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CIS諸国二輪車市場:車両タイプ別(スクーター/原付、オートバイ)、推進タイプ別(ICE、電動)、国別、企業別、予測&機会、2028年


CIS Countries Two-Wheeler Market, By Vehicle Type (Scooter/Moped, Motorcycle), By Propulsion Type (ICE and Electric), By Country, By Company, Forecast & Opportunities, 2028

旧ソビエト共和国からなる独立国家共同体(CIS)は、二輪車市場においてダイナミックかつ発展的な様相を呈している。この地域の経済的・文化的多様性と、さまざまな交通ニーズが相まって、各国の市場はそれぞれ異... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
TechSci Research
テックサイリサーチ
2023年10月3日 US$4,400
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125 英語

 

サマリー

旧ソビエト共和国からなる独立国家共同体(CIS)は、二輪車市場においてダイナミックかつ発展的な様相を呈している。この地域の経済的・文化的多様性と、さまざまな交通ニーズが相まって、各国の市場はそれぞれ異なる動きを見せている。多くのCIS諸国では、オートバイ、スクーター、モペッドは単なる移動手段を超えて、自由、レジャー、実用性を体現している。これらの乗り物は手ごろな価格で燃費が良いため、特に自動車を所有しにくい地域では魅力的な選択肢となっている。さらに、モーターサイクルは、特定の地域に見られる、時に厳しい道路インフラを乗りこなすのに優れている。CIS諸国には都市部と農村部の両方があり、それぞれ独自の交通要件がある。二輪車やスクーターは都市部の移動に効率的なソ リューションを提供する一方で、農村地域にも対応 し、大型車では困難な地域へのアクセスを提供する。この二重の用途が、さまざまな地域で二輪車の根強い人気を支えている。近年、持続可能性を求める世界的な潮流に合わせて、電動モビリティへの関心が高まっている。特に地域政府が排ガス削減を重視し、より環境に優しい交通手段を受け入れているため、電動二輪車や電動スクーターは環境に優しい選択肢として徐々に注目を集めている。とはいえ、充電インフラが限られていることや、従来型車両に比べて初期コストが高いことなどの課題が、普及率に影響を与える可能性がある。
主な市場牽引要因

手頃な価格と燃料効率
CIS諸国の多くでは、二輪車とスクーターはその手頃な価格と燃費の良さが評価されている。これらの車両は、初期購入価格と継続的な運用費用の両面で、自動車に比べて予算に見合った選択肢を提供することが多い。この地域の経済状況はさまざまであるため、モーターサイクルやスクーターは多様な消費者にとって利用しやすい交通手段となっている。

都市部と農村部のモビリティ・ニーズ
人口密度の高い都市部から田園風景まで、CIS諸国には多様な環境があるため、多様なモビリティ・ニーズが生まれる。二輪車とスクーターは、都市部の混雑と農村部の困難な地形の両方の効率的な解決策を提供することに優れている。二輪車やスクーターは、都市内の通勤や、道路インフラがあまり発達していない遠隔地へのアクセスに実用的な乗り物として役立つ。

文化的意義とライフスタイル
CIS諸国の多くでは、オートバイは自由、冒険、個性を象徴する文化的意義を持っている。二輪車に乗ることは、コミュニティやレジャーの感覚を表すことが多く、二輪車の永続的な人気の一因となっている。さらに、二輪車は社会的交流やグループ活動を促進する能力も高く評価され、根強いライディング文化が育まれている。

電動モビリティへの意識
電動モビリティに対する世界的な傾向の高まりは、CISの二輪車市場に徐々に影響を与えている。環境問題への関心が高まるにつれて、排出ガスの削減や運用コストの削減など、電動モーターサイクルやスクーターの利点に対する消費者の意識が高まっている。政府やメーカーは、こうした嗜好に合わせて電動モデルを導入している。

交通インフラの課題
CIS諸国は、不十分な道路網、交通渋滞、限られた駐車場など、交通インフラの課題に直面する可能性がある。二輪車とスクーターは、混雑した場所での機動性や、大型車では困難な場所へのアクセスを提供することで、こうした課題に対する解決策を提供する。このような適応性は、特に道路事情が最適でない地域において、その魅力を高めている。

政府の規制とインセンティブ
政府の規制は、CIS諸国の二輪車市場を形成する上で極めて重要な役割を果たしている。輸入関税、排ガス基準、免許要件は、市場のアクセシビリティと競争力に大きな影響を与える。電気自動車に対する減税や補助金などのインセンティブは、よりクリーンで効率的な交通手段の採用を促進する。

若者へのアピールとエントリー・レベル・セグメント
二輪車とスクーターは、手頃な価格で便利な交通手段を求める若い世代を惹きつけることが多い。エントリー・レベル・セグメントは、予算重視の消費者に対応する費用対効果の高いモデルを提供し、新規ライダーが市場に参入しやすくしている。このセグメントの魅力は、ライディングに伴う自由な感覚と個人的な表現によって強化されている。

