世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

中東・アフリカのガスジェット市場:燃料別(天然ガス、バイオガス、その他)、燃料別(100KVAまで、100~350KVA、350~1000KVA、1000KVA以上)、用途別(スタンバイ、ピークカット、連続)、エンドユーザー別(産業、商業、住宅)、国別、競合予測・機会:2018~2028年


Middle East & Africa Gas Gensets Market By Fuel (Natural Gas, Biogas, and Others), By Fuel (Up to 100 KVA, 100 to 350 KVA, 350-1000 KVA, and Above 1000 KVA), By Application (Standby, Peak Shaving, and Continuous), By End User (Industrial, Commercial, and Residential), By Country, By Competition Forecast & Opportunities, 2018-2028

中東・アフリカのガスジェット市場は2022年に29.6億米ドルと評価され、2028年までの年平均成長率は3.51%で、予測期間中に力強い成長が見込まれる。天然ガスは、多くのMEA諸国で国内生産や輸入によって容易に入手... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
TechSci Research
テックサイリサーチ
2023年11月7日 US$4,400
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報・注文方法はこちら
137 英語

 

サマリー

中東・アフリカのガスジェット市場は2022年に29.6億米ドルと評価され、2028年までの年平均成長率は3.51%で、予測期間中に力強い成長が見込まれる。天然ガスは、多くのMEA諸国で国内生産や輸入によって容易に入手できる。この地域は、世界最大級の天然ガス埋蔵量を誇っている。天然ガスは、ディーゼルやガソリンに代わる、よりクリーンで環境に優しい燃料として広く認められている。その幅広い入手可能性により、ガス・ジェット機は一次発電とバックアップ発電の両方にとって魅力的な選択肢となっている。
主な市場促進要因
エネルギー需要の増加と不安定な送電網インフラ
中東・アフリカ(MEA)ガスジェット市場は、いくつかの主要な要因によって大幅な成長を遂げているが、最も重要な要因の1つは、この地域における信頼性の低い送電網インフラと組み合わされたエネルギー需要の増加である。MEA地域では急速な都市化と工業化が進み、その結果、電力消費が急増している。その結果、特に遠隔地や送電網インフラが未発達な地域では、信頼性が高く中断のない電力供給に対する要求が高まっている。
MEA地域の多くの地域では、信頼性の低い送電網インフラが頻繁な停電や電圧変動につながり、産業運営や商業活動、医療や教育などの必要不可欠なサービスに支障をきたすことが多い。こうした課題に対処するため、信頼できるバックアップ電源としてガス・ジェネセットを採用する企業や機関が増えている。ガスジェネセットは、送電網の故障時に迅速に電力を供給することができるため、操業の中断を防ぎ、経済的損失を軽減することができる。
さらに、天然ガスはMEAのいくつかの国で容易に入手できるため、ガス・ジェット機はバックアップ発電にも一次発電にも魅力的な選択肢となっている。天然ガスは、ディーゼルやガソリンに比べてクリーンで環境に優しい燃料であり、この地域の持続可能性と二酸化炭素排出削減への関心の高まりに合致している。このことが、MEA地域におけるガス・ジェット機の採用をさらに後押ししている。
結論として、MEA地域におけるエネルギー需要の増大と信頼性の低い送電網インフラが、ガスジェット市場の成長を促進している。企業や機関は、中断のない業務を確保するために信頼性の高いバックアップ電源を持つことの重要性を認識しており、天然ガスを燃料とするガスジェットが、その可用性と環境上の利点から好ましいソリューションとして台頭してきている。
天然ガスとエネルギーの多様化を促進する政府の取り組み
中東・アフリカのガス・ジェット市場の主要な推進要因の1つは、よりクリーンで持続可能なエネルギー源として天然ガスを推進する政府の積極的な関与であり、同時にエネルギー多様化の必要性も強調されている。MEA地域の各国政府は、天然ガスの環境面および経済面での利点を認識し、発電での利用を奨励する政策や取り組みを実施している。
注目すべきイニシアチブは、天然ガスの供給と流通を促進するための、パイプラインや液化天然ガス(LNG)ターミナルなどの天然ガス・インフラの整備である。こうしたインフラ投資によって天然ガスがより利用しやすくなり、価格も手頃になるため、企業や産業界が発電要件にガス・ジェネセットを採用する動機付けとなる。
さらに、MEA政府は石油や石炭などの化石燃料への依存を減らすため、エネルギーの多様化を積極的に推進している。エネルギー・ミックスの多様化は、エネルギー安全保障を強化するだけでなく、温室効果ガスの排出を削減することで環境の持続可能性にも貢献する。天然ガスやバイオガスを燃料とするガスジェット機は、この多様化戦略に完全に合致しており、従来の化石燃料発電機に代わる、よりクリーンで持続可能な選択肢を提供する。
インフラ整備に加え、政府はガスジェットの採用を促進するため、減税、補助金、有利な規制枠組みなどのインセンティブを提供している。こうした優遇措置は、ガスジェットの購入と設置にかかる初期資本コストの低減に役立ち、MEA地域の企業や産業にとって魅力的な投資先となっている。
要約すると、天然ガスとエネルギーの多様化を促進する政府の取り組みは、MEAガスジェット市場の成長を促進する上で極めて重要である。こうした取り組みは、天然ガスの入手しやすさを向上させるだけでなく、世界的な持続可能性の目標にも合致しており、ガスジェットを発電用としてますます人気のある選択肢にしている。
工業化の進展とインフラ整備
中東・アフリカ(MEA)のガスジェット市場は、同地域全域で起きている急速な工業化とインフラ開発により、力強い成長を目の当たりにしている。MEA地域の経済が拡大を続ける中、様々な産業やインフラプロジェクトをサポートするために、信頼性が高く効率的な発電ソリューションに対する需要が高まっている。
ガスジェット需要の主な原動力の1つは、製造工場、データセンター、鉱業などの産業施設の増加である。これらの産業は、操業を維持し生産性を確保するために、一貫した中断のない電力供給を必要としている。ガス・ジェネセットは信頼性の高いバックアップ電源を提供し、送電網の停電や電圧変動があっても重要な産業プロセスを継続できるようにする。
さらに、MEA地域では空港、港湾、鉄道、スマートシティなどのインフラ開発プロジェクトが増加している。これらのプロジェクトでは、エネルギー要件を効率的に満たすために分散型発電ソリューションが必要とされることが多い。ガス・ジェネセットは、こうしたインフラ・プロジェクトに容易に組み込むことができ、信頼性が高く費用対効果の高い電力ソリューションを提供できるため、この目的に適している。
