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成人用ワクチンの世界市場予測レポート:疾患別(インフルエンザ、子宮頸がん(HPV)、帯状疱疹(帯状疱疹)、MMR(はしか、おたふくかぜ、風疹ワクチン)、肺炎球菌、髄膜炎菌、肝炎、Tdap、旅行・その他、水痘)国別および企業分析、2024-2032年


Adult Vaccine Market Global Forecast Report by Disease wise (Influenza, Cervical Cancer (HPV), Zoster (Shingles), MMR (Measles, Mumps, and Rubella Vaccine), Pneumococcal, Meningococcal, Hepatitis, Tdap, Travel and Miscellaneous, Varicella) Countries and Company Analysis, 2024-2032

成人用ワクチン市場分析 世界の成人用ワクチン市場は、2023年には205.9億米ドルと評価され、2024年から2032年までの年平均成長率は6.36%で、2032年には358.7億米ドルに達すると予測されている。人間の寿命はか... もっと見る

 

 

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Renub Research
Renubリサーチ
2024年8月1日 US$2,790
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サマリー

成人用ワクチン市場分析

世界の成人用ワクチン市場は、2023年には205.9億米ドルと評価され、2024年から2032年までの年平均成長率は6.36%で、2032年には358.7億米ドルに達すると予測されている。人間の寿命はかつてないほど伸びており、そのため成人のワクチン接種は感染症の蔓延を抑える上で重要な対策となっている。人口動態の変化と健康の予防対策への意識が、成人予防接種の頻度を高めている。


成人用ワクチンとは?

成人用ワクチンとは、侵襲性感染症を予防する目的で、特に18歳以上を対象として開発されたワクチンのことです。小児期に接種されるワクチンもありますが、年齢、生活習慣、健康状態、旅行、職業などに応じて成人に接種されるワクチンもあります。このようなワクチンは、インフルエンザ、肺炎、肝炎、帯状疱疹などの予防に使用される。最初のワクチンは、破傷風のブースターのように、免疫力を維持するために、すべての人が何らかの理由で必要とするものである。免疫力はしばらくすると低下する可能性があるため、成人への予防接種は、特に高齢者や重篤な病気を引き起こす基礎疾患を持つ人が、長く安定した強い健康を確立する上で重要である。毎年、ワクチンは世界のさまざまな地域で多くの成人の死亡を防ぎ、世界の医療制度に財政的に大きな影響を与えてきた。インフルエンザや肺炎球菌のようなワクチンで予防可能な呼吸器疾患は、早すぎる死亡により、国際社会に2,300万年以上の生命を犠牲にしている。


世界的な使用と意義

ワクチンで予防可能な病気に対する意識の高まり、高齢化人口の増加、公衆衛生対策の改善により、成人用ワクチンは国際社会で広く利用されている。北米や欧州の先進国では、医療が発達し、予防接種が政府によって支援されているため、高いレベルのワクチン接種が行われている。しかし、ワクチンに関する知識や入手可能性が比較的低い新興市場では、成人用ワクチンの摂取率向上を提唱する方向にシフトしている。成人向け予防接種の目的は、ワクチンで予防可能な成人病を通じて世界中の人々の健康状態を改善することである。つまり、成人向け予防接種は群れ免疫の一部であり、人々の疾病感染を抑制し、医療システムの負担を軽減する。


成人用ワクチン産業の成長要因

予防医療に対する意識の高まり

世界中で高齢者人口が増加していることは、成人用ワクチン市場の成長の主要な促進要因である。高齢になると、免疫機能が低下するため、感染症やその他の合併症にかかりやすくなる。インフルエンザや肺炎などの呼吸器系疾患を含む「成人用」ワクチンのような特定のワクチンの使用は、高齢者の間で増加傾向にある。心臓病、糖尿病、呼吸器疾患などの慢性疾患の世界的な増加により、ワクチン接種を受けることが社会的弱者にとって望ましい状況となっている。主な市場促進要因のひとつは、世界的に高齢化人口が増加し続けており、成人予防接種の包括的プログラムや特殊ワクチンの必要性が高まっていることである。


