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天然・有機香料市場:製品タイプ、エンドユーザー、地域別(北米、欧州、アジア太平洋地域、中南米、中東・アフリカ):世界の産業分析、規模、シェア、成長、動向、予測、2025年~2032年

天然・有機香料市場:製品タイプ、エンドユーザー、地域別(北米、欧州、アジア太平洋地域、中南米、中東・アフリカ):世界の産業分析、規模、シェア、成長、動向、予測、2025年~2032年


Natural and Organic Flavors Market by Product Type, End-Users, and Geography (North America, Europe, Asia Pacific, Latin America, and the Middle East and Africa): Global Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends, and Forecast, 2025 - 2032

Persistence Market Research社はこのほど、天然・オーガニックフレーバーの世界市場に関する詳細な調査レポートを発行しました。当レポートでは、促進要因、動向、機会、課題などの重要な市場ダイナミクスを包括... もっと見る

 

 

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Persistence Market Research
パーシスタンスマーケットリサーチ
2025年1月6日 US$4,995
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サマリー

Persistence Market Research社はこのほど、天然・オーガニックフレーバーの世界市場に関する詳細な調査レポートを発行しました。当レポートでは、促進要因、動向、機会、課題などの重要な市場ダイナミクスを包括的に評価し、市場構造に関する貴重な洞察を提供しています。この調査報告書には、2025年から2032年までの天然およびオーガニックフレーバーの世界市場の予想成長軌道を概説する独占データと予測が含まれています。

主な洞察

- 天然およびオーガニックフレーバーの市場規模(2025E):105億米ドル
- 予測市場価値(2032F):160億米ドル160億米ドル
- 世界市場成長率(CAGR 2025〜2032年):6.2

天然およびオーガニック香料市場 - レポートスコープ:

果物、野菜、ハーブ、スパイスなどを原料とする天然・有機フレーバーは、食品・飲料業界でますます好まれるようになっている。このような嗜好の高まりは、健康的な食習慣やクリーンラベル製品に関する消費者の意識の高まりが原動力となっている。市場は飲料、乳製品、製パン・製菓、スナック菓子など幅広い用途をカバーしており、天然素材に対する消費者の嗜好や、オーガニックで持続可能な食品生産への傾向の高まりが需要を後押ししている。市場の成長は、フレーバー抽出プロセスの進歩や、味覚体験の改善への継続的な注力にも支えられている。

市場成長の促進要因:

クリーンラベルや健康志向の食品に対する需要の高まりなど、いくつかの要因が世界の天然・オーガニックフレーバー市場を後押ししている。合成添加物に伴う健康リスクに対する消費者の意識の高まりが、食品・飲料における天然・有機代替品へのシフトにつながっている。非遺伝子組み換えやアレルゲンフリーの選択肢に対する需要とともに、植物由来の食品の人気が急上昇していることも、市場拡大の推進に重要な役割を果たしている。さらに、超臨界CO2抽出などの高度なフレーバー抽出技術の採用は、持続可能性を優先しながら高品質の天然フレーバーの生産を支えている。

市場の阻害要因

前向きな成長見通しにもかかわらず、天然・オーガニックフレーバー市場は、製造コストの高さや規制の複雑さなど、いくつかの課題に直面している。高品質の天然原料の調達にはコストがかかるため、製造業者の製造コストは上昇する。さらに、オーガニック認証の必要性や、地域によって異なるコンプライアンス要件は、市場参入の障壁となり、運営コストを上昇させる可能性がある。特に栽培が普及していない地域では、特定の原材料の入手可能性が限られていることも、サプライチェーンに負担をかけ、市場成長の妨げとなる可能性がある。

市場機会:

天然・有機香料市場は、有機製品や持続可能な製品に対する消費者の関心の高まりによって、大きな成長機会を秘めている。特に乳製品代替品、食肉、飲料などの植物性食品セクターの拡大は、天然・有機香料の使用に新たな展望をもたらす。さらに、プロバイオティクスや抗酸化物質などの健康上のメリットを提供する機能性食品への需要が高まっており、こうした製品を補完する天然香料の開発につながっている。戦略的パートナーシップは、革新的なフレーバー・ソリューションの研究開発への投資とともに、こうした新たな機会を捉える鍵となる。

本レポートで扱う主な質問

- 天然およびオーガニックフレーバー市場の世界的な成長を促進する主な要因は何か?
- 天然およびオーガニックフレーバーの需要に最も貢献している地域と用途は?
- フレーバー抽出の技術進歩は天然・オーガニックフレーバー市場の競争環境をどのように形成しているか?
- 天然およびオーガニックフレーバー市場の主要プレーヤーは誰で、市場の関連性を維持するためにどのような戦略をとっているのか?
- 天然・有機香料の世界市場における新たなトレンドと将来の機会は?

