航空管制(ATC)シミュレーション&トレーニング市場調査レポート情報:トレーニングモジュール別(通信システム、ナビゲーションシステム、監視システム、自動化システム)、コンポーネント別(ハードウェア、ソフトウェア)、用途別(商用、軍事用)、地域別(北米、欧州、アジア太平洋地域、その他の地域) 2035年までの市場予測
Air Traffic Control (ATC) Simulation & Training Market Research Report Information By Training Module (Communication Systems, Navigation Systems, Surveillance Systems and Automation Systems), By Component (Hardware and Software), By Application (Commercial and Military) And by Region (North America, Europe, Asia-Pacific, And Rest of the World) Market Forecast Till 2035
航空管制(ATC)シミュレーション&トレーニング市場調査レポート情報:トレーニングモジュール別(通信システム、ナビゲーションシステム、監視システム、自動化システム)、コンポーネント別(ハードウェア、ソ... もっと見る
サマリー 航空管制(ATC)シミュレーション&トレーニング市場調査レポート情報:トレーニングモジュール別(通信システム、ナビゲーションシステム、監視システム、自動化システム)、コンポーネント別(ハードウェア、ソフトウェア)、用途別(商用、軍事用)、地域別(北米、欧州、アジア太平洋地域、その他の地域) 2035年までの市場予測
市場概要
航空交通需要の増大、技術の進歩、管制官不足への対応が急務となっており、航空管制(ATC)シミュレーションとトレーニングの市場は世界的に拡大している。ATCシステムはかつてない緊張状態にあり、FAAは2024年10月だけで8,280万人の旅客を、国際航空運送協会(IATA)は2037年までに82億人の旅客を予測している。この増加は、特にインフラの劣化や米空軍のATCユニットにおける39%の人員不足を考慮すると、高度なシミュレーションとトレーニングツールが航空の効率性と安全性を維持する上でいかに重要であるかを浮き彫りにしている。
航空管制(ATC)シミュレーションとトレーニングの市場CAGRを牽引している航空業界では、航空業界の世界的なパイロット不足が続いているため、最近では新規パイロットの需要が急増している。
航空機の規模が世界的に拡大し続ける中、複数の航空会社がパイロットの不足によりフライトスケジュールの削減を余儀なくされている。これは、世界の航空路における旅客需要の年間増加率の上昇と呼応して起こっている。パイロット不足のために搭乗人数が制限され、欠航の頻度が高まった。
航空会社のパイロットになるための申請手続きが困難で費用がかかること、特にパイロットが自らFAAの資格を取得しなければならないことが、現在のパイロット不足の一因となっている。
市場セグメントの視点
通信、航法、監視、自動化システムはすべて、航空管制(ATC)シミュレーションおよびトレーニングのトレーニングモジュールに基づく市場セグメントに含まれる。
ハードウェアとソフトウェアは、コンポーネントベースの市場セグメンテーションに含まれる。
航空管制(ATC)シミュレーション&トレーニング市場データは、アプリケーションに基づいて商業部門と軍事部門に分かれています。
地域別展望
当分析では、北米、ヨーロッパ、アジア太平洋地域、その他の地域の地域別市場インサイトを提供しています。北米は予測期間を通じて最も高い割合で増加し、2019年には31.5億米ドルと評価され、最大のシェアを占めると予測されている。
従来のシステムの近代化に多額の投資を行っているため、欧州は航空交通管制(ATC)シミュレーションおよびトレーニング産業で第2位の市場シェアを占めている。さらに、予測期間を通じて、欧州市場は、スマートで環境に優しい空港に対するニーズの高まりと、情報システムにおける技術進歩の高まりによって牽引される。
レビュー期間中、アジア太平洋地域の航空管制(ATC)シミュレーション&トレーニング市場は、最も早いCAGRで拡大すると予想される。これは、国防関連支出の増加によるものである。さらに、航空管制シミュレーションとトレーニングの市場は、軍用機と民間機の両方の増加により発展すると予測されている。
主要プレーヤー
カナダの国際航空運送協会(IATA)、英国のGlobal ATS Ltd.、米国のNATS Limited、ノルウェーのEda Systems AS、スウェーデンのSaab AB、米国のEIZO Corporation、米国のUFA、米国のAdvanced Simulation Technology Inc.、アイスランドのTern Systemsが市場の主要参加企業である。
ページTOPに戻る
目次 目次
2.