さらに、この地域では石油・ガス探鉱現場や採鉱作業など、遠隔地や非電化施設の建設がガスジェットへの需要を高めている。このような場所では信頼できる送電網にアクセスできないことが多く、ガス・ジェネセットはこのような遠隔地での設備や作業に電力を供給するために不可欠である。
結論として、MEA地域における工業化の進展とインフラ整備は、ガスジェット市場を牽引する重要な要因である。ガスジェット機は、産業やインフラ・プロジェクトの電力ニーズを満たすための実用的で信頼性の高いソリューションを提供し、それによってこの地域の経済成長と発展を支えている。
主な市場課題
燃料供給とインフラの制約
中東・アフリカ(MEA)ガス・ジェット市場が直面する主な課題の1つは、天然ガス・インフラと供給の可用性と信頼性が制限されていることである。天然ガスはディーゼルやガソリンに比べてクリーンで環境に優しい燃料源と見なされているが、ガスジェットでの利用は安定供給とアクセス可能な供給に依存している。MEA地域の多くの地域では、天然ガスのインフラに関連する顕著な障害があり、これがガスジェット市場の成長を妨げている。
まず、天然ガスの利用可能性はMEAの国や地域によって大きく異なる。天然ガスの埋蔵量が豊富な国もあり、発電用の燃料源として容易に入手でき、費用対効果も高い。しかし、国内の天然ガス生産量が限られているか、まったくなく、地政学的な不確実性や供給の途絶の影響を受けやすい輸入ガスに依存している国もある。
第二に、パイプラインや液化天然ガス(LNG)ターミナルを含む既存の天然ガス・インフラは、ガス・ジェット機の急増する需要を満たすには不十分かもしれない。このインフラを拡張・維持するには多大な費用と時間がかかり、その結果、ガスジェットの導入が遅れる可能性がある。
最後に、天然ガス供給の信頼性は、パイプラインの破壊行為、ガスの盗難、操業中断などの要因によって影響を受ける可能性があり、ガスジェットの中断のない操業に影響を与える可能性がある。これらの課題により、企業や産業界はバックアップ燃料の選択肢を持つ必要があり、ガスジェットの採用をさらに複雑にしている。
まとめると、天然ガスの供給とインフラの利用可能性、信頼性、妥当性が制限されていることは、MEAガスジェット市場が直面する重大な課題である。これらの課題に対処することは、市場の持続的成長にとって最も重要である。
規制と政策の障壁
中東・アフリカのガスジェット市場は、成長と普及の妨げとなる規制や政策の障壁という形で、2つ目の重大な課題に遭遇している。政府の政策と規制は、エネルギー情勢を形成し、発電技術の選択に影響を与える上で重要な役割を果たす。MEA諸国におけるこの複雑な規制環境を乗り切ることは、ガスジェット・メーカーやユーザーにとって大きなハードルとなる。
課題のひとつは、異なるMEA諸国間で規制や基準が一貫していないことである。このようなばらつきは、ガスジェットへの投資を検討している企業にとって、排出基準、安全規制、輸出入規制に関する要件の違いと戦わなければならず、不確実性を生む可能性がある。その結果、コンプライアンス・コストの増大やプロジェクト実施の遅れにつながる可能性がある。
もう一つの規制上の課題は、天然ガスと再生可能エネルギー源を促進する明確で安定した政策がないことである。潜在的なユーザーは、燃料源としての天然ガスの長期的な存続可能性や、クリーンエネルギー技術に対するインセンティブの利用可能性に疑問を持つかもしれないため、政府の支援が一貫していないことは、ガスジェットへの投資を妨げる可能性がある。
さらに、許認可に関する問題はガスジェットの展開を妨げる可能性がある。MEA諸国の中には、必要な承認や許認可を取得するプロセスに時間がかかり、官僚主義的であるため、プロジェクトの遅延やコスト増を招く場合がある。
こうした規制・政策の障壁を克服するためには、基準の調和を図り、天然ガスとクリーン・エネルギーを支援する明確で安定した政策を確立し、許認可プロセスを合理化することが不可欠である。
経済的・財政的制約
中東・アフリカのガスジェット市場は、経済的・財政的制約という形で第3の大きな課題に直面している。これらの制約は、初期資本コスト、継続的な運用コスト、資金調達オプションを含む、潜在的なユーザーにとってのガスジェットの手頃な価格と魅力に影響を与える可能性がある。
主な経済的課題の1つは、従来のディーゼル発電機と比較して、ガス・ジェット・システムの初期費用が比較的高いことである。天然ガス発電機は、特殊な設備、インフラ、設置が必要な場合が多く、資本集約的である。このコストは、中小企業(SME)や予算が限られている企業、特に融資へのアクセスが限られている地域では障壁となる可能性がある。
さらに、天然ガスの供給とインフラのコストも経済的な課題となりうる。天然ガスは費用対効果の高い燃料オプションと見なされることが多いが、ガス・インフラの建設や拡張に必要な投資は多額になる。企業は、そのようなプロジェクトのための資金を確保することが困難になる可能性があり、ガスジェネセットの採用をさらに妨げる。
さらに、ガスジェットの経済性は、燃料価格、メンテナンス費用、サービスや修理のための熟練技術者の利用可能性などの要因に影響される。燃料価格の変動や予期せぬメンテナンス費用は、総所有コストに影響を与え、ガスジェットの投資収益率に影響を与える可能性がある。
こうした経済的・財政的制約に対処するため、MEA ガス・ジェット市場の関係者は、リース、 インセンティブ、補助金などの資金調達オプションを検討し、幅広いユーザーにとってのガス・ジェット の利用しやすさと購入しやすさを高める必要がある。さらに、ガス・ジェット・システムの効率を改善し、総コストを削減する努力は、こうした課題を緩和し、その採用を促進するのに役立つ。
主な市場動向
よりクリーンで持続可能な燃料への移行
中東・アフリカ(MEA)ガスジェット市場で見られる顕著な傾向の1つは、よりクリーンで持続可能な燃料オプションへの注目が高まっていることである。環境問題や気候変動に対する世界的な意識の高まりを受けて、この地域では二酸化炭素排出量を削減し、発電による環境への影響を最小限に抑えるための協調的な取り組みが行われている。この傾向は、ガスジェットの燃料選択に大きな影響を与える。
天然ガスは、ディーゼルやガソリンのような従来の化石燃料に比べて排出がクリーンで、温室効果ガスの発生量が少ないことで知られており、ガスジェット用の優先燃料として人気を集めている。いくつかのMEA諸国は、パイプラインや液化天然ガス(LNG)ターミナルなどの天然ガスインフラ整備に投資し、発電へのアクセス性と費用対効果を高めている。さらに、有機廃棄物から得られ、再生可能で持続可能なエネルギー源とみなされているバイオガスも、この地域のガス発電機にとって魅力的な選択肢として浮上している。
政府や規制機関は、エネルギー部門でこうしたよりクリーンな燃料の使用を促進するための政策やインセンティブを実施している。この移行は世界的な持続可能性の目標に沿うものであり、MEA地域における発電の二酸化炭素排出量を削減するための重要な技術としてガスジェネセットが注目されている。
分散型発電に対する需要の増加
MEAガスジェット市場のもう一つの重要な傾向は、分散型発電ソリューションに対する需要の増加である。分散型発電とは、集中型発電所ではなく、電力を使用する地点またはその近くで電力を生産することを指す。ガスジェット機は、その柔軟性、拡張性、迅速な対応能力により、分散型発電に適している。
