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チョコレート菓子市場:製品タイプ、エンドユーザー、地域別(北米、欧州、アジア太平洋地域、中南米、中東・アフリカ):世界の産業分析、規模、シェア、成長、動向、予測、2025年~2032年

チョコレート菓子市場:製品タイプ、エンドユーザー、地域別(北米、欧州、アジア太平洋地域、中南米、中東・アフリカ):世界の産業分析、規模、シェア、成長、動向、予測、2025年~2032年


Chocolate Confectionery Market by Product Type, End-Users, and Geography (North America, Europe, Asia Pacific, Latin America, and the Middle East and Africa): Global Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends, and Forecast, 2025 - 2032

Persistence Market Research社はこのほど、世界のチョコレート菓子市場に関する包括的な調査レポートを発表し、原動力、新たな動向、機会、課題など、主要な市場ダイナミクスについて詳細な分析を提供しました。... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 納期 ページ数 言語
Persistence Market Research
パーシスタンスマーケットリサーチ
2025年1月16日 US$4,995
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サマリー

Persistence Market Research社はこのほど、世界のチョコレート菓子市場に関する包括的な調査レポートを発表し、原動力、新たな動向、機会、課題など、主要な市場ダイナミクスについて詳細な分析を提供しました。本レポートは、市場環境の詳細な理解を提供し、関係者が十分な情報に基づいた意思決定を行うのに役立ちます。

主な洞察

- チョコレート菓子市場規模(2025E):178929百万米ドル
- 予測市場価値(2032F):US$ 294174.7 Bn:2,941億7,470万米ドル
- 世界市場成長率(CAGR 2025~2032) 7.40%

チョコレート菓子市場 - レポートスコープ:

世界のチョコレート菓子市場は、チョコレートバー、トリュフ、プラリネなど、多様なチョコレートベースの製品を包括している。この市場は、フレーバーの組み合わせ、プレミアム製品の提供、より健康的な代替品などのイノベーションによって常に進化している。スイーツに対する世界的な需要の高まり、消費者の嗜好の変化、嗜好トレンドはすべて、市場成長の重要な推進要因である。さらに、業界をリードする企業の戦略的なマーケティング努力は、競争を刺激し、継続的なイノベーションを促進することに貢献している。

市場の推進要因

世界のチョコレート菓子市場の成長を後押ししている要因はいくつかある。主な促進要因は、職人技が光る高級チョコレートに対する消費者需要の増加である。この需要は、スーパーフードやハーブなど、従来にない風味や食感、素材を取り入れたチョコレート製品の革新によってさらに高まっている。さらに、特に新興経済圏における中間層の増加は、可処分所得の増加、ひいては高級菓子への支出の増加に寄与している。チョコレート業界の順応性と新製品の継続的な組み合わせ開発も、市場拡大の推進に重要な役割を果たしている。大手企業による戦略的提携や製品導入が技術革新を促進し、この分野での競争を激化させている。

市場の阻害要因

有望な成長見通しにもかかわらず、チョコレート菓子市場は一定の課題に直面している。主要な阻害要因のひとつは、チョコレート製造の主原料であるカカオの価格変動である。カカオは主に西アフリカの地域から調達され、その価格変動は天候、政情不安、労働問題などの要因に影響される。こうしたカカオ価格の変動は生産コストの上昇につながり、収益性に影響を与え、市場の成長を鈍化させる可能性がある。

市場機会:

チョコレート菓子市場には大きな成長機会がある。メーカーは、低糖質、オーガニック、植物由来のチョコレート製品など、健康志向の消費者の間で人気が高まっている、より健康的な代替品への需要の高まりを利用することができる。さらに、3Dプリンティングのような技術革新により、パーソナライズされカスタマイズされたチョコレート製品の人気が高まっており、消費者を魅了する新たな道が開かれている。戦略的提携や未開拓市場、特に新興国への進出は、業界プレーヤーに有利な成長機会をさらにもたらす。

本レポートで扱う主な質問

- 世界のチョコレート菓子市場の成長に影響を与える主な推進要因と課題は何か?
- 消費者の嗜好はどのように変化し、市場を形成する主なイノベーションは何か?
- 新興国におけるチョコレート菓子市場の成長見通しは?
- チョコレート菓子の世界市場における主要企業はどこか、また、市場シェアを維持するためにどのような戦略をとっているのか?
- チョコレート菓子の世界市場における今後の動向と展開は?

