世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

アルコール飲料市場の世界産業規模、シェア、動向、機会、予測、製品別(ビール、ウォッカ、ウィスキー、ワイン、ラム酒、その他)、包装タイプ別(ボトル、缶)、流通チャネル別(酒販店、オンプレミス、オンライン販売チャネル、その他)、地域別、競合別セグメント、2019-2029F


Alcoholic Drinks Market Global Industry Size, Share, Trends, Opportunity, and Forecast, Segmented By Product (Beer, Vodka, Whisky, Wine, Rum, Others), By Packaging Type (Bottles, Can), By Distribution Channel (Liquor Stores, On-Premises, Online Sales Channel, Others), By Region, By Competition, 2019-2029F

アルコール飲料の世界市場は2023年に5,255億4,000万米ドルとなり、2029年までの年平均成長率は6.9%と予測されている。世界のアルコール飲料市場は、多様な要因の影響を受けるダイナミックで有利な分野である。... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
TechSci Research
テックサイリサーチ
2024年4月3日 US$4,900
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報・注文方法はこちら
182 英語

 

サマリー


アルコール飲料の世界市場は2023年に5,255億4,000万米ドルとなり、2029年までの年平均成長率は6.9%と予測されている。世界のアルコール飲料市場は、多様な要因の影響を受けるダイナミックで有利な分野である。プレミアム化の進展に伴い、消費者はユニークで高品質なアルコール飲料を求める傾向が強まり、クラフトビール、プレミアムスピリッツ、高級ワインの需要が急増している。さらに、消費者が低アルコールやノンアルコールの代替品を選ぶようになり、健康志向のトレンドが市場を再構築している。このため、消費者の嗜好の変化に対応するため、各社がさまざまな製品を投入し、業界のイノベーションを促している。
成長機会にもかかわらず、市場は規制の複雑さ、競争の激化、経済の不確実性といった課題に直面している。アルコール飲料の生産、流通、マーケティングには厳しい規制が適用されるため、企業は世界的に多様な法的環境を乗り切る必要がある。既存ブランド間の激しい競争と、急成長するクラフト・ムーブメントにより、消費者の注目を集めるための戦略的差別化が必要となる。景気の変動や消費者の消費パターンの変化も課題となり、企業はダイナミックな市場環境に適応し、対応し続けることが求められる。こうした複雑な状況を乗り切る上で、世界のアルコール飲料市場の企業は、進化し続けるこの業界で成長を維持し競争力を維持するために、進化する消費者の需要に合わせ、イノベーションを取り入れ、規制上の課題に対処しなければならない。
市場促進要因
消費者の嗜好と人口動態
世界のアルコール飲料市場を牽引する要因の一つは、消費者の嗜好と人口動態の変化である。社会が進化するにつれ、個人の嗜好や好みも変化する。さまざまな種類のアルコール飲料に対する需要は、年齢、性別、所得水準、文化的背景などの要因に強く影響される。
例えば、ミレニアル世代はクラフトビールやスピリッツを好み、ユニークで本格的な体験を重視することが知られている。一方、年配の世代は伝統的なブランドを好むかもしれない。こうした多様な嗜好を理解することは、アルコール飲料メーカーが自社の製品とマーケティング戦略をそれに合わせて調整する上で極めて重要である。
規制情勢と政府の政策
世界のアルコール飲料市場を形成する上で、政府の規制と政策は極めて重要な役割を果たしている。これらの規制は、アルコール飲料の生産、流通、マーケティング、販売など幅広い側面をカバーしている。広告、課税、免許に関する厳しい規制は、業界に大きな影響を与える可能性がある。
また、消費者の注目を集めるためにアルコール飲料と競合する大麻が一部の地域で合法化されるなど、法的枠組みの変化も市場に影響を与える。アルコール飲料市場で事業を展開する企業がコンプライアンスを確保し、競争力を維持するためには、こうした規制の変化を監視し、それに適応することが不可欠である。
経済要因とグローバル化
経済情勢とグローバル化は、アルコール飲料市場に影響を与える不可欠な要因である。景気後退は消費者の消費パターンに変化をもたらし、個人はより手ごろな価格のものや、お得な価格のものを選ぶようになる。逆に、経済が繁栄している時期には、消費者はプレミアムや高級アルコール飲料への出費をより厭わなくなるかもしれない。
グローバリゼーションは、文化的影響の交換や、異なる市場への新しいアルコール製品の導入を促進した。さまざまな経済情勢に適応し、グローバルな機会を活用する能力は、業界のプレーヤーがこの競争の激しい市場で成功するために極めて重要である。
イノベーションと製品開発
イノベーションと製品開発は、アルコール飲料市場を形成する重要な原動力である。この業界は、消費者の関心を引くために、常に新しいフレーバー、ユニークな処方、パッケージのイノベーションを追求しているのが特徴である。クラフトビール醸造所、蒸留所、ワイナリーは、自社製品を差別化するために、原料や製造技術を試す傾向を強めている。
さらに、健康志向の高まりを受けて、低アルコールやノンアルコールの代替飲料が台頭している。革新的で魅力的な製品を生み出すために研究開発に投資している企業は、進化する消費者の嗜好に対応しやすい立場にある。
社会的・文化的トレンド
社会的・文化的トレンドはアルコール飲料市場に大きな影響を与える。ライフスタイルの変化、社会規範、アルコール消費に対する文化的態度は、消費者の行動に影響を与える。ソーシャルメディアの台頭もトレンドの影響力を増幅させ、消費者は自分の価値観やライフスタイルに合った製品を求めるようになっている。
持続可能性と環境への意識の高まりにより、多くの消費者は環境に優しい取り組みを優先するブランドを支持するようになっている。アルコール飲料メーカーは、社会意識の高い消費者の期待に応えるため、持続可能な調達、パッケージング、生産方法を事業に取り入れることで対応している。
世界のアルコール飲料市場は、複合的な要因によって形成される複雑でダイナミックな業界である。長期的な成功を目指す業界関係者にとって、上記の推進要因を理解し、それに適応することは不可欠である。消費者の嗜好が進化し、規制環境が変化し、世界的な力学が変化する中、これらの推進要因に機敏に対応し続ける企業は、常に変化し続けるアルコール飲料の世界で、課題を乗り切り、チャンスを生かす上で有利な立場に立つことができるだろう。
主な市場課題
規制の複雑さとコンプライアンス
世界のアルコール飲料市場が直面する最大の課題のひとつは、複雑な規制とコンプライアンス問題である。世界各国の政府は、アルコール飲料の生産、流通、マーケティング、販売に厳しい規制を課している。これらの規制は地域によって大きく異なるため、複数の市場で事業を展開する多国籍企業にとっては複雑さを増している。
課税政策、広告規制、ライセンス要件などは、アルコール飲料業界の企業が取り組まなければならないほんの一例に過ぎない。こうした規制の絶え間ない変更が課題をさらに悪化させるため、企業は常に警戒を怠らず、コンプライアンスを維持するために迅速に適応する必要がある。
健康とウェルネスのトレンド
健康とウェルネスへの関心の高まりは、世界のアルコール飲料市場にとって大きな課題となっている。消費者の健康志向が高まるにつれ、節度を守り、より健康的なライフスタイルを選択する傾向が強まっている。この変化によって、一部の市場では従来のアルコール飲料の消費量が減少している。
消費者は、低アルコールやノンアルコールの代替品を求める傾向が強まっており、従来のメーカーは製品の多様化を迫られている。革新的な低アルコールやアルコールフリーの選択肢を導入することで、このトレンドをうまく取り入れている企業もあるが、ブランドの位置づけを変え、消費者の嗜好の変化に対応するという課題に直面している企業もある。
激しい競争と市場の飽和
アルコール飲料市場は競争が激しく、多数のブランドが消費者の注目を集めるためにしのぎを削っている。市場の飽和は、既存・新興プレーヤー双方にとって大きな課題となっている。既存ブランドは市場シェアと関連性の維持というプレッシャーに直面する一方、新規参入企業は混雑した空間でニッチを切り開こうと苦闘している。
消費者の嗜好が多様化しているため、企業は自社製品を差別化するために市場調査と技術革新に投資する必要があり、課題はさらに深刻化している。マーケティング戦略、ブランド・ポジショニング、流通チャネルは、激しい競争を勝ち抜き、市場での持続的な存在感を確保する上で極めて重要になる。
経済の不確実性と消費支出の変動
経済状況と消費者の消費パターンは、アルコール飲料市場に直接的な影響を与える。景気後退期には、消費者はより手ごろな選択肢を選んだり、プレミアム・アルコール飲料や高級アルコール飲料への支出を抑えたりする可能性がある。一方、景気が良くなると、高級品や贅沢品の売上が増加することもある。
世界経済特有の不安定さは、アルコール飲料メーカーに難題をもたらし、製品の価格設定、マーケティング、流通に柔軟かつ適応的なアプローチを必要とする。各市場の経済状況を理解し、消費者の消費行動の変化に対応する戦略を立てることは、このダイナミックな業界で事業を展開する企業にとって極めて重要である。
消費者の人口動態と嗜好の変化
