世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

北米の舶用低速ディーゼルエンジン市場:用途別(貨物船、クルーズ船、その他)、タイプ別(ピストンエンジン、シリンダーエンジン)、国別、競争市場、2020-2030年予測・機会

北米の舶用低速ディーゼルエンジン市場:用途別(貨物船、クルーズ船、その他)、タイプ別(ピストンエンジン、シリンダーエンジン)、国別、競争市場、2020-2030年予測・機会


North America Marine Low-Speed Diesel Engine Market By Application (Cargo Ship, Cruise Ship, Other), By Types (Piston Engine, Cylinder Engine), By Country, By Competition, Forecast and Opportunities 2020-2030F

市場概要 北米の舶用低速ディーゼルエンジン市場は、2024年に1億0661万米ドルと評価され、予測期間中の年平均成長率は8.61%で、2030年には1億7501万米ドルに達すると予測されている。これらのエンジンは、主に大... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 納期 ページ数 言語
TechSci Research
テックサイリサーチ
2025年5月16日 US$4,000
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
PDF:2営業日程度 120 英語

 

サマリー

市場概要
北米の舶用低速ディーゼルエンジン市場は、2024年に1億0661万米ドルと評価され、予測期間中の年平均成長率は8.61%で、2030年には1億7501万米ドルに達すると予測されている。これらのエンジンは、主に大型貨物船、コンテナ船、タンカー、ばら積み貨物船で使用され、低速(300 RPM以下)で動作し、プロペラシャフトに直接接続されているため、減速ギアボックスが不要である。高い燃料効率と熱性能により、長距離運航に最適である。同市場は、大西洋と太平洋沿岸の海上貿易の拡大、運航コストへの懸念の高まり、厳しい燃料・排ガス規制への対応圧力の高まりに後押しされ、力強い成長を遂げている。船隊オペレーターがエネルギー効率とコスト効果の高い推進システムを求める中、低速ディーゼルエンジンへの需要は、港湾インフラのアップグレードと世界的な海運ダイナミクスの進化に支えられ、成長を続けている。
主な市場促進要因
北米の海上貿易量の拡大が高効率推進システムの需要を牽引
北米の海上貿易の大幅な伸びにより、効率的な船舶推進システム、特に低速ディーゼルエンジンの需要が高まっている。米国、カナダ、メキシコ各地の港湾では、世界貿易の復活によりコンテナ貨物やバルク貨物の取扱量が増加している。農業、自動車、エネルギーなどの産業は、長距離航路で信頼性が高く燃料効率の高いエンジンを必要とする大型船に依存している。低速ディーゼル・エンジンは、その低燃費と運転の信頼性から支持されている。その設計は、プロペラに直接連結することでギアボックスの必要性をなくし、機械的損失を減らして全体的な効率を高めている。エンジンは、重油、舶用ディーゼル、LNG、バイオ燃料など、さまざまな燃料で運転できるため、規制や燃料経済性の変化にも対応できる。超大型船を収容するための深いバースなど、主要港のインフラ整備が需要をさらに加速している。例えば、ジョージア州のサバンナ港では、旺盛な海運活動とエンジン需要を反映して、2023年の処理能力が540万TEUに達した。
主な市場課題
複雑化する規制とコンプライアンス・コスト
環境規制は、北米の船舶用低速ディーゼルエンジン市場にますます大きな影響を与えるようになっており、船主やエンジンメーカーにとって運航上および財務上の課題となっています。IMO、EPA、カナダ運輸省などの機関が施行する規制では、温室効果ガス、NOx、SOx、粒子状物質などの排出に関する厳しい制限が義務付けられています。これらの基準を遵守するには、特に古い船隊の場合、費用のかかる改造やシステムのアップグレードが必要となる。よりクリーンな燃料を使用したり、排出削減技術を取り入れたりするための船舶の改造には、多額の設備投資、長期のダウンタイム、複雑な認証プロセスが必要となる。また、規制の状況も断片的で、国や港によってさえも異なるため、船隊計画は複雑化し、遵守の負担は増大する。特に小規模な事業者は、頻繁な監査や報告義務のコストに苦しんでいる。さらに、業界は、カーボンプライシングの導入やゼロエミッション目標の進展に伴う不確実性に直面しており、関係者が従来の推進技術への長期的な投資決定を下すことを困難にしている。
主な市場動向
デュアル燃料エンジン構成への移行
北米の舶用低速ディーゼルエンジン市場を形成する主な傾向は、デュアルフューエルエンジンシステムへの移行である。これらのエンジンは、従来の舶用燃料と、LNGやメタノールなどのクリーンな代替燃料の両方で運転することが可能で、コスト、入手可能性、排出ガス規制に応じて燃料を柔軟に使い分けることができる。硫黄と窒素の排出を削減する圧力が高まっており、特に沿岸の排出規制地域では、デュアル燃料システムの採用が加速している。このような構成は、実証されていない技術に全面的にコミットすることなく、事業者が厳しい地域基準を満たすのに役立つ。デュアルフューエルエンジンは、排ガス規制への対応に加え、燃焼性能の向上やエンジン摩耗の低減といった利点があり、運転コストの削減にもつながる。ヒューストン、バンクーバー、ロサンゼルスのような港湾でLNGインフラが利用可能になりつつあることも、このシフトを後押しし、代替燃料をより身近なものにしている。カーボンプライシングの機運が高まる中、デュアルフューエル技術は、新規建造や改修においてコンプライアンスと効率性の両方を求めるオペレーターに、将来に備えた選択肢を提供する。
主要市場プレイヤー
- MAN Energy Solutions SE
- バルチラ社
- キャタピラー
- 現代重工業株式会社
- 大宇造船海洋株式会社
- カミンズ
- 三菱重工業株式会社
- ヤンマー株式会社
レポートの範囲
本レポートでは、北米の舶用低速ディーゼルエンジン市場を以下のカテゴリーに分類しています:
- 北米の舶用低速ディーゼルエンジン市場:用途別
o 貨物船
o 客船
o その他
- 北米の舶用低速ディーゼルエンジン市場:タイプ別
o ピストンエンジン
o シリンダーエンジン
- 北米の舶用低速ディーゼルエンジン市場:国別
o 米国
o カナダ
o メキシコ
競合状況
企業プロフィール:北米の舶用低速ディーゼルエンジン市場に参入している主要企業の詳細分析
利用可能なカスタマイズ
Tech Sci Research社の北米舶用低速ディーゼルエンジン市場レポートは、所定の市場データを使用して、企業の特定のニーズに応じてカスタマイズを提供します。このレポートでは以下のカスタマイズが可能です:
企業情報
- 追加市場参入企業(最大5社)の詳細分析とプロファイリング