分散型発電のトレンドには、いくつかの要因がある。第一に、混乱に脆弱な集中型送電網システムへの依存を減らすことで、エネルギー安全保障を強化することができる。これは、信頼性の低い送電網インフラがある地域では特に重要であり、企業や産業にとって中断のない電力供給が不可欠である。
第二に、分散型発電は送電と配電のロスを減らし、エネルギー供給をより効率的でコスト効果の高いものにする。また、太陽光発電や風力発電などの再生可能エネルギー源とガス発電機の統合が可能になり、クリーンエネルギーの利点とガス発電機の信頼性を組み合わせたハイブリッド発電アプローチが実現する。
最後に、分散型発電のトレンドは、MEA地域におけるオフグリッドや遠隔地の電力ソリューションに対するニーズの高まりと一致している。これには、採鉱事業、農村電化プロジェクト、遠隔地の重要インフラ向けの発電が含まれる。ガスジェット機は、こうしたエネルギー需要を効率的に満たす上で極めて重要な役割を果たす。
セグメント別の洞察
電力定格に関する洞察
100KVAまでのセグメントが2022年に支配的なプレーヤーとして浮上した。MEA地域では、特に信頼性の低い送電網インフラや頻繁な停電がある地域でのバックアップ電源ソリューションの需要が、100kVAまでのガスジェットセグメントの大きな原動力となっている。数多くの企業、小規模産業、集合住宅が、中断のない操業と日常生活を確保するために、これらの小容量ジェネセットに依存している。
最大100kVAのガス・ジェット・セグメントで成長している傾向は、ソーラー・パネルなどの再生可能エネルギー源をガス・ジェットと統合し、ハイブリッド電力システムを構築することである。これらのシステムは、ガスジェットと再生可能エネルギーの両方の利点を組み合わせ、より持続可能で信頼性の高いエネルギー源を提供する。この分野では、遠隔監視とテレマティクス・ソリューションの採用が増加している。これらの技術により、ユーザーは遠隔地からガスジェットの性能を監視し、予知保全、リアルタイムのデータ分析、運転効率の改善を促進することができる。
MEA地域では中小企業や住宅地が拡大を続けているため、100kVAまでのガス・ジェット機市場の成長が見込まれている。これらの小容量ジェネセットは、この新興市場セグメントのニーズを満たすのに適している。
結論として、MEAガスジェット市場の100kVAまでのセグメントは、中小企業、建設プロジェクト、都市化による堅調な需要が特徴である。
エンドユーザー洞察
商用セグメントは予測期間中に急成長すると予測される。MEA地域では現在、急速な都市化と経済開発が進んでおり、その結果、商業・小売セクターが拡大している。モール、複合オフィスビル、ホテル、小売店では、効率的に運営するために安定した信頼できる電力供給が必要である。ガス・ジェネセットは、バックアップ電源や主電源を供給する際の費用対効果と信頼性から、しばしば好まれている。
MEA地域の一部の商業施設では、コージェネレーションとも呼ばれるCHPシステムを採用しており、ガスジェネレータを使用して発電と廃熱回収を同時に行い、暖房や冷房に利用している。この新たな傾向は、運用コストを削減しながらエネルギー効率を高める。遠隔監視・制御機能を備えたスマート・ジェンセット・ソリューションの採用は、業務用セグメントで増加傾向にある。これらの技術により、企業はジェネセットの性能を最適化し、燃料消費を監視し、予知保全を実施することができる。
MEA地域は観光客や投資家を引き付け続けており、新しいホテル、リゾート、複合商業施設の開発につながっている。ガス・ジェネセット・プロバイダーは、これらの施設にバックアップ電源や主電源ソリューションを供給する十分な機会がある。デジタル・サービスへの依存度が高まる中、MEA地域ではデータ・センターとITインフラの需要が拡大すると予想される。ガスジェネセットはデータセンター向けの信頼性の高い電源バックアップ・ソリューションとして機能するため、プロバイダーはこの拡大する市場に対応できる見込みがある。
各国の洞察
サウジアラビアが2022年に支配的なプレーヤーに浮上した。サウジアラビアは、急速な人口増加、都市化、工業化により、大きなエネルギー需要に直面している。同国の経済は石油や石油化学などの産業に大きく依存しており、安定した信頼できる電力供給が必要である。ガス・ジェネセットは、送電網の停電時やメンテナンス時に無停電運転を確保するために利用されることが増えており、エネルギー需要と信頼性の課題に対処するための重要なソリューションとなっている。
サウジアラビアは世界有数の天然ガス生産国・輸出国であり、豊富な埋蔵量とガス生産・流通のための整備されたインフラを誇っています。この豊富な天然ガスは、ガスジェットにとって魅力的で費用対効果の高い燃料源となる。現地で天然ガスが入手可能であることは、ガスジェット採用のビジネスケースを強化する。
サウジ政府は、エネルギーミックスを多様化し、温室効果ガスの排出を削減するため、天然ガスと再生可能エネルギーの利用を積極的に推進している。サウジ・ビジョン2030計画を含む様々なイニシアチブは、エネルギー部門における天然ガスと再生可能エネルギーの割合を増やすことを目的としている。これらの政策は、よりクリーンで持続可能な燃料の利用を奨励するため、ガスジェット市場の成長に有利な環境を作り出している。
サウジアラビアでは、デジタル技術とスマート・ジェンセット・ソリューションの採用が増加しており、遠隔監視、予知保全、効率的な運転などのメリットが提供されている。エネルギー・インフラの最適化を目指す産業や企業は、ますますスマート・ジェネセットを好むようになっている。
サウジアラビアでは分散型発電のコンセプトが、特に重要なインフラや遠隔地で支持を集めている。分散型で信頼性の高い電力ソリューションを提供し、集中型グリッドシステムへの依存を減らすためにガスジェネセットが採用されている。
主要市場プレイヤー
キャタピラー社
カミンズ社
MTU オンサイトエナジー
ジェネラック・ホールディングス
KOHLER社
ヒモインサ
ジュベリ・ブロス
斗山ポータブルパワー
アトラスコプコ
パーキンスエンジン社
レポートの範囲
本レポートでは、中東・アフリカのガスジェット市場を以下のカテゴリーに分類しています:
- 中東・アフリカのガスジェット市場:燃料別
o 天然ガス
o バイオガス
o その他
- 中東・アフリカのガスジェット市場:定格出力別
o 100KVAまで
o 100〜350KVA
o 350-1000 KVA
o 1000KVA以上
- 中東・アフリカのガスジェット市場:用途別
o スタンバイ
oピークカット
o連続
- 中東・アフリカのガスジェット市場:エンドユーザー別
o 産業用
o 商業用
住宅用
- 中東・アフリカのガスジェット市場:国別
o アラブ首長国連邦
o サウジアラビア
o 南アフリカ
o トルコ
o カタール
o ナイジェリア
o アルジェリア
o イラン
o エジプト
o モロッコ
競合他社の状況
企業プロフィール:中東・アフリカのガスジェット市場に参入している主要企業の詳細分析
利用可能なカスタマイズ
Tech Sci Research社は、中東・アフリカのガスジェット市場レポートにおいて、所定の市場データを用いて、企業固有のニーズに応じたカスタマイズを提供しています。このレポートでは以下のカスタマイズが可能です:
企業情報
- 追加市場参入企業(最大5社)の詳細分析とプロファイリング