主な市場課題

交通安全と意識向上:
CIS諸国の多くでは交通安全が大きな課題となっており、道路インフラが不十分であること、交通規則の施行が緩いこと、安全な乗り方に関する意識が低いことなどが特徴となっている。このため、特に道路状況が厳しい地域で は、オートバイやスクーターのライダーが危険にさらされている。この課題に対処するには、包括的な安全教育キャンペーン、交通規則の厳格な実施、車両への安全機能の搭載が必要である。

不十分なインフラ
CIS諸国の中には、道路インフラが未発達または不十分なため、二輪車やスクーターが特定の地域を走行することが困難な国もある。適切な道路整備の欠如、未舗装道路、不十分な標識などが、二輪車やスクーターの使い勝手を悪くしている。二輪車やスクーターの利用可能性を拡大するには、特に農村部や遠隔地のインフラを改善することが重要である。

季節ごとの気象条件
CIS諸国は、豪雪や路面凍結を特徴とする厳しい冬など、多様な気候条件に見舞われる。このような気象条件によって、モーターサイクルやスクーターの使用が1年のかなりの期間制限されることがあり、年間を通じての移動手段としての実用性に影響を与える。製造業者とライダーは、極端な天候が続く地域での季節的な課題と潜在的な保管上の問題を考慮しなければならない。

輸入関税と規制
一部のCIS諸国では、輸入関税、税金、規制が、モーターサイクルやスクーターの値ごろ感を損ねる要因となっている。輸入コストが高いと、潜在的な購買意欲が減退し、手ごろな価格で購入できる選択肢が限られてしまう。特に電気自動車について、より有利な輸入政策を提唱することは、よりクリーンで効率的な輸送ソリューションの採用を促進するのに役立つ。

乗車インフラの欠如
二輪車専用レーンや安全な駐車場など、適切な走行インフラがないことは、二輪車市場の成長を妨げる可能性がある。不十分なインフラは二輪車やスクーターの利便性と安全性を低下させ、潜在的なライダーが毎日の通勤にこうした選択肢を検討する意欲を削ぐ。

限られた資金調達手段
二輪車やスクーター購入のための資金調達へのアクセスは、以下のような場合がある。

一部のCIS諸国では、二輪車やスクーターの購入資金へのアクセスが制限されている場合がある。そのため、初期費用がかさむため、個人が二輪車を購入するのを妨げる可能性がある。二輪車に特化した融資オプションやローン・プログラムを開発することで、より幅広い消費者が二輪車を所有できるようになるかもしれない。

電動充電インフラの不足
電動二輪車への関心が高まるにつれ、電動二輪車やスクーター用の充電インフラが不足していることが普及の妨げになる可能性がある。充電ステーションが限られているため、特に長距離走行や充電ポイントの少ない地域では、電気自動車の航続距離や使い勝手が制限される可能性がある。

主要市場動向

電動モビリティの台頭
電動モビリティのトレンドは、CISの二輪車市場に徐々に影響を与えている。環境問題に対する世界的な意識が高まるにつれ、従来の内燃エンジン(ICE)車に代わる、より持続可能な選択肢として電動モーターサイクルやスクーターへのシフトが進んでいる。同地域の政府やメーカーは、排出ガスの削減、運転コストの削減、静粛性の向上といったメリットを提供する電動モデルの導入を進めている。しかし、電気自動車の普及は、充電インフラが限られていることや初期費用が高いことなどの課題によって妨げられる可能性がある。

安全機能と規制
交通安全がますます重視されるようになっているため、CIS諸国では二輪車やスクーターに高度な安全機能が搭載されるようになっている。アンチロック・ブレーキ・システム(ABS)、トラクション・コントロール、その他のライダー支援システムが一般的になりつつある。さらに、各国政府はライダーの保護向上と事故削減のためにより厳しい安全規制を実施しており、安全強化車両の採用をさらに促進している。

都市型モビリティ・ソリューション
人口密度の高い都市部では、モーターサイクルやスクー ターは交通渋滞を解消し、駐車しやすい効率的なソリューションと見なされている。多くのCIS諸国では都市化の傾向が進んでおり、機敏で操縦性の高い車両への需要が高まっている。メーカーは、短時間の通勤に適した小排気量のオプションなど、都市部のモビリティに合わせたモデルを提供することで対応している。

オンライン販売と電子商取引
電子商取引とオンライン・プラットフォームの台頭は、モーターサイクルやスクーターの売買方法にも影響を及ぼしている。CIS諸国の消費者は、調査、比較、購入にデジタル・プラットフォームをますます利用するようになっている。メーカーやディーラーは、オンラインプレゼンスを強化し、バーチャルショールームを提供し、シームレスなオンライン取引を可能にすることで対応している。

カスタマイズとパーソナライゼーション
CISの二輪車市場では、カスタマイズとパーソナライゼーションのトレンドが勢いを増している。ライダーは、個性を表現するために、独自の美観と性能の向上を求めている。アフターマーケットの部品やアクセサリー、メーカーが提供するカスタマイズ・オプションはこの需要に応えており、ライダーは自分だけの個性的な車を作ることができる。