2.
2.
2.
3.
3.
3.
3.
3.
3.
3.
3.
3.
3.
3.
3.
3.
3.
3.
3.
3.
4.
4.
4.
4.
4..............................................................................................................................................................................................
4.
4.
4.
4.
4.
4.
4.
4.
4.
4.
4.
4.
4.
4.
5.
5.
5.
5.
5.
5.
5.
5.
5.
5.
5.
5.
5.
5.
5.
5.
5.
5.
5.
5.
5.
5.
5.4.2.1 連邦航空局の航空交通大学訓練イニシアティブ(at-cti)..................................................................
5.
5.
5.
5.
5.
5.
5.
5.
5.
5.
5.
6.
6.
6.
6.4 監視システム ...... 68
6.
6.
7 航空交通管制(ATC)シミュレーション&トレーニングの世界市場、製品別 70
7.
7.
7.
7.
8 航空交通管制(ATC)シミュレーション&トレーニングの世界市場、用途別 72
8.
8.
8.
9 航空交通管制(ATC)シミュレーション&トレーニングの世界市場、空域別 74
9.
9.
9.
9.
9.
10 航空管制(ATC)シミュレーション&トレーニングの世界市場、空港規模別 76
10.
10.
10.
10.
11.
11.1.1 航空交通管制(ATC)シミュレーション&トレーニングの世界市場、地域別、 2019-2035 (百万米ドル) 79
11.
11.
11.
11.
11.
11.
11.
11.
11.
11.
11.
11.
11.
11.
11.
11.
11.
11.4.5 マレーシア ................................. 112
11.
11.
11.
11.
11.5.1 ブラジル
11.5.2 アルゼンチン..........................
11.
11.
11.
11.6.2 南アフリカ ................................... 132
11.
12.
12.
12.
12.
12.
12.
12.
12.
13.
13.
13.
13.
13.
13.
13.
13.2 ナッツ・ホールディングス・リミテッド...................................................................
13.
13.
13.
13.
13.
13.
13.
13.
13.
13.
13.
13.
13.
13.
13.
13.
13.
13.
13.
13.
13.
13.
13.
13.
13.
13.
13.
13.
13.
13.
13.
13.
13.
13.
13.7 インドラシステマ社 ................................................ 173
13.
13.
13.
13.
13.
13.
13.
13.
13.
13.
13.
13.
13.
13.9 L3ハリス・テクノロジーズ.................................................................................................................................... 181
13.
13.
13.
13.
13.
13.
13.
13.
13.
13.
13.
13.
13.
13.
ページTOPに戻る
Summary Air Traffic Control (ATC) Simulation & Training Market Research Report Information By Training Module (Communication Systems, Navigation Systems, Surveillance Systems and Automation Systems), By Component (Hardware and Software), By Application (Commercial and Military) And by Region (North America, Europe, Asia-Pacific, And Rest of the World) Market Forecast Till 2035
Overview of the Market
Growing air traffic demand, technical advancements, and the pressing need to address controller shortages are driving the market for air traffic control (ATC) simulation and training worldwide. ATC systems are under unprecedented strain, with the FAA forecasting 82.8 million passengers in October 2024 alone and the International Air Transport Association (IATA) projecting 8.2 billion passengers by 2037. This increase highlights how important sophisticated simulation and training tools are to maintaining aviation efficiency and safety, especially considering deteriorating infrastructure and a 39% manning shortfall in U.S. Air Force ATC units. The aviation industry, which is driving the market CAGR for air traffic control (ATC) simulation and training, has lately experienced a spike in demand for new pilots due to the airline industry's ongoing global lack of qualified pilots. As the size of the aircraft fleet continues to grow globally, several airline carriers have been compelled to reduce the number of flight schedules due to a scarcity of pilots. This is happening in concert with the rising annual growth rate of the demand for passengers on the world's airways. The number of people on board was restricted due to a pilot shortage, which increased the frequency of flight cancellations. The difficult and costly application procedure to become an airline pilot, in particular the requirement that pilots obtain their own FAA certifications, is one of the factors contributing to the present pilot shortage.
