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二輪車用アクセサリー市場:製品タイプ、エンドユーザー、地域別(北米、欧州、アジア太平洋地域、中南米、中東・アフリカ):世界の産業分析、規模、シェア、成長、動向、予測、2025年~2032年

二輪車用アクセサリー市場:製品タイプ、エンドユーザー、地域別(北米、欧州、アジア太平洋地域、中南米、中東・アフリカ):世界の産業分析、規模、シェア、成長、動向、予測、2025年~2032年


Two Wheeler Accessories Market by Product Type, End-Users, and Geography (North America, Europe, Asia Pacific, Latin America, and the Middle East and Africa): Global Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends, and Forecast, 2025 - 2032

Persistence Market Research社はこのほど、世界の二輪車用アクセサリー市場に関する包括的な調査レポートを発表し、原動力、新興動向、機会、課題など、主要な市場ダイナミクスについて詳細な分析を提供しました... もっと見る

 

 

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Persistence Market Research
パーシスタンスマーケットリサーチ
2025年1月3日 US$4,995
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サマリー

Persistence Market Research社はこのほど、世界の二輪車用アクセサリー市場に関する包括的な調査レポートを発表し、原動力、新興動向、機会、課題など、主要な市場ダイナミクスについて詳細な分析を提供しました。当レポートは、市場展望の詳細な理解を提供し、関係者が十分な情報を得た上で意思決定できるよう支援します。

主な洞察

- 二輪車用アクセサリーの市場規模(2025E):124億米ドル
- 予測市場価値(2032F):195億米ドル
- 世界市場成長率(CAGR 2025〜2032): 6.80%

二輪車用アクセサリー市場 - レポートスコープ:

二輪車用アクセサリーの世界市場には、二輪車の機能性、性能、審美性を高めるために設計された幅広い製品が含まれる。主なカテゴリーには、保護具、付属品、照明システム、バッテリー、その他一般的なバイク、クルーザー、スポーツバイク、モペット、スクーターに合わせたアクセサリーが含まれる。市場の成長を後押ししているのは、消費者の嗜好の変化、可処分所得の増加、交通渋滞や排ガス問題への対処を目的とした政府の取り組みである。

市場の推進要因

中国、インド、イタリアなどの人口密集地域では交通渋滞やスモッグの発生が増加しており、政府は小型軽量で燃費の良い二輪車を推奨している。この変化により、安全性、快適性、性能を高める先進的な二輪車用アクセサリーの需要が高まっている。さらに、ラテンアメリカでは、公共交通機関のコストが高いため、消費者は費用対効果の高い二輪車を選ぶようになり、アクセサリーの販売をさらに促進している。北米や欧州などの地域では、オフロード・アクティビティ、バイク・スタント、バイク・レースの人気が高性能アクセサリーの需要を高めている。さらに、ヨーロッパではモーターサイクルクラブや観光の影響力が高まっており、市場の成長に大きく貢献している。

市場の阻害要因

二輪車用アクセサリー市場は前向きな成長軌道にあるものの、生産コストの高騰、原材料価格の変動、特定地域における厳しい規制基準などの課題に直面している。また、新興国では、先進的な二輪車用アクセサリーの利点に関する消費者の認識が低く、高級製品の価格が高いことも障壁となっている。さらに、模倣品との競争も大きな課題となっており、市場の収益の可能性に影響を与えている。

市場機会:

二輪車用アクセサリー市場は、技術の進歩と消費者のカスタマイズ志向の高まりにより、大きな成長機会をもたらしている。GPS対応機器や統合安全システムを含むスマートアクセサリーの開発は、市場プレーヤーに新たな道を開いている。eコマース・プラットフォームと消費者直販チャネルの拡大により、OEMはより幅広い市場リーチを獲得している。手頃な価格の小型車を好むという特徴を持つASEAN諸国の未開拓市場も、有望な成長ポテンシャルを提供している。さらに、メーカーと現地ディストリビューターとのパートナーシップは、発展途上地域での市場浸透を強化することができる。

本レポートで扱う主な質問

- 二輪車用アクセサリー市場の世界的成長を促進する主な要因は何か?
- 小型二輪車の採用は各地域のアクセサリー販売にどのような影響を与えているか?
- 消費者の間で最も高い支持を得ているのはどの製品タイプか?
- 二輪車用アクセサリー市場の主要プレーヤーは誰で、競争力を維持するためにどのような戦略をとっているのか?
- 世界の二輪車用アクセサリー市場の新たな動向と将来性は?

競争情報とビジネス戦略:

二輪車用アクセサリーの世界市場における主要企業は、競争力を維持するために技術革新、戦略的パートナーシップ、地理的拡大に注力している。XYZ Inc.、ABC Ltd.、DEF Motorsなどの主要企業は、先進技術を活用して、安全性、性能、美観に対する消費者の要求に応える最先端の製品を提供している。また、これらの企業は、世界的な排ガス規制に合わせて環境に優しいアクセサリーを開発することで、持続可能性を優先している。現地の流通業者との提携やデジタル・プラットフォームへの投資により、各社は市場での存在感を高め、より幅広い顧客層に対応できるようになっている。

主な企業

- TVS Motor Company
- AGVスポーツグループ
- GIVISrl
- スティールバード・ハイテック・インディア(Steelbird Hi-Tech India Pvt.
- 株式会社フライング
- YFプロテクター佛山新松尾汽車零部件有限公司
- ヤマハ発動機株式会社
- ヤマハ発動機
- (株)ヒーローモトコープ
- ハーレーダビッドソン
- ベガオートアクセサリーヴェガオートアクセサリー
- オマックスオート
- スタッズアクセサリー
- OMスチール工業
- オスラム
- その他

