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ワイヤ&ケーブル市場:製品タイプ(電子ワイヤ、電力ケーブル、制御&計装ケーブル、通信ケーブル、フレキシブル&特殊ケーブル)、材料タイプ、電圧、設置、最終用途産業、地域別 - 2029年までの世界予測

ワイヤ&ケーブル市場:製品タイプ(電子ワイヤ、電力ケーブル、制御&計装ケーブル、通信ケーブル、フレキシブル&特殊ケーブル)、材料タイプ、電圧、設置、最終用途産業、地域別 - 2029年までの世界予測


Wire & Cable Market by Product Type (Electronic Wire, Power Cable, Control & Instrumentation Cable, Communication Cable, Flexible & Specialty Cable), Material Type, Voltage, Installation, End-Use Industry, and Region - Global Forecast to 2029

世界の電線・ケーブル市場は、2024年から2029年にかけて年平均成長率(CAGR)5.8%で成長し、2024年の2,010億米ドルから2029年には2,662億米ドルに達すると予測されている。この成長は、送電プロセスでケーブルの... もっと見る

 

 

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2025年3月1日 US$4,950
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サマリー

世界の電線・ケーブル市場は、2024年から2029年にかけて年平均成長率(CAGR)5.8%で成長し、2024年の2,010億米ドルから2029年には2,662億米ドルに達すると予測されている。この成長は、送電プロセスでケーブルの使用を伴う太陽光や風力からのエネルギーの利用を通じて、エネルギー生成に再生可能電力が加わったことによる。また、電気自動車(EV)需要の増加により、このような効率駆動ソリューションのための高度な配線システムの必要性が拡大している。技術の進歩、スマートグリッド、IoT(モノのインターネット)の包含は、より高度で効果的なケーブルシステムを増加させるために市場を継続的に後押しする。

"世界のワイヤー&ケーブル市場において、金額ベースで最も急成長するのは地下設置セグメントである"
地下設置は、従来の設置システムよりも地下設置への嗜好の高まりを反映して、予測期間中に最も高いCAGR(年間平均成長率)を記録すると予想されている。この成長は、都市部における信頼性、安全性、美観の向上への要望など、いくつかの要因によるものである。地下ケーブルは、厳しい気象条件や偶発的な損傷などの環境上の危険から高い保護を提供し、メンテナンスコストを削減し、システムの寿命を向上させる。
"エレクトロニック・ワイヤーは、金額で世界のワイヤー&ケーブル市場を支配すると予想されている。"
製品タイプ別では、電子ワイヤー、電力ケーブル、制御&計装ケーブル、通信ケーブル、フレキシブル&特殊ケーブルがある。これらの中で、電子ワイヤはこのセグメントを支配し、また予測期間中に最も急成長するセグメントとなる見込みである。電子ワイヤは、電子機器に欠かせない部品である。電化の進展と日常生活における電子機器の使用の増加が、電子ワイヤの需要を押し上げている。
"金属から作られるワイヤー&ケーブルは、金額ベースで世界のワイヤー&ケーブル市場を支配すると予想されている。"
ワイヤー&ケーブルは主に金属とポリマーで構成されている。金属には、優れた導電性を持つ銅やアルミニウムが含まれる。これらはワイヤー・ケーブルの重要な構成要素であるため、予測期間中、市場を支配すると予想される。銅は高い導電性が要求されるワイヤーやケーブルに使われ、アルミニウムは費用対効果が高く軽量なワイヤーやケーブルに使われる。現在までのところ、ワイヤー・ケーブルに使用できる金属の代替原料は開発されていない。したがって、ワイヤー・ケーブル市場の成長に伴い、金属製のワイヤー・ケーブルの増加が見込まれている。

"低電圧セグメントが市場を支配する見込み"
電線・ケーブル市場は、超高圧、高圧、中圧、低圧の4つのカテゴリーに分けられる。適応性の高さから、低電圧のワイヤー&ケーブルがワイヤー&ケーブル市場で最も大きな割合を占めている。家庭用、商業用、工業用において、これらの部品は信号や電力の伝達に役立っている。これは、照明システム、家電製品、ネットワーク回路時代に広く使用され、安価であるため、社会の公私両方の領域で普及しているからである。より高度な建物や構造物が建設され、建物に省エネ機能が追加されているため、高品質の低電圧ケーブルの供給とサポートが常に必要とされている。
"予測期間中、自動車最終用途産業が最も急成長するセグメントと推定される"
自動車産業は、自動車製造における技術革新と自動車の電動化への関心の高まりを背景に、ワイヤー・ケーブル市場で最も急成長している最終用途産業である。電気自動車やハイブリッド車などの新型車の開発に伴い、高電圧やADAS、インフォテインメント・システムをサポートする効率的な配線要件を満たすソリューションへの需要が大きく変化している。ハイエンドの電子機器、センサー、接続モジュールを内蔵した最近の自動車もこの需要を支えており、自動車用途に対応した高性能で耐久性のある業界固有のケーブルが必要とされている。さらに、自動車の安全性と乗客の快適性を追求する動きは、自動車の効率を高めるために軽量で屈曲設計を含むケーブルを採用するようメーカーに圧力をかけている。

「アジア太平洋地域は、世界のワイヤー&ケーブル市場において最大の地域レベル市場である。
アジア太平洋地域は、急速な都市化と大規模なインフラプロジェクト、堅調な経済成長により、ワイヤー&ケーブルの最大かつ最速の成長地域となっている。中国やインドのような国々は、送電網、電気通信、輸送などのインフラを開発・拡大しており、これらの製品を必要とするワイヤー・ケーブルを必要としている。新興の建設業界や、スマートグリッドや再生可能システムを含む電気システムや配電網におけるITアプリケーションの利用拡大も、この増加の要因である。

本調査は、世界各地の様々な業界専門家による一次調査によって検証されている。これらの一次情報源は以下の3つのカテゴリーに分類されている:
- 企業タイプ別 - ティア1 40%、ティア2 33%、ティア3 27
- 役職別 - Cレベル - 50%、ディレクターレベル - 30%、エグゼクティブ - 20
- 地域別 - 北米15%、欧州50%、アジア太平洋地域20%、中東・アフリカ(MEA)5%、中南米10
本レポートでは、以下の企業プロファイルを包括的に分析しています:
- プライスミアン(イタリア)
- ベルデン社(米国)
- フジクラ(日本(フジクラ(日本)
- 古河電気工業(日本)
- レオーニ社(ドイツ)
- ネクサン(フランス)
- エマソン・エレクトリック(米国)
- ヘレニック・ケーブルズ(ギリシャ)
- KEI Industries(インド)
- 住友電気工業(日本(住友電気工業(日本)
- NKT A/S(デンマーク)
- フィノレックス・ケーブルズ(インド)
- ヘルカベル(ドイツ)
- LSケーブル・アンド・システム(韓国)


