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欧州の航空機用ホイールとブレーキM.R.O.市場:製品タイプ、用途別、国別インサイト産業分析、規模、シェア、成長、動向、予測、2025年~2032年

欧州の航空機用ホイールとブレーキM.R.O.市場:製品タイプ、用途別、国別インサイト産業分析、規模、シェア、成長、動向、予測、2025年~2032年


Europe Aircraft Wheel and Brake M.R.O. Market by Product Type, End-Use, and Country-wise Insights: Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends, and Forecast, 2025 - 2032

Persistence Market Research社はこのほど、欧州の航空機用ホイールとブレーキM.R.O.市場に関する包括的なレポートを発表しました。当レポートでは、促進要因、トレンド、機会、課題を含む重要な市場ダイナミクス... もっと見る

 

 

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Persistence Market Research
パーシスタンスマーケットリサーチ
2025年7月24日 US$3,500
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サマリー

Persistence Market Research社はこのほど、欧州の航空機用ホイールとブレーキM.R.O.市場に関する包括的なレポートを発表しました。当レポートでは、促進要因、トレンド、機会、課題を含む重要な市場ダイナミクスを徹底的に評価し、市場構造に関する詳細な洞察を提供しています。

主な洞察

- 欧州の航空機用ホイールとブレーキのMRO市場規模(2025E):37億5,200万米ドル
- 予測市場価値(2032F):5,350.2百万米ドル
- 市場成長率 (CAGR 2025 to 2032): 5.2%

欧州の航空機用ホイールとブレーキM.R.O.市場 - レポートスコープ:

航空機の車輪とブレーキのM.R.O.(整備、修理、オーバーホール)サービスは、商業用、地域用、軍用にかかわらず、航空機の性能、安全性、コンプライアンスを確保するために不可欠です。これらの部品は着陸や離陸によって頻繁にストレスを受けるため、定期的な点検と交換が必要となります。欧州市場では、OEM系列および独立系のM.R.O.プロバイダーが、ホイールの改修、ブレーキディスクの交換、部品検査などのサービスを提供している。欧州の航空セクターの成長、航空機フリートの老朽化、飛行安全規制への注目の高まりは、高度なM.R.O.サービスへの需要を加速させている。

市場成長の促進要因:

欧州の航空機用ホイール・ブレーキM.R.O.市場は、民間航空機の利用量の増加や地域航空会社ネットワークの拡大など、いくつかの重要な要因によって推進されている。航空機の利用が増加するにつれて、車輪とブレーキ・システムの摩耗が進み、定期的なM.R.O.サービスが必要となる。また、EASA(欧州連合航空安全機関)が定めた規制も、コンプライアンスを重視したM.R.O.手順の需要を後押ししている。さらに、カーボンブレーキシステムやセンサーを利用した摩耗追跡などの技術的進歩が、メンテナンスサイクルの効率化を促進し、専門サービスプロバイダーの需要を押し上げている。

市場の阻害要因:

有望な成長見通しにもかかわらず、航空機の車輪とブレーキのM.R.O.市場は、高い運用コスト、熟練技術者の限られた利用可能性、航空会社予算の変動に関連する課題に直面している。特に小規模な航空会社では、コスト削減のために不要不急の整備を延期することがあり、M.R.O.の実施頻度に影響を与えている。さらに、次世代ブレーキ・システムの採用は、耐久性を向上させる一方で、交換頻度を低下させ、市場の拡大をやや鈍化させる。さらに、欧州全域の地政学的不確実性とマクロ経済の変動は、国境を越えたM.R.O.ロジスティクスとサプライチェーンに影響を与える可能性がある。

市場機会:

航空機の車輪とブレーキのM.R.O.市場は、特に東欧における航空機の近代化イニシアチブの増加によって大きな成長機会がもたらされる。予測分析や遠隔診断を含む整備業務のデジタル化へのシフトは、サービスプロバイダーが付加価値ソリューションを提供する新たな道を開く。OEMや航空技術企業とのコラボレーションは、M.R.O.技術やツールの革新をサポートすると予想される。さらに、運航基地の近くにM.R.O.ハブを設置することが求められているため、欧州の二次空港におけるインフラ整備と拡張の可能性がある。

本レポートで扱う主な質問

- 欧州の航空機用ホイール・ブレーキM.R.O.市場の成長を促す主な要因は何か?
- どの航空機カテゴリーとM.R.O.サービスが市場を支配しているか?
- 技術的進歩は、この地域における航空機の車輪とブレーキのメンテナンスの将来をどのように変えているのか?
- 市場に貢献している主要プレーヤーは誰で、競争力を維持するためにどのような戦略を採用しているのか?
- 欧州の航空機用ホイール・ブレーキM.R.O.市場における新たなトレンドと今後の成長見通しは?

