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ウェブトゥーン市場の世界産業規模、シェア、動向、機会、予測、タイプ別(コメディ、アクション、ロマンス、ホラー、SF、その他)、プラットフォーム別(モバイル&タブレット、ラップトップ&コンピュータ、テレビ、その他)、人口動態別(18歳未満、18歳以上25歳未満、25歳以上35歳未満、35歳以上)、地域別&競合:2020-2030F

ウェブトゥーン市場の世界産業規模、シェア、動向、機会、予測、タイプ別(コメディ、アクション、ロマンス、ホラー、SF、その他)、プラットフォーム別(モバイル&タブレット、ラップトップ&コンピュータ、テレビ、その他)、人口動態別(18歳未満、18歳以上25歳未満、25歳以上35歳未満、35歳以上)、地域別&競合:2020-2030F


Webtoons Market Global Industry Size, Share, Trends, Opportunity, and Forecast, Segmented By Type (Comedy, Action, Romance, Horror, Sci-Fi, Others), By Platform (Mobile & Tablets, Laptop & Computer, Television, Others), By Demographics (Below 18 Years, 18 to 25 Years, 25 to 35 Years, Above 35 Years), By Region & Competition, 2020-2030F

市場概要 世界のウェブトゥーン市場は、2024年に108.7億米ドルと評価され、2030年には451.7億米ドルに達すると予測され、予測期間中の年平均成長率は26.8%である。この市場は、デジタルコミックの消費急増、スマ... もっと見る

 

 

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TechSci Research
テックサイリサーチ
2025年6月30日 US$4,500
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サマリー

市場概要
世界のウェブトゥーン市場は、2024年に108.7億米ドルと評価され、2030年には451.7億米ドルに達すると予測され、予測期間中の年平均成長率は26.8%である。この市場は、デジタルコミックの消費急増、スマートフォンの普及、モバイルファーストコンテンツへの嗜好の高まりに牽引され、著しい拡大を見せている。ウェブトゥーンは、スマートフォン向けの縦スクロール形式で、従来のコミックとは一線を画しており、デジタルに親しんでいる若年層の視聴者に強く支持されている。NAVER WEBTOON、Kakao Webtoon、Lezhin Entertainmentなどのプラットフォームは、ローカライズされた物語と、ロマンス、アクション、ホラー、SFなどのジャンルの多様性を提供することで、国際的な規模を拡大してきた。広告、エピソードベースの支払い、サブスクリプションサービスなどのマネタイズモデルは、収益性を向上させ、クリエイターのエンゲージメントを高めている。デジタルコンテンツ消費の激化に伴い、ウェブトゥーン市場は世界のエンタテインメント・エコシステムにおける支配的勢力として台頭しつつある。
主な市場牽引要因
スマートフォン普及率の上昇とモバイル優先のコンテンツ消費
スマートフォンとモバイルインターネットアクセスの世界的な普及は、ウェブトゥーン市場を推進する大きな要因である。従来のコミックとは異なり、ウェブトゥーンは縦スクロール用に開発されているため、モバイル画面でもシームレスに読むことができる。2024年には全世界で68億人以上のスマートフォンユーザーがいるため、モバイルに最適化されたエンターテインメントコンテンツは主流の需要となっている。NAVER WEBTOON、WebComics、Tapasのような主要なプラットフォームは、移動中のユーザーに対応するアプリベースのスムーズな読書体験を提供することで、このトレンドを活用している。手頃な価格のデータプランの採用と5G技術の展開は、特にインド、ラテンアメリカ、東南アジアなどの急成長市場で、モバイルコンテンツの消費をさらに促進しています。ウェブトゥーンのエピソード形式で消化しやすい形式は、現代のデジタル消費習慣によく合っており、若年層が好むエンターテインメントとして位置づけられている。
主な市場課題
違法コピーと無許可配信
海賊版や無許諾のコンテンツ配信は、世界のウェブトゥーン業界にとって大きな課題となっています。高品質のウェブトゥーンには多大な投資が必要ですが、違法なウェブサイトがこのコンテンツを無許可で再配信することが頻繁にあり、クリエイターとプラットフォームの両方が収益を失っています。このような問題が蔓延しているため、収益化の努力が妨げられ、知的財産の盗用に対する懸念から新規クリエイターの意欲が削がれている。一部のプラットフォームはデジタル著作権管理(DRM)を導入し、テイクダウン・アクションを実施しているが、違法配信の分散化された匿名性を考慮すると、エンフォースメントは依然として困難である。有料コンテンツへのアクセスが制限されている市場では、海賊行為がデフォルトの消費手段となることが多く、問題を悪化させています。業界の長期的な成長と持続可能性は、グローバルな著作権保護の強化と、より強固な違法コピー防止戦略の展開にかかっています。
主な市場動向
ウェブトゥーン作成とパーソナライゼーションにおけるAIと自動化
人工知能(AI)と自動化がますますウェブトゥーンのエコシステムを形成しつつある。AIを搭載したコンテンツ作成ツールは、着色、背景生成、翻訳などの作業でアーティストをサポートし、制作時間とコストを大幅に削減するために使用されている。NAVER WEBTOONのような大手プラットフォームは、AIベースのレコメンデーションエンジンを導入し、ユーザーの好みに沿ったパーソナライズされたコンテンツフィードを配信することで、エンゲージメントを高めている。また、新興企業もAIが生成するウェブトゥーンを模索しており、スクリプトとビジュアルを部分的に自動化することで、コンテンツ配信のスピードアップを図っている。このような進歩は、クリエイティブの信憑性や人間のアーティストの役割に疑問を投げかける一方で、コンテンツ制作を民主化し、質の高いストーリーテリングをより身近なものにする。AIの能力が高まるにつれ、ウェブトゥーン業界におけるコンテンツ制作、キュレーション、配信におけるAIの役割はさらに拡大すると予想される。
主な市場プレイヤー
- 株式会社キダリスタジオ
- カカオエンターテインメント
- 株式会社イゼノ
- 株式会社レーシン・エンタテインメント
- マーベル・エンターテインメント
- (株)ネイバーウェブトゥーン
- 株式会社ネットコミックス
- NHNコミコ株式会社
- 株式会社リディ
- 株式会社サイドウォーク・グループ
レポートの範囲
本レポートでは、世界のウェブトゥーン市場を以下のカテゴリーに分類し、さらに業界動向についても詳述しています:
- ウェブトゥーン市場、タイプ別
コメディ
o アクション
o ロマンス
o ホラー
o SF
o その他
- ウェブトゥーン市場、プラットフォーム別
o モバイル&タブレット
o ノートパソコン&コンピューター
o テレビ
o その他
- ウェブトゥーン市場:デモグラフィック別
o 18歳未満
o 18〜25歳
o 25~35歳
o 35歳以上
- ウェブトゥーン市場:地域別
o 北米
§ 北米
§ カナダ
§ メキシコ
o ヨーロッパ
§ フランス
§ ドイツ
§ スペイン
§ イタリア
§ イギリス
o アジア太平洋
§ 中国
§ 日本
§ インド
§ ベトナム
§ 韓国
中東・アフリカ
§ 南アフリカ
§ サウジアラビア
§ アラブ首長国連邦
§ トルコ
§ クウェート
§ エジプト
o 南米
§ ブラジル
§ アルゼンチン
§ コロンビア
競争環境
企業プロフィール:世界のウェブトゥーン市場に存在する主要企業の詳細分析。
利用可能なカスタマイズ
TechSciリサーチは、与えられた市場データをもとに、世界のウェブトゥーン市場レポートにおいて、企業固有のニーズに合わせたカスタマイズを提供しています。このレポートでは以下のカスタマイズが可能です:
企業情報
- 追加市場参入企業(最大5社)の詳細分析とプロファイリング


