世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

産業用ソーラーマイクロインバータの世界市場:産業規模、シェア、動向、機会、予測:タイプ別(単相、三相)、接続性別(スタンドアロン、統合)、コンポーネント別(ハードウェア、ソフトウェア)、地域別、競争:2018-2028年


Industrial Solar Micro Inverter Market Global Industry Size, Share, Trends, Opportunity, and Forecast Segmented by Type (Single-Phase, Three-Phase), By Connectivity (Standalone, Integrated), By Component (Hardware, Software), By Region, Competition 2018-2028.

産業用ソーラーマイクロインバーターの世界市場規模は2022年に10.1億ドルに達し、2028年までの年平均成長率は3.48%で、予測期間中に力強い成長が予測されている。需要の高まりを受けて、ソーラー・マイクロインバ... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
TechSci Research
テックサイリサーチ
2023年11月7日 US$4,900
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報・注文方法はこちら
190 英語

 

サマリー

産業用ソーラーマイクロインバーターの世界市場規模は2022年に10.1億ドルに達し、2028年までの年平均成長率は3.48%で、予測期間中に力強い成長が予測されている。需要の高まりを受けて、ソーラー・マイクロインバータ業界では大きな技術革新が起きている。特にテスラは、太陽光を電気に変換するパワーウォールバッテリーを組み込んだソーラールーフ・ソリューションを発表した。このソーラールーフは強化ガラス瓦で構成されており、非ソーラー瓦や通常の板ガラスよりも格段に強度が高い。マイクロインバータは、中央インバータの限界に対処することで、アレイ全体への日陰の影響を最小限に抑えるソリューションを提供する。一日を通して部分的に日陰になる屋根を持つ住宅所有者は、マイクロインバータの利点を検討する説得力のある理由がある。
主な市場促進要因
太陽エネルギーの普及拡大
ソーラー用マイクロインバータの世界市場は、クリーンで持続可能な電源としての太陽エネルギーの採用が増加していることから、大幅な成長を遂げている。持続可能性への懸念による再生可能エネルギー源への世界的なシフトは、太陽光発電を温室効果ガスの排出を緩和し、気候変動に対処するための重要なソリューションとして後押ししています。ソーラー・マイクロ・インバータは、太陽光発電システムの効率と信頼性を高める上で極めて重要な役割を果たしている。
世界各国の政府は、太陽光発電の導入を奨励するため、優遇措置や補助金を実施している。こうした優遇措置には、税額控除、固定価格買取制度、産業用および商業用の太陽光発電設備に対するリベートなどがある。このような政策により、太陽光発電は消費者や企業にとって経済的に魅力的なものとなり、ソーラー・マイクロ・インバータの需要を促進している。太陽エネルギーは、個人や企業にエネルギーの独立性を高めます。ソーラーパネルから電気を利用することで、消費者は化石燃料を主な動力源とする従来の電力網への依存を減らすことができる。ソーラー・マイクロ・インバータは、家庭や企業がソーラー・パネルで発電したエネルギーを最適化し、外部エネルギー源への依存を減らすことを可能にする。
技術の進歩と効率の向上
産業用ソーラー・マイクロ・インバータの世界市場は、マイクロ・インバータ技術の技術的進歩と効率改善が主な要因となって、大きな成長を遂げようとしている。これらの技術革新は産業用ソーラー産業に革命をもたらし、世界中の住宅所有者にとってより魅力的で利用しやすいものとなる。産業用ソーラー・マイクロ・インバータの技術進歩は、システム性能の顕著な向上につながった。最新のマイクロ・インバータには、高周波トランスや高度な電力変換アルゴリズムなどの最先端のエレクトロニクスが組み込まれており、ソーラー・パネルからの直流(DC)を家庭用の交流(AC)に最適変換します。その結果、厳しい環境条件下でも、より高いエネルギー収率と信頼性の高い発電が可能になる。
技術進歩の重要な利点のひとつは、システム監視とデータ分析の強化である。先進的なマイクロ・インバータには、家庭所有者がソーラー・システムの性能をリアルタイムで遠隔監視できるスマート機能が搭載されている。このレベルの透明性により、住宅所有者は問題を迅速に検出し、エネルギー生産を最適化し、システムが最高の効率で稼働することを確実にすることができる。さらに、材料と製造工程の改善により、産業用ソーラー・マイクロ・インバータはより耐久性が高く、長持ちするようになった。これらの進歩により、マイクロインバータの寿命が延び、メンテナンスコストが削減され、住宅所有者の投資収益率が全体的に向上しています。効率の向上もこの市場の成長を支えるもう一つの原動力である。マイクロ・インバーターの設計における最近の技術革新により、変換効率が向上し、ソーラー・パネルが取り込んだエネルギーのより多くが効率的に使用可能な電力に変換されるようになった。これは、太陽光発電の利点を最大化するだけでなく、エネルギーの浪費を減らし、産業用太陽光発電システムをより環境にやさしく、経済的に実行可能なものにしている。
技術や効率の進歩に加え、生産コストの低下により、産業用ソーラー・マイクロ・インバータはより手頃な価格となり、その普及はさらに加速している。規模の経済が発揮されるにつれて、マイクロインバータの製造・設置コストは低下し続け、太陽光発電システムはより幅広い住宅所有者にとってより身近なものとなっている。結論として、世界の産業用ソーラー・マイクロ・インバータ市場は、継続的な技術の進歩と効率の改善により、大幅な成長軌道をたどっている。こうした技術革新により、産業用太陽光発電はより効率的で費用対効果が高く、住宅所有者にとって魅力的なものとなり、よりクリーンで持続可能なエネルギーの未来への道が開かれつつある。
成長する産業用ソーラー市場
産業用ソーラー・マイクロ・インバータの世界市場は、産業用ソーラー市場の拡大が大きな原動力となり、大きな成長を遂げようとしている。再生可能エネルギーが世界的に普及するにつれて、二酸化炭素排出量の削減、エネルギー料金の削減、エネルギー自立のために太陽光発電を利用する家庭が増えている。この産業用太陽光発電設備へのシフトは、ソーラーパネルの効率とシステム全体のパフォーマンスを最適化する上で重要な役割を果たすマイクロインバータの需要を促進している。産業用ソーラー市場の成長を支える主な要因の1つは、環境持続可能性に対する意識の高まりである。気候変動に対する懸念と温室効果ガス排出削減への願望が、住宅所有者を太陽エネルギーシステムへの投資に駆り立てている。さらに、多くの国の政府や規制機関は、産業用太陽光発電の導入を奨励するためにインセンティブ、補助金、有利な政策を提供しており、住宅所有者にとってはより魅力的で手頃な選択肢となっている。