調査対象

この調査レポートは、世界の電線・ケーブル市場を調査し、2029年までの市場規模を予測しています。市場細分化として、設置(架空、地下、海底)、電圧(特別高圧、高圧、中圧、低圧)、素材(金属、ポリマー)、製品タイプ(電子ワイヤ、電力ケーブル、制御&計装ケーブル、通信ケーブル、フレキシブル&特殊ケーブル)、最終用途産業(航空宇宙&防衛、建築&建設、石油&ガス、エネルギー&電力、IT&通信、自動車、医療機器、その他最終用途産業)、地域(欧州、北米、APAC、中南米、MEA)を掲載しています。ポーターのファイブフォース分析は、促進要因、阻害要因、機会、課題とともに、レポート内で議論されています。また、世界のワイヤー&ケーブル市場の主要企業が採用する企業プロファイルと競争戦略も掲載しています。
レポート購入の主なメリット

本レポートは、ワイヤー&ケーブル市場全体およびサブセグメントにおける収益数の最も近い近似値に関する情報を提供することで、本市場における市場リーダー/新規参入者を支援します。本レポートは、利害関係者が競争状況を理解し、自社のビジネスをより良く位置づけ、適切な市場参入戦略を計画するためのより多くの洞察を得るのに役立ちます。また、利害関係者が市場の鼓動を理解するのに役立ち、主要な市場促進要因、阻害要因、課題、機会に関する情報を提供します。
本レポートでは、以下のポイントに関する洞察を提供しています:

- 主な促進要因の分析(再生可能エネルギー分野からのケーブル需要の拡大が需要を牽引)、抑制要因(原材料価格の変動)、機会(EVインフラ用ケーブルの需要拡大)、課題(絶縁耐久性の強化における課題)

- 製品開発/イノベーション:輸送用複合材料市場における今後の技術、研究開発活動、新製品・新サービスの発表に関する詳細な洞察

- 市場開発:有利な市場に関する包括的な情報 - 当レポートでは、様々な地域のワイヤー&ケーブル市場を分析しています。

- 市場の多様化:輸送用複合材料市場における新製品&サービス、未開拓地域、最近の開発、投資に関する詳細情報

- 競合評価:Prysmian(イタリア)、Belden Inc.(米国)、Fujikura Ltd.(日本)、Furukawa Electric Co.(日本)、古河電気工業(日本)、Leoni Ag(ドイツ)、Nexans(フランス)、Emerson Electric Co.(日本)、NKT A/S(デンマーク)、Finolex Cables Ltd(インド)、Helukabel(ドイツ)、LS Cable and System(韓国)などがワイヤ・ケーブル市場に参入している。

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目次

1 はじめに 24
1.1 調査目的 24
1.2 市場の定義 24
1.3 調査範囲 25
1.3.1 調査対象範囲と除外項目 26
1.3.2 考慮した年数 27
1.4 考慮した通貨 27
1.5 制限事項 27
1.6 利害関係者
2 調査方法 29
2.1 調査データ 29
2.1.1 二次データ 31
2.1.1.1 二次資料からの主要データ 31
2.1.2 一次データ 32
2.1.2.1 一次資料からの主要データ 32
2.1.2.2 主要な一次調査参加者 32
2.1.2.3 専門家へのインタビューの内訳 33
2.1.2.4 主要な業界洞察 33
2.2 基本数値の算出 34
2.2.1 アプローチ1:供給側分析 34
2.2.2 アプローチ2:需要サイド分析 34
2.3 予想数の算出 35
2.3.1 供給側 35
2.3.2 需要側 35
2.4 市場規模の推定 35
2.4.1 ボトムアップ・アプローチ 36
2.4.2 トップダウンアプローチ 36
2.5 データの三角測量 37
2.6 要因分析 38
2.7 リサーチの前提 38
2.8 成長予測 39
2.9 リサーチの限界 39
2.10 リスク評価 39
3 エグゼクティブ・サマリー 40

4 プレミアム・インサイト
4.1 ワイヤー&ケーブル市場におけるプレーヤーにとっての魅力的な機会 45
4.2 ワイヤー&ケーブル市場:最終用途産業別、地域別 46
4.3 ワイヤー&ケーブル市場:製品タイプ別 47
4.4 ワイヤー&ケーブル市場:材料タイプ別 47
4.5 ワイヤー&ケーブル市場:電圧別 48
4.6 ワイヤー&ケーブル市場:設置別 48
4.7 ワイヤー&ケーブル市場:主要国別 49
5 市場の概要
5.1 はじめに
5.2 市場のダイナミクス
5.2.1 推進要因 51
5.2.1.1 再生可能エネルギー分野からのケーブル需要の増加 51
5.2.1.2 安全性とコンプライアンスへの関心の高まり 52
5.2.1.3 グリッド技術とインフラプロジェクトへの政府投資の急増 53
5.2.2 抑制要因
5.2.2.1 原料価格の変動 53
5.2.2.2 世界的な貿易戦争の激化 54
5.2.3 機会 54
5.2.3.1 EVインフラにおけるケーブル需要の拡大 54
5.2.3.2 洋上風力発電プロジェクトの拡大 55
5.2.3.3 送電網の近代化ニーズの高まり 56
5.2.4 課題 56
5.2.4.1 過酷な条件下での絶縁耐久性の向上 56
5.2.4.2 高度なケーブルの開発と敷設に必要な技術的専門知識 56
5.3 ポーターの5つの力分析 57
5.3.1 新規参入企業の脅威 58
5.3.2 代替品の脅威 58
5.3.3 供給者の交渉力 58
5.3.4 買い手の交渉力 58
5.3.5 競争上のライバルの激しさ 59
5.4 主要ステークホルダーと購買基準 59
5.4.1 購買プロセスにおける主要ステークホルダー 59
5.4.2 購買基準 60
5.5 マクロ経済の見通し 61
5.5.1 はじめに
5.5.2 GDPの動向と予測 61
5.5.3 世界の建設産業の動向 63
5.5.4 世界の自動車産業の動向 63
5.5.5 世界の家電産業の動向 65
5.6 サプライチェーン分析 65
5.6.1 原材料分析 66
5.6.2 製品タイプ分析 66
5.6.2.1 電子ワイヤー/同軸ケーブル 66
5.6.2.2 電力ケーブル 66
5.6.2.3 制御・計装ケーブル 66
5.6.2.4 通信ケーブル 66
5.6.2.5 フレキシブル&特殊ケーブル 66
5.6.3 電圧分析 67
5.6.4 設置分析 67
5.6.5 最終製品分析 67
5.7 バリューチェーン分析 68
5.8 エコシステム分析 69
5.9 価格分析 71
5.9.1 主要企業の平均販売価格動向(最終用途産業別) 72
5.9.2 平均販売価格動向(地域別) 72
5.10 貿易分析 73
5.10.1 HSコード761410の輸入シナリオ 73
5.10.2 HSコード761410の輸出シナリオ 75
5.11 技術分析 76
5.11.1 主要技術 76
5.11.1.1 伸線加工 76
5.11.1.2 焼きなまし 76
5.11.1.3 撚り加工 76
5.11.1.4 押出し 76
5.11.1.5 配線 77
5.11.2 補完技術 77
5.11.2.1 3Dプリンテッドワイヤー 77
5.11.2.2 スマートワイヤー&ケーブル 77
5.11.2.3 ナノテクノロジー 77
5.12 特許分析 77
5.12.1 導入 77
5.12.2 方法論 78
5.12.3 文書タイプ 78
5.12.4 洞察 79
5.12.5 法的地位 79
5.12.6 管轄地域分析 80
5.12.7 上位出願者 80
5.12.8 過去5年間の特許権者トップ10(米国) 82

