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芝生・庭園用散水装置市場:製品タイプ、エンドユーザー、地域別(北米、欧州、アジア太平洋地域、中南米、中東・アフリカ):世界の産業分析、規模、シェア、成長、動向、予測、2025年~2032年

芝生・庭園用散水装置市場:製品タイプ、エンドユーザー、地域別(北米、欧州、アジア太平洋地域、中南米、中東・アフリカ):世界の産業分析、規模、シェア、成長、動向、予測、2025年~2032年


Lawn and Garden Watering Equipment Market by Product Type, End-Users, and Geography (North America, Europe, Asia Pacific, Latin America, and the Middle East and Africa): Global Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends, and Forecast, 2025 - 2032

Persistence Market Research社はこのほど、芝生と庭園用散水装置の世界市場に関する包括的なレポートを発表しました。この調査レポートは、促進要因、動向、機会、課題を含む重要な市場ダイナミクスを徹底的に評... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 納期 ページ数 言語
Persistence Market Research
パーシスタンスマーケットリサーチ
2025年5月28日 US$4,995
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サマリー

Persistence Market Research社はこのほど、芝生と庭園用散水装置の世界市場に関する包括的なレポートを発表しました。この調査レポートは、促進要因、動向、機会、課題を含む重要な市場ダイナミクスを徹底的に評価し、市場構造に関する詳細な洞察を提供しています。この調査レポートは、2025年から2032年までの世界の芝生と庭園用散水装置市場の予測成長軌道を概説する独占データと統計を掲載しています。

主な洞察

- 芝生と庭園用散水装置市場規模(2025E):65億1380万米ドル
- 市場予測値(2032F):6,513.80 Million USD8,805.20百万米ドル
- 世界市場成長率(CAGR 2025 to 2032): 4.4%

芝生と庭の散水装置市場 - レポートスコープ:

芝生および庭園用散水設備は、住宅および商業用芝生、庭園、造園の効果的な灌漑のために設計された様々なツールとシステムで構成される。この市場には、スプリンクラー、ホース、点滴灌漑システム、タイマー、コントローラーなどの製品が含まれる。これらのシステムは、水の使用量を最適化し、植物の健康を改善し、手作業を減らすのに役立つ。同市場は、住宅所有者、造園会社、農業ユーザー、自治体顧客に対応している。節水に関する意識の高まりとスマート灌漑技術の進歩は、市場成長を促進する主な要因である。

市場成長の促進要因:

世界の芝生・庭園用散水装置市場は、持続可能なガーデニングの実践や水効率の高い灌漑ソリューションに対する消費者の関心の高まりが牽引している。都市部での造園やガーデニング活動の増加により、自動化された使いやすい散水システムへの需要が拡大している。IoTデバイスや気象センサーと統合するスマート灌漑コントローラーなどの技術革新は、水効率と利便性を向上させ、市場導入を促進している。さらに、節水を促進する政府の規制や、効率的な灌漑システムの設置に対するインセンティブが市場の成長を支えている。

市場の阻害要因

見通しは明るいものの、先進的な灌漑システムの初期コストが高く、小規模ユーザーの足かせになるなどの課題に直面している。発展途上地域ではスマート灌漑の利点に対する認知度が低く、水供給インフラが安定していないため、市場浸透が制限される可能性がある。さらに、伝統的な手作業による散水方法との競合や、高度なシステムを操作するための技術的専門知識の必要性が、成長の障壁となる可能性がある。

市場機会:

芝生・庭園用散水装置市場は、灌漑システムの遠隔操作やモニタリングのためのスマートフォンアプリなど、デジタル技術の統合によって大きな機会を提供する。可処分所得が増加し、ガーデニング文化が浸透しつつある新興市場への進出は、潜在的な成長手段を提示する。環境への懸念や水使用規制の強化は、消費者や機関が効率的な散水ソリューションに投資する動機付けとなっている。メーカーと造園サービス業者間の提携は、市場拡大をさらに可能にする。

本レポートで扱う主な質問

- 芝生・庭園用散水装置市場の世界的成長を促進する主な要因は何か?
- どのような製品タイプや技術が住宅用および商業用ユーザーの支持を集めているのか?
- スマート灌漑ソリューションは競争環境にどのような影響を与えているか?
- 芝生・庭園用散水装置市場に貢献している主要企業はどこか、またどのような戦略を採用しているのか?
- 世界の芝生・庭園用散水装置市場における新たなトレンドと将来性は?

主要企業のプロファイル

- Jain Irrigation Inc.
- レインバード
- トロ社
- ネタフィム
- リンゼイ・コーポレーション
- ガーデナ
- メルノア社
- オービット イリゲーション
- TLイリゲーション
- MTDプロダクツ株式会社
- リブリス・イリゲーション
- ヴァルモントインダストリーズ
- ハスクバーナグループ
- その他のプレーヤー(要望に応じて)

芝生と庭の散水装置産業調査でカバーされる主要セグメント

製品タイプ別

- 散水缶
- ホースパイプとホースリール
- 芝生用スプレーガン
- スプリンクラー
- ホースノズル
- じょうろ
- ハンドポンプスプレー
- ウォーターバット
- パーツ&アクセサリー

