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テキスト分析市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年 - 2027年)

テキスト分析市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年 - 2027年)


Text Analytics Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

テキスト分析の世界市場規模は、2020年に54億6000万米ドルで、予測期間(2021年~2026年)にCAGR17.35%で2026年には148億4000万米ドルに達すると予測されています。予測分析、不正管理、リスク管理、ビジネスイ... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

テキスト分析の世界市場規模は、2020年に54億6000万米ドルで、予測期間(2021年~2026年)にCAGR17.35%で2026年には148億4000万米ドルに達すると予測されています。予測分析、不正管理、リスク管理、ビジネスインテリジェンス、サイバー犯罪防止など、一部のクラウドベースのアプリケーションでは、テキスト分析が利用されています。

主なハイライト
テキスト分析ツールは、顧客とのやり取り、電子メール、ブログ、製品レビュー、ツイート、センターログなど、さまざまな形式のテキストソースから実用的な洞察を得て、ビジネスの意思決定プロセスを支援するために、組織でますます使用されるようになってきています。
テキスト分析の主な目的は、構造化および非構造化を含むさまざまな形式のデータを蓄積し、それらをさらに分析に活用することで、組織のビジネス上の意思決定を促進することです。
テキスト分析の主な利点には、コスト削減、処理速度の向上、ビッグデータの統合、整合性の向上などがあります。
現在、ユーザーのつぶやきや電子メールなど、大量の非構造化データが生成されています。これらの情報は、企業が企業や製品に対する消費者の行動を理解するために束ねられ、企業の成長に付加価値を与えています。
企業が生成するデータは、主に非構造化データ(80%)で構成されており、構造化データは20%に過ぎません。データは、従来のデータベースにおける構造化された数値データから、動画、音声、電子メール、株式ティッカーデータ、金融取引などの非構造化テキスト文書まで、さまざまな種類のフォーマットで提供されます。
機械学習やビッグデータ解析の需要が高まっていることから、テキスト分析市場は世界中で推進されると予想されます。COVID-19は、人々が在宅勤務を続け、ブランドとの交流にソーシャルメディアプラットフォームや電子メールを多用すると予想されることから、テキスト分析の需要をさらに高めると期待されています。


主な市場動向

小売業とEコマースがテキストアナリティクス市場で大きなシェアを占める


小売業界では、テキスト分析が顧客行動の分析や消費者性の予測に重要な役割を果たしており、これが同業界の市場を牽引するものと思われます。テキスト分析を導入することで、組織は顧客の過去の傾向を利用し、パーソナライズされたスキームや割引を提供することができます。
小売業者は、テキストアナリティクスを活用し、需要と供給を予測し、顧客体験を向上させるためのデータを取得するための重要なソースとして、ソーシャルメディアプラットフォームを使用しています。
消費者からの期待の高まりと直接的なコミュニケーションに対応するため、小売業者は消費者データの量、多様性、アクセス、ガバナンスを管理できるテクノロジーとプロセスを導入する必要があります。
小売企業は、意図を察知し、ターゲットを絞った対応を処方するために必要なインサイトとAIの統合を必要としています。小売企業は、IT、マーケティング、セールス、コールセンター、サードパーティソースにサイロ化された膨大なデータへのアクセスを一元化し、顧客の行動、欲求、ニーズを特定する必要があるのです。
日立ソリューションズのレポートによると、AIは過去3年間に小売市場で400億米ドルの追加収益を生み出しました。AI-テキスト分析ソリューションは、顧客の行動を分析するのに役立ちます。オンライン・チャット・プログラムの助けにより、同社は顧客と直接対話することなく、顧客のフィードバック、要求、よくある質問、回答を表示することができます。
これは、小売業者が顧客の行動、彼らの要求、彼らが必要とするもののパターン、および顧客の感情へのシフトを理解するのに役立ちます。さらに、顧客サービス向上のためのデータ駆動型の意思決定にも役立ちます。