Perspectives on Market Segments
Communication, navigation, surveillance, and automation systems are all included in the training module-based market segmentation for Air Traffic Control (ATC) simulation and training. Hardware and software are included in the component-based market segmentation. The Air Traffic Control (ATC) Simulation & Training Market data is separated into commercial and military sectors based on application.
Regional Perspectives
The analysis offers market insights for North America, Europe, Asia-Pacific, and the rest of the world by region. North America is expected to increase at the highest rate throughout the projected period and hold the largest share, valued at USD 3.15 billion in 2019. Due to significant investments in the modernization of traditional systems, Europe holds the second-largest market share in the air traffic control (ATC) simulation and training industry. Furthermore, throughout the projection period, the European market will be driven by the growing need for smart and environmentally friendly airports as well as the growing technological advancements in information systems. Over the course of the review period, the Asia-Pacific Air Traffic Control (ATC) Simulation & Training Market is anticipated to expand at the quickest CAGR. This is a result of higher defense-related spending. Additionally, the market for air traffic control simulation and training is anticipated to develop because of the rise of both military and commercial aircraft. Key Players The International Air Transport Association (IATA) in Canada, Global ATS Ltd. in the UK, NATS Limited in the US, Edda Systems AS in Norway, Saab AB in Sweden, EIZO Corporation in the US, UFA in the US, Advanced Simulation Technology Inc. in the US, and Tern Systems in Iceland are the major participants in the market.
ページTOPに戻る
Table of Contents TABLE OF CONTENTS 1 EXECUTIVE SUMMARY ............................................................................................................... 22 2 MARKET INTRODUCTION ............................................................................................................ 25 2.1 DEFINITION .................................................................................................................................................................. 25 2.2 SCOPE OF THE STUDY .............................................................................................................................................. 25 2.3 RESEARCH OBJECTIVE ............................................................................................................................................ 25 2.4 MARKET STRUCTURE .............................................................................................................................................. 26 3 RESEARCH METHODOLOGY ...................................................................................................... 27 3.1 OVERVIEW .................................................................................................................................................................... 27 3.2 DATA FLOW .................................................................................................................................................................. 29 3.2.1 DATA MINING PROCESS ................................................................................................................................. 29 3.3 PURCHASED DATABASE: ......................................................................................................................................... 30 3.4 SECONDARY SOURCES: ............................................................................................................................................ 31 3.4.1 SECONDARY RESEARCH DATA FLOW: ............................................................................................................. 32 3.5 PRIMARY RESEARCH: ............................................................................................................................................... 33 3.5.1 PRIMARY RESEARCH DATA FLOW: ................................................................................................................. 34 3.5.2 PRIMARY RESEARCH: NUMBER OF INTERVIEWS CONDUCTED ......................................................................... 