ページTOPに戻る


目次

1. Product Overview
1.1. Market Definition
1.2. Scope of the Market
1.2.1. Markets Covered
1.2.2. Years Considered for Study
1.2.3. Key Market Segmentations
2. Research Methodology
2.1. Objective of the Study
2.2. Baseline Methodology
2.3. Formulation of the Scope
2.4. Assumptions and Limitations
2.5. Sources of Research
2.5.1. Secondary Research
2.5.2. Primary Research
2.6. Approach for the Market Study
2.6.1. The Bottom-Up Approach
2.6.2. The Top-Down Approach
2.7. Methodology Followed for Calculation of Market Size & Market Shares
2.8. Forecasting Methodology
2.8.1. Data Triangulation & Validation
3. Executive Summary
4. Voice of Customers
5. Middle East & Africa Gas Gensets Market Outlook
5.1. Market Size & Forecast
5.1.1. By Value
5.2. Market Share & Forecast
5.2.1. By Fuel (Natural Gas, Biogas, and Others)
5.2.2. By Power Rating (Up to 100 KVA, 100 to 350 KVA, 350-1000 KVA, and Above 1000 KVA)
5.2.3. By Application (Standby, Peak Shaving, and Continuous)
5.2.4. By End User (Industrial, Commercial, and Residential)
5.2.5. By Country
5.3. By Company (2022)
5.4. Market Map
6. United Arab Emirates Gas Gensets Market Outlook
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Value
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By Fuel
6.2.2. By Power Rating
6.2.3. By Application
6.2.4. By End User
7. Saudi Arabia Gas Gensets Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Fuel
7.2.2. By Power Rating
7.2.3. By Application
7.2.4. By End User
8. South Africa Gas Gensets Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Value
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By Fuel
8.2.2. By Power Rating
8.2.3. By Application
8.2.4. By End User
9. Turkey Gas Gensets Market Outlook
9.1. Market Size & Forecast
9.1.1. By Value
9.2. Market Share & Forecast
9.2.1. By Fuel
9.2.2. By Power Rating
9.2.3. By Application
9.2.4. By End User
10. Qatar Gas Gensets Market Outlook
10.1. Market Size & Forecast
10.1.1. By Value
10.2. Market Share & Forecast
10.2.1. By Fuel
10.2.2. By Power Rating
10.2.3. By Application
10.2.4. By End User
11. Nigeria Gas Gensets Market Outlook
11.1. Market Size & Forecast
11.1.1. By Value
11.2. Market Share & Forecast
11.2.1. By Fuel
11.2.2. By Power Rating
11.2.3. By Application
11.2.4. By End User
12. Algeria Gas Gensets Market Outlook
12.1. Market Size & Forecast
12.1.1. By Value
12.2. Market Share & Forecast
12.2.1. By Fuel
12.2.2. By Power Rating
12.2.3. By Application
12.2.4. By End User
13. Iran Gas Gensets Market Outlook
13.1. Market Size & Forecast
13.1.1. By Value
13.2. Market Share & Forecast
13.2.1. By Fuel
13.2.2. By Power Rating
13.2.3. By Application
13.2.4. By End User
14. Egypt Gas Gensets Market Outlook
14.1. Market Size & Forecast
14.1.1. By Value
14.2. Market Share & Forecast
14.2.1. By Fuel
14.2.2. By Power Rating
14.2.3. By Application
14.2.4. By End User
15. Morocco Gas Gensets Market Outlook
15.1. Market Size & Forecast
15.1.1. By Value
15.2. Market Share & Forecast
15.2.1. By Fuel
15.2.2. By Power Rating
15.2.3. By Application
15.2.4. By End User
16. Market Dynamics
16.1. Drivers
16.2. Challenge
17. Market Trends & Developments
18. Company Profiles
18.1. Caterpillar Inc.
18.1.1. Business Overview
18.1.2. Key Revenue and Financials
18.1.3. Recent Developments
18.1.4. Key Personnel
18.1.5. Key Product/Services
18.2. Cummins Inc.
18.2.1. Business Overview
18.2.2. Key Revenue and Financials
18.2.3. Recent Developments
18.2.4. Key Personnel
18.2.5. Key Product/Services
18.3. MTU Onsite Energy
18.3.1. Business Overview
18.3.2. Key Revenue and Financials
18.3.3. Recent Developments
18.3.4. Key Personnel
18.3.5. Key Product/Services
18.4. Generac Holdings Inc.
18.4.1. Business Overview
18.4.2. Key Revenue and Financials
18.4.3. Recent Developments
18.4.4. Key Personnel
18.4.5. Key Product/Services
18.5. KOHLER Co.
18.5.1. Business Overview
18.5.2. Key Revenue and Financials
18.5.3. Recent Developments
18.5.4. Key Personnel
18.5.5. Key Product/Services
18.6. Himoinsa
18.6.1. Business Overview
18.6.2. Key Revenue and Financials
18.6.3. Recent Developments
18.6.4. Key Personnel
18.6.5. Key Product/Services
18.7. Jubaili Bros
18.7.1. Business Overview
18.7.2. Key Revenue and Financials
18.7.3. Recent Developments
18.7.4. Key Personnel
18.7.5. Key Product/Services
18.8. Doosan Portable Power
18.8.1. Business Overview
18.8.2. Key Revenue and Financials
18.8.3. Recent Developments
18.8.4. Key Personnel
18.8.5. Key Product/Services
18.9. Atlas Copco
18.9.1. Business Overview
18.9.2. Key Revenue and Financials
18.9.3. Recent Developments
18.9.4. Key Personnel
18.9.5. Key Product/Services
18.10. Perkins Engines Company Limited
18.10.1. Business Overview
18.10.2. Key Revenue and Financials
18.10.3. Recent Developments
18.10.4. Key Personnel
18.10.5. Key Product/Services
19. Strategic Recommendations
20. About Us & Disclaimer