産業用ソーラー・マイクロ・インバータは、これらのシステムの重要なコンポーネントである。ソーラーパネルで生成された直流電流(DC)を交流電流(AC)に変換し、家庭への電力供給や送電網への送電に利用することができる。従来のストリング・インバータとは異なり、マイクロ・インバータは各ソーラー・パネルに設置されるため、エネルギー生産量の増加、システム監視の強化、信頼性の向上といった利点がある。このレベルのきめ細かさにより、住宅所有者は、部分的に日陰になるような状況でもソーラーパネルのエネルギー出力を最大化することができ、最終的に投資収益率の向上につながる。さらに、技術の進歩により、産業用ソーラー・マイクロ・インバータは、より効率的で信頼性が高く、費用対効果に優れています。その結果、住宅所有者は従来のインバータよりもマイクロインバータを選択するようになっており、市場の成長をさらに後押ししている。結論として、産業用ソーラー・マイクロインバータの世界市場は、産業用ソーラー市場の成長とマイクロインバータ技術が提供する数多くの利点により、有望な軌道に乗っている。継続的な技術革新、手頃な価格、有利な政策により、産業用太陽光発電システムの採用は急増し、マイクロインバータの需要を押し上げ、より持続可能でエネルギー効率の高い未来に貢献すると予想される。
主な市場課題
価格に敏感な市場におけるコスト競争
ソーラー用マイクロインバータの世界市場が直面する重要な課題の1つは、コストを考慮した激しい競争である。太陽エネルギーは従来の化石燃料に代わる費用対効果の高い代替エネルギーとみなされることが多く、太陽光発電システムに関しては消費者や企業は価格に非常に敏感である。
特に産業用や小規模商業用の顧客は、太陽光発電システムの設置コストで最も競争力を高めることに主眼を置いている。このため、メーカーは品質と信頼性を維持しながら、ソーラー用マイクロインバータのコストを下げるようプレッシャーをかけている。
メーカー間の競争の結果、利幅が狭くなり、製品の効率、信頼性、機能性の向上を目指した研究開発への投資が難しくなる可能性がある。技術革新とコスト効率のバランスをとることは難しい。メーカーは、技術の進歩に投資する一方で、こうした改良が最終製品のコストを大幅に引き上げないようにしなければならない。
グリッド統合と規制上のハードル
グリッド統合と規制の課題が、ソーラー・マイクロ・インバータの世界市場に大きな障害をもたらしている。各地域の送電網インフラや規制の枠組みは、分散型エネルギー発電の成長に必ずしも合致しているとは限らない。太陽光発電システムの普及が進むにつれ、電力会社にとって送電網の安定性が懸念されるようになる。
ソーラー・マイクロ・インバータは、個々のレベルでは発電量を向上させるが、グリッドに変動をもたらす可能性があるため、グリッド統合と管理のための堅牢なソリューションが必要となる。地域によって、系統連系、安全性、エネルギー計測に関する規制や基準はさまざまです。
メーカーは、ソーラー・マイクロ・インバータがこれらの規制に準拠していることを確認する必要があり、その結果、試験や認証の追加コストが発生する。太陽光エネルギーに対するネットメータリング・プログラムや金融優遇措置の有無や条件は、地域によって大きく異なります。メーカーは、この複雑な状況をうまく切り抜け、自社の製品が地域のインセンティブや規制に適合していることを確認しなければならない。
主な市場動向
スマートでコネクテッドなソーラー・マイクロ・インバータの採用増加
産業用ソーラー・マイクロ・インバータの世界市場は、スマート・コネクテッド・ソーラー・マイクロ・インバータの採用増加により、大きな盛り上がりを見せている。これらの技術的進歩は産業用太陽光発電業界を変革し、太陽光発電システムの効率性、信頼性、使いやすさを向上させている。スマートでコネクテッドなソーラー・マイクロ・インバータは、モノのインターネット(IoT)の力を活用し、住宅所有者にソーラー・エネルギー・システムに対するこれまでにない制御と洞察を提供する。このトレンドがどのように市場成長を牽引しているのか、モニタリングと制御の強化についてご紹介します:スマート・マイクロ・インバータは、ソーラーパネルの性能、エネルギー生産量、システム全体の健全性をリアルタイムで監視できる。住宅所有者は、スマートフォンやコンピューターのユーザーフレンドリーなインターフェースを通じて、このデータにアクセスすることができます。このような透明性の高さにより、より良いシステム管理とあらゆる問題の早期発見が可能になり、最適なエネルギー生産が保証される。
遠隔トラブルシューティング:システム障害やパフォーマンスが最適でない場合、スマート・マイクロ・インバータは多くの場合、リモートで問題を診断することができます。つまり、太陽光発電の設置業者や技術者は、実際に敷地を訪問することなく迅速に問題に対処できるため、ダウンタイムを短縮し、メンテナンス費用を最小限に抑えることができます。エネルギーの最適化:接続されたマイクロインバータは、日陰、温度、パネルの劣化など、リアルタイムの状況に基づいて性能を調整することができます。この最適化により、ソーラーパネルが可能な限り最大限のエネルギーを生産し、住宅所有者の投資収益率を向上させます。グリッド・インテグレーション:スマート・マイクロ・インバータは送電網と通信することができ、高度な送電網管理と、送電網の安定化や需要応答などの機能のサポートを可能にします。これにより、産業用太陽光発電システムは、進化するスマートグリッドインフラストラクチャの不可欠な一部となります。
データインサイト:スマート・マイクロ・インバータによって収集されたデータは、エネルギー消費パターンに関する貴重な洞察を提供し、住宅所有者がエネルギー使用と節約について十分な情報に基づいた意思決定を行うことを可能にします。また、家庭のエネルギー管理システムとの統合も容易になります。信頼性の向上:スマート・マイクロ・インバータは、予知メンテナンス・アラートを提供し、予期せぬシステム故障のリスクを低減します。この信頼性の向上は、住宅所有者にとって重要なセールスポイントであり、普及をさらに後押しする。よりインテリジェントでコネクテッドなエネルギー・ソリューションへの需要が拡大し続ける中、産業用ソーラー・マイクロ・インバータの世界市場もそれに連動して拡大するとみられる。スマートでコネクテッドなマイクロ・インバータは、ソーラー・エネルギー・システムをより身近で魅力的なものにするだけでなく、よりスマートで効率的なエネルギー・エコシステム全体の進化にも貢献する。
エネルギー貯蔵ソリューションの統合
エネルギー貯蔵ソリューションの統合は、世界の産業用ソーラー・マイクロ・インバータ市場の成長を支える主要な原動力になると考えられている。世界がより持続可能で信頼性の高いエネルギー源を求める中、ソーラーパネルとエネルギー貯蔵の組み合わせが人気を集めており、マイクロインバータはこれらの統合システムの効率と機能を最適化する上で重要な役割を果たしている。産業用太陽光発電設備では、リチウムイオン電池などのエネルギー貯蔵ソリューションの人気が高まっている。リチウムイオンバッテリーを使用することで、日中に発電した太陽光エネルギーの余剰分を蓄電し、夜間や太陽光発電量が少ない時間帯に使用することができる。これはエネルギー自給率を高めるだけでなく、送電網の停止や緊急事態に備えたバックアップ電源にもなる。
産業用太陽光発電システムにエネルギー貯蔵を統合するには、ソーラーパネル、蓄電池、家庭間のエネルギーの流れを管理するなどの独自の課題がある。そこで活躍するのがマイクロ・インバータです。従来のストリング・インバータとは異なり、マイクロ・インバータは各ソーラー・パネルに設置されるため、エネルギー生産と配電をより正確に制御することができる。ソーラーパネルで発電された直流電力を効率的に交流電力に変換し、すぐに使用したり、バッテリーに貯蔵したりすることができる。このレベルの制御と柔軟性は、エネルギー貯蔵システムの利点を最大化するために不可欠である。