競合情報とビジネス戦略:

Safran Landing Systems、Lufthansa Technik、Collins Aerospace、Honeywell Aerospaceなど、欧州の航空機用ホイール・ブレーキM.R.O.市場の大手企業は、デジタル化、戦略的パートナーシップ、サービス革新を通じてM.R.O.能力の拡大に注力しています。これらの企業は、高度な修理技術、ロボット検査システム、AIを活用した整備予測に投資し、ターンアラウンドタイムを短縮してサービスの信頼性を高めている。地域航空会社との合弁事業や、欧州の主要ハブ空港にサテライト施設を開設することは、サプライチェーンのパフォーマンスと顧客アクセスを最適化するための中核戦略のひとつである。

主な企業

- マグネティック・グループ
- エアフィン・リミテッド
- ルフトハンザ テクニクAG
- ハネウェル・エアロスペース
- エアボーン・メンテナンス&エンジニアリング・サービス
- ケルストローム・エアロスペースLLC
- C & Lアビエーション・グループ
- A Jウォルター・アビエーション・リミテッド
- AAR Corp
- デルタ航空
- KLM英国エンジニアリング・リミテッド
- MTU航空エンジンAG
- ロータブル・リペア社
- TPエアロスペース
- コリンズ
- エアアトランタ・アビアサービス
- ワールドエアロ
- RRL
- カースリー
- ASC - エアライン・コンポーネント・サービス
- スカイホイール
- FLテクニクス
- エアロメイト
- TPデンマーク
- ローダー
- UAB バルトメンテナンス
- SRテクニクス スペイン
- アンタビア / アメテック MR

欧州の航空機用ホイールとブレーキM.R.O.市場調査セグメント:

コンポーネント別:

- ホイール
- ブレーキシステム

航空機タイプ別

- ナローボディ
- ワイドボディ
- リージョナルジェット
- その他

航空機の用途別

- 民間
- 防衛

サービスプロバイダー別

- OEM
- 航空会社
- 独立系MRO

国別

- ドイツ
- イタリア
- フランス
- 英国
- スペイン
- ベネルクス
- ロシア
- その他のヨーロッパ

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目次

1.要旨
1.1.欧州市場の展望
1.2.需要サイドの動向
1.3.供給サイドの動向
1.4.技術ロードマップ
1.5.分析と提言
2.市場概要
2.1.市場カバレッジ/分類
2.2.市場の定義/範囲/限界
3.主な市場動向
3.1.市場に影響を与える主なトレンド
3.2.製品イノベーション/開発動向
4.主な成功要因
4.1.製品採用/使用分析
4.2.製品のUSP/特徴
4.3.戦略的プロモーション戦略
5.欧州航空機用ホイール・ブレーキM.R.O.市場需要(金額または規模:US$ Mn)分析2019-2024年および予測、2025-2032年
5.1.過去の市場価値(US$ Mn)分析、2019-2024年
5.2.現在と将来の市場価値(US$ Mn)予測、2025-2032年
5.2.1.前年比成長トレンド分析
5.2.2.絶対価格機会分析
6.市場背景
6.1.マクロ経済要因
6.1.1.欧州GDP成長率見通し
6.1.2.欧州航空宇宙産業の見通し
6.1.3.欧州民間航空機生産(国別
6.1.4.世界の航空機保有台数(地域別
6.1.5.産業付加価値(対GDP比)
6.1.6.その他のマクロ経済要因
6.2.予測要因-関連性と影響
6.2.1.上位企業の過去の成長率
6.2.2.GDP成長率予測
6.2.3.機器・工具製造業予測
6.2.4.その他の予測要因
6.3.バリューチェーン
6.3.1.サービスプロバイダー
6.3.2.エンドユーザー
6.4.COVID-19危機-影響評価
6.4.1.現在の統計
6.4.2.短期・中長期の見通し
6.4.3.予想されるリバウンド
6.5.市場ダイナミクス
6.5.1.促進要因
6.5.2.阻害要因
6.5.3.機会分析
7.欧州航空機用ホイール&ブレーキM.R.O.市場分析2019-2024年および予測2025-2032年(コンポーネント別
7.1.はじめに / 主要な調査結果
7.2.タイプ別過去市場規模(US$ Mn)分析、2019-2024年
7.3.タイプ別現在および将来市場規模(US$ Mn)分析と予測、2025-2032年
7.3.1.車輪
7.3.2.ブレーキシステム
7.4.コンポーネント別市場魅力度分析
8.欧州航空機ホイール&ブレーキM.R.O.市場分析2019-2024年および予測2025-2032年:航空機タイプ別
8.1.はじめに / 主要な調査結果
8.2.航空機タイプ別過去市場規模(US$ Mn)分析、2019-2024年
8.3.航空機タイプ別の現在および将来市場規模(US$ Mn)分析と予測、2025-2032年
8.3.1.ナローボディ
8.3.2.ワイドボディ
8.3.3.リージョナルジェット
8.3.4.その他
8.4.航空機タイプ別市場魅力度分析
9.欧州航空機用ホイール&ブレーキM.R.O.市場分析2019-2024年および予測2025-2032年:航空機用途別
9.1.はじめに / 主要な調査結果
9.2.過去の市場規模(US$ Mn)分析:航空機用途別、2019-2024年
9.3.航空機用途別の現在および将来市場規模(US$ Mn)分析と予測、2025-2032年
9.3.1.商業用
9.3.2.防衛
9.4.航空機用途別市場魅力度分析
10.欧州航空機ホイール・ブレーキM.R.O.市場分析2019-2024年および予測2025-2032年:サービスプロバイダー別
10.1.はじめに / 主要な調査結果
10.2.サービスプロバイダー別の過去市場規模(US$ Mn)分析、2019-2024年
10.3.サービスプロバイダ別の現在および将来市場規模(US$ Mn)分析と予測、2025-2032年
10.3.1.OEM
10.3.2.航空会社
10.3.3.独立系MRO
10.4.サービスプロバイダー別市場魅力度分析
11.欧州航空機ホイール・ブレーキM.R.O.市場分析 2019-2024年および予測 2025-2032年:国別
11.1.はじめに
11.2.過去の国別市場規模(US$ Mn)分析、2019-2024年
11.3.国別の現在の市場規模(US$ Mn)分析と予測、2025-2032年
11.3.1.ドイツ
11.3.2.イタリア
11.3.3.フランス
11.3.4.イギリス
11.3.5.スペイン
11.3.6.ベネルクス
11.3.7.ロシア
11.3.8.その他のヨーロッパ
11.4.国別市場魅力度分析
12.ドイツ航空機用ホイール・ブレーキM.R.O.市場分析 2019-2024年および予測 2025-2032年
12.1.はじめに
12.2.価格分析
12.3.市場分類別過去市場規模(US$ Mn)動向分析、2019-2024年
12.4.市場分類別市場規模(US$ Mn)予測、2025-2032年
12.4.1.コンポーネント別
12.4.2.航空機タイプ別
12.4.3.航空機の用途別
12.4.4.サービスプロバイダー別
12.5.市場魅力度分析
12.5.1.コンポーネント別
12.5.2.航空機タイプ別
12.5.3.航空機の用途別
12.5.4.サービスプロバイダー別
13.イタリアの航空機用ホイール・ブレーキM.R.O.市場分析 2019-2024年および予測 2025-2032年
13.1.はじめに
13.2.価格分析
13.3.市場分類別過去市場規模(US$ Mn)動向分析、2019-2024年
13.4.市場分類別市場規模(US$ Mn)予測、2025-2032年
13.4.1.コンポーネント別
13.4.2.航空機タイプ別
13.4.3.航空機の用途別
13.4.4.サービスプロバイダー別
13.5.市場魅力度分析
13.5.1.コンポーネント別
13.5.2.航空機タイプ別
13.5.3.航空機の用途別
13.5.4.サービスプロバイダー別
14.フランス航空機用ホイール・ブレーキM.R.O.市場分析 2019-2024年および予測 2025-2032年
14.1.はじめに
14.2.価格分析
14.3.市場分類別過去市場規模(US$ Mn)動向分析、2019-2024年
14.4.市場分類別市場規模(US$ Mn)予測、2025-2032年
14.4.1.コンポーネント別
14.4.2.航空機タイプ別
14.4.3.航空機の用途別
14.4.4.サービスプロバイダー別
14.5.市場魅力度分析
14.5.1.コンポーネント別
14.5.2.航空機タイプ別
14.5.3.航空機の用途別
14.5.4.サービスプロバイダー別
15.イギリスの航空機用ホイール・ブレーキM.R.O.市場分析 2019-2024年および予測 2025-2032年
15.1.はじめに
15.2.価格分析
15.3.市場分類別過去市場規模(US$ Mn)動向分析、2019-2024年
15.4.市場分類別市場規模(US$ Mn)予測、2025-2032年
15.4.1.コンポーネント別
15.4.2.航空機タイプ別
15.4.3.航空機の用途別
15.4.4.サービスプロバイダー別
15.5.市場魅力度分析
15.5.1.コンポーネント別
15.5.2.航空機タイプ別
15.5.3.航空機の用途別
15.5.4.サービスプロバイダー別
16.スペインの航空機用ホイール・ブレーキM.R.O.市場分析 2019-2024年および予測 2025-2032年
16.1.はじめに
16.2.価格分析
16.3.市場分類別過去市場規模(US$ Mn)動向分析、2019-2024年
16.4.市場分類別市場規模(US$ Mn)予測、2025-2032年
16.4.1.コンポーネント別
16.4.2.航空機タイプ別
16.4.3.航空機の用途別
16.4.4.サービスプロバイダー別
16.5.市場魅力度分析
16.5.1.コンポーネント別
16.5.2.航空機タイプ別
16.5.3.航空機の用途別
16.5.4.サービスプロバイダー別
17.ベネルクスの航空機用ホイール・ブレーキM.R.O.市場分析 2019-2024年および予測 2025-2032年
17.1.はじめに
17.2.価格分析
17.3.市場分類別過去市場規模(US$ Mn)動向分析、2019-2024年
17.4.市場分類別市場規模(US$ Mn)予測、2025-2032年
17.4.1.コンポーネント別
17.4.2.航空機タイプ別
17.4.3.航空機の用途別
17.4.4.サービスプロバイダー別
17.5.市場魅力度分析
17.5.1.コンポーネント別
17.5.2.航空機タイプ別
17.5.3.航空機の用途別
17.5.4.サービスプロバイダー別
18.ロシアの航空機用ホイール・ブレーキM.R.O.市場分析 2019-2024年および予測 2025-2032年
18.1.はじめに
18.2.価格分析
18.3.市場分類別過去市場規模(US$ Mn)動向分析、2019-2024年
18.4.市場分類別市場規模(US$ Mn)予測、2025-2032年
18.4.1.コンポーネント別
18.4.2.航空機タイプ別
18.4.3.航空機の用途別
18.4.4.サービスプロバイダー別
18.5.市場魅力度分析
18.5.1.コンポーネント別
18.5.2.航空機タイプ別
18.5.3.航空機の用途別
18.5.4.サービスプロバイダー別
19.その他のヨーロッパの航空機用ホイール&ブレーキM.R.O.市場分析 2019-2024年および予測 2025-2032年
19.1.はじめに
19.2.価格分析
19.3.市場分類別過去市場規模(US$ Mn)動向分析、2019-2024年
19.4.市場分類別市場規模(US$ Mn)予測、2025-2032年
19.4.1.コンポーネント別
19.4.2.航空機タイプ別