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目次

1.はじめに
1.1.市場概要
1.2.市場の範囲
1.2.1.対象市場
1.2.2.調査対象年
1.2.3.主な市場セグメント
2.調査方法
2.1.調査の目的
2.2.ベースラインの方法
2.3.主要産業パートナー
2.4.主な協会と二次情報源
2.5.予測方法
2.6.データの三角測量と検証
2.7.仮定と限界
3.要旨
3.1.市場の概要
3.2.主要市場セグメントの概要
3.3.主要市場プレーヤーの概要
3.4.主要地域/国の概要
3.5.市場促進要因、課題、動向の概要
4.お客様の声
5.世界のウェブトゥーン市場展望
5.1.市場規模と予測
5.1.1.金額ベース
5.2.市場シェアと予測
5.2.1.タイプ別市場シェア分析(コメディ、アクション、ロマンス、ホラー、SF、その他)
5.2.2.プラットフォーム別市場シェア分析(モバイル&タブレット、ノートPC&パソコン、テレビ、その他)
5.2.3.デモグラフィック別市場シェア分析(18歳未満、18~25歳、25~35歳、35歳以上)
5.2.4.地域別市場シェア分析
5.2.4.1.北米市場シェア分析
5.2.4.2.ヨーロッパ市場シェア分析
5.2.4.3.アジア太平洋市場シェア分析
5.2.4.4.中東・アフリカ市場シェア分析
5.2.4.5.南米市場シェア分析
5.2.5.上位5社別市場シェア分析、その他(2024年)
5.3.ウェブトゥーンの世界市場マッピングと機会評価
5.3.1.タイプ別市場マッピングと機会評価
5.3.2.プラットフォーム別市場マッピングと機会評価
5.3.3.人口統計別市場マッピングと機会評価
5.3.4.地域別市場マッピングと機会評価
6.北米ウェブトゥーン市場展望
6.1.市場規模と予測
6.1.1.金額ベース
6.2.市場シェアと予測
6.2.1.タイプ別市場シェア分析
6.2.2.プラットフォーム別市場シェア分析
6.2.3.人口統計別市場シェア分析
6.2.4.国別市場シェア分析
6.2.4.1.米国ウェブトゥーン市場展望
6.2.4.1.1.市場規模・予測
6.2.4.1.1.1.金額ベース
6.2.4.1.2.市場シェアと予測
6.2.4.1.2.1.タイプ別市場シェア分析
6.2.4.1.2.2.プラットフォーム別市場シェア分析
6.2.4.1.2.3.人口統計別市場シェア分析
6.2.4.2.カナダウェブトゥーン市場展望
6.2.4.2.1.市場規模・予測
6.2.4.2.1.1.金額ベース
6.2.4.2.2.市場シェアと予測
6.2.4.2.2.1.タイプ別市場シェア分析
6.2.4.2.2.2.プラットフォーム別市場シェア分析
6.2.4.2.2.3.人口統計別市場シェア分析
6.2.4.3.メキシコウェブトゥーン市場展望
6.2.4.3.1.市場規模・予測
6.2.4.3.1.1.金額ベース
6.2.4.3.2.市場シェアと予測
6.2.4.3.2.1.タイプ別市場シェア分析
6.2.4.3.2.2.プラットフォーム別市場シェア分析
6.2.4.3.2.3.人口統計別市場シェア分析
7.欧州ウェブトゥーン市場展望
7.1.市場規模・予測
7.1.1.金額ベース
7.2.市場シェアと予測
7.2.1.タイプ別市場シェア分析
7.2.2.プラットフォーム別市場シェア分析
7.2.3.人口統計別市場シェア分析
7.2.4.国別市場シェア分析
7.2.4.1.フランスウェブトゥーン市場展望
7.2.4.1.1.市場規模・予測
7.2.4.1.1.1.金額ベース
7.2.4.1.2.市場シェアと予測
7.2.4.1.2.1.タイプ別市場シェア分析
7.2.4.1.2.2.プラットフォーム別市場シェア分析
7.2.4.1.2.3.人口統計別市場シェア分析
7.2.4.2.ドイツウェブトゥーン市場展望
7.2.4.2.1.市場規模・予測
7.2.4.2.1.1.金額ベース
7.2.4.2.2.市場シェアと予測
7.2.4.2.2.1.タイプ別市場シェア分析
7.2.4.2.2.2.プラットフォーム別市場シェア分析
7.2.4.2.2.3.人口統計別市場シェア分析