二輪車用アクセサリー市場のセグメンテーション

製品タイプ別:

- 保護ギア
- フィッティング
- ライト
- バッテリー
- その他

二輪車タイプ別

- スタンダードバイク
- クルーザーバイク
- スポーツ
- 原付/スクーター
- その他

流通チャネル別

- オンライン販売
- オフライン販売

販売チャネル別

- OES(相手先商標製品サプライヤー)
- IAM(独立系アフターマーケット)

地域別

- 北米
- ラテンアメリカ
- 欧州
- 東南アジア
- 中国
- インド
- MEA(中東・アフリカ)



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目次

1.要旨
1.1.市場概要
1.2.市場分析
1.3.PMR分析と提言
1.4.運命の輪
2.市場紹介
2.1.市場の定義
2.2.市場の分類
2.3.親市場の概要
3.二輪車アクセサリー市場の背景
3.1.マクロ経済要因
3.2.コストダウン構造
3.3.二輪車の交通事故による死亡
3.4.二輪車の一人当たりGDP
3.5.競争力のあるダッシュボード
3.6.製品比較
3.7.ポーターファイブフォース分析
3.8.機会分析
3.9.世界経済の見通し
3.10.市場ダイナミクス
3.10.1.促進要因
3.10.2.阻害要因
3.10.3.トレンド
3.11.バリューチェーン分析
3.12.予測要因-関連性と影響
4.二輪車用アクセサリーの世界市場分析 2020年~2024年および予測 2025年~2032年
4.1.市場規模予測
4.2.市場規模予測
4.2.1.前年比予測
4.2.2.絶対価格機会分析
5.二輪車用アクセサリーの世界市場分析2020年〜2024年、予測2025年〜2032年:製品タイプ別
5.1.はじめに
5.1.1.製品タイプ別市場価値シェア分析
5.1.2.製品タイプ別前年比成長率分析
5.2.2020年~2024年の製品タイプ別市場規模(億米ドル)および数量推移
5.3.製品タイプ別市場規模(億米ドル)と数量予測、2025~2032年
5.3.1.保護具
5.3.2.フィッティング
5.3.3.ライト
5.3.4.バッテリー
5.3.5.その他
5.4.製品タイプ別魅力度分析
6.二輪車用アクセサリーの世界市場分析 2020年~2024年、予測 2025年~2032年:二輪車タイプ別
6.1.はじめに
6.1.1.二輪車タイプ別市場価値シェア分析
6.1.2.二輪車タイプ別前年比成長率分析
6.2.2020年~2024年の二輪車タイプ別過去市場規模(億米ドル)と数量
6.3.2025年~2032年の二輪車タイプ別市場規模(億米ドル)と台数予測
6.3.1.スタンダードバイク
6.3.2.クルーザーバイク
6.3.3.スポーツ
6.3.4.原付/スクーター
6.3.5.その他
6.4.二輪車タイプ別市場魅力度分析
7.二輪車用アクセサリーの世界市場分析2020年~2024年、予測2025年~2032年:流通チャネル別
7.1.はじめに
7.1.1.流通チャネル別市場価値シェア分析
7.1.2.流通チャネル別前年比成長率分析
7.2.2020年~2024年の流通チャネル別市場規模(億米ドル)と流通量の推移
7.3.流通チャネル別市場規模(億米ドル)と数量予測、2025年~2032年
7.3.1.オンライン
7.3.2.オフライン
7.4.流通チャネル別市場魅力度分析
8.二輪車用アクセサリーの世界市場分析2020年~2024年、予測2025年~2032年:販売チャネル別
8.1.はじめに
8.1.1.販売チャネル別市場価値シェア分析
8.1.2.販売チャネル別前年比成長率分析
8.2.2020年~2024年の販売チャネル別市場規模(億米ドル)と販売量の推移
8.3.販売チャネル別市場規模(億米ドル)と数量予測(2025年~2032年
8.3.1.OES
8.3.2.IAM
8.4.販売チャネル別市場魅力度分析
9.二輪車用アクセサリーの世界市場分析と予測、地域別
9.1.はじめに
9.1.1.地域別市場価値シェア分析
9.1.2.地域別前年比成長率分析
9.2.2020年~2024年の地域別市場規模(億米ドル)および数量推移
9.3.地域別市場規模(億米ドル)と数量予測、2025~2032年
9.3.1.北米
9.3.2.ラテンアメリカ
9.3.3.ヨーロッパ
9.3.4.東南アジア&太平洋
9.3.5.中国
9.3.6.インド
9.3.7.中東・アフリカ
9.4.地域別市場魅力度分析
10.北米の二輪車用アクセサリー市場分析 2020年~2024年および予測 2025年~2032年
10.1.はじめに
10.2.価格分析
10.2.1.製品タイプ別
10.2.2.販売チャネル別
10.3.2020年~2024年の市場セグメント別市場規模(億米ドル)と数量(過去
10.4.市場セグメント別市場規模(億米ドル)と数量予測、2025~2032年
10.4.1.国別
10.4.1.1.米国
10.4.1.2.カナダ
10.4.2.製品タイプ別
10.4.3.二輪車タイプ別
10.4.4.流通チャネル別
10.4.5.販売チャネル別
10.5.市場魅力度分析
10.5.1.国別
10.5.2.製品タイプ別
10.5.3.二輪車タイプ別
10.5.4.流通チャネル別
10.5.5.販売チャネル別
11.ラテンアメリカの二輪車用アクセサリー市場分析 2020 - 2024年および予測 2025 - 2032年
11.1.はじめに
11.2.価格分析
11.2.1.製品タイプ別
11.2.2.販売チャネル別
11.3.2020年~2024年の市場セグメント別市場規模(億米ドル)と数量(過去
11.4.市場セグメント別市場規模(億米ドル)と数量予測、2025~2032年
11.4.1.国別
11.4.1.1.ブラジル
11.4.1.2.メキシコ
11.4.1.3.その他のラテンアメリカ
11.4.2.製品タイプ別
11.4.3.二輪車タイプ別
11.4.4.流通チャネル別
11.4.5.販売チャネル別
