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中東のクリーニングサービス市場:サービスタイプ別(窓拭き、掃除機掛け、床ケア、清掃、カーペット&椅子張り、その他サービス)、エンドユース別(住宅、産業、商業)、入札分布別(公共、民間)、クリーニングタイプ別(マンニング、実績ベース)、国別、競争、予測、機会、2028年F


Middle East Cleaning Services Market By Service Type (Window Cleaning, Vacuuming, Floor Care, Janitorial, Carpet & Upholstery, and Other Services), By End Use (Residential, Industrial, Commercial), By Tender Distribution (Public, Private), By Cleaning Type (Manning, Performance-Based), By Country, Competition, Forecast & Opportunities, 2028F

中東のクリーニングサービス市場は予測期間2024-2028年に高いCAGRを記録すると予測されている。 クリーニングとは、場所や対象物から汚れ、細菌、その他の汚染物質などの不純物を除去するプロセスである。清掃は... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
TechSci Research
テックサイリサーチ
2023年10月3日 US$4,400
シングルユーザライセンス
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140 英語

 

サマリー

中東のクリーニングサービス市場は予測期間2024-2028年に高いCAGRを記録すると予測されている。
クリーニングとは、場所や対象物から汚れ、細菌、その他の汚染物質などの不純物を除去するプロセスである。清掃は様々な環境と方法で行われる。清掃の分野では、何人もの人が働いています。窓拭き、床拭き、掃除機がけ、家具のクリーニング、カーペットのクリーニング、エアダクトの清掃、水濡れの修理、その他関連する作業はすべて清掃サービスに含まれる。これらのサービスを利用するのは、商業施設と住宅の両方の顧客である。オフィス、学校、病院、大学、医療施設、大型小売店、小型小売店などが商業用顧客の例である。こうしたサービスのニーズは、人々の多忙なライフスタイルの結果として高まっている。
中東地域では、バーレーンは大きな可能性を秘めた国である。2020年4月に公共エリアの消毒を目的とした消毒プログラムを開始するなど、政府による予防的・予防的措置により、COVID-19の流行時には、除菌・消毒サービスを含む清掃サービス市場が急拡大した。このプロジェクトの一環として政府が実施した44の研修を通じて、清掃業者や民間企業の322人が消毒に関する研修を受けた。
バーレーンで現在使用されている洗浄技術
パンデミックに対応して、ピエールと名付けられた技術は、オゾン発生器と空気清浄機の採用に変わった。この技術により、ウイルス感染の危険性が減少する。特にチェックアウトの後は、これらが役に立つ。その他にも、喫煙や強力な香料の臭い、ペンキの臭いなどを取り除く技術も使われており、次の来客が新鮮で清潔な空間に滞在しているように感じられるようになっている。リクエストがハウスキーピング担当者に直接なされることで、清掃チームがリクエストに対応するためのターンアラウンド・タイムが短縮される。このアプローチの効率性は、顧客の幸福度を向上させる。訪問者がチェックアウトした後、部屋の完全な清掃と消毒を保証するもう一つの効率的なアプローチは、UVランプである。バーレーンはハウスキーピングの面で長い道のりを歩んでおり、日々強くなっている。バーレーンにはそれなりの困難もあるが、そうした困難があるからこそ、サプライヤーや販売業者は機が熟した市場で新たな扉を開くことができる。そのため、バーレーンでは清掃サービスの市場成長が期待されている。
バーレーンの家事代行シナリオ
バーレーンでは、ハウスキーピング業界はここ数年、特にパンデミックの間に大きく変化した。清掃に関する方針や慣行はすべて着実に改善された。パンデミックの蔓延を食い止めるために、必要な安全策が講じられた。交差汚染を避けるため、洗浄だけでなく、洗浄後に特定の化学薬品ですべての表面を除菌することも重視された。
活況を呈する観光・ホスピタリティ部門
サウジアラビア
インフラ拡張のための莫大な投資により、中東の観光・ホスピタリティ部門は成長を続けている。サウジアラビア王国(KSA)は、観光客の誘致と経済の向上という2つの目的を掲げてこうした支出を行うことで、2022年9月に開催されたインテリアデザインや家具などの見本市「INDEXサウジアラビア」の準備を進めている。政府は、観光客を増やし、国の観光・ホスピタリティ・インフラを改善するため、芸術、レクリエーション、エンターテインメントへの取り組みに8億1,000万米ドルを割り当てた。観光省、サウジ観光局、観光開発基金によると、2030年までに旅行・観光産業はGDPの10%以上に貢献すると予測されている。
アラブ首長国連邦