7.2.4.3.スペインウェブトゥーン市場展望
7.2.4.3.1.市場規模・予測
7.2.4.3.1.1.金額ベース
7.2.4.3.2.市場シェアと予測
7.2.4.3.2.1.タイプ別市場シェア分析
7.2.4.3.2.2.プラットフォーム別市場シェア分析
7.2.4.3.2.3.人口統計別市場シェア分析
7.2.4.4.イタリアウェブトゥーン市場展望
7.2.4.4.1.市場規模・予測
7.2.4.4.1.1.金額ベース
7.2.4.4.2.市場シェアと予測
7.2.4.4.2.1.タイプ別市場シェア分析
7.2.4.4.2.2.プラットフォーム別市場シェア分析
7.2.4.4.2.3.人口統計別市場シェア分析
7.2.4.5.イギリスウェブトゥーン市場展望
7.2.4.5.1.市場規模・予測
7.2.4.5.1.1.金額ベース
7.2.4.5.2.市場シェアと予測
7.2.4.5.2.1.タイプ別市場シェア分析
7.2.4.5.2.2.プラットフォーム別市場シェア分析
7.2.4.5.2.3.人口統計別市場シェア分析
8.アジア太平洋地域のウェブトゥーン市場展望
8.1.市場規模・予測
8.1.1.金額ベース
8.2.市場シェアと予測
8.2.1.タイプ別市場シェア分析
8.2.2.プラットフォーム別市場シェア分析
8.2.3.人口統計別市場シェア分析
8.2.4.国別市場シェア分析
8.2.4.1.中国ウェブトゥーン市場展望
8.2.4.1.1.市場規模・予測
8.2.4.1.1.1.金額ベース
8.2.4.1.2.市場シェアと予測
8.2.4.1.2.1.タイプ別市場シェア分析
8.2.4.1.2.2.プラットフォーム別市場シェア分析
8.2.4.1.2.3.人口統計別市場シェア分析
8.2.4.2.日本ウェブトゥーン市場展望
8.2.4.2.1.市場規模・予測
8.2.4.2.1.1.金額ベース
8.2.4.2.2.市場シェアと予測
8.2.4.2.2.1.タイプ別市場シェア分析
8.2.4.2.2.2.プラットフォーム別市場シェア分析
8.2.4.2.2.3.人口統計別市場シェア分析
8.2.4.3.インドウェブトゥーン市場展望
8.2.4.3.1.市場規模・予測
8.2.4.3.1.1.金額ベース
8.2.4.3.2.市場シェアと予測
8.2.4.3.2.1.タイプ別市場シェア分析
8.2.4.3.2.2.プラットフォーム別市場シェア分析
8.2.4.3.2.3.人口統計別市場シェア分析
8.2.4.4.ベトナムウェブトゥーン市場展望
8.2.4.4.1.市場規模・予測
8.2.4.4.1.1.金額ベース
8.2.4.4.2.市場シェアと予測
8.2.4.4.2.1.タイプ別市場シェア分析
8.2.4.4.2.2.プラットフォーム別市場シェア分析
8.2.4.4.2.3.人口統計別市場シェア分析
8.2.4.5.韓国ウェブトゥーン市場展望
8.2.4.5.1.市場規模・予測
8.2.4.5.1.1.金額ベース
8.2.4.5.2.市場シェアと予測
8.2.4.5.2.1.タイプ別市場シェア分析
8.2.4.5.2.2.プラットフォーム別市場シェア分析
8.2.4.5.2.3.人口統計別市場シェア分析
9.中東・アフリカウェブトゥーン市場展望
9.1.市場規模・予測
9.1.1.金額ベース
9.2.市場シェアと予測
9.2.1.タイプ別市場シェア分析
9.2.2.プラットフォーム別市場シェア分析
9.2.3.人口統計別市場シェア分析
9.2.4.国別市場シェア分析
9.2.4.1.南アフリカのウェブトゥーン市場展望
9.2.4.1.1.市場規模・予測
9.2.4.1.1.1.金額ベース
9.2.4.1.2.市場シェアと予測
9.2.4.1.2.1.タイプ別市場シェア分析
9.2.4.1.2.2.プラットフォーム別市場シェア分析
9.2.4.1.2.3.人口統計別市場シェア分析
9.2.4.2.サウジアラビアのウェブトゥーン市場展望
9.2.4.2.1.市場規模・予測
9.2.4.2.1.1.金額ベース
9.2.4.2.2.市場シェアと予測
9.2.4.2.2.1.タイプ別市場シェア分析
9.2.4.2.2.2.プラットフォーム別市場シェア分析
9.2.4.2.2.3.人口統計別市場シェア分析