35 3.6 APPROACHES FOR MARKET SIZE ESTIMATION: ........................................................................................... 35 3.6.1 REVENUE ANALYSIS APPROACH ..................................................................................................................... 35 3.7 DATA FORECASTING................................................................................................................................................. 36 3.7.1 DATA FORECASTING TECHNIQUE .................................................................................................................... 37 3.8 DATA MODELING ........................................................................................................................................................ 38 3.8.1 MICROECONOMIC FACTOR ANALYSIS: ............................................................................................................ 38 3.8.2 DATA MODELING: ........................................................................................................................................... 38 3.9 TEAMS AND ANALYST CONTRIBUTION ........................................................................................................... 40 4 MARKET DYNAMICS .................................................................................................................... 42 4.1 INTRODUCTION ........................................................................................................................................................... 42 4.2 DRIVERS ......................................................................................................................................................................... 42 4.2.1 TECHNOLOGICAL ADVANCEMENTS IN SIMULATION SYSTEMS ........................................................................ 42 4.2.2 GLOBAL AIR TRAFFIC GROWTH AND INFRASTRUCTURE EXPANSION ................................................................ 43 4.2.3 REGULATORY MANDATES AND SAFETY IMPERATIVES ..................................................................................... 43 4.2.4 MILITARY MODERNIZATION AND MULTI-DOMAIN OPERATIONS ....................................................................... 44 4.3 RESTRAINTS ............................ 44 4.3.1 HIGH COSTS ASSOCIATED WITH ADVANCED SIMULATION SYSTEMS ............................................................... 44 4.3.2 SHORTAGE OF SKILLED INSTRUCTORS AND TRAINING PERSONNEL ................................................................. 45 4.4 OPPORTUNITY ............................................................................................................................................................. 46 4.4.1 ADOPTION OF AI AND BIG DATA IN ATC TRAINING .......................................................................................... 46 4.4.2 GROWING DEMAND FOR REMOTE AND DIGITAL TOWER SOLUTIONS ................................................................ 46 4.4.3 EXPANSION OF AIR NAVIGATION SERVICE PROVIDERS (ANSPS) IN EMERGING MARKETS ................................. 46 4.5 COVID-19 IMPACT ANALYSIS ................................................................................................................................ 48 4.5.1 IMPACT ON AEROSPACE INDUSTRY ................................................................................................................ 48 4.5.2 IMPACT ON GLOBAL AIR TRAFFIC CONTROL (ATC) SIMULATION & TRAINING MARKET ..................................... 49 4.5.3 IMPACT ON VALUE CHAIN OF AIR TRAFFIC CONTROL (ATC) SIMULATION & TRAINING MARKET ....................... 50 4.5.4 IMPACT ON MARKET DEMAND OF AIR TRAFFIC CONTROL (ATC) SIMULATION & TRAINING MARKET ................. 50 4.5.5 IMPACT ON PRICING OF AIR TRAFFIC CONTROL (ATC) SIMULATION & TRAINING MARKET ............................... 51 5 MARKET FACTOR ANALYSIS........................................ 52 5.1 VALUE CHAIN ANALYSIS ..... 52 5.1.1 RESEARCH & DEVELOPMENT (R&D)......................................... 52 5.1.2 COMPONENT MANUFACTURING................................................. 52 5.1.3 SYSTEM INTEGRATION.......................................................................... 53 5.1.4 DISTRIBUTION & PARTNERSHIPS............................................... 53 5.1.5 TRAINING SERVICES................................................................... 