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オーストラリアのヘアケア市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、および予測(2021年~2026年

オーストラリアのヘアケア市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、および予測(2021年~2026年


Australia Hair Care Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2021 - 2026)

オーストラリアのヘアケア市場は、予測期間である2021-2026年に4.45%のCAGRを記録すると予測されています。 市場は、2020年にCOVID-19によってポジティブな影響を受けました。世界的なパンデミックは、オース... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2021年8月1日 US$3,250
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サマリー

オーストラリアのヘアケア市場は、予測期間である2021-2026年に4.45%のCAGRを記録すると予測されています。

市場は、2020年にCOVID-19によってポジティブな影響を受けました。世界的なパンデミックは、オーストラリアのヘアケア産業の適切な機能に影響を示しました。パンデミックの影響で、人々は衛生面を優先したため、シャンプー製品の需要が高まりました。また、政府がロックダウンを実施したことにより、サロンが閉鎖されたため、企業は消費者のために家庭用のヘアダイを革新しました。COVID-19の影響を受けた後、一部の人々が「円形脱毛症」と呼ばれるストレスによる脱毛に悩まされ、脱毛治療製品の需要が急増しました。

消費者動態の変化と製品認知度の向上が、市場の主なドライバーとして認識されています。これらの変化は、主にミレニアム世代の人口が多いことと、女性の雇用が増加していることによるものです。また、エキゾチックな成分を使用したオーガニック/ナチュラル製品の需要が急増したことも挙げられます。

消費者を惹きつけるためのインターネットの普及とEコマース企業の増加は、Eコマースからの売上を牽引していますが、一方で、実店舗の小売チャネルからの売上は引き続き市場を支配しています。

主な市場動向

オーストラリアのヘアケア市場では、シャンプーが突出したシェアを持つ

オーストラリアのヘアケア市場では、製品認知度の向上に伴う消費者の変化が、シャンプーの売上を大きく牽引していると考えられます。さらに、人口の増加に伴い、抜け毛や髪の毛を傷めるシャンプー製品を使用するケースが増えていることも、オーストラリアでのシャンプーの需要を押し上げています。都市部や若者の間では、より早く効果が得られるプレミアムなシャンプー製品への支出を望む消費者が増え、プレミアム分野への注目が高まると予想されます。また、特定の髪質に合わせて作られたシャンプー製品がユーザーの間で人気を集めており、企業は豊富な不活性成分を含む製品に注目しています。このような要因が、調査対象市場におけるシャンプーの売上をさらに押し上げています。

オーガニック/ナチュラルケア製品の需要拡大

オーストラリアでは、天然素材やオーガニック製品の良さを知る人が増えています。そのため、多くの企業が、植物由来の成分や高級植物成分などの自然由来の成分を配合した製品を発売しています。オーガニックのヘアケア製品は、乾燥した頭皮や普通の頭皮、オイリーな頭皮など、さまざまなタイプの髪に合わせて特別に製造されたさまざまな仕様のものがあります。さらに、オーストラリアの消費者は、ヘアカラーに含まれるアンモニアのような刺激の強い化学物質による副作用を認識しており、ハーブやオーガニックのヘアカラーを選択するようになっています。大気や季節の変化が髪の成長に大きく影響することが、オーガニックヘアケア製品の消費を促進している主な理由の一つです。

競争状況

オーストラリアのヘアケア市場は競争の激しい市場であり、国内外の様々な企業が存在しています。大手企業が大きなシェアを占めています。企業は、競争に勝ち残るために様々な戦略を立てています。買収や製品イノベーションが主な戦略です。また、企業は天然・有機製品をポートフォリオに加えています。大手企業の中には、Procter & Gamble、Unilever PLC、Henkel AG & Co.KGaA、L'Oreal SAなどがあります。

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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件と市場の定義
1.2 調査の範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 マーケット・ダイナミクス
4.1 市場ドライバー
4.2 市場の抑制要因
4.3 ポーターズ・ファイブフォース分析
4.3.1 新規参入者の脅威
4.3.2 バイヤー/消費者のバーゲニング・パワー
4.3.3 サプライヤーのバーゲニングパワー
4.3.4 競合製品の脅威
4.3.5 競合他社との競争の強さ

5 マーケット・セグメンテーション
5.1 タイプ別
5.1.1 シャンプー
5.1.2 コンディショナー
5.1.3 ヘアカラー剤
5.1.4 その他のタイプ
5.2 流通チャネル別
5.2.1 ハイパーマーケット/スーパーマーケット
5.2.2 コンビニエンスストア
5.2.3 専門店
5.2.4 オンラインストア
5.2.5 その他の流通チャネル