11.5.市場魅力度分析
11.5.1.国別
11.5.2.製品タイプ別
11.5.3.二輪車タイプ別
11.5.4.流通チャネル別
11.5.5.販売チャネル別
12.欧州の二輪車用アクセサリー市場分析:2020年〜2024年、予測:2025年〜2032年
12.1.はじめに
12.2.価格分析
12.2.1.製品タイプ別
12.2.2.販売チャネル別
12.3.2020年~2024年の市場セグメント別市場規模(億米ドル)と数量(過去
12.4.市場セグメント別市場規模(億米ドル)と数量予測、2025~2032年
12.4.1.国別
12.4.1.1.ドイツ
12.4.1.2.イギリス
12.4.1.3.フランス
12.4.1.4.イタリア
12.4.1.5.スペイン
12.4.1.6.ロシア
12.4.1.7.ポーランド
12.4.1.8.その他のヨーロッパ
12.4.2.製品タイプ別
12.4.3.二輪車タイプ別
12.4.4.流通チャネル別
12.4.5.販売チャネル別
12.5.市場魅力度分析
12.5.1.国別
12.5.2.製品タイプ別
12.5.3.二輪車タイプ別
12.5.4.流通チャネル別
12.5.5.販売チャネル別
13.東南アジア・その他太平洋地域の二輪車用アクセサリー市場分析:2020年〜2024年、予測:2025年〜2032年
13.1.はじめに
13.2.価格分析
13.2.1.製品タイプ別
13.2.2.販売チャネル別
13.3.2020年~2024年の市場セグメント別市場規模(億米ドル)と数量(過去
13.4.市場セグメント別市場規模(億米ドル)と数量予測、2025~2032年
13.4.1.国別
13.4.1.1.日本
13.4.1.2.韓国
13.4.1.3.ASEAN
13.4.1.4.ANZ
13.4.1.5.その他の地域
13.4.2.製品タイプ別
13.4.3.二輪車タイプ別
13.4.4.流通チャネル別
13.4.5.販売チャネル別
13.5.市場魅力度分析
13.5.1.国別
13.5.2.製品タイプ別
13.5.3.二輪車タイプ別
13.5.4.流通チャネル別
13.5.5.販売チャネル別
14.中国二輪車用アクセサリー市場分析2020年~2024年、予測2025年~2032年
14.1.はじめに
14.2.価格分析
14.2.1.製品タイプ別
14.2.2.販売チャネル別
14.3.2020年~2024年の市場セグメント別市場規模(億米ドル)と数量(過去
14.4.市場セグメント別市場規模(億米ドル)と数量予測、2025~2032年
14.4.1.製品タイプ別
14.4.2.二輪車タイプ別
14.4.3.流通チャネル別
14.4.4.販売チャネル別
14.5.市場魅力度分析
14.5.1.製品タイプ別
14.5.2.二輪車タイプ別
14.5.3.流通チャネル別
14.5.4.販売チャネル別
15.インドの二輪車用アクセサリー市場分析 2020年~2024年および予測 2025年~2032年
15.1.はじめに
15.2.価格分析
15.2.1.製品タイプ別
15.2.2.販売チャネル別
15.3.2020年~2024年の市場セグメント別市場規模(億米ドル)と数量(過去
15.4.市場セグメント別市場規模(億米ドル)と数量予測、2025~2032年
15.4.1.製品タイプ別
15.4.2.二輪車タイプ別
15.4.3.流通チャネル別
15.4.4.販売チャネル別
15.5.市場魅力度分析
15.5.1.製品タイプ別
15.5.2.二輪車タイプ別
15.5.3.流通チャネル別
15.5.4.販売チャネル別
16.中東・アフリカの二輪車用アクセサリー市場分析:2020〜2024年、予測:2025〜2032年
16.1.はじめに
16.2.価格分析
16.2.1.製品タイプ別
16.2.2.販売チャネル別
16.3.2020年~2024年の市場セグメント別市場規模(億米ドル)と数量(過去
16.4.市場セグメント別市場規模(億米ドル)と数量予測、2025~2032年
16.4.1.国別
16.4.1.1.GCC諸国
16.4.1.2.南アフリカ
16.4.1.3.トルコ
16.4.1.4.その他のMEA諸国
16.4.2.製品タイプ別
16.4.3.二輪車タイプ別
16.4.4.流通チャネル別
16.4.5.販売チャネル別
16.5.市場魅力度分析
16.5.1.国別
16.5.2.製品タイプ別
16.5.3.二輪車タイプ別
16.5.4.流通チャネル別
16.5.5.販売チャネル別
17.二輪車アクセサリー市場の産業構造
17.1.企業階層別市場分析
17.1.1.大・中・小別
17.2.上位5~10社の市場シェア分析
17.3.市場プレゼンス分析
18.競合分析
18.1.競合ダッシュボード
18.2.競合ベンチマーキング
18.3.競合の動向(合併、買収、事業拡大)
18.4.競合のディープダイブ
18.4.1.TVSモーター・カンパニー
18.4.1.1.概要
18.4.1.2.製品ポートフォリオ
18.4.1.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
18.4.1.4.生産拠点
18.4.1.5.販売フットプリント
18.4.1.6.チャネルフットプリント
18.4.1.7.売上総利益率のベンチマーク
18.4.1.8.戦略の概要
18.4.2.ヤマハ発動機株式会社
18.4.2.1.概要
18.4.2.2.製品ポートフォリオ
18.4.2.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
18.4.2.4.生産拠点
18.4.2.5.販売フットプリント
18.4.2.6.チャネルフットプリント
18.4.2.7.売上総利益率のベンチマーク
18.4.2.8.戦略の概要
18.4.3.ヒーロー・モトコープ社
18.4.3.1.概要
18.4.3.2.製品ポートフォリオ
18.4.3.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