53 5.1.6 MAINTENANCE & SUPPORT..................................................... 53 5.1.7 END-USERS ................. 54 5.2 PORTER'S FIVE FORCES MODEL..................................................... 55 5.2.1 THREAT OF NEW ENTRANTS.................................................... 55 5.2.2 BARGAINING POWER OF SUPPLIERS...................................... 56 5.2.3 THREAT OF SUBSTITUTES .............................................................................................................................. 56 5.2.4 BARGAINING POWER OF BUYERS .................................................................................................................... 56 5.2.5 INTENSITY OF RIVALRY .................................................................................................................................. 57 5.3 GLOBAL DEMAND AND SHORTAGE FOR AIR TRAFFIC CONTROLLERS .................................................. 58 5.3.1 CURRENT DEMAND ......................................................................................................................................... 58 5.3.2 PROJECTED DEMAND (NEXT 5 TO 10 YEARS) .................................................................................................. 58 5.3.3 REGIONAL ANALYSIS ...................................................................................................................................... 59 5.3.4 SHORTAGE FOR AIR TRAFFIC CONTROLLERS ................................................................................................... 60 5.4 CAPACITY OF ACADEMIES TO DELIVER NEW AIR TRAFFIC CONTROLLERS ...................................... 61 5.4.1 CURRENT TRAINING CAPACITY ....................................................................................................................... 61 5.4.2 TRAINING PROGRAMS AND INITIATIVES ......................................................................................................... 61 5.4.2.1 FAA'S AIR TRAFFIC-COLLEGIATE TRAINING INITIATIVE (AT-CTI) .............................................................. 61 5.4.2.2 OTHER GLOBAL TRAINING PROGRAMS ................................................................................................... 62 5.4.3 CHALLENGES IN TRAINING ............................................................................................................................. 62 5.4.3.1 LENGTHY TRAINING PROCESS ................................................................................................................ 62 5.4.3.2 LIMITED TRAINING RESOURCES .............................................................................................................. 62 5.5 SHORTFALL ANALYSIS ........ 63 5.5.1 GAP BETWEEN DEMAND AND SUPPLY ............................................................................................................ 63 5.5.2 IMPACT OF SHORTFALL ON AIR TRAFFIC MANAGEMENT ................................................................................ 63 5.5.3 STRATEGIES TO ADDRESS THE SHORTFALL .................................................................................................... 64 5.5.3.1 EXPANDING TRAINING PROGRAMS ......................................................................................................... 64 5.5.3.2 IMPROVING TRAINING EFFICIENCY ......................................................................................................... 64 5.5.3.3 GOVERNMENT AND INDUSTRY COLLABORATION .................................................................................... 64 6 GLOBAL AIR TRAFFIC CONTROL (ATC) SIMULATION & TRAINING MARKET, BY TRAINING MODULE ............ 67 6.1 OVERVIEW ................................ 67 6.2 COMMUNICATION SYSTEMS......................................................................... 68 6.3 NAVIGATION SYSTEMS ........ 68 6.4 SURVEILLANCE SYSTEMS ... 68 6.5 AUTOMATION SYSTEMS ............. 68 6.6 OTHERS ....................................... 69 7 GLOBAL AIR TRAFFIC CONTROL (ATC) SIMULATION & TRAINING MARKET, BY OFFERINGS 70 7.1 INTRODUCTION ........................ 70 7.2 HARDWARE .............................. 71 7.3 SOFTWARE ................................ 71 7.4 SERVICES .................................... 71 8 GLOBAL AIR TRAFFIC CONTROL (ATC) SIMULATION & TRAINING MARKET, BY APPLICATION 72 8.1 INTRODUCTION ........................ 