政府はインフラ整備に多額の資金を投じており、これがドバイの観光・ホスピタリティ部門の成長を支えている。こうした投資は、外国からの投資を見込んで行われたもので、同時に観光客を誘致し、2022年3月に終了した国際イベント「ドバイ・エキスポ2020」の準備も進めている。ドバイ観光戦略2025」や「ドバイ2040都市マスタープラン」など、ドバイの観光客数を増やし、国内の観光・ホスピタリティ・インフラを134%成長させることを目指す計画が、UAEの観光・ホスピタリティ部門を向上させている。グローバル・トラベル&ツーリズム・カウンシルは、2027年にはUAEの旅行・観光セクターは約720億米ドルの収益を上げ、GDPに12.7%貢献すると予測している。その結果、今後数年間は、観光・ホスピタリティ部門の成長がUAEのクリーニング・サービス市場を牽引することが予想される。シャルジャはまた、工業地帯、新規観光プロジェクト、小売インフラ、地元住宅セクターの成長からも大きな影響を受けている。MleihaのMoon Retreat、KhorfakkanのAl Suhub Rest House、Kalba Waterfront、その他の主要な観光関連プロジェクトはすべて、シャルジャ商業観光開発局(SCTDA)によって発表されている。これらの要因により、予測期間中にシャルジャの清掃サービスの需要が高まると予想される。
カタール
最近カタールで開催されたFIFAワールドカップ2022は、同国の清掃サービスに影響を与えた主な要因の1つである。スポーツアリーナ、練習場、その他のインフラの建設により、清掃サービスや造園を含む施設管理が全国的に増加した。大会を開催するために、通常、年間国産生産量の10%以上がインフラ整備に投資された。例えば、同国は同大会のために4万人収容のモジュラー式アリーナを建設し、座席、スナックスタンド、トイレ、売店、その他の設備を完備した。カタールは国のインフラ整備に約2200億米ドルを投資している。そのため、清掃サービスの需要は今後数年間で増加すると予想される。
高まるスマートシティ構想
サウジアラビア
サウジアラビアは、「サウジ・ビジョン2030」や、持続可能なインフラ整備を支援する紅海開発プロジェクトやアブドラ国王経済都市などの都市レベルのプログラムに沿って、国内各地にスマートで持続可能な都市を多数建設する意向だ。サウジアラビアによると、「スマートシティ」とは、環境を優先し、最新のICT(情報通信技術)やIoT(モノのインターネット)と技術的に統合された都市開発の取り組みである。Al-Qiddiya、Entertainment City、Neom、Al Faisaliah City、King Abdullah Financial District、Dahiyat Al Fursan、Makkah、Riyadh、Jeddah、Al-Madinah、Al-Ahsaのスマートシティ化などの主要な取り組みにより、サウジアラビアはスマートシティ開発で大きく前進した。その結果、サウジアラビアで計画されているスマートで持続可能なコミュニティの建設では、グリーンビルディング基準が採用されている。このような高い目標は、サウジアラビアの公認清掃サービス会社に大きな可能性をもたらすはずだ。
アラブ首長国連邦
持続可能なインフラ整備を奨励する「ドバイ2040都市マスタープラン」や「アブダビ経済ビジョン2030」といった都市レベルの取り組みと直接一致する形で、UAEは国内各地に持続可能なスマートシティを建設したいと考えている。UAEは「スマートシティ」を、環境を優先し、モノのインターネットや現代のICT(情報通信技術)(IoT)と技術的に統合された都市計画の取り組みと定義している。これらは、ドバイの「サステナブル・シティ・プロジェクト」やアブダビの「マスダール・シティ・プロジェクト」とともに、UAEがスマートシティ開発のために行った重要な取り組みのほんの一握りにすぎない。また、ドバイはデザート・ロード・シティに首長国人と外国人向けに3万戸の住宅を建設した。UAEは、2030年までに二酸化炭素排出量を30%削減したいと考えている。その結果、国家が計画するスマートで持続可能なコミュニティの建設において、グリーンビルディングの基準が守られている。UAEの清掃サービス部門は、このような取り組みからかなりの利益を得られると予測されている。
カタール
カタールは、スマートシティのインフラや、クリーンテック、IoT、スマートモビリティ、人工知能などの最先端技術に多額の投資を行っている。オンライン・イベントで講演した専門家によると、カタール・フリーゾーン庁(QFZA)は、国の目標達成を支援する技術クラスターを創出するため、国際企業の誘致、提携、投資に経済発展の努力を集中している。3万1,000平方メートルに及ぶ55億米ドルの複合施設であるムシャイレブ・ダウンタウンと、38平方キロメートルに及ぶ450億米ドルのスマートメトロポリスであるルサイル・シティは、カタールで現在建設中の2つの重要な未来のスマートシティである。2030年までにこのプロジェクトは稼動する見通しで、2024~2028年の予測期間中、中東のクリーニングサービス市場を牽引することになる。
市場セグメント
中東のクリーニングサービス市場は、サービスタイプ、エンドユース、入札分布、クリーニングタイプ、国に区分される。サービスタイプ別では、窓拭き、掃除機掛け、床ケア、清掃、カーペット&椅子張り、その他のサービスに区分される。エンドユースに基づくと、市場はさらに住宅用、産業用、商業用に区分される。入札分布に基づいて、市場はさらに公共とサービスに二分される。清掃タイプに基づき、市場は有人型とパフォーマンス型に区分される。また、サウジアラビア、アラブ首長国連邦、カタール、バーレーン、トルコ、クウェート、イスラエル、イラン、その他の国々に区分される。イスラエル、イラン、その他の中東地域。