人口動態の変化、特に年齢層の変化は、世界のアルコール飲料市場に課題をもたらしている。ミレニアル世代やジェネレーションZといった若い世代は、年配者とは異なる嗜好を示すことが多い。これらのグループは、クラフト飲料、ユニークなフレーバー、社会的意識の高いブランドにより傾倒している。
アルコール飲料メーカーにとっての課題は、こうした消費者層の多様な嗜好を理解し、それに応えることにある。伝統的な消費者への訴求と若年層への訴求のバランスを取りながら、それぞれのグループの進化する嗜好や価値観に共鳴する、微妙なマーケティング戦略と製品ポートフォリオが必要となる。
世界のアルコール飲料市場は、規制の複雑さから消費者の動きの変化まで、多くの課題を抱えている。こうした課題にうまく対処するには、法規制の遵守、技術革新、消費者動向の鋭敏な理解など、多面的なアプローチが必要だ。こうした課題に適応し、新たな機会を活用し、弾力的で即応性のあるビジネスモデルを育成できる業界プレーヤーは、進化を続ける世界のアルコール飲料市場でより有利な立場に立つことができるだろう。
主な市場動向
プレミアム化の台頭
世界のアルコール飲料市場における顕著なトレンドの一つは、プレミアム製品や高級製品に対する需要の高まりである。特に先進国市場の消費者は、高品質でユニークな高級アルコール飲料により多くの支出を惜しまない姿勢を示している。このようなプレミアム化へのシフトは、ユニークな体験、職人技、独占性への欲求が原動力となっている。
プレミアム化は、スピリッツ、ワイン、クラフトビールなど様々なカテゴリーに及んでいる。ディスティラリーは、希少な原料、複雑な熟成プロセス、限定リリースの試みを行い、高尚で贅沢な飲酒体験を求める目の肥えた消費者に対応している。このトレンドは、既存ブランドにとってはプレミアム・ステータスを強化するチャンスとなり、新興ブランドにとっては高級市場でニッチを切り開くチャンスとなる。
健康志向の選択と低アルコール代替品
健康とウェルネスのトレンドが世界的に勢いを増すなか、アルコール飲料市場では低アルコールやノンアルコールの代替品への需要が急増している。消費者の健康志向が高まり、アルコール度数を気にせずに飲酒の社交性を楽しめる飲料を選ぶ人が増えている。
この傾向を受けて、メーカー各社は革新的な低アルコール飲料やアルコールフリー飲料の開発に投資している。クラフト・ノンアルコール・ビール、スピリッツ、モクテルなどの台頭は、より健康的な代替品を求める消費者に対応している。その結果、企業は健康志向の消費者の嗜好の変化に対応するため、製品ポートフォリオやマーケティング戦略を再評価している。
持続可能で倫理的な実践
環境問題や社会問題に対する意識の高まりを受けて、アルコール飲料市場では持続可能性が重要なトレンドとして浮上している。消費者は自らの選択が及ぼす影響についてより意識的になり、持続可能で倫理的な慣行に基づいて生産されたアルコール飲料に対する需要が高まっている。
この傾向は、原材料の調達、エネルギー消費、廃棄物管理、包装など、生産プロセスのさまざまな側面を包含している。醸造所、蒸留所、ワイナリーは、地元産原料の使用、二酸化炭素排出量の削減、リサイクル可能または生分解性パッケージの導入など、環境に優しい慣行を採用している。持続可能で倫理的な価値観を持つブランドは、環境意識の高い消費者に支持されている。
電子商取引と消費者への直接販売
デジタル革命は消費者のアルコール飲料購入方法を一変させ、Eコマース・プラットフォームが果たす役割はますます大きくなっている。オンライン・ショッピングの利便性は、幅広い選択肢とパーソナライズされた推奨品と相まって、アルコール飲料の消費者直販の急増につながっている。
Eコマース・プラットフォームを利用することで、消費者は多様な商品を探したり、新しいブランドを発見したり、限定リリースに便利にアクセスしたりすることができる。この傾向は、アルコール飲料のオンライン小売が法制化され、規制されている地域で特に顕著である。各社は、オンラインでのプレゼンス向上、ユーザーフレンドリーなインターフェイスへの投資、Eコマース・チャネルを通じた消費者との直接的な関係構築によって、この変化に対応している。
フレーバーの革新と職人技
フレーバーの革新とクラフトマンシップへの注目は、世界のアルコール飲料市場に影響を与える主要トレンドである。消費者、特に若い層は、ユニークで本格的な飲酒体験を求め、革新的なフレーバー、植物性の注入、職人的な製造方法に対する需要を牽引している。
クラフトビール醸造所、蒸留所、ワイナリーは、多様な原料、樽熟成、少量生産を試して個性的な製品を生み出すことで、このトレンドを活用している。クラフトスピリッツ、フレーバービール、職人技を駆使したワインは、斬新で洗練された味わいを求める消費者にアピールし、人気を集めている。風味の革新に重点を置くことで、ブランドは混雑した市場で差別化を図り、冒険好きで目の肥えた消費者の関心を引くことができる。
世界のアルコール飲料市場は、進化する消費者の嗜好と社会の変化を反映したトレンドのダイナミックな相互作用を目の当たりにしている。プレミアム化や健康志向から、持続可能性、電子商取引、香味の革新に至るまで、こうしたトレンドは業界の展望を再構築している。こうしたトレンドに適応し、イノベーションを取り入れ、消費者の価値観の変化に対応する企業は、このダイナミックで競争の激しい市場で成功を収める態勢を整えている。
セグメント別インサイト
製品別洞察
ビール分野は、消費者の嗜好の進化と文化的ダイナミクスの変化を反映し、世界のアルコール飲料市場で需要が急増している。この需要増加の大きな原動力のひとつは、クラフトビールやスペシャルティビールの人気の高まりである。特に先進国市場の消費者は、クラフトビールメーカーが提供する多様なフレーバー、ユニークな醸造技術、職人的な魅力に惹かれている。この傾向は、新しく革新的なビールの選択肢を探そうとする熱意の高まりに拍車をかけ、従来の大量生産品以上のものを求める消費者の舌の肥えた嗜好に応えるクラフトビールやスペシャリティビール市場の拡大につながった。
さらに、世界のビール市場は、社交的でライフスタイルの飲料としてのビールの出現からも恩恵を受けている。伝統的な役割にとどまらず、ビールは様々な場面で楽しめる、多用途で包括的な飲料としてますます受け入れられている。ビール・フェスティバル、テーマ・パブの台頭、料理体験へのビールの組み込みなどが、ビールの新たな人気に寄与している。IPAからスタウトまで、多様なスタイルのビールは、消費者に様々な機会に適した選択肢を提供し、ビールの需要をさらに促進し、より広いアルコール飲料市場の中で、ビールをダイナミックで進化するセグメントとして位置づけている。
包装タイプの洞察
世界のアルコール飲料市場では、消費者の嗜好とマーケティング戦略の変化を示すボトル・タイプの需要が顕著に増加している。蒸留酒からワイン、クラフトビールに至るまで、ボトル入りアルコール飲料は、消費者がプレミアム品質、利便性、洗練された飲用体験を連想させることから、人気が高まっている。ボトル入り飲料の魅力は、その審美的な魅力と職人技の感覚を伝える能力にあり、代替のパッケージ形式と比較して高品質という認識を醸成している。この傾向は蒸留酒市場で特に顕著で、プレミアム・ブランドやウルトラ・プレミアム・ブランドは、しばしばユニークなボトル・デザイン、ラベリング、パッケージを活用して視覚的な魅力を高め、消費者に持続的な印象を与えている。
さらに、ボトル入りアルコール飲料の需要の高まりは、消費者がより高貴でユニークな体験を求めるようになっているため、プレミアム化の傾向と絡み合っている。個人消費であれ贈答目的であれ、ボトル入り飲料の利便性は、消費者の多忙なライフスタイルや、贅沢感を提供する製品への欲求に合致している。その結果、世界のアルコール飲料市場におけるボトル入り製品への嗜好の高まりを利用するため、革新的なパッケージデザインとマーケティング戦略に投資しているアルコール飲料メーカーにとって、ボトル部門は注目の的となっている。
地域別の洞察
北米地域は、進化する消費者の嗜好とダイナミックな文化的景観を反映して、世界のアルコール飲料市場において重要な需要牽引役として台頭してきている。需要増加の主な要因の一つは、クラフト飲料、特にクラフトビールとスピリッツの人気の高まりである。クラフト・ムーブメントは北米で大きな支持を得ており、消費者は地元で生産されたユニークで職人的なアルコール飲料に惹かれている。クラフトビールの醸造所や蒸留所はこの地域で急増し、多様なフレーバーと革新的な製品を提供することで、本物志向と独特の飲用体験を求める消費者の共感を呼んでいる。
さらに、北米ではプレミアム化へのシフトが顕著で、消費者は高品質でプレミアムなアルコール飲料により積極的に支出する意向を示している。この傾向は、プレミアムワイン、クラフトスピリッツ、高級ビールなど、さまざまなカテゴリーで見られる。この地域の多様な人口構成は、料理探求の強い文化と相まって、消費者がユニークでプレミアムなアルコール飲料を積極的に求める市場環境を作り出している。その結果、北米は世界のアルコール飲料メーカーにとってますます焦点となりつつあり、各社はこのダイナミックな地域の消費者の舌の肥えた嗜好に応えるべく、製品の提供とマーケティング戦略を調整する必要に迫られている。
主要市場プレイヤー
アンハイザー・ブッシュ・インベブ
ハイネケン・ホールディングN.V.
ディアジオPLC
Kweichow Moutai Co.Ltd.
ペルノ・リカールSA
モルソン・クアーズ・ビバレッジ・カンパニー
カールスバーググループ
タイ・ビバレッジ・ピーエルシー
アサヒグループホールディングス
キリンホールディングス
レポートの範囲
本レポートでは、アルコール飲料の世界市場を以下のカテゴリーに分類し、さらに業界動向についても詳述しています:
アルコール飲料市場、製品別
oビール
oウォッカ
oウィスキー
oワイン
ラム酒
oその他
アルコール飲料市場:包装タイプ別
oボトル

