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EVバッテリー用サーマルインターフェース材料の世界市場シェアとランキング、全体売上高と需要予測 2025-2031

EVバッテリー用サーマルインターフェース材料の世界市場シェアとランキング、全体売上高と需要予測 2025-2031


Thermal Interface Material for EV Battery - Global Market Share and Ranking, Overall Sales and Demand Forecast 2025-2031

EVバッテリー用サーマルインターフェイス材料の世界市場規模は2024年に4億4,200万米ドルと推定され、2031年には9億5,000万米ドルに再調整され、予測期間2025-2031年のCAGRは11.3%と予測されています。 本レポー... もっと見る

 

 

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QYResearch
QYリサーチ
2025年10月15日 US$3,950
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サマリー

EVバッテリー用サーマルインターフェイス材料の世界市場規模は2024年に4億4,200万米ドルと推定され、2031年には9億5,000万米ドルに再調整され、予測期間2025-2031年のCAGRは11.3%と予測されています。
本レポートは、国境を越えた産業フットプリント、資本配分パターン、地域経済の相互依存関係、サプライチェーンの再構成に関する最近の関税調整と国際的な戦略的対策を包括的に評価しています。
EVバッテリー用サーマルインターフェイス材料(TIM)とは、バッテリーセル、モジュール、パックと、それらに関連する冷却システムとの間の熱伝達を促進する特別に設計された物質を指す。これらの材料は、接触面間の微細な空隙や凹凸を埋めるように設計されており、それによって熱抵抗を低減し、効率的な熱放散を実現します。電気自動車では、過度の熱はリチウムイオンセルを劣化させ、動作寿命を縮める可能性があるため、バッテリーの温度管理は性能、安全性、寿命の維持に不可欠です。EVバッテリー用TIMは、サーマルパッド、グリース、ゲル、接着剤、相変化材料などさまざまな形態で提供されており、その配合はシリコーン、セラミック充填ポリマー、その他の熱伝導性化合物をベースにしたものが多い。2024年の世界生産量は約21,546トンに達し、世界平均市場価格は1kgあたり約20.52米ドルである。高い熱伝導性、電気絶縁性、振動やサイクル下での長期安定性を併せ持つTIMは、最新のEVサーマルマネジメントシステムに欠かせないものとなっている。

EVバッテリーのサーマルインターフェイス材料市場は、電動モビリティの採用が加速し、バッテリーの安全性と効率が重視されるようになったことが背景にあり、急速に拡大している。自動車メーカーは、均一な温度分布を維持し、熱暴走につながるホットスポットを回避するため、高性能TIMをバッテリー設計に組み込むケースが増えている。TIMの需要は、より多くの熱を発生し、より高度な冷却戦略を必要とする高エネルギー密度バッテリー化学の技術革新からも恩恵を受けている。中国、日本、韓国が主導するアジア太平洋地域は、EV製造基盤の優位性と、CATL、LGエナジーソリューション、パナソニックといった主要バッテリーメーカーの存在により、依然として最大の生産・消費拠点となっている。これと並行して、北米と欧州ではEVの生産規模が拡大するにつれてTIMの採用が拡大しており、OEMは厳しい安全、環境、性能基準を満たす材料に注目している。
今後も、EVの普及拡大、熱安全規制の強化、バッテリーシステムに高い熱負荷を与える急速充電のトレンドに支えられ、EVバッテリー用TIMの世界市場は堅調な成長を続けると予想される。研究開発努力は、より高い熱伝導性、改善された圧縮性、自動組立工程とのより良い互換性を持つ材料に集中している。さらに、持続可能性への配慮が製品開発に影響を及ぼしており、メーカーはリサイクル可能、低VOC、ハロゲンフリーの配合を模索している。固体電池への移行はまだ初期段階ですが、発熱パターンやパッケージング構成を変えることで、TIM要件が再形成される可能性があります。EV技術が航続距離の延長、充電の高速化、高出力化に向けて進化する中、サーマルインターフェイス材料は電池の性能と信頼性を実現する重要な要素であり続け、グローバルな電動モビリティのサプライチェーンにおける戦略的構成要素としての地位を確保することになる。

本レポートでは、EVバッテリー用サーマルインターフェイス材料の世界市場について、地域別・国別、タイプ別、用途別の分析とともに、総販売量、販売収益、価格、主要企業の市場シェア、ランキングに焦点を当て、包括的なプレゼンテーションを提供することを目的としています。
EV電池用放熱基板の市場規模、推計、予測は、2024年を基準年とした販売量(トン)と販売収益(百万ドル)で提供され、2020年から2031年までの期間の履歴データと予測データが含まれています。定量・定性分析により、読者がビジネス/成長戦略を策定し、市場競争状況を評価し、現在の市場における自社のポジションを分析し、EVバッテリー用サーマルインターフェイス材料に関する十分な情報に基づいたビジネス上の意思決定を行えるよう支援します。