競争情報とビジネス戦略:

マース、ハーシー、フェレロ、モンデリーズ・インターナショナルなど世界のチョコレート菓子市場の大手企業は、製品の革新、ブランドの差別化、戦略的買収や提携による市場でのプレゼンス拡大に注力している。これらの企業はまた、持続可能な調達方法に投資し、消費者の健康志向の高まりに対応している。加えて、3Dプリンティングなどの先端技術を活用することで、メーカー各社はパーソナライズされたユニークな製品を提供できるようになり、競争力をさらに高めている。さらに、プレミアム製品や新興市場をターゲットにしたマーケティング・キャンペーンは、今後も市場の競争と成長を促進するだろう。

主な企業

- マース・インコーポレイテッド
- モンデリーズ・インターナショナル
- フェレロ・グループ
- ネスレ
- 株式会社明治ネスレ明治
- ハーシー
- リンツ&シュプルングリ社
- ロッテ
- プラディス
- グリコグループ

チョコレート菓子市場のセグメンテーション:

製品タイプ別:

- 箱入り
- チョコレートバー
- チップス&バイツ
- トリュフ&カップ
- その他

形態別

- ミルク
- ダーク
- ホワイト

流通チャネル別

- スーパーマーケット&ハイパーマーケット
- コンビニエンスストア
- オンライン
- その他

地域別

- 北米
- 欧州
- 東アジア
- 南アジア・オセアニア
- 中南米
- 中東・アフリカ



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目次

1.要旨
1.1.チョコレート菓子の世界市場スナップショット、2025年~2032年
1.2.市場機会評価、2025年~2032年、US$ Mn
1.3.主要市場動向
1.4.今後の市場予測
1.5.プレミアム市場の洞察
1.6.業界動向と主要市場イベント
1.7.PMR分析と提言
2.市場概要
2.1.市場の範囲と定義
2.2.市場ダイナミクス
2.2.1.促進要因
2.2.2.阻害要因
2.2.3.機会
2.2.4.課題
2.2.5.主要トレンド
2.3.製品タイプのライフサイクル分析
2.4.チョコレート菓子市場バリューチェーン
2.4.1.原材料サプライヤー一覧
2.4.2.製造業者リスト
2.4.3.販売業者リスト
2.4.4.用途一覧
2.4.5.収益性分析
2.5.ポーターファイブフォース分析
2.6.地政学的緊張市場への影響
2.7.マクロ経済要因
2.7.1.世界各セクターの見通し
2.7.2.世界のGDP成長率見通し
2.7.3.世界の親会社市場の概要
2.8.予測要因-関連性と影響
2.9.規制・技術情勢
3.チョコレート菓子の世界市場展望:過去(2019年~2023年)と予測(2025年~2032年)
3.1.主要ハイライト
3.1.1.市場規模(単位)予測
3.1.2.市場規模と前年比成長率
3.1.3.絶対額ビジネスチャンス
3.2.市場規模(US$ Mn)の分析と予測
3.2.1.過去の市場規模分析、2019年〜2023年
3.2.2.現在の市場規模予測、2025年~2032年
3.3.チョコレート菓子の世界市場展望製品タイプ
3.3.1.序論/主な調査結果
3.3.2.製品タイプ別の過去市場規模(百万米ドル)および数量(個)分析、2019年~2023年
3.3.3.製品タイプ別の現在の市場規模(US$ Mn)および数量(ユニット)予測、2025年~2032年
3.3.3.1.箱入り
3.3.3.2.チョコレートバー
3.3.3.3.チップス&バイト
3.3.3.4.トリュフ&カップ
3.3.3.5.その他
3.4.市場の魅力度分析製品タイプ
3.5.チョコレート菓子の世界市場展望:形態
3.5.1.序論/主な調査結果
3.5.2.2019年~2023年の形態別過去市場規模(百万米ドル)および数量(個)分析
3.5.3.現在の市場規模(百万米ドル)および数量(ユニット):形態別予測、2025年~2032年
3.5.3.1.牛乳
3.5.3.2.ダーク
3.5.3.3.ホワイト
3.6.市場の魅力度分析形態
3.7.チョコレート菓子の世界市場展望:流通チャネル
3.7.1.序論/主な調査結果
3.7.2.流通チャネル別の過去市場規模(百万米ドル)および数量(個)分析、2019年~2023年
3.7.3.流通チャネル別の現在の市場規模(US$ Mn)および数量(ユニット)予測、2025年~2032年
3.7.3.1.スーパーマーケット&ハイパーマーケット
3.7.3.2.コンビニエンスストア
3.7.3.3.オンライン
3.7.3.4.その他
3.8.市場魅力度分析:流通チャネル
4.チョコレート菓子の世界市場展望:地域
4.1.主なハイライト
4.2.2019年~2023年の地域別過去市場規模(百万米ドル)および数量(個)分析
4.3.地域別の現在の市場規模(US$ Mn)および数量(ユニット)予測、2025年~2032年
4.3.1.北米
4.3.2.欧州
4.3.3.東アジア
4.3.4.南アジア・オセアニア
4.3.5.ラテンアメリカ
4.3.6.中東・アフリカ(MEA)
4.4.市場の魅力度分析地域