市場プレイヤー
中東清掃サービス市場の主な市場プレーヤーは、Middle East Cleaning Co, Al Fajer Facilities Management, New HigiTech Middle East LLC, Media Fusion LLC, Dussmann Gulf LLC, New Plus Point Building Cleaning Services LLC, GoGreen Cleaning Services UAE, CleaningCompany.AE, Clay House Services, Modern Global Cleaning Co.W.L.L.、Spectrum Cleaning Company WLL、Bleach Cleaning Services、National Cleaning Company、Tanqia Cleaning Services、Spring Cleaning Services。良好な市場成長を達成するために、積極的な企業は、製品の発売、合併、パートナーシップなどの有機的な戦術を採用しています。
レポートの範囲
本レポートでは、中東のクリーニングサービス市場を以下のカテゴリーに分類し、さらに業界動向についても詳述しています:
- 中東のクリーニングサービス市場:サービスタイプ別
o 窓拭き
o 掃除機がけ
o フロアケア
o 掃除
o カーペット&椅子張り
o その他
- 中東の清掃サービス市場:最終用途別
o 住宅
o 工業用
o 商業
- 中東の清掃サービス市場:入札流通別
o 公共
o 民間
- 中東の清掃サービス市場:清掃タイプ別
o マンニング
o パフォーマンスベース
- 中東の清掃サービス市場:国別
o サウジアラビア
o UAE
o カタール
o バーレーン
o トルコ
o クウェート
o イスラエル
o イラン
o その他の中東地域
競合状況
企業プロフィール:中東のクリーニングサービス市場における主要企業の詳細分析
利用可能なカスタマイズ
Tech Sci Research社は、企業の特定のニーズに応じてカスタマイズを提供しています。このレポートでは以下のカスタマイズが可能です:
企業情報
- 追加市場参入企業(最大5社)の詳細分析とプロファイリング