市場区分
企業別
ジョーンズテックPLC
深センFRD科学技術
デュポン
ダウ
信越化学工業
パーカー・ハネフィン
フジポリ
ヘンケル
ワッカー
3M
ボルンスン
ジョインタス・ケミカル
ナノTIM
アモグリーンテック
タイプ別セグメント
HDギャップフィラー
HDシート
HDグリース
その他
用途別セグメント
乗用車
商用車
地域別
北米
米国
カナダ
アジア太平洋
中国
日本
韓国
東南アジア
インド
オーストラリア
その他のアジア太平洋地域
ヨーロッパ
ドイツ
フランス
英国
イタリア
オランダ
北欧諸国
その他のヨーロッパ
ラテンアメリカ
メキシコ
ブラジル
その他のラテンアメリカ
中東・アフリカ
トルコ
サウジアラビア
アラブ首長国連邦
その他のMEA
各章の概要
第1章: レポートの対象範囲、世界の総市場規模(金額、数量、価格)を紹介します。また、市場ダイナミクス、市場の最新動向、市場の促進要因と制限要因、業界メーカーが直面する課題とリスク、業界の関連政策の分析などを提供します。
第2章:EV電池用サーマルインターフェイス材料メーカーの競争環境、価格、売上高、市場シェア、最新の開発計画、M&A情報などを詳細に分析。
第3章:各種市場セグメントをタイプ別に分析し、各市場セグメントの市場規模と発展可能性を網羅し、読者が各市場セグメントのブルーオーシャン市場を見つけやすくします。
第4章:アプリケーション別の様々な市場セグメントの分析を提供し、各市場セグメントの市場規模と発展可能性をカバーし、読者が異なる下流市場のブルーオーシャン市場を見つけるのに役立ちます。
第5章:EVバッテリー用サーマルインターフェイス材料の地域別売上高、収益。各地域の市場規模と発展可能性を定量的に分析し、世界各国の市場発展、将来発展見込み、市場空間、市場規模を紹介しています。
第6章 EVバッテリー用サーマルインターフェイス材料の国別売上高、収益。各国・地域のタイプ別、用途別のシグメイトデータを提供。
第7章:主要企業のプロファイルを提供し、製品の売上高、収益、価格、粗利益率、製品紹介、最近の開発など、市場の主要企業の基本的な状況を詳細に紹介します。
第8章:産業の上流と下流を含む産業チェーンの分析。
第9章:結論