5.13 規制の状況 82
5.13.1 規制機関、政府機関、その他の組織 82
5.14 主要会議・イベント(2024-2025年) 84
5.15 ケーススタディ分析 85
5.15.1 ケーススタディ1:陸上高圧ケーブルの設計と敷設を行うサウスワイヤー 85
5.15.2 ケーススタディ 2:ネクサンスとエクイノールのパートナーシップ 86
5.15.3 ケーススタディ3:住友電工がスュドカーベルの株式の過半数を取得 86
5.16 顧客ビジネスに影響を与える傾向/混乱 87
5.17 投資と資金調達のシナリオ 88
5.18 AI/GEN AIのインパクト 89
5.18.1 主要な使用事例と市場の可能性 89
5.18.2 ワイヤー&ケーブル市場におけるAIの導入事例 89
6 ワイヤー&ケーブル市場、製品タイプ別 90
6.1 はじめに 91
6.2 電子ワイヤー 91
6.3 電力ケーブル 91
6.4 制御・計装ケーブル 91
6.5 通信ケーブル 92
6.6 フレキシブル・特殊ケーブル 92
7 ワイヤー&ケーブル市場:素材タイプ別 94
7.1 はじめに
7.2 金属 96
7.2.1 優れた導電性と耐久性が市場を牽引 96
7.3 ポリマー 97
7.3.1 長期間の保護を提供し、様々な環境状況に適応する能力が市場を牽引 97
8 ワイヤー・ケーブル市場(設置工事別) 98
8.1 導入 99
8.2 オーバーヘッド 100
8.2.1 インフラ整備への政府投資が市場を牽引 100
8.3 地下 101
8.3.1 急速な都市化が市場成長を促進する 101
8.4 海底 101
8.4.1 世界的な接続性の向上が市場を促進する 101

9 ワイヤー・ケーブル市場、電圧別 103
9.1 導入 104
9.2 低電圧 105
9.2.1 スマートホーム技術の台頭が市場を牽引 105
9.3 中電圧 105
9.3.1 送電網技術の進歩が市場を牽引 105
9.4 高電圧 106
9.4.1 堅牢で信頼性の高い送電システムへの需要の高まりが市場を牽引 106
9.5 超高圧 107
9.5.1 海底プロジェクトの増加が需要を牽引 107
10 ワイヤー&ケーブル市場:最終用途産業別 109
10.1 導入 110
10.2 航空宇宙・防衛 111
10.2.1 防衛分野における政府支出の急増が市場を牽引 111
10.3 建築・建設 112
10.3.1 発展途上国でのインフラ整備投資の増加が市場を牽引 112
10.4 石油・ガス 113
10.4.1 石油・ガス産業への投資増加が市場を牽引 113
10.5 エネルギー・電力 114
10.5.1 再生可能エネルギー・プロジェクトの増加が市場を押し上げる 114
10.6 IT・通信 115
10.6.1 データセンターの進歩が市場を牽引 115
10.7 自動車 116
10.7.1 EV車の需要増加が市場を牽引 116
10.8 医療機器 117
10.8.1 遠隔医療技術やウェアラブル医療技術の成長が市場を牽引 117
10.9 その他の最終用途産業 118
11 ワイヤー・ケーブル市場:地域別 119
11.1 はじめに 120
11.2 北米 121
11.2.1 米国 125
11.2.1.1 航空宇宙・防衛産業の活況がワイヤー&ケーブル需要を牽引 125
11.2.2 カナダ 125
11.2.2.1 IT・通信業界の進歩が市場を牽引 125

11.3 欧州 126
11.3.1 ドイツ 130
11.3.1.1 交通機関の急速な電化が電線・ケーブル需要を押し上げる 130
11.3.2 フランス 130
11.3.2.1 送電網設置需要の増加が市場を牽引 130
11.3.3 イギリス 131
11.3.3.1 洋上風力発電への注目の高まりが市場を押し上げる 131
11.3.4 イタリア 132
11.3.4.1 イタリアのデータセンター急増が市場を牽引 132
11.3.5 スペイン 133
11.3.5.1 IT・通信業界の進歩が市場を牽引 133
11.3.6 ロシア 134
11.3.6.1 防衛投資の増加がワイヤー・ケーブル製品の需要を押し上げる 134
11.3.7 その他の欧州 135
11.4 アジア太平洋地域 137
11.4.1 中国 140
11.4.1.1 中国におけるEV需要の増加が市場を牽引 140
11.4.2 日本 140
11.4.2.1 クリーンエネルギーへのニーズの高まりが市場を牽引 140
11.4.3 インド 141
11.4.3.1 自動車産業の成長が市場を牽引 141
11.4.4 韓国 142
11.4.4.1 EV需要を促進する政府のインセンティブが市場を牽引 142
11.4.5 オーストラリア 143
11.4.5.1 再生可能エネルギー需要の増加が市場を牽引 143
11.4.6 その他のアジア太平洋地域 144
11.5 ラテンアメリカ 145
11.5.1 ブラジル 147
11.5.1.1 インフラプロジェクト投資の増加が需要を牽引 147
11.5.2 メキシコ 148
11.5.2.1 エネルギー・電力セクターへの関心の高まりが市場を牽引 148
11.5.3 その他のラテンアメリカ 149
11.6 中東・アフリカ 150
11.6.1 GCC諸国 152
11.6.1.1 UAE 152
11.6.1.1.1 インフラプロジェクトへの政府投資が市場を牽引 152
11.6.1.2 サウジアラビア 153
11.6.1.2.1 油田産業への注目の高まりが市場を牽引 153
11.6.1.3 その他のGCC諸国 154