競争情報とビジネス戦略:

Givaudan SA、Firmenich International SA、International Flavors & Fragrances Inc.、Symrise AGなど、天然・オーガニックフレーバーの世界市場における大手企業は、市場での地位を強化するため、イノベーション、製品の差別化、戦略的パートナーシップに注力している。これらの企業は研究開発に投資し、特に植物由来やオーガニックの製品カテゴリーにおいて、進化する消費者の嗜好に沿った新しいフレーバー処方を生み出している。食品・飲料メーカーや天然素材サプライヤーとの提携により、これらの企業は事業領域を拡大し、天然・オーガニックフレーバーに対する需要の高まりに応えている。

主な企業

- ジボダンSA
- フィルメニッヒ・インターナショナル SA
- インターナショナル・フレーバーズ&フレグランス社
- シムライズAG
- ケリーグループPLC
- デュポン株式会社
- 高砂香料工業株式会社
- ナチュレックス(ジボダン)
- センシエント・テクノロジーズ・コーポレーション
- ワイルドフレーバーズ

天然およびオーガニックフレーバー市場調査セグメント化:

フレーバータイプ別
- フルーツフレーバー
- 野菜フレーバー
- ハーブ&スパイスフレーバー
- 乳製品フレーバー
- その他ナチュラル&オーガニックフレーバー