5.北米チョコレート菓子市場の展望:過去(2019年~2023年)と予測(2025年~2032年)
5.1.主なハイライト
5.2.価格分析
5.3.市場別の過去市場規模(US$ Mn)と数量(台数)分析、2019年~2023年
5.3.1.国別
5.3.2.製品タイプ別
5.3.3.形態別
5.3.4.流通チャネル別
5.4.2025年~2032年の国別市場規模(百万米ドル)および数量(ユニット)予測
5.4.1.米国
5.4.2.カナダ
5.5.2025年~2032年の製品タイプ別市場規模(百万米ドル)および数量(台)予測
5.5.1.箱入り
5.5.2.チョコレートバー
5.5.3.チップス&バイト
5.5.4.トリュフ&カップ
5.5.5.その他
5.6.現在の市場規模(百万米ドル)および数量(個)の形態別予測、2025~2032年
5.6.1.牛乳
5.6.2.ダーク
5.6.3.ホワイト
5.7.2025~2032年の流通チャネル別市場規模(百万米ドル)および数量(個)予測
5.7.1.スーパーマーケット&ハイパーマーケット
5.7.2.コンビニエンスストア
5.7.3.オンライン
5.7.4.その他
5.8.市場魅力度分析
6.欧州チョコレート菓子市場の展望:過去(2019年~2023年)と予測(2025年~2032年)
6.1.主要ハイライト
6.2.価格分析
6.3.市場別の過去市場規模(US$ Mn)と数量(台数)分析、2019年~2023年
6.3.1.国別
6.3.2.製品タイプ別
6.3.3.形態別
6.3.4.流通チャネル別
6.4.2025年~2032年の国別市場規模(百万米ドル)および数量(ユニット)予測
6.4.1.ドイツ
6.4.2.フランス
6.4.3.イギリス
6.4.4.イタリア
6.4.5.スペイン
6.4.6.ロシア
6.4.7.トルコ
6.4.8.その他のヨーロッパ
6.5.2025年~2032年の製品タイプ別市場規模(百万米ドル)および数量(台)予測
6.5.1.箱入り
6.5.2.チョコレートバー
6.5.3.チップス&バイト
6.5.4.トリュフ&カップ
6.5.5.その他
6.6.現在の市場規模(百万米ドル)および数量(個)の形態別予測、2025~2032年
6.6.1.牛乳
6.6.2.ダーク
6.6.3.ホワイト
6.7.2025~2032年の流通チャネル別市場規模(百万米ドル)および数量(個)予測
6.7.1.スーパーマーケット&ハイパーマーケット
6.7.2.コンビニエンスストア
6.7.3.オンライン
6.7.4.その他
6.8.市場魅力度分析
7.東アジアのチョコレート菓子市場展望:過去(2019年~2023年)と予測(2025年~2032年)
7.1.主要ハイライト
7.2.価格分析
7.3.市場別の過去市場規模(US$ Mn)と数量(台数)分析、2019年~2023年
7.3.1.国別
7.3.2.製品タイプ別
7.3.3.形態別
7.3.4.流通チャネル別
7.4.2025年~2032年の国別市場規模(百万米ドル)および数量(ユニット)予測
7.4.1.中国
7.4.2.日本
7.4.3.韓国
7.5.2025年~2032年の製品タイプ別市場規模(百万米ドル)および数量(台)予測
7.5.1.箱入り
7.5.2.チョコレートバー
7.5.3.チップス&バイト
7.5.4.トリュフ&カップ
7.5.5.その他
7.6.現在の市場規模(百万米ドル)および数量(個)の形態別予測、2025~2032年
7.6.1.牛乳
7.6.2.ダーク
7.6.3.ホワイト
7.7.2025~2032年の流通チャネル別市場規模(百万米ドル)および数量(個)予測
7.7.1.スーパーマーケット&ハイパーマーケット
7.7.2.コンビニエンスストア
7.7.3.オンライン
7.7.4.その他
7.8.市場魅力度分析
8.南アジア・オセアニアのチョコレート菓子市場展望:過去(2019年~2023年)と予測(2025年~2032年)
8.1.主要ハイライト
8.2.価格分析
8.3.市場別の過去市場規模(US$ Mn)と数量(台数)分析、2019年~2023年
8.3.1.国別
8.3.2.製品タイプ別
8.3.3.形態別
8.3.4.流通チャネル別
8.4.2025年~2032年の国別市場規模(百万米ドル)および数量(ユニット)予測
8.4.1.インド
8.4.2.東南アジア
8.4.3.ニュージーランド
8.4.4.その他の南アジア・オセアニア
8.5.2025年~2032年の製品タイプ別市場規模(百万米ドル)および数量(台)予測
8.5.1.箱入り
8.5.2.チョコレートバー
8.5.3.チップス&バイト
8.5.4.トリュフ&カップ
8.5.5.その他
8.6.現在の市場規模(百万米ドル)および数量(個)の形態別予測、2025~2032年
8.6.1.牛乳
8.6.2.ダーク
8.6.3.ホワイト
8.7.2025~2032年の流通チャネル別市場規模(百万米ドル)および数量(個)予測
8.7.1.スーパーマーケット&ハイパーマーケット
8.7.2.コンビニエンスストア
8.7.3.オンライン
8.7.4.その他
8.8.市場魅力度分析
9.ラテンアメリカのチョコレート菓子市場展望:過去(2019年~2023年)と予測(2025年~2032年)
