世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

UAEのトラックリース・レンタル市場:タイプ別(リース、レンタル)、リースタイプ別(ファイナンシャルリース、フルサービス/オペレーショナルリース、サードパーティーリース)、トラックタイプ別(小型、大型、中型)、地域別、競合、予測、機会、2018-2028年


UAE Truck Leasing & Rental Market By Type (Lease, Rental), By Lease Type (Financial Lease, Full Service/Operational Lease, Third Party Lease), By Truck Type (Light Duty, Heavy Duty, Medium Duty), Regional, Competition, Forecast & Opportunities, 2018-2028

UAEのトラックリース・レンタル市場は2022年に9億6,173万米ドルと評価され、予測期間のCAGRは7.25%と堅調な成長が予測されています。 UAEのトラックリース・レンタル市場は、近年ダイナミックに進化しているセク... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
TechSci Research
テックサイリサーチ
2023年11月7日 US$3,500
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報・注文方法はこちら
84 英語

 

サマリー

UAEのトラックリース・レンタル市場は2022年に9億6,173万米ドルと評価され、予測期間のCAGRは7.25%と堅調な成長が予測されています。
UAEのトラックリース・レンタル市場は、近年ダイナミックに進化しているセクターである。同国の堅調な物流・運輸業界、多数の建設プロジェクト、効率的な商品移動に対する需要の高まりが相まって、かなりの拡大を見せている。
この市場の特徴のひとつは、レンタル・リース会社が提供するトラック・フリートの多様性である。小型バンやピックアップトラックから大型商用車まで、さまざまな輸送ニーズに対応できる幅広い選択肢を提供している。この多用途性は、企業が特定の要件に適した車両を見つけることを可能にするため、重要なセールスポイントとなっている。
UAEにおけるトラックリース・レンタルサービスの需要は、主に物流と建設という2つの主要セクターによってもたらされている。UAEが世界貿易のハブとしての役割を果たし、インフラや不動産プロジェクトが継続的に開発されていることを考えると、貨物輸送と建設資材輸送の両方でトラックが常に必要とされています。この需要は、プロジェクトの期間やロジスティクスの要件に応じて、短期レンタルと長期レンタルの両方に及んでいます。
さらに、UAEの盛んな観光産業もトラックレンタル市場に大きく貢献している。ドバイやアブダビのような都市には毎年数百万人の観光客が訪れる。観光セクターの企業やイベント・展示会関係者は、さまざまな会場への機材や資材の輸送にトラックを頻繁に必要とし、市場の成長に貢献しています。
価格とレンタルモデルに関して言えば、UAEのトラックリース・レンタル会社はさまざまなオプションを提供しています。顧客は毎日、毎週、毎月、長期のレンタルプランから選ぶことができ、さまざまなニーズや予算を持つ企業が利用しやすくなっています。トラックのレンタル費用は、車両のタイプ、レンタル期間、必要な追加サービスや機能などの要因によって異なります。このような価格設定の柔軟性により、企業は特定の需要に合わせてレンタル契約を調整することができ、あらゆる規模の企業にとって有利な選択肢となっている。
主な市場促進要因
経済成長
UAEの一貫した経済成長は、多角化の努力と貿易活動の活発化によってもたらされており、トラックリース・レンタル市場の基本的な原動力となっています。経済成長には効率的なロジスティクスと輸送が必要であり、トラックに対する需要の高まりにつながっています。
インフラ開発
道路建設、都市開発、空港や港湾の拡張など、進行中および計画中のインフラ・プロジェクトは、トラックに対する大きな需要を生み出しています。レンタル・リース会社は、これらのプロジェクトに必要な輸送ソリューションを提供する上で極めて重要な役割を果たしています。
観光とイベント
UAEは人気の観光地であり、国際的なイベントや展示会の拠点でもあるため、観光・イベント分野でのトラック需要が高まっています。企業は、こうした活動をサポートするための設備、資材、商品の輸送にトラックを必要としている。
物流産業の拡大
UAEの物流部門は、戦略的立地と積み替えのハブとしての役割に支えられ、急速に拡大しています。トラックリースとレンタルサービスは、この業界が効率的に機能するために不可欠です。
政府の取り組み
交通・物流インフラを改善・近代化するための政府の取り組みや、交通安全と環境基準を促進する規制は、トラックリース市場に影響を与える。これらのイニシアチブは、近代的で環境に優しい車両への需要を促進し、業界標準を確立することができる。
世界貿易
UAEは、再輸出を含む世界貿易において突出しているため、物流・輸送セクターの主要プレーヤーとして位置づけられています。輸出入活動はトラック輸送サービスに大きく依存しており、トラックリース・レンタル市場を刺激している。
都市化と人口増加
ドバイやアブダビのような都市では、住民の着実な流入と都市化が進み、地域輸送とラストワンマイルの配送サービスの必要性が高まっています。その結果、トラックのレンタルやリースサービスを提供する企業は、これらの都市部で顧客基盤が拡大していることを見出しています。
コスト効率と柔軟性
UAEの企業は、レンタル契約によって提供されるコスト効率と柔軟性により、トラックを購入するよりもレンタルやリースを好むことがよくあります。この柔軟性により、企業は季節的なニーズやプロジェクト固有のニーズに基づいて保有台数を増減させることができ、資本支出を削減することができます。
市場環境は時間の経過とともに変化する可能性があり、これらの要因は前回の更新時から変化している可能性があることに留意することが重要です。UAEのトラックリース・レンタル市場に関する最も正確で最新の情報を入手するには、最近の業界レポートや現地の情報源を参照することをお勧めします。
主な市場課題
規制の遵守
UAE政府は、車両の安全性、排出ガス、路上使用適格性に関する規制を定期的に更新し、施行しています。これらの進化する基準への準拠は、レンタル・リース会社にとって継続的な課題である。車両がこれらの要件を確実に満たすようにするには、車両のアップグレードやメンテナンスに多額の投資を行う必要がある。
激しい競争
この市場は、地元の小規模企業から国際的な大企業まで、多数の企業が参入しており、競争が激しい。このような競争環境は、価格競争や利益率の低下につながる可能性があり、付加価値サービスやニッチセグメントへの特化によって差別化を図ることが企業に求められます。
経済の変動
UAEの経済は、原油価格や世界経済情勢と密接に結びついている。原油価格の変動は経済全体に影響を及ぼし、ひいては物流・輸送サービスの需要にも影響を及ぼす可能性がある。景気後退時には、建設プロジェクトや国際貿易が減速し、レンタルトラック需要が減少する可能性があります。