若者とエントリーレベル・セグメント
CIS諸国の若者層は、エントリーレベルのモーターサイクルやスクーターへの関心を高めている。手頃な価格で親しみやすいモデルは、費用対効果の高い交通手段を求める新規ライダーに対応している。メーカー各社は、この拡大する市場セグメントを取り込むため、低排気量で手の届きやすい価格帯のモデルを投入している。

セグメント別インサイト

車種別インサイト
独立国家共同体(CIS)では、スクーターに比べて二輪車の市場シェアが大きい。この優位性はさまざまな要因によるものである。歴史的に、モーターサイクルはオフロード走行が可能であることから好まれてきたが、CIS諸国の多様で困難な地形を考えると、これは特に有利である。険しい山々を走破するにも、広大な平原を横断するにも、モーターサイクルはどんな風景も制覇するのに必要なパワーと耐久性を備えている。さらに、モーターサイクルはこれらの地域の文化に深く根付いている。単なる移動手段ではなく、自由、冒険、個性の象徴なのだ。オープンロードをクルージングするモーターサイクリストの姿は、スリルと探検心を呼び起こし、CISの人々の共感を呼ぶ。それは、障壁を打ち破り、未知なるものを受け入れる精神を表している。さらに、モーターサイクルは比類のない多用途性を備えているため、消費者の間で人気のある選択肢となっている。その高速性能は高速道路での迅速な走行を可能にし、都市環境での操縦性は交通量の多い通りでの容易な移動を保証する。さらに、悪路や未舗装道路を走破するモーターサイクルの能力は、インフラが限られている地方に理想的である。

燃料タイプに関する洞察
CIS(独立国家共同体)諸国の二輪車市場では現在、ガソリンを燃料とする二輪車とスクーターが主流を占めている。人気が高いのは、入手が容易で長年にわたって普及しているためである。しかし、市場は徐々に電動二輪車や代替燃料二輪車へと大きくシフトしつつある。この移行は主に、環境に対する関心の高まりと、政府が環境に優しい自動車の採用を促進するために積極的な対策を講じていることが背景にある。化石燃料が環境に及ぼす悪影響に対する意識の高まりが、消費者に環境に優しい交通手段を求めるよう促している。その結果、電気二輪車や代替燃料二輪車の人気が高まり、排出ガスが削減され、より持続可能な交通手段が提供されている。さらに、政府の優遇措置や補助金によって、消費者はこれらの環境に優しい代替手段を選ぶようになり、魅力的な選択肢となっている。

地域別インサイト

ロシアは、CIS諸国の中で二輪車市場で最大のシェアを占めている。これは主に、二輪車での探検や輸送に十分な機会を提供する広大な国土によるものである。さらに、ロシアは他のCIS諸国に比べて高い購買力を誇っているため、より多くの個人が二輪車に乗る余裕を持ち、便利さとスリルを楽しむことができる。さらに、ロシアでは二輪車メーカーと販売業者のネットワークが確立しているため、消費者は幅広い選択肢を確保し、入手しやすい。これらの要因が相まって、ロシアの二輪車市場は力強く活況を呈しており、愛好家の拠点として、また同地域の業界成長の原動力となっている。
主要市場プレイヤー
- 本田技研工業
- ヤマハ発動機株式会社
- スズキ株式会社
- 川崎重工業株式会社
- バジャイ・オート
- ハーレーダビッドソン
- ピアッジオグループ
- BMWモトラッド
- KTM AG
レポートの範囲
本レポートでは、CIS諸国の二輪車市場を以下のカテゴリーに分類し、さらに業界動向についても詳述しています:
- CIS諸国の二輪車市場、車種別
o スクーター/原付
o オートバイ
- CIS諸国の二輪車市場:推進力タイプ別
o ICE
電動
- CIS諸国の二輪車市場:国別
o ロシア
o ベラルーシ
o モルドバ
o カザフスタン
o アゼルバイジャン
o アルメニア
o キルギス
o ウズベキスタン
競争状況
企業プロフィール:CIS諸国の二輪車市場に参入している主要企業の詳細分析。
利用可能なカスタマイズ
Tech Sci Research社は、与えられた市場データをもとに、CIS諸国の二輪車市場レポートにおいて、企業固有のニーズに合わせたカスタマイズを提供しています。このレポートでは以下のカスタマイズが可能です:
企業情報
- 追加市場参入企業(最大5社)の詳細分析とプロファイリング