高齢化人口と慢性疾患の有病率

世界的な高齢者人口の増加は、成人用ワクチン市場の重要な成長要因である。高齢になると免疫力が低下し、感染症や合併症にかかりやすくなる。成人向けに調整されたワクチン、特にインフルエンザや肺炎などの呼吸器系疾患を対象としたワクチンは、高齢者の間で需要が高まっている。心臓病、糖尿病、呼吸器疾患などの世界的な慢性疾患の流行は、こうした脆弱な集団におけるワクチン接種の必要性を高めている。高齢化社会が世界的に拡大するにつれ、効果的な成人向け予防接種プログラムやニーズに合わせたワクチンの需要が業界の成長を促進すると予想される。


政府の支援:成人用ワクチン市場の柱

成人用ワクチン市場に影響を与える最も重要な要因は、政府の政策/予防接種プログラムである。特に高齢化率が急速に上昇している発展途上国では、ほとんどの国が成人用ワクチンを組み込んだ国家予防接種プログラムを実施しているか、継続を計画している。ワクチンが市場に出回るようになると、公衆衛生団体や政府によって、助成金や啓発、無料または低額でのワクチン接種といったインセンティブが提供され、接種率の向上が図られるようになる。WHOやCDCのような他の組織も、成人用ワクチンの推奨や奨励に役立っている。これらの団体は、成人用ワクチンの接種をより容易にし、より多くの人々に接種を勧めることで、市場の成長を大きく後押ししている。


アジア太平洋地域:成人用ワクチン市場の主要プレーヤー

アジア太平洋地域は、成人用ワクチンの有望な市場として確固たる地位を築いており、医療の安全保障や産業の多様化に向けた取り組みが強化されている。その特徴は、市場の爆発的な成長である。世界の薬局」と呼ばれるこの国は、2022年5月までにCOVID-19ワクチンを他国に送り出し、世界のワクチン需要の60%以上を分配している。国内外を問わず、増産の引き金となった。韓国とシンガポールだけでも、過去2年間に30億ドル以上をワクチンやその研究、製造工場のために確保した。

2022年における世界のCOVID-19ワクチンの供給量と流通量を見ると、ワクチンの入手可能性という点で、各国が互いに重要な役割を果たしていることがわかる。国内生産能力の強化に努めているオーストラリアは、7000万回分以上を輸入した。一方、インドと中国はその製造能力を生かし、主にアフリカと中南米に9億回分と7億5000万回分を供給した。例えば、中国・ASEAN自由貿易協定(FTA)の場合、ワクチンを含むバイオ製品の貿易のダイナミズムも実現している。アジア太平洋諸国の政府や民間企業が予防ワクチンに投資していることから、予防ワクチン市場は近い将来バラ色になることが予想されます。


成人用ワクチン市場 企業概要

世界の成人用ワクチン市場には、グラクソ・スミスクライン社、アストラゼネカ社、サノフィ・パスツール社、ファイザー社、CSL社などの有力企業が参入している。これらの業界大手は、世界的に成人向けワクチンを積極的に開発・販売している。


成人用ワクチン市場ニュース

2024年4月、スペインのバルセロナで開催された第34回ESCMIDグローバルで、メルク社の第3相臨床試験STRIDE-10の結果が発表された。この試験では、肺炎球菌ワクチン接種歴のない50歳以上の人を対象に、メルク社の成人特異的21価肺炎球菌結合型ワクチンV116をPPSV23と比較評価した。
2022年8月、WHO予防接種専門家戦略諮問グループ(SAGE)によると、ファイザー・バイオンテックCOVID-19 mRNAワクチンは安全で有効である。


Disease Wise - 10の視点からの市場細分化:

1.インフルエンザ
2.子宮頸がん(HPV)
3.帯状疱疹
4.MMR (麻疹、おたふくかぜ、風疹ワクチン)
5.肺炎球菌
6.髄膜炎菌
7.肝炎
8.TdaP
9.旅行とその他
10.水痘


国別 - 21の視点からの市場分析:

北米

o アメリカ合衆国
o カナダ

ヨーロッパ

o イギリス
o ドイツ
o フランス
o ロシア
o イタリア
o スペイン
o スイス

アジア太平洋

o インド
o 中国
o 日本
o オーストラリア
o 韓国

ラテンアメリカ

o ブラジル
o メキシコ
o アルゼンチン

中東・アフリカ

o サウジアラビア
o アラブ首長国連邦
o 南アフリカ

その他の地域


5つの視点から主要プレーヤーを網羅:

- 概要
- キーパーソン
- 最近の動向と戦略
- 過去1年間の製品ポートフォリオと製品発売
- 売上高


企業分析

1.グラクソ・スミスクライン plc.
2.アストラゼネカ
3.サノフィパスツール
4.ファイザー
5.CSLリミテッド

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目次

1.はじめに

2.研究方法

3.エグゼクティブサマリー

4.市場ダイナミクス

4.1 成長ドライバー
4.2 課題


5.成人用ワクチンの世界市場

5.1 市場
5.2 人


6.市場・台数シェア分析

6.1 成人用ワクチン市場シェア
6.2 国別成人ワクチン市場シェア
6.3 成人ワクチン接種人口シェア


7.疾患別-成人ワクチン市場

7.1 インフルエンザ
7.2 子宮頸がん(HPV)
7.3 帯状疱疹
7.4 MMR(はしか、おたふくかぜ、風疹ワクチン)
7.5 肺炎球菌
7.6 髄膜炎菌
7.7 肝炎
7.8 TdaP
7.9 旅行およびその他
7.10 水痘


8.疾患別-成人ワクチン接種者数

8.1 インフルエンザ
8.2 子宮頸がん(HPV)
8.3 帯状疱疹
8.4 MMR
8.5 肺炎球菌
8.6 髄膜炎菌
8.7 肝炎
8.8 TdaP
8.9 水痘