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目次

1 市場の概要
1.1 EV電池用放熱基板の製品紹介
1.2 世界のEV電池用放熱基板の市場規模予測
1.2.1 EV電池用界面活性剤の世界販売額(2020-2031年)
1.2.2 EV電池用界面活物質の世界販売量(2020-2031)
1.2.3 世界のEV用電池用界面活物質の販売価格(2020-2031)
1.3 EV電池用熱インターフェース材料の市場動向と促進要因
1.3.1 EVバッテリー用サーマルインターフェイス材料の業界動向
1.3.2 EVバッテリー用サーマルインターフェイス材料の市場促進要因と機会
1.3.3 EVバッテリー用サーマルインターフェース材料の市場課題
1.3.4 EVバッテリー用サーマルインターフェース材料の市場抑制要因
1.4 前提条件と限界
1.5 研究目的
1.6 考慮された年
2 企業別競合分析
2.1 EV電池用サーマルインターフェイス材料の世界企業別売上高ランキング(2024年)
2.2 EV電池用サーマルインターフェイス材料の世界企業別売上高ランキング(2020-2025)
2.3 EV電池用サーマルインターフェイス材料の世界メーカー別販売量ランキング(2024)
2.4 世界のEV電池用放熱インターフェース材料の企業別販売量ランキング(2020-2025)
2.5 世界のEV電池用界面活物質の企業別平均価格ランキング(2020-2025)
2.6 主要メーカーのEVバッテリー用サーマルインターフェイス材料の製造拠点と本社
2.7 主要メーカーが提供するEV電池用界面活物質製品
2.8 主要メーカーのEV用電池用界面活物質の量産開始時期
2.9 EV電池用放熱インターフェース材料の市場競争分析
2.9.1 EVバッテリー用サーマルインターフェイス材料の市場集中率(2020-2025年)
2.9.2 2024年のEVバッテリー用サーマルインターフェイス材料の売上高による世界5大メーカーと10大メーカー
2.9.3 企業タイプ別(ティア1、ティア2、ティア3)&(2024年時点のEV電池用サーマルインターフェイス材料の売上高に基づく)世界上位メーカー
2.10 M&A、事業拡大
3 タイプ別セグメント
3.1 タイプ別紹介
3.1.1 HDギャップフィラー
3.1.2 HDシート
3.1.3 HDグリース
3.1.4 その他
3.2 世界のEV用電池向け熱インターフェース材料のタイプ別販売額
3.2.1 EV電池用界面活物質の世界タイプ別販売額(2020年 VS 2024年 VS 2031年)
3.2.2 EV電池用界面活性剤のタイプ別世界販売額(2020~2031年)
3.2.3 世界のEV用電池向け熱インターフェース材料のタイプ別販売額 (2020-2031)
3.3 世界のEV用電池向け熱インターフェース材料のタイプ別販売量
3.3.1 EV電池用界面活物質の世界タイプ別販売量 (2020 VS 2024 VS 2031)
3.3.2 EV電池用熱インターフェース材料のタイプ別世界販売量 (2020-2031)
3.3.3 EV電池用熱インターフェース材料の世界タイプ別販売量 (2020-2031)
3.4 世界のEV電池用熱インターフェース材料のタイプ別平均価格 (2020-2031)
4 用途別セグメント
4.1 用途別紹介
4.1.1 乗用車
4.1.2 商用車
4.2 世界のEV用電池向け熱インターフェース材料の用途別販売額
4.2.1 世界のEV用電池用界面活物質の用途別販売額 (2020 VS 2024 VS 2031)
4.2.2 世界のEV用バッテリー用サーマルインターフェイス材料の用途別販売額 (2020-2031)
4.2.3 世界のEVバッテリー用サーマルインターフェイス材料の用途別販売額 (2020-2031)
4.3 世界のEV用電池向け熱インターフェース材料の用途別販売量
4.3.1 世界のEV用電池用界面活物質の用途別販売量 (2020 VS 2024 VS 2031)
4.3.2 世界のEV用電池向け熱インターフェース材料の用途別販売量 (2020-2031)
4.3.3 世界のEV用電池向け熱インターフェース材料の用途別販売量 (2020-2031)
4.4 世界のEV電池用熱インターフェース材料の用途別平均価格(2020-2031)
5 地域別セグメント
5.1 世界のEV電池用界面活物質の地域別販売額
5.1.1 地域別EV電池用界面活物質の世界販売額:2020年 VS 2024年 VS 2031年
5.1.2 地域別EVバッテリー用サーマルインターフェイス材料の世界販売額 (2020-2025)
5.1.3 地域別EVバッテリー用サーマルインターフェイス材料の世界販売額 (2026-2031)
5.1.4 世界のEVバッテリー用サーマルインターフェイス材料の地域別販売額(%)(2020-2031)
5.2 世界のEV用電池向け熱インターフェース材料の地域別販売量
5.2.1 地域別EV用電池向け熱インターフェース材料の世界販売量:2020年 VS 2024年 VS 2031年
5.2.2 世界のEV用電池向け熱インターフェース材料の地域別販売量 (2020-2025)
5.2.3 世界のEV用バッテリー用サーマルインターフェイス材料の地域別販売量 (2026-2031)
5.2.4 世界のEV用電池向け熱インターフェース材料の地域別販売量(%)、(2020-2031)
5.3 世界のEV電池用熱インターフェース材料の地域別平均価格(2020-2031)
5.4 北米
5.4.1 北米EV電池用界面活物質の販売額(2020-2031年
5.4.2 北米EV電池用界面活物質の国別販売額(%), 2024 VS 2031
5.5 欧州
5.5.1 欧州のEV用電池向け熱インターフェース材料販売額、2020-2031年
5.5.2 EV電池用欧州熱界面材料の国別販売額(%)、2024年VS 2031年
5.6 アジア太平洋
5.6.1 アジア太平洋地域のEV用電池向け熱インターフェース材料の販売額、2020-2031年
5.6.2 アジア太平洋地域のEV用電池向け熱インターフェース材料の地域別販売額 (%), 2024 VS 2031
5.7 南米
5.7.1 南米のEV用電池向け熱インターフェース材料の販売額、2020-2031年
5.7.2 南米のEV用電池向け熱インターフェース材料の国別販売額(%)、2024年VS 2031年
5.8 中東・アフリカ
5.8.1 中東・アフリカ:EV用電池向け熱インターフェース材料の販売額、2020-2031年
5.8.2 中東・アフリカ:EVバッテリー用サーマルインターフェイス材料の国別販売額(%)、2024年 VS 2031年
6 主要国・地域別セグメント分析
6.1 主要国・地域別 EV電池用熱インターフェース材料販売額成長動向、2020 VS 2024 VS 2031
6.2 主要国・地域のEV用電池向け熱インターフェース材料の販売額と販売量
6.2.1 主要国・地域のEV用電池向け熱インターフェース材料の販売額、2020~2031年
6.2.2 主要国・地域のEV用電池向け熱インターフェース材料の販売量、2020-2031年
6.3 米国
6.3.1 米国のEV用電池向け熱インターフェース材料販売額、2020-2031年
6.3.2 米国のEV用電池向け熱インターフェース材料のタイプ別販売額(%)、2024 VS 2031
6.3.3 米国のEV用電池向け熱インターフェース材料の用途別販売額、2024 VS 2031
6.4 欧州
6.4.1 欧州のEV用電池用界面活物質の販売額、2020-2031年
6.4.2 EV電池用欧州熱界面材料のタイプ別販売額(%)、2024 VS 2031
6.4.3 欧州のEV用電池向け熱インターフェース材料の用途別販売額、2024 VS 2031
6.5 中国
6.5.1 中国のEV用電池向け熱インターフェース材料の販売額、2020-2031年