9.1.主要ハイライト
9.2.価格分析
9.3.市場別の過去市場規模(US$ Mn)と数量(台数)分析、2019年~2023年
9.3.1.国別
9.3.2.製品タイプ別
9.3.3.形態別
9.3.4.流通チャネル別
9.4.2025年~2032年の国別市場規模(百万米ドル)および数量(ユニット)予測
9.4.1.ブラジル
9.4.2.メキシコ
9.4.3.その他のラテンアメリカ
9.5.製品タイプ別市場規模(US$ Mn)および数量(台数)の現在予測、2025~2032年
9.5.1.箱入り
9.5.2.チョコレートバー
9.5.3.チップス&バイト
9.5.4.トリュフ&カップ
9.5.5.その他
9.6.現在の市場規模(百万米ドル)および数量(個)の形態別予測、2025~2032年
9.6.1.牛乳
9.6.2.ダーク
9.6.3.ホワイト
9.7.2025~2032年の流通チャネル別市場規模(百万米ドル)および数量(個)予測
9.7.1.スーパーマーケット&ハイパーマーケット
9.7.2.コンビニエンスストア
9.7.3.オンライン
9.7.4.その他
9.8.市場魅力度分析
10.中東・アフリカのチョコレート菓子市場展望:過去(2019年~2023年)と予測(2025年~2032年)
10.1.主要ハイライト
10.2.価格分析
10.3.市場別の過去市場規模(US$ Mn)と数量(台数)分析、2019年~2023年
10.3.1.国別
10.3.2.製品タイプ別
10.3.3.形態別
10.3.4.流通チャネル別
10.4.2025年~2032年の国別市場規模(百万米ドル)および数量(ユニット)予測
10.4.1.GCC
10.4.2.エジプト
10.4.3.南アフリカ
10.4.4.北アフリカ
10.4.5.その他の中東・アフリカ
10.5.製品タイプ別市場規模(百万米ドル)および数量(ユニット)予測、2025~2032年
10.5.1.箱入り
10.5.2.チョコレートバー
10.5.3.チップス&バイト
10.5.4.トリュフ&カップ
10.5.5.その他
10.6.現在の市場規模(百万米ドル)および数量(個)の形態別予測、2025~2032年
10.6.1.牛乳
10.6.2.ダーク
10.6.3.ホワイト
10.7.2025~2032年の流通チャネル別市場規模(百万米ドル)および数量(個)予測
10.7.1.スーパーマーケット&ハイパーマーケット
10.7.2.コンビニエンスストア
10.7.3.オンライン
10.7.4.その他
10.8.市場魅力度分析
11.競争環境
11.1.市場シェア分析、2024年
11.2.市場構造
11.2.1.市場別競争激化度マッピング
11.2.2.競争アナログIC
11.2.3.見かけの製品タイプ容量
11.3.企業プロフィール(詳細-概要、財務、戦略、最近の動向)
11.3.1.マース・インコーポレイテッド
11.3.1.1.概要
11.3.1.2.セグメントと製品タイプ
11.3.1.3.主要財務データ
11.3.1.4.市場動向
11.3.1.5.市場戦略
11.3.2.モンデリーズ・インターナショナル
11.3.2.1.概要
11.3.2.2.セグメントと製品タイプ
11.3.2.3.主要財務データ
11.3.2.4.市場動向
11.3.2.5.市場戦略
11.3.3.フェレログループ
11.3.3.1.概要
11.3.3.2.セグメントと製品タイプ
11.3.3.3.主要財務データ
11.3.3.4.市場動向
11.3.3.5.市場戦略
11.3.4.ネスレ
11.3.4.1.概要
11.3.4.2.セグメントと製品タイプ
11.3.4.3.主要財務データ
11.3.4.4.市場動向
11.3.4.5.市場戦略
11.3.5.株式会社明治株式会社明治
11.3.5.1.概要
11.3.5.2.セグメントと製品タイプ
11.3.5.3.主要財務データ
11.3.5.4.市場動向
11.3.5.5.市場戦略
11.3.6.ハーシー・カンパニー
11.3.6.1.概要
11.3.6.2.セグメントと製品タイプ
11.3.6.3.主要財務データ
11.3.6.4.市場動向
11.3.6.5.市場戦略
11.3.7.リンツ&シュプルングリAG
11.3.7.1.概要
11.3.7.2.セグメントと製品タイプ
11.3.7.3.主要財務データ
11.3.7.4.市場動向
11.3.7.5.市場戦略
11.3.8.ロッテ
11.3.8.1.概要
11.3.8.2.セグメントと製品タイプ
11.3.8.3.主要財務データ
11.3.8.4.市場動向
11.3.8.5.市場戦略
11.3.9.プラディス
11.3.9.1.概要
11.3.9.2.セグメントと製品タイプ
11.3.9.3.主要財務データ
11.3.9.4.市場動向
11.3.9.5.市場戦略
11.3.10.グリコグループ
11.3.10.1.概要
11.3.10.2.セグメントと製品タイプ
11.3.10.3.主要財務データ
11.3.10.4.市場動向
11.3.10.5.市場戦略
12.付録
12.1.調査方法
12.2.調査の前提
12.3.頭字語および略語