メンテナンス・コスト
レンタルトラックの安全性と信頼性を確保することは最も重要です。定期点検、検査、修理を含むメンテナンスコストは、特に大規模で多様なフリートの場合、相当なものになる可能性があります。メンテナンスの必要性とコスト管理のバランスをとることは、継続的な課題です。
資産の減価償却
トラックは資本集約的な資産であり、時間とともに減価します。レンタル会社は、車両のライフサイクルを注意深く管理しなければなりません。古い車両をいつ引退させ、新しい車両に投資するかを決定することは、近代的で競争力のある車両を維持するための絶え間ない財務上の課題である。
保険コスト
十分な保険は、トラックのレンタルやリースに伴うリスクを軽減するために不可欠です。しかしながら、保険コストは大きな運営費用となり得ます。車両のタイプ、補償レベル、レンタル会社の安全実績などの要因が保険コストに影響します。
市場の飽和
UAEのトラックリース・レンタル市場の一部のセグメントでは、サービスプロバイダーの数が多いため飽和状態にある可能性がある。このような状況は、激しい価格競争と利益率の低下を招きかねません。この課題に対処するため、企業はしばしば、特化したニッチを開拓したり、独自の顧客ニーズに合わせてサービスを調整したり、未開拓の地理的地域に進出したりする必要がある。
オペレーションの効率化
効率的なオペレーションは、顧客の要求に迅速に応え、収益性を維持するために極めて重要である。大規模で多様な車両を管理し、メンテナンス・スケジュールを調整し、顧客からの問い合わせに対応するには、合理化されたオペレーションと十分な訓練を受けたスタッフが必要です。非効率なオペレーションは、コスト増と顧客満足度の低下につながります。
主な市場動向
Eコマースとラスト・マイル・デリバリーの成長
Eコマースの急成長と消費者行動の変化により、ラストマイル・デリバリー・サービスの需要が急増している。この需要を満たすため、トラックレンタル・リース会社はeコマース・プラットフォームや宅配便サービスとの提携を増やし、最終消費者に効率的に商品を届けるための柔軟で拡張性のあるソリューションを提供している。
デジタル化と車両管理
デジタル技術とテレマティクスシステムの進歩は、トラックレンタル業界を変革しつつあった。レンタル会社は、ルートを最適化し、車両性能をモニターし、全体的な業務効率を高めるために、先進的な車両管理ソフトウェア、GPS追跡、リアルタイムデータ分析を採用していた。これらのテクノロジーはまた、燃料消費の削減、安全性の向上、より信頼性の高いサービスの提供にも役立っている。
持続可能性と環境への取り組み
アラブ首長国連邦(UAE)は環境の持続可能性に取り組んでおり、これはトラックリース・レンタル市場に影響を与えた。多くのレンタル会社は、環境に優しい輸送オプションの需要に応えるため、電気自動車やハイブリッド車を車両に組み込んでいました。さらに、低燃費技術に投資し、二酸化炭素排出量を削減するために代替燃料を模索していました。
短期レンタルと柔軟性
UAEの企業は、短期トラックレンタルの利点をますます認識するようになっていました。この傾向により、企業は長期的なコミットメントを避けることができ、季節的な需要の変動やプロジェクト特有の要件に適しています。短期レンタルは、輸送ニーズを管理するためのコスト効率的で柔軟なソリューションを提供しました。
多様なフリートの提供
トラックレンタル・リース会社は、幅広い業界特有のニーズに対応するため、車両を多様化していた。この多様化には、食品・製薬業界向けの冷蔵トラック、インフラプロジェクト向けの建設トラック、展示会や見本市向けのイベント専用車両のような特殊車両の提供が含まれます。多様な車両を提供することで、これらの企業は様々な顧客の需要に対応することができた。
所有よりリースの台頭
一部の企業は、トラック・フリートを所有することからリースすることにシフトしていました。リースは、コストの予測可能性、メンテナンス責任の軽減、より新しく技術的に進んだ車両へのアクセスなど、いくつかの利点を提供しました。リースを利用することで、企業は資本を車両所有に縛られることなく、他のコア・ビジネスのニーズに割り当てることができるようになりました。
都市型ロジスティクス・ソリューション
UAEでは都市化が進んでおり、物流業者やトラックレンタル会社は、混雑した都市環境がもたらす特有の課題に適応しています。この傾向には、狭い街路の移動に適した、より小型で操縦性の高いトラックを提供することや、都市部での配送遅延を最小限に抑え、排出ガスを削減するためのルート最適化のようなテクノロジーを導入することが含まれていました。
顧客中心のサービス
優れた顧客サービスの重要性を認識しているトラックレンタル・リース会社は、シームレスで顧客中心の経験を提供することに注力していました。これには、オンライン予約プラットフォームの提供、年中無休のカスタマーサポート、透明性の高い価格設定モデル、効率的な紛争解決メカニズムなどが含まれます。卓越したサービスを通じて顧客と長期的な関係を築くことは、これらの企業にとって優先事項であった。
セグメント別インサイト
タイプ別
短期レンタルは通常、数時間から数日間という比較的短期間のレンタル契約が特徴である。季節的に需要が急増する企業や、特定のプロジェクトで一時的に車両を必要とする企業に適しています。短期レンタルのオプションは、長期のリース契約にコミットしたくない企業に柔軟性を提供します。例えば、繁忙期やイベント時、あるいは短期間のロジスティクス・ニーズのために追加のトラックを必要とする企業に最適です。
長期リースは、しばしば数ヶ月あるいは数年にわたる、長期にわたるレンタル契約を含みます。これらの契約は、物流会社、建設会社、製造業者など、安定した予測可能な輸送ニーズを持つ企業に適しています。長期リースは、コストの予測可能性を提供し、企業は通常、有利な条件を交渉することができる。この方法は、企業が車両の所有に伴う初期資本コストやメンテナンス責任を回避したい場合に好まれる。
多くのレンタル会社やリース会社は、顧客が特定のニーズに合わせてレンタル契約をカスタマイズできるよう、柔軟でカスタマイズされたソリューションを提供している。これらの契約には、変化する要件に対応するために、短期レンタルと長期レンタルを混在させることができます。必要に応じて車両の数や種類を調整できる柔軟性は、輸送ニーズが変化し、進化する企業にとって特に有益です。
イベントレンタルや季節レンタルは、短期的または断続的な要件を持つ企業や個人に対応している。UAEではイベントや展示会産業が盛んであり、特定のビジネスが季節的な性質を持つため、この分野は特に重要です。レンタル会社は、イベント、展示会、一時的な物流需要に特化した車両を提供し、さまざまな期間のオプションを提供し、多くの場合、柔軟なピックアップとドロップオフロケーションを備えている。
デイリーレンタルは、アラブ首長国連邦を訪れる観光客や一時的な移動手段を必要とする個人など、日常的に使用する車両を求める個人顧客や観光客に一般的である。このセグメントのレンタル会社は、短期間の個人利用向けに乗用車、SUV、小型トラックなど、さまざまな車両を提供している。このセグメントは、日常的に車両を必要とする人々に利便性と柔軟性を提供する。