価格帯別

- マス
- プレミアム

エンドユーザー別

- 住宅
- 商業

販売チャネル別

- ホールセラー/ディストリビューター
- 量販店
- 専門店
- ホームセンター/金物店
- オンライン小売業者
- その他

地域別

- 北米
- ラテンアメリカ
- 欧州
- 東アジア
- 南アジア
- オセアニア
- 中東 アフリカ

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目次

1.要旨
1.1.世界市場の概要
1.2.主要統計の概要
1.3.主要調査結果の概要
1.4.製品進化分析
1.5.PMR分析と提言
2.市場概要
2.1.市場範囲/分類
2.2.市場の定義/範囲/限界
3.主な市場動向
3.1.市場に影響を与える主なトレンド
3.1.1.食用花の世界的な成長傾向
3.1.2.バイオテクノロジー産業による実装と努力
3.1.3.環境および社会的責任基準の成長
3.1.4.ミレニアル世代における屋外園芸への関心の高まり
3.1.5.ガーデニング製品に大きな影響を与えるオンライン購入の増加傾向
3.2.製品イノベーションの動向
3.3.芝生・庭園用散水装置産業の将来展望
3.3.1.成長の要因
3.3.2.ブランドの流入
3.3.3.革新的な流通・マーケティング戦略
4.世界の芝生と庭園用散水装置市場の需要分析2019-2024年と予測、2025-2032年
4.1.過去の市場規模(単位)分析、2019-2024年
4.2.現在と将来の市場数量(台)予測、2025年〜2032年
4.3.前年比成長トレンド分析
5.芝生・庭園用散水装置の世界市場-価格分析
5.1.製品タイプ別価格分析
5.2.世界平均価格分析ベンチマーク
6.芝生と庭園用散水装置の世界市場需要(金額またはエンドユーザー単位:US$ Mn)分析2019-2024年および予測、2025-2032年
6.1.過去の市場価値(US$ Mn)分析、2019-2024年
6.2.現在と将来の市場価値(US$ Mn)予測、2025-2032年
6.2.1.前年比成長トレンド分析
6.2.2.絶対価格機会分析
7.市場背景
7.1.農業産業の概要
7.1.1.最大の国際市場
7.1.2.農業貿易に関わる国々の概要
7.1.3.世界の花卉栽培面積
7.1.4.世界の農業貿易シナリオ
7.1.5.農産物の一人当たり消費量が最も多い上位国
7.1.6.主要輸入国の見通し
7.2.マクロ経済要因
7.2.1.GDP成長率の見通し
7.2.2.個人消費の見通し
7.2.3.GDP成長率分析
7.2.4.インターネット普及率の見通し
7.2.5.所得層人口の概要
7.2.6.一人当たり可処分所得
7.3.予測要因-関連性と影響
7.3.1.上位企業の過去の成長率
7.3.2.世界中で増加する学生数
7.3.3.都市化の成長見通し
7.3.4.その他
7.4.芝生と庭園用散水装置の世界市場のPESTLE分析
7.5.芝生と庭園用散水装置市場の投資実現可能性マトリックス
7.6.芝生と庭の散水装置の世界市場のポーターの5つの力分析
7.7.市場ダイナミクス
7.7.1.促進要因
7.7.2.阻害要因
7.7.3.機会分析
8.芝生・庭園用散水装置の世界市場分析2019-2024年および予測2025-2032年:製品タイプ別
8.1.はじめに/主な調査結果
8.2.製品タイプ別過去市場規模(US$ Mn)分析、2019-2024年
8.3.製品タイプ別現在および将来市場規模(US$ Mn)分析と予測、2025-2032年
8.3.1.散水缶
8.3.2.ホースパイプ&ホースリール
8.3.3.芝生用スプレーガン
8.3.4.スプリンクラー
8.3.5.ホースノズル
8.3.6.じょうろ
8.3.7.ハンドポンプスプレー
8.3.8.水バット
8.3.9.部品とアクセサリー
8.4.製品タイプ別市場魅力度分析
9.芝生・庭園用散水装置の世界市場分析2019-2024年および予測2025-2032年:価格帯別
9.1.はじめに/主な調査結果
9.2.価格帯別過去市場規模(US$ Mn)と数量分析、2019-2024年
9.3.現在および将来の市場規模(US$ Mn)および価格帯別数量分析・予測、2025-2032年
9.3.1.質量
9.3.2.プレミアム
9.4.価格帯別市場魅力度分析
10.芝生・庭園用散水装置の世界市場分析2019-2024年および予測2025-2032年:エンドユーザー別
10.1.はじめに / 主要な調査結果
10.2.エンドユーザー別の過去市場規模(US$ Mn)と数量分析、2019-2024年
10.3.エンドユーザー別の現在および将来市場規模(US$ Mn)と数量分析・予測、2025-2032年
10.3.1.住宅用
10.3.2.商業
10.4.エンドユーザー別市場魅力度分析
11.芝生・庭園用散水装置の世界市場分析2019-2024年および予測2025-2032年:販売チャネル別
11.1.イントロダクション/主な調査結果
11.2.販売チャネル別の過去市場規模(US$ Mn)と数量分析、2019-2024年
11.3.販売チャネル別の現在および将来の市場規模(US$ Mn)と数量分析・予測、2025-2032年
11.3.1.卸売業者/販売業者
11.3.2.量販店
11.3.3.専門店
11.3.4.ホームセンター/金物店
11.3.5.オンライン小売業者
11.3.6.その他
11.4.販売チャネル別市場魅力度分析
12.芝生・庭園用散水装置の世界市場分析2019-2024年および予測2025-2032年:地域別
12.1.はじめに
12.2.地域別の過去の市場規模(US$ Mn)と数量(台数)分析、2019-2024年
12.3.地域別の現在の市場規模(US$ Mn)および数量(ユニット)分析と予測、2025-2032年
12.3.1.北米
12.3.2.中南米
12.3.3.ヨーロッパ
12.3.4.東アジア
12.3.5.南アジア
12.3.6.オセアニア
12.3.7.中東・アフリカ(MEA)
12.4.地域別市場魅力度分析
13.北米芝生・庭園用散水装置市場分析2019-2024年および予測2025-2032年
13.1.はじめに
13.2.価格分析
13.3.過去の市場規模(US$ Mn)と市場分類別数量動向分析(2019-2024年
13.4.市場分類別市場規模(百万米ドル)と数量予測、2025-2032年
13.4.1.国別
13.4.1.1.米国
13.4.1.2.カナダ
13.4.2.製品タイプ別
13.4.3.価格帯別
13.4.4.エンドユーザー別
13.4.5.販売チャネル別
13.5.市場魅力度分析
13.5.1.国別
13.5.2.製品タイプ別
13.5.3.価格帯別
13.5.4.エンドユーザー別
13.5.5.販売チャネル
14.中南米の芝生・庭園用散水装置市場分析2019-2024年および予測2025-2032年
14.1.はじめに
14.2.価格分析
14.3.過去の市場規模(US$ Mn)と市場分類別数量動向分析(2019-2024年
