世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

欧州SAVEツーリズム市場:製品タイプ別、エンドユーズ別、国別洞察:産業分析、規模、シェア、成長、動向、予測、2025年~2032年

欧州SAVEツーリズム市場:製品タイプ別、エンドユーズ別、国別洞察:産業分析、規模、シェア、成長、動向、予測、2025年~2032年


Europe SAVE Tourism Market by Product Type, End-Use, and Country-wise Insights: Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends, and Forecast, 2025 - 2032

Persistence Market Research社はこのほど、欧州のSAVEツーリズム市場に関する包括的な調査レポートを発表し、推進力、新たな動向、機会、課題などの主要な市場ダイナミクスについて詳細な分析を提供しました。当... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 納期 ページ数 言語
Persistence Market Research
パーシスタンスマーケットリサーチ
2025年2月11日 US$3,500
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
通常3-5営業日以内 188 英語

※当ページの内容はウェブ更新時の情報です。
最新版の価格やページ数などの情報についてはお問合せください。

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
実際のレポートは英文のみでご納品いたします。


 

サマリー

Persistence Market Research社はこのほど、欧州のSAVEツーリズム市場に関する包括的な調査レポートを発表し、推進力、新たな動向、機会、課題などの主要な市場ダイナミクスについて詳細な分析を提供しました。当レポートは、市場展望の詳細な理解を提供し、関係者が十分な情報を得た上で意思決定できるよう支援します。

主な洞察
- 欧州のSAVEツーリズム市場規模(2025E):133億米ドル
- 予測市場価値(2032F):249億米ドル
- 世界市場成長率(CAGR 2025 to 2032): 9.3%

欧州のSAVEツーリズム市場 - レポートスコープ:
SAVEツーリズムとは、科学・学術・ボランティア・教育(SAVE)活動に関連した旅行を指す。この市場を牽引しているのは、観光客が地域社会、教育機関、環境保護活動との有意義な関わりを求める、目的を持った体験型旅行への関心の高まりである。また、持続可能な観光や責任ある旅行に対する需要も、欧州全域におけるSAVEツーリズム市場の成長に寄与している。

市場成長の促進要因:
持続可能な旅行に対する意識の高まり、教育プログラムやボランティアプログラムへの参加者の増加、責任ある観光に対する政府や組織の支援の増加など、いくつかの要因が欧州のSAVEツーリズム市場の拡大に拍車をかけている。旅行者の嗜好が、特に若年層の間で、没入型、教育型、体験型の旅行へとシフトしていることが、市場拡大に大きく寄与している。SAVEツーリズムを専門とするデジタル・プラットフォームや旅行代理店は、こうした体験をより身近なものにしており、市場拡大をさらに後押ししている。

市場の制約:
SAVEツーリズム市場は、その高い成長可能性にもかかわらず、専門的な旅行プログラムに関連する高コスト、教育やボランティア体験を組織する際のロジスティクスの複雑さ、一部の国における規制上の障壁などの課題に直面している。さらに、地政学的な不確実性と旅行制限は、国際的なSAVEツーリストの移動に影響を与える可能性がある。業界は、着実な成長を確保するために、計画の強化、コストの最適化、戦略的パートナーシップを通じてこれらの課題に対処しなければならない。

市場機会:
欧州SAVEツーリズム市場は、特にデジタル旅行プラットフォームやオンラインと現地教育を組み合わせたハイブリッド学習体験の台頭により、大きな成長機会を示している。持続可能な観光イニシアティブ、企業の社会的責任(CSR)プログラム、学術機関と観光機関の提携が新たなビジネスの展望を生み出している。中途採用のプロフェッショナルや定年退職者など、多様な年齢層にSAVEツーリズムの提供を拡大することで、市場の潜在力をさらに高めることができる。

本レポートで扱う主な質問
- 欧州SAVEツーリズム市場の成長を促進する主な要因は何か?
- SAVEツーリズムに最も熱心な年齢層と旅行者層は?
- デジタルプラットフォームと旅行代理店はSAVE Tourism業界をどのように形成しているか?
- SAVEツーリズム市場の主要プレイヤーは誰で、競争力を維持するためにどのような戦略をとっているのか?
- ヨーロッパにおけるSAVEツーリズム産業の新たなトレンドと将来性は?