6.5.2 中国のEV用電池向け熱インターフェース材料のタイプ別販売額(%)、2024 VS 2031
6.5.3 中国のEV用電池向け熱インターフェース材料の用途別販売額、2024 VS 2031
6.6 日本
6.6.1 日本のEV用電池用界面活物質の販売額、2020-2031年
6.6.2 日本のEV用電池向け熱インターフェース材料のタイプ別販売額(%)、2024 VS 2031
6.6.3 日本のEV用電池向け熱インターフェース材料の用途別販売額、2024 VS 2031
6.7 韓国
6.7.1 韓国のEV用電池向け熱インターフェース材料の販売額、2020-2031年
6.7.2 韓国のEV用電池向け熱インターフェース材料のタイプ別販売額(%)、2024 VS 2031
6.7.3 韓国のEV用電池向け熱インターフェース材料の用途別販売額、2024 VS 2031
6.8 東南アジア
6.8.1 東南アジアのEV用電池向け熱インターフェース材料の販売額、2020-2031年
6.8.2 東南アジアのEV用電池向け熱インターフェース材料のタイプ別販売額(%)、2024 VS 2031
6.8.3 東南アジアのEV用電池向け熱インターフェース材料の用途別販売額、2024 VS 2031
6.9 インド
6.9.1 インドのEV用電池用界面活物質の販売金額:2020-2031
6.9.2 インドのEV用電池向け熱インターフェース材料のタイプ別販売額(%)、2024 VS 2031
6.9.3 インドのEV用電池向け熱インターフェース材料の用途別販売額、2024 VS 2031
7 企業プロファイル
7.1 ジョーンズテック PLC
7.1.1 Jones Tech PLC 企業情報
7.1.2 ジョーンズテックPLCの紹介と事業概要
7.1.3 ジョーンズテックPLC EV電池用サーマルインターフェイス材料の売上、収益、価格、粗利率 (2020-2025)
7.1.4 ジョーンズテックPLCのEVバッテリー用サーマルインターフェイス材料製品ラインナップ
7.1.5 ジョーンズテックPLCの最近の開発
7.2 深圳FRD科学技術
7.2.1 深圳FRD科技の会社情報
7.2.2 深圳FRD科学技術の紹介と事業概要
7.2.3 深センFRDサイエンス&テクノロジー EVバッテリー用サーマルインターフェイス材料の売上、収益、価格、粗利率 (2020-2025)
7.2.4 深センFRDサイエンス&テクノロジーEVバッテリー用サーマルインターフェイス材料製品提供
7.2.5 深センFRDサイエンス&テクノロジーの最近の動向
7.3 デュポン
7.3.1 デュポン企業情報
7.3.2 デュポンの紹介と事業概要
7.3.3 デュポンEVバッテリー用サーマルインターフェイス材料の売上高、収益、価格、グロスマージン(2020-2025)
7.3.4 デュポンEVバッテリー用サーマルインターフェイス材料の製品展開
7.3.5 デュポンの最近の動向
7.4 ダウ
7.4.1 ダウの企業情報
7.4.2 ダウの紹介と事業概要
7.4.3 ダウのEVバッテリー用サーマルインターフェイス材料の売上、収益、価格、グロスマージン (2020-2025)
7.4.4 ダウが提供するEVバッテリー用熱界面材料製品
7.4.5 ダウの最近の開発
7.5 信越化学
7.5.1 信越化学工業の会社情報
7.5.2 信越化学の紹介と事業概要
7.5.3 信越化学 EV電池用放熱基板の売上高、収益、価格、粗利率 (2020-2025)
7.5.4 信越化学のEV用電池向け熱界面材料製品群
7.5.5 信越化学の最近の動向
7.6 パーカー・ハネフィン
7.6.1 パーカー・ハネフィン 会社情報
7.6.2 パーカー・ハネフィンの紹介と事業概要
7.6.3 パーカー・ハネフィン EV電池用サーマルインターフェイス材料の売上、収益、価格、粗利率 (2020-2025)
7.6.4 パーカー・ハネフィンのEVバッテリー用サーマルインターフェイス材料製品群
7.6.5 パーカー・ハネフィンの最近の動向
7.7 フジポリ
7.7.1 フジポリの企業情報
7.7.2 フジポリの紹介と事業概要
7.7.3 フジポリのEV用電池向け熱インターフェース材料の売上、収益、価格、粗利率 (2020-2025)
7.7.4 フジポリのEV用電池向け熱インターフェース材料製品群
7.7.5 フジポリの最近の動向
7.8 ヘンケル
7.8.1 ヘンケル会社情報
7.8.2 ヘンケルの紹介と事業概要
7.8.3 ヘンケル EV電池用サーマルインターフェイス材料 売上高、収益、価格、粗利率 (2020-2025)
7.8.4 ヘンケルが提供するEVバッテリー用熱界面材料製品
7.8.5 ヘンケルの最近の開発
7.9 ワッカー
7.9.1 ワッカー企業情報
7.9.2 ワッカーの紹介と事業概要
7.9.3 ワッカー EV電池用サーマルインターフェイス材料の売上、収益、価格、粗利率 (2020-2025)
7.9.4 ワッカーが提供するEVバッテリー用熱界面材料製品
7.9.5 ワッカーの最近の開発
7.10 3M
7.10.1 3Mの会社情報
7.10.2 3Mの紹介と事業概要
7.10.3 3M EV電池用サーマルインターフェイス材料の売上、収益、価格、粗利率 (2020-2025)
7.10.4 3MのEVバッテリー用サーマルインターフェイス材料製品群
7.10.5 3Mの最近の開発
7.11 ボーンサン
7.11.1 Bornsunの企業情報
7.11.2 Bornsunの紹介と事業概要
7.11.3 BornsunのEVバッテリー用サーマルインターフェイス材料の売上、収益、価格、グロスマージン (2020-2025)
7.11.4 ボーンサンEVバッテリー用サーマルインターフェイス材料製品群
7.11.5 Bornsunの最近の開発
7.12 ジョインタス・ケミカル
7.12.1 ジョインタス・ケミカル会社情報
7.12.2 ジョインタス・ケミカルの紹介と事業概要
7.12.3 ジョインタス・ケミカル EV電池用放熱基板の売上、収益、価格、粗利率 (2020-2025)
7.12.4 ジョインタス・ケミカルが提供するEV電池用熱界面材料製品
7.12.5 ジョインタス・ケミカルの最近の開発
7.13 ナノTIM
7.13.1 ナノTIM 会社情報
7.13.2 ナノTIMの紹介と事業概要
7.13.3 ナノTIM EV電池用熱界面材料の売上、収益、価格、粗利率 (2020-2025)
7.13.4 ナノTIMが提供するEVバッテリー用サーマルインターフェイス材料製品
7.13.5 ナノTIMの最近の動向
7.14 アモグリーンテック
7.14.1 アモグリーンテック会社情報
7.14.2 アモグリーンテックの紹介と事業概要
7.14.3 アモグリーンテック EV電池用サーマルインターフェイス材料の売上、収益、価格、粗利率 (2020-2025)
7.14.4 アモグリーンテックが提供するEVバッテリー用サーマルインターフェイス材料
7.14.5 アモグリーンテックの最近の動向
8 産業チェーン分析
8.1 EVバッテリー用サーマルインターフェイス材料の産業チェーン
8.2 EVバッテリー用サーマルインターフェイス材料の上流分析
8.2.1 主要原材料
8.2.2 主要原材料サプライヤー
8.2.3 製造コスト構造
8.3 中流の分析
8.4 ダウンストリーム分析(顧客分析)
8.5 販売モデルと販売チャネル
8.5.1 EV電池用放熱基板の販売モデル
8.5.2 販売チャネル
8.5.3 EV電池用熱インターフェース材料の販売業者
9 調査結果と結論
10 付録
10.1 調査方法
10.1.1 方法論/調査アプローチ
10.1.1.1 調査プログラム/設計
10.1.1.2 市場規模の推定
10.1.1.3 市場分解とデータ三角測量
10.1.2 データソース
10.1.2.1 二次情報源
10.1.2.2 一次情報源
10.2 著者詳細
10.3 免責事項