ページTOPに戻る


目次

1.製品概要
1.1.市場の定義
1.2.市場の範囲
1.2.1.対象市場
1.2.2.調査対象年
1.3.主な市場セグメント
2.調査方法
2.1.調査の目的
2.2.ベースラインの方法
2.3.調査範囲の設定
2.4.仮定と限界
2.5.調査の情報源
2.5.1.二次調査
2.5.2.一次調査
2.6.市場調査のアプローチ
2.6.1.ボトムアップ・アプローチ
2.6.2.トップダウン・アプローチ
2.7.市場規模と市場シェアの算出方法
2.8.予測手法
2.8.1.データの三角測量と検証
3.エグゼクティブ・サマリー
3.1.市場の概要
3.2.主要市場セグメントの概要
3.3.主要市場プレーヤーの概要
3.4.主要地域/国の概要
3.5.市場促進要因、課題、動向の概要
4.お客様の声
5.北米舶用低速ディーゼルエンジン市場展望
5.1.市場規模と予測
5.1.1.金額ベース
5.2.市場シェアと予測
5.2.1.用途別(貨物船、クルーズ船、その他)
5.2.2.タイプ別(ピストンエンジン、シリンダーエンジン)
5.2.3.国別(米国、カナダ、メキシコ)
5.2.4.企業別(2024年)
5.3.市場マップ
6.米国の舶用低速ディーゼルエンジン市場展望
6.1.市場規模・予測
6.1.1.金額ベース
6.2.市場シェアと予測
6.2.1.用途別
6.2.2.タイプ別
7.カナダの舶用低速ディーゼルエンジン市場の展望
7.1.市場規模と予測
7.1.1.金額ベース
7.2.市場シェアと予測
7.2.1.用途別
7.2.2.タイプ別
8.メキシコ舶用低速ディーゼルエンジンの市場展望
8.1.市場規模と予測
8.1.1.金額ベース
8.2.市場シェアと予測
8.2.1.用途別
8.2.2.タイプ別
9.市場ダイナミクス
9.1.ドライバー
9.2.課題
10.市場動向
10.1.合併と買収(もしあれば)
10.2.製品上市(もしあれば)
10.3.最近の動向
11.企業プロフィール
11.1.MAN エネルギーソリューション SE
11.1.1.事業概要
11.1.2.主な収益と財務
11.1.3.最近の動向
11.1.4.キーパーソン/主要コンタクトパーソン
11.1.5.主要製品/サービス
11.2.バルチラ株式会社
11.3.キャタピラー社
11.4.現代重工業株式会社
11.5.大宇造船海洋(株
11.6.カミンズ
11.7.三菱重工業
11.8.ヤンマー株式会社
12.戦略的提言
13.会社概要・免責事項