 

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Summary

Persistence Market Research has recently released a comprehensive report on the global Chocolate Confectionery Market, providing an in-depth analysis of key market dynamics, including driving forces, emerging trends, opportunities, and challenges. This report offers a detailed understanding of the market landscape, helping stakeholders make well-informed decisions.

Key Insights:

• Chocolate Confectionery Market Size (2025E): US$ 178929 Mn
• Projected Market Value (2032F): US$ 294174.7 Bn
• Global Market Growth Rate (CAGR 2025 to 2032): 7.40%

Chocolate Confectionery Market – Report Scope:

The global chocolate confectionery market encompasses a diverse range of chocolate-based products, including chocolate bars, truffles, pralines, and more. The market is constantly evolving with innovations in flavor combinations, premium product offerings, and healthier alternatives. Rising global demand for sweets, the shift in consumer tastes, and indulgence trends are all significant drivers of market growth. Additionally, the strategic marketing efforts of leading industry players have contributed to stimulating competition and fostering continuous innovation.

Market Drivers:

Several factors are propelling the growth of the global chocolate confectionery market. A major driver is the increasing consumer demand for artisanal and premium chocolates, as consumers are increasingly seeking unique and high-quality products. This demand is further enhanced by innovations in chocolate products, which incorporate unconventional flavors, textures, and ingredients, including superfoods and herbs. Additionally, the growing middle class, particularly in emerging economies, is contributing to a rise in disposable incomes and, consequently, higher expenditure on premium confectionery. The chocolate industry's adaptability and continuous development of new product combinations also play a vital role in driving market expansion. Strategic partnerships and product introductions by major players are fueling innovation and intensifying competition in the sector.

Market Restraints:

Despite its promising growth prospects, the chocolate confectionery market faces certain challenges. One of the key restraints is the fluctuating prices of cacao, the primary ingredient in chocolate production. Cocoa is mainly sourced from regions in West Africa, and its price volatility is influenced by factors such as weather conditions, political instability, and labor issues. These fluctuations in cacao prices can lead to production cost increases, affecting profitability and potentially slowing down market growth.

Market Opportunities:

The chocolate confectionery market holds substantial opportunities for growth. Manufacturers can capitalize on the increasing demand for healthier alternatives, such as low-sugar, organic, or plant-based chocolate products, which are becoming more popular with health-conscious consumers. Additionally, the rising popularity of personalized and customized chocolate products, driven by innovations such as 3D printing, opens new avenues for engaging consumers. Strategic collaborations and expanding into untapped markets, particularly in emerging economies, further present lucrative growth opportunities for industry players.

Key Questions Answered in the Report:

• What are the key drivers and challenges affecting the growth of the global chocolate confectionery market?
• How are consumer preferences evolving, and what are the key innovations shaping the market?
• What are the growth prospects for the chocolate confectionery market in emerging economies?
• Who are the major players in the global chocolate confectionery market, and what strategies are they using to maintain their market share?
• What are the upcoming trends and developments in the global chocolate confectionery market?

Competitive Intelligence and Business Strategy:

Leading companies in the global chocolate confectionery market, such as Mars, Hershey, Ferrero, and Mondelez International, are focusing on product innovation, brand differentiation, and expanding their market presence through strategic acquisitions and partnerships. These companies are also investing in sustainable sourcing practices and addressing consumers' increasing demand for healthier options. In addition, leveraging advanced technologies, such as 3D printing, allows manufacturers to offer personalized and unique products, further enhancing their competitive edge. Additionally, marketing campaigns targeting premium products and emerging markets will continue to fuel market competition and growth.