マンスリーレンタルは、長期的な一時的ニーズがある個人や企業向けに、長期的なソリューションを提供する。駐在員、長期滞在者、または数週間から数ヶ月の移動手段を必要とする企業に最適です。マンスリーレンタルのオプションには、コンパクトカーから大型トラックまで、さまざまなタイプの車両が含まれることが多く、多様なお客様のご要望にお応えします。
リースタイプ別
オープンエンド・リースは、商用トラック・リース分野では一般的です。これらの契約は、リース期間終了時に賃借人(借りる側)に柔軟性があることが特徴です。借手には、車両を返却するか、所定の残存価値で購入するかの選択肢がある。オープンエンド型リースは、ニーズの変化に柔軟に対応できるため、特定のプロジェクトに車両を必要とするビジネスに有利である。
クローズド・エンド・リースは、しばしば定期リースとして知られ、より構造化されたリース形態である。これらの契約は、所定のリース期間と走行距離の制限を指定する。リース期間が終了すると、借手は車両を返却し、走行距離の制限を超過した場合、または過度の損耗に対する追加料金が課されます。クローズドエンド型リースは、予測可能な固定コストとオープンエンド型リースに伴う残存価値リスクの回避を求める企業に人気があります。
フルサービス・リースは、車両だけでなく、メンテナンス、修理、保険、場合によっては燃料などの関連サービスもカバーする包括的なパッケージを提供する。このような契約により、貸手(リース会社)が車両関連費用をすべて負担する一方で、借手はコア業務に集中することができる。フルサービス・リースは、ダウンタイムを最小限に抑え、業務効率を最大化することが重要な業界で特に人気がある。
ファイナンス・リースは、借手が会計上、実質的に車両の所有者の役割を担う仕組みになっている。このような契約では、借手は通常、保険、メンテナンス、修理の責任を負う。リース期間終了後、借手には、車両を時価で購入するか、返却するかの選択肢がある。ファイナンス・リースは、オフバランスの資金調達ソリューションを求める企業にとって魅力的である。
オペレーティング・リースは、多くの場合、短期契約であり、借手は、所有権を取得することなく、また、貸借対照表に計上することなく、車両を使用する利点を得ることができる。このようなリースは、所有権やファイナンス・リースに伴う長期的な財務コミットメントなしに、企業が最新の車両にアクセスすることを可能にする。オペレーティング・リースは、ニーズが変化する企業や、常に最新で効率的な車両を必要とする企業に適している。
セール・アンド・リースバック・アレンジメントにより、企業は既存の車両をリース会社に売却し、すぐにリースバックして継続的に使用することができます。この戦略により、所有車両に縛られた資本を解放し、メンテナンスや残価管理を含むリースの利点を提供することができる。セール・アンド・リースバック契約は、資産活用の最適化とキャッシュフローの改善を目指す企業がよく利用する。
ウェット・リースは、航空業界特有のものであるが、より広範なリースの議論に含まれることもある。航空機の文脈では、ウェット・リースは、航空機を乗務員、整備、保険一式とともにリースするもので、事業者にとっては包括的なターンキー・ソリューションとなる。このタイプのリースは、航空会社やチャーター会社が短期的なキャパシティ・ニーズに対応するために利用する。
地域別インサイト
ドバイとアブダビはUAEで最も経済的に発展した2つの首長国であり、トラックリースとレンタルサービスの主要拠点となっています。これらの都市は物流部門が盛んで、イベント産業が盛んで、大規模な建設プロジェクトが行われており、レンタルトラックに対する高い需要を牽引しています。さらに、主要な観光地としての役割は、特殊なイベント車両やツアー車両の必要性を高めています。これらの地域では、市場は多様な顧客ベースと、高級トラックや大容量トラックを含む幅広い車種から利益を得ています。
シャルジャ、アジュマーン、ラスアルハイマ、フジャイラ、ウムアルクワインを含む北部首長国連邦も、トラックレンタルサービスへの需要が高まっている。これらの地域はドバイやアブダビほど賑やかではないかもしれませんが、さまざまな産業活動、製造業、港湾業務が行われており、そのすべてがトラック輸送や物流サービスを必要としています。また、これらの地域では建設・不動産セクターも増加傾向にあり、建設専用トラックの必要性を高めています。
西部地域、特にAl Gharbiaは、農業活動と大規模農業経営で知られている。この地域のトラックリース・レンタル会社は、農作物、家畜、機器の移動など、農業や輸送の目的に特化した車両を提供することが多い。この地域が農業以外にも経済を多様化させるにつれ、観光や建設など他の産業をサポートする、より汎用性の高い車両への需要が高まっている。
UAE内の多数のフリーゾーンや工業地帯は、貿易、製造、物流の重要な拠点となっている。これらの地帯は、業務を円滑化するためにトラックのリースやレンタルサービスを必要とするビジネスにとってホットスポットです。フリーゾーンは税制上の優遇措置を提供し、輸出入プロセスを合理化することで、国内外の企業を誘致し、物流・輸送ソリューションの需要を高めています。
地形が厳しいUAEの砂漠地帯では、特殊な4x4車両の需要がある。これらの車両は、石油・ガス産業、砂漠観光、アドベンチャースポーツのサポートなど、オフロード輸送に不可欠です。これらの地域のトラックレンタル会社は、産業用とレクリエーションの両方のユーザーに対応し、オフロード車や大型車を提供している。
フジャイラやシャルジャの一部などの沿岸地域には重要な港湾業務があり、物資の移動や海運の中心地となっている。これらの地域のトラック・レンタル・リース会社は、港への貨物輸送や港からの貨物輸送のほか、漁業や海上貿易などの関連産業にもサービスを提供している。
都市部と地方部では、需要のコントラストが顕著である。都市部では、人口や企業が密集しているため、小型の配送トラックや小型商用車のニーズが高い。一方、農村部では、農業用や工業用、より大きな都市中心部への接続用として、より大型の車両が必要とされる場合がある。
主要市場プレイヤー
ダイヤモンドリース
ユニシス・テクノロジーズLLC
ベルハサ
ピックアップレンタル
ユナイテッドムーバーズドバイ
LOAD-ME.COM
レンタルトラック ドバイ
グレートムーバーズ総合輸送設立
レンタルトラック
レンタル
レポートの範囲
本レポートでは、UAEのトラックリース・レンタル市場を以下のカテゴリーに分類し、さらに業界動向についても詳しく解説しています:
- UAEのトラックリース・レンタル市場:タイプ別
o リース
レンタル
- UAEのトラックリース・レンタル市場:リースタイプ別
o ファイナンシャルリース
o フルサービス/オペレーショナルリース
o 第三者リース
- UAEのトラックリース・レンタル市場:トラックタイプ別
o 小型トラック
o 大型トラック
o 中型トラック
- UAEトラックリース・レンタル市場:地域別
o ドバイ
o アブダビ
o シャルジャ
o その他の地域
競争状況
企業プロフィール:UAEのトラックリース&レンタル市場における主要企業の詳細分析。
利用可能なカスタマイズ
Tech Sci Research社のUAEトラックリース&レンタル市場レポートは、与えられた市場データをもとに、企業固有のニーズに合わせたカスタマイズを提供します。このレポートでは以下のカスタマイズが可能です:
企業情報
- 追加市場参入企業(最大5社)の詳細分析とプロファイリング