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目次

1. Introduction
1.1. Product Overview
1.2. Key Highlights of the Report
1.3. Market Coverage
1.4. Market Segments Covered
1.5. Research Tenure Considered
2. Research Methodology
2.1. Objective of the Study
2.2. Baseline Methodology
2.3. Key Industry Partners
2.4. Major Association and Secondary Sources
2.5. Forecasting Methodology
2.6. Data Triangulation & Validation
2.7. Assumptions and Limitations
3. Executive Summary
3.1. Market Overview
3.2. Market Forecast
3.3. Key Countries
3.4. Key Segments
4. Impact of COVID-19 on CIS Countries Two-Wheeler Market
4.1. Key Segments Impacted
4.2. Key Regions Impacted
5. Voice of Customers Analysis
5.1. Brand Awareness
5.2. Factors Influencing Purchase Decision
5.3. Challenges/Unmet Needs
6. CIS Countries Two-Wheeler Market Outlook
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Value & Volume
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By Vehicle Type Market Share Analysis (Scooter/Moped, Motorcycle)
6.2.2. By Propulsion Type Market Share Analysis (ICE and Electric)
6.2.3. By Country Market Share Analysis
6.2.3.1. Russia Market Share Analysis
6.2.3.2. Belarus Market Share Analysis
6.2.3.3. Moldova Market Share Analysis
6.2.3.4. Kazakhstan Market Share Analysis
6.2.3.5. Azerbaijan Market Share Analysis
6.2.3.6. Armenia Market Share Analysis
6.2.3.7. Uzbekistan Market Share Analysis
6.2.3.8. Kyrgyzstan Market Share Analysis
6.2.3.9. Rest of CIS Countries Market Share Analysis
6.2.4. By Company Market Share Analysis (Top 5 Companies, Others - By Value, 2022)
6.3. CIS Countries Two-Wheeler Market Mapping & Opportunity Assessment
6.3.1. By Vehicle Type Market Mapping & Opportunity Assessment
6.3.2. By Propulsion Type Market Mapping & Opportunity Assessment
6.3.3. By Country Market Mapping & Opportunity Assessment
7. Russia Two-Wheeler Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value & Volume
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Vehicle Type Market Share Analysis
7.2.2. By Propulsion Type Market Share Analysis
8. Belarus Two-Wheeler Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Value & Volume
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By Vehicle Type Market Share Analysis
8.2.2. By Propulsion Type Market Share Analysis
9. Moldova Two-Wheeler Market Outlook
9.1. Market Size & Forecast
9.1.1. By Value & Volume
9.2. Market Share & Forecast
9.2.1. By Vehicle Type Market Share Analysis
9.2.2. By Propulsion Type Market Share Analysis
10. Kazakhstan Two-Wheeler Market Outlook
10.1. Market Size & Forecast
10.1.1. By Value & Volume
10.2. Market Share & Forecast
10.2.1. By Vehicle Type Market Share Analysis
10.2.2. By Propulsion Type Market Share Analysis
11. Azerbaijan Two-Wheeler Market Outlook
11.1. Market Size & Forecast
11.1.1. By Value & Volume
11.2. Market Share & Forecast
11.2.1. By Vehicle Type Market Share Analysis
11.2.2. By Propulsion Type Market Share Analysis
12. Armenia Two-Wheeler Market Outlook
12.1. Market Size & Forecast
12.1.1. By Value & Volume
12.2. Market Share & Forecast
12.2.1. By Vehicle Type Market Share Analysis
12.2.2. By Propulsion Type Market Share Analysis
13. Uzbekistan Two-Wheeler Market Outlook
13.1. Market Size & Forecast
13.1.1. By Value & Volume
13.2. Market Share & Forecast
13.2.1. By Vehicle Type Market Share Analysis
13.2.2. By Propulsion Type Market Share Analysis
14. Kyrgyzstan Two-Wheeler Market Outlook
14.1. Market Size & Forecast
14.1.1. By Value & Volume
14.2. Market Share & Forecast
14.2.1. By Vehicle Type Market Share Analysis
14.2.2. By Propulsion Type Market Share Analysis
15. SWOT Analysis
15.1. Strength
15.2. Weakness
15.3. Opportunities
15.4. Threats
16. Market Dynamics
16.1. Market Drivers
16.2. Market Challenges
17. Market Trends and Developments
18. Porter’s Five Forces Model
18.1. Competitive Rivalry
18.2. Bargaining Powers of Suppliers
18.3. Bargaining Powers of Buyers
18.4. Threat of New Entrants
18.5. Threat of Substitutes
19. Competitive Landscape
19.1. Company Profiles (Up to 10 Major Companies)
19.1.1. Honda Motor Co., Ltd.
19.1.1.1. Company Details
19.1.1.2. Key Products Offered
19.1.1.3. Recent Developments
19.1.1.4. Key Management Personnel
19.1.2. Yamaha Motor Co., Ltd.
19.1.2.1. Company Details
19.1.2.2. Key Products Offered
19.1.2.3. Recent Developments
19.1.2.4. Key Management Personnel
19.1.3. Suzuki Motor Corporation
19.1.3.1. Company Details
19.1.3.2. Key Products Offered
19.1.3.3. Recent Developments
19.1.3.4. Key Management Personnel
19.1.4. Kawasaki Heavy Industries, Ltd.
19.1.4.1. Company Details
19.1.4.2. Key Products Offered
19.1.4.3. Recent Developments
19.1.4.4. Key Management Personnel
19.1.5. Bajaj Auto Ltd.
19.1.5.1. Company Details
19.1.5.2. Key Products Offered
19.1.5.3. Recent Developments
19.1.5.4. Key Management Personnel
19.1.6. Harley-Davidson
19.1.6.1. Company Details
19.1.6.2. Key Products Offered
19.1.6.3. Recent Developments
19.1.6.4. Key Management Personnel
19.1.7. Piaggio Group
19.1.7.1. Company Details
19.1.7.2. Key Products Offered
19.1.7.3. Recent Developments
19.1.7.4. Key Management Personnel
19.1.8. BMW Motorrad
19.1.8.1. Company Details
19.1.8.2. Key Products Offered
19.1.8.3. Recent Developments
19.1.8.4. Key Management Personnel
19.1.9. KTM AG
19.1.9.1. Company Details
19.1.9.2. Key Products Offered
19.1.9.3. Recent Developments
19.1.9.4. Key Management Personnel
20. Strategic Recommendations
20.1. Key Focus Areas
20.1.1. Target Country
20.1.2. Target Vehicle Type
20.1.3. Target Propulsion Type
21. About Us & Disclaimer