アルコール飲料市場:流通チャネル別
リカーストア
オンプレミス
オンライン販売チャネル
その他
アルコール飲料市場:地域別
o北米
§米国
§カナダ
§メキシコ
欧州
§フランス
§ドイツ
§スペイン
§イタリア
§イギリス
o アジア太平洋
§中国
§日本
§インド
§ベトナム
§韓国
o中東アフリカ
§南アフリカ
§サウジアラビア
§トルコ
§トルコ
§クウェート
§エジプト
o 南米
§ブラジル
§アルゼンチン
§コロンビア
競合他社の状況
企業プロフィール:世界のアルコール飲料市場に参入している主要企業の詳細分析
利用可能なカスタマイズ
Tech Sci Research社は、与えられた市場データをもとに、アルコール飲料の世界市場レポートにおいて、企業固有のニーズに応じたカスタマイズを提供しています。このレポートでは以下のカスタマイズが可能です:
企業情報
追加市場プレイヤー(最大5社)の詳細分析とプロファイリング

ページTOPに戻る


目次

1.製品紹介
1.1.製品概要
1.2.レポートの主なハイライト
1.3.市場範囲
1.4.対象市場セグメント
1.5.調査対象期間
2.調査方法
2.1.調査目的
2.2.ベースライン手法
2.3.主要産業パートナー
2.4.主な協会と二次情報源
2.5.予測手法
2.6.データ三角測量の検証
2.7.前提条件と限界
3.エグゼクティブサマリー
3.1.
3.2.市場予測
3.3.主要地域
3.4.主要セグメント
4.顧客の声
4.1.購買決定要因
4.2.情報源
5.アルコール飲料の世界市場展望
5.1.市場規模予測
5.1.1.金額別
5.2.市場シェア予測
5.2.1.製品別市場シェア分析(ビール、ウォッカ、ウイスキー、ワイン、ラム酒、その他)
5.2.2.包装タイプ別市場シェア分析(ボトル、缶)
5.2.3.流通チャネル別市場シェア分析(酒販店、オンプレミス、オンライン販売チャネル、その他)
5.2.4.地域別市場シェア分析
5.2.4.1.北米市場シェア分析
5.2.4.2.欧州市場シェア分析
5.2.4.3.アジア太平洋市場シェア分析
5.2.4.4.中東アフリカ市場シェア分析
5.2.4.5.南米市場シェア分析
5.2.5.上位5社別市場シェア分析、その他(2023年)
5.3.アルコール飲料の世界市場マッピング機会評価
5.3.1.製品別市場マッピング機会評価
5.3.2.包装タイプ別市場マッピング機会評価
5.3.3.流通チャネル別市場マッピング機会評価
5.3.4.地域別市場マッピング機会評価
6.北米アルコール飲料市場展望
6.1.市場規模予測
6.1.1.金額別
6.2.市場シェア予測
6.2.1.製品別市場シェア分析
6.2.2.包装タイプ別市場シェア分析
6.2.3.流通チャネル別市場シェア分析
6.2.4.国別市場シェア分析
6.2.4.1.米国アルコール飲料市場展望
6.2.4.1.1.市場規模予測
6.2.4.1.1.金額別
6.2.4.1.2.市場シェア予測
6.2.4.1.2.1.製品別市場シェア分析
6.2.4.1.2.2.包装タイプ別市場シェア分析
6.2.4.1.2.3.流通チャネル別市場シェア分析
6.2.4.2.カナダアルコール飲料市場の展望
6.2.4.2.1.市場規模予測
6.2.4.2.1.1.金額別
6.2.4.2.2.市場シェア予測
6.2.4.2.2.1.製品別シェア分析
6.2.4.2.2.包装タイプ別市場シェア分析
6.2.4.2.2.3.流通チャネル別市場シェア分析
6.2.4.3.メキシコのアルコール飲料市場の展望
6.2.4.3.1.市場規模予測
6.2.4.3.1.1.金額別
6.2.4.3.2.市場シェア予測
6.2.4.3.2.1.製品別シェア分析
6.2.4.3.2.包装タイプ別市場シェア分析
6.2.4.3.2.3.流通チャネル別市場シェア分析
7.欧州アルコール飲料市場展望
7.1.市場規模予測
7.1.1.金額別
7.2.市場シェア予測
7.2.1.製品別市場シェア分析
7.2.2.包装タイプ別市場シェア分析
7.2.3.流通チャネル別市場シェア分析
7.2.4.国別市場シェア分析
7.2.4.1.フランスアルコール飲料市場展望
7.2.4.1.1.市場規模予測
7.2.4.1.1.金額別
7.2.4.1.2.市場シェア予測
7.2.4.1.2.1.製品別市場シェア分析
7.2.4.1.2.2.包装タイプ別市場シェア分析
7.2.4.1.2.3.流通チャネル別市場シェア分析
7.2.4.2.ドイツアルコール飲料市場の展望
7.2.4.2.1.市場規模予測
7.2.4.2.1.1.金額別
7.2.4.2.2.市場シェア予測
7.2.4.2.2.1.製品別シェア分析
7.2.4.2.2.包装タイプ別市場シェア分析
7.2.4.2.2.3.流通チャネル別市場シェア分析
7.2.4.3.スペインアルコール飲料市場の展望
7.2.4.3.1.市場規模予測
7.2.4.3.1.1.金額別
7.2.4.3.2.市場シェア予測
7.2.4.3.2.1.製品別シェア分析
7.2.4.3.2.包装タイプ別市場シェア分析
7.2.4.3.2.3.流通チャネル別市場シェア分析
7.2.4.4.イタリアアルコール飲料市場の展望
7.2.4.4.1.市場規模予測
7.2.4.4.1.1.金額別
7.2.4.4.2.市場シェア予測
7.2.4.4.2.1.製品別シェア分析
7.2.4.4.2.包装タイプ別市場シェア分析
7.2.4.4.2.3.流通チャネル別市場シェア分析
7.2.4.5.イギリスアルコール飲料市場展望
7.2.4.5.1.市場規模予測
7.2.4.5.1.1.金額別
7.2.4.5.2.市場シェア予測
7.2.4.5.2.1.製品別シェア分析
7.2.4.5.2.包装タイプ別市場シェア分析
7.2.4.5.2.3.流通チャネル別市場シェア分析
8.アジア太平洋アルコール飲料市場展望
8.1.市場規模予測
8.1.1.金額別
8.2.市場シェア予測
8.2.1.製品別市場シェア分析
8.2.2.包装タイプ別市場シェア分析
8.2.3.流通チャネル別市場シェア分析
8.2.4.国別市場シェア分析
8.2.4.1.中国アルコール飲料市場展望
8.2.4.1.1.市場規模予測
8.2.4.1.1.金額別
8.2.4.1.2.市場シェア予測
8.2.4.1.2.1.製品別シェア分析
8.2.4.1.2.2.包装タイプ別市場シェア分析
8.2.4.1.2.3.流通チャネル別市場シェア分析
8.2.4.2.日本アルコール飲料市場展望
8.2.4.2.1.市場規模予測
8.2.4.2.1.1.金額別
8.2.4.2.2.市場シェア予測
8.2.4.2.2.1.製品別シェア分析
8.2.4.2.2.包装タイプ別市場シェア分析
8.2.4.2.2.3.流通チャネル別市場シェア分析
8.2.4.3.インドアルコール飲料市場の展望
8.2.4.3.1.市場規模予測
8.2.4.3.1.1.金額別
8.2.4.3.2.市場シェア予測
8.2.4.3.2.1.製品別市場シェア分析
8.2.4.3.2.包装タイプ別市場シェア分析
8.2.4.3.2.3.流通チャネル別市場シェア分析
8.2.4.4.ベトナムアルコール飲料市場展望
8.2.4.4.1.市場規模予測
8.2.4.4.1.1.金額別
8.2.4.4.2.市場シェア予測
8.2.4.4.2.1.製品別シェア分析
8.2.4.4.2.包装タイプ別市場シェア分析
8.2.4.4.2.3.流通チャネル別市場シェア分析