ページTOPに戻る


目次

1.はじめに
1.1.サービス概要
1.2.レポートの主なハイライト
1.3.市場範囲
1.4.対象市場セグメント
1.5.調査対象期間
2.調査方法
2.1.研究の目的
2.2.ベースラインの方法
2.3.主要産業パートナー
2.4.主な協会と二次情報源
2.5.予測方法
2.6.データの三角測量と検証
2.7.仮定と限界
3.要旨
3.1.市場概要
3.2.市場予測
3.3.主要地域
3.4.主要セグメント
4.COVID-19のUAEトラックリース・レンタル市場への影響
5.顧客の声分析
5.1.ブランド認知度
5.2.ブランド満足度
5.3.購買決定要因
6.UAEトラックリース・レンタル市場の展望
6.1.市場規模と予測
6.1.1.金額ベース
6.2.市場シェアと予測
6.2.1.タイプ別市場シェア分析(リース、レンタル)
6.2.2.リースタイプ別市場シェア分析(ファイナンシャルリース、フルサービス/オペレーションリース、サードパーティーリース)
6.2.3.トラックタイプ別市場シェア分析(小型トラック、大型トラック、中型トラック)
6.2.4.地域別市場シェア分析
6.2.4.1.ドバイ市場シェア分析
6.2.4.2.アブダビ市場シェア分析
6.2.4.3.シャルジャ市場シェア分析
6.2.4.4.その他のUAE市場シェア分析
6.2.5.企業別市場シェア分析(上位5社、その他-金額ベース、2022年)
6.3.UAEのトラックリース・レンタル市場マッピングと機会評価
6.3.1.タイプ別市場マッピングと機会評価
6.3.2.リースタイプ別市場マッピングと機会評価
6.3.3.トラックタイプ別市場マッピングと機会評価
6.3.4.地域別市場マッピングと機会評価
7.UAEの小型トラックリース・レンタル市場展望
7.1.市場規模と予測
7.1.1.金額ベース
7.2.市場シェアと予測
7.2.1.タイプ別市場シェア分析
7.2.2.リースタイプ別市場シェア分析
8.UAE大型トラックリース・レンタル市場の展望
8.1.市場規模と予測
8.1.1.金額ベース
8.2.市場シェアと予測
8.2.1.タイプ別市場シェア分析
8.2.2.リースタイプ別市場シェア分析
9.UAE中型トラックリース・レンタル市場の展望
9.1.市場規模と予測
9.1.1.金額ベース
9.2.市場シェアと予測
9.2.1.タイプ別市場シェア分析
9.2.2.リースタイプ別市場シェア分析
10.SWOT分析
10.1.強み
10.2.弱み
10.3.機会
10.4.脅威
11.市場ダイナミクス
11.1.市場促進要因
11.2.市場の課題
12.市場の動向と発展
13.政策と規制
14.UAE経済プロフィール
15.競争環境
15.1.企業プロフィール(主要10社まで)
15.1.1.ダイヤモンドリース
15.1.1.1.会社概要
15.1.1.2.主要製品
15.1.1.3.最近の動向
15.1.1.4.主要経営陣
15.1.2.ユニシス・テクノロジーズLLC
15.1.2.1.会社概要
15.1.2.2.主要製品
15.1.2.3.最近の動向
15.1.2.4.主要経営陣
15.1.3.ベルハサ
15.1.3.1.会社概要
15.1.3.2.主要製品
15.1.3.3.最近の動向
15.1.3.4.主要経営陣
15.1.4.ピックアップレンタル
15.1.4.1.会社概要
15.1.4.2.主要製品
15.1.4.3.最近の動向
15.1.4.4.主要経営陣
15.1.5.ユナイテッド・ムーバーズ・ドバイ
15.1.5.1.会社概要
15.1.5.2.主要製品
15.1.5.3.最近の動向
15.1.5.4.主要経営陣
15.1.6.ロードミー.コム
15.1.6.1.会社概要
15.1.6.2.主要製品
15.1.6.3.最近の動向
15.1.6.4.主要経営陣
15.1.7.レンタルトラック事業
15.1.7.1.会社概要
15.1.7.2.主要製品
15.1.7.3.最近の動向
15.1.7.4.主要経営陣
15.1.8.トラックレンタル
15.1.8.1.会社概要
15.1.8.2.主要製品
15.1.8.3.最近の動向
15.1.8.4.主要経営陣
15.1.9.グレート・ムーバーズ総合輸送設立
15.1.9.1.会社概要
15.1.9.2.主要製品
15.1.9.3.最近の動向
15.1.9.4.主要経営陣
15.1.10.レンタル
15.1.10.1.会社の詳細
15.1.10.2.主要製品
15.1.10.3.最近の動向
15.1.10.4.主要経営陣
16.戦略的提言
16.1.重点分野
16.1.1.対象国
16.1.2.対象トラックタイプ
16.1.3.対象リースタイプ
17.会社概要・免責事項