11.6.2 南アフリカ 155
11.6.2.1 エネルギー・電力セクターにおける政府の取り組みが需要を押し上げる 155
11.6.3 その他の中東・アフリカ 156
12 競争環境 157
12.1 はじめに 157
12.2 主要プレーヤーの戦略 157
12.3 収益分析、2019年~2023年 159
12.4 市場シェア分析 160
12.5 ブランド/製品の比較 162
12.5.1 電線・ケーブル製品別ブランド/製品比較 162
12.5.2 アルファワイヤー 163
12.5.3 ドラカ 163
12.5.4 amer cable 163
12.5.5 グリーソン・リール・コーポレーション 163
12.6 企業評価マトリックス:主要企業(2023年) 164
12.6.1 スター企業 164
12.6.2 新興リーダー 164
12.6.3 浸透型プレーヤー 164
12.6.4 参加企業 164
12.6.5 企業フットプリント 166
12.6.5.1 企業フットプリント 166
12.6.5.2 製品タイプのフットプリント 167
12.6.5.3 設置フットプリント 167
12.6.5.4 電圧フットプリント 168
12.6.5.5 最終用途産業フットプリント 169
12.6.5.6 地域別フットプリント 170
12.7 企業評価マトリックス:新興企業/SM(2023年) 170
12.7.1 進歩的企業 170
12.7.2 反応企業 170
12.7.3 ダイナミックな企業 171
12.7.4 スタートアップ・ブロック 171
12.7.5 主要新興企業/SMの競合ベンチマーキング(2023年) 172
12.7.5.1 主要新興企業/中小企業の詳細リスト 172
12.7.5.2 主要新興企業/SMESの競合ベンチマーキング 173
12.8 企業の評価と財務指標 174
12.9 競争シナリオと動向 175
12.9.1 製品発表 175
12.9.2 取引 178
12.9.3 事業拡大 181
12.9.4 その他の開発 182
13 会社プロファイル 184
13.1 主要企業 184
13.1.1 ベルデン184
13.1.1.1 事業概要 184
13.1.1.2 提供製品 185
13.1.1.3 最近の動向 187
13.1.1.3.1 製品の発売 187
13.1.1.4 MnMの見解 188
13.1.1.4.1 勝利への権利 188
13.1.1.4.2 戦略的選択 188
13.1.1.4.3 弱点と競争上の脅威 188
13.1.2 フジクラ(株189
13.1.2.1 事業概要 189
13.1.2.2 提供製品 190
13.1.2.3 最近の動向 191
13.1.2.3.1 製品上市 191
13.1.2.3.2 取引 191
13.1.2.3.3 事業拡大 192
13.1.2.4 MnMの見解 192
13.1.2.4.1 勝利への権利 192
13.1.2.4.2 戦略的選択 192
13.1.2.4.3 弱点と競争上の脅威 193
13.1.3 古河電気工業(株194
13.1.3.1 事業概要 194
13.1.3.2 提供製品 195
13.1.3.3 最近の動向 196
13.1.3.3.1 取引 196
13.1.3.3.2 その他の動向 197
13.1.3.4 MnMの見解 197
13.1.3.4.1 勝利への権利 197
13.1.3.4.2 戦略的選択 197
13.1.3.4.3 弱点と競争上の脅威 197
13.1.4 レオニAG 198
13.1.4.1 事業概要 198
13.1.4.2 提供製品 199
13.1.4.3 最近の動向 200
13.1.4.3.1 製品上市 200
13.1.4.3.2 事業拡大 200
13.1.4.3.3 その他の展開 201

13.1.4.4 MnMの見解 201
13.1.4.4.1 勝利への権利 201
13.1.4.4.2 戦略的選択 201
13.1.4.4.3 弱点と競争上の脅威 201
13.1.5 エマソン・エレクトリック202
13.1.5.1 事業概要 202
13.1.5.2 提供製品 203
13.1.5.3 MnMの見解 204
13.1.5.3.1 勝利への権利 204
13.1.5.3.2 戦略的選択 204
13.1.5.3.3 弱点と競争上の脅威 204
13.1.6 プライスミアン 205
13.1.6.1 事業概要 205
13.1.6.2 提供製品 206
13.1.6.3 最近の動向 207
13.1.6.3.1 取引 207
13.1.6.3.2 事業拡張 209
13.1.6.4 MnMの見解 209
13.1.6.4.1 勝利への権利 209
13.1.6.4.2 戦略的選択 209
13.1.6.4.3 弱点と競争上の脅威 209
13.1.7 ヘレニック・ケーブルズ 210
13.1.7.1 事業概要 210
13.1.7.2 提供製品 211
13.1.7.3 最近の動向 212
13.1.7.3.1 製品の発売 212
13.1.7.3.2 取引 212
13.1.7.3.3 その他の動き 213
13.1.7.4 MnMの見解 214
13.1.7.4.1 勝利への権利 214
13.1.7.4.2 戦略的選択 214
13.1.7.4.3 弱点と競争上の脅威 214
13.1.8 ケイ産業 215
13.1.8.1 事業概要 215
13.1.8.2 提供製品 216
13.1.8.3 最近の動向 218
13.1.8.3.1 取引 218
13.1.8.4 MnMの見解 218
13.1.8.4.1 勝利への権利 218
13.1.8.4.2 戦略的選択 218
13.1.8.4.3 弱点と競争上の脅威 218

13.1.9 アンフェノール 219
13.1.9.1 事業概要 219
13.1.9.2 提供製品 220
13.1.9.3 最近の動向 220
13.1.9.3.1 製品上市 220
13.1.9.3.2 事業拡張 221
13.1.9.3.3 取引 221
13.1.9.4 MnMビュー 222
13.1.9.4.1 勝利への権利 222
13.1.9.4.2 戦略的選択 222
13.1.9.4.3 弱点と競争上の脅威 222
13.1.10 フィノレックス・ケーブルズ223
13.1.10.1 事業概要 223
13.1.10.2 提供製品 224
13.1.10.3 最近の動向 225
13.1.10.3.1 取引 225
13.1.10.4 MnMの見解 225
13.1.10.4.1 勝利への権利 225
13.1.10.4.2 戦略的選択 225
13.1.10.4.3 弱点と競争上の脅威 225
13.1.11 NKT A/S 226
13.1.11.1 事業概要 226
13.1.11.2 提供製品 227
13.1.11.3 最近の動向 228
13.1.11.3.1 取引 228
13.1.11.3.2 その他の動向 228
13.1.11.4 MnMの見解 229
13.1.11.4.1 勝利への権利 229
13.1.11.4.2 戦略的選択 229
13.1.11.4.3 弱点と競争上の脅威 229
13.1.12 住友電気工業(株230
13.1.12.1 事業概要 230
13.1.12.2 提供製品 231
13.1.12.3 最近の動向 232
13.1.12.3.1 取引 232
13.1.12.3.2 事業拡大 233
13.1.12.3.3 その他の展開 233
13.1.12.4 MnMの見解 233
13.1.12.4.1 勝利への権利 233
13.1.12.4.2 戦略的選択 234
13.1.12.4.3 弱点と競争上の脅威 234