さらに、マイクロインバータを使用することで、住宅所有者はソーラーパネルと蓄電装置の両方の性能を監視・管理することができる。このリアルタイム・モニタリング機能により、エネルギー・システムが最適に作動し、全体的な効率と費用対効果が向上する。系統回復力とエネルギー自立への関心の高まりも、太陽光と蓄電の統合ソリューションへの需要を後押ししている。マイクロインバータは、系統連系モードとオフグリッドモードの間のシームレスな移行を可能にし、住宅所有者が太陽光発電とエネルギー貯蔵への投資の可能性を最大限に活用できるようにする上で重要な役割を果たします。
政府やエネルギー政策立案者が再生可能エネルギーの導入を推進し続ける中、太陽光+蓄電システムに対するインセンティブや補助金が一般的になりつつある。これはエネルギー貯蔵ソリューションの統合をさらに加速させ、産業用ソーラー・マイクロ・インバータの需要を牽引している。結論として、産業用ソーラーシステムとエネルギー貯蔵ソリューションの統合は、世界の産業用ソーラー・マイクロ・インバータ市場の強力な推進力となっている。マイクロインバータは、効率的なエネルギー変換を可能にし、システム制御を強化し、リアルタイムの監視をサポートすることで、住宅所有者にとってより弾力性があり、持続可能で信頼性の高いエネルギーソリューションへの移行における重要なコンポーネントとなっている。
セグメント別インサイト
タイプ別洞察
単相セグメントがソーラー用マイクロインバータの世界市場で大きなシェアを占めている。ソーラー用マイクロインバータの世界市場における単相セグメントは、業界の重要な成長要素である。ソーラー・マイクロ・インバータは、産業用および小規模商業用太陽光発電システム向けに、ソーラーパネルで発電された直流(DC)電力を交流(AC)電力に変換するように設計されている。これらのマイクロ・インバータは、屋上スペースが限られ、発電要件が低い産業用太陽光発電設備に特に適している。
単相マイクロインバータ市場では、産業部門が大きなシェアを占めている。単相システムは、その費用対効果と設置の容易さから住宅所有者に好まれている。さらに、単相マイクロインバータは、小売店、オフィス、小規模な製造施設などの小規模な商業・産業セットアップで応用されている。この分野では、コスト削減と持続可能性向上のために太陽光エネルギーを採用する企業が増えており、単相マイクロインバータの市場が拡大している。
単相マイクロインバータの拡張性により、ユーザーは少数のソーラーパネルから始め、パネルを追加することでシステムを拡張できるため、柔軟な選択が可能である。各ソーラー・パネルにマイクロ・インバータが搭載されているため、設置が簡単で、システム・セットアップが簡素化されており、技術的専門知識の乏しい住宅所有者や中小企業経営者には特に魅力的である。
コンポーネントの洞察
予測期間中、ハードウェア分野が市場を支配すると予想される。ソーラー・マイクロ・インバータの世界市場におけるハードウェア・セグメントには、ソーラー・マイクロ・インバータを構成する物理的なコンポーネントと材料が含まれる。これらのコンポーネントは、マイクロインバーターシステムの性能、効率、信頼性において重要な役割を果たしている。マイクロインバータの中核部品には、パワーエレクトロニクス、半導体デバイス、制御回路が含まれる。これらのコンポーネントの進歩は、マイクロ・インバータの効率と信頼性を高める機会を提供する。炭化ケイ素(SiC)や窒化ガリウム(GaN)のようなワイドバンドギャップ半導体の開発など、パワーエレクトロニクスの継続的な進歩は、マイクロインバータの高効率化と電力密度の向上を可能にする。
筐体と冷却システムは、温度変化、湿度、埃などの環境要因からマイクロインバータを保護する上で重要な役割を果たします。筐体設計と冷却機構の革新は、製品の耐久性と寿命を大幅に向上させることができる。耐候性に優れた筐体や効果的な冷却ソリューションを設計する傾向は、マイクロインバータの寿命を延ばし、多様な環境条件に対応させるのに役立つ。取り付け金具とコネクタは、マイクロインバータの物理的な取り付けと電気的な接続に不可欠である。これらの部品の革新は、設置を簡素化し、設置時間を短縮し、コストを下げることができる。標準化されたコネクターとプラグアンドプレイ設置ソリューションの傾向は、マイクロインバーターシステムの展開を簡素化し、設置業者とエンドユーザーにとってより利用しやすくする。
地域別洞察
予測期間中、アジア太平洋地域が市場を支配すると予想される。この地域は、電力需要の増加、環境問題、政府のインセンティブなどの要因によって、太陽エネルギーの導入が大幅に増加している。アジア太平洋地域では、産業部門と商業部門の両方で、太陽エネルギーの設置が急速に拡大している。中国、インド、日本、オーストラリア、韓国など、この地域のいくつかの国は、野心的な太陽エネルギー目標と政策を実施しており、その結果、太陽光発電システムの設置が急増している。
世界最大の太陽光発電市場である中国は、クリーンエネルギーへの移行に向けた重要な取り組みを行っており、大規模な太陽光発電設備の設置につながり、ソーラー・マイクロ・インバータの大きな需要を生み出している。政府の政策とインセンティブは、アジア太平洋地域におけるソーラー・マイクロ・インバータ市場の重要な促進要因である。
日本や韓国のような国々は固定価格買取制度を提供し、太陽光発電の価格を保証しているため、産業用および商業用ユーザーがマイクロインバータを備えた太陽光発電システムに投資するインセンティブとなっている。アジア太平洋地域は分散型エネルギー発電を受け入れており、消費地に太陽光発電システムを配備している。ソーラー・マイクロ・インバータはオフグリッドや遠隔地での用途に適しており、集中型送電網へのアクセスが制限されている、またはない地域で信頼性の高い電力源を提供する。
アジア太平洋地域はソーラー・マイクロ・インバータ技術の進歩を目の当たりにしており、同地域の一部のメーカーは技術革新の取り組みをリードしている。メーカー各社はソーラー・マイクロ・インバータの効率を継続的に向上させようと努力しており、その結果、エネルギー収量が向上し、さまざまな環境条件下で性能が向上している。
主要市場プレイヤー
Darfon Electronics Corp.
エンフェーズ・エナジー
サンパワー・コーポレーション
チリコン・パワーLLC
エナジー・コーポレーション・リミテッド
エマソン・エレクトリック社
シュナイダーエレクトリック
パワーワン
SMA ソーラータイプ AG
NEPマイクロインバータ社
レポートの範囲
本レポートでは、産業用ソーラーマイクロインバーターの世界市場を以下のカテゴリーに分類しています:
- 産業用ソーラーマイクロインバーターの世界市場:タイプ別
o 単相
o三相
- 産業用ソーラーマイクロインバーターの世界市場:接続性別
o 独立型
統合型
- 産業用ソーラーマイクロインバータの世界市場:コンポーネント別
o ハードウェア
ソフトウェア
- 産業用ソーラーマイクロインバータの世界市場:地域別
o 北米
 米国
 カナダ
 メキシコ
o アジア太平洋
 中国
 インド
 日本
 韓国
 インドネシア
ヨーロッパ
 ドイツ
 イギリス
 フランス
 ロシア
 スペイン
o 南米
 ブラジル
 アルゼンチン
中東・アフリカ
 サウジアラビア
 南アフリカ
 エジプト
 UAE
 イスラエル
競争状況
企業プロフィール:産業用ソーラーマイクロインバーターの世界市場における主要企業の詳細分析
利用可能なカスタマイズ
Tech Sci Research社の産業用ソーラーマイクロインバータの世界市場レポートは、所定の市場データに基づいて、企業の特定のニーズに応じてカスタマイズを提供します。このレポートでは以下のカスタマイズが可能です:
企業情報
- 追加市場参入企業(最大5社)の詳細分析とプロファイリング