9.国別

9.1 北米

9.1.1 アメリカ
9.1.2 カナダ

9.2 ヨーロッパ

9.2.1 イギリス
9.2.2 ドイツ
9.2.3 フランス
9.2.4 ロシア
9.2.5 イタリア
9.2.6 スペイン
9.2.7 スイス

9.3 アジア太平洋

9.3.1 インド
9.3.2 中国
9.3.3 日本
9.3.4 オーストラリア
9.3.5 韓国

9.4 ラテン・アフリカ

9.4.1 メキシコ
9.4.2 ブラジル
9.4.3 アルゼンチン

9.5 中東・アフリカ

9.5.1 サウジアラビア
9.5.2 UAE
9.5.3 南アフリカ

9.6 その他の地域


10.ポーターの5つの力

10.1 買い手の交渉力
10.2 サプライヤーの交渉力
10.3 競争の程度
10.4 新規参入の脅威
10.5 代替品の脅威


11.SWOT分析

11.1 長所
11.2 弱点
11.3 機会
11.4 脅威


12.ワクチン産業におけるM&A

13.ワクチンと規制当局の介入

13.1 品質と安全性の基準作りとその達成
13.2 ワクチンの資金調達


14.ワクチン-製品とパイプライン

14.1 GSK ワクチン製品パイプライン
14.2 AstraZeneca plc ワクチン製品パイプライン
14.3 サノフィ ワクチン製品パイプライン
14.4 ファイザー・ワクチン製品パイプライン


15.ワクチン主要企業分析

15.1 グラクソ・スミスクライン社のワクチン売上高

15.1.1 概要
15.1.2 キーパーソン
15.1.3 最近の動向と戦略
15.1.4 最近1年間の製品ポートフォリオと上市製品
15.1.5 収益

15.2 アストラゼネカ社ワクチン売上高

15.2.1 概要
15.2.2 キーパーソン
15.2.3 最近の動向と戦略
15.2.4 過去1年間の製品ポートフォリオと上市製品
15.2.5 収益

15.3 サノフィ・パスツールのワクチン売上高

15.3.1 概要
15.3.2 キーパーソン
15.3.3 最近の動向と戦略
15.3.4 過去1年間の製品ポートフォリオと上市製品
15.3.5 収益

15.4 ファイザー社のワクチン売上高

15.4.1 概要
15.4.2 キーパーソン
15.4.3 最近の動向と戦略
15.4.4 過去1年間の製品ポートフォリオと上市製品
15.4.5 収益

15.5 CSLリミテッドの売上高

15.5.1 概要
15.5.2 キーパーソン
15.5.3 最近の動向と戦略
15.5.4 最近1年間の製品ポートフォリオと上市製品
15.5.5 収益

 

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Summary

Adult Vaccine Market Analysis

The global adult vaccine market was valued at US$ 20. 59 billion in 2023 and is projected to reach US$ 35.87 billion by 2032 with the compound annual growth rate of 6.36% from 2024 to 2032. The human life span is stretching now than ever before, therefore making adult vaccination a critical measure in controlling spread of infectious diseases. A shift in the demography of a population and awareness to preventive measures of health have raised the frequency of adult immunization.


What is an Adult Vaccine?

Adult vaccines are vaccines which are specifically developed for those above the age of 18 years for the purpose of preventing invasive infections. While some of the vaccines are administered during childhood ones are administered to adults depending on their age, life style, health status, travel, and occupation. Such vaccines are used in the prevention of Influenza, pneumonia, hepatitis, shingles, and soon. The first vaccines are those which every individual need for one or another reason, for keeping the immunity raised, such as the tetanus booster, meanwhile there are vaccines which protect the population against new kinds of threats. Because immunity may decline after some time, adult immunization is important in establishing long steady and strong health, especially in the elderly or persons with underlying chronic diseases that give a severe disease. Annual, vaccines could have prevented the deaths of many adults in different parts of the world and greatly affected the world’s healthcare systems financially. Vaccine-preventable respiratory diseases like influenza and pneumococcal disease cost the global community more that 23 million years of life due to premature mortality.


Global Use and Significance

Adult vaccines have been widely utilized in the global community owing to increased consciousness of vaccine preventable diseases, increasing population of the aging persons and improvement on public health measures. High levels of vaccination are witnessed among developed nations in North America and Europe; healthcare is well developed and immunizations supported by government. But there is a shift towards advocate for improved uptake of adult vaccines in the emerging markets where knowledge and availability of vaccines are relatively low. Adult immunizations’ goal is to improve the health outcomes of people around the world through vaccine-preventable diseases among adults Ergo they are part of herd immunity, hence curtailing diseases transmission among people curtailing the burden on the health systems.


Growth Factors in the Adult Vaccine Industry

Increasing Awareness of Preventive Healthcare

Increased population of the seniors across the globe is a key driver to the growth of the adult vaccine market. People in their old age become more vulnerable to infections and several other complications due to the deterioration of the immune system. Use of specific vaccines such as the ‘adult’ vaccines including those meant for respiratory conditions for instance, flu as well as pneumonia has been on the rise among geriatric patients. The global increase of chronic diseases like, heart disease diabetes, respiratory diseases make it desirable for the vulnerable groups to be vaccinated. One of the main market drivers is the continually increasing number of people of aging population worldwide and the need for comprehensive programs of adult immunization and special vaccines.


Aging Population and Chronic Disease Prevalence

The rising global population of older adults is a significant growth factor for the adult vaccine market. As people age, their immune systems weaken, making them more susceptible to infectious diseases and complications. Vaccines tailored to adults, especially those targeting respiratory illnesses like flu and pneumonia, are increasingly in demand among the elderly. The prevalence of global chronic conditions such as heart disease, diabetes, and respiratory disorders heightens the need for vaccination in these vulnerable groups. As the aging population expands worldwide, the demand for effective adult immunization programs and tailored vaccines is expected to fuel industry growth.