9.2.4.3.UAEウェブトゥーン市場展望
9.2.4.3.1.市場規模・予測
9.2.4.3.1.1.金額ベース
9.2.4.3.2.市場シェアと予測
9.2.4.3.2.1.タイプ別市場シェア分析
9.2.4.3.2.2.プラットフォーム別市場シェア分析
9.2.4.3.2.3.人口統計別市場シェア分析
9.2.4.4.トルコのウェブトゥーン市場展望
9.2.4.4.1.市場規模・予測
9.2.4.4.1.1.金額ベース
9.2.4.4.2.市場シェアと予測
9.2.4.4.2.1.タイプ別市場シェア分析
9.2.4.4.2.2.プラットフォーム別市場シェア分析
9.2.4.4.2.3.人口統計別市場シェア分析
9.2.4.5.クウェートウェブトゥーン市場展望
9.2.4.5.1.市場規模・予測
9.2.4.5.1.1.金額ベース
9.2.4.5.2.市場シェアと予測
9.2.4.5.2.1.タイプ別市場シェア分析
9.2.4.5.2.2.プラットフォーム別市場シェア分析
9.2.4.5.2.3.人口統計別市場シェア分析
9.2.4.6.エジプトウェブトゥーン市場展望
9.2.4.6.1.市場規模・予測
9.2.4.6.1.1.金額ベース
9.2.4.6.2.市場シェアと予測
9.2.4.6.2.1.タイプ別市場シェア分析
9.2.4.6.2.2.プラットフォーム別市場シェア分析
9.2.4.6.2.3.人口統計別市場シェア分析
10.南米ウェブトゥーン市場展望
10.1.市場規模・予測
10.1.1.金額ベース
10.2.市場シェアと予測
10.2.1.タイプ別市場シェア分析
10.2.2.プラットフォーム別市場シェア分析
10.2.3.人口統計別市場シェア分析
10.2.4.国別市場シェア分析
10.2.4.1.ブラジルのウェブトゥーン市場展望
10.2.4.1.1.市場規模・予測
10.2.4.1.1.1.金額ベース
10.2.4.1.2.市場シェアと予測
10.2.4.1.2.1.タイプ別市場シェア分析
10.2.4.1.2.2.プラットフォーム別市場シェア分析
10.2.4.1.2.3.人口統計別市場シェア分析
10.2.4.2.アルゼンチンウェブトゥーン市場展望
10.2.4.2.1.市場規模・予測
10.2.4.2.1.1.金額ベース
10.2.4.2.2.市場シェアと予測
10.2.4.2.2.1.タイプ別市場シェア分析
10.2.4.2.2.2.プラットフォーム別市場シェア分析
10.2.4.2.2.3.人口統計別市場シェア分析
10.2.4.3.コロンビアのウェブトゥーン市場展望
10.2.4.3.1.市場規模・予測
10.2.4.3.1.1.金額ベース
10.2.4.3.2.市場シェアと予測
10.2.4.3.2.1.タイプ別市場シェア分析
10.2.4.3.2.2.プラットフォーム別市場シェア分析
10.2.4.3.2.3.人口統計別市場シェア分析
11.市場ダイナミクス
11.1.ドライバー
11.2.課題
12.市場動向
12.1.合併と買収(もしあれば)
12.2.タイプ上市(もしあれば)
12.3.最近の動向
13.混乱:紛争、パンデミック、貿易障壁
14.SWOT分析
14.1.強み
14.2.弱み
14.3.機会
14.4.脅威
15.競争環境
15.1.企業プロフィール
15.1.1.株式会社キダリスタジオ
15.1.1.1.事業概要
15.1.1.2.会社概要
15.1.1.3.製品とサービス
15.1.1.4.財務(報告通り)
15.1.1.5.最近の動向
15.1.1.6.キーパーソンの詳細
15.1.2.カカオエンターテインメント
15.1.3.株式会社イゼノ
15.1.4.株式会社レーシン・エンタテインメント
15.1.5.マーベル・エンターテインメント
15.1.6.NAVER WEBTOON Ltd.
15.1.7.株式会社ネットコミックス
15.1.8.NHNコミコ株式会社
15.1.9.株式会社リディ
15.1.10.株式会社サイドウォーク・グループ
16.戦略的提言/アクションプラン
16.1.重点分野
16.1.1.ターゲット・タイプ
16.1.2.ターゲット・プラットフォーム
16.1.3.ターゲット層
17.会社概要・免責事項