19.4.3.航空機の用途別
19.4.4.サービスプロバイダー別
19.5.市場魅力度分析
19.5.1.コンポーネント別
19.5.2.航空機タイプ別
19.5.3.航空機の用途別
19.5.4.サービスプロバイダー別
20.市場構造分析
20.1.企業階層別市場分析(航空機用ホイール・ブレーキM.R.O.)
20.2.上位企業の市場シェア分析
20.3.市場プレゼンス分析
20.3.1.プレーヤーによる製品フットプリント
20.3.2.プレーヤー別チャネルフットプリント
21.競争分析
21.1.競争ダッシュボード
21.2.競合ベンチマーキング
21.3.競合ディープダイブ
21.3.1.磁気グループ
21.3.1.1.概要
21.3.1.2.製品ポートフォリオ
21.3.1.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
21.3.1.4.セールスフットプリント
21.3.1.5.戦略の概要
21.3.2.エアフィン・リミテッド
21.3.2.1.概要
21.3.2.2.製品ポートフォリオ
21.3.2.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
21.3.2.4.セールスフットプリント
21.3.2.5.戦略の概要
21.3.3.ルフトハンザ テクニークAG
21.3.3.1.概要
21.3.3.2.製品ポートフォリオ
21.3.3.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
21.3.3.4.セールスフットプリント
21.3.3.5.戦略の概要
21.3.4.ハネウェル・エアロスペース
21.3.4.1.概要
21.3.4.2.製品ポートフォリオ
21.3.4.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
21.3.4.4.セールスフットプリント
21.3.4.5.戦略の概要
21.3.5.航空メンテナンス・エンジニアリングサービス
21.3.5.1.概要
21.3.5.2.製品ポートフォリオ
21.3.5.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
21.3.5.4.販売拠点
21.3.5.5.戦略の概要
21.3.6.ケルストローム・エアロスペースLLC
21.3.6.1.概要
21.3.6.2.製品ポートフォリオ
21.3.6.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
21.3.6.4.販売拠点
21.3.6.5.戦略の概要
21.3.7.C&Lアビエーション・グループ
21.3.7.1.概要
21.3.7.2.製品ポートフォリオ
21.3.7.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
21.3.7.4.セールスフットプリント
21.3.7.5.戦略の概要
21.3.8.A Jウォルター・アビエーション・リミテッド
21.3.8.1.概要
21.3.8.2.製品ポートフォリオ
21.3.8.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
21.3.8.4.販売拠点
21.3.8.5.戦略の概要
21.3.9.AAR社
21.3.9.1.概要
21.3.9.2.製品ポートフォリオ
21.3.9.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
21.3.9.4.販売拠点
21.3.9.5.戦略の概要
21.3.10.デルタ航空
21.3.10.1.概要
21.3.10.2.製品ポートフォリオ
21.3.10.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
21.3.10.4.販売拠点
21.3.10.5.戦略の概要
21.3.11.KLM英国エンジニアリング・リミテッド
21.3.11.1.概要
21.3.11.2.製品ポートフォリオ
21.3.11.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
21.3.11.4.セールスフットプリント
21.3.11.5.戦略の概要
21.3.12.MTU航空エンジンAG
21.3.12.1.概要
21.3.12.2.製品ポートフォリオ
21.3.12.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
21.3.12.4.販売拠点
21.3.12.5.戦略の概要
21.3.13.ロータブルリペア社
21.3.13.1.概要
21.3.13.2.製品ポートフォリオ
21.3.13.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
21.3.13.4.販売拠点
21.3.13.5.戦略の概要
21.3.14.TPエアロスペース
21.3.14.1.概要
21.3.14.2.製品ポートフォリオ
21.3.14.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
21.3.14.4.販売拠点
21.3.14.5.戦略の概要
21.3.15.コリンズ
21.3.15.1.概要
21.3.15.2.製品ポートフォリオ
21.3.15.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
21.3.15.4.販売拠点
21.3.15.5.戦略の概要
21.3.16.エアアトランタ・アビアサービス
21.3.16.1.概要
21.3.16.2.製品ポートフォリオ
21.3.16.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
21.3.16.4.販売拠点
21.3.16.5.戦略の概要
21.3.17.ワールドエアロ
21.3.17.1.概要
21.3.17.2.製品ポートフォリオ
21.3.17.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
21.3.17.4.販売拠点
21.3.17.5.戦略の概要
21.3.18.RRL
21.3.18.1.概要
21.3.18.2.製品ポートフォリオ
21.3.18.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
21.3.18.4.販売拠点
21.3.18.5.戦略の概要
21.3.19.カースリー
21.3.19.1.概要
21.3.19.2.製品ポートフォリオ
21.3.19.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
21.3.19.4.販売拠点
21.3.19.5.戦略の概要
21.3.20.ASC - エアライン・コンポーネント・サービス
21.3.20.1.概要
21.3.20.2.製品ポートフォリオ
21.3.20.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
21.3.20.4.販売拠点
21.3.20.5.戦略の概要
21.3.21.スカイホイール
21.3.21.1.概要
21.3.21.2.製品ポートフォリオ
21.3.21.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
21.3.21.4.販売拠点
21.3.21.5.戦略の概要
21.3.22.FLテクニクス
21.3.22.1.概要
21.3.22.2.製品ポートフォリオ
21.3.22.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
21.3.22.4.販売拠点
21.3.22.5.戦略の概要
21.3.23.エアロメイト
21.3.23.1.概要
21.3.23.2.製品ポートフォリオ
21.3.23.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
21.3.23.4.セールスフットプリント
21.3.23.5.戦略の概要
21.3.24.TPデンマーク
21.3.24.1.概要
21.3.24.2.製品ポートフォリオ
21.3.24.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
21.3.24.4.セールスフットプリント
21.3.24.5.戦略の概要
21.3.25.ローダー
21.3.25.1.概要
21.3.25.2.製品ポートフォリオ
21.3.25.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
21.3.25.4.販売拠点
21.3.25.5.戦略の概要
21.3.26.UABバルティックメンテナンス
21.3.26.1.概要
21.3.26.2.製品ポートフォリオ
21.3.26.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
21.3.26.4.セールスフットプリント
21.3.26.5.戦略の概要
21.3.27.SRテクニクス・スペイン
21.3.27.1.概要
21.3.27.2.製品ポートフォリオ
21.3.27.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
21.3.27.4.セールスフットプリント
21.3.27.5.戦略の概要
21.3.28.アンタヴィア/アメテックMRO
21.3.28.1.概要
21.3.28.2.製品ポートフォリオ
21.3.28.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
21.3.28.4.販売拠点
21.3.28.5.戦略の概要
22.前提条件と略語
23.調査方法

