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オーストラリアのフードサービス市場 - 成長、トレンド、COVID-19による影響、および予測(2021年~2026年

オーストラリアのフードサービス市場 - 成長、トレンド、COVID-19による影響、および予測(2021年~2026年


Australia Foodservice Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2021 - 2026)

オーストラリアのフードサービス市場は、2020年には435億2,902万米ドルとなり、予測期間である2021年~2026年の間に5.16%のCAGRを示すと予測されています。 COVID-19のパンデミックは、消費者の消費習慣の変化... もっと見る

 

 

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サマリー

オーストラリアのフードサービス市場は、2020年には435億2,902万米ドルとなり、予測期間である2021年~2026年の間に5.16%のCAGRを示すと予測されています。

COVID-19のパンデミックは、消費者の消費習慣の変化を丸ごと変えてしまいましたが、この傾向はオーストラリアだけではなく、世界的にも警戒すべき推移となっています。この傾向はオーストラリアだけでなく、世界的に見ても要注意です。消費者はKFCなどの人気チェーン店を利用していましたが、レストランはほとんどがオンラインサービスやテイクアウトで運営されていました。最初の段階では外食が激減していたため、パンデミックの期間中は、これらのフードサービス会社からのオンラインデリバリーが増加した。

今回調査した市場は、興味深い各国料理や地元料理を含む幅広いメニューのある新しいレストランを試してみたいという価値観を持った消費者の増加が原動力となっています。さらに、オーストラリアとアメリカの自由貿易協定により、多くの無関税製品がオーストラリア市場に入ってきており、フードサービス分野の製品ポートフォリオの拡大につながっています。

また、オーストラリアの外食市場は、時間に追われるスケジュールの中で外食の頻度が増加していることや、アジア料理、アメリカ料理、アラブ料理、地中海料理を消費者に提供する外食企業の存在が大きく、異文化間の食生活の影響が大きくなっていることも要因となっています。

オーストラリアでは菜食主義の傾向が強まっているため、レストランでは植物由来のハンバーガーや地元産の食材、新鮮な食材など、より健康的なメニューを提供する方向にシフトしています。大手レストランは、モバイルアプリ、デジタルキオスク、テーブルサイドオーダーシステム、モバイルオーダー専用のピックアップエリアやドライブスルーレーンなどに投資しています。

主な市場動向

観光産業がオーストラリアの外食産業に貢献

観光産業の成長により、様々な外国の食品サービス企業が市場に参入し、世界各地から訪れる消費者に多様な多国籍料理を提供できるようになるかもしれません。これにより、オーストラリアの外食市場が活性化する可能性があります。

2011年以降、オーストラリアでは海外からの入国者数が着実に増加しており、2012年以降は毎年劇的な伸びが観測されています。この成長は今後も続くと予想されており、2026年から2027年までにオーストラリアを訪れる外国人旅行者の数は1,500万人にまで増加すると予測されています。

この市場は外国人観光客だけでなく、毎年多くのオーストラリア人が国内観光客として貢献していることも大きな要因となっています。国内旅行者の主な支出項目は、交通機関(33%)、宿泊・飲食サービス(29%)、ショッピング(12%)、食品・飲料(11%)、旅行代理店・ツアーオペレーターサービス、娯楽・文化・ギャンブル活動(7%)となっています。

オーストラリアにおける独立系アウトレットレストランの成長

オーストラリアの独立系レストランは、当初、グローバルなQSRチェーンの後追いをしていました。しかし、斬新な商品開発により、このセグメント自体が従来の店舗との厳しい競争にさらされています。Burger Project、Ribs & Burgers、Red Roosterなどは、QSRのコンセプトに基づいて作られた独立系レストランです。

健康的な食事や高級化を求める市場の拡大に対応するため、ピザ、ハンバーガー、タコベルなどの一般的な商品を提供する独立系店舗が、その地位を確保すると予想されます。そのためには、牧草地で育てられた牛肉、有機栽培や放し飼いの鶏肉、倫理的に飼育された豚肉など、持続可能な製品を中心とした高品質のハンバーガーを作ることが必要です。

競争状況

オーストラリアのフードサービス市場は競争が激しく、McDonald's Corporation、Yum!さらに、Starbucks CorporationやDoctor's Associatesなどの企業は、専門性を強化するために、製品の革新とともに、拡大やM&Aを戦略として採用しています。これらの企業は、消費者の好みに効率的に対応できるユニークな製品を提供することに重点を置いています。

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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件と市場の定義
1.2 調査の範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 マーケット・ダイナミクス
4.1 市場ドライバー
4.2 市場の抑制要因
4.3 ポーターズ・ファイブフォース分析
4.3.1 新規参入者の脅威
4.3.2 バイヤー/消費者のバーゲニング・パワー
4.3.3 サプライヤーのバーゲニングパワー
4.3.4 競合製品の脅威
4.3.5 競合他社との競争の強さ