 

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Summary

Market Overview
The Global Webtoons Market was valued at USD 10.87 billion in 2024 and is projected to reach USD 45.17 billion by 2030, growing at a CAGR of 26.8% during the forecast period. This market has witnessed remarkable expansion, driven by the surge in digital comic consumption, widespread smartphone usage, and increasing preference for mobile-first content. Webtoons distinguish themselves from traditional comics through their vertical scrolling format tailored for smartphones, resonating strongly with younger, digitally engaged audiences. Platforms such as NAVER WEBTOON, Kakao Webtoon, and Lezhin Entertainment have scaled internationally by offering localized narratives and genre diversity, including romance, action, horror, and sci-fi. Monetization models like advertisements, episode-based payments, and subscription services are improving profitability and enhancing creator engagement. As digital content consumption intensifies, the webtoons market is emerging as a dominant force in the global entertainment ecosystem.
Key Market Drivers
Rising Smartphone Penetration and Mobile-First Content Consumption
The global proliferation of smartphones and mobile internet access is a major factor propelling the webtoons market. Unlike traditional comics, webtoons are developed for vertical scrolling, making them seamlessly readable on mobile screens. With over 6.8 billion smartphone users globally in 2024, mobile-optimized entertainment content has become a mainstream demand. Leading platforms like NAVER WEBTOON, WebComics, and Tapas have capitalized on this trend by delivering smooth, app-based reading experiences that cater to users on the move. The adoption of affordable data plans and the rollout of 5G technology have further fueled mobile content consumption, particularly in fast-growing markets such as India, Latin America, and Southeast Asia. Webtoons’ episodic, easy-to-digest format fits well with modern digital consumption habits, positioning them as a preferred entertainment choice for younger demographics.
Key Market Challenges
Piracy and Unauthorized Distribution
Piracy and unlicensed content distribution present a significant challenge to the global webtoons industry. High-quality webtoons require considerable investment, but illegal websites frequently redistribute this content without authorization, resulting in lost revenue for both creators and platforms. This widespread issue hampers monetization efforts and discourages new creators due to concerns over intellectual property theft. Although some platforms have implemented digital rights management (DRM) and pursued takedown actions, enforcement remains difficult given the decentralized and anonymous nature of illegal distribution. In markets with limited access to paid content, piracy often becomes the default means for consumption, exacerbating the problem. The industry’s long-term growth and sustainability hinge on stronger global copyright protections and the deployment of more robust anti-piracy strategies.
Key Market Trends
AI and Automation in Webtoon Creation & Personalization
Artificial Intelligence (AI) and automation are increasingly shaping the webtoons ecosystem. Content creation tools powered by AI are being used to support artists with tasks like coloring, background generation, and translation, significantly reducing production time and costs. Major platforms such as NAVER WEBTOON are implementing AI-based recommendation engines to deliver personalized content feeds that align with users’ preferences, thereby enhancing engagement. Startups are also exploring AI-generated webtoons, where scripting and visuals are partly automated to speed up content delivery. While such advances raise questions about creative authenticity and the role of human artists, they also democratize content production and make high-quality storytelling more accessible. As AI capabilities grow, their role in content creation, curation, and distribution within the webtoons industry is expected to expand further.
Key Market Players
• KidariStudio Inc.
• Kakao Entertainment Corp.
• Izeno Co., Ltd.
• Lezhin Entertainment, Inc.
• Marvel Entertainment, LLC
• NAVER WEBTOON Ltd.
• Netcomics, Inc.
• NHN Comico Corporation
• RIDI Corporation
• Sidewalk Group, Inc.
Report Scope:
In this report, the global webtoons market has been segmented into the following categories, in addition to the industry trends which have also been detailed below:
• Webtoons Market, By Type:
o Comedy
o Action
o Romance
o Horror
o Sci-Fi
o Others
• Webtoons Market, By Platform:
o Mobile & Tablets
o Laptop & Computer
o Television
o Others
• Webtoons Market, By Demographics:
o Below 18 Years
o 18 to 25 Years
o 25 to 35 Years
o Above 35 Years
• Webtoons Market, By Region:
o North America
§ United States
§ Canada
§ Mexico
o Europe
§ France
§ Germany
§ Spain
§ Italy
§ United Kingdom
o Asia-Pacific
§ China
§ Japan
§ India
§ Vietnam
§ South Korea
o Middle East & Africa
§ South Africa
§ Saudi Arabia
§ UAE
§ Turkey
§ Kuwait
§ Egypt
o South America
§ Brazil
§ Argentina
§ Colombia
Competitive Landscape
Company Profiles: Detailed analysis of the major companies present in the global webtoons market.
Available Customizations:
Global Webtoons Market report with the given market data, TechSci Research offers customizations according to a company's specific needs. The following customization options are available for the report:
Company Information
• Detailed analysis and profiling of additional market players (up to five).



