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韓国のヘアケア市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年 - 2027年)

韓国のヘアケア市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年 - 2027年)


South Korea Hair Care Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

韓国のヘアケア市場は、予測期間中(2020年~2025年)にCAGR3.33%と予測されています。 主なハイライト 韓国のサロン向けプロフェッショナルヘアケアは、小売範囲の拡大や新製品の頻繁な投入により、消費者... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

韓国のヘアケア市場は、予測期間中(2020年~2025年)にCAGR3.33%と予測されています。

主なハイライト
韓国のサロン向けプロフェッショナルヘアケアは、小売範囲の拡大や新製品の頻繁な投入により、消費者により親しみやすいものとなっている。消費者は、サロン向けプロフェッショナルヘアケアが、髪の状態に関するより詳細な悩みを解決してくれると考えています。
健康な髪を維持するためのより良い選択肢を求め、韓国ではサロン向けヘアケアや一般的な機能付きシャンプーを購入する人が増えています。また、健康でなめらかな髪を維持したいという消費者の要望から、コンディショナーやトリートメントも好調に推移しています。


主な市場動向

ヘアケアに自然派・オーガニック製品を求める消費者

ヘアケア製品では、基本的な美容機能に加え、保湿にとどまらず、天然の保湿成分を配合するなど、「即席のケア」をプラスした製品の人気が高まっています。そのため、各メーカーはこのトレンドに乗じて、シャンプーやコンディショナーに特別な処方や専用成分を配合した商品を提供しています。マヨ、シアバター、マカデミア種子油の配合で、バニラとマカデミアナッツの甘いブレンドの香りがし、究極の保湿を供給することによって、髪のあせもを打ち消すことができます。

素早く使えて便利な、簡素化されたヘアケア製品への需要の高まり

ヘアケア製品に対する高度な需要の高まりは、多忙な韓国の消費者に、よりシンプルで時間のかからない美容法を求める意欲を与えている。そのため、多機能な製品への需要が高まっている。そのため、多機能製品は、ヘアケアにおけるさまざまな問題を、より少ない注意、時間、定期的な要求で解決するために使用されることがあります。この「複数の効用」というアプローチは、メーカーがこの分野を拡大・革新し、複数の効用を持つヘアケア製品を数多く導入する動機付けとなっています。例えば、モルトベーネ クレイエステEXスカルプエッセンスは、乾燥した髪やオイリーな髪に潤いを与えるとともに、頭皮の皮脂を洗浄し、外出先でも簡単にヘアケアができる軽量のエッセンスまたは放置液剤です。

競合他社の状況

LG Household & Health Care LtdとAmorePacific Corplは、韓国を代表するヘアケア企業の1つである。この2社はこのカテゴリーで大きな存在感を示しているが、互いに競争するために積極的なプロモーションと時折の広告を維持している。トニーモリーとネイチャーリパブリックは、強力な製品展開と使いやすいパッケージで、韓国で拡大している他の2つの企業やロードショップブランドである。

また、アモーレパシフィックは、「ミセ・エン・シーン」や「Ryo」といった強力なヘアケアブランドを保有している。パーソナルケア大手が依然としてヘアケアを独占しているが、消費者のニーズがより具体的かつ多様化しているため、インディーズヘアケアブランドが目立ち始めているのである。

その他の特典

市場推定(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Product Type
5.1.1 Shampoo
5.1.2 Conditioner
5.1.3 Serum
5.1.4 Hair Spary
5.1.5 Other Product Types
5.2 By Distribution Channel
5.2.1 Specialist Retail Stores
5.2.2 Supermarkets/Hypermarkets
5.2.3 Convenience Stores
5.2.4 Pharmacies/Drug Stores
5.2.5 Online Retail Channels
5.2.6 Other Distribution Channels

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Most Adopted Strategies
6.2 Market Position Analysis
6.3 Company Profiles
6.3.1 Amorepacific Corporation
6.3.2 LG Household & Health Care Ltd
6.3.3 Tony Moly
6.3.4 Nature Republic Inc.
6.3.5 Kao Corporation
6.3.6 Procter & Gamble Co.
6.3.7 AEKYUNG Industry Co. Ltd
6.3.8 Shiseido Company Limited

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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Summary

South Korea Hair Care market is projected to witness a CAGR of 3.33% during the forecast period (2020 - 2025).

Key Highlights
Salon professional hair care in South Korea is becoming more consumer-friendly, by expanding its retail coverage and frequently introducing new products. Consumers believe salon professional hair care can satisfy more detailed concerns regarding the condition of their hair.
Efforts to seek better options for maintaining healthy hair has led to more purchases among Koreans of either salon hair care or standard shampoos with extra functions. Korean consumers' desire to maintain healthy and smooth hair is also leading conditioners and treatments to see positive growth.


Key Market Trends

Consumers Seeking Natural and Organic Products for their Hair Care

Haircare products that go beyond their basic beautifying function to add “improvised care,“ such as products that go past moisturizing and therefore provide natural humectant properties, are growing in popularity. Therefore, manufacturers are capitalizing on this trend and offering products with special formulations and exclusive ingredients in their shampoos and conditioner. It’s a combination of Mayo, Shea Butter, Macadamia Seed Oil with a smell of sweet blend of vanilla and macadamia nuts, which helps in defeating the fizziness of the hair by supplying ultimate hydration.

Increasing Demand for Quick to Use, Convenient, and Simplified Haircare Products

Rising sophisticated demand for hair care products is inspiring busy South Korean consumers to look for simpler, time-saving beauty regimens. This has led to an increased demand for multi-functional products. Therefore, multi-functional products can be used to treat a number of adverse issues in haircare with less attention, time, and regular demands. This “more than one benefit” approach has motivated manufacturers to expand and innovate in the segment and introduce a plethora of hair care products with multiple benefits. For instance, Moltobene Clay Esthe EX Scalp Essence is a lightweight essence or leave in the fluid which helps dry as well as oily hair by providing hydration as well as cleaning the scalp oil respectively, allowing easy-to-use and mess-free haircare even on-the-go.

Competitive Landscape

LG Household & Health Care Ltd and AmorePacific Corpl are one of the leading hair care companies in South Kores. Even though these two manufacturers have a large presence in the category, they maintain aggressive promotions and occasional advertisements in order to compete with each other. The two other companies or road-shop brands, which is expanding its in the country, are Tony Moly and the Nature Republic, due to its strong product expansions and easy to use packaging.

Also, AmorePacific owns powerful haircare brands, such as Mise-en-scene and Ryo. Personal care giants still dominate hair care, but indie haircare brands are starting to stand out as consumers’ needs are becoming more specific and diverse.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Product Type
5.1.1 Shampoo
5.1.2 Conditioner
5.1.3 Serum
5.1.4 Hair Spary
5.1.5 Other Product Types
5.2 By Distribution Channel
5.2.1 Specialist Retail Stores
5.2.2 Supermarkets/Hypermarkets
5.2.3 Convenience Stores
5.2.4 Pharmacies/Drug Stores
5.2.5 Online Retail Channels
5.2.6 Other Distribution Channels

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Most Adopted Strategies
6.2 Market Position Analysis
6.3 Company Profiles
6.3.1 Amorepacific Corporation
6.3.2 LG Household & Health Care Ltd
6.3.3 Tony Moly
6.3.4 Nature Republic Inc.
6.3.5 Kao Corporation
6.3.6 Procter & Gamble Co.
6.3.7 AEKYUNG Industry Co. Ltd
6.3.8 Shiseido Company Limited

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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