13.1.13 ヘルカベル 235
13.1.13.1 事業概要 235
13.1.13.2 提供製品 235
13.1.13.3 MnMの見解 236
13.1.13.3.1 勝利への権利 236
13.1.13.3.2 戦略的選択 236
13.1.13.3.3 弱点と競争上の脅威 236
13.1.14 LSケーブル&システム 237
13.1.14.1 事業概要 237
13.1.14.2 提供製品 238
13.1.14.3 最近の動向 239
13.1.14.3.1 製品の発売 239
13.1.14.3.2 取引 239
13.1.14.3.3 事業拡大 240
13.1.14.3.4 その他の動き 240
13.1.14.4 MnMの見解 240
13.1.14.4.1 勝利への権利 240
13.1.14.4.2 戦略的選択 240
13.1.14.4.3 弱点と競争上の脅威 241
13.1.15 ネクサンス 242
13.1.15.1 事業概要 242
13.1.15.2 提供製品 243
13.1.15.3 最近の動向 244
13.1.15.3.1 製品上市 244
13.1.15.3.2 取引 244
13.1.15.3.3 その他の動向 245
13.1.15.4 MnMの見解 245
13.1.15.4.1 勝利への権利 245
13.1.15.4.2 戦略的選択 245
13.1.15.4.3 弱点と競争上の脅威 245
13.2 その他のプレーヤー 246
13.2.1 SAREL 246
13.2.2 レミー・ワイヤー&ケーブル 246
13.2.3 ハブベル 247
13.2.4 トラトスグループ 247
13.2.5 ドンカスター・ケーブルズ 248
13.2.6 TTケーブル 249
13.2.7 ブルッグ・ケーブルズ 249
13.2.8 シュトゥーダーケーブルズ 250
13.2.9 河南中平線電纜有限公司250
13.2.10 コードケーブル 251
14 付録 252
14.1 ディスカッションガイド 252
14.2 Knowledgestore:Marketsandmarketsの購読ポータル 255
14.3 カスタマイズオプション 257
14.4 関連レポート 257
14.5 著者の詳細 258

 

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Summary

The global Wire & Cable market is expected to grow at a Compound Annual Growth Rate (CAGR) of 5.8% from 2024 to 2029, with a projected value of USD 266.2 billion by 2029, up from USD 201.0 billion in 2024. This growth is observed due to the addition of renewable power in to the energy generation through harnessing of energy from solar and wind that entails the use of cables in the transmission process. Also, an increase in electric vehicle (EV) demand is extending the need for sophisticated wiring systems for such efficiency driving solutions. The advances in technology, smart grid, and inclusion of IoT (Internet of Things) provides a continuous boost to the market to increase the more advanced and effective cable systems.

“The underground installation segment to be the fastest growing segment in terms of value in the global wire & cable market.”
Underground installation is expected to register the highest CAGR (Compound Annual Growth Rate) during the forecasted period, reflecting the increase in preference for underground installation over traditional installation systems. This growth is observed due to several factors, including the desire for enhanced reliability, safety, and aesthetic appeal in urban areas. Underground cables offer high protection from environmental hazards, such as severe weather conditions and accidental damage which reduce maintenance costs and improve system longevity.
“The electronic wires are expected to dominate the global wire & cable market in terms of value.”
The product type segment includes electronic wires, power cables, control & instrumentation cables, communication cables, and flexible & specialty cables. Among these, the electronic wire is expected to dominate this segment and also be the fastest-growing segment in the forecasted period. Electronic wires are an irrepressible component of electronic equipment. The growing electrification and increasing use of electronic devices in daily life are boosting the demand for electronic wires.
“The wire & cables made from metals are expected to dominate the global wire & cable market in terms of value.”
The wire and cables are primarily made up of metals and polymers. Metals include copper and aluminium which have excellent electrical conductivity. These are essential components of a wire and cable and thus are expected to dominate the market in the forecasted period. Copper is used in wires and cables where the requirement is for high electricity conductivity and aluminum is used in cost-effective and lightweight wire and cables. Up to date, there is no substitute raw material developed for metals that can be used in wire and cable. Thus, as we see growth in the wire & cable market there is an expected increase in wire & cable made from metals.

“Low voltage segment is expected to dominate the market.”
The wire and cable market is divided into four categories: extra-high, high, medium, and low voltage. Due to their adaptability, low voltage wires and cables make up the highest portion of the wire and cable market. In-home, commercial, and industrial settings, these components are helpful for conveying signals and electric power. This is because they are widely used in lighting systems, appliances, and network circuit age and are inexpensive, making them popular in both public and private domains in society. There is always a need for high-quality low voltage cables to be supplied and supported since more sophisticated buildings and structures are being built, and energy-saving features are being added to buildings.
“Automotive end-use industry is estimated to be the fastest-growing segment during forecast period.”
The automotive industry is the fastest growing end-use industry in the wire and cable market, backed by technological innovations in vehicle manufacturing and growing concern for automotive electrification. With the development of new models of cars like electric and hybrid ones, there is a massive shift in demand for solutions to meet these efficient wiring requirements to support the high voltage and ADAS as well as infotainment systems. The nowadays’ vehicles with high-end built-in electronics, sensors, and connectivity modules also support this demand, as well as requiring industry-specific cables of high performance and durability meeting automotive applications. Further, the drive for safety in vehicles and comfort to passengers is putting pressure on manufactures to adopt cables that include light and flex designs to enhance the efficiency of the vehicles.

“Asia Pacific is the largest regional level market in the global wire & cable market.”
Asia Pacific is to be the largest and fastest growing region for wire & cable attributed to rapid urbanization coupled with extensive infrastructure projects, and robust economic growth. Countries like China and India are developing and expanding the infrastructure for electrical grids, telecommunication and transportation need wire and cables which required these products. An emerging construction industry and growth in the use of IT applications in electrical systems and distribution networks, including smart grids and renewable systems, are other factors to this increase..

This study has been validated through primaries conducted with various industry experts, globally. These primary sources have been divided into the following three categories:
• By Company Type - Tier 1- 40%, Tier 2- 33%, and Tier 3- 27%
• By Designation - C Level- 50%, Director Level- 30%, and Executives- 20%
• By Region - North America- 15%, Europe- 50%, Asia Pacific- 20%, Middle East & Africa (MEA)-5%, Latin America-10%
The report provides a comprehensive analysis of company profiles listed below:
• Prysmian (Italy)
• Belden Inc. (US)
• Fujikura Ltd. (Japan)
• Furukawa Electric Co., Ltd (Japan)
• Leoni Ag (Germany)
• Nexans (France)
• Emerson Electric Co. (US)
• Hellenic Cables (Greece)
• KEI Industries (India)
• Sumitomo Electric Industries, Ltd. (Japan)
• NKT A/S (Denmark)
• Finolex Cables Ltd (India)
• Helukabel (Germany)
• LS Cable and System (South Korea)