用途別
- 飲料
- 乳製品・乳製品代替品
- ベーカリー&製菓
- スナック&セイボリー
- 加工食品
- 医薬品・栄養補助食品

エンドユーザー別
- 食品・飲料メーカー
- 医薬品・栄養補助食品メーカー
- 小売業者

地域別
- 北米
- 欧州
- アジア太平洋
- ラテンアメリカ
- 中東・アフリカ

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目次

1.要旨
1.1.市場概要
1.2.市場分析
1.3.PMR分析と提言
2.市場紹介
2.1.市場の定義
2.2.市場分類
3.天然・有機香料市場の背景
3.1.マクロ経済要因
3.2.食品・飲料業界の概要
3.3.世界のオーガニック市場の概要
3.4.サプライチェーン分析
3.5.市場ダイナミクス
3.6.予測要因-関連性と影響
4.天然・有機香料の世界市場分析 2019年~2024年および予測 2025年~2032年
4.1.市場数量(MT)予測
4.2.市場規模(億米ドル)予測
5.天然・有機香料の世界市場価格分析
5.1.地域平均価格分析
5.1.1.北米
5.1.2.ラテンアメリカ
5.1.3.ヨーロッパ
5.1.4.アジア太平洋
5.1.5.中東・アフリカ
5.2.価格分析、フレーバータイプ別
6.天然・オーガニックフレーバーの世界市場分析 2019年~2024年および予測 2025年~2032年 地域別
6.1.はじめに
6.1.1.地域別市場価値シェア分析
6.1.2.地域別前年比成長率分析
6.2.2019〜2024年の地域別過去市場規模(億米ドル)と数量
6.3.地域別市場規模(億米ドル)と数量予測、2025~2032年
6.3.1.北米
6.3.2.ラテンアメリカ
6.3.3.ヨーロッパ
6.3.4.アジア太平洋(APAC)
6.3.5.中東・アフリカ(MEA)
6.4.地域別市場魅力度分析
7.天然・オーガニックフレーバーの世界市場分析2019年~2024年、予測2025年~2032年:フレーバータイプ別
7.1.はじめに
7.1.1.フレーバータイプ別市場価値シェア分析
7.1.2.フレーバータイプ別前年比成長率分析
7.2.フレーバータイプ別の過去市場規模(億米ドル)と数量(2019年〜2024年
7.3.フレーバータイプ別市場規模(億米ドル)と数量予測、2025年〜2032年
7.3.1.天然フレーバー
7.3.2.オーガニックフレーバー
7.4.フレーバータイプ別市場魅力度分析
8.天然・オーガニックフレーバーの世界市場分析2019年~2024年、予測2025年~2032年:製品タイプ別
8.1.はじめに
8.1.1.製品タイプ別市場価値シェア分析
8.1.2.製品タイプ別前年比成長率分析
8.2.2019〜2024年の製品タイプ別過去市場規模(億米ドル)と数量
8.3.製品タイプ別市場規模(億米ドル)と数量予測、2025~2032年
8.3.1.その他の天然香料(WONF)
8.3.2.指定された果実から(FTNF)
8.3.2.1.エッセンスまたはエキス
8.3.2.2.蒸留物
8.3.3.オレオレジン
8.3.4.肉・乳製品フレーバー
8.3.5.エッセンシャルオイル
8.4.製品タイプ別市場魅力度分析
9.天然・オーガニックフレーバーの世界市場分析 2019年~2024年、2025年~2032年予測:ソース別
9.1.はじめに
9.1.1.ソース別市場価値シェア分析
9.1.2.ソース別前年比成長率分析
9.2.過去の市場規模(億米ドル)およびソース別数量(2019年~2024年
9.3.2025年~2032年の供給源別市場規模(億米ドル)と数量予測
9.3.1.果物・果汁
9.3.1.1.ベリー類
9.3.1.2.柑橘類
9.3.1.3.豆類
9.3.1.4.ペポス
9.3.1.5.ポメス
9.3.1.6.その他
9.3.2.野菜・野菜ジュース
9.3.3.植物・ボタニカル
9.3.3.1.香辛料
9.3.3.2.ハーブ
9.3.3.3.その他(樹皮、芽、根、葉または類似の植物原料)
9.3.4.肉・魚介類
9.3.4.1.肉類・家禽類(卵を含む)
9.3.4.2.魚介類
9.3.5.乳製品
9.3.5.1.乳製品
9.3.5.2.食用酵母
9.4.供給源別市場魅力度分析
10.天然&オーガニックフレーバーの世界市場分析2019年~2024年、予測2025年~2032年、用途別
10.1.はじめに
10.1.1.用途別市場価値シェア分析
10.1.2.用途別前年比成長率分析
10.2.2019年~2024年の用途別市場規模(億米ドル)と数量推移
10.3.用途別市場規模(億米ドル)と数量予測、2025年~2032年
10.3.1.食品
10.3.1.1.乳製品
10.3.1.2.ベーカリー製品
10.3.1.3.菓子類
10.3.1.4.セイボリー料理
10.3.2.飲料
10.3.2.1.アルコール飲料
10.3.2.2.ノンアルコール飲料
10.3.3.栄養補助食品
10.4.用途別市場魅力度分析
11.北米の天然・有機香料市場の分析 2019年~2024年および予測 2025年~2032年
11.1.はじめに
11.2.過去の市場規模(10億米ドル)と市場セグメント別数量(2019年~2024年
11.3.市場セグメント別市場規模(億米ドル)と数量予測、2025~2032年
11.3.1.国別
11.3.1.1.米国
11.3.1.2.カナダ
11.3.2.フレーバータイプ別
11.3.3.ソース別
11.3.4.製品タイプ別
11.3.5.用途別
11.4.市場魅力度分析
11.4.1.国別
11.4.2.フレーバータイプ別
11.4.3.ソース別
11.4.4.製品タイプ別
11.4.5.用途別
11.5.促進要因と抑制要因影響分析
12.中南米の天然・有機香料市場の分析 2019年~2024年および予測 2025年~2032年
12.1.序論
12.2.過去の市場規模(10億米ドル)と市場セグメント別数量(2019年~2024年
12.3.市場セグメント別市場規模(億米ドル)と数量予測、2025~2032年
12.3.1.国別
12.3.1.1.ブラジル
12.3.1.2.メキシコ
12.3.1.3.その他のラテンアメリカ
12.3.2.フレーバータイプ別
12.3.3.ソース別
12.3.4.製品タイプ別
12.3.5.用途別
12.4.市場魅力度分析
12.4.1.国別
12.4.2.フレーバータイプ別
12.4.3.ソース別
12.4.4.製品タイプ別
12.4.5.用途別
12.5.促進要因と抑制要因影響分析
13.欧州の天然・有機香料市場の分析 2019年~2024年および予測 2025年~2032年
13.1.序論
13.2.過去の市場規模(10億米ドル)と市場セグメント別数量(2019年~2024年
13.3.市場セグメント別市場規模(億米ドル)と数量予測、2025~2032年
13.3.1.国別
13.3.1.1.ドイツ
13.3.1.2.イギリス
13.3.1.3.フランス
13.3.1.4.イタリア
13.3.1.5.スペイン
13.3.1.6.ベネルクス
13.3.1.7.北欧
13.3.1.8.ロシア
13.3.1.9.ポーランド
13.3.1.10.その他のヨーロッパ
13.3.2.フレーバータイプ別
13.3.3.ソース別
13.3.4.製品タイプ別
13.3.5.用途別
13.4.市場魅力度分析
13.4.1.国別
13.4.2.フレーバータイプ別
13.4.3.ソース別
13.4.4.製品タイプ別
13.4.5.用途別