72 8.2 COMMERCIAL .......................... 72 8.3 MILITARY ................................... 73 9 GLOBAL AIR TRAFFIC CONTROL (ATC) SIMULATION & TRAINING MARKET, BY AIRSPACE 74 9.1 INTRODUCTION ...................... 74 9.2 AIR ROUTE TRAFFIC CONTROL CENTERS (ARTCC) ...................................................................................... 75 9.3 TERMINAL RADAR APPROACH CONTROL (TRACON) ................................................................................... 75 9.4 AIR TRAFFIC CONTROL TOWERS (ATCT) .......................................................................................................... 75 9.5 REMOTE TOWERS (RT) ......... 75 10 GLOBAL AIR TRAFFIC CONTROL (ATC) SIMULATION & TRAINING MARKET, BY AIRPORT SIZE 76 10.1 INTRODUCTION ........................ 76 10.2 SMALL ......................................... 76 10.3 MEDIUM ..................................... 77 10.4 LARGE .......................................... 77 11 GLOBAL AIR TRAFFIC CONTROL (ATC) SIMULATION & TRAINING MARKET, BY REGION .... 78 11.1 OVERVIEW .................................. 78 11.1.1 GLOBAL AIR TRAFFIC CONTROL (ATC) SIMULATION & TRAINING MARKET, BY REGION, 2019–2035 (USD MILLION) 79 11.2 NORTH AMERICA .................... 79 11.2.1 US.............................. 83 11.2.2 CANADA .................... 85 11.2.3 MEXICO ........................ 87 11.3 EUROPE ......................................... 89 11.3.1 GERMANY .................... 92 11.3.2 UK ................................. 93 11.3.3 FRANCE ...................... 95 11.3.4 SPAIN .......................... 96 11.3.5 ITALY ............................ 98 11.3.6 RUSSIA ........................ 99 11.3.7 REST OF EUROPE .......... 100 11.4 ASIA-PACIFIC ............................ 103 11.4.1 CHINA .......................... 106 11.4.2 INDIA ........................... 108 11.4.3 JAPAN ......................... 109 11.4.4 SOUTH KOREA ................ 110 11.4.5 MALAYSIA ................... 112 11.4.6 THAILAND ................... 113 11.4.7 INDONESIA ..................... 115 11.4.8 REST OF ASIA PACIFIC..... 116 11.5 SOUTH AMERICA .................... 118 11.5.1 BRAZIL .......................... 122 11.5.2 ARGENTINA ................. 123 11.5.3 REST OF SOUTH AMERICA......................................................... 124 11.6 MIDDLE EAST & AFRICA ........... 127 11.6.1 GCC COUNTRIES.......... 130 11.6.2 SOUTH AFRICA ................ 132 11.6.3 REST OF MIDDLE EAST AND AFRICA ................................................................................................................ 134 12 COMPETITVE LANDSCAPE ......................................................................................................... 137 12.1 COMPETITIVE BENCHMARKING............................................................ 137 12.2 VENDOR SHARE ANALYSIS .......................................................................... 139 12.3 PUBLIC PLAYERS STOCK SUMMARY................................... 139 12.4 COMPARATIVE ANALYSIS: KEY PLAYERS FINANICAL .............................................................................. 139 12.5 RECENT DEVELOPMENTS................ 140 12.5.1 PRODUCT DEVELOPMENT.................................................. 140 12.5.2 PARTNERSHIPS/AGREEMENTS/CONTRACTS/COLLABORATIONS ..................................................................... 141 12.5.3 MERGER AND ACQUSITION................................................................ 141 13 COMPANY PROFILES........................................................... 143 13.1 GLOBAL ATS .............................. 143 13.1.1 COMPANY OVERVIEW.................................................. 143 13.1.2 FINANCIAL OVERVIEW...................................................... 143 13.1.3 PRODUCTS OFFERED ..... 145 13.1.4 KEY DEVELOPMENTS ...................... 146 13.1.5 SWOT ANALYSIS ........... 147 13.1.6 KEY STRATEGIES...................................................... 147 13.2 NATS HOLDINGS LIMITED.......................................................................... 148 13.2.1 COMPANY OVERVIEW.............................................................................. 148 13.2.2 FINANCIAL OVERVIEW ........................................................................ 148 13.2.3 PRODUCTS OFFERED ........... 150 13.2.4 KEY DEVELOPMENTS ....................... 