 

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Summary

The global market for Thermal Interface Material for EV Battery was estimated to be worth US$ 442 million in 2024 and is forecast to a readjusted size of US$ 950 million by 2031 with a CAGR of 11.3% during the forecast period 2025-2031.
This report provides a comprehensive assessment of recent tariff adjustments and international strategic countermeasures on Thermal Interface Material for EV Battery cross-border industrial footprints, capital allocation patterns, regional economic interdependencies, and supply chain reconfigurations.
Thermal interface material (TIM) for EV batteries refers to specially engineered substances that enhance heat transfer between battery cells, modules, or packs and their associated cooling systems. These materials are designed to fill microscopic air gaps and irregularities between contact surfaces, thereby reducing thermal resistance and ensuring efficient heat dissipation. In electric vehicles, managing battery temperature is critical to maintaining performance, safety, and longevity, as excessive heat can degrade lithium-ion cells and shorten their operational lifespan. TIMs for EV batteries are available in various forms, including thermal pads, greases, gels, adhesives, and phase change materials, with formulations often based on silicone, ceramic-filled polymers, or other thermally conductive compounds. In 2024, global production reached approximately 21,546 tons, with an average global market price of around US$20.52 per kg. Their combination of high thermal conductivity, electrical insulation, and long-term stability under vibration and cycling makes TIMs indispensable in modern EV thermal management systems.

The market for thermal interface materials in EV batteries has been expanding rapidly, driven by the accelerating adoption of electric mobility and the growing emphasis on battery safety and efficiency. Automakers are increasingly integrating high-performance TIMs into battery designs to maintain uniform temperature distribution and avoid hotspots, which can lead to thermal runaway events. The demand for TIMs is also benefiting from innovations in high-energy-density battery chemistries, which generate more heat and require more advanced cooling strategies. Asia-Pacific, led by China, Japan, and South Korea, remains the largest production and consumption hub due to its dominant EV manufacturing base and the presence of major battery producers such as CATL, LG Energy Solution, and Panasonic. In parallel, North America and Europe are seeing growing adoption of TIMs as EV production scales up, with OEMs focusing on materials that meet stringent safety, environmental, and performance standards.
Looking forward, the global TIM market for EV batteries is expected to continue its robust growth trajectory, supported by increasing EV penetration, stricter thermal safety regulations, and the trend toward fast charging, which imposes higher thermal loads on battery systems. Research and development efforts are concentrating on materials with higher thermal conductivity, improved compressibility, and better compatibility with automated assembly processes. Additionally, sustainability considerations are influencing product development, with manufacturers exploring recyclable, low-VOC, and halogen-free formulations. The transition to solid-state batteries, although still in its early stages, is likely to reshape TIM requirements by altering heat generation patterns and packaging configurations. As EV technology evolves toward greater range, faster charging, and higher power output, thermal interface materials will remain a critical enabler of battery performance and reliability, securing their place as a strategic component in the global electric mobility supply chain.

This report aims to provide a comprehensive presentation of the global market for Thermal Interface Material for EV Battery, focusing on the total sales volume, sales revenue, price, key companies market share and ranking, together with an analysis of Thermal Interface Material for EV Battery by region & country, by Type, and by Application.
The Thermal Interface Material for EV Battery market size, estimations, and forecasts are provided in terms of sales volume (Tons) and sales revenue ($ millions), considering 2024 as the base year, with history and forecast data for the period from 2020 to 2031. With both quantitative and qualitative analysis, to help readers develop business/growth strategies, assess the market competitive situation, analyze their position in the current marketplace, and make informed business decisions regarding Thermal Interface Material for EV Battery.

Market Segmentation
By Company
Jones Tech PLC
Shenzhen FRD Science & Technology
DuPont
Dow
Shin-Etsu Chemical
Parker Hannifin
Fujipoly
Henkel
Wacker
3M
Bornsun
Jointas Chemical
Nano TIM
Amogreentech
Segment by Type
HD Gap Filler
HD Sheet
HD Grease
Other
Segment by Application
Passenger Vehicle
Commercial Vehicle
By Region
North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
South Korea
Southeast Asia
India
Australia
Rest of Asia-Pacific
Europe
Germany
France
U.K.
Italy
Netherlands
Nordic Countries
Rest of Europe
Latin America
Mexico
Brazil
Rest of Latin America
Middle East & Africa
Turkey
Saudi Arabia
UAE
Rest of MEA
Chapter Outline
Chapter 1: Introduces the report scope of the report, global total market size (value, volume and price). This chapter also provides the market dynamics, latest developments of the market, the driving factors and restrictive factors of the market, the challenges and risks faced by manufacturers in the industry, and the analysis of relevant policies in the industry.
Chapter 2: Detailed analysis of Thermal Interface Material for EV Battery manufacturers competitive landscape, price, sales and revenue market share, latest development plan, merger, and acquisition information, etc.
Chapter 3: Provides the analysis of various market segments by Type, covering the market size and development potential of each market segment, to help readers find the blue ocean market in different market segments.
Chapter 4: Provides the analysis of various market segments by Application, covering the market size and development potential of each market segment, to help readers find the blue ocean market in different downstream markets.
Chapter 5: Sales, revenue of Thermal Interface Material for EV Battery in regional level. It provides a quantitative analysis of the market size and development potential of each region and introduces the market development, future development prospects, market space, and market size of each country in the world.
Chapter 6: Sales, revenue of Thermal Interface Material for EV Battery in country level. It provides sigmate data by Type, and by Application for each country/region.
Chapter 7: Provides profiles of key players, introducing the basic situation of the main companies in the market in detail, including product sales, revenue, price, gross margin, product introduction, recent development, etc.
Chapter 8: Analysis of industrial chain, including the upstream and downstream of the industry.
Chapter 9: Conclusion.