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目次

1. Service Overview
1.1. Market Definition
1.2. Scope of the Market
1.2.1. Markets Covered
1.2.2. Years Considered for Study
1.2.3. Key Market Segmentations
2. Research Methodology
2.1. Objective of the Study
2.2. Baseline Methodology
2.3. Key Industry Partners
2.4. Major Association and Secondary Sources
2.5. Forecasting Methodology
2.6. Data Triangulation & Validation
2.7. Assumptions and Limitations
3. Impact of COVID-19 on the Middle East Cleaning Services Market
4. Executive Summary
5. Voice of Customer
6. Middle East Cleaning Services Market Outlook
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Value
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By Service Type (Window Cleaning, Vacuuming, Floor Care, Janitorial, Carpet & Upholstery, and Other Services)
6.2.2. By End Use (Residential, Industrial, Commercial)
6.2.3. By Tender Distribution (Public, Private)
6.2.4. By Contract Type (Manning, Performance-Based)
6.2.5. By Country (Saudi Arabia, UAE, Qatar, Bahrain, Turkey, Kuwait. Israel, Iran and Rest of Middle East)
6.3. By Company (2022)
6.4. Market Map
7. Saudi Arabia Cleaning Services Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Service Type
7.2.2. By End Use
7.2.3. By Tender Distribution
7.2.4. By Contract Type
8. UAE Cleaning Services Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Value
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By Service Type
8.2.2. By End Use
8.2.3. By Tender Distribution
8.2.4. By Contract Type
9. Qatar Cleaning Services Market Outlook
9.1. Market Size & Forecast
9.1.1. By Value
9.2. Market Share & Forecast
9.2.1. By Service Type
9.2.2. By End Use
9.2.3. By Tender Distribution
9.2.4. By Contract Type
10. Bahrain Cleaning Services Market Outlook
10.1. Market Size & Forecast
10.1.1. By Value
10.2. Market Share & Forecast
10.2.1. By Service Type
10.2.2. By End Use
10.2.3. By Tender Distribution
10.2.4. By Contract Type
11. Turkey Cleaning Services Market Outlook
11.1. Market Size & Forecast
11.1.1. By Value
11.2. Market Share & Forecast
11.2.1. By Service Type
11.2.2. By End Use
11.2.3. By Tender Distribution
11.2.4. By Contract Type
12. Kuwait Cleaning Services Market Outlook
12.1. Market Size & Forecast
12.1.1. By Value
12.2. Market Share & Forecast
12.2.1. By Service Type
12.2.2. By End Use
12.2.3. By Tender Distribution
12.2.4. By Contract Type
13. Israel Cleaning Services Market Outlook
13.1. Market Size & Forecast
13.1.1. By Value
13.2. Market Share & Forecast
13.2.1. By Service Type
13.2.2. By End Use
13.2.3. By Tender Distribution
13.2.4. By Contract Type
14. Iran Cleaning Services Market Outlook
14.1. Market Size & Forecast
14.1.1. By Value
14.2. Market Share & Forecast
14.2.1. By Service Type
14.2.2. By End Use
14.2.3. By Tender Distribution
14.2.4. By Contract Type
15. Market Dynamics
15.1. Drivers
15.2. Challenges
16. Market Trends & Developments
17. Policy & Regulatory Landscape
18. Company Profiles
18.1. Middle East Cleaning Co
18.1.1. Business Overview
18.1.2. Key Revenue (If Available)
18.1.3. Recent Developments
18.1.4. Key Personnel
18.1.5. Key Product/Service Offered
18.2. Al Fajer Facilities Management
18.2.1. Business Overview
18.2.2. Key Revenue (If Available)
18.2.3. Recent Developments
18.2.4. Key Personnel
18.2.5. Key Product/Service Offered
18.3. New HigiTech Middle East LLC
18.3.1. Business Overview
18.3.2. Key Revenue (If Available)
18.3.3. Recent Developments
18.3.4. Key Personnel
18.3.5. Key Product/Service Offered
18.4. Media Fusion LLC
18.4.1. Business Overview
18.4.2. Key Revenue (If Available)
18.4.3. Recent Developments
18.4.4. Key Personnel
18.4.5. Key Product/Service Offered
18.5. Dussmann Gulf LLC
18.5.1. Business Overview
18.5.2. Key Revenue (If Available)
18.5.3. Recent Developments
18.5.4. Key Personnel
18.5.5. Key Product/Service Offered
18.6. New Plus Point Building Cleaning Services LLC
18.6.1. Business Overview
18.6.2. Key Revenue (If Available)
18.6.3. Recent Developments
18.6.4. Key Personnel
18.6.5. Key Product/Service Offered
18.7. GoGreen Cleaning Services UAE
18.7.1. Business Overview
18.7.2. Key Revenue (If Available)
18.7.3. Recent Developments
18.7.4. Key Personnel
18.7.5. Key Product/Service Offered
18.8. CleaningCompany.AE
18.8.1. Business Overview
18.8.2. Key Revenue (If Available)
18.8.3. Recent Developments
18.8.4. Key Personnel
18.8.5. Key Product/Service Offered
18.9. Clay House Services
18.9.1. Business Overview
18.9.2. Key Revenue (If Available)
18.9.3. Recent Developments
18.9.4. Key Personnel
18.9.5. Key Product/Service Offered
18.10. Modern Global Cleaning Co. W.L.L
18.10.1. Business Overview
18.10.2. Key Revenue (If Available)
18.10.3. Recent Developments
18.10.4. Key Personnel
18.10.5. Key Product/Service Offered
18.11. Spectrum Cleaning Company WLL
18.11.1. Business Overview
18.11.2. Key Revenue (If Available)
18.11.3. Recent Developments
18.11.4. Key Personnel
18.11.5. Key Product/Service Offered
18.12. Bleach Cleaning Services
18.12.1. Business Overview
18.12.2. Key Revenue (If Available)
18.12.3. Recent Developments
18.12.4. Key Personnel
18.12.5. Key Product/Service Offered
18.13. National Cleaning Company
18.13.1. Business Overview
18.13.2. Key Revenue (If Available)
18.13.3. Recent Developments
18.13.4. Key Personnel
18.13.5. Key Product/Service Offered
18.14. Tanqia Cleaning Services
18.14.1. Business Overview
18.14.2. Key Revenue (If Available)
18.14.3. Recent Developments
18.14.4. Key Personnel
18.14.5. Key Product/Service Offered
18.15. Spring Cleaning Services
18.15.1. Business Overview
18.15.2. Key Revenue (If Available)
18.15.3. Recent Developments
18.15.4. Key Personnel
18.15.5. Key Product/Service Offered
19. Strategic Recommendations
20. About Us & Disclaimer
(Note: The companies list can be customized based on the client requirements.)