北米が大きなマーケットシェアを占める


米国は、BFSI、小売、ヘルスケアなどのエンドユーザー業界全体でテキスト分析ソリューションの採用が進んでいるため、北米地域の中でも突出した市場となっています。同地域は先進技術の導入にいち早く取り組んでおり、それが市場の成長を後押ししています。
特にAIや機械学習などの新興技術への投資の高まりが、市場に余地をもたらすと予想されます。
さらに、米国はテキスト分析ベンダーの足場が強固であり、市場の成長に寄与しています。その中には、IBM Corporation、SAS Institute Inc.、Luminoso Technologies Inc.、Microsoft Corporationなどが含まれます。
2020年11月5日、米マイクロソフトは、企業や組織の顧客センチメント分析を支援するテキスト分析サービスの最新言語として、ヒンディー語を追加すると発表しました。テキスト分析は、同社のAzure Cognitive Servicesに含まれるものです。
このサービスを利用することで、企業は自社のトピックやブランド、話題について人々がどう考えているかを知ることができます。ヒンディー語のテキストを分析し、肯定的、中立的、否定的な感情についての手がかりを得ることができます。このテキスト分析サービスは、Azure Speech-to-Textサービスと組み合わせることで、あらゆるテキスト/音声の入力やフィードバックが可能になります。
国内では、学術機関もテキストマイニングの取り組みに参加しています。例えば、米国では、カリフォルニア大学バークレー校の情報学部が、生物学研究者のテキストマイニングと分析を支援する「BioText」というプログラムを開発しています。


競合他社の状況

テキスト分析市場は、複数のプレイヤーが存在する推進力のある市場です。しかし、IBM Corporation、SAP SEなどの大手企業が市場を支配しています。そのため、市場は統合されています。


2021年5月 - TCSとマイクロフォーカスの統合分析プラットフォーム「Vertica」は、統合分析プラットフォームを使用して、様々なデータ駆動型企業のエンタープライズデータウェアハウスにおける近代化プロセスを加速させる戦略的パートナーシップを発表した。
2020年7月 - マイクロソフト株式会社は、Azure Cognitive Services製品内にテキスト分析機能を搭載することを発表しました。同社によると、健康機能のためのテキスト分析は、構造化されていないテキストから100種類以上の個人を特定できる情報(保護された健康情報など)を抽出するなど、さまざまなデータ型やタスクを処理することができるという。


その他のメリット

市場推定(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGTHS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Buyers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Threat of Substitute Product
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Industry Value Chain Analysis
4.4 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Growing Demand for Social Media Analytics
5.1.2 Rising Practice of Predictive Analytics
5.2 Market Restraints
5.2.1 Lack of Skilled Personnel and Awareness

6 MARKET SEGMENTATION
6.1 By Deployment
6.1.1 On-premise
6.1.2 Cloud
6.2 By Application
6.2.1 Risk Management
6.2.2 Fraud Management
6.2.3 Business Intelligence
6.2.4 Social Media Analysis
6.2.5 Customer Care Services
6.3 By End-User Industry
6.3.1 BFSI
6.3.2 Healthcare
6.3.3 Energy and Utility
6.3.4 Retail and E-commerce
6.3.5 Other End User Industries
6.4 By Geography
6.4.1 North America
6.4.2 Europe
6.4.3 Asia Pacific
6.4.4 Latin America
6.4.5 Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 Company Profiles
7.1.1 IBM Corporation
7.1.2 Microsoft Corporation
7.1.3 SAP SE
7.1.4 SAS Institute Inc.
7.1.5 Lexalytics Inc.
7.1.6 Luminoso Technologies Inc.
7.1.7 Clarabridge Inc.
7.1.8 Micro Focus International PLC
7.1.9 OpenText Corporation
7.1.10 RapidMiner Inc.
7.1.11 Infegy Inc.
7.1.12 Medallia Inc.

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET

 

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Summary

The global text analytics market was valued at USD 5.46 billion in 2020 and is expected to reach a value of USD 14.84 billion by 2026 at a CAGR of 17.35% over the forecast period (2021-2026). Some cloud-based applications, including predictive analytics, fraud management, risk management, business intelligence, cybercrime prevention, etc., use text analytics.

Key Highlights
Text analytics tools are being increasingly used by organizations to aid their business-making process by offering actionable insights from various forms of text sources, such as client interaction, e-mails, blogs, product reviews, tweets, and center logs.
The primary objective of text analytics is to accumulate different forms of data, including structured and unstructured, which are further utilized for the analysis, thereby fueling the organization’s business decisions.
Some of the primary benefits of text analytics include cost reduction, enhanced processing speed, integration of big data, and better consistency.
Nowadays, there is a large amount of unstructured data generated, such as user’s tweets and e-mails. This information is bundled by organizations to understand consumer behavior toward the company and its products, which adds value to the firm’s growth.
Data generated by enterprises mainly consists of unstructured data (80%), while only 20% of the data is structured. Data comes in various types of formats, from structured, numeric data in traditional databases to unstructured text documents, like videos, audio, e-mails, stock ticker data, and financial transactions.
The rising demand for machine learning and big data analytics is expected to propel the text analytics market across the globe. COVID-19 is expected to increase the demand for text analytics further as people continue to work from home and are expected to heavily use social media platforms and e-mails for interacting with the brands.