13.5.促進要因と抑制要因影響分析
14.アジア太平洋地域の天然・有機香料市場の分析 2019年~2024年および予測 2025年~2032年
14.1.序論
14.2.過去の市場規模(10億米ドル)と市場セグメント別数量(2019年~2024年
14.3.市場セグメント別市場規模(億米ドル)と数量予測、2025~2032年
14.3.1.国別
14.3.1.1.インド
14.3.1.2.中国
14.3.1.3.日本
14.3.1.4.オーストラリア&ニュージーランド
14.3.1.5.ASEAN
14.3.1.6.その他のAPAC地域
14.3.2.フレーバータイプ別
14.3.3.ソース別
14.3.4.製品タイプ別
14.3.5.用途別
14.4.市場魅力度分析
14.4.1.国別
14.4.2.フレーバータイプ別
14.4.3.ソース別
14.4.4.製品タイプ別
14.4.5.用途別
14.5.促進要因と抑制要因影響分析
15.中東・アフリカの天然・有機香料市場の分析 2019年~2024年および予測 2025年~2032年
15.1.序論
15.2.過去の市場規模(10億米ドル)と市場セグメント別数量(2019年~2024年
15.3.市場セグメント別市場規模(億米ドル)と数量予測、2025~2032年
15.3.1.国別
15.3.1.1.GCC諸国
15.3.1.2.南アフリカ
15.3.1.3.北アフリカ
15.3.1.4.その他のMEA
15.3.2.フレーバータイプ別
15.3.3.ソース別
15.3.4.製品タイプ別
15.3.5.用途別
15.4.市場魅力度分析
15.4.1.国別
15.4.2.フレーバータイプ別
15.4.3.ソース別
15.4.4.製品タイプ別
15.4.5.用途別
15.5.促進要因と抑制要因影響分析
16.ナチュラル&オーガニックフレーバー市場の産業構造
17.競争分析
17.1.競争ダッシュボード
17.2.競合の動向(合併、買収、事業拡大)
17.3.競争の深層
17.3.1.ジボダンSA.
17.3.1.1.概要
17.3.1.2.製品ポートフォリオ
17.3.1.3.地域プレゼンス
17.3.1.4.戦略の概要
17.3.1.5.主な展開
17.3.1.6.SWOT分析
17.3.2.インターナショナル・フレーバーズ&フレグランス社
17.3.2.1.概要
17.3.2.2.製品ポートフォリオ
17.3.2.3.地域プレゼンス
17.3.2.4.戦略の概要
17.3.2.5.主な展開
17.3.2.6.SWOT分析
17.3.3.シンライズAG
17.3.3.1.概要
17.3.3.2.製品ポートフォリオ
17.3.3.3.地域プレゼンス
17.3.3.4.戦略の概要
17.3.3.5.主な展開
17.3.3.6.SWOT分析
17.3.4.センシエント・テクノロジーズ・コーポレーション
17.3.4.1.概要
17.3.4.2.製品ポートフォリオ
17.3.4.3.地域プレゼンス
17.3.4.4.戦略の概要
17.3.4.5.主な展開
17.3.4.6.SWOT分析
17.3.5.ケリーグループ
17.3.5.1.概要
17.3.5.2.製品ポートフォリオ
17.3.5.3.地域プレゼンス
17.3.5.4.戦略の概要
17.3.5.5.主な展開
17.3.5.6.SWOT分析
17.3.6.アーチャー・ダニエルズ・ミッドランド社
17.3.6.1.概要
17.3.6.2.製品ポートフォリオ
17.3.6.3.地域プレゼンス
17.3.6.4.戦略の概要
17.3.6.5.主な展開
17.3.6.6.SWOT分析
17.3.7.フルタローム・インダストリーズ社
17.3.7.1.概要
17.3.7.2.製品ポートフォリオ
17.3.7.3.地域プレゼンス
17.3.7.4.戦略の概要
17.3.7.5.主な展開
17.3.7.6.SWOT分析
17.3.8.高砂香料工業
17.3.8.1.概要
17.3.8.2.製品ポートフォリオ
17.3.8.3.地域プレゼンス
17.3.8.4.戦略の概要
17.3.8.5.主な展開
17.3.8.6.SWOT分析
17.3.9.フィルメニッヒSA
17.3.9.1.概要
17.3.9.2.製品ポートフォリオ
17.3.9.3.地域プレゼンス
17.3.9.4.戦略の概要
17.3.9.5.主な展開
17.3.9.6.SWOT分析
17.3.10.ロベールトSA
17.3.10.1.概要
17.3.10.2.製品ポートフォリオ
17.3.10.3.地域プレゼンス
17.3.10.4.戦略の概要
17.3.10.5.主な展開
17.3.10.6.SWOT分析
17.3.11.デーラー社
17.3.11.1.概要
17.3.11.2.製品ポートフォリオ
17.3.11.3.地域プレゼンス
17.3.11.4.戦略の概要
17.3.11.5.主な展開
17.3.11.6.SWOT分析
17.3.12.華宝国際ホールディングス
17.3.12.1.概要
17.3.12.2.製品ポートフォリオ
17.3.12.3.地域プレゼンス
17.3.12.4.戦略の概要
17.3.12.5.主な展開
17.3.12.6.SWOT分析
17.3.13.株式会社長谷川機械製作所
17.3.13.1.概要
17.3.13.2.製品ポートフォリオ
17.3.13.3.地域プレゼンス
17.3.13.4.戦略の概要
17.3.13.5.主な展開
17.3.13.6.SWOT分析
17.3.14.Koninklijke DSM NV
17.3.14.1.概要
17.3.14.2.製品ポートフォリオ
17.3.14.3.地域プレゼンス
17.3.14.4.戦略の概要
17.3.14.5.主な展開
17.3.14.6.SWOT分析
17.3.15.Axxence Aromatic GmbH
17.3.15.1.概要
17.3.15.2.製品ポートフォリオ
17.3.15.3.地域プレゼンス
17.3.15.4.戦略の概要
17.3.15.5.主な展開
17.3.15.6.SWOT分析
17.3.16.ゴールドコースト・イングレディエンツ社
17.3.16.1.概要
17.3.16.2.製品ポートフォリオ
17.3.16.3.地域プレゼンス
17.3.16.4.戦略の概要
17.3.16.5.主な展開
17.3.16.6.SWOT分析
17.3.17.ザイマス・インターナショナル・リミテッド
17.3.17.1.概要
17.3.17.2.製品ポートフォリオ
17.3.17.3.地域プレゼンス
17.3.17.4.戦略の概要
17.3.17.5.主な展開
17.3.17.6.SWOT分析
17.3.18.トリート社
17.3.18.1.概要
17.3.18.2.製品ポートフォリオ
17.3.18.3.地域プレゼンス
17.3.18.4.戦略の概要
17.3.18.5.主な展開
17.3.18.6.SWOT分析
17.3.19.ブルーパシフィックフレーバーズ
17.3.19.1.概要
17.3.19.2.製品ポートフォリオ
17.3.19.3.地域プレゼンス
17.3.19.4.戦略の概要
17.3.19.5.主な展開
17.3.19.6.SWOT分析
17.3.20.ユニークフレーバーズ&フレグランスUSA社
17.3.20.1.概要
17.3.20.2.製品ポートフォリオ
17.3.20.3.地域プレゼンス
17.3.20.4.戦略の概要
17.3.20.5.主な展開
17.3.20.6.SWOT分析
18.前提条件と略語
19.調査方法