18.4.3.4.生産拠点
18.4.3.5.販売フットプリント
18.4.3.6.チャネルフットプリント
18.4.3.7.売上総利益率のベンチマーク
18.4.3.8.戦略の概要
18.4.4.ハーレーダビッドソン
18.4.4.1.概要
18.4.4.2.製品ポートフォリオ
18.4.4.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
18.4.4.4.生産拠点
18.4.4.5.販売フットプリント
18.4.4.6.チャネルフットプリント
18.4.4.7.売上総利益率のベンチマーク
18.4.4.8.戦略の概要
18.4.5.ベガオートアクセサリーPVT.LTD.
18.4.5.1.概要
18.4.5.2.製品ポートフォリオ
18.4.5.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
18.4.5.4.生産拠点
18.4.5.5.販売フットプリント
18.4.5.6.チャネルフットプリント
18.4.5.7.売上総利益率のベンチマーク
18.4.5.8.戦略の概要
18.4.6.オマックスオート
18.4.6.1.概要
18.4.6.2.製品ポートフォリオ
18.4.6.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
18.4.6.4.生産拠点
18.4.6.5.販売フットプリント
18.4.6.6.チャネルフットプリント
18.4.6.7.売上総利益率のベンチマーク
18.4.6.8.戦略の概要
18.4.7.スタッズアクセサリー
18.4.7.1.概要
18.4.7.2.製品ポートフォリオ
18.4.7.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
18.4.7.4.生産拠点
18.4.7.5.販売フットプリント
18.4.7.6.チャネルフットプリント
18.4.7.7.売上総利益率のベンチマーク
18.4.7.8.戦略の概要
18.4.8.OMスチール
18.4.8.1.概要
18.4.8.2.製品ポートフォリオ
18.4.8.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
18.4.8.4.生産拠点
18.4.8.5.販売フットプリント
18.4.8.6.チャネルフットプリント
18.4.8.7.売上総利益率のベンチマーク
18.4.8.8.戦略の概要
18.4.9.オスラムLicth AG
18.4.9.1.概要
18.4.9.2.製品ポートフォリオ
18.4.9.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
18.4.9.4.生産拠点
18.4.9.5.販売フットプリント
18.4.9.6.チャネルフットプリント
18.4.9.7.売上総利益率のベンチマーク
18.4.9.8.戦略の概要
18.4.10.AGVスポーツグループ
18.4.10.1.概要
18.4.10.2.製品ポートフォリオ
18.4.10.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
18.4.10.4.生産拠点
18.4.10.5.販売フットプリント
18.4.10.6.チャネルフットプリント
18.4.10.7.売上総利益率のベンチマーク
18.4.10.8.戦略の概要
18.4.11.ジービス
18.4.11.1.概要
18.4.11.2.製品ポートフォリオ
18.4.11.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
18.4.11.4.生産拠点
18.4.11.5.販売フットプリント
18.4.11.6.チャネルフットプリント
18.4.11.7.売上総利益率のベンチマーク
18.4.11.8.戦略の概要
18.4.12.スチールバード・ハイテック・インディア社
18.4.12.1.概要
18.4.12.2.製品ポートフォリオ
18.4.12.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
18.4.12.4.生産拠点
18.4.12.5.販売フットプリント
18.4.12.6.チャネルフットプリント
18.4.12.7.売上総利益率のベンチマーク
18.4.12.8.戦略の概要
18.4.13.フライング
18.4.13.1.概要
18.4.13.2.製品ポートフォリオ
18.4.13.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
18.4.13.4.生産拠点
18.4.13.5.販売フットプリント
18.4.13.6.チャネルフットプリント
18.4.13.7.売上総利益率のベンチマーク
18.4.13.8.戦略の概要
18.4.14.YFプロテクターLtd.
18.4.14.1.概要
18.4.14.2.製品ポートフォリオ
18.4.14.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
18.4.14.4.生産拠点
18.4.14.5.販売フットプリント
18.4.14.6.チャネルフットプリント
18.4.14.7.売上総利益率のベンチマーク
18.4.14.8.戦略の概要
18.4.15.佛山新邁二輪車部件工業有限公司
18.4.15.1.概要
18.4.15.2.製品ポートフォリオ
18.4.15.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
18.4.15.4.生産拠点
18.4.15.5.販売フットプリント
18.4.15.6.チャネルフットプリント
18.4.15.7.売上総利益率のベンチマーク
18.4.15.8.戦略の概要
19.調査方法
20.前提条件と略語