Key Market Trends

Retail and E-commerce to Hold a Significant Share in Text Analytics Market


In retail, text analytics plays an important role in analyzing customer behavior and predicting consumer nature, which is likely to drive the market in the industry. By adopting text analytics, organizations can provide personalized schemes and discounts to their customers by making use of their historical trends.
Retailers use social media platforms as a key source to acquire data to utilize text analytics, anticipate the demand and supply, and enhance the customer experience.
In order to meet increased expectations and direct communication from consumers, retailers should implement the technology and processes that enable them to manage the volume, variety, access, and governance of consumer data.
Retailers need the integration of insights and AI necessary for perceiving intent and prescribing targeted responses. Retail companies need to centralize access to a vast amount of data siloed across IT, marketing, sales, call centers, and third-party sources to identify their customer's behaviors, wants, and needs.
According to a report by Hitachi Solution, AI generated USD 40 billion in additional revenue in the retail market over the past three years. An AI-text analytics solution can help in analyzing customers' behavior. The help of the online chat program helps the company display their feedbacks, demands, common questions, and answers without even interacting with them directly.
This helps the retailer understand the shift toward customers' behavior, their demands, the pattern of what they need, and customers' emotions. Moreover, it helps to make data-driven decisions for enhancing customer services.


North America to Execute a Significant Market Share


The United States is a prominent market in the North American region due to the growing adoption of text analytics solutions across end-user industries, such as BFSI, retail, and healthcare. The region is a pioneer in adopting advanced technologies, thereby, driving the market's growth.
The rising investments in emerging technologies, like AI and machine learning, among others, are expected to create scope for the market.
Additionally, the United States has a strong foothold of text analytics vendors, which contributes to the market's growth. Some of them include IBM Corporation, SAS Institute Inc., Luminoso Technologies Inc., and Microsoft Corporation, among others.
On November 5, 2020, Microsoft, a US-based company, announced Hindi's addition as the latest language under its text analytics service to support businesses and organizations with customer sentiment analysis. Text analytics is part of the company's Azure Cognitive Services.
Using this service, organizations can find out what people think of their topic, brand, or topic. This enables analyzing Hindi text for clues about positive, neutral, or negative sentiment. The text analytics service can be combined with the Azure Speech-to-Text service for any textual/audio input or feedback.
Academic institutions have become involved in the text mining initiative in the country. For instance, in the United States, the School of Information at the University of California, Berkeley, is developing a program known as BioText, to assist biology researchers in text mining and analysis.


Competitive Landscape

The text analytics market is a propelling market with several players in the market. However, the major players such as IBM Corporation, SAP SE dominate the market. Therefore, the market is consolidated.


May 2021 – TCS and Microfocus’s unified analytics platform, Vertica, announced a strategic partnership to accelerate the process of modernization in enterprise data warehouses for various data-driven companies using Unified Analytics Platform.
July 2020 - Microsoft Corporation announced the inclusion of text analytics capabilities within its Azure Cognitive Services product. According to the company, text analytics for health features can process various data types and tasks, including extracting more than 100 types of personally identifiable information (like protected health information) from unstructured texts.


Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGTHS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Buyers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Threat of Substitute Product
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Industry Value Chain Analysis
4.4 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Growing Demand for Social Media Analytics
5.1.2 Rising Practice of Predictive Analytics
5.2 Market Restraints
5.2.1 Lack of Skilled Personnel and Awareness

6 MARKET SEGMENTATION
6.1 By Deployment
6.1.1 On-premise
6.1.2 Cloud
6.2 By Application
6.2.1 Risk Management
6.2.2 Fraud Management
6.2.3 Business Intelligence
6.2.4 Social Media Analysis
6.2.5 Customer Care Services
6.3 By End-User Industry
6.3.1 BFSI
6.3.2 Healthcare
6.3.3 Energy and Utility
6.3.4 Retail and E-commerce
6.3.5 Other End User Industries
6.4 By Geography
6.4.1 North America
6.4.2 Europe
6.4.3 Asia Pacific
6.4.4 Latin America
6.4.5 Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 Company Profiles
7.1.1 IBM Corporation
7.1.2 Microsoft Corporation
7.1.3 SAP SE
7.1.4 SAS Institute Inc.
7.1.5 Lexalytics Inc.
7.1.6 Luminoso Technologies Inc.
7.1.7 Clarabridge Inc.
7.1.8 Micro Focus International PLC
7.1.9 OpenText Corporation
7.1.10 RapidMiner Inc.
7.1.11 Infegy Inc.
7.1.12 Medallia Inc.

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET

 

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