 

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Summary

The Commonwealth of Independent States (CIS), comprising former Soviet republics, presents a dynamic and evolving landscape within the two-wheeler market. The region's economic and cultural diversity, combined with varying transportation needs, contribute to distinct dynamics within each country's market. In numerous CIS countries, motorcycles, scooters, and mopeds transcend mere modes of transportation; they embody freedom, leisure, and practicality. The affordability and fuel efficiency of these vehicles render them appealing choices, particularly in areas where car ownership might be less feasible. Additionally, motorcycles excel in navigating the sometimes-demanding road infrastructure found in specific regions. The CIS countries encompass both urban and rural environments, each with unique transportation requirements. While motorcycles and scooters offer efficient solutions for urban mobility, they also cater to rural communities, providing access to areas that larger vehicles might struggle to reach. This dual-purpose utility contributes to the enduring popularity of two-wheelers across various regions. In recent years, there has been a mounting interest in electric mobility, aligning with global trends toward sustainability. Electric motorcycles and scooters are gradually gaining attention as environmentally friendly alternatives, especially as regional governments emphasize emission reduction and embrace greener transportation options. Nonetheless, challenges such as limited charging infrastructure and higher initial costs compared to conventional vehicles might influence the adoption rate.
Key Market Drivers

Affordability and Fuel Efficiency
In numerous CIS countries, motorcycles and scooters are valued for their affordability and fuel efficiency. These vehicles often offer a more budget-friendly option compared to cars, both in terms of initial purchase price and ongoing operational expenses. Given the varying economic conditions across the region, motorcycles and scooters provide an accessible transportation mode for a diverse range of consumers.

Urban and Rural Mobility Needs
The diversity of environments in CIS countries, ranging from densely populated urban areas to rural landscapes, creates diverse mobility needs. Motorcycles and scooters excel in providing efficient solutions for both urban congestion and navigating challenging rural terrains. They serve as practical vehicles for commuting within cities and accessing remote areas with less developed road infrastructure.

Cultural Significance and Lifestyle
Motorcycles carry cultural significance in many CIS countries, symbolizing freedom, adventure, and individuality. Riding often represents a sense of community and leisure, contributing to the lasting popularity of two-wheelers. Moreover, motorcycles are valued for their capacity to facilitate social interactions and group activities, fostering a strong riding culture.

Electric Mobility Awareness
The growing global trend toward electric mobility is gradually influencing the CIS two-wheeler market. As environmental concerns gain momentum, consumers are becoming more aware of the advantages of electric motorcycles and scooters, such as reduced emissions and lower operational costs. Governments and manufacturers are introducing electric models to align with these preferences.

Transportation Infrastructure Challenges
CIS countries may encounter transportation infrastructure challenges, including inadequate road networks, traffic congestion, and limited parking facilities. Motorcycles and scooters provide solutions to these challenges by offering maneuverability in congested areas and access to locations where larger vehicles face difficulties. This adaptability enhances their appeal, especially in regions with suboptimal road conditions.

Government Regulations and Incentives
Government regulations play a pivotal role in shaping the two-wheeler market across CIS countries. Import duties, emissions standards, and licensing requirements can significantly influence the market's accessibility and competitiveness. Incentives such as reduced taxes or subsidies for electric vehicles encourage the adoption of cleaner and more efficient modes of transportation.

Youth Appeal and Entry-Level Segment
Motorcycles and scooters often attract younger generations seeking affordable and convenient transportation options. The entry-level segment offers cost-effective models that cater to budget-conscious consumers, making it easier for new riders to enter the market. This segment's appeal is reinforced by the sense of freedom and personal expression associated with riding.