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Table of Contents

1 Market Overview
1.1 Thermal Interface Material for EV Battery Product Introduction
1.2 Global Thermal Interface Material for EV Battery Market Size Forecast
1.2.1 Global Thermal Interface Material for EV Battery Sales Value (2020-2031)
1.2.2 Global Thermal Interface Material for EV Battery Sales Volume (2020-2031)
1.2.3 Global Thermal Interface Material for EV Battery Sales Price (2020-2031)
1.3 Thermal Interface Material for EV Battery Market Trends & Drivers
1.3.1 Thermal Interface Material for EV Battery Industry Trends
1.3.2 Thermal Interface Material for EV Battery Market Drivers & Opportunity
1.3.3 Thermal Interface Material for EV Battery Market Challenges
1.3.4 Thermal Interface Material for EV Battery Market Restraints
1.4 Assumptions and Limitations
1.5 Study Objectives
1.6 Years Considered
2 Competitive Analysis by Company
2.1 Global Thermal Interface Material for EV Battery Players Revenue Ranking (2024)
2.2 Global Thermal Interface Material for EV Battery Revenue by Company (2020-2025)
2.3 Global Thermal Interface Material for EV Battery Players Sales Volume Ranking (2024)
2.4 Global Thermal Interface Material for EV Battery Sales Volume by Company Players (2020-2025)
2.5 Global Thermal Interface Material for EV Battery Average Price by Company (2020-2025)
2.6 Key Manufacturers Thermal Interface Material for EV Battery Manufacturing Base and Headquarters
2.7 Key Manufacturers Thermal Interface Material for EV Battery Product Offered
2.8 Key Manufacturers Time to Begin Mass Production of Thermal Interface Material for EV Battery
2.9 Thermal Interface Material for EV Battery Market Competitive Analysis
2.9.1 Thermal Interface Material for EV Battery Market Concentration Rate (2020-2025)
2.9.2 Global 5 and 10 Largest Manufacturers by Thermal Interface Material for EV Battery Revenue in 2024
2.9.3 Global Top Manufacturers by Company Type (Tier 1, Tier 2, and Tier 3) & (based on the Revenue in Thermal Interface Material for EV Battery as of 2024)
2.10 Mergers & Acquisitions, Expansion
3 Segmentation by Type
3.1 Introduction by Type
3.1.1 HD Gap Filler
3.1.2 HD Sheet
3.1.3 HD Grease
3.1.4 Other
3.2 Global Thermal Interface Material for EV Battery Sales Value by Type
3.2.1 Global Thermal Interface Material for EV Battery Sales Value by Type (2020 VS 2024 VS 2031)
3.2.2 Global Thermal Interface Material for EV Battery Sales Value, by Type (2020-2031)
3.2.3 Global Thermal Interface Material for EV Battery Sales Value, by Type (%) (2020-2031)
3.3 Global Thermal Interface Material for EV Battery Sales Volume by Type
3.3.1 Global Thermal Interface Material for EV Battery Sales Volume by Type (2020 VS 2024 VS 2031)
3.3.2 Global Thermal Interface Material for EV Battery Sales Volume, by Type (2020-2031)
3.3.3 Global Thermal Interface Material for EV Battery Sales Volume, by Type (%) (2020-2031)
3.4 Global Thermal Interface Material for EV Battery Average Price by Type (2020-2031)
4 Segmentation by Application
4.1 Introduction by Application
4.1.1 Passenger Vehicle
4.1.2 Commercial Vehicle
4.2 Global Thermal Interface Material for EV Battery Sales Value by Application
4.2.1 Global Thermal Interface Material for EV Battery Sales Value by Application (2020 VS 2024 VS 2031)
4.2.2 Global Thermal Interface Material for EV Battery Sales Value, by Application (2020-2031)
4.2.3 Global Thermal Interface Material for EV Battery Sales Value, by Application (%) (2020-2031)
4.3 Global Thermal Interface Material for EV Battery Sales Volume by Application
4.3.1 Global Thermal Interface Material for EV Battery Sales Volume by Application (2020 VS 2024 VS 2031)
4.3.2 Global Thermal Interface Material for EV Battery Sales Volume, by Application (2020-2031)
4.3.3 Global Thermal Interface Material for EV Battery Sales Volume, by Application (%) (2020-2031)
4.4 Global Thermal Interface Material for EV Battery Average Price by Application (2020-2031)
5 Segmentation by Region
5.1 Global Thermal Interface Material for EV Battery Sales Value by Region
5.1.1 Global Thermal Interface Material for EV Battery Sales Value by Region: 2020 VS 2024 VS 2031
5.1.2 Global Thermal Interface Material for EV Battery Sales Value by Region (2020-2025)
5.1.3 Global Thermal Interface Material for EV Battery Sales Value by Region (2026-2031)
5.1.4 Global Thermal Interface Material for EV Battery Sales Value by Region (%), (2020-2031)
5.2 Global Thermal Interface Material for EV Battery Sales Volume by Region
5.2.1 Global Thermal Interface Material for EV Battery Sales Volume by Region: 2020 VS 2024 VS 2031
5.2.2 Global Thermal Interface Material for EV Battery Sales Volume by Region (2020-2025)