14.4.市場分類別市場規模(百万米ドル)と数量予測、2025-2032年
14.4.1.国別
14.4.1.1.ブラジル
14.4.1.2.メキシコ
14.4.1.3.その他のラテンアメリカ
14.4.2.製品タイプ別
14.4.3.価格帯別
14.4.4.エンドユーザー別
14.4.5.販売チャネル別
14.5.市場魅力度分析
14.5.1.国別
14.5.2.製品タイプ別
14.5.3.価格帯別
14.5.4.エンドユーザー別
14.5.5.販売チャネル
15.欧州芝生・庭園用散水装置市場分析2019-2024年および予測2025-2032年
15.1.はじめに
15.2.価格分析
15.3.過去の市場規模(US$ Mn)と市場分類別数量動向分析(2019-2024年
15.4.市場分類別市場規模(US$ Mn)と数量予測、2025-2032年
15.4.1.国別
15.4.1.1.ドイツ
15.4.1.2.イタリア
15.4.1.3.フランス
15.4.1.4.イギリス
15.4.1.5.スペイン
15.4.1.6.その他のヨーロッパ
15.4.2.製品タイプ別
15.4.3.価格帯別
15.4.4.エンドユーザー別
15.4.5.販売チャネル別
15.5.市場魅力度分析
15.5.1.国別
15.5.2.製品タイプ別
15.5.3.価格帯別
15.5.4.エンドユーザー別
15.5.5.販売チャネル
16.南アジアの芝生・庭園用散水装置市場分析2019-2024年および予測2025-2032年
16.1.はじめに
16.2.価格分析
16.3.過去の市場規模(US$ Mn)と市場分類別数量動向分析(2019-2024年
16.4.市場分類別市場規模(百万米ドル)と数量予測、2025-2032年
16.4.1.国別
16.4.1.1.インド
16.4.1.2.タイ
16.4.1.3.インドネシア
16.4.1.4.マレーシア
16.4.1.5.その他の南アジア
16.4.2.製品タイプ別
16.4.3.価格帯別
16.4.4.エンドユーザー別
16.4.5.販売チャネル別
16.5.市場魅力度分析
16.5.1.国別
16.5.2.製品タイプ別
16.5.3.価格帯別
16.5.4.エンドユーザー別
16.5.5.販売チャネル
17.東アジア芝生・庭園用散水装置市場分析2019-2024年および予測2025-2032年
17.1.はじめに
17.2.価格分析
17.3.過去の市場規模(US$ Mn)と市場分類別数量動向分析(2019-2024年
17.4.市場分類別市場規模(百万米ドル)と数量予測、2025-2032年
17.4.1.国別
17.4.1.1.中国
17.4.1.2.日本
17.4.1.3.韓国
17.4.2.製品タイプ別
17.4.3.価格帯別
17.4.4.エンドユーザー別
17.4.5.販売チャネル別
17.5.市場魅力度分析
17.5.1.国別
17.5.2.製品タイプ別
17.5.3.価格帯別
17.5.4.エンドユーザー別
17.5.5.販売チャネル
18.オセアニアの芝生・庭園用散水装置市場分析 2019-2024年および予測 2025-2032年
18.1.はじめに
18.2.価格分析
18.3.過去の市場規模(US$ Mn)と市場分類別数量動向分析(2019-2024年
18.4.市場分類別市場規模(US$ Mn)と数量予測、2025-2032年
18.4.1.国別
18.4.1.1.オーストラリア
18.4.1.2.ニュージーランド
18.4.2.製品タイプ別
18.4.3.価格帯別
18.4.4.エンドユーザー別
18.4.5.販売チャネル別
18.5.市場魅力度分析
18.5.1.国別
18.5.2.製品タイプ別
18.5.3.価格帯別
18.5.4.エンドユーザー別
18.5.5.販売チャネル
19.中東・アフリカ芝生・庭園用散水装置市場分析2019-2024年および予測2025-2032年
19.1.はじめに
19.2.価格分析
19.3.過去の市場規模(US$ Mn)と市場分類別数量動向分析(2019-2024年
19.4.市場分類別市場規模(百万米ドル)と数量予測、2025-2032年
19.4.1.国別
19.4.1.1.GCC諸国
19.4.1.2.アフリカ北部
19.4.1.3.南アフリカ
19.4.1.4.その他の中東・アフリカ
19.4.2.製品タイプ別
19.4.3.価格帯別
19.4.4.エンドユーザー別
19.4.5.販売チャネル別
19.5.市場魅力度分析
19.5.1.国別
19.5.2.製品タイプ別
19.5.3.価格帯別
19.5.4.エンドユーザー別
19.5.5.販売チャネル
20.主要国の芝生・庭園用散水装置市場分析 2025-2032
20.1.はじめに
20.1.1.主要国別市場金額構成比分析
20.1.2.世界対.各国の成長比較
20.2.米国の芝生・庭園用散水装置市場分析
20.2.1.製品タイプ別
20.2.2.価格帯別
20.2.3.エンドユーザー別
20.2.4.販売チャネル別
20.3.カナダの芝生・庭園用散水装置市場分析
20.3.1.製品タイプ別
20.3.2.価格帯別
20.3.3.エンドユーザー別
20.3.4.販売チャネル別
20.4.メキシコ芝生・庭園用散水装置市場分析
20.4.1.製品タイプ別
20.4.2.価格帯別
20.4.3.エンドユーザー別
20.4.4.販売チャネル別
20.5.ブラジルの芝生と庭園用散水機器市場分析
20.5.1.製品タイプ別
20.5.2.価格帯別
20.5.3.エンドユーザー別
20.5.4.販売チャネル
20.6.ドイツの芝生・庭園用散水装置市場分析
20.6.1.製品タイプ別
20.6.2.価格帯別
20.6.3.エンドユーザー別
20.6.4.販売チャネル
20.7.イタリアの芝生と庭園用散水装置市場分析
20.7.1.製品タイプ別
20.7.2.価格帯別
20.7.3.エンドユーザー別
20.7.4.販売チャネル
20.8.イギリスの芝生・庭園用散水機器市場分析
20.8.1.製品タイプ別
20.8.2.価格帯別
20.8.3.エンドユーザー別
20.8.4.販売チャネル
20.9.中国芝生・庭園用散水設備市場分析
20.9.1.製品タイプ別
20.9.2.価格帯別
20.9.3.エンドユーザー別
20.9.4.販売チャネル
20.10.日本の芝生・庭園用散水機器市場分析
20.10.1.製品タイプ別
20.10.2.価格帯別
20.10.3.エンドユーザー別
20.10.4.販売チャネル
20.11.韓国の芝生と庭園用散水装置市場分析
20.11.1.製品タイプ別
20.11.2.価格帯別
20.11.3.エンドユーザー別
20.11.4.販売チャネル
20.12.インドの芝生・庭園用散水装置市場分析
20.12.1.製品タイプ別
20.12.2.価格帯別
20.12.3.エンドユーザー別
20.12.4.販売チャネル
20.13.オーストラリアとニュージーランドの芝生と庭園用散水装置市場分析
20.13.1.製品タイプ別
20.13.2.価格帯別
20.13.3.エンドユーザー別
20.13.4.販売チャネル