ページTOPに戻る


目次

1. Product Overview
1.1. Market Definition
1.2. Scope of the Market
1.3. Markets Covered
1.4. Years Considered for Study
1.5. Key Market Segmentations
2. Research Methodology
2.1. Objective of the Study
2.2. Baseline Methodology
2.3. Key Industry Partners
2.4. Major Association and Secondary Sources
2.5. Forecasting Methodology
2.6. Data Triangulation & Validation
2.7. Assumptions and Limitations
3. Executive Summary
4. Voice of Customers
5. Global Industrial Solar Micro Inverter Market Outlook
5.1. Market Size & Forecast
5.1.1. By Value
5.2. Market Share & Forecast
5.2.1. By Type (Single-Phase and Three-Phase)
5.2.2. By Connectivity (Standalone and Integrated)
5.2.3. By Component (Hardware & Software)
5.2.4. By Region
5.3. By Company (2022)
5.4. Market Map
6. North America Industrial Solar Micro Inverter Market Outlook
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Value
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By Type
6.2.2. By Connectivity
6.2.3. By Component
6.2.4. By Country
6.3. North America: Country Analysis
6.3.1. United States Industrial Solar Micro Inverter Market Outlook
6.3.1.1. Market Size & Forecast
6.3.1.1.1. By Value
6.3.1.2. Market Share & Forecast
6.3.1.2.1. By Type
6.3.1.2.2. By Connectivity
6.3.1.2.3. By Component
6.3.2. Canada Industrial Solar Micro Inverter Market Outlook
6.3.2.1. Market Size & Forecast
6.3.2.1.1. By Value
6.3.2.2. Market Share & Forecast
6.3.2.2.1. By Type
6.3.2.2.2. By Connectivity
6.3.2.2.3. By Component
6.3.3. Mexico Industrial Solar Micro Inverter Market Outlook
6.3.3.1. Market Size & Forecast
6.3.3.1.1. By Value
6.3.3.2. Market Share & Forecast
6.3.3.2.1. By Type
6.3.3.2.2. By Connectivity
6.3.3.2.3. By Component
7. Asia-Pacific Industrial Solar Micro Inverter Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Type
7.2.2. By Connectivity
7.2.3. By Component
7.2.4. By Country
7.3. Asia-Pacific: Country Analysis
7.3.1. China Industrial Solar Micro Inverter Market Outlook
7.3.1.1. Market Size & Forecast
7.3.1.1.1. By Value
7.3.1.2. Market Share & Forecast
7.3.1.2.1. By Type
7.3.1.2.2. By Connectivity
7.3.1.2.3. By Component
7.3.2. India Industrial Solar Micro Inverter Market Outlook
7.3.2.1. Market Size & Forecast
7.3.2.1.1. By Value
7.3.2.2. Market Share & Forecast
7.3.2.2.1. By Type
7.3.2.2.2. By Connectivity
7.3.2.2.3. By Component
7.3.3. Japan Industrial Solar Micro Inverter Market Outlook
7.3.3.1. Market Size & Forecast
7.3.3.1.1. By Value
7.3.3.2. Market Share & Forecast
7.3.3.2.1. By Type
7.3.3.2.2. By Connectivity
7.3.3.2.3. By Component
7.3.4. South Korea Industrial Solar Micro Inverter Market Outlook
7.3.4.1. Market Size & Forecast
7.3.4.1.1. By Value
7.3.4.2. Market Share & Forecast
7.3.4.2.1. By Type
7.3.4.2.2. By Connectivity
7.3.4.2.3. By Component
7.3.5. Indonesia Industrial Solar Micro Inverter Market Outlook
7.3.5.1. Market Size & Forecast
7.3.5.1.1. By Value
7.3.5.2. Market Share & Forecast
7.3.5.2.1. By Type
7.3.5.2.2. By Connectivity
7.3.5.2.3. By Component
8. Europe Industrial Solar Micro Inverter Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Value
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By Type
8.2.2. By Connectivity
8.2.3. By Component
8.2.4. By Country
8.3. Europe: Country Analysis
8.3.1. Germany Industrial Solar Micro Inverter Market Outlook
8.3.1.1. Market Size & Forecast
8.3.1.1.1. By Value
8.3.1.2. Market Share & Forecast
8.3.1.2.1. By Type
8.3.1.2.2. By Connectivity
8.3.1.2.3. By Component
8.3.2. United Kingdom Industrial Solar Micro Inverter Market Outlook
8.3.2.1. Market Size & Forecast
8.3.2.1.1. By Value
8.3.2.2. Market Share & Forecast
8.3.2.2.1. By Type
8.3.2.2.2. By Connectivity
8.3.2.2.3. By Component
8.3.3. France Industrial Solar Micro Inverter Market Outlook
8.3.3.1. Market Size & Forecast
8.3.3.1.1. By Value
8.3.3.2. Market Share & Forecast
8.3.3.2.1. By Type
8.3.3.2.2. By Connectivity
8.3.3.2.3. By Component
8.3.4. Russia Industrial Solar Micro Inverter Market Outlook
8.3.4.1. Market Size & Forecast
8.3.4.1.1. By Value
8.3.4.2. Market Share & Forecast
8.3.4.2.1. By Type
8.3.4.2.2. By Connectivity
8.3.4.2.3. By Component
8.3.5. Spain Industrial Solar Micro Inverter Market Outlook
8.3.5.1. Market Size & Forecast
8.3.5.1.1. By Value
8.3.5.2. Market Share & Forecast
8.3.5.2.1. By Type
8.3.5.2.2. By Connectivity
8.3.5.2.3. By Component
9. South America Industrial Solar Micro Inverter Market Outlook
9.1. Market Size & Forecast
9.1.1. By Value
9.2. Market Share & Forecast
9.2.1. By Type
9.2.2. By Connectivity
9.2.3. By Component
9.2.4. By Country
9.3. South America: Country Analysis
9.3.1. Brazil Industrial Solar Micro Inverter Market Outlook
9.3.1.1. Market Size & Forecast
9.3.1.1.1. By Value
9.3.1.2. Market Share & Forecast
9.3.1.2.1. By Type
9.3.1.2.2. By Connectivity
9.3.1.2.3. By Component
9.3.2. Argentina Industrial Solar Micro Inverter Market Outlook
9.3.2.1. Market Size & Forecast
9.3.2.1.1. By Value
9.3.2.2. Market Share & Forecast
9.3.2.2.1. By Type
9.3.2.2.2. By Connectivity
9.3.2.2.3. By Component
10. Middle East & Africa Industrial Solar Micro Inverter Market Outlook
10.1. Market Size & Forecast
10.1.1. By Value
10.2. Market Share & Forecast
10.2.1. By Type
10.2.2. By Connectivity
10.2.3. By Component
10.2.4. By Country
10.3. Middle East & Africa: Country Analysis
10.3.1. Saudi Arabia Industrial Solar Micro Inverter Market Outlook
10.3.1.1. Market Size & Forecast
10.3.1.1.1. By Value
10.3.1.2. Market Share & Forecast
10.3.1.2.1. By Type
10.3.1.2.2. By Connectivity
10.3.1.2.3. By Component
10.3.2. South Africa Industrial Solar Micro Inverter Market Outlook
10.3.2.1. Market Size & Forecast
10.3.2.1.1. By Value
10.3.2.2. Market Share & Forecast
10.3.2.2.1. By Type
10.3.2.2.2. By Connectivity
10.3.2.2.3. By Component
10.3.3. UAE Industrial Solar Micro Inverter Market Outlook
10.3.3.1. Market Size & Forecast
10.3.3.1.1. By Value
10.3.3.2. Market Share & Forecast
10.3.3.2.1. By Type
10.3.3.2.2. By Connectivity
10.3.3.2.3. By Component
10.3.4. Israel Industrial Solar Micro Inverter Market Outlook
10.3.4.1. Market Size & Forecast
10.3.4.1.1. By Value
10.3.4.2. Market Share & Forecast
10.3.4.2.1. By Type
10.3.4.2.2. By Connectivity
10.3.4.2.3. By Component
10.3.5. Egypt Industrial Solar Micro Inverter Market Outlook
10.3.5.1. Market Size & Forecast
10.3.5.1.1. By Value
10.3.5.2. Market Share & Forecast
10.3.5.2.1. By Type
10.3.5.2.2. By Connectivity
10.3.5.2.3. By Component
11. Market Dynamics
11.1. Drivers
11.2. Challenge
12. Market Trends & Developments
13. Company Profiles
13.1. Darfon Electronics Corp.
13.1.1. Business Overview
13.1.2. Key Revenue and Financials
13.1.3. Recent Developments
13.1.4. Key Personnel
13.1.5. Key Product/Services
13.2. Enphase Energy Inc
13.2.1. Business Overview
13.2.2. Key Revenue and Financials
13.2.3. Recent Developments
13.2.4. Key Personnel
13.2.5. Key Product/Services
13.3. SunPower Corporation
13.3.1. Business Overview
13.3.2. Key Revenue and Financials
13.3.3. Recent Developments
13.3.4. Key Personnel
13.3.5. Key Product/Services
13.4. Chilicon Power, LLC
13.4.1. Business Overview
13.4.2. Key Revenue and Financials
13.4.3. Recent Developments
13.4.4. Key Personnel
13.4.5. Key Product/Services
13.5. Energy Corporation Limited
13.5.1. Business Overview
13.5.2. Key Revenue and Financials
13.5.3. Recent Developments
13.5.4. Key Personnel
13.5.5. Key Product/Services
13.6. Emerson Electric Company
13.6.1. Business Overview
13.6.2. Key Revenue and Financials
13.6.3. Recent Developments
13.6.4. Key Personnel
13.6.5. Key Product/Services
13.7. Schneider Electric Co
13.7.1. Business Overview
13.7.2. Key Revenue and Financials
13.7.3. Recent Developments
13.7.4. Key Personnel
13.7.5. Key Product/Services
13.8. Power-one Inc.
13.8.1. Business Overview
13.8.2. Key Revenue and Financials
13.8.3. Recent Developments
13.8.4. Key Personnel
13.8.5. Key Product/Services
13.9. SMA Solar Type AG
13.9.1. Business Overview
13.9.2. Key Revenue and Financials
13.9.3. Recent Developments
13.9.4. Key Personnel
13.9.5. Key Product/Services
14. Strategic Recommendations
About Us & Disclaimer