8.2.4.5.韓国アルコール飲料市場の展望
8.2.4.5.1.市場規模予測
8.2.4.5.1.1.金額別
8.2.4.5.2.市場シェア予測
8.2.4.5.2.1.製品別シェア分析
8.2.4.5.2.包装タイプ別市場シェア分析
8.2.4.5.2.3.流通チャネル別市場シェア分析
9.中東アフリカのアルコール飲料市場展望
9.1.市場規模予測
9.1.1.金額別
9.2.市場シェア予測
9.2.1.製品別市場シェア分析
9.2.2.包装タイプ別市場シェア分析
9.2.3.流通チャネル別市場シェア分析
9.2.4.国別市場シェア分析
9.2.4.1.南アフリカアルコール飲料市場展望
9.2.4.1.1.市場規模予測
9.2.4.1.1.金額別
9.2.4.1.2.市場シェア予測
9.2.4.1.2.1.製品別市場シェア分析
9.2.4.1.2.2.包装タイプ別市場シェア分析
9.2.4.1.2.3.流通チャネル別市場シェア分析
9.2.4.2.サウジアラビアのアルコール飲料市場の展望
9.2.4.2.1.市場規模予測
9.2.4.2.1.1.金額別
9.2.4.2.2.市場シェア予測
9.2.4.2.2.1.製品別シェア分析
9.2.4.2.2.包装タイプ別市場シェア分析
9.2.4.2.2.3.流通チャネル別市場シェア分析
9.2.4.3.UAEアルコール飲料市場の展望
9.2.4.3.1.市場規模予測
9.2.4.3.1.1.金額別
9.2.4.3.2.市場シェア予測
9.2.4.3.2.1.製品別シェア分析
9.2.4.3.2.包装タイプ別市場シェア分析
9.2.4.3.2.3.流通チャネル別市場シェア分析
9.2.4.4.トルコのアルコール飲料市場の展望
9.2.4.4.1.市場規模予測
9.2.4.4.1.1.金額別
9.2.4.4.2.市場シェア予測
9.2.4.4.2.1.製品別シェア分析
9.2.4.4.2.包装タイプ別市場シェア分析
9.2.4.4.2.3.流通チャネル別市場シェア分析
9.2.4.5.クウェートのアルコール飲料市場の展望
9.2.4.5.1.市場規模予測
9.2.4.5.1.1.金額別
9.2.4.5.2.市場シェア予測
9.2.4.5.2.1.製品別シェア分析
9.2.4.5.2.包装タイプ別市場シェア分析
9.2.4.5.2.3.流通チャネル別市場シェア分析
9.2.4.6.エジプトアルコール飲料市場展望
9.2.4.6.1.市場規模予測
9.2.4.6.1.1.金額別
9.2.4.6.2.市場シェア予測
9.2.4.6.2.1.製品別シェア分析
9.2.4.6.2.包装タイプ別市場シェア分析
9.2.4.6.2.3.流通チャネル別市場シェア分析
10.南米アルコール飲料市場展望
10.1.市場規模予測
10.1.1.金額別
10.2.市場シェア予測
10.2.1.製品別市場シェア分析
10.2.2.包装タイプ別市場シェア分析
10.2.3.流通チャネル別市場シェア分析
10.2.4.国別市場シェア分析
10.2.4.1.ブラジルアルコール飲料市場展望
10.2.4.1.1.市場規模予測
10.2.4.1.1.金額別
10.2.4.1.2.市場シェア予測
10.2.4.1.2.1.製品別シェア分析
10.2.4.1.2.2.包装タイプ別市場シェア分析
10.2.4.1.2.3.流通チャネル別市場シェア分析
10.2.4.2.アルゼンチンアルコール飲料市場の展望
10.2.4.2.1.市場規模予測
10.2.4.2.1.1.金額別
10.2.4.2.2.市場シェア予測
10.2.4.2.2.1.製品別シェア分析
10.2.4.2.2.包装タイプ別市場シェア分析
10.2.4.2.2.3.流通チャネル別市場シェア分析
10.2.4.3.コロンビアアルコール飲料市場の展望
10.2.4.3.1.市場規模予測
10.2.4.3.1.1.金額別
10.2.4.3.2.市場シェア予測
10.2.4.3.2.1.製品別シェア分析
10.2.4.3.2.包装タイプ別市場シェア分析
10.2.4.3.2.3.流通チャネル別市場シェア分析
11.市場ダイナミクス
11.1.促進要因
11.2.課題
12.COVID-19の世界アルコール飲料市場への影響
12.1.影響評価モデル
12.1.1.影響を受ける主要セグメント
12.1.2.影響を受ける主要地域
12.1.3.影響を受ける主要国
13.市場動向の展開
14.競争環境
14.1.企業プロフィール
14.1.1.アンハイザー・ブッシュ・インベブ
14.1.1.1.会社概要
14.1.1.2.製品
14.1.1.3.財務(入手可能な限り)
14.1.1.4.重点市場 地理的プレゼンス
14.1.1.5.最近の動向
14.1.1.6.主要経営陣
14.1.2.ハイネケン・ホールディングN.V.
14.1.2.1.会社概要
14.1.2.2.製品
14.1.2.3.財務(入手可能な限り)
14.1.2.4.主要市場の地理的プレゼンス
14.1.2.5.最近の動向
14.1.2.6.主要経営陣
14.1.3.ディアジオPLC
14.1.3.1.会社概要
14.1.3.2.製品
14.1.3.3.財務(入手可能な限り)
14.1.3.4.主要市場フォーカス 地理的プレゼンス
14.1.3.5.最近の動向
14.1.3.6.主要経営陣
14.1.4.クワイチョウモウタイ Co.Ltd.
14.1.4.1.会社概要
14.1.4.2.製品
14.1.4.3.財務(入手可能な限り)
14.1.4.4.重点市場 地理的プレゼンス
14.1.4.5.最近の動向
14.1.4.6.主要経営陣
14.1.5.ペルノ・リカールSA
14.1.5.1.会社概要
14.1.5.2.製品
14.1.5.3.財務(入手可能な限り)
14.1.5.4.重点市場 地理的プレゼンス
14.1.5.5.最近の動向
14.1.5.6.主要経営陣
14.1.6.モルソン・クアーズ・ビバレッジ・カンパニー
14.1.6.1.会社概要
14.1.6.2.製品
14.1.6.3.財務(入手可能な限り)
14.1.6.4.重点市場 地理的プレゼンス
14.1.6.5.最近の動向
14.1.6.6.主要経営陣
14.1.7.カールスバーグ・グループ
14.1.7.1.会社概要
14.1.7.2.製品
14.1.7.3.財務(入手可能な限り)
14.1.7.4.主要市場フォーカス 地理的プレゼンス
14.1.7.5.最近の動向
14.1.7.6.主要経営陣
14.1.8.タイ・ビバレッジ社
14.1.8.1.会社概要
14.1.8.2.製品
14.1.8.3.財務(入手可能な限り)
14.1.8.4.主要市場の地理的プレゼンス
14.1.8.5.最近の動向
14.1.8.6.主要経営幹部
14.1.9.アサヒグループホールディングス
14.1.9.1.会社概要
14.1.9.2.製品
14.1.9.3.財務状況(入手可能な限り)
14.1.9.4.重点市場 地理的プレゼンス
14.1.9.5.最近の動向
14.1.9.6.主要経営陣
14.1.10.キリンホールディングス株式会社
14.1.10.1.会社概要
14.1.10.2.製品
14.1.10.3.財務(入手可能な限り)
14.1.10.4.重点市場 地理的プレゼンス
14.1.10.5.最近の動向
14.1.10.6.主要経営陣
15.戦略的提言/行動計画
15.1.重点分野
15.2.ターゲット製品
15.3.ターゲット流通チャネル
16.会社概要 免責事項