 

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Summary

Middle East Cleaning Services Market is anticipated to register a high CAGR during the forecast period 2024-2028.
Cleaning is the process of removing impurities from a place or an object, such as dirt, germs, and other contaminants. Cleaning may be done in many different settings and ways. There are several people employed in the cleaning sector. Window washing, floor mopping, vacuuming, cleaning furniture, cleaning carpets, cleaning air ducts, fixing water damage, and other related activities are all included in cleaning services. Customers of both commercial and residential clients use these services. Offices, schools, hospitals, universities, health facilities, big-box retailers, small-box stores, and others are examples of commercial clientele. The need for these services has grown as a result of people's busy lifestyles.
In the Middle East region, Bahrain is a nation with great potential. Due to precautionary and preventative measures taken by the government, such as the April 2020 launch of the disinfection program aimed at disinfecting public areas, its cleaning services, including sanitization and disinfection service market experienced a sharp increase during the COVID-19 pandemic. 322 people from cleaning and private firms received training in disinfection through 44 training sessions offered by the government as part of this project.
Cleaning technologies currently used in Bahrain
In response to the pandemic, the technology named as Pierre has turned to employing ozone generators and air purifiers. Virus transmission danger is decreased by this technology. Particularly following checkout, these are useful. Other technologies are being used to get rid of smoking, the smell of potent fragrances, paint, etc., so the next visitor will feel like they are staying in a fresh, clean space. The turnaround time for the cleaning team to accommodate requests is sped up when requests are made directly to the housekeeping personnel. The efficiency of this approach improves customer happiness. Another efficient approach to guarantee that the room is fully cleaned and sanitised after visitors check out are UV lamps. Bahrain has gone a long way in terms of housekeeping and it is becoming stronger every day. It has its fair share of difficulties, but those difficulties are allowing suppliers and distributors to open up new doors in a market that is ripe with opportunity. Therefore, the market growth of cleaning service is expected to rise in Bahrain.
The housekeeping scenario in Bahrain
In Bahrain, the housekeeping industry has changed significantly over the past several years, particularly during the pandemic. The policies and practises for cleaning were all steadily improved. The necessary safeguards were put in place to stop the pandemic's spread. In order to avoid cross contamination, the emphasis was not only on cleaning but also on sanitizing all the surfaces with certain chemicals after cleaning.
Booming Tourism and Hospitality Sector
Saudi Arabia
Owing to enormous investments made in infrastructure expansion, the tourist and hospitality sectors in the Middle East have been growing. By making these expenditures with the twin objectives of luring visitors and improving the economy, the Kingdom of Saudi Arabia (KSA) is getting ready for INDEX Saudi Arabia, a trade fair for interior design, furniture, among other things, which took place in September 2022. The government has allotted USD 810 million for initiatives in the arts, recreation, and entertainment in order to increase tourism and improve the nation's tourist and hospitality infrastructure. By 2030, the Travel & Tourism industry is predicted to contribute more than 10% of the GDP, according to the Ministry of Tourism, Saudi Tourism Authority, and Tourism Development Fund.
UAE
The government has invested a lot of money in building infrastructure, which has helped Dubai's tourist and hospitality sectors grow. Such investments have been made in anticipation of foreign investments in the country while simultaneously attracting visitors and preparing the country for the international event Dubai Expo 2020, which ended in March 2022. Plans such as the "Dubai Tourism Strategy 2025" and the "Dubai 2040 Urban Master Plan," which aims to increase visitor numbers in Dubai and grow tourism and hospitality infrastructure in the nation by 134%, which are improving the UAE tourism and hospitality sector. The Global Travel and Tourism Council predicts that in 2027, the travel and tourism sector in the UAE would generate revenues of roughly 72 billion USD and contribute 12.7% to GDP. As a result, it is expected that in the years to come, a growing tourism and hospitality sector would drive the UAE Cleaning Services market. Sharjah is also being significantly impacted by the growth of industrial zones, new tourism projects, retail infrastructure, and the local residential sector. The Moon Retreat in Mleiha, Al Suhub Rest House in Khorfakkan, Kalba Waterfront, and other key tourism-related projects have all been announced by the Sharjah Commerce and Tourism Development Authority (SCTDA). These factors are anticipated to raise the demand for cleaning services in Sharjah during the forecast period.