5 マーケット・セグメンテーション
5.1 タイプ別
5.1.1 フルサービスのレストラン
5.1.2 クイックサービス型レストラン
5.1.3 屋台/キオスク
5.1.4 カフェ/バー
5.1.5 100%ホームデリバリーレストラン
5.2 構造別
5.2.1 チェーン化された店舗
5.2.2 独立型店舗

6 競争状況
6.1 最も活発な企業
6.2 最も採用されている戦略
6.3 市場シェアの分析
6.4 企業プロフィール
6.4.1 マクドナルド社(McDonald's Corporation
6.4.2 Yum!Brands Inc.
6.4.3 ハングリー・ジャック・ピーティー・リミテッド
6.4.4 ドミノ・ピザ社
6.4.5 Inspire Brands Inc.
6.4.6 スターバックス・コーポレーション(Starbucks Corp.
6.4.7 バッキング・ブル
6.4.8 Nando's
6.4.9 ドクターズアソシエイツ
6.4.10 Craveable Brands

7 市場機会と将来のトレンド

8 COVID-19の市場への影響

 

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Summary

The Australia foodservice market was valued at USD 43,529.02 million in 2020 and is projected to witness a CAGR of 5.16% during the forecast period, 2021 - 2026.

The COVID-19 pandemic has altered the entire changing consumption habits of consumers, and this trend is not only pivoted to Australia but is a global transition to wary about. The homebound scenario has been a prominent affair and the operation of food services were on an experimental basis. Although consumers had kept their tap on popular chains such as KFC, restaurants were mostly operational through online services or takeaway. Since out-of-home consumption had reduced drastically in the first phase, online delivery of food from these foodservice companies had increased during the period of the pandemic in the country.

The market studied is driven by a rise in value-conscious consumers willing to try new restaurants, with a wide range of menu options, including interesting international and local cuisines. Moreover, the Australia-US free trade agreement led to many tariff-free products entering the Australian market, leading to an expansion of the product portfolio in the foodservice sector.

The Australian foodservice market is also driven by the increasing frequency of dining out, amid time-pressed schedules, and the growing influence of cross-culture dietary patterns, due to the strong presence of foodservice providers offering Asian, American, Arab, and Mediterranean cuisines to the consumers.

Owing to the growing trend of veganism in the country, the restaurants in Australia are shifting toward offering healthier options, such as plant-based burgers, local sourcing, and fresh foods. Major operators are investing in mobile apps, digital kiosks, tableside ordering systems, and dedicated pick-up areas or drive-thru lanes for mobile orders.

Key Market Trends

Tourism Contributing Toward Australian Foodservice

The growth in the tourism industry may enable various foreign foodservice companies to enter the market and offer a wide range of diverse multi-cuisine offerings to consumers travelling from diverse parts of the world. This may drive the foodservice market across the country.

Since 2011, Australia has seen a steady increase in international arrivals, with dramatic growth observed every year from 2012 onwards. This growth is expected to continue with projections estimating the number of international visitors to Australia may increase to 15 million by 2026-2027.

The market is not only fuelled with foreign tourism but is also driven by a larger number of Australians who contribute toward domestic tourists every year. Among domestic tourists, the main items of the spend were transportation (33%), accommodation and food services (29%), shopping (12%), food and drinks (11%), travel agency and tour operator services, and recreational, cultural, and gambling activities (7%).

Growth in Independent Outlets Restaurants in Australia

The independent outlets in Australia initially followed the footsteps of global QSR chains. However, with novel product development, the segment itself is giving stiff competition to previous establishments. Burger Project, Ribs & Burgers, and Red Rooster are few independent outlets that originated from the QSR concept.

In order to tap the growing market for healthier eating and premiumization, independent outlets providing common offerings, such as pizza, burgers, and taco bells, among others, are expected to secure their positions. The opportunity lies in making quality burgers with a focus on sustainable products, such as pasture-raised beef, organic and free-range chicken, and ethically raised pork.

Competitive Landscape

The Australian foodservice market is highly competitive with major market share held by prominent players, such as McDonald’s Corporation, Yum! Brands Inc., Domino’s Pizza, Inspire Moreover, companies, such as Starbucks Corporation, and Doctor’s Associates have adopted expansion, and merger and acquisition as their strategy, along with product innovation to strengthen their expertise. The major focus of the companies is to offer unique products that can cater to the consumers’ preferences efficiently.

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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Type
5.1.1 Full-service Restaurants
5.1.2 Quick-service Restaurants
5.1.3 Street Stalls/Kiosks
5.1.4 Cafes/Bars
5.1.5 100% Home Delivery Restaurant
5.2 By Structure
5.2.1 Chained Outlets
5.2.2 Independent Outlets

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Most Active Companies
6.2 Most Adopted Strategies
6.3 Market Share Analysis
6.4 Company Profiles
6.4.1 McDonald’s Corporation
6.4.2 Yum! Brands Inc.
6.4.3 Hungry Jack's Pty Ltd
6.4.4 Domino's Pizza Inc.
6.4.5 Inspire Brands Inc.
6.4.6 Starbucks Corp.
6.4.7 Bucking Bull
6.4.8 Nando's
6.4.9 Doctor’s Associates
6.4.10 Craveable Brands

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET

 

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