Research Coverage

This report covers the global wire & cable market and forecasts the market size until 2029. The report includes the market segmentation – installation (overhead, underground, and submarine), voltage (extra-high voltage, high voltage, medium voltage, and low voltage), material (Metal, Polymer), product type (Electronic wires, power cables, control & instrumentation cables, communication cables, flexible & specialty cables), End-use industry(Aerospace & defense, building & construction, oil & gas, energy & power, it & telecom, automotive, medical equipment and other end-use industries), and Region (Europe, North America, APAC, Latin America, and MEA). Porter’s Five Forces analysis, along with the drivers, restraints, opportunities, and challenges, are discussed in the report. It also provides company profiles and competitive strategies adopted by the major players in the global wire & cable market.
Key benefits of buying the report:

The report will help the market leaders/new entrants in this market with information on the closest approximations of the revenue numbers for the overall wire & cable market and the subsegments. This report will help stakeholders understand the competitive landscape and gain more insights to position their businesses better and plan suitable go-to-market strategies. The report also helps stakeholders understand the pulse of the market and provides them with information on key market drivers, restraints, challenges, and opportunities.
The report provides insights on the following pointers:

• Analysis of key drivers (Growing demand for cables from renewable energy sector to drive the demand), Restraints (Fluctuating raw material prices), Opportunities (Growing demand for cables for in EV infrastructure), Challenges (Challenges in enhancing insulation durability)

• Product Development/Innovation: Detailed insights on upcoming technologies, research & development activities, and new product & service launches in the transportation composite market

• Market Development: Comprehensive information about lucrative markets – the report analyses the wire & cable market across various regions.

• Market Diversification: Exhaustive information about new products & services, untapped geographies, recent developments, and investments in the transportation composite market

• Competitive Assessment: In-depth assessment of market shares, growth strategies and service offerings of leading players like Prysmian (Italy), Belden Inc. (US), Fujikura Ltd. (Japan), Furukawa Electric Co., Ltd (Japan), Leoni Ag (Germany), Nexans (France), Emerson Electric Co. (US), Hellenic Cables (Greece), KEI Industries (India), Sumitomo Electric Industries, Ltd. (Japan), NKT A/S (Denmark), Finolex Cables Ltd (India), Helukabel (Germany), and LS Cable and System (South Korea) among others in the Wire & Cable market.



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Table of Contents

1 INTRODUCTION 24
1.1 STUDY OBJECTIVES 24
1.2 MARKET DEFINITION 24
1.3 STUDY SCOPE 25
1.3.1 INCLUSIONS & EXCLUSIONS 26
1.3.2 YEARS CONSIDERED 27
1.4 CURRENCY CONSIDERED 27
1.5 LIMITATIONS 27
1.6 STAKEHOLDERS 28
2 RESEARCH METHODOLOGY 29
2.1 RESEARCH DATA 29
2.1.1 SECONDARY DATA 31
2.1.1.1 Key data from secondary sources 31
2.1.2 PRIMARY DATA 32
2.1.2.1 Key data from primary sources 32
2.1.2.2 Key primary participants 32
2.1.2.3 Breakdown of interviews with experts 33
2.1.2.4 Key industry insights 33
2.2 BASE NUMBER CALCULATION 34
2.2.1 APPROACH 1: SUPPLY-SIDE ANALYSIS 34
2.2.2 APPROACH 2: DEMAND-SIDE ANALYSIS 34
2.3 FORECAST NUMBER CALCULATION 35
2.3.1 SUPPLY SIDE 35
2.3.2 DEMAND SIDE 35
2.4 MARKET SIZE ESTIMATION 35
2.4.1 BOTTOM-UP APPROACH 36
2.4.2 TOP-DOWN APPROACH 36
2.5 DATA TRIANGULATION 37
2.6 FACTOR ANALYSIS 38
2.7 RESEARCH ASSUMPTIONS 38
2.8 GROWTH FORECAST 39
2.9 RESEARCH LIMITATIONS 39
2.10 RISK ASSESSMENT 39
3 EXECUTIVE SUMMARY 40

4 PREMIUM INSIGHTS 45
4.1 ATTRACTIVE OPPORTUNITIES FOR PLAYERS IN WIRE & CABLE MARKET 45
4.2 WIRE & CABLE MARKET, BY END-USE INDUSTRY AND REGION 46
4.3 WIRE & CABLE MARKET, BY PRODUCT TYPE 47
4.4 WIRE & CABLE MARKET, BY MATERIAL TYPE 47
4.5 WIRE & CABLE MARKET, BY VOLTAGE 48
4.6 WIRE & CABLE MARKET, BY INSTALLATION 48
4.7 WIRE & CABLE MARKET, BY KEY COUNTRY 49
5 MARKET OVERVIEW 50
5.1 INTRODUCTION 50
5.2 MARKET DYNAMICS 50
5.2.1 DRIVERS 51
5.2.1.1 Rising demand for cables from renewable energy sector 51
5.2.1.2 Increased focus on safety and compliance 52
5.2.1.3 Surging government investments in grid technology and infrastructure projects 53
5.2.2 RESTRAINTS 53
5.2.2.1 Fluctuating raw material prices 53
5.2.2.2 Global trade war escalation 54
5.2.3 OPPORTUNITIES 54
5.2.3.1 Growing demand for cables in EV infrastructure 54
5.2.3.2 Expansion of offshore wind energy projects 55
5.2.3.3 Rising need to modernize electrical grids 56
5.2.4 CHALLENGES 56
5.2.4.1 Enhancing insulation durability under harsh conditions 56
5.2.4.2 Requirement for technical expertise to develop and install advanced cables 56
5.3 PORTER’S FIVE FORCES ANALYSIS 57
5.3.1 THREAT OF NEW ENTRANTS 58
5.3.2 THREAT OF SUBSTITUTES 58
5.3.3 BARGAINING POWER OF SUPPLIERS 58
5.3.4 BARGAINING POWER OF BUYERS 58
5.3.5 INTENSITY OF COMPETITIVE RIVALRY 59
5.4 KEY STAKEHOLDERS AND BUYING CRITERIA 59
5.4.1 KEY STAKEHOLDERS IN BUYING PROCESS 59
5.4.2 BUYING CRITERIA 60
5.5 MACROECONOMIC OUTLOOK 61
5.5.1 INTRODUCTION 61
5.5.2 GDP TRENDS AND FORECAST 61
5.5.3 TRENDS IN GLOBAL CONSTRUCTION INDUSTRY 63
5.5.4 TRENDS IN GLOBAL AUTOMOTIVE INDUSTRY 63
5.5.5 TRENDS IN GLOBAL APPLIANCES INDUSTRY 65
5.6 SUPPLY CHAIN ANALYSIS 65
5.6.1 RAW MATERIAL ANALYSIS 66
5.6.2 PRODUCT TYPE ANALYSIS 66
5.6.2.1 Electronic wires/coaxial cables 66
5.6.2.2 Power cables 66
5.6.2.3 Control & instrumentation cables 66
5.6.2.4 Communication cables 66
5.6.2.5 Flexible & specialty cables 66
5.6.3 VOLTAGE ANALYSIS 67
5.6.4 INSTALLATION ANALYSIS 67
5.6.5 FINAL PRODUCT ANALYSIS 67
5.7 VALUE CHAIN ANALYSIS 68
5.8 ECOSYSTEM ANALYSIS 69
5.9 PRICING ANALYSIS 71
5.9.1 AVERAGE SELLING PRICE TREND OF KEY PLAYERS, BY END-USE INDUSTRY 72
5.9.2 AVERAGE SELLING PRICE TREND, BY REGION 72
5.10 TRADE ANALYSIS 73
5.10.1 IMPORT SCENARIO FOR HS CODE 761410 73
5.10.2 EXPORT SCENARIO FOR HS CODE 761410 75
5.11 TECHNOLOGY ANALYSIS 76
5.11.1 KEY TECHNOLOGIES 76
5.11.1.1 Wire drawing 76
5.11.1.2 Annealing 76
5.11.1.3 Twisting and stranding 76
5.11.1.4 Extrusion 76
5.11.1.5 Cabling 77
5.11.2 COMPLEMENTARY TECHNOLOGIES 77
5.11.2.1 3D printed wires 77
5.11.2.2 Smart wires & cables 77
5.11.2.3 Nanotechnology 77
5.12 PATENT ANALYSIS 77
5.12.1 INTRODUCTION 77
5.12.2 METHODOLOGY 78
5.12.3 DOCUMENT TYPES 78
5.12.4 INSIGHTS 79
5.12.5 LEGAL STATUS 79
5.12.6 JURISDICTION ANALYSIS 80
5.12.7 TOP APPLICANTS 80
5.12.8 TOP 10 PATENT OWNERS (US) IN LAST 5 YEARS 82