Key Companies Profiled:

• Mars, Incorporated
• Mondelez International
• Ferrero Group
• Nestlé
• Meiji Co. Ltd.
• The Hershey Company
• Lindt & Sprüngli AG
• Lotte
• Pladis
• Glico Group

Chocolate Confectionery Market Segmentation:

By Product Type:

• Boxed
• Chocolate Bars
• Chips & Bites
• Truffles & Cups
• Others

By Form:

• Milk
• Dark
• White

By Distribution Channel:

• Supermarkets & Hypermarkets
• Convenience Stores
• Online
• Others

By Region:

• North America
• Europe
• East Asia
• South Asia & Oceania
• Latin America
• Middle East & Africa



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Table of Contents

1. Executive Summary
1.1. Global Chocolate Confectionery Market Snapshot, 2025 - 2032
1.2. Market Opportunity Assessment, 2025 - 2032, US$ Mn
1.3. Key Market Trends
1.4. Future Market Projections
1.5. Premium Market Insights
1.6. Industry Developments and Key Market Events
1.7. PMR Analysis and Recommendations
2. Market Overview
2.1. Market Scope and Definition
2.2. Market Dynamics
2.2.1. Drivers
2.2.2. Restraints
2.2.3. Opportunity
2.2.4. Challenges
2.2.5. Key Trends
2.3. Product Type Lifecycle Analysis
2.4. Chocolate Confectionery Market: Value Chain
2.4.1. List of Raw Material Supplier
2.4.2. List of Manufacturers
2.4.3. List of Distributors
2.4.4. List of Applications
2.4.5. Profitability Analysis
2.5. Porter Five Force’s Analysis
2.6. Geopolitical Tensions: Market Impact
2.7. Macro-Economic Factors
2.7.1. Global Sectorial Outlook
2.7.2. Global GDP Growth Outlook
2.7.3. Global Parent Market Overview
2.8. Forecast Factors - Relevance and Impact
2.9. Regulatory and Technology Landscape
3. Global Chocolate Confectionery Market Outlook: Historical (2019 - 2023) and Forecast (2025 - 2032)
3.1. Key Highlights
3.1.1. Market Volume (Units) Projections
3.1.2. Market Size and Y-o-Y Growth
3.1.3. Absolute $ Opportunity
3.2. Market Size (US$ Mn) Analysis and Forecast
3.2.1. Historical Market Size Analysis, 2019 - 2023
3.2.2. Current Market Size Forecast, 2025 - 2032
3.3. Global Chocolate Confectionery Market Outlook: Product Type
3.3.1. Introduction / Key Findings
3.3.2. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume (Units) Analysis By Product Type, 2019 - 2023
3.3.3. Current Market Size (US$ Mn) and Volume (Units) Forecast By Product Type, 2025 - 2032
3.3.3.1. Boxed
3.3.3.2. Chocolate Bars
3.3.3.3. Chips & Bites
3.3.3.4. Truffles & Cups
3.3.3.5. Others
3.4. Market Attractiveness Analysis: Product Type
3.5. Global Chocolate Confectionery Market Outlook: Form
3.5.1. Introduction / Key Findings
3.5.2. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume (Units) Analysis By Form, 2019 - 2023
3.5.3. Current Market Size (US$ Mn) and Volume (Units) Forecast By Form, 2025 - 2032
3.5.3.1. Milk
3.5.3.2. Dark
3.5.3.3. White
3.6. Market Attractiveness Analysis: Form
3.7. Global Chocolate Confectionery Market Outlook: Distribution Channel
3.7.1. Introduction / Key Findings
3.7.2. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume (Units) Analysis By Distribution Channel, 2019 - 2023
3.7.3. Current Market Size (US$ Mn) and Volume (Units) Forecast By Distribution Channel, 2025 - 2032
3.7.3.1. Supermarkets & Hypermarkets
3.7.3.2. Convenience Stores
3.7.3.3. Online
3.7.3.4. Others
3.8. Market Attractiveness Analysis: Distribution Channel
4. Global Chocolate Confectionery Market Outlook: Region
4.1. Key Highlights
4.2. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume (Units) Analysis By Region, 2019 - 2023
4.3. Current Market Size (US$ Mn) and Volume (Units) Forecast By Region, 2025 - 2032
4.3.1. North America
4.3.2. Europe
4.3.3. East Asia
4.3.4. South Asia and Oceania
4.3.5. Latin America
4.3.6. Middle East & Africa (MEA)
4.4. Market Attractiveness Analysis: Region
5. North America Chocolate Confectionery Market Outlook: Historical (2019 - 2023) and Forecast (2025 - 2032)
5.1. Key Highlights
5.2. Pricing Analysis
5.3. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume (Units) Analysis By Market, 2019 - 2023