 

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Summary

Persistence Market Research has recently published an in-depth report on the global market for natural and organic flavors. The report offers a comprehensive evaluation of critical market dynamics, including drivers, trends, opportunities, and challenges, providing valuable insights into the structure of the market. This research publication includes exclusive data and projections outlining the expected growth trajectory of the global natural and organic flavors market from 2025 to 2032.

Key Insights:

• Natural and Organic Flavors Market Size (2025E): USD 10.5 Billion
• Projected Market Value (2032F): USD 16.0 Billion
• Global Market Growth Rate (CAGR 2025 to 2032):6.2%

Natural and Organic Flavors Market - Report Scope:

Natural and organic flavors, derived from sources such as fruits, vegetables, herbs, and spices, are increasingly favored in the food and beverage industry. This growing preference is driven by heightened consumer awareness regarding healthy eating habits and clean-label products. The market encompasses a wide range of applications, including beverages, dairy products, bakery and confectionery, and snacks, with demand fueled by consumer preferences for natural ingredients and a growing trend toward organic and sustainable food production. The growth of the market is also supported by advancements in flavor extraction processes and a continued focus on improving taste experiences.

Market Growth Drivers:

Several factors are propelling the global natural and organic flavors market, including the increasing demand for clean-label and health-conscious food products. Consumers' growing awareness of the health risks associated with synthetic additives has led to a shift toward natural and organic alternatives in food and beverages. The surge in popularity of plant-based food products, along with the demand for non-GMO and allergen-free options, also plays a significant role in driving market expansion. Additionally, the adoption of advanced flavor extraction technologies, such as supercritical CO2 extraction, supports the production of high-quality natural flavors while prioritizing sustainability.

Market Restraints:

Despite the positive growth outlook, the natural and organic flavors market faces several challenges, including high production costs and regulatory complexities. Sourcing high-quality natural ingredients can be costly, which increases the production costs for manufacturers. Furthermore, the need for organic certification and the compliance requirements across different regions may act as barriers to market entry and raise operational expenses. The limited availability of certain raw materials, especially in regions where they are not widely cultivated, can also strain supply chains and hinder market growth.

Market Opportunities:

The natural and organic flavors market holds significant opportunities for growth, driven by increasing consumer interest in organic and sustainable products. The expansion of the plant-based food sector, particularly in dairy alternatives, meats, and beverages, offers new prospects for the use of natural and organic flavors. Additionally, there is growing demand for functional foods that offer health benefits, such as probiotics and antioxidants, leading to the development of natural flavors that complement these products. Strategic partnerships, along with investments in research and development for innovative flavor solutions, are key to capturing these emerging opportunities.

Key Questions Answered in the Report:

• What are the primary factors driving the growth of the natural and organic flavors market globally?
• Which regions and applications are contributing the most to the demand for natural and organic flavors?
• How are technological advancements in flavor extraction shaping the competitive landscape of the natural and organic flavors market?
• Who are the key players in the natural and organic flavors market, and what strategies are they using to maintain market relevance?
• What are the emerging trends and future opportunities in the global natural and organic flavors market?

Competitive Intelligence and Business Strategy:

Leading players in the global natural and organic flavors market, such as Givaudan SA, Firmenich International SA, International Flavors & Fragrances Inc., and Symrise AG, focus on innovation, product differentiation, and strategic partnerships to strengthen their market positions. These companies invest in research and development to create new flavor formulations, particularly in the plant-based and organic product categories, which align with evolving consumer preferences. Collaborations with food and beverage manufacturers and suppliers of natural ingredients enable these companies to expand their reach and meet the increasing demand for natural and organic flavors.

Key Companies Profiled:

• Givaudan SA
• Firmenich International SA
• International Flavors & Fragrances Inc.
• Symrise AG
• Kerry Group PLC
• DuPont de Nemours, Inc.
• Takasago International Corporation
• Naturex (Givaudan)
• Sensient Technologies Corporation
• Wild Flavors, Inc.