 

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Summary

Persistence Market Research has recently released a comprehensive report on the Europe aircraft wheel and brake M.R.O. market. The report offers a thorough assessment of crucial market dynamics, including drivers, trends, opportunities, and challenges, providing detailed insights into the market structure.

Key Insights:

• Europe Aircraft Wheel and Brake M.R.O. Market Size (2025E): USD 3,752.0 Million
• Projected Market Value (2032F): USD 5,350.2 Million
• Market Growth Rate (CAGR 2025 to 2032): 5.2%

Europe Aircraft Wheel and Brake M.R.O. Market – Report Scope:

Aircraft wheel and brake M.R.O. (Maintenance, Repair, and Overhaul) services are vital to ensure the performance, safety, and compliance of aircraft across commercial, regional, and military fleets. These components are subject to frequent stress due to landings and take-offs, requiring routine inspection and replacement. The European market caters to both OEM-affiliated and independent M.R.O. providers, offering services such as wheel refurbishments, brake disc replacements, and component testing. Growth in the European aviation sector, aging aircraft fleets, and rising focus on flight safety regulations are accelerating demand for advanced M.R.O. services.

Market Growth Drivers:

The Europe aircraft wheel and brake M.R.O. market is propelled by several key factors, including the increasing volume of commercial air travel and the expansion of regional airline networks. As aircraft utilization intensifies, so does the wear on wheel and brake systems, necessitating regular M.R.O. services. Regulatory mandates set by EASA (European Union Aviation Safety Agency) also drive demand for compliance-focused M.R.O. procedures. Additionally, technological advancements such as carbon braking systems and sensor-enabled wear tracking are promoting higher efficiency in maintenance cycles and boosting demand for specialized service providers.

Market Restraints:

Despite promising growth prospects, the aircraft wheel and brake M.R.O. market faces challenges related to high operational costs, limited availability of skilled technicians, and volatility in airline budgets. Smaller carriers in particular may defer non-essential maintenance to cut costs, impacting the frequency of M.R.O. engagements. Furthermore, the adoption of next-generation braking systems, while improving durability, reduces the replacement frequency, slightly slowing market expansion. Additionally, geopolitical uncertainties and macroeconomic fluctuations across Europe could affect cross-border M.R.O. logistics and supply chains.

Market Opportunities:

The aircraft wheel and brake M.R.O. market presents significant growth opportunities driven by increasing fleet modernization initiatives, especially in Eastern Europe. The shift toward digitalized maintenance operations, including predictive analytics and remote diagnostics, opens new avenues for service providers to offer value-added solutions. Collaborations with OEMs and aviation technology firms are expected to support innovation in M.R.O. techniques and tooling. Furthermore, the demand for localized M.R.O. hubs closer to operational bases offers potential for infrastructure development and expansion across secondary airports in Europe.

Key Questions Answered in the Report:

• What are the primary factors driving the growth of the aircraft wheel and brake M.R.O. market in Europe?
• Which aircraft categories and M.R.O. services are dominating the market landscape?
• How are technological advancements reshaping the future of aircraft wheel and brake maintenance in the region?
• Who are the leading players contributing to the market, and what strategies are they employing to remain competitive?
• What are the emerging trends and future growth prospects in the Europe aircraft wheel and brake M.R.O. market?

Competitive Intelligence and Business Strategy:

Leading players in the Europe aircraft wheel and brake M.R.O. market, including Safran Landing Systems, Lufthansa Technik, Collins Aerospace, and Honeywell Aerospace, focus on expanding their M.R.O. capabilities through digitization, strategic partnerships, and service innovation. These companies invest in advanced repair technologies, robotic inspection systems, and AI-driven maintenance forecasting to reduce turnaround times and enhance service reliability. Joint ventures with regional airlines and the opening of satellite facilities across key European hubs are among the core strategies used to optimize supply chain performance and customer accessibility.