Key Market Challenges

Road Safety and Awareness:
Road safety presents a significant challenge in many CIS countries, characterized by inadequate road infrastructure, lax enforcement of traffic rules, and a lack of awareness about safe riding practices. This poses risks for motorcyclists and scooter riders, particularly in regions where road conditions can be demanding. Addressing this challenge requires comprehensive safety education campaigns, stricter enforcement of traffic regulations, and the integration of safety features in vehicles.

Inadequate Infrastructure
Certain CIS countries contend with underdeveloped or insufficient road infrastructure, making it challenging for motorcycles and scooters to navigate certain areas. Lack of proper road maintenance, unpaved roads, and inadequate signage can limit the usability of these vehicles. Improving infrastructure, especially in rural and remote regions, is crucial to expand the accessibility of motorcycles and scooters.

Seasonal Weather Conditions
CIS countries experience diverse climate conditions, including harsh winters characterized by heavy snowfall and icy roads. These weather conditions can restrict the use of motorcycles and scooters for a significant portion of the year, affecting their practicality as year-round transportation options. Manufacturers and riders must consider seasonal challenges and potential storage issues in regions with extreme weather.

Import Duties and Regulations
Import duties, taxes, and regulations can pose challenges to the affordability of motorcycles and scooters in some CIS countries. High import costs can discourage potential buyers and limit the availability of affordable options. Advocating for more favorable import policies, especially for electric vehicles, can help promote the adoption of cleaner and more efficient transportation solutions.

Lack of Riding Infrastructure
The absence of proper riding infrastructure, such as designated motorcycle lanes or safe parking areas, can hinder the growth of the two-wheeler market. Inadequate infrastructure reduces the convenience and safety of using motorcycles and scooters, discouraging potential riders from considering these options for their daily commutes.

Limited Access to Financing
Access to financing for purchasing motorcycles and scooters might be

limited in some CIS countries. This can prevent individuals from purchasing vehicles due to the upfront cost. Developing financing options and loan programs tailored to two-wheelers could make ownership more attainable for a broader range of consumers.

Lack of Electric Charging Infrastructure
As the interest in electric two-wheelers grows, the lack of charging infrastructure for electric motorcycles and scooters can impede their adoption. Limited charging stations can restrict the range and usability of electric vehicles, particularly for longer rides or in areas with few charging points.

Key Market Trends

Rise of Electric Mobility
The trend toward electric mobility is gradually influencing the CIS two-wheeler market. As global awareness of environmental concerns grows, there is a shift toward electric motorcycles and scooters as more sustainable alternatives to traditional internal combustion engine (ICE) vehicles. Governments and manufacturers in the region are introducing electric models, offering benefits such as reduced emissions, lower operating costs, and quieter operation. However, the adoption of electric vehicles might be hindered by challenges such as limited charging infrastructure and higher initial costs.

Safety Features and Regulations
The increasing emphasis on road safety is driving the integration of advanced safety features in motorcycles and scooters across CIS countries. Anti-lock braking systems (ABS), traction control, and other rider assistance systems are becoming more common. Additionally, governments are implementing stricter safety regulations to improve rider protection and reduce accidents, further driving the adoption of safety-enhanced vehicles.

Urban Mobility Solutions
In densely populated urban areas, motorcycles and scooters are viewed as efficient solutions to combat traffic congestion and offer ease of parking. The trend toward urbanization in many CIS countries is propelling the demand for agile and maneuverable vehicles. Manufacturers are responding by offering models tailored to urban mobility, including smaller-displacement options that are well-suited for short commutes.

Online Sales and E-Commerce
The rise of e-commerce and online platforms is influencing how motorcycles and scooters are bought and sold. Consumers in CIS countries are increasingly using digital platforms to research, compare, and purchase vehicles. Manufacturers and dealers are responding by enhancing their online presence, offering virtual showrooms, and enabling seamless online transactions.

Customization and Personalization
The trend of customization and personalization is gaining momentum in the CIS two-wheeler market. Riders are seeking unique aesthetics and performance enhancements to express their individuality. Aftermarket parts and accessories, as well as manufacturer-offered customization options, cater to this demand, allowing riders to create personalized and distinctive vehicles.

Youth and Entry-Level Segment
The youth demographic in CIS countries is driving an interest in entry-level motorcycles and scooters. Affordable and approachable models cater to new riders looking for cost-effective transportation options. Manufacturers are introducing models with lower displacement and accessible price points to tap into this growing market segment.