Qatar
Recently, the FIFA World Cup 2022 concluded in Qatar and was one of the main reasons affecting the country’s cleaning services. The construction of sports arenas, practice fields, and other infrastructure led to an increase in facility management across the nation, including cleaning services and landscaping. In order to host the event, more than 10% of the yearly national production was typically invested in infrastructure development. For example, the nation constructed a 40,000-seat modular arena for the same, complete with seats, snack stands, restrooms, stores, and other amenities. Qatar has invested approximately USD 220 billion in the development of the nation’s infrastructure. Thus, it is anticipated that demand for cleaning services is expected to increase in the upcoming years.
Growing Smart Cities Concept
Saudi Arabia
Saudi Arabia intends to create a number of smart, sustainable cities around the country in line with the “Saudi Vision 2030” and city-level programs such as the Red Sea Development Project and the King Abdullah Economic City, which support the development of sustainable infrastructure. According to Saudi Arabia, “smart cities” are urban development initiatives that prioritise the environment and are technologically integrated with the most recent ICT (Information & Communication Technologies) and the Internet of Things (IoT). With major initiatives such as Al-Qiddiya, Entertainment City, the Neom, Al Faisaliah City, King Abdullah Financial District, Dahiyat Al Fursan, and the transformation of Makkah, Riyadh, Jeddah, Al-Madinah, and Al-Ahsa into smart cities, Saudi Arabia has made significant strides in developing smart cities. As a result, green building standards are being followed in the construction of the nation’s planned smart, sustainable communities. Such high goals ought to offer a tonne of potential for Saudi Arabia’s authorised cleaning services companies.
UAE
In direct agreement with city-level initiatives such as the “Dubai 2040 Urban Master Plan” and the “Abu Dhabi Economic Vision 2030,” which encourage the creation of sustainable infrastructure, the UAE wants to build a number of smart sustainable cities around the country. The UAE defines “smart cities” as urban planning initiatives that prioritise the environment and are technologically integrated with the Internet of Things and contemporary ICT (Information & Communication Technologies) (IoT). These are only a handful of the significant initiatives the UAE has made to develop smart cities, along with “The Sustainable City Project” in Dubai and “Masdar City Project” in Abu Dhabi. Dubai also built 30,000 homes in Desert Road City for Emiratis and foreigners.. The UAE wants to reduce its carbon impact by 30% by the year 2030. As a result, green building standards are being followed in the construction of the nation's planned smart, sustainable communities. It is projected that the cleaning services sector in the UAE are expected to considerably profit from such initiatives.
Qatar
Qatar is making significant investments in the infrastructure of smart cities and cutting-edge technologies including cleantech, IoT, smart mobility, and artificial intelligence. According to specialists, speaking at an online event, the Qatar Free Zones Authority (QFZA) is concentrating its economic development efforts on luring, partnering with, and investing in international firms to create technological clusters that would aid in achieving the nation's objectives. Msheireb Downtown, a USD 5.5 billion mixed-use area encompassing 31,000 square metres, and Lusail City, a USD 45 billion smart metropolis covering 38 square kilometres, are two significant smart cities of the future now being created in Qatar. By 2030, the project is expected to be operational, thereby, driving the Middle East Cleaning Services market during the forecast period, 2024-2028.
Market Segments
The Middle East Cleaning Services market is segmented into service type, end use, tender distribution, cleaning type, and country. Based on service type, the market is segmented into window cleaning, vacuuming, floor care, janitorial, carpet & upholstery, and other services. Based on end use, the market is further segmented into residential, industrial, and commercial. Based on tender distribution, the market is further bifurcated into public and services. Based on cleaning type, the market is segmented into manning and performance-based. The market analysis also studies the country segmentation which is divided among Saudi Arabia, UAE, Qatar, Bahrain, Turkey, Kuwait. Israel, Iran and the Rest of Middle East.