5.3.1. By Country
5.3.2. By Product Type
5.3.3. By Form
5.3.4. By Distribution Channel
5.4. Current Market Size (US$ Mn) and Volume (Units) Forecast By Country, 2025 - 2032
5.4.1. U.S.
5.4.2. Canada
5.5. Current Market Size (US$ Mn) and Volume (Units) Forecast By Product Type, 2025 - 2032
5.5.1. Boxed
5.5.2. Chocolate Bars
5.5.3. Chips & Bites
5.5.4. Truffles & Cups
5.5.5. Others
5.6. Current Market Size (US$ Mn) and Volume (Units) Forecast By Form, 2025 - 2032
5.6.1. Milk
5.6.2. Dark
5.6.3. White
5.7. Current Market Size (US$ Mn) and Volume (Units) Forecast By Distribution Channel, 2025 - 2032
5.7.1. Supermarkets & Hypermarkets
5.7.2. Convenience Stores
5.7.3. Online
5.7.4. Others
5.8. Market Attractiveness Analysis
6. Europe Chocolate Confectionery Market Outlook: Historical (2019 - 2023) and Forecast (2025 - 2032)
6.1. Key Highlights
6.2. Pricing Analysis
6.3. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume (Units) Analysis By Market, 2019 - 2023
6.3.1. By Country
6.3.2. By Product Type
6.3.3. By Form
6.3.4. By Distribution Channel
6.4. Current Market Size (US$ Mn) and Volume (Units) Forecast By Country, 2025 - 2032
6.4.1. Germany
6.4.2. France
6.4.3. U.K.
6.4.4. Italy
6.4.5. Spain
6.4.6. Russia
6.4.7. Turkey
6.4.8. Rest of Europe
6.5. Current Market Size (US$ Mn) and Volume (Units) Forecast By Product Type, 2025 - 2032
6.5.1. Boxed
6.5.2. Chocolate Bars
6.5.3. Chips & Bites
6.5.4. Truffles & Cups
6.5.5. Others
6.6. Current Market Size (US$ Mn) and Volume (Units) Forecast By Form, 2025 - 2032
6.6.1. Milk
6.6.2. Dark
6.6.3. White
6.7. Current Market Size (US$ Mn) and Volume (Units) Forecast By Distribution Channel, 2025 - 2032
6.7.1. Supermarkets & Hypermarkets
6.7.2. Convenience Stores
6.7.3. Online
6.7.4. Others
6.8. Market Attractiveness Analysis
7. East Asia Chocolate Confectionery Market Outlook: Historical (2019 - 2023) and Forecast (2025 - 2032)
7.1. Key Highlights
7.2. Pricing Analysis
7.3. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume (Units) Analysis By Market, 2019 - 2023
7.3.1. By Country
7.3.2. By Product Type
7.3.3. By Form
7.3.4. By Distribution Channel
7.4. Current Market Size (US$ Mn) and Volume (Units) Forecast By Country, 2025 - 2032
7.4.1. China
7.4.2. Japan
7.4.3. South Korea
7.5. Current Market Size (US$ Mn) and Volume (Units) Forecast By Product Type, 2025 - 2032
7.5.1. Boxed
7.5.2. Chocolate Bars
7.5.3. Chips & Bites
7.5.4. Truffles & Cups
7.5.5. Others
7.6. Current Market Size (US$ Mn) and Volume (Units) Forecast By Form, 2025 - 2032
7.6.1. Milk
7.6.2. Dark
7.6.3. White
7.7. Current Market Size (US$ Mn) and Volume (Units) Forecast By Distribution Channel, 2025 - 2032
7.7.1. Supermarkets & Hypermarkets
7.7.2. Convenience Stores
7.7.3. Online
7.7.4. Others
7.8. Market Attractiveness Analysis
8. South Asia & Oceania Chocolate Confectionery Market Outlook: Historical (2019 - 2023) and Forecast (2025 - 2032)
8.1. Key Highlights
8.2. Pricing Analysis
8.3. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume (Units) Analysis By Market, 2019 - 2023
8.3.1. By Country
8.3.2. By Product Type
8.3.3. By Form
8.3.4. By Distribution Channel
8.4. Current Market Size (US$ Mn) and Volume (Units) Forecast By Country, 2025 - 2032
8.4.1. India
8.4.2. Southeast Asia
8.4.3. ANZ
8.4.4. Rest of South Asia & Oceania
8.5. Current Market Size (US$ Mn) and Volume (Units) Forecast By Product Type, 2025 - 2032
8.5.1. Boxed
8.5.2. Chocolate Bars
8.5.3. Chips & Bites
8.5.4. Truffles & Cups
8.5.5. Others
8.6. Current Market Size (US$ Mn) and Volume (Units) Forecast By Form, 2025 - 2032
8.6.1. Milk
8.6.2. Dark
8.6.3. White
8.7. Current Market Size (US$ Mn) and Volume (Units) Forecast By Distribution Channel, 2025 - 2032
8.7.1. Supermarkets & Hypermarkets
8.7.2. Convenience Stores
8.7.3. Online
8.7.4. Others
8.8. Market Attractiveness Analysis
9. Latin America Chocolate Confectionery Market Outlook: Historical (2019 - 2023) and Forecast (2025 - 2032)
9.1. Key Highlights
9.2. Pricing Analysis