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Global Industrial Solar Micro Inverter Market has valued at USD 1.01 billion in 2022 and is anticipated to project robust growth in the forecast period with a CAGR of 3.48% through 2028. Due to the growing demand, significant innovation is occurring within the solar micro-inverter industry. Notably, Tesla has introduced a solar roof solution, which incorporates a power wall battery to convert sunlight into electricity. The solar roof comprises tempered glass tiles that are notably stronger than non-solar tiles and regular plate glass. By addressing the limitations of central inverters, microinverters offer a solution to minimize the impact of shading on the entire array. Homeowners with roofs that experience partial shade throughout the day have a compelling reason to consider the benefits of micro inverters.
Key Market Drivers
Increasing Adoption of Solar Energy
The Global Solar Micro Inverter Market is witnessing substantial growth attributed to the rising adoption of solar energy as a clean and sustainable power source. The global shift towards renewable energy sources driven by concerns for sustainability has propelled solar power as a crucial solution in mitigating greenhouse gas emissions and addressing climate change. Solar micro inverters play a pivotal role in enhancing the efficiency and reliability of solar PV systems.
Governments worldwide are implementing incentives and subsidies to encourage the adoption of solar energy. These incentives encompass tax credits, feed-in tariffs, and rebates for Industrial and commercial solar installations. Such policies render solar power financially appealing to consumers and businesses, thereby driving the demand for solar micro inverters. Solar energy grants individuals and businesses greater energy independence. By harnessing electricity from solar panels, consumers can reduce their reliance on conventional utility grids predominantly powered by fossil fuels. Solar micro inverters empower homeowners and businesses to optimize the energy generated by their solar panels, diminishing their dependence on external energy sources.
Technological Advancements and Efficiency Improvements
The Global Industrial Solar Micro Inverter Market is set to experience significant growth, primarily fueled by technological advancements and efficiency improvements in micro inverter technology. These innovations are poised to revolutionize the Industrial solar industry, making it more attractive and accessible to homeowners worldwide. Technological advancements in Industrial solar micro inverters have led to notable improvements in system performance. Modern micro inverters incorporate cutting-edge electronics, such as high-frequency transformers and advanced power conversion algorithms, to optimize the conversion of direct current (DC) from solar panels into alternating current (AC) for household use. This results in higher energy yields and more reliable power generation even under challenging environmental conditions.
One key advantage of technological progress is enhanced system monitoring and data analytics. Advanced micro inverters are equipped with smart features that allow homeowners to remotely monitor their solar system's performance in real-time. This level of transparency empowers homeowners to detect issues promptly, optimize energy production, and ensure their system operates at peak efficiency. Moreover, improvements in materials and manufacturing processes have made Industrial solar micro inverters more durable and long-lasting. These advancements increase the lifespan of micro inverters, reducing maintenance costs and enhancing the overall return on investment for homeowners. Efficiency improvements are another driving force behind the growth of this market. Recent innovations in micro inverter design have led to higher conversion efficiencies, meaning more of the energy captured by solar panels is effectively converted into usable electricity. This not only maximizes the benefits of solar power but also reduces energy wastage, making Industrial solar systems more environmentally friendly and economically viable.
In addition to technological and efficiency advancements, declining production costs are making Industrial solar micro inverters more affordable, further accelerating their adoption. As economies of scale come into play, the cost of manufacturing and installing micro inverters continues to decrease, making solar energy systems more accessible to a broader range of homeowners. In conclusion, the global Industrial solar micro inverter market is experiencing a substantial growth trajectory driven by continuous technological advancements and efficiency improvements. These innovations are making Industrial solar power more efficient, cost-effective, and attractive to homeowners, paving the way for a cleaner and more sustainable energy future.
Growing Industrial Solar Market
The global Industrial solar micro inverter market is poised for significant growth, largely driven by the expanding Industrial solar market. As renewable energy sources gain traction worldwide, homeowners are increasingly turning to solar power to reduce their carbon footprint, lower energy bills, and gain energy independence. This shift towards Industrial solar installations is fueling the demand for micro inverters, which play a crucial role in optimizing solar panel efficiency and overall system performance. One of the primary drivers behind the growth of the Industrial solar market is the increasing awareness of environmental sustainability. Concerns about climate change and a desire to reduce greenhouse gas emissions have motivated homeowners to invest in solar energy systems. Additionally, governments and regulatory bodies in many countries are offering incentives, subsidies, and favorable policies to encourage the adoption of Industrial solar power, making it a more appealing and affordable option for homeowners.
Industrial solar micro inverters are a critical component of these systems. They convert the direct current (DC) generated by solar panels into alternating current (AC) that can be used to power homes or fed back into the grid. Unlike traditional string inverters, micro inverters are installed on each solar panel, offering advantages such as increased energy production, enhanced system monitoring, and improved reliability. This level of granularity allows homeowners to maximize the energy output of their solar panels, even in partially shaded conditions, ultimately leading to higher returns on investment. Furthermore, advancements in technology have made Industrial solar micro inverters more efficient, reliable, and cost-effective. As a result, homeowners are increasingly choosing micro inverters over traditional inverters, further boosting market growth. In conclusion, the global Industrial solar micro inverter market is on a promising trajectory, thanks to the growing Industrial solar market and the numerous benefits offered by micro inverter technology. With continued innovation, affordability, and favorable policies, the adoption of Industrial solar systems is expected to surge, propelling the demand for micro inverters and contributing to a more sustainable and energy-efficient future.
Key Market Challenges
Cost Competition in a Price-Sensitive Market
One of the significant challenges faced by the Global Solar Micro Inverter Market is the intense competition driven by cost considerations. Solar energy is often regarded as a cost-effective alternative to conventional fossil fuels, and consumers and businesses are highly price-sensitive when it comes to solar PV systems.
Customers, particularly in Industrial and small commercial segments, primarily focus on attaining the most competitive installation cost for their solar PV systems. This places pressure on manufacturers to reduce the cost of solar micro inverters while upholding quality and reliability.
The competition among manufacturers can result in narrow profit margins, making it difficult to invest in research and development efforts aimed at enhancing product efficiency, reliability, and functionality. Achieving a balance between innovation and cost-efficiency presents challenges. Manufacturers must invest in technological advancements while ensuring that these improvements do not significantly raise the final product's cost.
Grid Integration and Regulatory Hurdles
Grid integration and regulatory challenges pose significant obstacles in the Global Solar Micro Inverter Market. The grid infrastructure and regulatory frameworks in various regions may not always align with the growth of distributed energy generation. As the penetration of solar PV systems increases, grid stability becomes a concern for utility companies.
Solar micro inverters, while improving energy generation at the individual level, can introduce variability into the grid, necessitating robust solutions for grid integration and management. Different regions have diverse regulations and standards regarding grid interconnection, safety, and energy metering.
Manufacturers must ensure that their solar micro inverters comply with these regulations, resulting in additional testing and certification costs. The availability and terms of net metering programs and financial incentives for solar energy can vary widely by region. Manufacturers must navigate this complex landscape to ensure their products align with local incentives and regulations.
Key Market Trends
Increasing Adoption of Smart and Connected Solar Micro Inverters
The Global Industrial Solar Micro Inverter Market is experiencing a significant boost from the increasing adoption of smart and connected solar micro inverters. These technological advancements are transforming the Industrial solar industry, making solar power systems more efficient, reliable, and user-friendly. Smart and connected solar micro inverters leverage the power of the Internet of Things (IoT) to provide homeowners with unprecedented control and insight into their solar energy systems. Here's how this trend is driving market growth, Enhanced Monitoring and Control: Smart micro inverters enable real-time monitoring of solar panel performance, energy production, and overall system health. Homeowners can access this data through user-friendly interfaces on their smartphones or computers. This level of transparency allows for better system management and the early detection of any issues, ensuring optimal energy production.