競争情報とビジネス戦略:
TUIグループ、フェアトレード・ツーリズム、レスポンシブル・バケーションなど、欧州SAVEツーリズム市場の主要企業は、持続可能な旅行イニシアティブ、デジタル予約プラットフォーム、大学、NGO、地方自治体との戦略的パートナーシップに投資している。これらの企業はまた、テクノロジーを活用して旅行者の体験を向上させ、パーソナライズされた没入型の旅行プログラムを提供している。倫理的なツーリズムの実践と地域社会との関わりを重視することで、主要企業は競争の中で差別化を図っている。

主な企業
- エイペックス・ツール・グループ
- アトラスABTA
- アティテュード・ホスピタリティ・リミテッド(AHL)
- ブックディファレンシャル
- カリブツアーズ
- フェアトレード・ツーリズム
- フォーコミュニケーションズ
- NECSTouR
- レスポンシブル・バケーション
- 旅行財団
- TUIグループ

ヨーロッパSAVEツーリズム市場のセグメンテーション:
タイプ別
- 科学
- 学術
- ボランティア
- 教育

年齢層別
- 18~34歳
- 35~54歳
- 55歳から64歳
- 65歳以上

販売チャネル別
- 旅行代理店
- オンライン

国別
- ドイツ
- フランス
- イギリス
- イタリア
- スペイン
- ロシア
- トルコ
- その他のヨーロッパ

ページTOPに戻る


目次

1.要旨
1.1.欧州SAVEツーリズム市場のスナップショット、202年と2032年
1.2.市場機会評価、2025年~2032年、10億米ドル
1.3.主な市場動向
1.4.今後の市場予測
1.5.プレミアム市場の洞察
1.6.業界動向と主要市場イベント
1.7.PMR分析と提言
2.市場概要
2.1.市場の範囲と定義
2.2.市場ダイナミクス
2.2.1.促進要因
2.2.2.阻害要因
2.2.3.機会
2.2.4.課題
2.2.5.主要トレンド
2.3.マクロ経済要因
2.3.1.北米セクターの展望
2.3.2.北米GDP成長率の見通し
2.3.3.北米医療支出の見通し
2.4.COVID-19影響分析
2.5.予測要因-関連性と影響
3.付加価値の洞察
3.1.製品採用分析
3.2.疫学 - 聴覚障害と難聴
3.3.技術評価
3.4.規制の状況
3.5.バリューチェーン分析
3.5.1.販売チャネル/市場一覧
3.5.1.1.小売
3.5.1.2.eコマース
3.5.2.販売チャネル一覧(業界)
3.6.主要取引と合併
3.7.PESTLE分析
3.8.ポーターのファイブフォース分析
4.価格動向分析、2019年~2032年
4.1.主要ハイライト
4.2.年齢層別価格に影響を与える主な要因
4.3.年齢層別価格分析
4.4.地域価格と年齢層の嗜好
5.欧州SAVEツーリズム市場展望:過去(2019年~2024年)と予測(2025年~2032年)
5.1.主なハイライト
5.1.1.市場規模(単位)予測
5.1.2.市場規模(億米ドル)と前年比成長率
5.1.3.絶対額ビジネスチャンス
5.2.市場規模(10億米ドル)の分析と予測
5.2.1.過去の市場規模(10億米ドル)分析、2019年~2024年
5.2.2.現在の市場規模(10億米ドル)の分析と予測、2025年~2032年
5.3.欧州SAVEツーリズム市場の展望タイプ
5.3.1.はじめに/主な調査結果
5.3.2.過去の市場規模(億米ドル)および数量(ユニット)分析、タイプ別、2019年~2024年
5.3.3.現在の市場規模(億米ドル)および数量(台数)分析と予測:タイプ別、2025年~2032年
5.3.3.1.科学的
5.3.3.2.学術用
5.3.3.3.ボランティア
5.3.3.4.教育
5.4.市場の魅力度分析タイプ
5.5.欧州SAVEツーリズム市場の展望:年齢層
5.5.1.はじめに/主な調査結果
5.5.2.過去の市場規模(億米ドル)および数量(ユニット)分析、年齢グループ別、2019年〜2024年
5.5.3.現在の市場規模(億米ドル)および数量(台数)分析・予測:年齢層別、2025年~2032年
5.5.3.1.18〜34歳
5.5.3.2.35〜54歳
5.5.3.3.55~64歳
5.5.3.4.65歳以上
5.6.市場魅力度分析:年齢層
5.7.欧州SAVEツーリズム市場の展望販売チャネル
5.7.1.はじめに/主な調査結果
5.7.2.過去の市場規模(10億米ドル)分析、販売チャネル別、2019年~2024年
5.7.3.現在の市場規模(10億米ドル)分析と予測:販売チャネル別、2025年~2032年
5.7.3.1.旅行代理店
5.7.3.2.オンライン
5.8.市場魅力度分析:販売チャネル
6.欧州SAVEツーリズム市場展望:過去(2019年~2024年)と予測(2025年~2032年)
6.1.主なハイライト
6.2.価格分析
6.3.市場別過去市場規模(億米ドル)および数量(台)分析、2019年~2024年
6.3.1.国別
6.3.2.タイプ別
6.3.3.年齢層別
6.3.4.販売チャネル別
6.4.現在の市場規模(10億米ドル)の分析と予測、国別、2025~2032年
6.4.1.ドイツ
6.4.2.フランス
6.4.3.イギリス
6.4.4.イタリア
6.4.5.スペイン
6.4.6.ロシア
6.4.7.トルコ
6.4.8.その他のヨーロッパ
6.5.現在の市場規模(億米ドル)および数量(台数)の分析と予測、タイプ別、2025~2032年
6.5.1.科学
6.5.2.学術
6.5.3.ボランティア
6.5.4.教育
6.6.現在の市場規模(億米ドル)および数量(ユニット)の分析と予測、年齢層別、2025~2032年
6.6.1.18〜34歳
6.6.2.35〜54歳
6.6.3.55歳から64歳
6.6.4.65歳以上
6.7.現在の市場規模(億米ドル)の分析と予測、販売チャネル別、2025~2032年
6.7.1.オンライン
6.7.2.旅行代理店
6.8.市場魅力度分析
7.競争環境
7.1.市場シェア分析、2025年
7.2.市場構造
7.2.1.市場別競争激化度マッピング
7.2.2.競争ダッシュボード
7.3.企業プロフィール(詳細 - 概要、財務、戦略、最近の動向)
7.3.1.ABTA Ltd.
7.3.1.1.概要
7.3.1.2.セグメントと商品
7.3.1.3.主要財務データ
7.3.1.4.市場動向
7.3.1.5.市場戦略
7.3.2.アティテュード・ホスピタリティ・リミテッド(AHL)
7.3.3.ブックディファレンシャル
7.3.4.カリブツアーズ
7.3.5.フェアトレード・ツーリズム
7.3.6.フォーコミュニケーションズ
7.3.7.NECSTouR
7.3.8.責任ある休暇
7.3.9.旅行財団
7.3.10.Tuiグループ
8.付録
8.1.調査方法
8.2.調査の前提
8.3.頭字語および略語