Natural and Organic Flavors Market Research Segmentation:

By Flavor Type:
• Fruit Flavors
• Vegetable Flavors
• Herb & Spice Flavors
• Dairy Flavors
• Other Natural and Organic Flavors

By Application:
• Beverages
• Dairy & Dairy Alternatives
• Bakery & Confectionery
• Snacks & Savory
• Processed Foods
• Pharmaceuticals & Nutraceuticals

By End-User:
• Food & Beverage Manufacturers
• Pharmaceuticals & Nutraceutical Companies
• Retailers

By Region:
• North America
• Europe
• Asia Pacific
• Latin America
• Middle East & Africa



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Table of Contents

1. Executive Summary
1.1. Market Overview
1.2. Market Analysis
1.3. PMR Analysis and Recommendations
2. Market Introduction
2.1. Market Definition
2.2. Market Taxonomy
3. Natural & Organic Flavors Market Background
3.1. Macro-Economic Factors
3.2. Food & Beverage Industry Overview
3.3. Global Organic Market Overview
3.4. Supply Chain Analysis
3.5. Market Dynamics
3.6. Forecast Factors – Relevance and Impact
4. Global Natural & Organic Flavors Market Analysis 2019 - 2024 and Forecast 2025 - 2032
4.1. Market Volume (MT) Projections
4.2. Market Size (US$ Bn ) Projections
5. Global Natural & Organic Flavors Market Pricing Analysis
5.1. Regional Average Pricing Analysis
5.1.1. North America
5.1.2. Latin America
5.1.3. Europe
5.1.4. Asia Pacific
5.1.5. Middle East & Africa
5.2. Pricing Analysis, By Flavor Type
6. Global Natural & Organic Flavors Market Analysis 2019 - 2024 and Forecast 2025 - 2032, by Region
6.1. Introduction
6.1.1. Market Value Share Analysis By Region
6.1.2. Y-o-Y Growth Analysis By Region
6.2. Historical Market Size (US$ Bn ) and Volume By Region, 2019 - 2024
6.3. Market Size (US$ Bn ) and Volume Forecast By Region, 2025 - 2032
6.3.1. North America
6.3.2. Latin America
6.3.3. Europe
6.3.4. Asia Pacific (APAC)
6.3.5. Middle East & Africa (MEA)
6.4. Market Attractiveness Analysis By Region
7. Global Natural & Organic Flavors Market Analysis 2019 - 2024 and Forecast 2025 - 2032, by Flavor Type
7.1. Introduction
7.1.1. Market Value Share Analysis By Flavor Type
7.1.2. Y-o-Y Growth Analysis By Flavor Type
7.2. Historical Market Size (US$ Bn ) and Volume By Flavor Type, 2019 - 2024
7.3. Market Size (US$ Bn ) and Volume Forecast By Flavor Type, 2025 - 2032
7.3.1. Natural Flavors
7.3.2. Organic Flavors
7.4. Market Attractiveness Analysis By Flavor Type
8. Global Natural & Organic Flavors Market Analysis 2019 - 2024 and Forecast 2025 - 2032, by Product Type
8.1. Introduction
8.1.1. Market Value Share Analysis By Product Type
8.1.2. Y-o-Y Growth Analysis By Product Type
8.2. Historical Market Size (US$ Bn ) and Volume By Product Type, 2019 - 2024
8.3. Market Size (US$ Bn ) and Volume Forecast By Product Type, 2025 - 2032
8.3.1. With Other Natural Flavors (WONF)
8.3.2. From The Named Fruit (FTNF)
8.3.2.1. Essences or Extractives
8.3.2.2. Distillates
8.3.3. Oleoresins
8.3.4. Meat & Dairy Flavors
8.3.5. Essential Oils
8.4. Market Attractiveness Analysis By Product Type
9. Global Natural & Organic Flavors Market Analysis 2019 - 2024 and Forecast 2025 - 2032, by Source
9.1. Introduction
9.1.1. Market Value Share Analysis By Source
9.1.2. Y-o-Y Growth Analysis By Source
9.2. Historical Market Size (US$ Bn ) and Volume By Source, 2019 - 2024
9.3. Market Size (US$ Bn ) and Volume Forecast By Source, 2025 - 2032
9.3.1. Fruit & Fruit Juices
9.3.1.1. Berries
9.3.1.2. Citrus
9.3.1.3. Drupes
9.3.1.4. Pepos
9.3.1.5. Pomes
9.3.1.6. Others
9.3.2. Vegetable & Vegetable Juices
9.3.3. Plants & Botanicals
9.3.3.1. Spices
9.3.3.2. Herbs
9.3.3.3. Others (bark, bud, root, leaf or similar plant material)
9.3.4. Meat & Seafood
9.3.4.1. Meat & Poultry (including eggs)
9.3.4.2. Seafood
9.3.5. Dairy
9.3.5.1. Dairy Products
9.3.5.2. Edible Yeast
9.4. Market Attractiveness Analysis By Source
10. Global Natural & Organic Flavors Market Analysis 2019 - 2024 and Forecast 2025 - 2032, by Application
10.1. Introduction
10.1.1. Market Value Share Analysis By Application