Remote Troubleshooting: In the event of system faults or suboptimal performance, smart micro inverters can often diagnose the problem remotely. This means that solar installers or technicians can address issues quickly without the need for a physical visit to the property, reducing downtime and minimizing maintenance costs. Energy Optimization: Connected micro inverters can adjust their performance based on real-time conditions, such as shading, temperature, and panel degradation. This optimization ensures that solar panels produce the maximum amount of energy possible, improving the return on investment for homeowners. Grid Integration: Smart micro inverters can communicate with the electrical grid, allowing for advanced grid management and support for functions like grid stabilization and demand response. This makes Industrial solar systems an integral part of the evolving smart grid infrastructure.
Data Insights: The data collected by smart micro inverters can offer valuable insights into energy consumption patterns, enabling homeowners to make informed decisions about energy usage and conservation. It can also facilitate better integration with home energy management systems. Increased Reliability: Smart micro inverters can provide predictive maintenance alerts, reducing the risk of unexpected system failures. This increased reliability is a significant selling point for homeowners and further drives adoption. As the demand for more intelligent and connected energy solutions continues to grow, the Global Industrial Solar Micro Inverter Market is set to expand in tandem. Smart and connected micro inverters not only make solar energy systems more accessible and appealing to homeowners but also contribute to the overall evolution of a smarter and more efficient energy ecosystem.
Integration of Energy Storage Solutions
The integration of energy storage solutions is poised to be a major driving force behind the growth of the Global Industrial Solar Micro Inverter Market. As the world seeks more sustainable and reliable energy sources, the combination of solar panels with energy storage is gaining traction, and micro inverters play a crucial role in optimizing the efficiency and functionality of these integrated systems. Energy storage solutions, such as lithium-ion batteries, are becoming increasingly popular in Industrial solar installations. They allow homeowners to store excess solar energy generated during the day and use it during the night or during periods of low solar production. This not only enhances energy self-sufficiency but also provides a backup power source in case of grid outages or emergencies.
The integration of energy storage with Industrial solar systems presents unique challenges, such as managing the flow of energy between the solar panels, the battery storage, and the home. This is where micro inverters come into play. Unlike traditional string inverters, micro inverters are installed on each solar panel, which allows for more precise control of energy production and distribution. They can efficiently convert DC power generated by solar panels into AC power for immediate use or storage in batteries. This level of control and flexibility is essential for maximizing the benefits of energy storage systems.
Furthermore, micro inverters enable homeowners to monitor and manage the performance of both their solar panels and energy storage units. This real-time monitoring capability ensures that the energy system operates optimally, enhancing overall efficiency and cost-effectiveness. The growing interest in grid resilience and energy independence is also driving the demand for integrated solar and storage solutions. Micro inverters play a vital role in enabling seamless transitions between grid-connected and off-grid modes, allowing homeowners to harness the full potential of their solar and energy storage investments.
As governments and energy policy makers continue to promote renewable energy adoption, incentives and subsidies for solar-plus-storage systems are becoming more common. This further accelerates the integration of energy storage solutions and, in turn, drives the demand for Industrial solar micro inverters. In conclusion, the integration of energy storage solutions with Industrial solar systems is a powerful driver for the Global Industrial Solar Micro Inverter Market. Micro inverters enable efficient energy conversion, enhance system control, and support real-time monitoring, making them a key component in the transition toward more resilient, sustainable, and reliable energy solutions for homeowners.
Segmental Insights
Type Insights
The Single-Phase segment holds a significant market share in the Global Solar Micro Inverter Market. The single-phase segment in the Global Solar Micro Inverter Market is a significant and growing component of the industry. Solar micro inverters are designed to convert direct current (DC) electricity generated by solar panels into alternating current (AC) electricity for Industrial and small-scale commercial solar PV systems. These micro inverters are particularly well-suited for Industrial solar installations with limited rooftop space and lower energy generation requirements.
The Industrial sector holds a substantial share in the single-phase micro inverter market. Single-phase systems are preferred by homeowners due to their cost-effectiveness and ease of installation. Moreover, single-phase micro inverters find applications in small commercial and industrial setups, such as retail stores, offices, and small manufacturing facilities. This sector represents a growing market for single-phase micro inverters as businesses increasingly adopt solar energy to reduce costs and enhance sustainability.
The scalability of single-phase micro inverters allows users to start with a few solar panels and expand their systems by adding more panels, making it a flexible choice. The ease of installation and simplified system setup, where each solar panel is equipped with its micro inverter, is particularly appealing to homeowners and small business owners with limited technical expertise.
Component Insights
Hardware segment is expected to dominate the market during the forecast period. The hardware segment within the Global Solar Micro Inverter Market encompasses the physical components and materials comprising solar micro inverters. These components play a crucial role in the performance, efficiency, and reliability of micro inverter systems. The core components of a micro inverter include power electronics, semiconductor devices, and control circuitry. Advancements in these components present opportunities for enhancing the efficiency and reliability of micro inverters. Ongoing advancements in power electronics, such as the development of wide-bandgap semiconductors like silicon carbide (SiC) and gallium nitride (GaN), enable higher efficiency and power density in micro inverters.
Enclosures and cooling systems play a vital role in safeguarding micro inverters from environmental factors, including temperature variations, humidity, and dust. Innovations in enclosure design and cooling mechanisms can significantly enhance product durability and lifespan. The trend towards designing weather-resistant enclosures and effective cooling solutions helps extend the life of micro inverters, making them suitable for diverse environmental conditions. Mounting hardware and connectors are essential for the physical installation and electrical connection of micro inverters. Innovations in these components can simplify installation, reduce installation time, and lower costs. The trend towards standardized connectors and plug-and-play installation solutions simplifies the deployment of micro inverter systems, making them more accessible to installers and end-users.
Regional Insights
The Asia Pacific region is expected to dominate the market during the forecast period. This region has experienced substantial growth in solar energy adoption, driven by factors such as rising electricity demand, environmental concerns, and government incentives. Asia-Pacific has witnessed rapid expansion of solar energy installations, both in Industrial and commercial sectors. Several countries in the region, including China, India, Japan, Australia, and South Korea, have implemented ambitious solar energy goals and policies, resulting in a surge in solar PV system installations.
China, being the largest solar market globally, has made significant efforts to transition towards clean energy, leading to massive solar installations and creating substantial demand for solar micro inverters. Government policies and incentives are crucial drivers of the Solar Micro Inverter Market in the Asia-Pacific region.
Countries like Japan and South Korea offer feed-in tariffs, guaranteeing prices for solar energy generation, thereby incentivizing Industrial and commercial users to invest in solar PV systems with micro inverters. The Asia-Pacific region has embraced distributed energy generation, deploying solar PV systems at the point of consumption. Solar micro inverters are well-suited for off-grid and remote applications, providing a reliable source of electricity in areas with limited or no access to the centralized grid.
The Asia-Pacific region has witnessed advancements in solar micro inverter technology, with some manufacturers in the region leading innovation efforts. Manufacturers strive to continually improve the efficiency of solar micro inverters, resulting in higher energy yields and better performance under varying environmental conditions.
Key Market Players
Darfon Electronics Corp.
Enphase Energy Inc
SunPower Corporation
Chilicon Power, LLC
Energy Corporation Limited
Emerson Electric Company.
Schneider Electric Co
Power-one Inc.
SMA Solar Type AG
NEP Microinverter Inc.
Report Scope:
In this report, the Global Industrial Solar Micro Inverter Market has been segmented into the following categories, in addition to the industry trends which have also been detailed below:
• Global Industrial Solar Micro Inverter Market, By Type:
o Single-Phase
o Three-Phase
• Global Industrial Solar Micro Inverter Market, By Connectivity:
o Standalone
o Integrated
• Global Industrial Solar Micro Inverter Market, By Component:
o Hardware
o Software
• Global Industrial Solar Micro Inverter Market, By Region:
o North America
 United States
 Canada
 Mexico
o Asia-Pacific
 China
 India
 Japan
 South Korea
 Indonesia
o Europe
 Germany
 United Kingdom
 France
 Russia
 Spain
o South America
 Brazil
 Argentina
o Middle East & Africa
 Saudi Arabia
 South Africa
 Egypt
 UAE
 Israel
Competitive Landscape
Company Profiles: Detailed analysis of the major companies present in the Global Industrial Solar Micro Inverter Market.
Available Customizations:
Global Industrial Solar Micro Inverter Market report with the given market data, Tech Sci Research offers customizations according to a company's specific needs. The following customization options are available for the report:
Company Information
• Detailed analysis and profiling of additional market players (up to five).



