Research Methodology of the Hair Care Appliances Market
2.3. Respondent Profile
3 MARKET SYNOPSIS
4 EXECUTIVE SUMMARY
5 GLOBAL HAIR CARE APPLIANCES MARKET COVID-19 IMPACT
6 GLOBAL HAIR CARE APPLIANCES MARKET REVENUE, 2020-2030F
7 MARKET INSIGHTS BY PRODUCT
7.1. Flat Iron
7.2. Hair Dryer
7.3. Hair Curler
7.4. Hot Brush
7.5. Multi-Purpose Appliances
8 MARKET INSIGHTS BY MOBILITY
8.1. Portable
8.2. Non-Portable
9 MARKET INSIGHTS BY APPLICATION
9.1. Commercial
9.2. Personal
10 MARKET INSIGHTS BY END USER
10.1. Men
10.2. Women
11 MARKET INSIGHTS BY REGION
11.1. North America
11.1.1. United States
11.1.2. Canada
11.1.3. Rest of North America
11.2. Europe
11.2.1. Germany
11.2.2. France
11.2.3. U.K.
11.2.4. Italy
11.2.5. Spain
11.2.6. Rest of Europe
11.3. Asia Pacific
11.3.1. China
11.3.2. Japan
11.3.3. India
11.3.4. Rest of Asia Pacific
11.4. Rest of World
12 HAIR CARE APPLIANCES MARKET DYNAMICS
12.1. Market Drivers
12.2. Market Challenges
12.3. Impact Analysis
13 HAIR CARE APPLIANCES MARKET OPPORTUNITIES
14 HAIR CARE APPLIANCES MARKET TRENDS
15 DEMAND AND SUPPLY-SIDE ANALYSIS
15.1. Demand Side Analysis
15.2. Supply Side Analysis
16 VALUE CHAIN ANALYSIS
17 PRICE ANALYSIS
18 COMPETITIVE SCENARIO
18.1. Porter’s Five Forces Analysis
18.2. Competitive Landscape
19 COMPANY PROFILED
19.1. Dyson
19.2. Revlon
19.3. Jemella Ltd
19.4. Conair LLC
19.5. CLOUD NINE
19.6. Koninklijke Philips N.V.
19.7. KISS PRODUCTS INC.
19.8. Spectrum Brands, Inc.
19.9. Drybar, LLC
19.10. INSTYLER
20 DISCLAIMER
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