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Table of Contents

1. Introduction
1.1. Market Overview
1.2. Scope of the Market
1.2.1. Markets Covered
1.2.2. Years Considered for Study
1.2.3. Key Market Segmentations
2. Research Methodology
2.1. Objective of the Study
2.2. Baseline Methodology
2.3. Key Industry Partners
2.4. Major Association and Secondary Sources
2.5. Forecasting Methodology
2.6. Data Triangulation & Validation
2.7. Assumptions and Limitations
3. Executive Summary
3.1. Overview of the Market
3.2. Overview of Key Market Segmentations
3.3. Overview of Key Market Players
3.4. Overview of Key Regions/Countries
3.5. Overview of Market Drivers, Challenges, and Trends
4. Voice of Customer
5. Global Webtoons Market Outlook
5.1. Market Size & Forecast
5.1.1. By Value
5.2. Market Share & Forecast
5.2.1. By Type Market Share Analysis (Comedy, Action, Romance, Horror, Sci-Fi, Others)
5.2.2. By Platform Market Share Analysis (Mobile & Tablets, Laptop & Computer, Television, Others)
5.2.3. By Demographics Market Share Analysis (Below 18 Years, 18 to 25 Years, 25 to 35 Years, Above 35 Years)
5.2.4. By Regional Market Share Analysis
5.2.4.1. North America Market Share Analysis
5.2.4.2. Europe Market Share Analysis
5.2.4.3. Asia-Pacific Market Share Analysis
5.2.4.4. Middle East & Africa Market Share Analysis
5.2.4.5. South America Market Share Analysis
5.2.5. By Top 5 Companies Market Share Analysis, Others (2024)
5.3. Global Webtoons Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.1. By Type Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.2. By Platform Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.3. By Demographics Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.4. By Regional Market Mapping & Opportunity Assessment
6. North America Webtoons Market Outlook
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Value
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By Type Market Share Analysis
6.2.2. By Platform Market Share Analysis
6.2.3. By Demographics Market Share Analysis
6.2.4. By Country Market Share Analysis
6.2.4.1. United States Webtoons Market Outlook
6.2.4.1.1. Market Size & Forecast
6.2.4.1.1.1. By Value
6.2.4.1.2. Market Share & Forecast
6.2.4.1.2.1. By Type Market Share Analysis
6.2.4.1.2.2. By Platform Market Share Analysis
6.2.4.1.2.3. By Demographics Market Share Analysis
6.2.4.2. Canada Webtoons Market Outlook
6.2.4.2.1. Market Size & Forecast
6.2.4.2.1.1. By Value
6.2.4.2.2. Market Share & Forecast
6.2.4.2.2.1. By Type Market Share Analysis
6.2.4.2.2.2. By Platform Market Share Analysis
6.2.4.2.2.3. By Demographics Market Share Analysis
6.2.4.3. Mexico Webtoons Market Outlook
6.2.4.3.1. Market Size & Forecast
6.2.4.3.1.1. By Value
6.2.4.3.2. Market Share & Forecast
6.2.4.3.2.1. By Type Market Share Analysis
6.2.4.3.2.2. By Platform Market Share Analysis
6.2.4.3.2.3. By Demographics Market Share Analysis
7. Europe Webtoons Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Type Market Share Analysis
7.2.2. By Platform Market Share Analysis
7.2.3. By Demographics Market Share Analysis
7.2.4. By Country Market Share Analysis
7.2.4.1. France Webtoons Market Outlook
7.2.4.1.1. Market Size & Forecast
7.2.4.1.1.1. By Value
7.2.4.1.2. Market Share & Forecast
7.2.4.1.2.1. By Type Market Share Analysis
7.2.4.1.2.2. By Platform Market Share Analysis
7.2.4.1.2.3. By Demographics Market Share Analysis