20.14.南アフリカの芝生と庭園用散水装置市場分析
20.14.1.製品タイプ別
20.14.2.価格帯別
20.14.3.エンドユーザー別
20.14.4.販売チャネル
21.市場構造分析
21.1.企業階層別市場分析(芝生・庭園用散水機器)
21.2.市場集中度
21.3.上位企業の市場シェア分析
21.4.市場プレゼンス分析
21.4.1.地域別シェア
21.4.2.プレーヤーの製品フットプリント
21.4.3.プレーヤーのチャネル別フットプリント
22.競争分析
22.1.競争ダッシュボード
22.2.競合による価格分析
22.3.競合ベンチマーキング
22.4.競合の深堀り
22.4.1.ジェイン・イリゲーション社
22.4.1.1.概要
22.4.1.2.製品ポートフォリオ
22.4.1.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
22.4.1.4.販売拠点
22.4.1.5.戦略の概要
22.4.1.5.1.マーケティング戦略
22.4.1.5.2.製品戦略
22.4.1.5.3.チャネル戦略
22.4.2.レインバード
22.4.2.1.概要
22.4.2.2.製品ポートフォリオ
22.4.2.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
22.4.2.4.販売拠点
22.4.2.5.戦略の概要
22.4.2.5.1.マーケティング戦略
22.4.2.5.2.製品戦略
22.4.2.5.3.チャネル戦略
22.4.3.トロ・カンパニー
22.4.3.1.概要
22.4.3.2.製品ポートフォリオ
22.4.3.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
22.4.3.4.販売拠点
22.4.3.5.戦略の概要
22.4.3.5.1.マーケティング戦略
22.4.3.5.2.製品戦略
22.4.3.5.3.チャネル戦略
22.4.4.ネタフィム
22.4.4.1.概要
22.4.4.2.製品ポートフォリオ
22.4.4.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
22.4.4.4.販売拠点
22.4.4.5.戦略の概要
22.4.4.5.1.マーケティング戦略
22.4.4.5.2.製品戦略
22.4.4.5.3.チャネル戦略
22.4.5.リンゼイ・コーポレーション
22.4.5.1.概要
22.4.5.2.製品ポートフォリオ
22.4.5.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
22.4.5.4.販売拠点
22.4.5.5.戦略の概要
22.4.5.5.1.マーケティング戦略
22.4.5.5.2.製品戦略
22.4.5.5.3.チャネル戦略
22.4.6.ガーデナ
22.4.6.1.概要
22.4.6.2.製品ポートフォリオ
22.4.6.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
22.4.6.4.販売拠点
22.4.6.5.戦略の概要
22.4.6.5.1.マーケティング戦略
22.4.6.5.2.製品戦略
22.4.6.5.3.チャネル戦略
22.4.7.メルノア社
22.4.7.1.概要
22.4.7.2.製品ポートフォリオ
22.4.7.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
22.4.7.4.販売拠点
22.4.7.5.戦略の概要
22.4.7.5.1.マーケティング戦略
22.4.7.5.2.製品戦略
22.4.7.5.3.チャネル戦略
22.4.8.オービット・イリゲーション
22.4.8.1.概要
22.4.8.2.製品ポートフォリオ
22.4.8.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
22.4.8.4.販売拠点
22.4.8.5.戦略の概要
22.4.8.5.1.マーケティング戦略
22.4.8.5.2.製品戦略
22.4.8.5.3.チャネル戦略
22.4.9.TLイリゲーション
22.4.9.1.概要
22.4.9.2.製品ポートフォリオ
22.4.9.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
22.4.9.4.販売拠点
22.4.9.5.戦略の概要
22.4.9.5.1.マーケティング戦略
22.4.9.5.2.製品戦略
22.4.9.5.3.チャネル戦略
22.4.10.MTDプロダクツ
22.4.10.1.概要
22.4.10.2.製品ポートフォリオ
22.4.10.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
22.4.10.4.販売拠点
22.4.10.5.戦略の概要
22.4.10.5.1.マーケティング戦略
22.4.10.5.2.製品戦略
22.4.10.5.3.チャネル戦略
22.4.11.リブリス・イリゲーション
22.4.11.1.概要
22.4.11.2.製品ポートフォリオ
22.4.11.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
22.4.11.4.販売拠点
22.4.11.5.戦略の概要
22.4.11.5.1.マーケティング戦略
22.4.11.5.2.製品戦略
22.4.11.5.3.チャネル戦略
22.4.12.バルモント・インダストリーズ
22.4.12.1.概要
22.4.12.2.製品ポートフォリオ
22.4.12.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
22.4.12.4.販売拠点
22.4.12.5.戦略の概要
22.4.12.5.1.マーケティング戦略
22.4.12.5.2.製品戦略
22.4.12.5.3.チャネル戦略
22.4.13.ハスクバーナグループ
22.4.13.1.概要
22.4.13.2.製品ポートフォリオ
22.4.13.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
22.4.13.4.販売拠点
22.4.13.5.戦略の概要
22.4.13.5.1.マーケティング戦略
22.4.13.5.2.製品戦略
22.4.13.5.3.チャネル戦略
22.4.14.その他のプレーヤー(要望に応じて)
22.4.14.1.概要
22.4.14.2.製品ポートフォリオ
22.4.14.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
22.4.14.4.販売拠点
22.4.14.5.戦略の概要
22.4.14.5.1.マーケティング戦略
22.4.14.5.2.製品戦略
22.4.14.5.3.チャネル戦略
23.前提条件と略語
24.調査方法