Key Companies Profiled:

• Magnetic Group
• AerFin Limited
• Lufthansa Technik AG
• Honeywell Aerospace
• Airborne Maintenance & Engineering Services
• Kellstrom Aerospace, LLC
• C & L Aviation Group
• A J Walter Aviation Limited
• AAR Corp
• Delta Airlines, Inc.
• KLM U.K. Engineering Limited
• MTU Aero Engines AG
• Rotable Repairs LTD
• TP Aerospace
• Collins
• Air Atlanta Aviaservices
• World Aero
• RRL
• Kearsley
• ASC – Airline Component Services
• SkyWheels
• FL Technics
• Aeromates
• TP Denmark
• Roeder
• UAB Baltic Maintenance
• SR Technics Spain
• Antavia / Ametek MR

Europe Aircraft Wheel and Brake M.R.O. Market Research Segmentation:

By Component:

• Wheels
• Brake Systems

By Aircraft Type:

• Narrow Body
• Wide Body
• Regional Jets
• Others

By Aircraft Application:

• Commercial
• Defense

By Service Providers:

• OEMs
• Airline Operators
• Independent MROs

By Country:

• Germany
• Italy
• France
• U.K.
• Spain
• BENELUX
• Russia
• Rest of Europe



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Table of Contents

1. Executive Summary
1.1. Europe Market Outlook
1.2. Demand Side Trends
1.3. Supply Side Trends
1.4. Technology Roadmap
1.5. Analysis and Recommendations
2. Market Overview
2.1. Market Coverage / Taxonomy
2.2. Market Definition / Scope / Limitations
3. Key Market Trends
3.1. Key Trends Impacting the Market
3.2. Product Innovation / Development Trends
4. Key Success Factors
4.1. Product Adoption / Usage Analysis
4.2. Product USPs / Features
4.3. Strategic Promotional Strategies
5. Europe Aircraft Wheel & Brake M.R.O. Market Demand (in Value or Size in US$ Mn) Analysis 2019-2024 and Forecast, 2025-2032
5.1. Historical Market Value (US$ Mn) Analysis, 2019-2024
5.2. Current and Future Market Value (US$ Mn) Projections, 2025-2032
5.2.1. Y-o-Y Growth Trend Analysis
5.2.2. Absolute $ Opportunity Analysis
6. Market Background
6.1. Macro-Economic Factors
6.1.1. Europe GDP growth Outlook
6.1.2. Europe Aerospace industry Outlook
6.1.3. Europe Commercial Aircraft Production By Country
6.1.4. Global Aircraft Fleet By Region
6.1.5. Industry Value Added (% of GDP)
6.1.6. Other Macro-economic Factors
6.2. Forecast Factors - Relevance & Impact
6.2.1. Top Companies Historical Growth
6.2.2. GDP Growth forecast
6.2.3. Equipment & tools Manufacturing Forecast
6.2.4. Other Forecast Factors
6.3. Value Chain
6.3.1. Service Providers
6.3.2. End Users
6.4. COVID-19 Crisis - Impact Assessment
6.4.1. Current Statistics
6.4.2. Short-Mid-Long Term Outlook
6.4.3. Likely Rebound
6.5. Market Dynamics
6.5.1. Drivers
6.5.2. Restraints
6.5.3. Opportunity Analysis
7. Europe Aircraft Wheel & Brake M.R.O. Market Analysis 2019-2024 and Forecast 2025-2032, by Component
7.1. Introduction / Key Findings
7.2. Historical Market Size (US$ Mn) Analysis By Type, 2019-2024
7.3. Current and Future Market Size (US$ Mn) Analysis and Forecast By Type, 2025-2032
7.3.1. Wheels
7.3.2. Brake System
7.4. Market Attractiveness Analysis By Component
8. Europe Aircraft Wheel & Brake M.R.O. Market Analysis 2019-2024 and Forecast 2025-2032, by Aircraft Type
8.1. Introduction / Key Findings
8.2. Historical Market Size (US$ Mn) Analysis By Aircraft Type, 2019-2024
8.3. Current and Future Market Size (US$ Mn) Analysis and Forecast By Aircraft Type, 2025-2032
8.3.1. Narrow Body
8.3.2. Wide body
8.3.3. Regional Jet
8.3.4. Others
8.4. Market Attractiveness Analysis By Aircraft Type
9. Europe Aircraft Wheel & Brake M.R.O. Market Analysis 2019-2024 and Forecast 2025-2032, by Aircraft Application
9.1. Introduction / Key Findings
9.2. Historical Market Size (US$ Mn) Analysis By Aircraft Application, 2019-2024
9.3. Current and Future Market Size (US$ Mn) Analysis and Forecast By Aircraft Application, 2025-2032
9.3.1. Commercial
9.3.2. Defense
9.4. Market Attractiveness Analysis By Aircraft Application
10. Europe Aircraft Wheel & Brake M.R.O. Market Analysis 2019-2024 and Forecast 2025-2032, by Service Providers
10.1. Introduction / Key Findings
10.2. Historical Market Size (US$ Mn) Analysis By Service Providers, 2019-2024
10.3. Current and Future Market Size (US$ Mn) Analysis and Forecast By Service Providers, 2025-2032
10.3.1. OEM
10.3.2. Airline operators
10.3.3. Independent MRO
10.4. Market Attractiveness Analysis By Service Providers
11. Europe Aircraft Wheel & Brake M.R.O. Market Analysis 2019-2024 and Forecast 2025-2032, by Country
11.1. Introduction
11.2. Historical Market Size (US$ Mn) Analysis By Country, 2019-2024
11.3. Current Market Size (US$ Mn) Analysis and Forecast By Country, 2025-2032
11.3.1. Germany
11.3.2. Italy
11.3.3. France
11.3.4. U.K.
11.3.5. Spain
11.3.6. BENELUX
11.3.7. Russia
11.3.8. Rest of Europe
11.4. Market Attractiveness Analysis By Country
12. Germany Aircraft Wheel & Brake M.R.O. Market Analysis 2019-2024 and Forecast 2025-2032
12.1. Introduction
12.2. Pricing Analysis
12.3. Historical Market Size (US$ Mn) Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2024
12.4. Market Size (US$ Mn) Forecast By Market Taxonomy, 2025-2032
12.4.1. By Component