 

ページTOPに戻る


 

Summary

UAE Truck Leasing & Rental Market has valued at USD 961.73 million in 2022 and is anticipated to project robust growth with a CAGR of 7.25%in the forecast period.
The UAE's truck leasing and rental market has been a dynamic and evolving sector in recent years. It has seen considerable expansion due to the country's robust logistics and transportation industry, coupled with numerous construction projects and the increasing demand for efficient goods movement.
One of the defining features of this market is the diversity of the truck fleet offered by rental and leasing companies. They provide a wide array of options, from small vans and pick-up trucks to heavy-duty commercial vehicles, to cater to various transportation needs. This versatility is a key selling point as it enables businesses to find vehicles suitable for their specific requirements.
The demand for truck leasing and rental services in the UAE is primarily driven by two key sectors: logistics and construction. Given the UAE's role as a global trade hub and the continuous development of infrastructure and real estate projects, there is a constant need for trucks, both for the transport of goods and construction materials. This demand extends to both short-term and long-term rentals, depending on project duration and logistics requirements.
Moreover, the UAE's flourishing tourism industry also contributes significantly to the truck rental market. The country is a prime tourist destination, with cities like Dubai and Abu Dhabi attracting millions of visitors each year. Businesses in the tourism sector, as well as those involved in events and exhibitions, frequently require trucks for transporting equipment and materials to various venues, contributing to the market's growth.
When it comes to pricing and rental models, truck leasing and rental companies in the UAE offer a range of options. Customers can choose from daily, weekly, monthly, and long-term rental plans, making it accessible for businesses with varying needs and budgets. The cost of renting a truck can vary depending on factors such as the type of vehicle, the rental duration, and any additional services or features required. This flexibility in pricing allows companies to tailor their rental agreements to meet their specific demands, making it a favorable option for businesses of all sizes.
Key Market Drivers
Economic Growth
The UAE's consistent economic growth, driven by diversification efforts and increased trade activities, is a fundamental driver of the truck leasing and rental market. A growing economy requires efficient logistics and transportation, leading to a higher demand for trucks.
Infrastructure Development
Ongoing and planned infrastructure projects, such as road construction, urban development, and the expansion of airports and seaports, create substantial demand for trucks. Rental and leasing companies play a pivotal role in providing the required transport solutions for these projects.
Tourism and Events
The UAE's position as a popular tourist destination and a hub for international events and exhibitions drives demand for trucks in the tourism and events sector. Companies need trucks to transport equipment, materials, and goods to support these activities.
Logistics Industry Expansion
The logistics sector in the UAE is rapidly expanding, supported by the country's strategic location and its role as a transshipment hub. Truck leasing and rental services are integral to the efficient functioning of this industry.
Government Initiatives
Government initiatives to improve and modernize transportation and logistics infrastructure, as well as regulations promoting road safety and environmental standards, influence the truck leasing market. These initiatives can both drive demand for modern, eco-friendly vehicles and establish industry standards.
Global Trade
The UAE's prominence in global trade, including re-exports, positions it as a key player in the logistics and transportation sector. Import and export activities rely heavily on trucking services, stimulating the truck leasing and rental market.
Urbanization and Population Growth
The steady influx of residents and urbanization in cities like Dubai and Abu Dhabi increase the need for local transportation and last-mile delivery services. As a result, companies providing truck rental and leasing services find a growing customer base in these urban areas.
Cost-Efficiency and Flexibility
Businesses in the UAE often prefer renting or leasing trucks over purchasing them due to the cost-efficiency and flexibility offered by rental agreements. This flexibility allows companies to scale their fleet up or down based on seasonal or project-specific needs, reducing capital expenditure.
It's important to note that market conditions can change over time, and these drivers may have evolved since my last update. To get the most accurate and up-to-date information on the UAE truck leasing and rental market, it is advisable to consult recent industry reports and local sources.
Key Market Challenges
Regulatory Compliance
The UAE government regularly updates and enforces regulations related to vehicle safety, emissions, and roadworthiness. Compliance with these evolving standards is a continuous challenge for rental and leasing companies. Ensuring that their fleets meet these requirements can necessitate significant investments in vehicle upgrades and maintenance.
Intense Competition
The market is highly competitive with a multitude of players, ranging from small local firms to major international corporations. This competitive landscape can lead to price wars and reduced profit margins, challenging companies to differentiate themselves through value-added services or specialization in niche segments.
Economic Volatility
The UAE's economy is closely tied to oil prices and global economic conditions. Fluctuations in oil prices can impact the overall economy and, subsequently, the demand for logistics and transportation services. In times of economic downturn, construction projects and international trade may slow down, leading to decreased demand for rental trucks.
Maintenance Costs
Ensuring the safety and reliability of rental trucks is paramount. Maintenance costs, which include routine servicing, inspections, and repairs, can be substantial, especially for a large and diverse fleet. Balancing the need for maintenance with cost control is an ongoing challenge.
Depreciation of Assets
Trucks are capital-intensive assets that depreciate over time. Rental companies must carefully manage the lifecycle of their vehicles. Deciding when to retire older vehicles and invest in new ones is a constant financial challenge to maintain a modern and competitive fleet.
Insurance Costs
Adequate insurance coverage is essential to mitigate risks associated with renting or leasing trucks. However, insurance costs can be a significant operational expense. Factors such as the types of vehicles, coverage levels, and the rental company's safety track record influence the cost of insurance.
Market Saturation