 

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Summary

Persistence Market Research has recently released a comprehensive report on the worldwide market for lawn and garden watering equipment. The report offers a thorough assessment of crucial market dynamics, including drivers, trends, opportunities, and challenges, providing detailed insights into the market structure. This research publication presents exclusive data and statistics outlining the anticipated growth trajectory of the global lawn and garden watering equipment market from 2025 to 2032.

Key Insights:

• Lawn and Garden Watering Equipment Market Size (2025E): USD 6,513.80 Million
• Projected Market Value (2032F): USD 8,805.20 Million
• Global Market Growth Rate (CAGR 2025 to 2032): 4.4%

Lawn and Garden Watering Equipment Market – Report Scope:

Lawn and garden watering equipment comprises a variety of tools and systems designed for the effective irrigation of residential and commercial lawns, gardens, and landscaping. The market covers products such as sprinklers, hoses, drip irrigation systems, timers, and controllers. These systems help optimize water usage, improve plant health, and reduce manual labor. The market caters to homeowners, landscaping companies, agricultural users, and municipal customers. Increasing awareness regarding water conservation and advances in smart irrigation technology are key factors fueling market growth.

Market Growth Drivers:

The global lawn and garden watering equipment market is driven by rising consumer interest in sustainable gardening practices and water-efficient irrigation solutions. Growth in urban landscaping and gardening activities has expanded demand for automated and easy-to-use watering systems. Technological innovations, including smart irrigation controllers that integrate with IoT devices and weather sensors, enhance water efficiency and convenience, propelling market adoption. Additionally, government regulations promoting water conservation and incentives for installing efficient irrigation systems support market growth.

Market Restraints:

Despite the positive outlook, the market faces challenges such as high initial costs for advanced irrigation systems, which can deter small-scale users. Limited awareness of smart irrigation benefits in developing regions and inconsistent water supply infrastructure may restrict market penetration. Furthermore, competition from traditional manual watering methods and the need for technical expertise to operate sophisticated systems can act as growth barriers.

Market Opportunities:

The lawn and garden watering equipment market offers significant opportunities through the integration of digital technologies, including smartphone apps for remote control and monitoring of irrigation systems. Expansion into emerging markets with rising disposable incomes and increasing gardening culture presents potential growth avenues. Environmental concerns and stricter water usage regulations motivate consumers and institutions to invest in efficient watering solutions. Partnerships between manufacturers and landscape service providers further enable market expansion.

Key Questions Answered in the Report:

• What are the primary factors driving the growth of the lawn and garden watering equipment market globally?
• Which product types and technologies are gaining traction among residential and commercial users?
• How are smart irrigation solutions influencing the competitive landscape?
• Who are the key players contributing to the lawn and garden watering equipment market, and what strategies are they employing?
• What are the emerging trends and future prospects in the global lawn and garden watering equipment market?

Key Companies Profiled:

• Jain Irrigation Inc.
• Rain Bird
• The Toro Company
• Netafim
• Lindsay Corporation
• Gardena
• Melnor Inc.
• Orbit Irrigation
• TL Irrigation
• MTD Products Inc.
• Rivulis Irrigation
• Valmont Industries
• Husqvarna Group
• Other Players (As Requested)

Key Segments Covered in Lawn and Garden Watering Equipment Industry Research

by Product Type:

• Watering Cans
• Hose Pipes & Hose Reels
• Lawn Spray Guns
• Sprinklers
• Hose Nozzles
• Watering Wands
• Hand Pump Sprayer
• Water Butt
• Parts & Accessories

by Price Range:

• Mass
• Premium

by End User:

• Residential
• Commercial

by Sales Channel:

• Wholesaler/ Distributor
• Mass Merchandiser
• Specialty Stores
• Home Centres/ Hardware Store
• Online Retailers
• Others

by Region:

• North America
• Latin America
• Europe
• East Asia
• South Asia
• Oceania
• Middle East Africa