151 13.2.5 SWOT ANALYSIS ........ 151 13.2.6 KEY STRATEGIES ............ 152 13.3 TERN SYSTEMS ......................... 153 13.3.1 COMPANY OVERVIEW..................................................... 153 13.3.2 FINANCIAL OVERVIEW................................................... 153 13.3.3 PRODUCTS OFFERED ................ 155 13.3.4 KEY DEVELOPMENTS ................. 156 13.3.5 SWOT ANALYSIS .................. 156 13.3.6 KEY STRATEGIES ............ 157 13.4 ADACEL .......................................... 158 13.4.1 COMPANY OVERVIEW........................................................................... 158 13.4.2 FINANCIAL OVERVIEW................................................................................ 158 13.4.3 PRODUCTS OFFERED.......................................................................... 159 13.4.4 KEY DEVELOPMENTS..................................................................... 160 13.4.5 SWOT ANALYSIS ............. 161 13.4.6 KEY STRATEGIES .......... 161 13.5 THALES GROUP ........................... 163 13.5.1 COMPANY OVERVIEW......................................................... 163 13.5.2 FINANCIAL OVERVIEW................................................................ 164 13.5.3 PRODUCTS OFFERED............................................ 165 13.5.4 KEY DEVELOPMENTS............................................................. 166 13.5.5 SWOT ANALYSIS........................................................................... 166 13.5.6 KEY STRATEGIES..................................................................... 167 13.6 RAYTHEON TECHNOLOGIES CORPORATION........... 168 13.6.1 COMPANY OVERVIEW........................................................................... 168 13.6.2 FINANCIAL OVERVIEW....................................................................... 169 13.6.3 PRODUCTS OFFERED ........ 170 13.6.4 KEY DEVELOPMENTS .... 171 13.6.5 SWOT ANALYSIS .............. 171 13.6.6 KEY STRATEGIES ........... 171 13.7 INDRA SISTEMAS, S.A. .......... 173 13.7.1 COMPANY OVERVIEW ............ 173 13.7.2 FINANCIAL OVERVIEW .................. 173 13.7.3 PRODUCTS OFFERED ...................................................................................................................................... 174 13.7.4 KEY DEVELOPMENTS ............. 175 13.7.5 SWOT ANALYSIS ........... 175 13.7.6 KEY STRATEGIES ........... 176 13.8 UFA, INC ......................................... 177 13.8.1 COMPANY OVERVIEW ..................................................................................................................................... 177 13.8.2 FINANCIAL OVERVIEW .................................................................................................................................... 177 13.8.3 PRODUCTS OFFERED ...................................................................................................................................... 177 13.8.4 KEY DEVELOPMENTS ...................................................................................................................................... 179 13.8.5 SWOT ANALYSIS ............................................................................................................................................ 179 13.8.6 KEY STRATEGIES .............. 180 13.9 L3HARRIS TECHNOLOGIES. .................................................................................................................................... 181 13.9.1 COMPANY OVERVIEW ...................... 181 13.9.2 FINANCIAL OVERVIEW ........................... 182 13.9.3 PRODUCTS OFFERED .................... 183 13.9.4 KEY DEVELOPMENTS ....................... 184 13.9.5 SWOT ANALYSIS .......... 185 13.9.6 KEY STRATEGIES: .......... 185 13.10 SAAB AB ....................................... 186 13.10.1 COMPANY OVERVIEW ................... 186 13.10.2 FINANCIAL OVERVIEW................................................................ 187 13.10.3 PRODUCTS OFFERED.............................................................. 188 13.10.4 KEY DEVELOPMENTS ....... 189 13.10.5 SWOT ANALYSIS ............ 189 13.10.6 KEY STRATEGIES .......... 190 13.11 DATA CITATIONS ...................... 194
ページTOPに戻る
本レポートと同分野(宇宙・防衛)の最新刊レポート
- Military Thermal Camera Market - A Global and Regional Analysis: Focus on Product Type, Platform, Detector Type, Infrared Wavelength, Application, and Country Analysis - Analysis and Forecast, 2025-2034