Segmental Insights

Vehicle Type Insights
In the Commonwealth of Independent States (CIS), motorcycles hold a larger market share compared to scooters. This predominance can be attributed to a variety of factors. Historically, motorcycles have been favoured for their off-road capabilities, which is especially advantageous given the diverse and challenging terrain across different CIS countries. Whether it's navigating through rugged mountains or traversing vast plains, motorcycles provide the necessary power and durability to conquer any landscape. Moreover, motorcycles have become deeply ingrained in the cultural fabric of these regions. They are not just means of transportation but symbols of freedom, adventure, and individuality. The sight of a motorcyclist cruising down the open road evokes a sense of thrill and exploration that resonates with the people of the CIS. It represents the spirit of breaking barriers and embracing the unknown. Furthermore, motorcycles offer unparalleled versatility, making them a popular choice among consumers. Their high-speed performance allows for swift travel on highways, while their maneuverability in urban environments ensures easy navigation through busy streets. Additionally, motorcycles' ability to handle rough terrains and unpaved roads makes them ideal for rural areas, where infrastructure may be limited.

Fuel Type Insights
In the CIS (Commonwealth of Independent States) countries' two-wheeler market, petrol-based motorcycles and scooters currently dominate the landscape. Their popularity can be attributed to their easy availability and long-standing prevalence. However, the market is gradually undergoing a significant shift toward electric and alternative fuel two-wheelers. This transition is primarily driven by the growing environmental concerns and the proactive measures taken by governments to promote the adoption of eco-friendly vehicles. The increasing awareness about the detrimental effects of fossil fuels on the environment has prompted consumers to seek greener transportation options. As a result, electric and alternative fuel two-wheelers are gaining traction, offering reduced emissions and a more sustainable mode of transportation. Moreover, government incentives and subsidies further encourage consumers to opt for these eco-friendly alternatives, making them an attractive choice.

Regional Insights

Russia holds the largest share in the two-wheeler market among the CIS countries. This is primarily due to its vast geographical size, which provides ample opportunities for exploration and transportation on two wheels. Additionally, Russia boasts a higher purchasing power compared to other CIS countries, allowing more individuals to afford and enjoy the convenience and thrill of riding a two-wheeler. Furthermore, the well-established network of two-wheeler manufacturers and distributors in Russia ensures a wide range of options and availability for consumers. These factors collectively contribute to a strong and thriving market for two-wheelers in Russia, making it a hub for enthusiasts and a driving force behind the growth of the industry in the region.
Key Market Players
• Honda Motor Co., Ltd.
• Yamaha Motor Co., Ltd.
• Suzuki Motor Corporation
• Kawasaki Heavy Industries, Ltd.
• Bajaj Auto Ltd.
• Harley-Davidson
• Piaggio Group
• BMW Motorrad
• KTM AG
Report Scope:
In this report, the CIS Countries Two-Wheeler market has been segmented into the following categories, in addition to the industry trends which have also been detailed below:
• CIS Countries Two-Wheeler Market, By Vehicle Type:
o Scooter/Moped
o Motorcycle
• CIS Countries Two-Wheeler Market, By Propulsion Type:
o ICE
o Electric
• CIS Countries Two-Wheeler Market, By Country:
o Russia
o Belarus
o Moldova
o Kazakhstan
o Azerbaijan
o Armenia
o Kyrgyzstan
o Uzbekistan
Competitive Landscape
Company Profiles: Detailed analysis of the major companies present in the CIS Countries Two-Wheeler Market.
Available Customizations:
CIS Countries Two-Wheeler market report with the given market data, Tech Sci Research offers customizations according to a company's specific needs. The following customization options are available for the report:
Company Information
• Detailed analysis and profiling of additional market players (up to five).