ページTOPに戻る


Table of Contents

1. Product Overview
1.1. Market Definition
1.2. Scope of the Market
1.3. Markets Covered
1.4. Years Considered for Study
1.5. Key Market Segmentations
2. Research Methodology
2.1. Objective of the Study
2.2. Baseline Methodology
2.3. Key Industry Partners
2.4. Major Association and Secondary Sources
2.5. Forecasting Methodology
2.6. Data Triangulation & Validation
2.7. Assumptions and Limitations
3. Executive Summary
4. Voice of Customers
5. Global Industrial Solar Micro Inverter Market Outlook
5.1. Market Size & Forecast
5.1.1. By Value
5.2. Market Share & Forecast
5.2.1. By Type (Single-Phase and Three-Phase)
5.2.2. By Connectivity (Standalone and Integrated)
5.2.3. By Component (Hardware & Software)
5.2.4. By Region
5.3. By Company (2022)
5.4. Market Map
6. North America Industrial Solar Micro Inverter Market Outlook
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Value
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By Type
6.2.2. By Connectivity
6.2.3. By Component
6.2.4. By Country
6.3. North America: Country Analysis
6.3.1. United States Industrial Solar Micro Inverter Market Outlook
6.3.1.1. Market Size & Forecast
6.3.1.1.1. By Value
6.3.1.2. Market Share & Forecast
6.3.1.2.1. By Type
6.3.1.2.2. By Connectivity
6.3.1.2.3. By Component
6.3.2. Canada Industrial Solar Micro Inverter Market Outlook
6.3.2.1. Market Size & Forecast
6.3.2.1.1. By Value
6.3.2.2. Market Share & Forecast
6.3.2.2.1. By Type
6.3.2.2.2. By Connectivity
6.3.2.2.3. By Component
6.3.3. Mexico Industrial Solar Micro Inverter Market Outlook
6.3.3.1. Market Size & Forecast
6.3.3.1.1. By Value
6.3.3.2. Market Share & Forecast
6.3.3.2.1. By Type
6.3.3.2.2. By Connectivity
6.3.3.2.3. By Component
7. Asia-Pacific Industrial Solar Micro Inverter Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Type
7.2.2. By Connectivity
7.2.3. By Component
7.2.4. By Country
7.3. Asia-Pacific: Country Analysis
7.3.1. China Industrial Solar Micro Inverter Market Outlook
7.3.1.1. Market Size & Forecast
7.3.1.1.1. By Value
7.3.1.2. Market Share & Forecast
7.3.1.2.1. By Type
7.3.1.2.2. By Connectivity
7.3.1.2.3. By Component
7.3.2. India Industrial Solar Micro Inverter Market Outlook
7.3.2.1. Market Size & Forecast
7.3.2.1.1. By Value
7.3.2.2. Market Share & Forecast
7.3.2.2.1. By Type
7.3.2.2.2. By Connectivity
7.3.2.2.3. By Component
7.3.3. Japan Industrial Solar Micro Inverter Market Outlook
7.3.3.1. Market Size & Forecast
7.3.3.1.1. By Value
7.3.3.2. Market Share & Forecast
7.3.3.2.1. By Type
7.3.3.2.2. By Connectivity
7.3.3.2.3. By Component
7.3.4. South Korea Industrial Solar Micro Inverter Market Outlook
7.3.4.1. Market Size & Forecast
7.3.4.1.1. By Value
7.3.4.2. Market Share & Forecast
7.3.4.2.1. By Type
7.3.4.2.2. By Connectivity
7.3.4.2.3. By Component
7.3.5. Indonesia Industrial Solar Micro Inverter Market Outlook
7.3.5.1. Market Size & Forecast
7.3.5.1.1. By Value
7.3.5.2. Market Share & Forecast
7.3.5.2.1. By Type
7.3.5.2.2. By Connectivity
7.3.5.2.3. By Component
8. Europe Industrial Solar Micro Inverter Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Value
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By Type
8.2.2. By Connectivity
8.2.3. By Component
8.2.4. By Country
8.3. Europe: Country Analysis
8.3.1. Germany Industrial Solar Micro Inverter Market Outlook
8.3.1.1. Market Size & Forecast
8.3.1.1.1. By Value
8.3.1.2. Market Share & Forecast
8.3.1.2.1. By Type
8.3.1.2.2. By Connectivity
8.3.1.2.3. By Component
8.3.2. United Kingdom Industrial Solar Micro Inverter Market Outlook
8.3.2.1. Market Size & Forecast
8.3.2.1.1. By Value
8.3.2.2. Market Share & Forecast
8.3.2.2.1. By Type
8.3.2.2.2. By Connectivity
8.3.2.2.3. By Component
8.3.3. France Industrial Solar Micro Inverter Market Outlook
8.3.3.1. Market Size & Forecast
8.3.3.1.1. By Value
8.3.3.2. Market Share & Forecast
8.3.3.2.1. By Type
8.3.3.2.2. By Connectivity
8.3.3.2.3. By Component
8.3.4. Russia Industrial Solar Micro Inverter Market Outlook
8.3.4.1. Market Size & Forecast
8.3.4.1.1. By Value
8.3.4.2. Market Share & Forecast
8.3.4.2.1. By Type
8.3.4.2.2. By Connectivity
8.3.4.2.3. By Component
8.3.5. Spain Industrial Solar Micro Inverter Market Outlook