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Middle East & Africa Gas Gensets Market has valued at USD 2.96 billion in 2022 and is anticipated to project robust growth in the forecast period with a CAGR of 3.51% through 2028. Natural gas is readily accessible in numerous MEA countries, either through domestic production or imports. This region boasts some of the world's largest reserves of natural gas. Natural gas is widely acknowledged as a cleaner and more environmentally friendly fuel alternative to diesel or gasoline. Its wide availability renders gas gensets an appealing option for both primary and backup power generation.
Key Market Drivers
Increasing Energy Demand and Unreliable Grid Infrastructure
The Middle East and Africa (MEA) Gas Gensets Market is witnessing substantial growth due to several key drivers, with one of the most significant factors being the increasing demand for energy combined with the unreliable grid infrastructure in the region. The MEA region has experienced rapid urbanization and industrialization, resulting in a surge in electricity consumption. Consequently, there is a growing requirement for reliable and uninterrupted power supply, particularly in remote areas and regions with underdeveloped grid infrastructure.
The unreliable grid infrastructure in many parts of the MEA region often leads to frequent power outages and voltage fluctuations, which can disrupt industrial operations, commercial activities, and essential services such as healthcare and education. To address these challenges, businesses and institutions are increasingly adopting gas gensets as a dependable source of backup power. Gas gensets can rapidly provide electricity during grid failures, ensuring uninterrupted operations and mitigating financial losses.
Moreover, natural gas is readily available in several MEA countries, making gas gensets an attractive choice for both backup and primary power generation. Natural gas is a cleaner and more environmentally friendly fuel option compared to diesel or gasoline, aligning with the region's growing focus on sustainability and carbon emissions reduction. This factor further drives the adoption of gas gensets in the MEA region.
In conclusion, the growing energy demand and unreliable grid infrastructure in the MEA region are propelling the growth of the gas gensets market. Businesses and institutions recognize the significance of having a reliable source of backup power to ensure uninterrupted operations, and gas gensets fueled by natural gas are emerging as a preferred solution due to their availability and environmental benefits.
Government Initiatives Promoting Natural Gas and Energy Diversification
One of the key drivers of the Middle East and Africa Gas Gensets Market is the proactive involvement of governments in promoting natural gas as a cleaner and more sustainable energy source, while also emphasizing the need for energy diversification. Governments in the MEA region have recognized the environmental and economic advantages of natural gas and are implementing policies and initiatives to encourage its utilization in power generation.
A notable initiative is the establishment of natural gas infrastructure, such as pipelines and liquefied natural gas (LNG) terminals, to facilitate the supply and distribution of natural gas. These infrastructure investments make natural gas more accessible and affordable, thus incentivizing businesses and industries to adopt gas gensets for their power generation requirements.
Furthermore, MEA governments are actively pursuing energy diversification to reduce dependence on fossil fuels like oil and coal. Diversifying the energy mix not only enhances energy security but also contributes to environmental sustainability by reducing greenhouse gas emissions. Gas gensets, which can be fueled by natural gas or biogas, perfectly align with this diversification strategy, offering a cleaner and more sustainable alternative to traditional fossil fuel generators.
In addition to infrastructure development, governments are providing incentives such as tax breaks, subsidies, and favorable regulatory frameworks to promote the adoption of gas gensets. These incentives help lower the initial capital costs of purchasing and installing gas gensets, making them an appealing investment for businesses and industries in the MEA region.
To summarize, government initiatives that promote natural gas and energy diversification are crucial in driving the growth of the MEA Gas Gensets Market. These efforts not only improve the accessibility of natural gas but also align with global sustainability objectives, making gas gensets an increasingly popular choice for power generation.
Growing Industrialization and Infrastructure Development
The Gas Gensets Market in the Middle East and Africa (MEA) is witnessing robust growth due to the rapid industrialization and infrastructure development occurring across the region. As economies in the MEA region continue to expand, there is an increasing demand for dependable and efficient power generation solutions to support various industries and infrastructure projects.
One of the primary drivers of the demand for gas gensets is the rising number of industrial facilities, including manufacturing plants, data centers, and mining operations. These industries require a consistent and uninterrupted power supply to maintain their operations and ensure productivity. Gas gensets offer a reliable source of backup power, ensuring that critical industrial processes can continue even during grid outages or voltage fluctuations.
Moreover, infrastructure development projects such as airports, seaports, railways, and smart cities are on the rise in the MEA region. These projects often require decentralized power generation solutions to efficiently meet their energy requirements. Gas gensets are well-suited for this purpose as they can be easily integrated into these infrastructure projects, providing reliable and cost-effective power solutions.
Additionally, the construction of remote and off-grid facilities, such as oil and gas exploration sites and mining operations in the region, has driven an increased demand for gas gensets. These locations often lack access to a reliable grid, making gas gensets essential for powering equipment and operations in such remote areas.
In conclusion, the growing industrialization and infrastructure development in the MEA region are significant factors driving the Gas Gensets Market. Gas gensets offer a practical and reliable solution for meeting the power needs of industries and infrastructure projects, thereby supporting the region's economic growth and development.
Key Market Challenges
Fuel Supply and Infrastructure Constraints
One of the primary challenges confronting the Middle East & Africa (MEA) Gas Gensets Market is the restricted availability and reliability of natural gas infrastructure and supply. Although natural gas is regarded as a cleaner and more environmentally-friendly fuel source compared to diesel or gasoline, its utilization in gas gensets is dependent on a stable and accessible supply. In numerous parts of the MEA region, there are notable obstacles related to natural gas infrastructure, which impede the growth of the gas gensets market.