7.2.4.2. Germany Webtoons Market Outlook
7.2.4.2.1. Market Size & Forecast
7.2.4.2.1.1. By Value
7.2.4.2.2. Market Share & Forecast
7.2.4.2.2.1. By Type Market Share Analysis
7.2.4.2.2.2. By Platform Market Share Analysis
7.2.4.2.2.3. By Demographics Market Share Analysis
7.2.4.3. Spain Webtoons Market Outlook
7.2.4.3.1. Market Size & Forecast
7.2.4.3.1.1. By Value
7.2.4.3.2. Market Share & Forecast
7.2.4.3.2.1. By Type Market Share Analysis
7.2.4.3.2.2. By Platform Market Share Analysis
7.2.4.3.2.3. By Demographics Market Share Analysis
7.2.4.4. Italy Webtoons Market Outlook
7.2.4.4.1. Market Size & Forecast
7.2.4.4.1.1. By Value
7.2.4.4.2. Market Share & Forecast
7.2.4.4.2.1. By Type Market Share Analysis
7.2.4.4.2.2. By Platform Market Share Analysis
7.2.4.4.2.3. By Demographics Market Share Analysis
7.2.4.5. United Kingdom Webtoons Market Outlook
7.2.4.5.1. Market Size & Forecast
7.2.4.5.1.1. By Value
7.2.4.5.2. Market Share & Forecast
7.2.4.5.2.1. By Type Market Share Analysis
7.2.4.5.2.2. By Platform Market Share Analysis
7.2.4.5.2.3. By Demographics Market Share Analysis
8. Asia-Pacific Webtoons Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Value
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By Type Market Share Analysis
8.2.2. By Platform Market Share Analysis
8.2.3. By Demographics Market Share Analysis
8.2.4. By Country Market Share Analysis
8.2.4.1. China Webtoons Market Outlook
8.2.4.1.1. Market Size & Forecast
8.2.4.1.1.1. By Value
8.2.4.1.2. Market Share & Forecast
8.2.4.1.2.1. By Type Market Share Analysis
8.2.4.1.2.2. By Platform Market Share Analysis
8.2.4.1.2.3. By Demographics Market Share Analysis
8.2.4.2. Japan Webtoons Market Outlook
8.2.4.2.1. Market Size & Forecast
8.2.4.2.1.1. By Value
8.2.4.2.2. Market Share & Forecast
8.2.4.2.2.1. By Type Market Share Analysis
8.2.4.2.2.2. By Platform Market Share Analysis
8.2.4.2.2.3. By Demographics Market Share Analysis
8.2.4.3. India Webtoons Market Outlook
8.2.4.3.1. Market Size & Forecast
8.2.4.3.1.1. By Value
8.2.4.3.2. Market Share & Forecast
8.2.4.3.2.1. By Type Market Share Analysis
8.2.4.3.2.2. By Platform Market Share Analysis
8.2.4.3.2.3. By Demographics Market Share Analysis
8.2.4.4. Vietnam Webtoons Market Outlook
8.2.4.4.1. Market Size & Forecast
8.2.4.4.1.1. By Value
8.2.4.4.2. Market Share & Forecast
8.2.4.4.2.1. By Type Market Share Analysis
8.2.4.4.2.2. By Platform Market Share Analysis
8.2.4.4.2.3. By Demographics Market Share Analysis
8.2.4.5. South Korea Webtoons Market Outlook
8.2.4.5.1. Market Size & Forecast
8.2.4.5.1.1. By Value
8.2.4.5.2. Market Share & Forecast
8.2.4.5.2.1. By Type Market Share Analysis
8.2.4.5.2.2. By Platform Market Share Analysis
8.2.4.5.2.3. By Demographics Market Share Analysis
9. Middle East & Africa Webtoons Market Outlook
9.1. Market Size & Forecast
9.1.1. By Value
9.2. Market Share & Forecast
9.2.1. By Type Market Share Analysis
9.2.2. By Platform Market Share Analysis
9.2.3. By Demographics Market Share Analysis
9.2.4. By Country Market Share Analysis
9.2.4.1. South Africa Webtoons Market Outlook
9.2.4.1.1. Market Size & Forecast
9.2.4.1.1.1. By Value
9.2.4.1.2. Market Share & Forecast
9.2.4.1.2.1. By Type Market Share Analysis
9.2.4.1.2.2. By Platform Market Share Analysis
9.2.4.1.2.3. By Demographics Market Share Analysis
9.2.4.2. Saudi Arabia Webtoons Market Outlook
9.2.4.2.1. Market Size & Forecast
9.2.4.2.1.1. By Value
9.2.4.2.2. Market Share & Forecast