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Table of Contents

1. Executive Summary
1.1. Global Market Overview
1.2. Summary of Key Statistics
1.3. Summary of Key Findings
1.4. Product Evolution Analysis
1.5. PMR Analysis and Recommendations
2. Market Overview
2.1. Market Coverage/Taxonomy
2.2. Market Definition/Scope/Limitations
3. Key Market Trends
3.1. Key Trends Impacting the Market
3.1.1. Growing Trend of Edible Flowers Globally
3.1.2. Implementation and Efforts By The Biotechnology Industry
3.1.3. Growth In Environmental And Social Responsibility Standards
3.1.4. Increasing Outdoor Gardening Interest Among Millennial
3.1.5. Growing Trend of Online Purchase Has Significant Impact On Gardening Products
3.2. Product Innovation Trends
3.3. Future Prospects of the Lawn and Garden Watering Equipment Industry
3.3.1. Factors Fuelling the Growth
3.3.2. Influx of Brands
3.3.3. Innovative Distribution and Marketing Strategies
4. Global Lawn and Garden Watering Equipment Market Demand Analysis 2019-2024 and Forecast, 2025-2032
4.1. Historical Market Volume (Units) Analysis, 2019-2024
4.2. Current and Future Market Volume (Units) Projections, 2025-2032
4.3. Y-o-Y Growth Trend Analysis
5. Global Lawn and Garden Watering Equipment Market - Pricing Analysis
5.1. Pricing Analysis By Product Type
5.2. Global Average Pricing Analysis Benchmark
6. Global Lawn and Garden Watering Equipment Market Demand (in Value or End User in US$ Mn) Analysis 2019-2024 and Forecast, 2025-2032
6.1. Historical Market Value (US$ Mn) Analysis, 2019-2024
6.2. Current and Future Market Value (US$ Mn) Projections, 2025-2032
6.2.1. Y-o-Y Growth Trend Analysis
6.2.2. Absolute $ Opportunity Analysis
7. Market Background
7.1. Agricultural Industry Overview
7.1.1. Biggest International Market
7.1.2. Countries Involved in Agriculture Trade Overview
7.1.3. Global Area Under Flowers Cultivation
7.1.4. Global Agriculture Trade Scenario
7.1.5. Top Countries With Highest Per Capita Consumption of Agriculture Products
7.1.6. Leading Importing Countries Outlook
7.2. Macro-Economic Factors
7.2.1. GDP Growth Outlook
7.2.2. Consumer Spending Outlook
7.2.3. GDP Growth Rate Analysis
7.2.4. Internet Penetration Rate Outlook
7.2.5. Income Group Population Overview
7.2.6. Per Capita Disposable Income
7.3. Forecast Factors - Relevance & Impact
7.3.1. Top Companies Historical Growth
7.3.2. Increasing number of Students across the world.
7.3.3. Urbanization Growth Outlook
7.3.4. Others
7.4. PESTLE Analysis of Global Lawn and Garden Watering Equipment Market
7.5. Investment Feasibility Matrix of Lawn and Garden Watering Equipment Market
7.6. Porter’s Five Forces Analysis of Global Lawn and Garden Watering Equipment Market
7.7. Market Dynamics
7.7.1. Drivers
7.7.2. Restraints
7.7.3. Opportunity Analysis
8. Global Lawn and Garden Watering Equipment Market Analysis 2019-2024 and Forecast 2025-2032, By Product Type
8.1. Introduction / Key Findings
8.2. Historical Market Size (US$ Mn) Analysis By Product Type, 2019-2024
8.3. Current and Future Market Size (US$ Mn) Analysis and Forecast By Product Type, 2025-2032
8.3.1. Watering Cans
8.3.2. Hose Pipes & Hose Reels
8.3.3. Lawn Spray Guns
8.3.4. Sprinklers
8.3.5. Hose Nozzles
8.3.6. Watering Wands
8.3.7. Hand Pump Sprayer
8.3.8. Water Butt
8.3.9. Parts & Accessories
8.4. Market Attractiveness Analysis By Product Type
9. Global Lawn and Garden Watering Equipment Market Analysis 2019-2024 and Forecast 2025-2032, by Price Range
9.1. Introduction / Key Findings
9.2. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume Analysis By Price Range, 2019-2024
9.3. Current and Future Market Size (US$ Mn) and Volume Analysis and Forecast By Price Range, 2025-2032
9.3.1. Mass
9.3.2. Premium
9.4. Market Attractiveness Analysis By Price Range
10. Global Lawn and Garden Watering Equipment Market Analysis 2019-2024 and Forecast 2025-2032, by End User
10.1. Introduction / Key Findings
10.2. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume Analysis By End User, 2019-2024
10.3. Current and Future Market Size (US$ Mn) and Volume Analysis and Forecast By End User, 2025-2032
10.3.1. Residential
10.3.2. Commercial
10.4. Market Attractiveness Analysis By End User
11. Global Lawn and Garden Watering Equipment Market Analysis 2019-2024 and Forecast 2025-2032, by Sales Channel
11.1. Introduction / Key Findings
11.2. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume Analysis By Sales Channel, 2019-2024
11.3. Current and Future Market Size (US$ Mn) and Volume Analysis and Forecast By Sales Channel, 2025-2032
11.3.1. Wholesaler/ Distributor
11.3.2. Mass Merchandiser
11.3.3. Specialty Stores
11.3.4. Home Centres/ Hardware Store
11.3.5. Online Retailers
11.3.6. Others
11.4. Market Attractiveness Analysis By Sales Channel
12. Global Lawn and Garden Watering Equipment Market Analysis 2019-2024 and Forecast 2025-2032, by Region
12.1. Introduction
12.2. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume (Units) Analysis by Region, 2019-2024
12.3. Current Market Size (US$ Mn) and Volume (Units) Analysis and Forecast by Region, 2025-2032
12.3.1. North America
12.3.2. Latin America
12.3.3. Europe
12.3.4. East Asia
12.3.5. South Asia
12.3.6. Oceania
12.3.7. Middle East and Africa (MEA)
12.4. Market Attractiveness Analysis by Region