 

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Summary

Persistence Market Research has recently released a comprehensive report on the global Two Wheeler Accessories Market, providing an in-depth analysis of key market dynamics, including driving forces, emerging trends, opportunities, and challenges. This report offers a detailed understanding of the market landscape, helping stakeholders make well-informed decisions.

Key Insights:

• Two Wheeler Accessories Market Size (2025E): USD 12.4 Bn
• Projected Market Value (2032F): USD 19.5 Bn
• Global Market Growth Rate (CAGR 2025 to 2032): 6.80%

Two Wheeler Accessories Market – Report Scope:

The global two wheeler accessories market encompasses a wide array of products designed to enhance the functionality, performance, and aesthetic appeal of two wheelers. Key categories include protective gear, fittings, lighting systems, batteries, and other accessories tailored to standard bikes, cruisers, sports motorcycles, mopeds, and scooters. The market's growth is fueled by shifting consumer preferences, rising disposable incomes, and governmental initiatives aimed at addressing traffic congestion and emission concerns.

Market Drivers:

The increasing prevalence of traffic congestion and smog formation in densely populated regions such as China, India, and Italy has prompted governments to advocate for compact, lightweight, and fuel-efficient two wheelers. This shift has bolstered the demand for advanced two wheeler accessories that enhance safety, comfort, and performance. Additionally, in Latin America, the high costs of public transportation have led consumers to opt for cost-effective two wheelers, further fueling accessory sales. In regions like North America and Europe, the popularity of off-road activities, motorcycle stunts, and bike racing has amplified the demand for high-performance accessories. Moreover, the growing influence of motorcycle clubs and tourism in Europe has contributed significantly to market growth.

Market Restraints:

Despite its positive growth trajectory, the two wheeler accessories market faces challenges such as high production costs, fluctuating raw material prices, and stringent regulatory norms in certain regions. Limited consumer awareness in emerging economies about the benefits of advanced two wheeler accessories and the high cost of premium products also act as barriers. Additionally, competition from counterfeit products poses a significant challenge, affecting the market's revenue potential.

Market Opportunities:

The two wheeler accessories market presents substantial growth opportunities, driven by technological advancements and increasing consumer inclination towards customization. The development of smart accessories, including GPS-enabled devices and integrated safety systems, is creating new avenues for market players. Expanding e-commerce platforms and direct-to-consumer channels are providing OEMs with broader market reach. Untapped markets in ASEAN countries, characterized by their preference for affordable and compact vehicles, also offer promising growth potential. Furthermore, partnerships between manufacturers and local distributors can enhance market penetration in developing regions.

Key Questions Answered in the Report:

• What are the primary factors driving the global growth of the two wheeler accessories market?
• How is the adoption of compact two wheelers influencing accessory sales across various regions?
• Which product types are gaining the highest traction among consumers?
• Who are the key players in the two wheeler accessories market, and what strategies are they employing to stay competitive?
• What are the emerging trends and future prospects for the global two wheeler accessories market?

Competitive Intelligence and Business Strategy:

Leading companies in the global two wheeler accessories market are focusing on innovation, strategic partnerships, and geographical expansion to maintain their competitive edge. Key players such as XYZ Inc., ABC Ltd., and DEF Motors are leveraging advanced technologies to offer cutting-edge products that cater to consumer demands for safety, performance, and aesthetic appeal. These companies are also prioritizing sustainability by developing eco-friendly accessories that align with global emission norms. Collaborations with local distributors and investment in digital platforms are enabling players to enhance their market presence and cater to a wider customer base.

Key Companies Profiled:

• TVS Motor Company
• AGV sports group
• GIVISrl
• Steelbird Hi-Tech India Pvt. Ltd.
• Flying co., LTD.
• YF Protector Co. Ltd.
• Foshan Xinmatuo Motorcycle Parts Industrial Company
• Yamaha Motor Company Ltd.
• Hero Motocorp Ltd.
• Harley-Davidson, Inc.
• VEGA AUTO ACCESSORIES PVT. LTD.
• Omax Auto Ltd
• Studds Accessories Ltd.
• OM Steel Industries
• OSRAM Licth AG
• Others.

Two Wheeler Accessories Market Segmentation:

By Product Type:

• Protective Gears
• Fittings
• Lights
• Battery
• Others

By Two Wheeler Type:

• Standard Bikes
• Cruiser Bikes
• Sports
• Mopeds/Scooters
• Others

By Distribution Channel:

• Online Sales
• Offline Sales

By Sales Channel:

• OES (Original Equipment Suppliers)
• IAM (Independent Aftermarket)

By Region:

• North America
• Latin America
• Europe
• SEA & Pacific
• China
• India
• MEA (Middle East & Africa)