In some segments of the UAE truck leasing and rental market, there may be saturation due to a high number of service providers. This situation can result in intense price competition and reduced profit margins. To address this challenge, companies often need to explore specialized niches, tailor services to unique customer needs, or expand into untapped geographical areas.
Operational Efficiency
Efficient operations are crucial for meeting customer demands promptly and maintaining profitability. Managing a large and diverse fleet, coordinating maintenance schedules, and handling customer inquiries require streamlined operations and well-trained staff. Any inefficiencies can lead to increased costs and reduced customer satisfaction.
Key Market Trends
Growth in E-commerce and Last-Mile Delivery
The rapid growth of e-commerce and changing consumer behavior were driving a surge in demand for last-mile delivery services. To meet this demand, truck rental and leasing companies were increasingly partnering with e-commerce platforms and courier services, providing a flexible and scalable solution for delivering goods to end consumers efficiently.
Digitalization and Fleet Management
Advancements in digital technology and telematics systems were transforming the truck rental industry. Rental companies were adopting advanced fleet management software, GPS tracking, and real-time data analytics to optimize routes, monitor vehicle performance, and enhance overall operational efficiency. These technologies also helped reduce fuel consumption, improve safety, and provide a more reliable service.
Sustainability and Green Initiatives
The UAE was demonstrating a commitment to environmental sustainability, which influenced the truck leasing and rental market. Many rental companies were incorporating electric and hybrid vehicles into their fleets to meet the demand for eco-friendly transportation options. Additionally, they were investing in fuel-efficient technologies and exploring alternative fuels to reduce the carbon footprint of their operations.
Short-Term Rentals and Flexibility
Businesses in the UAE were increasingly recognizing the benefits of short-term truck rentals. This trend allowed companies to avoid long-term commitments, making it suitable for seasonal demand fluctuations or project-specific requirements. Short-term rentals provided a cost-effective and flexible solution to manage their transportation needs.
Diverse Fleet Offerings
Truck rental and leasing companies were diversifying their fleets to cater to a wide range of industry-specific needs. This diversification included providing specialized vehicles like refrigerated trucks for the food and pharmaceutical industries, construction trucks for infrastructure projects, and event-specific vehicles for exhibitions and trade shows. Offering a diverse fleet allowed these companies to address various customer demands.
Rise of Leasing over Ownership
Some businesses were shifting from owning their truck fleets to leasing them. Leasing offered several advantages, including cost predictability, reduced maintenance responsibilities, and access to newer and more technologically advanced vehicles. Leasing allowed companies to allocate capital for other core business needs instead of tying it up in vehicle ownership.
Urban Logistics Solutions
With ongoing urbanization in the UAE, logistics providers and truck rental companies were adapting to the unique challenges posed by congested urban environments. This trend involved offering smaller, more maneuverable trucks suitable for navigating narrow city streets and implementing technologies like route optimization to minimize delivery delays and reduce emissions in urban areas.
Customer-Centric Services
Recognizing the importance of excellent customer service, truck rental and leasing companies were focusing on providing a seamless and customer-centric experience. This included offering online booking platforms, 24/7 customer support, transparent pricing models, and efficient dispute resolution mechanisms. Building long-term relationships with clients through exceptional service was a priority for these companies.
Segmental Insights
By Type
Short-term rentals are typically characterized by rental agreements that span a relatively brief duration, often ranging from a few hours to a few days. These are well-suited for businesses with seasonal spikes in demand or those requiring temporary vehicles for specific projects. Short-term rental options provide flexibility for companies that don't want to commit to long-term leasing agreements. For example, they are ideal for companies requiring additional trucks during peak seasons, events, or for short-term logistics needs.
Long-term leases involve rental agreements that extend over an extended period, often spanning months or even years. These agreements are suitable for businesses with stable and predictable transportation needs, such as logistics companies, construction firms, or manufacturers. Long-term leases offer cost predictability, and companies can typically negotiate favorable terms. This approach is favored when businesses want to avoid the upfront capital costs and maintenance responsibilities associated with owning a fleet of vehicles.
Many rental and leasing companies offer flexible and customized solutions that allow clients to tailor the rental agreement to their specific needs. These agreements may include a mix of short-term and long-term rentals to address changing requirements. The flexibility to adjust the number and type of vehicles as needed is especially beneficial for businesses with variable and evolving transportation needs.
Event and seasonal rentals cater to businesses or individuals with short-term or intermittent requirements. This segment is particularly important in the UAE due to its thriving events and exhibitions industry, as well as the seasonal nature of certain businesses. Rental companies provide specialized vehicles for events, trade shows, and temporary logistics demands, offering a range of options for different durations, often with flexible pickup and drop-off locations.
Daily rentals are common for individual customers and tourists seeking vehicles for daily use, such as tourists exploring the UAE or individuals in need of temporary transportation. Rental companies in this segment offer a range of vehicles, including passenger cars, SUVs, and smaller trucks for short-term personal use. This segment provides convenience and flexibility for those who require vehicles on a day-to-day basis.
Monthly rentals offer a longer-term solution for individuals or businesses with extended temporary needs. They are ideal for expatriates, long-term visitors, or businesses requiring transportation for several weeks to a few months. Monthly rental options often include a variety of vehicle types, from compact cars to larger trucks, to accommodate diverse customer requirements.
By Lease Type
Open-end leases are common in the commercial truck leasing sector. These agreements are characterized by flexibility for the lessee (the renting party) at the end of the lease term. The lessee has the option to either return the vehicle or purchase it at a predetermined residual value. Open-end leases are advantageous for businesses that require the vehicles for specific projects, as they offer the flexibility to adapt to changing needs.