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Persistence Market Research has recently released a comprehensive report on the Europe SAVE Tourism Market, providing an in-depth analysis of key market dynamics, including driving forces, emerging trends, opportunities, and challenges. This report offers a detailed understanding of the market landscape, helping stakeholders make well-informed decisions.

Key Insights:
• Europe SAVE Tourism Market Size (2025E): USD 13.3 Bn
• Projected Market Value (2032F): USD 24.9 Bn
• Global Market Growth Rate (CAGR 2025 to 2032): 9.3%

Europe SAVE Tourism Market - Report Scope:
SAVE Tourism refers to travel related to Scientific, Academic, Volunteer, and Educational (SAVE) activities. This market is driven by an increasing interest in purposeful and experience-based travel, where tourists seek meaningful engagement with local communities, educational institutions, and environmental initiatives. The demand for sustainable tourism and responsible travel is also contributing to the growth of the SAVE Tourism market across Europe.

Market Growth Drivers:
Several factors are fueling the expansion of the Europe SAVE Tourism market, including rising awareness of sustainable travel, growing participation in educational and volunteer programs, and increasing government and institutional support for responsible tourism. The shift in traveler preferences toward immersive, educational, and experience-based travel, particularly among younger demographics, is a major contributor to market growth. Digital platforms and travel agencies specializing in SAVE tourism are making these experiences more accessible, further driving market expansion.