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Table of Contents

1. Executive Summary
1.1. Market Overview
1.2. Market Analysis
1.3. PMR Analysis and Recommendations
1.4. Wheel of Fortune
2. Market Introduction
2.1. Market Definition
2.2. Market Taxonomy
2.3. Parent Market Overview
3. Two Wheeler Accessories Market Background
3.1. Macro-Economic Factors
3.2. Cost tear down structure
3.3. Death due to two wheeler road accident
3.4. GDP per capita for two wheeler
3.5. Prominent countries competitive dashboard
3.6. Product Comparison
3.7. Porter five force analysis
3.8. Opportunity Analysis
3.9. Global Economic Outlook
3.10. Market Dynamics
3.10.1. Drivers
3.10.2. Restraints
3.10.3. Trends
3.11. Value Chain Analysis
3.12. Forecast Factors – Relevance & Impact
4. Global Two Wheeler Accessories Market Analysis 2020 - 2024 and Forecast 2025 - 2032
4.1. Market Volume Projections
4.2. Market Size Projections
4.2.1. Y-o-Y Projections
4.2.2. Absolute $ Opportunity Analysis
5. Global Two Wheeler Accessories Market Analysis 2020 - 2024 and Forecast 2025 - 2032, by Product Type
5.1. Introduction
5.1.1. Market Value Share Analysis By Product Type
5.1.2. Y-o-Y Growth Analysis By Product Type
5.2. Historical Market Size (US$ Bn ) and Volume By Product Type, 2020 - 2024
5.3. Market Size (US$ Bn ) and Volume Forecast By Product Type, 2025 - 2032
5.3.1. Protective Gear
5.3.2. Fittings
5.3.3. Lights
5.3.4. Battery
5.3.5. Others
5.4. Attractiveness Analysis By Product Type
6. Global Two Wheeler Accessories Market Analysis 2020 - 2024 and Forecast 2025 - 2032, By Two Wheeler Type
6.1. Introduction
6.1.1. Market Value Share Analysis By Two Wheeler Type
6.1.2. Y-o-Y Growth Analysis By Two Wheeler Type
6.2. Historical Market Size (US$ Bn ) and Volume By Two Wheeler Type, 2020 - 2024
6.3. Market Size (US$ Bn ) and Volume Forecast By Two Wheeler Type, 2025 - 2032
6.3.1. Standard bikes
6.3.2. Cruiser bikes
6.3.3. Sports
6.3.4. Mopeds/Scooters
6.3.5. Others
6.4. Market Attractiveness Analysis By Two wheeler Type
7. Global Two Wheeler Accessories Market Analysis 2020 - 2024 and Forecast 2025 - 2032, By Distribution Channel
7.1. Introduction
7.1.1. Market Value Share Analysis By Distribution Channel
7.1.2. Y-o-Y Growth Analysis By Distribution Channel
7.2. Historical Market Size (US$ Bn ) and Volume By Distribution Channel, 2020 - 2024
7.3. Market Size (US$ Bn ) and Volume Forecast By Distribution Channel, 2025 - 2032
7.3.1. Online
7.3.2. Off-line
7.4. Market Attractiveness Analysis By Distribution Channel
8. Global Two Wheeler Accessories Market Analysis 2020 - 2024 and Forecast 2025 - 2032, By Sales Channel
8.1. Introduction
8.1.1. Market Value Share Analysis By Sales Channel
8.1.2. Y-o-Y Growth Analysis By Sales Channel
8.2. Historical Market Size (US$ Bn ) and Volume By Sales Channel, 2020 - 2024
8.3. Market Size (US$ Bn ) and Volume Forecast By Sales Channel, 2025 - 2032
8.3.1. OES
8.3.2. IAM
8.4. Market Attractiveness Analysis By Sales Channel
9. Global Two Wheeler Accessories Market Analysis and Forecast, By Region
9.1. Introduction
9.1.1. Market Value Share Analysis By Region
9.1.2. Y-o-Y Growth Analysis By Region
9.2. Historical Market Size (US$ Bn ) and Volume By Region, 2020 - 2024
9.3. Market Size (US$ Bn ) and Volume Forecast By Region, 2025 - 2032
9.3.1. North America
9.3.2. Latin America
9.3.3. Europe
9.3.4. South East Asia & Pacific
9.3.5. China
9.3.6. India
9.3.7. Middle East and Africa
9.4. Market Attractiveness Analysis By Region
10. North America Two Wheeler Accessories Market Analysis 2020 - 2024 and Forecast 2025 - 2032
10.1. Introduction
10.2. Pricing Analysis
10.2.1. By Product Type
10.2.2. By Sales Channel
10.3. Historical Market Size (US$ Bn ) and Volume By Market Segments, 2020 - 2024
10.4. Market Size (US$ Bn ) and Volume Forecast By Market Segments, 2025 - 2032
10.4.1. By Country
10.4.1.1. U.S.
10.4.1.2. Canada
10.4.2. By Product Type
10.4.3. By Two Wheeler Type
10.4.4. By Distribution Channel
10.4.5. By Sales Channel
10.5. Market Attractiveness Analysis
10.5.1. By Country
10.5.2. By Product Type
10.5.3. By Two Wheeler Type
10.5.4. By Distribution Channel
10.5.5. By Sales Channel
11. Latin America Two Wheeler Accessories Market Analysis 2020 - 2024 and Forecast 2025 - 2032
11.1. Introduction
11.2. Pricing Analysis
11.2.1. By Product Type
11.2.2. By Sales Channel
11.3. Historical Market Size (US$ Bn ) and Volume By Market Segments, 2020 - 2024