Firstly, the availability of natural gas varies significantly across different MEA countries and regions. Some countries possess abundant natural gas reserves, rendering it a readily available and cost-effective fuel source for power generation. However, others have limited or no domestic natural gas production and depend on imported gas, which can be subject to geopolitical uncertainties and supply disruptions.
Secondly, the existing natural gas infrastructure, including pipelines and liquefied natural gas (LNG) terminals, may be inadequate to meet the surging demand for gas gensets. Expanding and maintaining this infrastructure can entail considerable expenses and time, resulting in delays in the adoption of gas gensets.
Lastly, the reliability of natural gas supply can be impacted by factors such as pipeline vandalism, gas theft, and operational disruptions, which can affect the uninterrupted operation of gas gensets. These challenges necessitate businesses and industries to have backup fuel options, further complicating the adoption of gas gensets.
In summary, the restricted availability, reliability, and adequacy of natural gas supply and infrastructure represent significant challenges facing the MEA Gas Gensets Market. Addressing these challenges is paramount for the sustained growth of the market.
Regulatory and Policy Barriers
The Middle East & Africa Gas Gensets Market encounters a second critical challenge in the form of regulatory and policy barriers that can hinder its growth and adoption. Government policies and regulations play a crucial role in shaping the energy landscape and influencing the selection of power generation technologies. Navigating this intricate regulatory environment in MEA countries poses a significant hurdle for gas genset manufacturers and users.
One of the challenges arises from the inconsistency of regulations and standards across different MEA countries. These variations can create uncertainty for businesses considering investment in gas gensets, as they must contend with differing requirements for emissions standards, safety regulations, and import/export restrictions. Consequently, this can lead to heightened compliance costs and project implementation delays.
Another regulatory challenge is the absence of clear and stable policies that promote natural gas and renewable energy sources, which are often prerequisites for the growth of gas gensets. Inconsistent government support can impede investment in gas gensets, as potential users may question the long-term viability of natural gas as a fuel source or the availability of incentives for clean energy technologies.
Furthermore, issues related to permitting and licensing can impede the deployment of gas gensets. The process of obtaining necessary approvals and permits can be time-consuming and bureaucratic in some MEA countries, resulting in project delays and increased costs.
To overcome these regulatory and policy barriers, it is imperative to achieve greater harmonization of standards, establish clear and stable policies that support natural gas and clean energy, and streamline the permitting processes.
Economic and Financial Constraints
The Middle East & Africa Gas Gensets Market faces a third significant challenge in the form of economic and financial constraints. These constraints can impact the affordability and attractiveness of gas gensets for potential users, encompassing initial capital costs, ongoing operational expenses, and financing options.
One of the primary economic challenges is the relatively high upfront cost of gas genset systems compared to traditional diesel generators. Natural gas gensets often require specialized equipment, infrastructure, and installation, making them capital-intensive. This cost can act as a barrier for small and medium-sized enterprises (SMEs) and businesses with limited budgets, particularly in regions with limited access to financing.
Moreover, the cost of natural gas supply and infrastructure can also pose economic challenges. While natural gas is often considered a cost-effective fuel option, the investment required to build or expand gas infrastructure can be substantial. Businesses may encounter difficulties in securing funding for such projects, further impeding gas genset adoption.
Additionally, the economic viability of gas gensets is influenced by factors such as fuel prices, maintenance costs, and the availability of skilled technicians for servicing and repairs. Fluctuations in fuel prices or unexpected maintenance expenses can impact the total cost of ownership and affect the return on investment for gas gensets.
To address these economic and financial constraints, stakeholders in the MEA Gas Gensets Market must explore financing options such as leasing, incentives, and subsidies to enhance the accessibility and affordability of gas gensets for a broader range of users. Additionally, efforts to improve the efficiency and reduce the overall cost of gas genset systems can help mitigate these challenges and promote their adoption.
Key Market Trends
Transition Toward Cleaner and Sustainable Fuels
One notable trend observed in the Middle East & Africa (MEA) Gas Gensets Market is the increasing focus on cleaner and more sustainable fuel options. With the growing global awareness of environmental issues and climate change, there is a concerted effort in the region to reduce carbon emissions and minimize the environmental impact of power generation. This trend significantly influences the fuel choice for gas gensets.
Natural gas, known for its cleaner emissions and lower greenhouse gas production compared to conventional fossil fuels like diesel or gasoline, is gaining popularity as the preferred fuel for gas gensets. Several MEA countries are investing in the development of natural gas infrastructure, including pipelines and liquefied natural gas (LNG) terminals, to enhance accessibility and cost-effectiveness for power generation. Furthermore, biogas, derived from organic waste and regarded as a renewable and sustainable energy source, is also emerging as an appealing option for gas gensets in the region.
Governments and regulatory bodies are implementing policies and incentives to promote the use of these cleaner fuels in the energy sector. This transition aligns with global sustainability objectives and highlights gas gensets as a crucial technology for reducing the carbon footprint of power generation in the MEA region.
Increased Demand for Distributed Power Generation
Another significant trend in the MEA Gas Gensets Market is the increasing demand for distributed power generation solutions. Distributed generation refers to the production of electricity at or near the point of use, rather than at centralized power plants. Gas gensets are well-suited for distributed generation due to their flexibility, scalability, and rapid response capabilities.
The trend towards distributed power generation is driven by several factors. Firstly, it enhances energy security by reducing reliance on centralized grid systems, which can be vulnerable to disruptions. This is particularly critical in regions with unreliable grid infrastructure, where uninterrupted power supply is essential for businesses and industries.