12.4.2. By Aircraft Type
12.4.3. By Aircraft Application
12.4.4. By Service Providers
12.5. Market Attractiveness Analysis
12.5.1. By Component
12.5.2. By Aircraft Type
12.5.3. By Aircraft Application
12.5.4. By Service Providers
13. Italy Aircraft Wheel & Brake M.R.O. Market Analysis 2019-2024 and Forecast 2025-2032
13.1. Introduction
13.2. Pricing Analysis
13.3. Historical Market Size (US$ Mn) Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2024
13.4. Market Size (US$ Mn) Forecast By Market Taxonomy, 2025-2032
13.4.1. By Component
13.4.2. By Aircraft Type
13.4.3. By Aircraft Application
13.4.4. By Service Providers
13.5. Market Attractiveness Analysis
13.5.1. By Component
13.5.2. By Aircraft Type
13.5.3. By Aircraft Application
13.5.4. By Service Providers
14. France Aircraft Wheel & Brake M.R.O. Market Analysis 2019-2024 and Forecast 2025-2032
14.1. Introduction
14.2. Pricing Analysis
14.3. Historical Market Size (US$ Mn) Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2024
14.4. Market Size (US$ Mn) Forecast By Market Taxonomy, 2025-2032
14.4.1. By Component
14.4.2. By Aircraft Type
14.4.3. By Aircraft Application
14.4.4. By Service Providers
14.5. Market Attractiveness Analysis
14.5.1. By Component
14.5.2. By Aircraft Type
14.5.3. By Aircraft Application
14.5.4. By Service Providers
15. U.K. Aircraft Wheel & Brake M.R.O. Market Analysis 2019-2024 and Forecast 2025-2032
15.1. Introduction
15.2. Pricing Analysis
15.3. Historical Market Size (US$ Mn) Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2024
15.4. Market Size (US$ Mn) Forecast By Market Taxonomy, 2025-2032
15.4.1. By Component
15.4.2. By Aircraft Type
15.4.3. By Aircraft Application
15.4.4. By Service Providers
15.5. Market Attractiveness Analysis
15.5.1. By Component
15.5.2. By Aircraft Type
15.5.3. By Aircraft Application
15.5.4. By Service Providers
16. Spain Aircraft Wheel & Brake M.R.O. Market Analysis 2019-2024 and Forecast 2025-2032
16.1. Introduction
16.2. Pricing Analysis
16.3. Historical Market Size (US$ Mn) Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2024
16.4. Market Size (US$ Mn) Forecast By Market Taxonomy, 2025-2032
16.4.1. By Component
16.4.2. By Aircraft Type
16.4.3. By Aircraft Application
16.4.4. By Service Providers
16.5. Market Attractiveness Analysis
16.5.1. By Component
16.5.2. By Aircraft Type
16.5.3. By Aircraft Application
16.5.4. By Service Providers
17. BENELUX Aircraft Wheel & Brake M.R.O. Market Analysis 2019-2024 and Forecast 2025-2032
17.1. Introduction
17.2. Pricing Analysis
17.3. Historical Market Size (US$ Mn) Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2024
17.4. Market Size (US$ Mn) Forecast By Market Taxonomy, 2025-2032
17.4.1. By Component
17.4.2. By Aircraft Type
17.4.3. By Aircraft Application
17.4.4. By Service Providers
17.5. Market Attractiveness Analysis
17.5.1. By Component
17.5.2. By Aircraft Type
17.5.3. By Aircraft Application
17.5.4. By Service Providers
18. Russia Aircraft Wheel & Brake M.R.O. Market Analysis 2019-2024 and Forecast 2025-2032
18.1. Introduction
18.2. Pricing Analysis
18.3. Historical Market Size (US$ Mn) Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2024
18.4. Market Size (US$ Mn) Forecast By Market Taxonomy, 2025-2032
18.4.1. By Component
18.4.2. By Aircraft Type
18.4.3. By Aircraft Application
18.4.4. By Service Providers
18.5. Market Attractiveness Analysis
18.5.1. By Component
18.5.2. By Aircraft Type
18.5.3. By Aircraft Application
18.5.4. By Service Providers
19. Rest of Europe Aircraft Wheel & Brake M.R.O. Market Analysis 2019-2024 and Forecast 2025-2032
19.1. Introduction
19.2. Pricing Analysis
19.3. Historical Market Size (US$ Mn) Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2024
19.4. Market Size (US$ Mn) Forecast By Market Taxonomy, 2025-2032
19.4.1. By Component
19.4.2. By Aircraft Type
19.4.3. By Aircraft Application
19.4.4. By Service Providers
19.5. Market Attractiveness Analysis
19.5.1. By Component
19.5.2. By Aircraft Type
19.5.3. By Aircraft Application
19.5.4. By Service Providers
20. Market Structure Analysis
20.1. Market Analysis by Tier of Companies (Aircraft Wheel & Brake M.R.O.)
20.2. Market Share Analysis of Top Players
20.3. Market Presence Analysis
20.3.1. Product foot print by Players
20.3.2. Channel Foot Print by Players
21. Competition Analysis
21.1. Competition Dashboard
21.2. Competition Benchmarking
21.3. Competition Deep Dive
21.3.1. Magnetic Group
21.3.1.1. Overview
21.3.1.2. Product Portfolio
21.3.1.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
21.3.1.4. Sales Footprint
21.3.1.5. Strategy Overview
21.3.2. AerFin Limited
21.3.2.1. Overview
21.3.2.2. Product Portfolio
21.3.2.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
21.3.2.4. Sales Footprint
21.3.2.5. Strategy Overview
21.3.3. Lufthansa Technik AG
21.3.3.1. Overview
21.3.3.2. Product Portfolio
21.3.3.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
21.3.3.4. Sales Footprint
21.3.3.5. Strategy Overview
21.3.4. Honeywell Aerospace
21.3.4.1. Overview
21.3.4.2. Product Portfolio