11.4. Market Size (US$ Bn ) and Volume Forecast By Market Segments, 2025 - 2032
11.4.1. By Country
11.4.1.1. Brazil
11.4.1.2. Mexico
11.4.1.3. Rest of Latin America
11.4.2. By Product Type
11.4.3. By Two Wheeler Type
11.4.4. By Distribution Channel
11.4.5. By Sales Channel
11.5. Market Attractiveness Analysis
11.5.1. By Country
11.5.2. By Product Type
11.5.3. By Two Wheeler Type
11.5.4. By Distribution Channel
11.5.5. By Sales Channel
12. Europe Two Wheeler Accessories Market Analysis 2020 - 2024 and Forecast 2025 - 2032
12.1. Introduction
12.2. Pricing Analysis
12.2.1. By Product Type
12.2.2. By Sales Channel
12.3. Historical Market Size (US$ Bn ) and Volume By Market Segments, 2020 - 2024
12.4. Market Size (US$ Bn ) and Volume Forecast By Market Segments, 2025 - 2032
12.4.1. By Country
12.4.1.1. Germany
12.4.1.2. United Kingdom
12.4.1.3. France
12.4.1.4. Italy
12.4.1.5. Spain
12.4.1.6. Russia
12.4.1.7. Poland
12.4.1.8. Rest of Europe
12.4.2. By Product Type
12.4.3. By Two Wheeler Type
12.4.4. By Distribution Channel
12.4.5. By Sales Channel
12.5. Market Attractiveness Analysis
12.5.1. By Country
12.5.2. By Product Type
12.5.3. By Two Wheeler Type
12.5.4. By Distribution Channel
12.5.5. By Sales Channel
13. South East Asia & Other Pacific Two Wheeler Accessories Market Analysis 2020 - 2024 and Forecast 2025 - 2032
13.1. Introduction
13.2. Pricing Analysis
13.2.1. By Product Type
13.2.2. By Sales Channel
13.3. Historical Market Size (US$ Bn ) and Volume By Market Segments, 2020 - 2024
13.4. Market Size (US$ Bn ) and Volume Forecast By Market Segments, 2025 - 2032
13.4.1. By Country
13.4.1.1. Japan
13.4.1.2. South Korea
13.4.1.3. ASEAN
13.4.1.4. ANZ
13.4.1.5. Rest of SEA & PAcific
13.4.2. By Product Type
13.4.3. By Two Wheeler Type
13.4.4. By Distribution Channel
13.4.5. By Sales Channel
13.5. Market Attractiveness Analysis
13.5.1. By Country
13.5.2. By Product Type
13.5.3. By Two Wheeler Type
13.5.4. By Distribution Channel
13.5.5. By Sales Channel
14. China Two Wheeler Accessories Market Analysis 2020 - 2024 and Forecast 2025 - 2032
14.1. Introduction
14.2. Pricing Analysis
14.2.1. By Product Type
14.2.2. By Sales Channel
14.3. Historical Market Size (US$ Bn ) and Volume By Market Segments, 2020 - 2024
14.4. Market Size (US$ Bn ) and Volume Forecast By Market Segments, 2025 - 2032
14.4.1. By Product Type
14.4.2. By Two Wheeler Type
14.4.3. By Distribution Channel
14.4.4. By Sales Channel
14.5. Market Attractiveness Analysis
14.5.1. By Product Type
14.5.2. By Two Wheeler Type
14.5.3. By Distribution Channel
14.5.4. By Sales Channel
15. India Two Wheeler Accessories Market Analysis 2020 - 2024 and Forecast 2025 - 2032
15.1. Introduction
15.2. Pricing Analysis
15.2.1. By Product Type
15.2.2. By Sales Channel
15.3. Historical Market Size (US$ Bn ) and Volume By Market Segments, 2020 - 2024
15.4. Market Size (US$ Bn ) and Volume Forecast By Market Segments, 2025 - 2032
15.4.1. By Product Type
15.4.2. By Two Wheeler Type
15.4.3. By Distribution Channel
15.4.4. By Sales Channel
15.5. Market Attractiveness Analysis
15.5.1. By Product Type
15.5.2. By Two Wheeler Type
15.5.3. By Distribution Channel
15.5.4. By Sales Channel
16. Middle East & Africa Two Wheeler Accessories Market Analysis 2020 - 2024 and Forecast 2025 - 2032
16.1. Introduction
16.2. Pricing Analysis
16.2.1. By Product Type
16.2.2. By Sales Channel
16.3. Historical Market Size (US$ Bn ) and Volume By Market Segments, 2020 - 2024
16.4. Market Size (US$ Bn ) and Volume Forecast By Market Segments, 2025 - 2032
16.4.1. By Country
16.4.1.1. GCC Countries
16.4.1.2. South Africa
16.4.1.3. Turkey
16.4.1.4. Rest of MEA
16.4.2. By Product Type
16.4.3. By Two Wheeler Type
16.4.4. By Distribution Channel
16.4.5. By Sales Channel
16.5. Market Attractiveness Analysis
16.5.1. By Country
16.5.2. By Product Type
16.5.3. By Two Wheeler Type
16.5.4. By Distribution Channel
16.5.5. By Sales Channel
17. Two Wheeler Accessories Market Industry Structure
17.1. Market Analysis by Tier of Companies
17.1.1. By Large, Medium and Small
17.2. Market Share Analysis of Top 5-10 Players
17.3. Market Presence Analysis
18. Competition Analysis
18.1. Competition Dashboard
18.2. Competitive Benchmarking
18.3. Competition Developments (Mergers, Acquisitions and Expansions)
18.4. Competition Deep dive
18.4.1. TVS Motor Company
18.4.1.1. Overview
18.4.1.2. Product Portfolio
18.4.1.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