13. North America Lawn and Garden Watering Equipment Market Analysis 2019-2024 and Forecast 2025-2032
13.1. Introduction
13.2. Pricing Analysis
13.3. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2024
13.4. Market Size (US$ Mn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2025-2032
13.4.1. By Country
13.4.1.1. U.S.
13.4.1.2. Canada
13.4.2. By Product Type
13.4.3. By Price Range
13.4.4. By End User
13.4.5. Sales Channel
13.5. Market Attractiveness Analysis
13.5.1. By Country
13.5.2. By Product Type
13.5.3. By Price Range
13.5.4. By End User
13.5.5. Sales Channel
14. Latin America Lawn and Garden Watering Equipment Market Analysis 2019-2024 and Forecast 2025-2032
14.1. Introduction
14.2. Pricing Analysis
14.3. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2024
14.4. Market Size (US$ Mn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2025-2032
14.4.1. By Country
14.4.1.1. Brazil
14.4.1.2. Mexico
14.4.1.3. Rest of Latin America
14.4.2. By Product Type
14.4.3. By Price Range
14.4.4. By End User
14.4.5. Sales Channel
14.5. Market Attractiveness Analysis
14.5.1. By Country
14.5.2. By Product Type
14.5.3. By Price Range
14.5.4. By End User
14.5.5. Sales Channel
15. Europe Lawn and Garden Watering Equipment Market Analysis 2019-2024 and Forecast 2025-2032
15.1. Introduction
15.2. Pricing Analysis
15.3. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2024
15.4. Market Size (US$ Mn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2025-2032
15.4.1. By Country
15.4.1.1. Germany
15.4.1.2. Italy
15.4.1.3. France
15.4.1.4. U.K.
15.4.1.5. Spain
15.4.1.6. Rest of Europe
15.4.2. By Product Type
15.4.3. By Price Range
15.4.4. By End User
15.4.5. Sales Channel
15.5. Market Attractiveness Analysis
15.5.1. By Country
15.5.2. By Product Type
15.5.3. By Price Range
15.5.4. By End User
15.5.5. Sales Channel
16. South Asia Lawn and Garden Watering Equipment Market Analysis 2019-2024 and Forecast 2025-2032
16.1. Introduction
16.2. Pricing Analysis
16.3. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2024
16.4. Market Size (US$ Mn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2025-2032
16.4.1. By Country
16.4.1.1. India
16.4.1.2. Thailand
16.4.1.3. Indonesia
16.4.1.4. Malaysia
16.4.1.5. Rest of South Asia
16.4.2. By Product Type
16.4.3. By Price Range
16.4.4. By End User
16.4.5. Sales Channel
16.5. Market Attractiveness Analysis
16.5.1. By Country
16.5.2. By Product Type
16.5.3. By Price Range
16.5.4. By End User
16.5.5. Sales Channel
17. East Asia Lawn and Garden Watering Equipment Market Analysis 2019-2024 and Forecast 2025-2032
17.1. Introduction
17.2. Pricing Analysis
17.3. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2024
17.4. Market Size (US$ Mn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2025-2032
17.4.1. By Country
17.4.1.1. China
17.4.1.2. Japan
17.4.1.3. South Korea
17.4.2. By Product Type
17.4.3. By Price Range
17.4.4. By End User
17.4.5. Sales Channel
17.5. Market Attractiveness Analysis
17.5.1. By Country
17.5.2. By Product Type
17.5.3. By Price Range
17.5.4. By End User
17.5.5. Sales Channel
18. Oceania Lawn and Garden Watering Equipment Market Analysis 2019-2024 and Forecast 2025-2032
18.1. Introduction
18.2. Pricing Analysis
18.3. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2024
18.4. Market Size (US$ Mn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2025-2032
18.4.1. By Country
18.4.1.1. Australia
18.4.1.2. New Zealand
18.4.2. By Product Type
18.4.3. By Price Range
18.4.4. By End User
18.4.5. Sales Channel
18.5. Market Attractiveness Analysis
18.5.1. By Country
18.5.2. By Product Type
18.5.3. By Price Range
18.5.4. By End User
18.5.5. Sales Channel
19. Middle East and Africa Lawn and Garden Watering Equipment Market Analysis 2019-2024 and Forecast 2025-2032
19.1. Introduction
19.2. Pricing Analysis
19.3. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2024
19.4. Market Size (US$ Mn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2025-2032
19.4.1. By Country
19.4.1.1. GCC Countries
19.4.1.2. Northern Africa
19.4.1.3. South Africa
19.4.1.4. Rest of Middle East and Africa
19.4.2. By Product Type
19.4.3. By Price Range
19.4.4. By End User
19.4.5. Sales Channel
19.5. Market Attractiveness Analysis
19.5.1. By Country
19.5.2. By Product Type
19.5.3. By Price Range
19.5.4. By End User
19.5.5. Sales Channel
20. Key Countries’ Lawn and Garden Watering Equipment Market Analysis 2025-2032
20.1. Introduction
20.1.1. Market Value Proportion Analysis, By Key Countries
20.1.2. Global Vs. Country Growth Comparison
20.2. U.S. Lawn and Garden Watering Equipment Market Analysis
20.2.1. By Product Type
20.2.2. By Price Range
20.2.3. By End User
20.2.4. Sales Channel
20.3. Canada Lawn and Garden Watering Equipment Market Analysis
20.3.1. By Product Type
20.3.2. By Price Range
20.3.3. By End User
20.3.4. Sales Channel
20.4. Mexico Lawn and Garden Watering Equipment Market Analysis
20.4.1. By Product Type
20.4.2. By Price Range
20.4.3. By End User
20.4.4. Sales Channel
20.5. Brazil Lawn and Garden Watering Equipment Market Analysis
20.5.1. By Product Type
20.5.2. By Price Range
20.5.3. By End User
20.5.4. Sales Channel
20.6. Germany Lawn and Garden Watering Equipment Market Analysis
20.6.1. By Product Type
20.6.2. By Price Range
20.6.3. By End User