Market Players
Major market players in Middle East Cleaning Services Market are Middle East Cleaning Co, Al Fajer Facilities Management, New HigiTech Middle East LLC, Media Fusion LLC, Dussmann Gulf LLC, New Plus Point Building Cleaning Services LLC, GoGreen Cleaning Services UAE, CleaningCompany.AE, Clay House Services, Modern Global Cleaning Co. W.L.L, Spectrum Cleaning Company WLL, Bleach Cleaning Services, National Cleaning Company, Tanqia Cleaning Services, and Spring Cleaning Services. To achieve good market growth, active businesses employ organic tactics such as product launches, mergers, and partnerships.
Report Scope:
In this report, Middle East Cleaning Services market has been segmented into the following categories, in addition to the industry trends which have also been detailed below:
• Middle East Cleaning Services Market, By Service Type
o Window Cleaning
o Vacuuming
o Floor Care
o Janitorial
o Carpet & Upholstery
o Others
• Middle East Cleaning Services Market, By End Use
o Residential
o Industrial
o Commercial
• Middle East Cleaning Services Market, By Tender Distribution
o Public
o Private
• Middle East Cleaning Services Market, By Cleaning Type
o Manning
o Performance-Based
• Middle East Cleaning Services Market, By Country:
o Saudi Arabia
o UAE
o Qatar
o Bahrain
o Turkey
o Kuwait.
o Israel
o Iran
o Rest of Middle East
Competitive Landscape
Company Profiles: Detailed analysis of the major companies present in Middle East Cleaning Services Market
Available Customizations:
Tech Sci Research offers customizations according to a company’s specific needs. The following customization options are available for the report:
Company Information
• Detailed analysis and profiling of additional market players (up to five).