 

ページTOPに戻る


 

Summary


The Global Alcoholic Drinks Market was valued at USD 525.54 Billion in 2023 and is anticipated to grow with a CAGR of 6.9% through 2029. The Global Alcoholic Drinks Market is a dynamic and lucrative sector influenced by diverse factors. With the rise of premiumization, consumers are increasingly seeking unique and high-quality alcoholic beverages, leading to a surge in demand for craft beers, premium spirits, and luxury wines. Additionally, health-conscious trends are reshaping the market, as consumers opt for low-alcohol and non-alcoholic alternatives. This has prompted innovation in the industry, with companies introducing a variety of products to cater to evolving consumer preferences.
Despite growth opportunities, the market faces challenges such as regulatory complexities, intense competition, and economic uncertainties. Stringent regulations govern the production, distribution, and marketing of alcoholic beverages, requiring companies to navigate diverse legal landscapes globally. Intense competition among established brands and the burgeoning craft movement necessitates strategic differentiation to capture consumer attention. Economic fluctuations and changing consumer spending patterns also pose challenges, urging companies to remain adaptable and responsive to dynamic market conditions. In navigating these complexities, companies in the Global Alcoholic Drinks Market must align with evolving consumer demands, embrace innovation, and address regulatory challenges to sustain growth and remain competitive in this ever-evolving industry.
Market Drivers
Consumer Preferences and Demographics
One of the primary drivers of the global alcoholic drinks market is the shifting preferences and demographics of consumers. As societies evolve, so do the tastes and preferences of individuals. The demand for different types of alcoholic beverages is strongly influenced by factors such as age, gender, income levels, and cultural background.
For instance, millennials are known to prefer craft beers and spirits, valuing unique and authentic experiences. On the other hand, older generations might lean towards established and traditional brands. Understanding these diverse preferences is crucial for alcoholic beverage producers to tailor their products and marketing strategies accordingly.
Regulatory Landscape and Government Policies
Government regulations and policies play a pivotal role in shaping the global alcoholic drinks market. These regulations cover a wide range of aspects, including production, distribution, marketing, and sales of alcoholic beverages. Stringent regulations on advertising, taxation, and licensing can significantly impact the industry.
The market is also affected by changing legal frameworks, such as the legalization of cannabis in some regions, which competes with alcoholic beverages for consumer attention. Monitoring and adapting to these regulatory changes is essential for companies operating in the alcoholic drinks market to ensure compliance and maintain a competitive edge.
Economic Factors and Globalization
Economic conditions and globalization are integral drivers influencing the alcoholic drinks market. Economic downturns can lead to changes in consumer spending patterns, with individuals opting for more affordable or value-for-money options. Conversely, during periods of economic prosperity, consumers may be more willing to spend on premium and luxury alcoholic beverages.
Globalization has facilitated the exchange of cultural influences and the introduction of new alcoholic products to different markets. The ability to adapt to varying economic landscapes and capitalize on global opportunities is crucial for industry players to thrive in this competitive market.
Innovation and Product Development
Innovation and product development are key drivers that shape the alcoholic drinks market. The industry is characterized by a constant quest for new flavors, unique formulations, and packaging innovations to capture consumer attention. Craft breweries, distilleries, and wineries are increasingly experimenting with ingredients and production techniques to differentiate their products.
Moreover, health-conscious trends have led to the rise of low-alcohol and non-alcoholic alternatives, responding to the growing demand for healthier beverage options. Companies that invest in research and development to create innovative and appealing products are better positioned to meet the evolving preferences of consumers.
Social and Cultural Trends
Social and cultural trends have a profound impact on the alcoholic drinks market. Changing lifestyles, social norms, and cultural attitudes towards alcohol consumption influence consumer behavior. The rise of social media has also amplified the influence of trends, with consumers seeking products that align with their values and lifestyles.
The increasing focus on sustainability and environmental consciousness has prompted many consumers to support brands that prioritize eco-friendly practices. Alcoholic beverage producers are responding by incorporating sustainable sourcing, packaging, and production methods into their operations to meet the expectations of socially conscious consumers.
The global alcoholic drinks market is a complex and dynamic industry shaped by a confluence of factors. Understanding and adapting to the drivers mentioned above are essential for industry players seeking long-term success. As consumer preferences evolve, regulatory landscapes shift, and global dynamics change, companies that remain agile and responsive to these drivers will be better positioned to navigate the challenges and capitalize on the opportunities in the ever-changing world of alcoholic beverages.
Key Market Challenges
Regulatory Complexity and Compliance
One of the foremost challenges confronting the alcoholic drinks market globally is the intricate web of regulations and compliance issues. Governments worldwide impose strict regulations on the production, distribution, marketing, and sale of alcoholic beverages. These regulations vary significantly from one region to another, adding a layer of complexity for multinational companies operating in multiple markets.
Taxation policies, advertising restrictions, and licensing requirements are just a few aspects that companies in the alcoholic drinks industry must contend with. The constant changes in these regulations further exacerbate the challenge, requiring companies to stay vigilant and adapt quickly to remain compliant.
Health and Wellness Trends
The increasing focus on health and wellness represents a considerable challenge for the global alcoholic drinks market. As consumers become more health-conscious, there is a growing trend towards moderation and healthier lifestyle choices. This shift has led to a decline in traditional alcoholic beverage consumption in some markets.
Consumers are increasingly seeking low-alcohol and non-alcoholic alternatives, challenging traditional producers to diversify their product offerings. While some companies have successfully embraced this trend by introducing innovative low-alcohol or alcohol-free options, others face the challenge of repositioning their brands and adapting to changing consumer preferences.
Intense Competition and Market Saturation
The alcoholic drinks market is highly competitive, with a multitude of brands vying for consumer attention. The saturation of the market presents a significant challenge for both established and emerging players. Established brands face the pressure of maintaining market share and relevance, while new entrants struggle to carve out their niche in a crowded space.
The challenge is further compounded by the diverse preferences of consumers, requiring companies to invest in market research and innovation to differentiate their products. Marketing strategies, brand positioning, and distribution channels become critical in navigating the intense competition and securing a sustainable market presence.
Economic Uncertainty and Fluctuating Consumer Spending
Economic conditions and consumer spending patterns have a direct impact on the alcoholic drinks market. During economic downturns, consumers may opt for more affordable options or reduce discretionary spending on premium and luxury alcoholic beverages. On the other hand, economic prosperity can lead to an uptick in premium and luxury product sales.
The inherent volatility in global economies poses a challenge for alcoholic beverage producers, necessitating a flexible and adaptive approach to product pricing, marketing, and distribution. Understanding the economic context in each market and developing strategies to cater to varying consumer spending behaviors are crucial for companies operating in this dynamic industry.
Shifting Consumer Demographics and Preferences
Demographic shifts, particularly in age groups, present a challenge for the global alcoholic drinks market. Younger generations, such as millennials and Generation Z, often exhibit different preferences than their older counterparts. These groups are more inclined towards craft beverages, unique flavors, and socially conscious brands.
The challenge for alcoholic beverage producers lies in understanding and catering to the diverse preferences of these consumer segments. Balancing the appeal to traditional consumers while also engaging with the younger demographic requires a nuanced marketing strategy and product portfolio that resonates with the evolving tastes and values of each group.
The global alcoholic drinks market is navigating a landscape fraught with challenges, from regulatory complexities to shifting consumer dynamics. Successfully addressing these challenges requires a multifaceted approach that incorporates regulatory compliance, innovation, and a keen understanding of consumer trends. Industry players that can adapt to these challenges, capitalize on emerging opportunities, and foster a resilient and responsive business model will be better positioned to thrive in the ever-evolving global alcoholic drinks market.
Key Market Trends
Rise of Premiumization