Market Restraints:
Despite its strong growth potential, the SAVE Tourism market faces challenges such as high costs associated with specialized travel programs, logistical complexities in organizing educational and volunteer experiences, and regulatory barriers in some countries. Additionally, geopolitical uncertainties and travel restrictions can impact the mobility of international SAVE tourists. The industry must address these challenges through enhanced planning, cost optimization, and strategic partnerships to ensure steady growth.

Market Opportunities:
The Europe SAVE Tourism market presents substantial growth opportunities, particularly with the rise of digital travel platforms and hybrid learning experiences combining online and on-site education. Sustainable tourism initiatives, corporate social responsibility (CSR) programs, and partnerships between academic institutions and tourism agencies are creating new business prospects. Expanding SAVE tourism offerings to diverse age groups, including mid-career professionals and retirees, can further enhance market potential.

Key Questions Answered in the Report:
• What are the primary factors driving the growth of the Europe SAVE Tourism market?
• Which age groups and traveler demographics are most engaged in SAVE Tourism?
• How are digital platforms and travel agencies shaping the SAVE Tourism industry?
• Who are the key players in the SAVE Tourism market, and what strategies are they using to maintain a competitive edge?
• What are the emerging trends and future prospects for the SAVE Tourism industry in Europe?

Competitive Intelligence and Business Strategy:
Leading companies in the Europe SAVE Tourism market, including TUI Group, Fair Trade Tourism, and Responsible Vacation, are investing in sustainable travel initiatives, digital booking platforms, and strategic partnerships with universities, NGOs, and local governments. These companies are also leveraging technology to enhance traveler experiences, offering personalized and immersive travel programs. A strong emphasis on ethical tourism practices and community engagement is helping key players differentiate themselves in the competitive landscape.

Key Companies Profiled:
• Apex Tool Group
• Atlas ABTA Ltd.
• ATTITUDE HOSPITALITY LTD (AHL)
• Bookdifferent
• Caribtours Ltd.
• Fair Trade Tourism
• Four Communications
• NECSTouR
• Responsible Vacation
• Travel Foundation
• TUI Group

Europe SAVE Tourism Market Segmentation:
By Type:
• Scientific
• Academic
• Volunteer
• Education

By Age Group:
• 18 to 34 Years
• 35 to 54 Years
• 55 to 64 Years
• 65+ Years

By Sales Channel:
• Travel Agent
• Online

By Country:
• Germany
• France
• U.K.
• Italy
• Spain
• Russia
• Turkey
• Rest of Europe