Closed-end leases, often known as fixed-term leases, are a more structured form of lease. These agreements specify a predetermined lease term and mileage limit. At the end of the lease term, the lessee returns the vehicle, and any additional charges for exceeding the mileage limit or excess wear and tear are assessed. Closed-end leases are popular among businesses looking for predictable, fixed costs and avoiding the residual value risk associated with open-end leases.
Full-service leases offer a comprehensive package that covers not only the vehicle but also associated services like maintenance, repairs, insurance, and in some cases, fuel. These agreements allow lessees to focus on their core business operations while the lessor (the leasing company) takes care of all vehicle-related expenses. Full-service leases are especially popular in industries were minimizing downtime and maximizing operational efficiency is critical.
Finance leases are structured in a way that the lessee effectively takes on the role of the vehicle owner for accounting purposes. In these agreements, the lessee typically assumes the responsibility for insurance, maintenance, and repairs. At the end of the lease term, the lessee may have the option to purchase the vehicle at its fair market value or return it. Finance leases are attractive to businesses looking for an off-balance-sheet financing solution.
Operating leases are often short-term agreements, providing lessees with the benefits of using the vehicles without taking ownership or accounting for them on their balance sheets. These leases allow businesses to access the latest vehicles without the long-term financial commitment associated with ownership or finance leases. Operating leases are suitable for businesses with evolving needs or those requiring a fleet that is consistently modern and efficient.
Sale and leaseback arrangements allow companies to sell their existing vehicles to a leasing company and immediately lease them back for continued use. This strategy can free up capital tied up in owned vehicles and offer the benefits of leasing, including maintenance and residual value management. Sale and leaseback agreements are often used by businesses looking to optimize their asset utilization and improve cash flow.
Wet leases are specific to the aviation industry, but they may be included in broader discussions of leasing. In the context of aircraft, a wet lease involves the leasing of the aircraft along with the complete crew, maintenance, and insurance, creating a comprehensive, turnkey solution for operators. This type of lease is used by airlines or charter companies to address short-term capacity needs.
Regional Insights
Dubai and Abu Dhabi, the two largest and most economically developed emirates in the UAE, are the primary hubs for truck leasing and rental services. These cities have thriving logistics sectors, a strong events industry, and extensive construction projects, driving a high demand for rental trucks. Additionally, their roles as major tourism destinations contribute to the need for specialized event and tour vehicles. In these regions, the market benefits from a diverse customer base and a wide range of vehicle types, including luxury and high-capacity trucks.
The northern emirates, including Sharjah, Ajman, Ras Al Khaimah, Fujairah, and Umm Al-Quwain, have also witnessed a growing demand for truck rental services. While these regions may not be as bustling as Dubai and Abu Dhabi, they are home to various industrial activities, manufacturing, and port operations, all of which require trucking and logistics services. The construction and real estate sectors are also on the rise in these areas, contributing to the need for construction-specific trucks.
The Western Region, particularly Al Gharbia, is known for its agricultural activities and large-scale farming operations. Truck leasing and rental companies in this region often provide specialized vehicles for agricultural and transportation purposes, such as the movement of crops, livestock, and equipment. As the region diversifies its economy beyond agriculture, there's a growing demand for more versatile vehicles to support other industries like tourism and construction.
The numerous free zones and industrial areas within the UAE are significant hubs for trade, manufacturing, and logistics. These zones are hotspots for businesses that require truck leasing and rental services to facilitate their operations. Free zones offer tax incentives and streamline import-export processes, attracting both local and international companies, thereby increasing the demand for logistics and transportation solutions.
In the desert regions of the UAE, where the terrain is challenging, there's a demand for specialized 4x4 vehicles. These vehicles are essential for off-road transportation, including supporting the oil and gas industry, desert tourism, and adventure sports. Truck rental companies in these areas cater to both industrial and recreational users, offering off-road and heavy-duty vehicles.
Coastal regions such as Fujairah and parts of Sharjah have significant port operations, making them focal points for goods movement and shipping. Truck rental and leasing companies in these areas provide services for transporting cargo to and from ports, as well as serving related industries like fishing and maritime trade.
There is a noticeable contrast in demand between urban and rural areas. Urban regions have a higher need for smaller delivery trucks and light commercial vehicles due to the density of population and businesses. In contrast, rural areas may require heavier-duty vehicles for agricultural and industrial use, as well as for connecting to larger urban centers.
Key Market Players
Diamondlease
Unisys Technologies LLC
Belhasa
Pickup Rentals
United Movers Dubai
LOAD-ME.COM
Rental Truck Dubai
Great Movers General Transport Establishment
Truck rental Dubai
Any rentals
Report Scope:
In this report, the UAE Truck Leasing & Rental Market has been segmented into the following categories, in addition to the industry trends which have also been detailed below:
• UAE Truck Leasing & Rental Market, By Type:
o Lease
o Rental
• UAE Truck Leasing & Rental Market, By Lease Type:
o Financial Lease
o Full Service/Operational Lease
o Third Party Lease
• UAE Truck Leasing & Rental Market, By Truck Type:
o Light Duty
o Heavy Duty
o Medium Duty
• UAE Truck Leasing & Rental Market, By Region:
o Dubai
o Abu Dhabi
o Sharjah
o Rest Of UAE
Competitive Landscape
Company Profiles: Detailed analysis of the major companies presents in the UAE Truck Leasing & Rental Market.
Available Customizations:
UAE Truck Leasing & Rental Market report with the given market data, Tech Sci Research offers customizations according to a company's specific needs. The following customization options are available for the report:
Company Information
• Detailed analysis and profiling of additional market players (up to five).