20.6.4. Sales Channel
20.7. Italy Lawn and Garden Watering Equipment Market Analysis
20.7.1. By Product Type
20.7.2. By Price Range
20.7.3. By End User
20.7.4. Sales Channel
20.8. U.K. Lawn and Garden Watering Equipment Market Analysis
20.8.1. By Product Type
20.8.2. By Price Range
20.8.3. By End User
20.8.4. Sales Channel
20.9. China Lawn and Garden Watering Equipment Market Analysis
20.9.1. By Product Type
20.9.2. By Price Range
20.9.3. By End User
20.9.4. Sales Channel
20.10. Japan Lawn and Garden Watering Equipment Market Analysis
20.10.1. By Product Type
20.10.2. By Price Range
20.10.3. By End User
20.10.4. Sales Channel
20.11. S. Korea Lawn and Garden Watering Equipment Market Analysis
20.11.1. By Product Type
20.11.2. By Price Range
20.11.3. By End User
20.11.4. Sales Channel
20.12. India Lawn and Garden Watering Equipment Market Analysis
20.12.1. By Product Type
20.12.2. By Price Range
20.12.3. By End User
20.12.4. Sales Channel
20.13. Australia and New Zealand Lawn and Garden Watering Equipment Market Analysis
20.13.1. By Product Type
20.13.2. By Price Range
20.13.3. By End User
20.13.4. Sales Channel
20.14. South Africa Lawn and Garden Watering Equipment Market Analysis
20.14.1. By Product Type
20.14.2. By Price Range
20.14.3. By End User
20.14.4. Sales Channel
21. Market Structure Analysis
21.1. Market Analysis by Tier of Companies (Lawn and Garden Watering Equipment)
21.2. Market Concentration
21.3. Market Share Analysis of Top Players
21.4. Market Presence Analysis
21.4.1. By Regional Footprint of Players
21.4.2. Product Footprint by Players
21.4.3. Channel Footprint by Players
22. Competition Analysis
22.1. Competition Dashboard
22.2. Pricing Analysis by Competition
22.3. Competition Benchmarking
22.4. Competition Deep Dive
22.4.1. Jain Irrigation Inc.
22.4.1.1. Overview
22.4.1.2. Product Portfolio
22.4.1.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
22.4.1.4. Sales Footprint
22.4.1.5. Strategy Overview
22.4.1.5.1. Marketing Strategy
22.4.1.5.2. Product Strategy
22.4.1.5.3. Channel Strategy
22.4.2. Rain Bird
22.4.2.1. Overview
22.4.2.2. Product Portfolio
22.4.2.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
22.4.2.4. Sales Footprint
22.4.2.5. Strategy Overview
22.4.2.5.1. Marketing Strategy
22.4.2.5.2. Product Strategy
22.4.2.5.3. Channel Strategy
22.4.3. The Toro Company
22.4.3.1. Overview
22.4.3.2. Product Portfolio
22.4.3.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
22.4.3.4. Sales Footprint
22.4.3.5. Strategy Overview
22.4.3.5.1. Marketing Strategy
22.4.3.5.2. Product Strategy
22.4.3.5.3. Channel Strategy
22.4.4. Netafim
22.4.4.1. Overview
22.4.4.2. Product Portfolio
22.4.4.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
22.4.4.4. Sales Footprint
22.4.4.5. Strategy Overview
22.4.4.5.1. Marketing Strategy
22.4.4.5.2. Product Strategy
22.4.4.5.3. Channel Strategy
22.4.5. Lindsay Corporation
22.4.5.1. Overview
22.4.5.2. Product Portfolio
22.4.5.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
22.4.5.4. Sales Footprint
22.4.5.5. Strategy Overview
22.4.5.5.1. Marketing Strategy
22.4.5.5.2. Product Strategy
22.4.5.5.3. Channel Strategy
22.4.6. Gardena
22.4.6.1. Overview
22.4.6.2. Product Portfolio
22.4.6.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
22.4.6.4. Sales Footprint
22.4.6.5. Strategy Overview
22.4.6.5.1. Marketing Strategy
22.4.6.5.2. Product Strategy
22.4.6.5.3. Channel Strategy
22.4.7. Melnor Inc.
22.4.7.1. Overview
22.4.7.2. Product Portfolio
22.4.7.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
22.4.7.4. Sales Footprint
22.4.7.5. Strategy Overview
22.4.7.5.1. Marketing Strategy
22.4.7.5.2. Product Strategy
22.4.7.5.3. Channel Strategy
22.4.8. Orbit Irrigation
22.4.8.1. Overview
22.4.8.2. Product Portfolio
22.4.8.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
22.4.8.4. Sales Footprint
22.4.8.5. Strategy Overview
22.4.8.5.1. Marketing Strategy
22.4.8.5.2. Product Strategy
22.4.8.5.3. Channel Strategy
22.4.9. TL Irrigation
22.4.9.1. Overview
22.4.9.2. Product Portfolio
22.4.9.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
22.4.9.4. Sales Footprint
22.4.9.5. Strategy Overview
22.4.9.5.1. Marketing Strategy
22.4.9.5.2. Product Strategy
22.4.9.5.3. Channel Strategy
22.4.10. MTD Products Inc.
22.4.10.1. Overview
22.4.10.2. Product Portfolio
22.4.10.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
22.4.10.4. Sales Footprint
22.4.10.5. Strategy Overview
22.4.10.5.1. Marketing Strategy
22.4.10.5.2. Product Strategy
22.4.10.5.3. Channel Strategy
22.4.11. Rivulis Irrigation
22.4.11.1. Overview
22.4.11.2. Product Portfolio
22.4.11.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
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22.4.11.5. Strategy Overview
22.4.11.5.1. Marketing Strategy
22.4.11.5.2. Product Strategy
22.4.11.5.3. Channel Strategy
22.4.12. Valmont Industries
22.4.12.1. Overview
22.4.12.2. Product Portfolio
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22.4.12.5.1. Marketing Strategy
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22.4.13. Husqvarna Group
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22.4.14. Other Players (As Requested)
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23. Assumptions and Acronyms Used
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