5.13 REGULATORY LANDSCAPE 82
5.13.1 REGULATORY BODIES, GOVERNMENT AGENCIES, AND OTHER ORGANIZATIONS 82
5.14 KEY CONFERENCES & EVENTS, 2024–2025 84
5.15 CASE STUDY ANALYSIS 85
5.15.1 CASE STUDY 1: SOUTHWIRE TO DESIGN AND INSTALL ONSHORE HIGH-VOLTAGE CABLES 85
5.15.2 CASE STUDY 2: NEXANS AND EQUINOR PARTNERSHIP 86
5.15.3 CASE STUDY 3: SUMITOMO ELECTRIC ACQUIRES MAJORITY STAKE IN SÜDKABEL 86
5.16 TRENDS/DISRUPTIONS IMPACTING CUSTOMER BUSINESS 87
5.17 INVESTMENT AND FUNDING SCENARIO 88
5.18 IMPACT OF AI/GEN AI 89
5.18.1 TOP USE CASES AND MARKET POTENTIAL 89
5.18.2 CASE STUDIES OF AI IMPLEMENTATION IN WIRE & CABLE MARKET 89
6 WIRE & CABLE MARKET, BY PRODUCT TYPE 90
6.1 INTRODUCTION 91
6.2 ELECTRONIC WIRES 91
6.3 POWER CABLES 91
6.4 CONTROL & INSTRUMENTATION CABLES 91
6.5 COMMUNICATION CABLES 92
6.6 FLEXIBLE & SPECIALTY CABLES 92
7 WIRE & CABLE MARKET, BY MATERIAL TYPE 94
7.1 INTRODUCTION 95
7.2 METAL 96
7.2.1 SUPERIOR ELECTRICAL CONDUCTIVITY AND DURABILITY TO DRIVE MARKET 96
7.3 POLYMER 97
7.3.1 CAPACITY TO PROVIDE LONG-LASTING PROTECTION AND ADAPT TO VARIOUS ENVIRONMENTAL SITUATIONS TO DRIVE MARKET 97
8 WIRE & CABLE MARKET, BY INSTALLATION 98
8.1 INTRODUCTION 99
8.2 OVERHEAD 100
8.2.1 GOVERNMENT INVESTMENTS IN INFRASTRUCTURE DEVELOPMENT TO DRIVE MARKET 100
8.3 UNDERGROUND 101
8.3.1 RAPID URBANIZATION TO BOOST MARKET GROWTH 101
8.4 SUBMARINE 101
8.4.1 INCREASING GLOBAL CONNECTIVITY TO PROPEL MARKET 101

9 WIRE & CABLE MARKET, BY VOLTAGE 103
9.1 INTRODUCTION 104
9.2 LOW VOLTAGE 105
9.2.1 RISE OF SMART HOME TECHNOLOGIES TO DRIVE MARKET 105
9.3 MEDIUM VOLTAGE 105
9.3.1 ADVANCEMENTS IN ELECTRICAL GRID TECHNOLOGY TO PROPEL MARKET 105
9.4 HIGH VOLTAGE 106
9.4.1 RISING DEMAND FOR ROBUST AND RELIABLE POWER TRANSMISSION SYSTEMS TO PROPEL MARKET 106
9.5 EXTRA-HIGH VOLTAGE 107
9.5.1 RISING NUMBER OF SUBMARINE PROJECTS TO DRIVE DEMAND 107
10 WIRE & CABLE MARKET, BY END-USE INDUSTRY 109
10.1 INTRODUCTION 110
10.2 AEROSPACE & DEFENSE 111
10.2.1 SURGE IN GOVERNMENT SPENDING IN DEFENSE SECTOR TO DRIVE MARKET 111
10.3 BUILDING & CONSTRUCTION 112
10.3.1 GROWING INVESTMENTS IN INFRASTRUCTURE DEVELOPMENT IN DEVELOPING COUNTRIES TO PROPEL MARKET 112
10.4 OIL & GAS 113
10.4.1 RISING INVESTMENTS IN OIL & GAS INDUSTRY TO DRIVE MARKET 113
10.5 ENERGY & POWER 114
10.5.1 GROWING RENEWABLE ENERGY PROJECTS TO BOOST MARKET 114
10.6 IT & TELECOM 115
10.6.1 ADVANCEMENTS IN DATA CENTERS TO DRIVE MARKET 115
10.7 AUTOMOTIVE 116
10.7.1 RISING DEMAND FOR EV VEHICLES TO DRIVE MARKET 116
10.8 MEDICAL EQUIPMENT 117
10.8.1 GROWTH IN REMOTE AND WEARABLE HEALTH TECHNOLOGIES TO DRIVE MARKET 117
10.9 OTHER END-USE INDUSTRIES 118
11 WIRE & CABLE MARKET, BY REGION 119
11.1 INTRODUCTION 120
11.2 NORTH AMERICA 121
11.2.1 US 125
11.2.1.1 Booming aerospace & defense industry to drive demand for wires & cables 125
11.2.2 CANADA 125
11.2.2.1 Advancements in IT & telecom industry to drive market 125