ページTOPに戻る


Table of Contents

1. Introduction
1.1. Service Overview
1.2. Key Highlights of the Report
1.3. Market Coverage
1.4. Market Segments Covered
1.5. Research Tenure Considered
2. Research Methodology
2.1. Objective of the Study
2.2. Baseline Methodology
2.3. Key Industry Partners
2.4. Major Association and Secondary Sources
2.5. Forecasting Methodology
2.6. Data Triangulation & Validation
2.7. Assumptions and Limitations
3. Executive Summary
3.1. Market Overview
3.2. Market Forecast
3.3. Key Regions
3.4. Key Segments
4. Impact of COVID-19 on UAE Truck Leasing & Rental Market
5. Voice of Customer Analysis
5.1. Brand Awareness
5.2. Brand Satisfaction
5.3. Factors Affecting Purchase Decision
6. UAE Truck Leasing & Rental Market Outlook
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Value
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By Type Market Share Analysis (Lease, Rental)
6.2.2. By Lease Type Market Share Analysis (Financial Lease, Full Service/Operational Lease, Third Party Lease)
6.2.3. By Truck Type Market Share Analysis (Light Duty, Heavy Duty, Medium Duty)
6.2.4. By Regional Market Share Analysis
6.2.4.1. Dubai Market Share Analysis
6.2.4.2. Abu Dhabi Market Share Analysis
6.2.4.3. Sharjah Market Share Analysis
6.2.4.4. Rest of UAE Market Share Analysis
6.2.5. By Company Market Share Analysis (Top 5 Companies, Others - By Value, 2022)
6.3. UAE Truck Leasing & Rental Market Mapping & Opportunity Assessment
6.3.1. By Type Market Mapping & Opportunity Assessment
6.3.2. By Lease Type Market Mapping & Opportunity Assessment
6.3.3. By Truck Type Market Mapping & Opportunity Assessment
6.3.4. By Regional Market Mapping & Opportunity Assessment
7. UAE Light Duty Truck Leasing & Rental Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Type Market Share Analysis
7.2.2. By Lease Type Market Share Analysis
8. UAE Heavy Duty Truck Leasing & Rental Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Value
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By Type Market Share Analysis
8.2.2. By Lease Type Market Share Analysis
9. UAE Medium Duty Truck Leasing & Rental Market Outlook
9.1. Market Size & Forecast
9.1.1. By Value
9.2. Market Share & Forecast
9.2.1. By Type Market Share Analysis
9.2.2. By Lease Type Market Share Analysis
10. SWOT Analysis
10.1. Strength
10.2. Weakness
10.3. Opportunities
10.4. Threats
11. Market Dynamics
11.1. Market Drivers
11.2. Market Challenges
12. Market Trends and Developments
13. Policy & Regulatory Landscape
14. UAE Economic Profile
15. Competitive Landscape
15.1. Company Profiles (Up to 10 Major Companies)
15.1.1. Diamond lease
15.1.1.1. Company Details
15.1.1.2. Key Product Offered
15.1.1.3. Recent Developments
15.1.1.4. Key Management Personnel
15.1.2. Unisys Technologies LLC
15.1.2.1. Company Details
15.1.2.2. Key Product Offered
15.1.2.3. Recent Developments
15.1.2.4. Key Management Personnel
15.1.3. Belhasa
15.1.3.1. Company Details
15.1.3.2. Key Product Offered
15.1.3.3. Recent Developments
15.1.3.4. Key Management Personnel
15.1.4. Pickup Rentals
15.1.4.1. Company Details
15.1.4.2. Key Product Offered
15.1.4.3. Recent Developments
15.1.4.4. Key Management Personnel
15.1.5. United Movers Dubai
15.1.5.1. Company Details
15.1.5.2. Key Product Offered
15.1.5.3. Recent Developments
15.1.5.4. Key Management Personnel
15.1.6. Load-Me. Com
15.1.6.1. Company Details
15.1.6.2. Key Product Offered
15.1.6.3. Recent Developments
15.1.6.4. Key Management Personnel
15.1.7. Rental Truck Dubai
15.1.7.1. Company Details
15.1.7.2. Key Product Offered
15.1.7.3. Recent Developments
15.1.7.4. Key Management Personnel
15.1.8. Truck rental Dubai
15.1.8.1. Company Details
15.1.8.2. Key Product Offered
15.1.8.3. Recent Developments
15.1.8.4. Key Management Personnel
15.1.9. Great Movers General Transport Establishment
15.1.9.1. Company Details
15.1.9.2. Key Product Offered
15.1.9.3. Recent Developments
15.1.9.4. Key Management Personnel
15.1.10. Any rentals
15.1.10.1. Company Details
15.1.10.2. Key Product Offered
15.1.10.3. Recent Developments
15.1.10.4. Key Management Personnel
16. Strategic Recommendations
16.1. Key Focus Areas
16.1.1. Target Countries
16.1.2. Target Truck Type
16.1.3. Target Lease Type
17. About Us & Disclaimer

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

TechSci Research 社の最新刊レポート


よくあるご質問


TechSci Research社はどのような調査会社ですか?


テックサイリサーチ(TechSci Research)は、カナダ、英国、インドに拠点を持ち、化学、IT、環境、消費財と小売、自動車、エネルギーと発電の市場など、多様な産業や地域を対象とした調査・出版活... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/07/19 10:26

158.49 円

173.02 円

207.86 円

ページTOPに戻る