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Table of Contents

1. Introduction
1.1. Product Overview
1.2. Key Highlights of the Report
1.3. Market Coverage
1.4. Market Segments Covered
1.5. Research Tenure Considered
2. Research Methodology
2.1. Objective of the Study
2.2. Baseline Methodology
2.3. Key Industry Partners
2.4. Major Association and Secondary Sources
2.5. Forecasting Methodology
2.6. Data Triangulation & Validation
2.7. Assumptions and Limitations
3. Executive Summary
3.1. Market Overview
3.2. Market Forecast
3.3. Key Countries
3.4. Key Segments
4. Impact of COVID-19 on CIS Countries Two-Wheeler Market
4.1. Key Segments Impacted
4.2. Key Regions Impacted
5. Voice of Customers Analysis
5.1. Brand Awareness
5.2. Factors Influencing Purchase Decision
5.3. Challenges/Unmet Needs
6. CIS Countries Two-Wheeler Market Outlook
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Value & Volume
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By Vehicle Type Market Share Analysis (Scooter/Moped, Motorcycle)
6.2.2. By Propulsion Type Market Share Analysis (ICE and Electric)
6.2.3. By Country Market Share Analysis
6.2.3.1. Russia Market Share Analysis
6.2.3.2. Belarus Market Share Analysis
6.2.3.3. Moldova Market Share Analysis
6.2.3.4. Kazakhstan Market Share Analysis
6.2.3.5. Azerbaijan Market Share Analysis
6.2.3.6. Armenia Market Share Analysis
6.2.3.7. Uzbekistan Market Share Analysis
6.2.3.8. Kyrgyzstan Market Share Analysis
6.2.3.9. Rest of CIS Countries Market Share Analysis
6.2.4. By Company Market Share Analysis (Top 5 Companies, Others - By Value, 2022)
6.3. CIS Countries Two-Wheeler Market Mapping & Opportunity Assessment
6.3.1. By Vehicle Type Market Mapping & Opportunity Assessment
6.3.2. By Propulsion Type Market Mapping & Opportunity Assessment
6.3.3. By Country Market Mapping & Opportunity Assessment
7. Russia Two-Wheeler Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value & Volume
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Vehicle Type Market Share Analysis
7.2.2. By Propulsion Type Market Share Analysis
8. Belarus Two-Wheeler Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Value & Volume
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By Vehicle Type Market Share Analysis
8.2.2. By Propulsion Type Market Share Analysis
9. Moldova Two-Wheeler Market Outlook
9.1. Market Size & Forecast
9.1.1. By Value & Volume
9.2. Market Share & Forecast
9.2.1. By Vehicle Type Market Share Analysis
9.2.2. By Propulsion Type Market Share Analysis
10. Kazakhstan Two-Wheeler Market Outlook
10.1. Market Size & Forecast
10.1.1. By Value & Volume
10.2. Market Share & Forecast
10.2.1. By Vehicle Type Market Share Analysis
10.2.2. By Propulsion Type Market Share Analysis
11. Azerbaijan Two-Wheeler Market Outlook
11.1. Market Size & Forecast
11.1.1. By Value & Volume
11.2. Market Share & Forecast
11.2.1. By Vehicle Type Market Share Analysis
11.2.2. By Propulsion Type Market Share Analysis
12. Armenia Two-Wheeler Market Outlook
12.1. Market Size & Forecast
12.1.1. By Value & Volume
12.2. Market Share & Forecast
12.2.1. By Vehicle Type Market Share Analysis
12.2.2. By Propulsion Type Market Share Analysis
13. Uzbekistan Two-Wheeler Market Outlook
13.1. Market Size & Forecast
13.1.1. By Value & Volume
13.2. Market Share & Forecast
13.2.1. By Vehicle Type Market Share Analysis
13.2.2. By Propulsion Type Market Share Analysis
14. Kyrgyzstan Two-Wheeler Market Outlook
14.1. Market Size & Forecast
14.1.1. By Value & Volume
14.2. Market Share & Forecast
14.2.1. By Vehicle Type Market Share Analysis
14.2.2. By Propulsion Type Market Share Analysis
15. SWOT Analysis
15.1. Strength
15.2. Weakness
15.3. Opportunities
15.4. Threats
16. Market Dynamics
16.1. Market Drivers
16.2. Market Challenges
17. Market Trends and Developments
18. Porter’s Five Forces Model
18.1. Competitive Rivalry
18.2. Bargaining Powers of Suppliers
18.3. Bargaining Powers of Buyers
18.4. Threat of New Entrants
18.5. Threat of Substitutes
19. Competitive Landscape
19.1. Company Profiles (Up to 10 Major Companies)
19.1.1. Honda Motor Co., Ltd.
19.1.1.1. Company Details
19.1.1.2. Key Products Offered
19.1.1.3. Recent Developments
19.1.1.4. Key Management Personnel
19.1.2. Yamaha Motor Co., Ltd.
19.1.2.1. Company Details
19.1.2.2. Key Products Offered
19.1.2.3. Recent Developments
19.1.2.4. Key Management Personnel
19.1.3. Suzuki Motor Corporation
19.1.3.1. Company Details
19.1.3.2. Key Products Offered
19.1.3.3. Recent Developments
19.1.3.4. Key Management Personnel
19.1.4. Kawasaki Heavy Industries, Ltd.
19.1.4.1. Company Details
19.1.4.2. Key Products Offered
19.1.4.3. Recent Developments
19.1.4.4. Key Management Personnel
19.1.5. Bajaj Auto Ltd.
19.1.5.1. Company Details
19.1.5.2. Key Products Offered
19.1.5.3. Recent Developments
19.1.5.4. Key Management Personnel
19.1.6. Harley-Davidson
19.1.6.1. Company Details
19.1.6.2. Key Products Offered
19.1.6.3. Recent Developments
19.1.6.4. Key Management Personnel
19.1.7. Piaggio Group
19.1.7.1. Company Details
19.1.7.2. Key Products Offered
19.1.7.3. Recent Developments
19.1.7.4. Key Management Personnel
19.1.8. BMW Motorrad
19.1.8.1. Company Details
19.1.8.2. Key Products Offered
19.1.8.3. Recent Developments
19.1.8.4. Key Management Personnel
19.1.9. KTM AG
19.1.9.1. Company Details
19.1.9.2. Key Products Offered
19.1.9.3. Recent Developments
19.1.9.4. Key Management Personnel
20. Strategic Recommendations
20.1. Key Focus Areas
20.1.1. Target Country
20.1.2. Target Vehicle Type
20.1.3. Target Propulsion Type
21. About Us & Disclaimer

 

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2024/10/07 10:29

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