5.2.3 Global Thermal Interface Material for EV Battery Sales Volume by Region (2026-2031)
5.2.4 Global Thermal Interface Material for EV Battery Sales Volume by Region (%), (2020-2031)
5.3 Global Thermal Interface Material for EV Battery Average Price by Region (2020-2031)
5.4 North America
5.4.1 North America Thermal Interface Material for EV Battery Sales Value, 2020-2031
5.4.2 North America Thermal Interface Material for EV Battery Sales Value by Country (%), 2024 VS 2031
5.5 Europe
5.5.1 Europe Thermal Interface Material for EV Battery Sales Value, 2020-2031
5.5.2 Europe Thermal Interface Material for EV Battery Sales Value by Country (%), 2024 VS 2031
5.6 Asia Pacific
5.6.1 Asia Pacific Thermal Interface Material for EV Battery Sales Value, 2020-2031
5.6.2 Asia Pacific Thermal Interface Material for EV Battery Sales Value by Region (%), 2024 VS 2031
5.7 South America
5.7.1 South America Thermal Interface Material for EV Battery Sales Value, 2020-2031
5.7.2 South America Thermal Interface Material for EV Battery Sales Value by Country (%), 2024 VS 2031
5.8 Middle East & Africa
5.8.1 Middle East & Africa Thermal Interface Material for EV Battery Sales Value, 2020-2031
5.8.2 Middle East & Africa Thermal Interface Material for EV Battery Sales Value by Country (%), 2024 VS 2031
6 Segmentation by Key Countries/Regions
6.1 Key Countries/Regions Thermal Interface Material for EV Battery Sales Value Growth Trends, 2020 VS 2024 VS 2031
6.2 Key Countries/Regions Thermal Interface Material for EV Battery Sales Value and Sales Volume
6.2.1 Key Countries/Regions Thermal Interface Material for EV Battery Sales Value, 2020-2031
6.2.2 Key Countries/Regions Thermal Interface Material for EV Battery Sales Volume, 2020-2031
6.3 United States
6.3.1 United States Thermal Interface Material for EV Battery Sales Value, 2020-2031
6.3.2 United States Thermal Interface Material for EV Battery Sales Value by Type (%), 2024 VS 2031
6.3.3 United States Thermal Interface Material for EV Battery Sales Value by Application, 2024 VS 2031
6.4 Europe
6.4.1 Europe Thermal Interface Material for EV Battery Sales Value, 2020-2031
6.4.2 Europe Thermal Interface Material for EV Battery Sales Value by Type (%), 2024 VS 2031
6.4.3 Europe Thermal Interface Material for EV Battery Sales Value by Application, 2024 VS 2031
6.5 China
6.5.1 China Thermal Interface Material for EV Battery Sales Value, 2020-2031
6.5.2 China Thermal Interface Material for EV Battery Sales Value by Type (%), 2024 VS 2031
6.5.3 China Thermal Interface Material for EV Battery Sales Value by Application, 2024 VS 2031
6.6 Japan
6.6.1 Japan Thermal Interface Material for EV Battery Sales Value, 2020-2031
6.6.2 Japan Thermal Interface Material for EV Battery Sales Value by Type (%), 2024 VS 2031
6.6.3 Japan Thermal Interface Material for EV Battery Sales Value by Application, 2024 VS 2031
6.7 South Korea
6.7.1 South Korea Thermal Interface Material for EV Battery Sales Value, 2020-2031
6.7.2 South Korea Thermal Interface Material for EV Battery Sales Value by Type (%), 2024 VS 2031
6.7.3 South Korea Thermal Interface Material for EV Battery Sales Value by Application, 2024 VS 2031
6.8 Southeast Asia
6.8.1 Southeast Asia Thermal Interface Material for EV Battery Sales Value, 2020-2031
6.8.2 Southeast Asia Thermal Interface Material for EV Battery Sales Value by Type (%), 2024 VS 2031
6.8.3 Southeast Asia Thermal Interface Material for EV Battery Sales Value by Application, 2024 VS 2031
6.9 India
6.9.1 India Thermal Interface Material for EV Battery Sales Value, 2020-2031
6.9.2 India Thermal Interface Material for EV Battery Sales Value by Type (%), 2024 VS 2031
6.9.3 India Thermal Interface Material for EV Battery Sales Value by Application, 2024 VS 2031
7 Company Profiles
7.1 Jones Tech PLC
7.1.1 Jones Tech PLC Company Information
7.1.2 Jones Tech PLC Introduction and Business Overview
7.1.3 Jones Tech PLC Thermal Interface Material for EV Battery Sales, Revenue, Price and Gross Margin (2020-2025)
7.1.4 Jones Tech PLC Thermal Interface Material for EV Battery Product Offerings
7.1.5 Jones Tech PLC Recent Development
7.2 Shenzhen FRD Science & Technology
7.2.1 Shenzhen FRD Science & Technology Company Information
7.2.2 Shenzhen FRD Science & Technology Introduction and Business Overview
7.2.3 Shenzhen FRD Science & Technology Thermal Interface Material for EV Battery Sales, Revenue, Price and Gross Margin (2020-2025)
7.2.4 Shenzhen FRD Science & Technology Thermal Interface Material for EV Battery Product Offerings
7.2.5 Shenzhen FRD Science & Technology Recent Development
7.3 DuPont
7.3.1 DuPont Company Information
7.3.2 DuPont Introduction and Business Overview