One noticeable trend in the global alcoholic drinks market is the increasing demand for premium and high-end products. Consumers, particularly in developed markets, are displaying a willingness to spend more on high-quality, unique, and premium alcoholic beverages. This shift towards premiumization is driven by a desire for unique experiences, craftsmanship, and exclusivity.
Premiumization extends across various categories, including spirits, wines, and craft beers. Distilleries are experimenting with rare ingredients, intricate aging processes, and limited-edition releases to cater to the discerning consumer seeking elevated and luxurious drinking experiences. This trend presents opportunities for both established brands to reinforce their premium status and for emerging players to carve out a niche in the upscale market.
Health-Conscious Choices and Low-Alcohol Alternatives
As health and wellness trends gain momentum globally, the alcoholic drinks market is witnessing a surge in demand for low-alcohol and non-alcoholic alternatives. Consumers are becoming more health-conscious, and a growing number are opting for beverages that allow them to enjoy the social aspects of drinking without the associated alcohol content.
This trend is prompting manufacturers to invest in the development of innovative low-alcohol and alcohol-free options. The rise of craft non-alcoholic beers, spirits, and mocktails caters to consumers looking for healthier alternatives. As a result, companies are reevaluating their product portfolios and marketing strategies to accommodate the shifting preferences of health-conscious consumers.
Sustainable and Ethical Practices
Sustainability has emerged as a significant trend in the alcoholic drinks market, driven by the increasing awareness of environmental and social issues. Consumers are becoming more conscientious about the impact of their choices, leading to a demand for alcoholic beverages produced with sustainable and ethical practices.
This trend encompasses various aspects of the production process, including sourcing of raw materials, energy consumption, waste management, and packaging. Breweries, distilleries, and wineries are adopting eco-friendly practices, such as using locally sourced ingredients, reducing carbon footprints, and implementing recyclable or biodegradable packaging. Brands that align themselves with sustainable and ethical values are gaining favor with environmentally conscious consumers.
E-Commerce and Direct-to-Consumer Sales
The digital revolution has transformed the way consumers purchase alcoholic beverages, with e-commerce platforms playing an increasingly significant role. The convenience of online shopping, coupled with a wide range of choices and personalized recommendations, has led to a surge in direct-to-consumer sales for alcoholic drinks.
E-commerce platforms allow consumers to explore a diverse array of products, discover new brands, and access exclusive releases conveniently. This trend is particularly pronounced in regions where online retailing of alcoholic beverages is legal and regulated. Companies are adapting to this shift by enhancing their online presence, investing in user-friendly interfaces, and establishing direct relationships with consumers through e-commerce channels.
Flavor Innovation and Craftsmanship
Innovation in flavors and a focus on craftsmanship are key trends influencing the global alcoholic drinks market. Consumers, especially the younger demographic, are seeking unique and authentic drinking experiences, driving the demand for innovative flavors, botanical infusions, and artisanal production methods.
Craft breweries, distilleries, and wineries are leveraging this trend by experimenting with diverse ingredients, barrel aging, and small-batch production to create distinctive products. Craft spirits, flavored beers, and artisanal wines are gaining popularity, appealing to consumers looking for novel and sophisticated taste profiles. The emphasis on flavor innovation allows brands to differentiate themselves in a crowded market and capture the interest of adventurous and discerning consumers.
The global alcoholic drinks market is witnessing a dynamic interplay of trends that reflect evolving consumer preferences and societal shifts. From premiumization and health-conscious choices to sustainability, e-commerce, and flavor innovation, these trends are reshaping the industry landscape. Companies that adapt to these trends, embrace innovation, and align with changing consumer values are poised to thrive in this dynamic and competitive market.
Segmental Insights
Product Insights
The beer segment is experiencing a robust surge in demand within the global alcoholic drinks market, reflecting evolving consumer preferences and shifting cultural dynamics. One significant driver behind this rising demand is the increasing popularity of craft and specialty beers. Consumers, particularly in developed markets, are drawn to the diversity of flavors, unique brewing techniques, and the artisanal appeal offered by craft breweries. This trend has fueled a growing enthusiasm for exploring new and innovative beer options, leading to an expanding market for craft and specialty beers that cater to the discerning tastes of consumers seeking more than traditional mass-produced options.
Additionally, the global beer market is benefiting from the emergence of beer as a social and lifestyle beverage. Beyond its traditional role, beer is increasingly being embraced as a versatile and inclusive drink that can be enjoyed in various settings. The rise of beer festivals, themed pubs, and the integration of beer into culinary experiences contribute to its newfound popularity. The diverse range of beer styles, from IPAs to stouts, provides consumers with options that suit different occasions, further driving the demand for beer and positioning it as a dynamic and evolving segment within the broader alcoholic drinks market.
Packaging Type Insights
The bottles segment is witnessing a notable upswing in demand within the global alcoholic drinks market, signifying a shift in consumer preferences and marketing strategies. Bottled alcoholic beverages, ranging from spirits to wines and craft beers, are experiencing increased traction as consumers associate them with premium quality, convenience, and a sophisticated drinking experience. The allure of bottled drinks lies in their aesthetic appeal and the ability to convey a sense of craftsmanship, fostering a perception of higher quality compared to alternative packaging formats. This trend is particularly evident in the spirits market, where premium and ultra-premium brands often leverage unique bottle designs, labeling, and packaging to enhance their visual appeal and create a lasting impression on consumers.
Moreover, the rising demand for bottled alcoholic beverages is intertwined with the premiumization trend, as consumers increasingly seek elevated and unique experiences. The convenience of bottled drinks, whether for individual consumption or gifting purposes, aligns with consumers' busy lifestyles and the desire for products that provide a touch of luxury. As a result, the bottles segment is becoming a focal point for alcoholic beverage producers, who are investing in innovative packaging designs and marketing strategies to capitalize on the growing preference for bottled products in the global alcoholic drinks market.
Regional Insights
The North America region is emerging as a significant driver of demand within the global alcoholic drinks market, reflecting evolving consumer preferences and a dynamic cultural landscape. One key factor contributing to the rising demand is the growing popularity of craft beverages, particularly craft beers and spirits. The craft movement has gained substantial traction in North America, with consumers gravitating towards locally produced, unique, and artisanal alcoholic beverages. Craft breweries and distilleries have proliferated across the region, offering a diverse range of flavors and innovative products that resonate with consumers seeking authenticity and a distinctive drinking experience.
Furthermore, the shift towards premiumization is evident in North America, with consumers showing a willingness to spend more on high-quality and premium alcoholic beverages. This trend is observed across various categories, including premium wines, craft spirits, and upscale beers. The region's diverse demographic, combined with a strong culture of culinary exploration, has created a market environment where consumers actively seek out unique and premium alcoholic drinks. As a result, North America is increasingly becoming a focal point for global alcoholic beverage producers, prompting them to tailor their product offerings and marketing strategies to cater to the discerning tastes of consumers in this dynamic region.
Key Market Players
Anheuser-Busch InBev
Heineken Holding N.V.
Diageo PLC
Kweichow Moutai Co. Ltd.
Pernod Ricard SA
Molson Coors Beverage Company
CARLSBERG GROUP
Thai Beverage Plc
Asahi Group Holdings, Ltd.
Kirin Holdings Company, Limited
Report Scope:
In this report, the Global Alcoholic Drinks Market has been segmented into the following categories, in addition to the industry trends which have also been detailed below:
Alcoholic Drinks Market,By Product:
oBeer
oVodka
oWhisky
oWine
oRum
oOthers
Alcoholic Drinks Market,By Packaging Type:
oBottles
oCan
Alcoholic Drinks Market,By Distribution Channel:
oLiquor Stores
oOn-Premises
oOnline Sales Channel
oOthers
Alcoholic Drinks Market, By Region:
oNorth America
§United States
§Canada
§Mexico
oEurope
§France
§Germany
§Spain
§Italy
§United Kingdom
oAsia-Pacific
§China
§Japan
§India
§Vietnam
§South Korea
oMiddle East Africa
§South Africa
§Saudi Arabia
§UAE
§Turkey
§Kuwait
§Egypt
oSouth America
§Brazil
§Argentina
§Colombia
Competitive Landscape
Company Profiles: Detailed analysis of the major companies present in the Global Alcoholic Drinks Market.
Available Customizations:
Global Alcoholic Drinks Market report with the given market data, Tech Sci Research offers customizations according to a company's specific needs. The following customization options are available for the report:
Company Information
Detailed analysis and profiling of additional market players (up to five).