ページTOPに戻る


Table of Contents

1. Executive Summary
1.1. Europe SAVE Tourism Market Snapshot, 202 and 2032
1.2. Market Opportunity Assessment, 2025 - 2032, US$ Bn
1.3. Key Market Trends
1.4. Future Market Projections
1.5. Premium Market Insights
1.6. Industry Developments and Key Market Events
1.7. PMR Analysis and Recommendations
2. Market Overview
2.1. Market Scope and Definition
2.2. Market Dynamics
2.2.1. Drivers
2.2.2. Restraints
2.2.3. Opportunity
2.2.4. Challenges
2.2.5. Key Trends
2.3. Macro-Economic Factors
2.3.1. North America Sectorial Outlook
2.3.2. North America GDP Growth Outlook
2.3.3. North America Healthcare Spending Outlook
2.4. COVID-19 Impact Analysis
2.5. Forecast Factors - Relevance and Impact
3. Value Added Insights
3.1. Product Adoption Analysis
3.2. Epidemiology - Deafness and Hearing Loss
3.3. Technology Assessment
3.4. Regulatory Landscape
3.5. Value Chain Analysis
3.5.1. List of sales Channel/Marketplaces
3.5.1.1. Retail
3.5.1.2. E-commerce
3.5.2. List of Sales Channel (Industry)
3.6. Key Deals and Mergers
3.7. PESTLE Analysis
3.8. Porter’s Five Force Analysis
4. Price Trend Analysis, 2019 - 2032
4.1. Key Highlights
4.2. Key Factors Impacting Age Group Prices
4.3. Pricing Analysis, By Age Group
4.4. Regional Prices and Age Group Preferences
5. Europe SAVE Tourism Market Outlook: Historical (2019 - 2024) and Forecast (2025 - 2032)
5.1. Key Highlights
5.1.1. Market Volume (Units) Projections
5.1.2. Market Size (US$ Bn) and Y-o-Y Growth
5.1.3. Absolute $ Opportunity
5.2. Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast
5.2.1. Historical Market Size (US$ Bn) Analysis, 2019 - 2024
5.2.2. Current Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast, 2025 - 2032
5.3. Europe SAVE Tourism Market Outlook: Type
5.3.1. Introduction / Key Findings
5.3.2. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Analysis, By Type, 2019 - 2024
5.3.3. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Analysis and Forecast, By Type, 2025 - 2032
5.3.3.1. Scientific
5.3.3.2. Academic
5.3.3.3. Volunteer
5.3.3.4. Education
5.4. Market Attractiveness Analysis: Type
5.5. Europe SAVE Tourism Market Outlook: Age Group
5.5.1. Introduction / Key Findings
5.5.2. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Analysis, By Age Group, 2019 - 2024
5.5.3. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Analysis and Forecast, By Age Group, 2025 - 2032
5.5.3.1. 18-34 Years
5.5.3.2. 35-54 Years
5.5.3.3. 55-64 Years
5.5.3.4. 65+ Years
5.6. Market Attractiveness Analysis: Age Group
5.7. Europe SAVE Tourism Market Outlook: Sales Channel
5.7.1. Introduction / Key Findings
5.7.2. Historical Market Size (US$ Bn) Analysis, By Sales Channel, 2019 - 2024
5.7.3. Current Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast, By Sales Channel, 2025 - 2032
5.7.3.1. Travel Agent
5.7.3.2. Online
5.8. Market Attractiveness Analysis: Sales Channel
6. Europe SAVE Tourism Market Outlook: Historical (2019 - 2024) and Forecast (2025 - 2032)
6.1. Key Highlights
6.2. Pricing Analysis
6.3. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Analysis, By Market, 2019 - 2024
6.3.1. By Country
6.3.2. By Type
6.3.3. By Age Group
6.3.4. By Sales Channel
6.4. Current Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast, By Country, 2025 - 2032
6.4.1. Germany
6.4.2. France
6.4.3. U.K.
6.4.4. Italy
6.4.5. Spain
6.4.6. Russia
6.4.7. Turkey
6.4.8. Rest of Europe
6.5. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Analysis and Forecast, By Type, 2025 - 2032
6.5.1. Scientific
6.5.2. Academic
6.5.3. Volunteer
6.5.4. Education
6.6. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Analysis and Forecast, By Age Group, 2025 - 2032
6.6.1. 18 to 34 Years
6.6.2. 35 to 54 Years
6.6.3. 55 to 64 Years
6.6.4. 65+ Years
6.7. Current Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast, By Sales Channel, 2025 - 2032
6.7.1. Online
6.7.2. Travel Agent
6.8. Market Attractiveness Analysis
7. Competition Landscape
7.1. Market Share Analysis, 2025
7.2. Market Structure
7.2.1. Competition Intensity Mapping By Market
7.2.2. Competition Dashboard
7.3. Company Profiles (Details - Overview, Financials, Strategy, Recent Developments)
7.3.1. ABTA Ltd.
7.3.1.1. Overview
7.3.1.2. Segments and Products
7.3.1.3. Key Financials
7.3.1.4. Market Developments
7.3.1.5. Market Strategy
7.3.2. ATTITUDE HOSPITALITY LTD (AHL)
7.3.3. Bookdifferent
7.3.4. Caribtours Ltd
7.3.5. Fair Trade Tourism
7.3.6. Four Communications
7.3.7. NECSTouR
7.3.8. Responsible Vacation
7.3.9. Travel Foundation
7.3.10. Tui Group
8. Appendix
8.1. Research Methodology
8.2. Research Assumptions
8.3. Acronyms and Abbreviations

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(消費財)の最新刊レポート

Persistence Market Research社の消費者向けグッズ分野での最新刊レポート

本レポートと同じKEY WORD(tourism)の最新刊レポート


よくあるご質問


Persistence Market Research社はどのような調査会社ですか?


パーシスタンスマーケットリサーチ(Persistence Market Research/PMR)は独自の方法論を用いたデータ解析と市場調査をベースに広範な産業調査報告書とカスタム調査を提供しています... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

 

2025/07/11 10:26

147.66 円

172.56 円

202.74 円

ページTOPに戻る