- Naval Vessels Simulation Market - A Global and Regional Analysis: Focus on Simulators Type, Technology, Application, End User, and Region - Analysis and Forecast, 2025-2034
- Very Low Earth Orbit (VLEO) Satellite Market - A Global and Regional Analysis: Focus on Type, Application, End User, and Region - Analysis and Forecast, 2025-2034
- Very Light Jet Market Report by Aircraft Type (Ultra-Light Aircraft, Light Aircraft), Material (Aluminum, Composites, and Others), Propulsion (Electric and Hybrid, Conventional Fuel), End Use (Civil and Commercial, Military), and Region 2025-2033
- Unmanned Marine Vehicles Market Size, Share, Trends and Forecast by Type, Control Type, Application, and Region, 2025-2033
- UAV Payload and Subsystems Market Report by Type (Camera and Sensors, Weaponry, Radar and Communications, and Others), Subsystems (Ground Control Station System, Signal Transmission System, Propulsion System), Application (Military, Civil), and Region 2025-2033
- Target Drone Market Size, Share, Trends and Forecast by Fit Type, Engine Type, Mode of Operation, Application, End Use, and Region, 2025-2033
- Small Drones Market Size, Share, Trends and Forecast by Size, Type, Application, and Region, 2025-2033
- Satellite Bus Market Report by Subsystem (Structures and Mechanisms, Thermal Control, Electric Power System, Attitude Control System, Propulsion, Telemetry Tracking Command, Flight Software), Satellite Size (Small, Medium, Large), Application (Earth Observation and Meteorology, Communication, Scientific Research and Exploration, Surveillance and Security, Mapping, Navigation), and Region 2025-2033
- 格安航空会社市場レポート:目的別(レジャー旅行、VFR、ビジネス旅行、その他)、流通チャネル別(オンライン、旅行代理店、その他)、目的地別(国内、国際)、地域別 2025-2033
Market Research Future社の航空宇宙・防衛分野での最新刊レポート
-
軍用ドライバービジョンエンハンサー市場:技術別(サーマルイメージング、ナイトビジョン、拡張現実(AR)、先進運転支援システム(ADAS))、展開別(ポータブルシステム、車載システム、固定システム)、用途別(戦闘作戦、偵察・監視、ナビゲーション・操縦、訓練・シミュレーション)、エンドユーザー別(陸軍、海軍、空軍)、地域別(北米、欧州、APAC、南米、MEA):2032年までの予測
-
軍用データリンク市場調査レポート:プラットフォーム別(地上、空中、海軍、無人システム、兵器)、用途別(指揮統制、情報、監視、偵察、無線通信)、コンポーネント別(端末、無線セット、モデム、ルータ、コントローラ、トランシーバ、モニタ、その他)、バンド別(Ka/Kバンド、Xバンド(Air to Ground)、Kuバンド、Sバンド、Cバンド、Lバンド、HFバンド、VHFバンド、UHFバンド)、周波数別(高周波、超高周波)、リンクタイプ別(Link 11、Link 16、Link 22、JREAP-A、JREAP-C、VMF)、販売拠点別(OEM、アフターマーケット)、軍用規格別(MIL STD 6011、MIL STD 6016、MIL STD 6017、MIL STD 6020、MIL STD 3011)、地域別(北米、欧州、アジア太平洋、中東・アフリカ、中南米) 2032年までの市場予測
-
空港ラウンジ市場調査レポート:ラウンジタイプ別(国内ラウンジ、国際ラウンジ、ファーストクラスラウンジ、ビジネスクラスラウンジ)、提供サービス別(飲食、Wi-Fiアクセス、シャワー施設、会議室)、アクセスタイプ別(会員制アクセス、有料アクセス、無料アクセス)、利用者属性別(ビジネス旅行者、レジャー旅行者、フリークエントフライヤー)、地域別(北米、欧州、南米、アジア太平洋、中東・アフリカ):2035年までの予測
-
2032年までのコールドガススラスター市場調査レポート予測
-
船舶修理・メンテナンスサービス市場調査レポート情報:船舶タイプ別(コンテナ船、タンカー、バルクキャリア、クルーズ船、海軍・政府船、オフショア支援船、その他船舶タイプ)、サービスタイプ別(定期メンテナンス・修理、乾ドッキング、洋上修理、特殊修理、改造・改装、緊急修理)、修理場所別(船舶修理ヤード、水中船舶修理施設)、地域別(北米、欧州、アジア太平洋、中東・アフリカ、南米):2032年までの予測
-
北米の航空宇宙および極超音速システム用高温材料試験市場市場調査レポート情報 材料タイプ別(金属、セラミック、複合材料)、試験方法別(機械試験、熱試験、非破壊試験(NDT))、用途別(航空宇宙部品{エンジン部品、極超音速システム(スクラムジェットコンポーネント、熱保護材料、構造部品))、エンドユーザー(民間航空宇宙、軍事航空宇宙、宇宙探査機関、研究機関)、国(米国、カナダ) 2032年までの予測
-
武器・弾薬市場調査レポート:種類別(銃器、弾薬、爆発物、軍事兵器、非致死性兵器)、用途別(防衛、商業、法執行、スポーツ射撃、狩猟)、兵器システム別(小火器、大砲、ミサイル、装甲車、海軍兵器)、エンドユーザー別(政府、民間警備会社、スポーツ愛好家、民間ユーザー)、地域別(北米、欧州、南米、アジア太平洋地域、中東・アフリカ地域):2032年までの予測
-
米国のエアサイド業務・メンテナンスサービス市場調査レポート:サービスタイプ別(滑走路・誘導路メンテナンス、航空機清掃・メンテナンス、給油、インフラメンテナンス、地上支援設備(GSE)メンテナンス、ランプコントロール、マーシャリングサービス、手荷物・貨物ハンドリングサービス、その他)、空港タイプ別(民間サービス空港、一般航空空港、軍用空港)、エンドユーザー別(航空会社、空港):2032年までの予測
-
インド航空貨物市場調査レポート 情報 サービスタイプ別(空港間、ドア・ツー・ドア、貨物輸送、その他)、航空機タイプ別(ナローボディ貨物機、ワイドボディ貨物機、超大型貨物、その他)、配達時間別(通常配達、当日配達、エクスプレス配達)、空港タイプ別(貨物専用空港、複合空港、その他) 2032年までの予測
-
民間ワイドボディ機とナローボディ機のMRO市場調査レポート:MROタイプ別(機体重整備MRO、エンジンMRO、部品MRO、ライン整備、改造MRO)、航空機タイプ別(ワイドボディ機{B747、B777、B787、A350、A330、B767、航空機タイプ別(ワイドボディ機{B747, B777, B787, A350, A330, B767, その他}, ナローボディ機{B737, A320, A220, その他}), サービスプロバイダ別(サードパーティ/独立系MRO, OEM提携MRO), 地域別(北米, 欧州, アジア太平洋, 中東アフリカ, 中南米) 2032年までの市場予測
本レポートと同じKEY WORD(traffic control)の最新刊レポート
よくあるご質問
Market Research Future社はどのような調査会社ですか?
マーケットリサーチフューチャー(Market Research Future)は世界市場を幅広く調査し、主要分野、地域、国レベルの調査レポートを出版しています。
下記分野については、分野毎に専... もっと見る
調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?
在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。
注文の手続きはどのようになっていますか?
1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?
納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。
データリソース社はどのような会社ですか?
当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。
|
|