6 競争状況
6.1 最も活発な企業
6.2 最も採用されている戦略
6.3 市場シェア分析
6.4 企業プロフィール
6.4.1 プロクター・アンド・ギャンブル(Procter & Gamble
6.4.2 Unilever PLC
6.4.3 Henkel AG & Co.KGaA
6.4.4 L'Oreal SA
6.4.5 Johnson & Johnson Services Inc.
6.4.6 アムウェイ
6.4.7 ナックヘア
6.4.8 シスレー・パリ
6.4.9 花王株式会社
6.4.10 OCナチュラルズ

7 市場機会と将来のトレンド

8 COVID-19の市場への影響

 

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Summary

The Australian hair care market is projected to register a CAGR of 4.45% during the forecast period, 2021-2026.

The market was positively impacted by COVID-19 in 2020. The global pandemic has shown an impact on the proper functioning of the hair care industry in Australia. Due to the pandemic, people were prioritizing hygiene which boosted the demand for shampoo products. Also, the government has imposed a lockdown, which resulted in the closure of salons, which led companies to innovate at-home hair dyes for consumers. After the COVID-19 impact, some people were suffering from 'Alopecia Areata,' stress-related hair loss, which surged the demand for hair-loss treatments products.

The changing consumer dynamics, coupled with increasing product awareness, have been identified as the major driver for the market. These changes are majorly due to the high millennial population and rising women's employment. Also, there was a surge in demand for organic/natural products with exotic ingredients.

An increase in internet penetration and e-commerce companies to attract consumers is driving the sales from e-commerce, while the sales from physical retail channels continue to dominate the market.

Key Market Trends

Shampoo Holds a Prominent Share in the Australia Hair Care Market

The changing consumer dynamics, coupled with increasing product awareness, has been identified as the major driver for shampoo sales in the Australian haircare market. Additionally, the increasing cases of hair loss and hair damage shampoo products among the population have also driven the demand for shampoo in the countries. Focus on the premium sector is expected to increase among the urban and youth population, with consumers willing to spend on premium shampoo products offering faster results. Also, shampoo products designed for specific hair types are gaining popularity among users, with companies now focusing on products with rich inactive ingredients. Therefore, factors such as these are further pushing the sales of shampoo in the market studied.

Growing Demand for Organic/Natural Care Products

In Australia, a growing number of people gained awareness about the benefits of natural and organic products. The high demand for natural ingredients has been quite evident in the market studied, which has led to the majority of companies launching products with nature-inspired ingredients, such as plant-inspired and premium botanical ingredients. Organic hair care products are available with a variety of specifications that are specially produced for different types of hair, such as dry scalp and normal and oily scalp. Moreover, Australian consumers are getting aware of side effects caused due to harsh chemicals like ammonia in hair color, which has led consumers to choose herbal/organic hair colors. The atmospheric and seasonal changes affect hair growth to a considerable extent, which is one of the major reasons driving the consumption of organic hair care products.

Competitive Landscape

The Australian hair care market is a competitive market, with the presence of various local and international companies. Major companies dominate the market with a major market share. Companies come up with various strategies to remain in the competition. Acquisitions and product innovations are the major strategies followed. Players are also incorporating natural/organic products in their portfolio. Some of the major players are Procter & Gamble, Unilever PLC, Henkel AG & Co. KGaA, and L'Oreal SA, among others.

Reasons to Purchase this report:

- The market estimate (ME) sheet in Excel format
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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Type
5.1.1 Shampoo
5.1.2 Conditioner
5.1.3 Hair Colorants
5.1.4 Other Types
5.2 By Distribution Channel
5.2.1 Hypermarkets/Supermarkets
5.2.2 Convenience Stores
5.2.3 Speciality Stores
5.2.4 Online Stores
5.2.5 Other Distribution Channels

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Most Active Companies
6.2 Most Adopted Strategies
6.3 Market Share Analysis
6.4 Company Profiles
6.4.1 Procter & Gamble
6.4.2 Unilever PLC
6.4.3 Henkel AG & Co. KGaA
6.4.4 L'Oreal SA
6.4.5 Johnson & Johnson Services Inc.
6.4.6 Amway
6.4.7 Nak Hair
6.4.8 Sisley Paris
6.4.9 Kao Corporation
6.4.10 OC Naturals

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET

 

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