21.3.4.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
21.3.4.4. Sales Footprint
21.3.4.5. Strategy Overview
21.3.5. Airborne Maintenance & Engineering Services
21.3.5.1. Overview
21.3.5.2. Product Portfolio
21.3.5.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
21.3.5.4. Sales Footprint
21.3.5.5. Strategy Overview
21.3.6. Kellstrom Aerospace, LLC
21.3.6.1. Overview
21.3.6.2. Product Portfolio
21.3.6.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
21.3.6.4. Sales Footprint
21.3.6.5. Strategy Overview
21.3.7. C & L Aviation Group
21.3.7.1. Overview
21.3.7.2. Product Portfolio
21.3.7.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
21.3.7.4. Sales Footprint
21.3.7.5. Strategy Overview
21.3.8. A J Walter Aviation Limited
21.3.8.1. Overview
21.3.8.2. Product Portfolio
21.3.8.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
21.3.8.4. Sales Footprint
21.3.8.5. Strategy Overview
21.3.9. AAR Corp
21.3.9.1. Overview
21.3.9.2. Product Portfolio
21.3.9.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
21.3.9.4. Sales Footprint
21.3.9.5. Strategy Overview
21.3.10. Delta Airlines, Inc.
21.3.10.1. Overview
21.3.10.2. Product Portfolio
21.3.10.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
21.3.10.4. Sales Footprint
21.3.10.5. Strategy Overview
21.3.11. KLM U.K. Engineering Limited
21.3.11.1. Overview
21.3.11.2. Product Portfolio
21.3.11.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
21.3.11.4. Sales Footprint
21.3.11.5. Strategy Overview
21.3.12. MTU Aero Engines AG
21.3.12.1. Overview
21.3.12.2. Product Portfolio
21.3.12.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
21.3.12.4. Sales Footprint
21.3.12.5. Strategy Overview
21.3.13. Rotable Repairs LTD
21.3.13.1. Overview
21.3.13.2. Product Portfolio
21.3.13.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
21.3.13.4. Sales Footprint
21.3.13.5. Strategy Overview
21.3.14. TP Aerospace
21.3.14.1. Overview
21.3.14.2. Product Portfolio
21.3.14.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
21.3.14.4. Sales Footprint
21.3.14.5. Strategy Overview
21.3.15. Collins
21.3.15.1. Overview
21.3.15.2. Product Portfolio
21.3.15.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
21.3.15.4. Sales Footprint
21.3.15.5. Strategy Overview
21.3.16. Air Atlanta Aviaservices
21.3.16.1. Overview
21.3.16.2. Product Portfolio
21.3.16.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
21.3.16.4. Sales Footprint
21.3.16.5. Strategy Overview
21.3.17. World Aero
21.3.17.1. Overview
21.3.17.2. Product Portfolio
21.3.17.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
21.3.17.4. Sales Footprint
21.3.17.5. Strategy Overview
21.3.18. RRL
21.3.18.1. Overview
21.3.18.2. Product Portfolio
21.3.18.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
21.3.18.4. Sales Footprint
21.3.18.5. Strategy Overview
21.3.19. Kearsley
21.3.19.1. Overview
21.3.19.2. Product Portfolio
21.3.19.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
21.3.19.4. Sales Footprint
21.3.19.5. Strategy Overview
21.3.20. ASC - Airline Component Services
21.3.20.1. Overview
21.3.20.2. Product Portfolio
21.3.20.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
21.3.20.4. Sales Footprint
21.3.20.5. Strategy Overview
21.3.21. SkyWheels
21.3.21.1. Overview
21.3.21.2. Product Portfolio
21.3.21.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
21.3.21.4. Sales Footprint
21.3.21.5. Strategy Overview
21.3.22. FL Technics
21.3.22.1. Overview
21.3.22.2. Product Portfolio
21.3.22.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
21.3.22.4. Sales Footprint
21.3.22.5. Strategy Overview
21.3.23. Aeromates
21.3.23.1. Overview
21.3.23.2. Product Portfolio
21.3.23.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
21.3.23.4. Sales Footprint
21.3.23.5. Strategy Overview
21.3.24. TP Denmark
21.3.24.1. Overview
21.3.24.2. Product Portfolio
21.3.24.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
21.3.24.4. Sales Footprint
21.3.24.5. Strategy Overview
21.3.25. Roeder
21.3.25.1. Overview
21.3.25.2. Product Portfolio
21.3.25.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
21.3.25.4. Sales Footprint
21.3.25.5. Strategy Overview
21.3.26. UAB Baltic Maintenance
21.3.26.1. Overview
21.3.26.2. Product Portfolio
21.3.26.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
21.3.26.4. Sales Footprint
21.3.26.5. Strategy Overview
21.3.27. SR Technics Spain
21.3.27.1. Overview
21.3.27.2. Product Portfolio
21.3.27.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
21.3.27.4. Sales Footprint
21.3.27.5. Strategy Overview
21.3.28. Antavia / Ametek MRO
21.3.28.1. Overview
21.3.28.2. Product Portfolio
21.3.28.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
21.3.28.4. Sales Footprint
21.3.28.5. Strategy Overview
22. Assumptions and Acronyms Used
23. Research Methodology

 

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調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



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2025/10/10 10:27

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