10.1.2. Y-o-Y Growth Analysis By Application
10.2. Historical Market Size (US$ Bn ) and Volume By Application, 2019 - 2024
10.3. Market Size (US$ Bn ) and Volume Forecast By Application, 2025 - 2032
10.3.1. Food
10.3.1.1. Dairy Products
10.3.1.2. Bakery Products
10.3.1.3. Confectionery Products
10.3.1.4. Savory Dishes
10.3.2. Beverages
10.3.2.1. Alcoholic Drinks
10.3.2.2. Non-alcoholic Drinks
10.3.3. Nutraceuticals
10.4. Market Attractiveness Analysis By Application
11. North America Natural & Organic Flavors Market Analysis 2019 - 2024 and Forecast 2025 - 2032
11.1. Introduction
11.2. Historical Market Size (US$ Bn ) and Volume By Market Segments, 2019 - 2024
11.3. Market Size (US$ Bn ) and Volume Forecast By Market Segments, 2025 - 2032
11.3.1. By Country
11.3.1.1. U.S.
11.3.1.2. Canada
11.3.2. By Flavor Type
11.3.3. By Source
11.3.4. By Product Type
11.3.5. By Application
11.4. Market Attractiveness Analysis
11.4.1. By Country
11.4.2. By Flavor Type
11.4.3. By Source
11.4.4. By Product Type
11.4.5. By Application
11.5. Drivers and Restraints: Impact Analysis
12. Latin America Natural & Organic Flavors Market Analysis 2019 - 2024 and Forecast 2025 - 2032
12.1. Introduction
12.2. Historical Market Size (US$ Bn ) and Volume By Market Segments, 2019 - 2024
12.3. Market Size (US$ Bn ) and Volume Forecast By Market Segments, 2025 - 2032
12.3.1. By Country
12.3.1.1. Brazil
12.3.1.2. Mexico
12.3.1.3. Rest of Latin America
12.3.2. By Flavor Type
12.3.3. By Source
12.3.4. By Product Type
12.3.5. By Application
12.4. Market Attractiveness Analysis
12.4.1. By Country
12.4.2. By Flavor Type
12.4.3. By Source
12.4.4. By Product Type
12.4.5. By Application
12.5. Drivers and Restraints: Impact Analysis
13. Europe Natural & Organic Flavors Market Analysis 2019 - 2024 and Forecast 2025 - 2032
13.1. Introduction
13.2. Historical Market Size (US$ Bn ) and Volume By Market Segments, 2019 - 2024
13.3. Market Size (US$ Bn ) and Volume Forecast By Market Segments, 2025 - 2032
13.3.1. By Country
13.3.1.1. Germany
13.3.1.2. United Kingdom
13.3.1.3. France
13.3.1.4. Italy
13.3.1.5. Spain
13.3.1.6. Benelux
13.3.1.7. Nordic
13.3.1.8. Russia
13.3.1.9. Poland
13.3.1.10. Rest of Europe
13.3.2. By Flavor Type
13.3.3. By Source
13.3.4. By Product Type
13.3.5. By Application
13.4. Market Attractiveness Analysis
13.4.1. By Country
13.4.2. By Flavor Type
13.4.3. By Source
13.4.4. By Product Type
13.4.5. By Application
13.5. Drivers and Restraints: Impact Analysis
14. Asia Pacific Natural & Organic Flavors Market Analysis 2019 - 2024 and Forecast 2025 - 2032
14.1. Introduction
14.2. Historical Market Size (US$ Bn ) and Volume By Market Segments, 2019 - 2024
14.3. Market Size (US$ Bn ) and Volume Forecast By Market Segments, 2025 - 2032
14.3.1. By Country
14.3.1.1. India
14.3.1.2. China
14.3.1.3. Japan
14.3.1.4. Australia & New Zealand
14.3.1.5. ASEAN
14.3.1.6. Rest of APAC
14.3.2. By Flavor Type
14.3.3. By Source
14.3.4. By Product Type
14.3.5. By Application
14.4. Market Attractiveness Analysis
14.4.1. By Country
14.4.2. By Flavor Type
14.4.3. By Source
14.4.4. By Product Type
14.4.5. By Application
14.5. Drivers and Restraints: Impact Analysis
15. Middle East & Africa Natural & Organic Flavors Market Analysis 2019 - 2024 and Forecast 2025 - 2032
15.1. Introduction
15.2. Historical Market Size (US$ Bn ) and Volume By Market Segments, 2019 - 2024
15.3. Market Size (US$ Bn ) and Volume Forecast By Market Segments, 2025 - 2032
15.3.1. By Country
15.3.1.1. GCC Countries
15.3.1.2. South Africa
15.3.1.3. North Africa
15.3.1.4. Rest of MEA
15.3.2. By Flavor Type
15.3.3. By Source
15.3.4. By Product Type
15.3.5. By Application
15.4. Market Attractiveness Analysis
15.4.1. By Country
15.4.2. By Flavor Type
15.4.3. By Source
15.4.4. By Product Type
15.4.5. By Application
15.5. Drivers and Restraints: Impact Analysis
16. Natural & Organic Flavors Market Industry Structure
17. Competition Analysis
17.1. Competition Dashboard