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Market Overview
The North America Marine Low-Speed Diesel Engine Market was valued at USD 106.61 million in 2024 and is projected to reach USD 175.01 million by 2030, growing at a CAGR of 8.61% during the forecast period. These engines, primarily used in large cargo vessels, container ships, tankers, and bulk carriers, operate at low speeds (below 300 RPM) and are directly connected to the propeller shaft, eliminating the need for a reduction gearbox. Their high fuel efficiency and thermal performance make them ideal for long-haul operations. The market is witnessing robust growth fueled by expanding maritime trade along the Atlantic and Pacific coasts, rising operational cost concerns, and increasing pressure to comply with stringent fuel and emission regulations. As fleet operators seek energy-efficient and cost-effective propulsion systems, the demand for low-speed diesel engines continues to grow, supported by upgrades in port infrastructure and evolving global shipping dynamics.
Key Market Drivers
Expansion of North American Seaborne Trade Volumes Driving Demand for High-Efficiency Propulsion Systems
The significant growth in North America's maritime trade is driving the demand for efficient marine propulsion systems, particularly low-speed diesel engines. Ports across the U.S., Canada, and Mexico are handling increased volumes of containerized and bulk cargo due to the resurgence of global trade. Industries such as agriculture, automotive, and energy rely on large vessels that require dependable and fuel-efficient engines for long-distance routes. Low-speed diesel engines are favored for their lower fuel consumption and operational reliability. Their design eliminates the need for gearboxes by directly coupling to the propeller, reducing mechanical losses and increasing overall efficiency. The engines' ability to run on various fuels—including heavy fuel oil, marine diesel, LNG, and biofuels—makes them adaptable to changing regulations and fuel economics. Infrastructure developments in key ports, such as deeper berths to accommodate ultra-large vessels, are further accelerating demand. For example, Georgia’s Port of Savannah saw a 5.4 million TEU throughput in 2023, reflecting strong maritime activity and engine demand.
Key Market Challenges
Escalating Regulatory Complexity and Compliance Costs
Environmental regulations are increasingly impacting the North America marine low-speed diesel engine market, creating operational and financial challenges for shipowners and engine producers. Regulations enforced by bodies like the IMO, EPA, and Transport Canada mandate stringent limits on emissions such as GHGs, NOx, SOx, and particulates. Complying with these standards, especially for older fleets, involves costly retrofitting and system upgrades. Adapting vessels to use cleaner fuels or incorporate emission-reducing technologies requires considerable capital investment, extended downtimes, and complex certification processes. The regulatory landscape is also fragmented, with variations across countries and even individual ports, complicating fleet planning and increasing compliance burdens. Smaller operators, in particular, struggle with the costs of frequent audits and reporting mandates. Additionally, the industry faces uncertainty with the introduction of carbon pricing and evolving zero-emission targets, making it difficult for stakeholders to make long-term investment decisions in traditional propulsion technologies.
Key Market Trends
Transition Toward Dual-Fuel Engine Configurations
A key trend shaping the North America marine low-speed diesel engine market is the shift toward dual-fuel engine systems. These engines are capable of operating on both conventional marine fuels and cleaner alternatives such as LNG or methanol, offering flexibility in fuel usage based on cost, availability, and emissions regulations. Growing pressure to reduce sulfur and nitrogen emissions—particularly in coastal emission control areas—has accelerated the adoption of dual-fuel systems. These configurations help operators meet stringent local standards without fully committing to unproven technologies. Besides emission compliance, dual-fuel engines offer benefits like better combustion performance and lower engine wear, translating into reduced operating costs. The increasing availability of LNG infrastructure in ports like Houston, Vancouver, and Los Angeles supports this shift, making alternative fuels more accessible. As carbon pricing gains momentum, dual-fuel technology provides a future-ready option for operators seeking both compliance and efficiency in new builds and retrofits.
Key Market Players
• MAN Energy Solutions SE
• Wärtsilä Corporation
• Caterpillar Inc.
• Hyundai Heavy Industries Co., Ltd.
• Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering Co., Ltd.
• Cummins Inc.
• Mitsubishi Heavy Industries, Ltd.
• Yanmar Co., Ltd.
Report Scope:
In this report, the North America Marine Low-Speed Diesel Engine Market has been segmented into the following categories, in addition to the industry trends which have also been detailed below:
• North America Marine Low-Speed Diesel Engine Market, By Application:
o Cargo Ship
o Cruise Ship
o Other
• North America Marine Low-Speed Diesel Engine Market, By Types:
o Piston Engine
o Cylinder Engine
• North America Marine Low-Speed Diesel Engine Market, By Country:
o United States
o Canada
o Mexico
Competitive Landscape
Company Profiles: Detailed analysis of the major companies present in the North America Marine Low-Speed Diesel Engine Market.
Available Customizations:
North America Marine Low-Speed Diesel Engine Market report with the given market data, Tech Sci Research offers customizations according to a company's specific needs. The following customization options are available for the report:
Company Information
• Detailed analysis and profiling of additional market players (up to five).