7.3.3 DuPont Thermal Interface Material for EV Battery Sales, Revenue, Price and Gross Margin (2020-2025)
7.3.4 DuPont Thermal Interface Material for EV Battery Product Offerings
7.3.5 DuPont Recent Development
7.4 Dow
7.4.1 Dow Company Information
7.4.2 Dow Introduction and Business Overview
7.4.3 Dow Thermal Interface Material for EV Battery Sales, Revenue, Price and Gross Margin (2020-2025)
7.4.4 Dow Thermal Interface Material for EV Battery Product Offerings
7.4.5 Dow Recent Development
7.5 Shin-Etsu Chemical
7.5.1 Shin-Etsu Chemical Company Information
7.5.2 Shin-Etsu Chemical Introduction and Business Overview
7.5.3 Shin-Etsu Chemical Thermal Interface Material for EV Battery Sales, Revenue, Price and Gross Margin (2020-2025)
7.5.4 Shin-Etsu Chemical Thermal Interface Material for EV Battery Product Offerings
7.5.5 Shin-Etsu Chemical Recent Development
7.6 Parker Hannifin
7.6.1 Parker Hannifin Company Information
7.6.2 Parker Hannifin Introduction and Business Overview
7.6.3 Parker Hannifin Thermal Interface Material for EV Battery Sales, Revenue, Price and Gross Margin (2020-2025)
7.6.4 Parker Hannifin Thermal Interface Material for EV Battery Product Offerings
7.6.5 Parker Hannifin Recent Development
7.7 Fujipoly
7.7.1 Fujipoly Company Information
7.7.2 Fujipoly Introduction and Business Overview
7.7.3 Fujipoly Thermal Interface Material for EV Battery Sales, Revenue, Price and Gross Margin (2020-2025)
7.7.4 Fujipoly Thermal Interface Material for EV Battery Product Offerings
7.7.5 Fujipoly Recent Development
7.8 Henkel
7.8.1 Henkel Company Information
7.8.2 Henkel Introduction and Business Overview
7.8.3 Henkel Thermal Interface Material for EV Battery Sales, Revenue, Price and Gross Margin (2020-2025)
7.8.4 Henkel Thermal Interface Material for EV Battery Product Offerings
7.8.5 Henkel Recent Development
7.9 Wacker
7.9.1 Wacker Company Information
7.9.2 Wacker Introduction and Business Overview
7.9.3 Wacker Thermal Interface Material for EV Battery Sales, Revenue, Price and Gross Margin (2020-2025)
7.9.4 Wacker Thermal Interface Material for EV Battery Product Offerings
7.9.5 Wacker Recent Development
7.10 3M
7.10.1 3M Company Information
7.10.2 3M Introduction and Business Overview
7.10.3 3M Thermal Interface Material for EV Battery Sales, Revenue, Price and Gross Margin (2020-2025)
7.10.4 3M Thermal Interface Material for EV Battery Product Offerings
7.10.5 3M Recent Development
7.11 Bornsun
7.11.1 Bornsun Company Information
7.11.2 Bornsun Introduction and Business Overview
7.11.3 Bornsun Thermal Interface Material for EV Battery Sales, Revenue, Price and Gross Margin (2020-2025)
7.11.4 Bornsun Thermal Interface Material for EV Battery Product Offerings
7.11.5 Bornsun Recent Development
7.12 Jointas Chemical
7.12.1 Jointas Chemical Company Information
7.12.2 Jointas Chemical Introduction and Business Overview
7.12.3 Jointas Chemical Thermal Interface Material for EV Battery Sales, Revenue, Price and Gross Margin (2020-2025)
7.12.4 Jointas Chemical Thermal Interface Material for EV Battery Product Offerings
7.12.5 Jointas Chemical Recent Development
7.13 Nano TIM
7.13.1 Nano TIM Company Information
7.13.2 Nano TIM Introduction and Business Overview
7.13.3 Nano TIM Thermal Interface Material for EV Battery Sales, Revenue, Price and Gross Margin (2020-2025)
7.13.4 Nano TIM Thermal Interface Material for EV Battery Product Offerings
7.13.5 Nano TIM Recent Development
7.14 Amogreentech
7.14.1 Amogreentech Company Information
7.14.2 Amogreentech Introduction and Business Overview
7.14.3 Amogreentech Thermal Interface Material for EV Battery Sales, Revenue, Price and Gross Margin (2020-2025)
7.14.4 Amogreentech Thermal Interface Material for EV Battery Product Offerings
7.14.5 Amogreentech Recent Development
8 Industry Chain Analysis
8.1 Thermal Interface Material for EV Battery Industrial Chain
8.2 Thermal Interface Material for EV Battery Upstream Analysis
8.2.1 Key Raw Materials
8.2.2 Raw Materials Key Suppliers
8.2.3 Manufacturing Cost Structure
8.3 Midstream Analysis
8.4 Downstream Analysis (Customers Analysis)
8.5 Sales Model and Sales Channels
8.5.1 Thermal Interface Material for EV Battery Sales Model
8.5.2 Sales Channel
8.5.3 Thermal Interface Material for EV Battery Distributors
9 Research Findings and Conclusion
10 Appendix
10.1 Research Methodology
10.1.1 Methodology/Research Approach
10.1.1.1 Research Programs/Design
10.1.1.2 Market Size Estimation
10.1.1.3 Market Breakdown and Data Triangulation
10.1.2 Data Source
10.1.2.1 Secondary Sources
10.1.2.2 Primary Sources
10.2 Author Details
10.3 Disclaimer

 

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