18.4.1.4. Production Footprint
18.4.1.5. Sales Footprint
18.4.1.6. Channel Footprint
18.4.1.7. Gross Margin Benchmarking
18.4.1.8. Strategy Overview
18.4.2. Yamaha Motor Company Ltd.
18.4.2.1. Overview
18.4.2.2. Product Portfolio
18.4.2.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
18.4.2.4. Production Footprint
18.4.2.5. Sales Footprint
18.4.2.6. Channel Footprint
18.4.2.7. Gross Margin Benchmarking
18.4.2.8. Strategy Overview
18.4.3. Hero Motocorp Ltd.
18.4.3.1. Overview
18.4.3.2. Product Portfolio
18.4.3.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
18.4.3.4. Production Footprint
18.4.3.5. Sales Footprint
18.4.3.6. Channel Footprint
18.4.3.7. Gross Margin Benchmarking
18.4.3.8. Strategy Overview
18.4.4. Harley-Davidson, Inc.
18.4.4.1. Overview
18.4.4.2. Product Portfolio
18.4.4.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
18.4.4.4. Production Footprint
18.4.4.5. Sales Footprint
18.4.4.6. Channel Footprint
18.4.4.7. Gross Margin Benchmarking
18.4.4.8. Strategy Overview
18.4.5. VEGA AUTO ACCESSORIES PVT. LTD.
18.4.5.1. Overview
18.4.5.2. Product Portfolio
18.4.5.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
18.4.5.4. Production Footprint
18.4.5.5. Sales Footprint
18.4.5.6. Channel Footprint
18.4.5.7. Gross Margin Benchmarking
18.4.5.8. Strategy Overview
18.4.6. Omax Auto Ltd
18.4.6.1. Overview
18.4.6.2. Product Portfolio
18.4.6.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
18.4.6.4. Production Footprint
18.4.6.5. Sales Footprint
18.4.6.6. Channel Footprint
18.4.6.7. Gross Margin Benchmarking
18.4.6.8. Strategy Overview
18.4.7. Studds Accessories Ltd.
18.4.7.1. Overview
18.4.7.2. Product Portfolio
18.4.7.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
18.4.7.4. Production Footprint
18.4.7.5. Sales Footprint
18.4.7.6. Channel Footprint
18.4.7.7. Gross Margin Benchmarking
18.4.7.8. Strategy Overview
18.4.8. OM Steel Industries
18.4.8.1. Overview
18.4.8.2. Product Portfolio
18.4.8.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
18.4.8.4. Production Footprint
18.4.8.5. Sales Footprint
18.4.8.6. Channel Footprint
18.4.8.7. Gross Margin Benchmarking
18.4.8.8. Strategy Overview
18.4.9. OSRAM Licth AG
18.4.9.1. Overview
18.4.9.2. Product Portfolio
18.4.9.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
18.4.9.4. Production Footprint
18.4.9.5. Sales Footprint
18.4.9.6. Channel Footprint
18.4.9.7. Gross Margin Benchmarking
18.4.9.8. Strategy Overview
18.4.10. AGV sports group
18.4.10.1. Overview
18.4.10.2. Product Portfolio
18.4.10.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
18.4.10.4. Production Footprint
18.4.10.5. Sales Footprint
18.4.10.6. Channel Footprint
18.4.10.7. Gross Margin Benchmarking
18.4.10.8. Strategy Overview
18.4.11. GIVISrl
18.4.11.1. Overview
18.4.11.2. Product Portfolio
18.4.11.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
18.4.11.4. Production Footprint
18.4.11.5. Sales Footprint
18.4.11.6. Channel Footprint
18.4.11.7. Gross Margin Benchmarking
18.4.11.8. Strategy Overview
18.4.12. Steelbird Hi-Tech India Pvt. Ltd.
18.4.12.1. Overview
18.4.12.2. Product Portfolio
18.4.12.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
18.4.12.4. Production Footprint
18.4.12.5. Sales Footprint
18.4.12.6. Channel Footprint
18.4.12.7. Gross Margin Benchmarking
18.4.12.8. Strategy Overview
18.4.13. Flying co., LTD.
18.4.13.1. Overview
18.4.13.2. Product Portfolio
18.4.13.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
18.4.13.4. Production Footprint
18.4.13.5. Sales Footprint
18.4.13.6. Channel Footprint
18.4.13.7. Gross Margin Benchmarking
18.4.13.8. Strategy Overview
18.4.14. YF Protector Co. Ltd.
18.4.14.1. Overview
18.4.14.2. Product Portfolio
18.4.14.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
18.4.14.4. Production Footprint
18.4.14.5. Sales Footprint
18.4.14.6. Channel Footprint
18.4.14.7. Gross Margin Benchmarking
18.4.14.8. Strategy Overview
18.4.15. Foshan Xinmatuo Motorcycle Parts Industrial Company
18.4.15.1. Overview
18.4.15.2. Product Portfolio
18.4.15.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
18.4.15.4. Production Footprint
18.4.15.5. Sales Footprint
18.4.15.6. Channel Footprint
18.4.15.7. Gross Margin Benchmarking
18.4.15.8. Strategy Overview
19. Research Methodology
20. Assumption & Acronyms

 

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2025/05/30 10:26

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