ページTOPに戻る


Table of Contents

1. Product Overview
1.1. Market Definition
1.2. Scope of the Market
1.2.1. Markets Covered
1.2.2. Years Considered for Study
1.3. Key Market Segmentations
2. Research Methodology
2.1. Objective of the Study
2.2. Baseline Methodology
2.3. Formulation of the Scope
2.4. Assumptions and Limitations
2.5. Sources of Research
2.5.1. Secondary Research
2.5.2. Primary Research
2.6. Approach for the Market Study
2.6.1. The Bottom-Up Approach
2.6.2. The Top-Down Approach
2.7. Methodology Followed for Calculation of Market Size & Market Shares
2.8. Forecasting Methodology
2.8.1. Data Triangulation & Validation
3. Executive Summary
3.1. Overview of the Market
3.2. Overview of Key Market Segmentations
3.3. Overview of Key Market Players
3.4. Overview of Key Regions/Countries
3.5. Overview of Market Drivers, Challenges, and Trends
4. Voice of Customer
5. North America Marine Low-Speed Diesel Engine Market Outlook
5.1. Market Size & Forecast
5.1.1. By Value
5.2. Market Share & Forecast
5.2.1. By Application (Cargo Ship, Cruise Ship, Other)
5.2.2. By Types (Piston Engine, Cylinder Engine)
5.2.3. By Country (United States, Canada, Mexico)
5.2.4. By Company (2024)
5.3. Market Map
6. United States Marine Low-Speed Diesel Engine Market Outlook
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Value
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By Application
6.2.2. By Types
7. Canada Marine Low-Speed Diesel Engine Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Application
7.2.2. By Types
8. Mexico Marine Low-Speed Diesel Engine Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Value
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By Application
8.2.2. By Types
9. Market Dynamics
9.1. Drivers
9.2. Challenges
10. Market Trends & Developments
10.1. Merger & Acquisition (If Any)
10.2. Product Launches (If Any)
10.3. Recent Developments
11. Company Profiles
11.1. MAN Energy Solutions SE
11.1.1. Business Overview
11.1.2. Key Revenue and Financials
11.1.3. Recent Developments
11.1.4. Key Personnel/Key Contact Person
11.1.5. Key Product/Services Offered
11.2. Wärtsilä Corporation
11.3. Caterpillar Inc.
11.4. Hyundai Heavy Industries Co., Ltd.
11.5. Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering Co., Ltd.
11.6. Cummins Inc.
11.7. Mitsubishi Heavy Industries, Ltd.
11.8. Yanmar Co., Ltd.
12. Strategic Recommendations
13. About Us & Disclaimer

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

TechSci Research社のパワー分野での最新刊レポート

本レポートと同じKEY WORD(diesel)の最新刊レポート


よくあるご質問


TechSci Research社はどのような調査会社ですか?


テックサイリサーチ(TechSci Research)は、カナダ、英国、インドに拠点を持ち、化学、IT、環境、消費財と小売、自動車、エネルギーと発電の市場など、多様な産業や地域を対象とした調査・出版活... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2025/05/21 10:26

145.28 円

164.45 円

197.45 円

ページTOPに戻る