8.3.5.1. Market Size & Forecast
8.3.5.1.1. By Value
8.3.5.2. Market Share & Forecast
8.3.5.2.1. By Type
8.3.5.2.2. By Connectivity
8.3.5.2.3. By Component
9. South America Industrial Solar Micro Inverter Market Outlook
9.1. Market Size & Forecast
9.1.1. By Value
9.2. Market Share & Forecast
9.2.1. By Type
9.2.2. By Connectivity
9.2.3. By Component
9.2.4. By Country
9.3. South America: Country Analysis
9.3.1. Brazil Industrial Solar Micro Inverter Market Outlook
9.3.1.1. Market Size & Forecast
9.3.1.1.1. By Value
9.3.1.2. Market Share & Forecast
9.3.1.2.1. By Type
9.3.1.2.2. By Connectivity
9.3.1.2.3. By Component
9.3.2. Argentina Industrial Solar Micro Inverter Market Outlook
9.3.2.1. Market Size & Forecast
9.3.2.1.1. By Value
9.3.2.2. Market Share & Forecast
9.3.2.2.1. By Type
9.3.2.2.2. By Connectivity
9.3.2.2.3. By Component
10. Middle East & Africa Industrial Solar Micro Inverter Market Outlook
10.1. Market Size & Forecast
10.1.1. By Value
10.2. Market Share & Forecast
10.2.1. By Type
10.2.2. By Connectivity
10.2.3. By Component
10.2.4. By Country
10.3. Middle East & Africa: Country Analysis
10.3.1. Saudi Arabia Industrial Solar Micro Inverter Market Outlook
10.3.1.1. Market Size & Forecast
10.3.1.1.1. By Value
10.3.1.2. Market Share & Forecast
10.3.1.2.1. By Type
10.3.1.2.2. By Connectivity
10.3.1.2.3. By Component
10.3.2. South Africa Industrial Solar Micro Inverter Market Outlook
10.3.2.1. Market Size & Forecast
10.3.2.1.1. By Value
10.3.2.2. Market Share & Forecast
10.3.2.2.1. By Type
10.3.2.2.2. By Connectivity
10.3.2.2.3. By Component
10.3.3. UAE Industrial Solar Micro Inverter Market Outlook
10.3.3.1. Market Size & Forecast
10.3.3.1.1. By Value
10.3.3.2. Market Share & Forecast
10.3.3.2.1. By Type
10.3.3.2.2. By Connectivity
10.3.3.2.3. By Component
10.3.4. Israel Industrial Solar Micro Inverter Market Outlook
10.3.4.1. Market Size & Forecast
10.3.4.1.1. By Value
10.3.4.2. Market Share & Forecast
10.3.4.2.1. By Type
10.3.4.2.2. By Connectivity
10.3.4.2.3. By Component
10.3.5. Egypt Industrial Solar Micro Inverter Market Outlook
10.3.5.1. Market Size & Forecast
10.3.5.1.1. By Value
10.3.5.2. Market Share & Forecast
10.3.5.2.1. By Type
10.3.5.2.2. By Connectivity
10.3.5.2.3. By Component
11. Market Dynamics
11.1. Drivers
11.2. Challenge
12. Market Trends & Developments
13. Company Profiles
13.1. Darfon Electronics Corp.
13.1.1. Business Overview
13.1.2. Key Revenue and Financials
13.1.3. Recent Developments
13.1.4. Key Personnel
13.1.5. Key Product/Services
13.2. Enphase Energy Inc
13.2.1. Business Overview
13.2.2. Key Revenue and Financials
13.2.3. Recent Developments
13.2.4. Key Personnel
13.2.5. Key Product/Services
13.3. SunPower Corporation
13.3.1. Business Overview
13.3.2. Key Revenue and Financials
13.3.3. Recent Developments
13.3.4. Key Personnel
13.3.5. Key Product/Services
13.4. Chilicon Power, LLC
13.4.1. Business Overview
13.4.2. Key Revenue and Financials
13.4.3. Recent Developments
13.4.4. Key Personnel
13.4.5. Key Product/Services
13.5. Energy Corporation Limited
13.5.1. Business Overview
13.5.2. Key Revenue and Financials
13.5.3. Recent Developments
13.5.4. Key Personnel
13.5.5. Key Product/Services
13.6. Emerson Electric Company
13.6.1. Business Overview
13.6.2. Key Revenue and Financials
13.6.3. Recent Developments
13.6.4. Key Personnel
13.6.5. Key Product/Services
13.7. Schneider Electric Co
13.7.1. Business Overview
13.7.2. Key Revenue and Financials
13.7.3. Recent Developments
13.7.4. Key Personnel
13.7.5. Key Product/Services
13.8. Power-one Inc.
13.8.1. Business Overview
13.8.2. Key Revenue and Financials
13.8.3. Recent Developments
13.8.4. Key Personnel
13.8.5. Key Product/Services
13.9. SMA Solar Type AG
13.9.1. Business Overview
13.9.2. Key Revenue and Financials
13.9.3. Recent Developments
13.9.4. Key Personnel
13.9.5. Key Product/Services
14. Strategic Recommendations
About Us & Disclaimer

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

TechSci Research 社の最新刊レポート


よくあるご質問


TechSci Research社はどのような調査会社ですか?


テックサイリサーチ(TechSci Research)は、カナダ、英国、インドに拠点を持ち、化学、IT、環境、消費財と小売、自動車、エネルギーと発電の市場など、多様な産業や地域を対象とした調査・出版活... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/07/12 10:27

160.11 円

174.44 円

209.47 円

ページTOPに戻る