Government Support: A Pillar of the Adult Vaccine Market

The most important factors affecting the adult vaccines market include government policies /immunization programs. Most of the countries are either administrating or planning to continue a national immunization program that incorporates adult vaccines, especially in the developing countries where the population aging rate is rapidly rising. Ones the vaccines are available in the market there are some incentives provided by public health organizations and government in way of subsidies and awareness and also through free or low-cost vaccination to increase coverage rates. Other organizations such as the WHO and the CDC also help in recommending and encouraging adult vaccines. They collectively provide a substantial boost to the market growth by making it easier and inviting more and more people to take adult vaccinations.


Asia Pacific: A Key Player in the Adult Vaccine Market

They are demonstrated to be part of the Asia Pacific region that has solidified as a promising market for the adult vaccines, with several countries intensifying their efforts towards healthcare security, and diversification of industry. It has been characterized by an explosive growth of the market. The country called the ‘pharmacy of the world’ was sending out COVID-19 vaccines to other countries up to May 2022 distributing more than the 60 percent of the global demand for vaccines. They have, both domestic and foreign, triggered a production increase. South Korea and Singapore alone have secured more than $3 billion in the past two years explicitly for vaccines, their research and manufacturing plants.

Global COVID-19 vaccine availability and distribution in 2022 showed that nations are significant to one another in terms of vaccine availability. Australia that has been striving to enhance domestic capacities for production imported over 70 million doses. On the other hand, capitalizing on their manufacturing prowess, India and China supplied 900 million and 750 million doses mainly to Africans and Latin Americas. For example, in the case of the China-ASEAN Free Trade Agreement, the dynamism in trade in biotech products including vaccines has also been realized. Given that the governments in Asia Pacific countries and the private players have made such investment in the preventive vaccines, the trends show a rosy picture for the preventive vaccines market in the near future.


Adult Vaccine Market Company Overview

The global adult vaccine market features prominent players such as GlaxoSmithKline, plc., AstraZeneca plc, Sanofi Pasteur, Pfizer, Inc., and CSL Limited. These industry leaders actively develop and distribute vaccines for the adult population globally.


Adult Vaccine Market News

In April 2024, Merck's Phase 3 trial STRIDE-10 results were released at the 34th ESCMID Global in Barcelona, Spain. The trial evaluated Merck's adult-specific 21-valent pneumococcal conjugate vaccination, V116, compared to PPSV23 in people 50 and older who had not received a pneumococcal vaccination before.
In August 2022, Pfizer-BioNTech COVID-19 mRNA vaccine is safe and effective, according to the WHO Strategic Advisory Group of Experts on Immunization (SAGE).


Disease Wise – Market breakup in 10 viewpoints:

1. Influenza
2. Cervical Cancer (HPV)
3. Zoster (Shingles)
4. MMR (Measles, Mumps, and Rubella Vaccine)
5. Pneumococcal
6. Meningococcal
7. Hepatitis
8. TdaP
9. Travel and Miscellaneous
10. Varicella


Country – Market breakup in 21 viewpoints:

North America

o United States
o Canada

Europe

o United Kingdom
o Germany
o France
o Russia
o Italy
o Spain
o Switzerland

Asia Pacific

o India
o China
o Japan
o Australia
o South Korea

Latin America

o Brazil
o Mexico
o Argentina

Middle East & Africa

o Saudi Arabia
o United Arab Emirates
o South Africa

Rest of the World


All the Key players have been covered from 5 Viewpoints:

• Overviews
• Key Person
• Recent Developments & Strategies
• Product Portfolio & Product Launch in Last 1 Year
• Revenue


Company Analysis:

1. GlaxoSmithKline, plc.
2. AstraZeneca plc
3. Sanofi Pasteur
4. Pfizer, Inc.
5. CSL Limited



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Table of Contents

1. Introduction

2. Research Methodology

3. Executive Summary

4. Market Dynamics

4.1 Growth Driver
4.2 Challenges


5. Global Adult Vaccines Market

5.1 Market
5.2 Volume (people)


6. Market & Numbers Share Analysis

6.1 Adult Vaccine Market Share
6.2 By Country Adult Vaccine Market Share
6.3 Adult Vaccinated Population Share


7. Disease wise – Adult Vaccines Market

7.1 Influenza
7.2 Cervical Cancer (HPV)
7.3 Zoster (Shingles)
7.4 MMR (Measles, Mumps, and Rubella Vaccine)
7.5 Pneumococcal
7.6 Meningococcal
7.7 Hepatitis
7.8 TdaP
7.9 Travel and Miscellaneous
7.10 Varicella


8. Disease wise – Numbers of Vaccinated Adults

8.1 Influenza
8.2 Cervical Cancer (HPV)
8.3 Zoster (Shingles)
8.4 MMR
8.5 Pneumococcal
8.6 Meningococcal
8.7 Hepatitis
8.8 TdaP
8.9 Varicella


9. By Country

9.1 North America

9.1.1 United States
9.1.2 Canada

9.2 Europe

9.2.1 United Kingdom
9.2.2 Germany
9.2.3 France
9.2.4 Russia
9.2.5 Italy
9.2.6 Spain
9.2.7 Switzerland

9.3 Asia-Pacific

9.3.1 India
9.3.2 China
9.3.3 Japan
9.3.4 Australia
9.3.5 South Korea

9.4 Latin Africa

9.4.1 Mexico
9.4.2 Brazil
9.4.3 Argentina

9.5 Middle East and Africa

9.5.1 Saudi Arabia
9.5.2 UAE
9.5.3 South Africa

9.6 Rest of the World


10. Porter’s Five Forces

10.1 Bargaining Power of Buyers
10.2 Bargaining Power of Suppliers
10.3 Degree of Competition
10.4 Threat of New Entrants
10.5 Threat of Substitutes


11. SWOT Analysis

11.1 Strengths
11.2 Weaknesses
11.3 Opportunities
11.4 Threats


12. Mergers and Acquisitions in the Vaccine Industry

13. Vaccines and Regulator’s Interventions

13.1 Making and Meeting Standards of Quality and Safety
13.2 Vaccine Funding


14. Vaccines – Products and Pipeline

14.1 GSK Vaccine Product Pipeline
14.2 AstraZeneca plc Vaccine Product Pipeline
14.3 Sanofi Vaccine Product Pipeline
14.4 Pfizer Vaccine Product Pipeline


15. Vaccines Key Players Analysis

15.1 GlaxoSmithKline, plc.’s Vaccines Sales

15.1.1 Overviews
15.1.2 Key Person
15.1.3 Recent Developments & Strategies
15.1.4 Product Portfolio & Product Launch in Last 1 Year
15.1.5 Revenue

15.2 AstraZeneca plc Vaccines Sales

15.2.1 Overviews
15.2.2 Key Person
15.2.3 Recent Developments & Strategies
15.2.4 Product Portfolio & Product Launch in Last 1 Year
15.2.5 Revenue

15.3 Sanofi Pasteur’s Vaccines Sales

15.3.1 Overviews
15.3.2 Key Person
15.3.3 Recent Developments & Strategies
15.3.4 Product Portfolio & Product Launch in Last 1 Year
15.3.5 Revenue

15.4 Pfizer, Inc.’s Vaccines Sales

15.4.1 Overviews
15.4.2 Key Person
15.4.3 Recent Developments & Strategies
15.4.4 Product Portfolio & Product Launch in Last 1 Year
15.4.5 Revenue

15.5 CSL Limited sales

15.5.1 Overviews
15.5.2 Key Person
15.5.3 Recent Developments & Strategies
15.5.4 Product Portfolio & Product Launch in Last 1 Year
15.5.5 Revenue

 

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