Secondly, distributed generation reduces transmission and distribution losses, making energy delivery more efficient and cost-effective. It also enables the integration of renewable energy sources such as solar and wind with gas gensets, offering a hybrid power generation approach that combines the advantages of clean energy with the reliability of gas gensets.
Lastly, the trend towards distributed generation aligns with the growing need for off-grid and remote power solutions in the MEA region. These include power generation for mining operations, rural electrification projects, and critical infrastructure in remote areas. Gas gensets can play a pivotal role in efficiently meeting these energy needs.
Segmental Insights
Power Rating Insights
The Up to 100 KVA segment emerged as the dominant player in 2022. The demand for backup power solutions in the MEA region, particularly in areas with unreliable grid infrastructure or frequent power outages, is a significant driving force for the up to 100 kVA gas gensets segment. Numerous businesses, small industries, and residential complexes rely on these smaller capacity gensets to ensure uninterrupted operations and daily life.
A growing trend in the up to 100 kVA gas gensets segment is the integration of renewable energy sources, such as solar panels, with gas gensets to create hybrid power systems. These systems provide a more sustainable and reliable energy source, combining the advantages of both gas gensets and renewables. The adoption of remote monitoring and telematics solutions is increasing in this segment. These technologies enable users to remotely monitor genset performance, facilitating predictive maintenance, real-time data analysis, and improved operational efficiency.
As SMEs and residential communities continue to expand in the MEA region, the market for up to 100 kVA gas gensets is expected to grow. These smaller capacity gensets are well-suited to meet the needs of this emerging market segment.
In conclusion, the up to 100 kVA segment of the MEA Gas Gensets Market is characterized by robust demand from SMEs, construction projects, and urbanization.
End User Insights
The Commercial segment is projected to experience rapid growth during the forecast period. The MEA region is currently experiencing rapid urbanization and economic development, resulting in the expansion of the commercial and retail sector. Malls, office complexes, hotels, and retail outlets necessitate a consistent and dependable power supply to operate with efficiency. Gas gensets are often preferred due to their cost-effectiveness and reliability in providing backup and prime power.
Certain commercial facilities in the MEA region are adopting CHP systems, also known as cogeneration, which employ gas gensets to simultaneously generate electricity and capture waste heat for heating or cooling purposes. This emerging trend enhances energy efficiency while reducing operational costs. The adoption of smart genset solutions with remote monitoring and control capabilities is on the rise in the commercial segment. These technologies enable businesses to optimize genset performance, monitor fuel consumption, and conduct predictive maintenance.
The MEA region continues to attract tourists and investors, leading to the development of new hotels, resorts, and commercial complexes. Gas genset providers have ample opportunities to supply backup and prime power solutions to these establishments. With the growing reliance on digital services, the demand for data centers and IT infrastructure in the MEA region is expected to escalate. Gas gensets can serve as reliable power backup solutions for data centers, presenting providers with prospects to cater to this expanding market.
Country Insights
Saudi Arabia emerged as the dominant player in 2022. Saudi Arabia faces significant energy demand due to its rapidly growing population, urbanization, and industrialization. The country's economy heavily relies on industries such as oil and petrochemicals, which necessitate a consistent and dependable power supply. Gas gensets are increasingly utilized to ensure uninterrupted operations during grid outages or maintenance, making them a crucial solution for addressing energy demand and reliability challenges.
Saudi Arabia stands as one of the world's largest producers and exporters of natural gas, boasting substantial reserves and a well-developed infrastructure for gas production and distribution. This abundance of natural gas presents an appealing and cost-effective fuel source for gas gensets. The local availability of natural gas strengthens the business case for adopting gas gensets.
The Saudi government actively promotes the use of natural gas and renewable energy sources to diversify its energy mix and reduce greenhouse gas emissions. Various initiatives, including the Saudi Vision 2030 plan, aim to increase the share of natural gas and renewables in the energy sector. These policies create a favorable environment for the growth of the gas genset market, as they encourage the utilization of cleaner and more sustainable fuels.
The adoption of digital technologies and smart genset solutions is on the rise in Saudi Arabia, offering benefits such as remote monitoring, predictive maintenance, and efficient operation. Industries and businesses looking to optimize their energy infrastructure increasingly prefer smart gensets.
The concept of distributed generation gains traction in Saudi Arabia, particularly for critical infrastructure and remote areas. Gas gensets are employed to provide decentralized and reliable power solutions, reducing reliance on centralized grid systems.
Key Market Players
Caterpillar Inc.
Cummins Inc.
MTU Onsite Energy
Generac Holdings Inc.
KOHLER Co.
Himoinsa
Jubaili Bros
Doosan Portable Power
Atlas Copco
Perkins Engines Company Limited
Report Scope:
In this report, the Middle East & Africa Gas Gensets Market has been segmented into the following categories, in addition to the industry trends which have also been detailed below:
• Middle East & Africa Gas Gensets Market, By Fuel:
o Natural Gas
o Biogas
o Others
• Middle East & Africa Gas Gensets Market, By Power Rating:
o Up to 100 KVA
o 100 to 350 KVA
o 350-1000 KVA
o Above 1000 KVA
• Middle East & Africa Gas Gensets Market, By Application:
o Standby
o Peak Shaving
o Continuous
• Middle East & Africa Gas Gensets Market, By End User:
o Industrial
o Commercial
o Residential
• Middle East & Africa Gas Gensets Market, By Country:
o United Arab Emirates
o Saudi Arabia
o South Africa
o Turkey
o Qatar
o Nigeria
o Algeria
o Iran
o Egypt
o Morocco
Competitive Landscape
Company Profiles: Detailed analysis of the major companies present in the Middle East & Africa Gas Gensets Market.
Available Customizations:
Middle East & Africa Gas Gensets market report with the given market data, Tech Sci Research offers customizations according to a company's specific needs. The following customization options are available for the report:
Company Information
• Detailed analysis and profiling of additional market players (up to five).