ページTOPに戻る


Table of Contents

1.Introduction
1.1.Product Overview
1.2.Key Highlights of the Report
1.3.Market Coverage
1.4.Market Segments Covered
1.5.Research Tenure Considered
2.Research Methodology
2.1.Objective of the Study
2.2.Baseline Methodology
2.3.Key Industry Partners
2.4.Major Association and Secondary Sources
2.5.Forecasting Methodology
2.6.Data Triangulation Validation
2.7.Assumptions and Limitations
3.Executive Summary
3.1.
3.2.Market Forecast
3.3.Key Regions
3.4.Key Segments
4.Voice of Customer
4.1.Factors Influencing Purchase Decision
4.2.Sources of Information
5.Global Alcoholic Drinks Market Outlook
5.1.Market Size Forecast
5.1.1.By Value
5.2.Market Share Forecast
5.2.1.By Product Market Share Analysis (Beer, Vodka, Whisky, Wine, Rum, Others)
5.2.2.By Packaging Type Market Share Analysis (Bottles, Can)
5.2.3.By Distribution Channel Market Share Analysis (Liquor Stores, On-Premises, Online Sales Channel, Others)
5.2.4.By Regional Market Share Analysis
5.2.4.1.North America Market Share Analysis
5.2.4.2.Europe Market Share Analysis
5.2.4.3.Asia-Pacific Market Share Analysis
5.2.4.4.Middle East Africa Market Share Analysis
5.2.4.5.South America Market Share Analysis
5.2.5.By Top 5 CompaniesMarketShare Analysis, Others (2023)
5.3.Global Alcoholic Drinks Market Mapping Opportunity Assessment
5.3.1.By ProductMarketMapping Opportunity Assessment
5.3.2.By Packaging Type MarketMapping Opportunity Assessment
5.3.3.By Distribution ChannelMarketMapping Opportunity Assessment
5.3.4.By RegionalMarketMapping Opportunity Assessment
6.North America Alcoholic Drinks Market Outlook
6.1.Market Size Forecast
6.1.1.By Value
6.2.Market Share Forecast
6.2.1.By Product Market Share Analysis
6.2.2.By Packaging Type Market Share Analysis
6.2.3.By Distribution Channel Market Share Analysis
6.2.4.By Country Market Share Analysis
6.2.4.1.United States Alcoholic Drinks Market Outlook
6.2.4.1.1.Market Size Forecast
6.2.4.1.1.1.By Value
6.2.4.1.2.Market Share Forecast
6.2.4.1.2.1.By Product Market Share Analysis
6.2.4.1.2.2.By Packaging Type Market Share Analysis
6.2.4.1.2.3.By Distribution Channel Market Share Analysis
6.2.4.2.Canada Alcoholic Drinks Market Outlook
6.2.4.2.1.Market Size Forecast
6.2.4.2.1.1.By Value
6.2.4.2.2.Market Share Forecast
6.2.4.2.2.1.By Product Market Share Analysis
6.2.4.2.2.2.By Packaging Type Market Share Analysis
6.2.4.2.2.3.By Distribution Channel Market Share Analysis
6.2.4.3.Mexico Alcoholic Drinks Market Outlook
6.2.4.3.1.Market Size Forecast
6.2.4.3.1.1.By Value
6.2.4.3.2.Market Share Forecast
6.2.4.3.2.1.By Product Market Share Analysis
6.2.4.3.2.2.By Packaging Type Market Share Analysis
6.2.4.3.2.3.By Distribution Channel Market Share Analysis
7.Europe Alcoholic Drinks Market Outlook
7.1.Market Size Forecast
7.1.1.By Value
7.2.Market Share Forecast
7.2.1.By Product Market Share Analysis
7.2.2.By Packaging Type Market Share Analysis
7.2.3.By Distribution Channel Market Share Analysis
7.2.4.By Country Market Share Analysis
7.2.4.1.France Alcoholic Drinks Market Outlook
7.2.4.1.1.Market Size Forecast
7.2.4.1.1.1.By Value
7.2.4.1.2.Market Share Forecast
7.2.4.1.2.1.By Product Market Share Analysis
7.2.4.1.2.2.By Packaging Type Market Share Analysis
7.2.4.1.2.3.By Distribution Channel Market Share Analysis
7.2.4.2.Germany Alcoholic Drinks Market Outlook
7.2.4.2.1.Market Size Forecast
7.2.4.2.1.1.By Value
7.2.4.2.2.Market Share Forecast
7.2.4.2.2.1.By Product Market Share Analysis
7.2.4.2.2.2.By Packaging Type Market Share Analysis
7.2.4.2.2.3.By Distribution Channel Market Share Analysis
7.2.4.3.Spain Alcoholic Drinks Market Outlook
7.2.4.3.1.Market Size Forecast
7.2.4.3.1.1.By Value
7.2.4.3.2.Market Share Forecast
7.2.4.3.2.1.By Product Market Share Analysis
7.2.4.3.2.2.By Packaging Type Market Share Analysis
7.2.4.3.2.3.By Distribution Channel Market Share Analysis
7.2.4.4.Italy Alcoholic Drinks Market Outlook
7.2.4.4.1.Market Size Forecast
7.2.4.4.1.1.By Value
7.2.4.4.2.Market Share Forecast
7.2.4.4.2.1.By Product Market Share Analysis
7.2.4.4.2.2.By Packaging Type Market Share Analysis
7.2.4.4.2.3.By Distribution Channel Market Share Analysis
7.2.4.5.United Kingdom Alcoholic Drinks Market Outlook
7.2.4.5.1.Market Size Forecast
7.2.4.5.1.1.By Value
7.2.4.5.2.Market Share Forecast
7.2.4.5.2.1.By Product Market Share Analysis
7.2.4.5.2.2.By Packaging Type Market Share Analysis
7.2.4.5.2.3.By Distribution Channel Market Share Analysis
8.Asia-Pacific Alcoholic Drinks Market Outlook
8.1.Market Size Forecast
8.1.1.By Value
8.2.Market Share Forecast
8.2.1.By Product Market Share Analysis
8.2.2.By Packaging Type Market Share Analysis
8.2.3.By Distribution Channel Market Share Analysis
8.2.4.By Country Market Share Analysis
8.2.4.1.China Alcoholic Drinks Market Outlook
8.2.4.1.1.Market Size Forecast
8.2.4.1.1.1.By Value
8.2.4.1.2.Market Share Forecast
8.2.4.1.2.1.By Product Market Share Analysis
8.2.4.1.2.2.By Packaging Type Market Share Analysis
8.2.4.1.2.3.By Distribution Channel Market Share Analysis
8.2.4.2.Japan Alcoholic Drinks Market Outlook
8.2.4.2.1.Market Size Forecast
8.2.4.2.1.1.By Value
8.2.4.2.2.Market Share Forecast
8.2.4.2.2.1.By Product Market Share Analysis
8.2.4.2.2.2.By Packaging Type Market Share Analysis
8.2.4.2.2.3.By Distribution Channel Market Share Analysis
8.2.4.3.India Alcoholic Drinks Market Outlook
8.2.4.3.1.Market Size Forecast
8.2.4.3.1.1.By Value
8.2.4.3.2.Market Share Forecast
8.2.4.3.2.1.By Product Market Share Analysis
8.2.4.3.2.2.By Packaging Type Market Share Analysis
8.2.4.3.2.3.By Distribution Channel Market Share Analysis
8.2.4.4.Vietnam Alcoholic Drinks Market Outlook
8.2.4.4.1.Market Size Forecast
8.2.4.4.1.1.By Value
8.2.4.4.2.Market Share Forecast
8.2.4.4.2.1.By Product Market Share Analysis
8.2.4.4.2.2.By Packaging Type Market Share Analysis
8.2.4.4.2.3.By Distribution Channel Market Share Analysis
8.2.4.5.South Korea Alcoholic Drinks Market Outlook
8.2.4.5.1.Market Size Forecast
8.2.4.5.1.1.By Value
8.2.4.5.2.Market Share Forecast
8.2.4.5.2.1.By Product Market Share Analysis
8.2.4.5.2.2.By Packaging Type Market Share Analysis
8.2.4.5.2.3.By Distribution Channel Market Share Analysis
9.Middle East Africa Alcoholic Drinks Market Outlook