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Table of Contents

1. Service Overview
1.1. Market Definition
1.2. Scope of the Market
1.2.1. Markets Covered
1.2.2. Years Considered for Study
1.2.3. Key Market Segmentations
2. Research Methodology
2.1. Objective of the Study
2.2. Baseline Methodology
2.3. Key Industry Partners
2.4. Major Association and Secondary Sources
2.5. Forecasting Methodology
2.6. Data Triangulation & Validation
2.7. Assumptions and Limitations
3. Impact of COVID-19 on the Middle East Cleaning Services Market
4. Executive Summary
5. Voice of Customer
6. Middle East Cleaning Services Market Outlook
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Value
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By Service Type (Window Cleaning, Vacuuming, Floor Care, Janitorial, Carpet & Upholstery, and Other Services)
6.2.2. By End Use (Residential, Industrial, Commercial)
6.2.3. By Tender Distribution (Public, Private)
6.2.4. By Contract Type (Manning, Performance-Based)
6.2.5. By Country (Saudi Arabia, UAE, Qatar, Bahrain, Turkey, Kuwait. Israel, Iran and Rest of Middle East)
6.3. By Company (2022)
6.4. Market Map
7. Saudi Arabia Cleaning Services Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Service Type
7.2.2. By End Use
7.2.3. By Tender Distribution
7.2.4. By Contract Type
8. UAE Cleaning Services Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Value
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By Service Type
8.2.2. By End Use
8.2.3. By Tender Distribution
8.2.4. By Contract Type
9. Qatar Cleaning Services Market Outlook
9.1. Market Size & Forecast
9.1.1. By Value
9.2. Market Share & Forecast
9.2.1. By Service Type
9.2.2. By End Use
9.2.3. By Tender Distribution
9.2.4. By Contract Type
10. Bahrain Cleaning Services Market Outlook
10.1. Market Size & Forecast
10.1.1. By Value
10.2. Market Share & Forecast
10.2.1. By Service Type
10.2.2. By End Use
10.2.3. By Tender Distribution
10.2.4. By Contract Type
11. Turkey Cleaning Services Market Outlook
11.1. Market Size & Forecast
11.1.1. By Value
11.2. Market Share & Forecast
11.2.1. By Service Type
11.2.2. By End Use
11.2.3. By Tender Distribution
11.2.4. By Contract Type
12. Kuwait Cleaning Services Market Outlook
12.1. Market Size & Forecast
12.1.1. By Value
12.2. Market Share & Forecast
12.2.1. By Service Type
12.2.2. By End Use
12.2.3. By Tender Distribution
12.2.4. By Contract Type
13. Israel Cleaning Services Market Outlook
13.1. Market Size & Forecast
13.1.1. By Value
13.2. Market Share & Forecast
13.2.1. By Service Type
13.2.2. By End Use
13.2.3. By Tender Distribution
13.2.4. By Contract Type
14. Iran Cleaning Services Market Outlook
14.1. Market Size & Forecast
14.1.1. By Value
14.2. Market Share & Forecast
14.2.1. By Service Type
14.2.2. By End Use
14.2.3. By Tender Distribution
14.2.4. By Contract Type
15. Market Dynamics
15.1. Drivers
15.2. Challenges
16. Market Trends & Developments
17. Policy & Regulatory Landscape
18. Company Profiles
18.1. Middle East Cleaning Co
18.1.1. Business Overview
18.1.2. Key Revenue (If Available)
18.1.3. Recent Developments
18.1.4. Key Personnel
18.1.5. Key Product/Service Offered
18.2. Al Fajer Facilities Management
18.2.1. Business Overview
18.2.2. Key Revenue (If Available)
18.2.3. Recent Developments
18.2.4. Key Personnel
18.2.5. Key Product/Service Offered
18.3. New HigiTech Middle East LLC
18.3.1. Business Overview
18.3.2. Key Revenue (If Available)
18.3.3. Recent Developments
18.3.4. Key Personnel
18.3.5. Key Product/Service Offered
18.4. Media Fusion LLC
18.4.1. Business Overview
18.4.2. Key Revenue (If Available)
18.4.3. Recent Developments
18.4.4. Key Personnel
18.4.5. Key Product/Service Offered
18.5. Dussmann Gulf LLC
18.5.1. Business Overview
18.5.2. Key Revenue (If Available)
18.5.3. Recent Developments
18.5.4. Key Personnel
18.5.5. Key Product/Service Offered
18.6. New Plus Point Building Cleaning Services LLC
18.6.1. Business Overview
18.6.2. Key Revenue (If Available)
18.6.3. Recent Developments
18.6.4. Key Personnel
18.6.5. Key Product/Service Offered
18.7. GoGreen Cleaning Services UAE
18.7.1. Business Overview
18.7.2. Key Revenue (If Available)
18.7.3. Recent Developments
18.7.4. Key Personnel
18.7.5. Key Product/Service Offered
18.8. CleaningCompany.AE
18.8.1. Business Overview
18.8.2. Key Revenue (If Available)
18.8.3. Recent Developments
18.8.4. Key Personnel
18.8.5. Key Product/Service Offered
18.9. Clay House Services
18.9.1. Business Overview
18.9.2. Key Revenue (If Available)
18.9.3. Recent Developments
18.9.4. Key Personnel
18.9.5. Key Product/Service Offered
18.10. Modern Global Cleaning Co. W.L.L
18.10.1. Business Overview
18.10.2. Key Revenue (If Available)
18.10.3. Recent Developments
18.10.4. Key Personnel
18.10.5. Key Product/Service Offered
18.11. Spectrum Cleaning Company WLL
18.11.1. Business Overview
18.11.2. Key Revenue (If Available)
18.11.3. Recent Developments
18.11.4. Key Personnel
18.11.5. Key Product/Service Offered
18.12. Bleach Cleaning Services
18.12.1. Business Overview
18.12.2. Key Revenue (If Available)
18.12.3. Recent Developments
18.12.4. Key Personnel
18.12.5. Key Product/Service Offered
18.13. National Cleaning Company
18.13.1. Business Overview
18.13.2. Key Revenue (If Available)
18.13.3. Recent Developments
18.13.4. Key Personnel
18.13.5. Key Product/Service Offered
18.14. Tanqia Cleaning Services
18.14.1. Business Overview
18.14.2. Key Revenue (If Available)
18.14.3. Recent Developments
18.14.4. Key Personnel
18.14.5. Key Product/Service Offered
18.15. Spring Cleaning Services
18.15.1. Business Overview
18.15.2. Key Revenue (If Available)
18.15.3. Recent Developments
18.15.4. Key Personnel
18.15.5. Key Product/Service Offered
19. Strategic Recommendations
20. About Us & Disclaimer
(Note: The companies list can be customized based on the client requirements.)

 

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