17.2. Competition Developments (Mergers, Acquisitions and Expansions)
17.3. Competition Deepdive
17.3.1. Givaudan SA.
17.3.1.1. Overview
17.3.1.2. Product Portfolio
17.3.1.3. Regional Presence
17.3.1.4. Strategy Overview
17.3.1.5. Key Developments
17.3.1.6. SWOT Analysis
17.3.2. International Flavors & Fragrances Inc.
17.3.2.1. Overview
17.3.2.2. Product Portfolio
17.3.2.3. Regional Presence
17.3.2.4. Strategy Overview
17.3.2.5. Key Developments
17.3.2.6. SWOT Analysis
17.3.3. Symrise AG
17.3.3.1. Overview
17.3.3.2. Product Portfolio
17.3.3.3. Regional Presence
17.3.3.4. Strategy Overview
17.3.3.5. Key Developments
17.3.3.6. SWOT Analysis
17.3.4. Sensient Technologies Corporation
17.3.4.1. Overview
17.3.4.2. Product Portfolio
17.3.4.3. Regional Presence
17.3.4.4. Strategy Overview
17.3.4.5. Key Developments
17.3.4.6. SWOT Analysis
17.3.5. Kerry Group plc
17.3.5.1. Overview
17.3.5.2. Product Portfolio
17.3.5.3. Regional Presence
17.3.5.4. Strategy Overview
17.3.5.5. Key Developments
17.3.5.6. SWOT Analysis
17.3.6. Archer Daniels Midland Company
17.3.6.1. Overview
17.3.6.2. Product Portfolio
17.3.6.3. Regional Presence
17.3.6.4. Strategy Overview
17.3.6.5. Key Developments
17.3.6.6. SWOT Analysis
17.3.7. Frutarom Industries Ltd.
17.3.7.1. Overview
17.3.7.2. Product Portfolio
17.3.7.3. Regional Presence
17.3.7.4. Strategy Overview
17.3.7.5. Key Developments
17.3.7.6. SWOT Analysis
17.3.8. Takasago International Corporation
17.3.8.1. Overview
17.3.8.2. Product Portfolio
17.3.8.3. Regional Presence
17.3.8.4. Strategy Overview
17.3.8.5. Key Developments
17.3.8.6. SWOT Analysis
17.3.9. Firmenich SA
17.3.9.1. Overview
17.3.9.2. Product Portfolio
17.3.9.3. Regional Presence
17.3.9.4. Strategy Overview
17.3.9.5. Key Developments
17.3.9.6. SWOT Analysis
17.3.10. Robertet SA
17.3.10.1. Overview
17.3.10.2. Product Portfolio
17.3.10.3. Regional Presence
17.3.10.4. Strategy Overview
17.3.10.5. Key Developments
17.3.10.6. SWOT Analysis
17.3.11. Döhler GmbH
17.3.11.1. Overview
17.3.11.2. Product Portfolio
17.3.11.3. Regional Presence
17.3.11.4. Strategy Overview
17.3.11.5. Key Developments
17.3.11.6. SWOT Analysis
17.3.12. Huabao International Holdings Limited
17.3.12.1. Overview
17.3.12.2. Product Portfolio
17.3.12.3. Regional Presence
17.3.12.4. Strategy Overview
17.3.12.5. Key Developments
17.3.12.6. SWOT Analysis
17.3.13. T. Hasegawa Co., Ltd
17.3.13.1. Overview
17.3.13.2. Product Portfolio
17.3.13.3. Regional Presence
17.3.13.4. Strategy Overview
17.3.13.5. Key Developments
17.3.13.6. SWOT Analysis
17.3.14. Koninklijke DSM NV
17.3.14.1. Overview
17.3.14.2. Product Portfolio
17.3.14.3. Regional Presence
17.3.14.4. Strategy Overview
17.3.14.5. Key Developments
17.3.14.6. SWOT Analysis
17.3.15. Axxence Aromatic GmbH
17.3.15.1. Overview
17.3.15.2. Product Portfolio
17.3.15.3. Regional Presence
17.3.15.4. Strategy Overview
17.3.15.5. Key Developments
17.3.15.6. SWOT Analysis
17.3.16. Gold Coast Ingredients, Inc.
17.3.16.1. Overview
17.3.16.2. Product Portfolio
17.3.16.3. Regional Presence
17.3.16.4. Strategy Overview
17.3.16.5. Key Developments
17.3.16.6. SWOT Analysis
17.3.17. Zymus International Ltd
17.3.17.1. Overview
17.3.17.2. Product Portfolio
17.3.17.3. Regional Presence
17.3.17.4. Strategy Overview
17.3.17.5. Key Developments
17.3.17.6. SWOT Analysis
17.3.18. Treatt Plc
17.3.18.1. Overview
17.3.18.2. Product Portfolio
17.3.18.3. Regional Presence
17.3.18.4. Strategy Overview
17.3.18.5. Key Developments
17.3.18.6. SWOT Analysis
17.3.19. Blue Pacific Flavors, Inc.
17.3.19.1. Overview
17.3.19.2. Product Portfolio
17.3.19.3. Regional Presence
17.3.19.4. Strategy Overview
17.3.19.5. Key Developments
17.3.19.6. SWOT Analysis
17.3.20. Unique Flavours & Fragrances USA Inc
17.3.20.1. Overview
17.3.20.2. Product Portfolio
17.3.20.3. Regional Presence
17.3.20.4. Strategy Overview
17.3.20.5. Key Developments
17.3.20.6. SWOT Analysis
18. Assumptions & Acronyms Used
19. Research Methodology

 

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