9.1.Market Size Forecast
9.1.1.By Value
9.2.Market Share Forecast
9.2.1.By Product Market Share Analysis
9.2.2.By Packaging Type Market Share Analysis
9.2.3.By Distribution Channel Market Share Analysis
9.2.4.By Country Market Share Analysis
9.2.4.1.South Africa Alcoholic Drinks Market Outlook
9.2.4.1.1.Market Size Forecast
9.2.4.1.1.1.By Value
9.2.4.1.2.Market Share Forecast
9.2.4.1.2.1.By Product Market Share Analysis
9.2.4.1.2.2.By Packaging Type Market Share Analysis
9.2.4.1.2.3.By Distribution Channel Market Share Analysis
9.2.4.2.Saudi Arabia Alcoholic Drinks Market Outlook
9.2.4.2.1.Market Size Forecast
9.2.4.2.1.1.By Value
9.2.4.2.2.Market Share Forecast
9.2.4.2.2.1.By Product Market Share Analysis
9.2.4.2.2.2.By Packaging Type Market Share Analysis
9.2.4.2.2.3.By Distribution Channel Market Share Analysis
9.2.4.3.UAE Alcoholic Drinks Market Outlook
9.2.4.3.1.Market Size Forecast
9.2.4.3.1.1.By Value
9.2.4.3.2.Market Share Forecast
9.2.4.3.2.1.By Product Market Share Analysis
9.2.4.3.2.2.By Packaging Type Market Share Analysis
9.2.4.3.2.3.By Distribution Channel Market Share Analysis
9.2.4.4.Turkey Alcoholic Drinks Market Outlook
9.2.4.4.1.Market Size Forecast
9.2.4.4.1.1.By Value
9.2.4.4.2.Market Share Forecast
9.2.4.4.2.1.By Product Market Share Analysis
9.2.4.4.2.2.By Packaging Type Market Share Analysis
9.2.4.4.2.3.By Distribution Channel Market Share Analysis
9.2.4.5.Kuwait Alcoholic Drinks Market Outlook
9.2.4.5.1.Market Size Forecast
9.2.4.5.1.1.By Value
9.2.4.5.2.Market Share Forecast
9.2.4.5.2.1.By Product Market Share Analysis
9.2.4.5.2.2.By Packaging Type Market Share Analysis
9.2.4.5.2.3.By Distribution Channel Market Share Analysis
9.2.4.6.Egypt Alcoholic Drinks Market Outlook
9.2.4.6.1.Market Size Forecast
9.2.4.6.1.1.By Value
9.2.4.6.2.Market Share Forecast
9.2.4.6.2.1.By Product Market Share Analysis
9.2.4.6.2.2.By Packaging Type Market Share Analysis
9.2.4.6.2.3.By Distribution Channel Market Share Analysis
10.South America Alcoholic Drinks Market Outlook
10.1.Market Size Forecast
10.1.1.By Value
10.2.Market Share Forecast
10.2.1.By Product Market Share Analysis
10.2.2.By Packaging Type Market Share Analysis
10.2.3.By Distribution Channel Market Share Analysis
10.2.4.By Country Market Share Analysis
10.2.4.1.Brazil Alcoholic Drinks Market Outlook
10.2.4.1.1.Market Size Forecast
10.2.4.1.1.1.By Value
10.2.4.1.2.Market Share Forecast
10.2.4.1.2.1.By Product Market Share Analysis
10.2.4.1.2.2.By Packaging Type Market Share Analysis
10.2.4.1.2.3.By Distribution Channel Market Share Analysis
10.2.4.2.Argentina Alcoholic Drinks Market Outlook
10.2.4.2.1.Market Size Forecast
10.2.4.2.1.1.By Value
10.2.4.2.2.Market Share Forecast
10.2.4.2.2.1.By Product Market Share Analysis
10.2.4.2.2.2.By Packaging Type Market Share Analysis
10.2.4.2.2.3.By Distribution Channel Market Share Analysis
10.2.4.3.Colombia Alcoholic Drinks Market Outlook
10.2.4.3.1.Market Size Forecast
10.2.4.3.1.1.By Value
10.2.4.3.2.Market Share Forecast
10.2.4.3.2.1.By Product Market Share Analysis
10.2.4.3.2.2.By Packaging Type Market Share Analysis
10.2.4.3.2.3.By Distribution Channel Market Share Analysis
11.Market Dynamics
11.1.Drivers
11.2.Challenges
12.Impact of COVID-19 on Global Alcoholic Drinks Market
12.1.Impact Assessment Model
12.1.1.Key Segments Impacted
12.1.2.Key Regions Impacted
12.1.3.Key Countries Impacted
13.Market Trends Developments
14.Competitive Landscape
14.1.Company Profiles
14.1.1.Anheuser-Busch InBev
14.1.1.1.Company Details
14.1.1.2.Products
14.1.1.3.Financials (As Per Availability)
14.1.1.4.Key Market Focus Geographical Presence
14.1.1.5.Recent Developments
14.1.1.6.Key Management Personnel
14.1.2.Heineken Holding N.V.
14.1.2.1.Company Details
14.1.2.2.Products
14.1.2.3.Financials (As Per Availability)
14.1.2.4.Key Market Focus Geographical Presence
14.1.2.5.Recent Developments
14.1.2.6.Key Management Personnel
14.1.3.Diageo PLC
14.1.3.1.Company Details
14.1.3.2.Products
14.1.3.3.Financials (As Per Availability)
14.1.3.4.Key Market Focus Geographical Presence
14.1.3.5.Recent Developments
14.1.3.6.Key Management Personnel
14.1.4.Kweichow Moutai Co. Ltd.
14.1.4.1.Company Details
14.1.4.2.Products
14.1.4.3.Financials (As Per Availability)
14.1.4.4.Key Market Focus Geographical Presence
14.1.4.5.Recent Developments
14.1.4.6.Key Management Personnel
14.1.5.Pernod Ricard SA
14.1.5.1.Company Details
14.1.5.2.Products
14.1.5.3.Financials (As Per Availability)
14.1.5.4.Key Market Focus Geographical Presence
14.1.5.5.Recent Developments
14.1.5.6.Key Management Personnel
14.1.6.Molson Coors Beverage Company
14.1.6.1.Company Details
14.1.6.2.Products
14.1.6.3.Financials (As Per Availability)
14.1.6.4.Key Market Focus Geographical Presence
14.1.6.5.Recent Developments
14.1.6.6.Key Management Personnel
14.1.7.CARLSBERG GROUP
14.1.7.1.Company Details
14.1.7.2.Products
14.1.7.3.Financials (As Per Availability)
14.1.7.4.Key Market Focus Geographical Presence
14.1.7.5.Recent Developments
14.1.7.6.Key Management Personnel
14.1.8.Thai Beverage Plc
14.1.8.1.Company Details
14.1.8.2.Products
14.1.8.3.Financials (As Per Availability)
14.1.8.4.Key Market Focus Geographical Presence
14.1.8.5.Recent Developments
14.1.8.6.Key Management Personnel
14.1.9.Asahi Group Holdings, Ltd.
14.1.9.1.Company Details
14.1.9.2.Products
14.1.9.3.Financials (As Per Availability)
14.1.9.4.Key Market Focus Geographical Presence
14.1.9.5.Recent Developments
14.1.9.6.Key Management Personnel
14.1.10.Kirin Holdings Company, Limited
14.1.10.1.Company Details
14.1.10.2.Products
14.1.10.3.Financials (As Per Availability)
14.1.10.4.Key Market Focus Geographical Presence
14.1.10.5.Recent Developments
14.1.10.6.Key Management Personnel
15.Strategic Recommendations/Action Plan
15.1.Key Focus Areas
15.2.Target Product
15.3.Target Distribution Channel
16. About Us Disclaimer

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

TechSci Research 社の最新刊レポート


よくあるご質問


TechSci Research社はどのような調査会社ですか?


テックサイリサーチ(TechSci Research)は、カナダ、英国、インドに拠点を持ち、化学、IT、環境、消費財と小売、自動車、エネルギーと発電の市場など、多様な産業や地域を対象とした調査・出版活... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/07/16 10:26

159.45 円

174.07 円

209.46 円

ページTOPに戻る