ページTOPに戻る


Table of Contents

1. Product Overview
1.1. Market Definition
1.2. Scope of the Market
1.2.1. Markets Covered
1.2.2. Years Considered for Study
1.2.3. Key Market Segmentations
2. Research Methodology
2.1. Objective of the Study
2.2. Baseline Methodology
2.3. Formulation of the Scope
2.4. Assumptions and Limitations
2.5. Sources of Research
2.5.1. Secondary Research
2.5.2. Primary Research
2.6. Approach for the Market Study
2.6.1. The Bottom-Up Approach
2.6.2. The Top-Down Approach
2.7. Methodology Followed for Calculation of Market Size & Market Shares
2.8. Forecasting Methodology
2.8.1. Data Triangulation & Validation
3. Executive Summary
4. Voice of Customers
5. Middle East & Africa Gas Gensets Market Outlook
5.1. Market Size & Forecast
5.1.1. By Value
5.2. Market Share & Forecast
5.2.1. By Fuel (Natural Gas, Biogas, and Others)
5.2.2. By Power Rating (Up to 100 KVA, 100 to 350 KVA, 350-1000 KVA, and Above 1000 KVA)
5.2.3. By Application (Standby, Peak Shaving, and Continuous)
5.2.4. By End User (Industrial, Commercial, and Residential)
5.2.5. By Country
5.3. By Company (2022)
5.4. Market Map
6. United Arab Emirates Gas Gensets Market Outlook
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Value
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By Fuel
6.2.2. By Power Rating
6.2.3. By Application
6.2.4. By End User
7. Saudi Arabia Gas Gensets Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Fuel
7.2.2. By Power Rating
7.2.3. By Application
7.2.4. By End User
8. South Africa Gas Gensets Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Value
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By Fuel
8.2.2. By Power Rating
8.2.3. By Application
8.2.4. By End User
9. Turkey Gas Gensets Market Outlook
9.1. Market Size & Forecast
9.1.1. By Value
9.2. Market Share & Forecast
9.2.1. By Fuel
9.2.2. By Power Rating
9.2.3. By Application
9.2.4. By End User
10. Qatar Gas Gensets Market Outlook
10.1. Market Size & Forecast
10.1.1. By Value
10.2. Market Share & Forecast
10.2.1. By Fuel
10.2.2. By Power Rating
10.2.3. By Application
10.2.4. By End User
11. Nigeria Gas Gensets Market Outlook
11.1. Market Size & Forecast
11.1.1. By Value
11.2. Market Share & Forecast
11.2.1. By Fuel
11.2.2. By Power Rating
11.2.3. By Application
11.2.4. By End User
12. Algeria Gas Gensets Market Outlook
12.1. Market Size & Forecast
12.1.1. By Value
12.2. Market Share & Forecast
12.2.1. By Fuel
12.2.2. By Power Rating
12.2.3. By Application
12.2.4. By End User
13. Iran Gas Gensets Market Outlook
13.1. Market Size & Forecast
13.1.1. By Value
13.2. Market Share & Forecast
13.2.1. By Fuel
13.2.2. By Power Rating
13.2.3. By Application
13.2.4. By End User
14. Egypt Gas Gensets Market Outlook
14.1. Market Size & Forecast
14.1.1. By Value
14.2. Market Share & Forecast
14.2.1. By Fuel
14.2.2. By Power Rating
14.2.3. By Application
14.2.4. By End User
15. Morocco Gas Gensets Market Outlook
15.1. Market Size & Forecast
15.1.1. By Value
15.2. Market Share & Forecast
15.2.1. By Fuel
15.2.2. By Power Rating
15.2.3. By Application
15.2.4. By End User
16. Market Dynamics
16.1. Drivers
16.2. Challenge
17. Market Trends & Developments
18. Company Profiles
18.1. Caterpillar Inc.
18.1.1. Business Overview
18.1.2. Key Revenue and Financials
18.1.3. Recent Developments
18.1.4. Key Personnel
18.1.5. Key Product/Services
18.2. Cummins Inc.
18.2.1. Business Overview
18.2.2. Key Revenue and Financials
18.2.3. Recent Developments
18.2.4. Key Personnel
18.2.5. Key Product/Services
18.3. MTU Onsite Energy
18.3.1. Business Overview
18.3.2. Key Revenue and Financials
18.3.3. Recent Developments
18.3.4. Key Personnel
18.3.5. Key Product/Services
18.4. Generac Holdings Inc.
18.4.1. Business Overview
18.4.2. Key Revenue and Financials
18.4.3. Recent Developments
18.4.4. Key Personnel
18.4.5. Key Product/Services
18.5. KOHLER Co.
18.5.1. Business Overview
18.5.2. Key Revenue and Financials
18.5.3. Recent Developments
18.5.4. Key Personnel
18.5.5. Key Product/Services
18.6. Himoinsa
18.6.1. Business Overview
18.6.2. Key Revenue and Financials
18.6.3. Recent Developments
18.6.4. Key Personnel
18.6.5. Key Product/Services
18.7. Jubaili Bros
18.7.1. Business Overview
18.7.2. Key Revenue and Financials
18.7.3. Recent Developments
18.7.4. Key Personnel
18.7.5. Key Product/Services
18.8. Doosan Portable Power
18.8.1. Business Overview
18.8.2. Key Revenue and Financials
18.8.3. Recent Developments
18.8.4. Key Personnel
18.8.5. Key Product/Services
18.9. Atlas Copco
18.9.1. Business Overview
18.9.2. Key Revenue and Financials
18.9.3. Recent Developments
18.9.4. Key Personnel
18.9.5. Key Product/Services
18.10. Perkins Engines Company Limited
18.10.1. Business Overview
18.10.2. Key Revenue and Financials
18.10.3. Recent Developments
18.10.4. Key Personnel
18.10.5. Key Product/Services
19. Strategic Recommendations
20. About Us & Disclaimer

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

TechSci Research 社の最新刊レポート


よくあるご質問


TechSci Research社はどのような調査会社ですか?


テックサイリサーチ(TechSci Research)は、カナダ、英国、インドに拠点を持ち、化学、IT、環境、消費財と小売、自動車、エネルギーと発電の市場など、多様な産業や地域を対象とした調査・出版活... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/07/12 10:27

160.11 円

174.44 円

209.47 円

ページTOPに戻る