9.2.4.2.2.1. By Type Market Share Analysis
9.2.4.2.2.2. By Platform Market Share Analysis
9.2.4.2.2.3. By Demographics Market Share Analysis
9.2.4.3. UAE Webtoons Market Outlook
9.2.4.3.1. Market Size & Forecast
9.2.4.3.1.1. By Value
9.2.4.3.2. Market Share & Forecast
9.2.4.3.2.1. By Type Market Share Analysis
9.2.4.3.2.2. By Platform Market Share Analysis
9.2.4.3.2.3. By Demographics Market Share Analysis
9.2.4.4. Turkey Webtoons Market Outlook
9.2.4.4.1. Market Size & Forecast
9.2.4.4.1.1. By Value
9.2.4.4.2. Market Share & Forecast
9.2.4.4.2.1. By Type Market Share Analysis
9.2.4.4.2.2. By Platform Market Share Analysis
9.2.4.4.2.3. By Demographics Market Share Analysis
9.2.4.5. Kuwait Webtoons Market Outlook
9.2.4.5.1. Market Size & Forecast
9.2.4.5.1.1. By Value
9.2.4.5.2. Market Share & Forecast
9.2.4.5.2.1. By Type Market Share Analysis
9.2.4.5.2.2. By Platform Market Share Analysis
9.2.4.5.2.3. By Demographics Market Share Analysis
9.2.4.6. Egypt Webtoons Market Outlook
9.2.4.6.1. Market Size & Forecast
9.2.4.6.1.1. By Value
9.2.4.6.2. Market Share & Forecast
9.2.4.6.2.1. By Type Market Share Analysis
9.2.4.6.2.2. By Platform Market Share Analysis
9.2.4.6.2.3. By Demographics Market Share Analysis
10. South America Webtoons Market Outlook
10.1. Market Size & Forecast
10.1.1. By Value
10.2. Market Share & Forecast
10.2.1. By Type Market Share Analysis
10.2.2. By Platform Market Share Analysis
10.2.3. By Demographics Market Share Analysis
10.2.4. By Country Market Share Analysis
10.2.4.1. Brazil Webtoons Market Outlook
10.2.4.1.1. Market Size & Forecast
10.2.4.1.1.1. By Value
10.2.4.1.2. Market Share & Forecast
10.2.4.1.2.1. By Type Market Share Analysis
10.2.4.1.2.2. By Platform Market Share Analysis
10.2.4.1.2.3. By Demographics Market Share Analysis
10.2.4.2. Argentina Webtoons Market Outlook
10.2.4.2.1. Market Size & Forecast
10.2.4.2.1.1. By Value
10.2.4.2.2. Market Share & Forecast
10.2.4.2.2.1. By Type Market Share Analysis
10.2.4.2.2.2. By Platform Market Share Analysis
10.2.4.2.2.3. By Demographics Market Share Analysis
10.2.4.3. Colombia Webtoons Market Outlook
10.2.4.3.1. Market Size & Forecast
10.2.4.3.1.1. By Value
10.2.4.3.2. Market Share & Forecast
10.2.4.3.2.1. By Type Market Share Analysis
10.2.4.3.2.2. By Platform Market Share Analysis
10.2.4.3.2.3. By Demographics Market Share Analysis
11. Market Dynamics
11.1. Drivers
11.2. Challenges
12. Market Trends & Developments
12.1. Merger & Acquisition (If Any)
12.2. Type Launches (If Any)
12.3. Recent Developments
13. Disruptions: Conflicts, Pandemics and Trade Barriers
14. SWOT Analysis
14.1. Strength
14.2. Weaknesses
14.3. Opportunity
14.4. Threat
15. Competitive Landscape
15.1. Company Profiles
15.1.1. KidariStudio Inc.
15.1.1.1. Business Overview
15.1.1.2. Company Snapshot
15.1.1.3. Product & Services
15.1.1.4. Financials (As Reported)
15.1.1.5. Recent Developments
15.1.1.6. Key Personnel Details
15.1.2. Kakao Entertainment Corp.
15.1.3. Izeno Co., Ltd.
15.1.4. Lezhin Entertainment, Inc.
15.1.5. Marvel Entertainment, LLC
15.1.6. NAVER WEBTOON Ltd.
15.1.7. Netcomics, Inc.
15.1.8. NHN Comico Corporation
15.1.9. RIDI Corporation
15.1.10.Sidewalk Group, Inc.
16. Strategic Recommendations/Action Plan
16.1. Key Focus Areas
16.1.1. Target Type
16.1.2. Target Platform
16.1.3. Target Demographics
17. About Us & Disclaimer

 

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