9.3. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume (Units) Analysis By Market, 2019 - 2023
9.3.1. By Country
9.3.2. By Product Type
9.3.3. By Form
9.3.4. By Distribution Channel
9.4. Current Market Size (US$ Mn) and Volume (Units) Forecast By Country, 2025 - 2032
9.4.1. Brazil
9.4.2. Mexico
9.4.3. Rest of Latin America
9.5. Current Market Size (US$ Mn) and Volume (Units) Forecast By Product Type, 2025 - 2032
9.5.1. Boxed
9.5.2. Chocolate Bars
9.5.3. Chips & Bites
9.5.4. Truffles & Cups
9.5.5. Others
9.6. Current Market Size (US$ Mn) and Volume (Units) Forecast By Form, 2025 - 2032
9.6.1. Milk
9.6.2. Dark
9.6.3. White
9.7. Current Market Size (US$ Mn) and Volume (Units) Forecast By Distribution Channel, 2025 - 2032
9.7.1. Supermarkets & Hypermarkets
9.7.2. Convenience Stores
9.7.3. Online
9.7.4. Others
9.8. Market Attractiveness Analysis
10. Middle East & Africa Chocolate Confectionery Market Outlook: Historical (2019 - 2023) and Forecast (2025 - 2032)
10.1. Key Highlights
10.2. Pricing Analysis
10.3. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume (Units) Analysis By Market, 2019 - 2023
10.3.1. By Country
10.3.2. By Product Type
10.3.3. By Form
10.3.4. By Distribution Channel
10.4. Current Market Size (US$ Mn) and Volume (Units) Forecast By Country, 2025 - 2032
10.4.1. GCC
10.4.2. Egypt
10.4.3. South Africa
10.4.4. Northern Africa
10.4.5. Rest of Middle East & Africa
10.5. Current Market Size (US$ Mn) and Volume (Units) Forecast By Product Type, 2025 - 2032
10.5.1. Boxed
10.5.2. Chocolate Bars
10.5.3. Chips & Bites
10.5.4. Truffles & Cups
10.5.5. Others
10.6. Current Market Size (US$ Mn) and Volume (Units) Forecast By Form, 2025 - 2032
10.6.1. Milk
10.6.2. Dark
10.6.3. White
10.7. Current Market Size (US$ Mn) and Volume (Units) Forecast By Distribution Channel, 2025 - 2032
10.7.1. Supermarkets & Hypermarkets
10.7.2. Convenience Stores
10.7.3. Online
10.7.4. Others
10.8. Market Attractiveness Analysis
11. Competition Landscape
11.1. Market Share Analysis, 2024
11.2. Market Structure
11.2.1. Competition Intensity Mapping By Market
11.2.2. Competition Analog IC
11.2.3. Apparent Product Type Capacity
11.3. Company Profiles (Details - Overview, Financials, Strategy, Recent Developments)
11.3.1. Mars, Incorporated
11.3.1.1. Overview
11.3.1.2. Segments and Product Type
11.3.1.3. Key Financials
11.3.1.4. Market Developments
11.3.1.5. Market Strategy
11.3.2. Mondelez International
11.3.2.1. Overview
11.3.2.2. Segments and Product Type
11.3.2.3. Key Financials
11.3.2.4. Market Developments
11.3.2.5. Market Strategy
11.3.3. Ferrero Group
11.3.3.1. Overview
11.3.3.2. Segments and Product Type
11.3.3.3. Key Financials
11.3.3.4. Market Developments
11.3.3.5. Market Strategy
11.3.4. Nestlé
11.3.4.1. Overview
11.3.4.2. Segments and Product Type
11.3.4.3. Key Financials
11.3.4.4. Market Developments
11.3.4.5. Market Strategy
11.3.5. Meiji Co. Ltd.
11.3.5.1. Overview
11.3.5.2. Segments and Product Type
11.3.5.3. Key Financials
11.3.5.4. Market Developments
11.3.5.5. Market Strategy
11.3.6. The Hershey Company
11.3.6.1. Overview
11.3.6.2. Segments and Product Type
11.3.6.3. Key Financials
11.3.6.4. Market Developments
11.3.6.5. Market Strategy
11.3.7. Lindt & Sprüngli AG
11.3.7.1. Overview
11.3.7.2. Segments and Product Type
11.3.7.3. Key Financials
11.3.7.4. Market Developments
11.3.7.5. Market Strategy
11.3.8. Lotte
11.3.8.1. Overview
11.3.8.2. Segments and Product Type
11.3.8.3. Key Financials
11.3.8.4. Market Developments
11.3.8.5. Market Strategy
11.3.9. Pladis
11.3.9.1. Overview
11.3.9.2. Segments and Product Type
11.3.9.3. Key Financials
11.3.9.4. Market Developments
11.3.9.5. Market Strategy
11.3.10. Glico Group
11.3.10.1. Overview
11.3.10.2. Segments and Product Type
11.3.10.3. Key Financials
11.3.10.4. Market Developments
11.3.10.5. Market Strategy
12. Appendix
12.1. Research Methodology
12.2. Research Assumptions
12.3. Acronyms and Abbreviations

 

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