11.3 EUROPE 126
11.3.1 GERMANY 130
11.3.1.1 Rapid electrification of transportation to boost demand for wires & cables 130
11.3.2 FRANCE 130
11.3.2.1 Rising demand for grid installation to drive market 130
11.3.3 UK 131
11.3.3.1 Rising focus on offshore wind generation to boost market 131
11.3.4 ITALY 132
11.3.4.1 Surge in Italian data centers to drive market 132
11.3.5 SPAIN 133
11.3.5.1 Advancements in IT & Telecom industry to drive market 133
11.3.6 RUSSIA 134
11.3.6.1 Rising investments in defense to boost demand for wire & cable products 134
11.3.7 REST OF EUROPE 135
11.4 ASIA PACIFIC 137
11.4.1 CHINA 140
11.4.1.1 Rising demand for EVs in China to drive market 140
11.4.2 JAPAN 140
11.4.2.1 Pressing need for clean energy to drive market 140
11.4.3 INDIA 141
11.4.3.1 Growth of automotive industry to drive market 141
11.4.4 SOUTH KOREA 142
11.4.4.1 Government incentives to promote EV demand to drive market 142
11.4.5 AUSTRALIA 143
11.4.5.1 Growing renewable energy demand to drive market 143
11.4.6 REST OF ASIA PACIFIC 144
11.5 LATIN AMERICA 145
11.5.1 BRAZIL 147
11.5.1.1 Increasing investments in infrastructure projects to drive demand 147
11.5.2 MEXICO 148
11.5.2.1 Growing focus on energy and power sector to drive market 148
11.5.3 REST OF LATIN AMERICA 149
11.6 MIDDLE EAST & AFRICA 150
11.6.1 GCC COUNTRIES 152
11.6.1.1 UAE 152
11.6.1.1.1 Government investments in infrastructure projects to drive market 152
11.6.1.2 Saudi Arabia 153
11.6.1.2.1 Rising focus on oil field industry to drive market 153
11.6.1.3 Rest of GCC countries 154

11.6.2 SOUTH AFRICA 155
11.6.2.1 Government initiatives in the energy & power sector to boost demand 155
11.6.3 REST OF MIDDLE EAST & AFRICA 156
12 COMPETITIVE LANDSCAPE 157
12.1 INTRODUCTION 157
12.2 KEY PLAYER STRATEGIES 157
12.3 REVENUE ANALYSIS, 2019–2023 159
12.4 MARKET SHARE ANALYSIS 160
12.5 BRAND/PRODUCT COMPARISON 162
12.5.1 BRAND/PRODUCT COMPARISON, BY WIRE & CABLE PRODUCTS 162
12.5.2 ALPHA WIRE 163
12.5.3 DRAKA 163
12.5.4 AMER CABLE 163
12.5.5 GLEASON REEL CORPORATION 163
12.6 COMPANY EVALUATION MATRIX: KEY PLAYERS, 2023 164
12.6.1 STARS 164
12.6.2 EMERGING LEADERS 164
12.6.3 PERVASIVE PLAYERS 164
12.6.4 PARTICIPANTS 164
12.6.5 COMPANY FOOTPRINT 166
12.6.5.1 Company footprint 166
12.6.5.2 Product type footprint 167
12.6.5.3 Installation footprint 167
12.6.5.4 Voltage footprint 168
12.6.5.5 End-use industry footprint 169
12.6.5.6 Region footprint 170
12.7 COMPANY EVALUATION MATRIX: STARTUPS/SMES, 2023 170
12.7.1 PROGRESSIVE COMPANIES 170
12.7.2 RESPONSIVE COMPANIES 170
12.7.3 DYNAMIC COMPANIES 171
12.7.4 STARTING BLOCKS 171
12.7.5 COMPETITIVE BENCHMARKING OF KEY STARTUPS/SMES, 2023 172
12.7.5.1 Detailed list of key startups/SMEs 172
12.7.5.2 Competitive benchmarking of key startups/SMES 173
12.8 COMPANY VALUATION AND FINANCIAL METRICS 174
12.9 COMPETITIVE SCENARIO AND TRENDS 175
12.9.1 PRODUCT LAUNCHES 175
12.9.2 DEALS 178
12.9.3 EXPANSIONS 181
12.9.4 OTHER DEVELOPMENTS 182
13 COMPANY PROFILES 184
13.1 KEY COMPANIES 184
13.1.1 BELDEN INC. 184
13.1.1.1 Business overview 184
13.1.1.2 Products offered 185
13.1.1.3 Recent developments 187
13.1.1.3.1 Product launches 187
13.1.1.4 MnM view 188
13.1.1.4.1 Right to win 188
13.1.1.4.2 Strategic choices 188
13.1.1.4.3 Weaknesses and competitive threats 188
13.1.2 FUJIKURA LTD. 189
13.1.2.1 Business overview 189
13.1.2.2 Products offered 190
13.1.2.3 Recent developments 191
13.1.2.3.1 Product launches 191
13.1.2.3.2 Deals 191
13.1.2.3.3 Expansions 192
13.1.2.4 MnM view 192
13.1.2.4.1 Right to win 192
13.1.2.4.2 Strategic choices 192
13.1.2.4.3 Weaknesses and competitive threats 193
13.1.3 FURUKAWA ELECTRIC CO., LTD. 194
13.1.3.1 Business overview 194
13.1.3.2 Products offered 195
13.1.3.3 Recent developments 196
13.1.3.3.1 Deals 196
13.1.3.3.2 Other developments 197
13.1.3.4 MnM view 197
13.1.3.4.1 Right to win 197
13.1.3.4.2 Strategic choices 197
13.1.3.4.3 Weaknesses and competitive threats 197
13.1.4 LEONI AG 198
13.1.4.1 Business overview 198
13.1.4.2 Products offered 199
13.1.4.3 Recent developments 200
13.1.4.3.1 Product launches 200
13.1.4.3.2 Expansions 200
13.1.4.3.3 Other developments 201

13.1.4.4 MnM view 201
13.1.4.4.1 Right to win 201
13.1.4.4.2 Strategic choices 201
13.1.4.4.3 Weaknesses and competitive threats 201
13.1.5 EMERSON ELECTRIC CO. 202
13.1.5.1 Business overview 202
13.1.5.2 Products offered 203
13.1.5.3 MnM view 204
13.1.5.3.1 Right to win 204
13.1.5.3.2 Strategic choices 204
13.1.5.3.3 Weaknesses and competitive threats 204
13.1.6 PRYSMIAN 205
13.1.6.1 Business overview 205
13.1.6.2 Products offered 206
13.1.6.3 Recent developments 207
13.1.6.3.1 Deals 207
13.1.6.3.2 Expansions 209
13.1.6.4 MnM view 209
13.1.6.4.1 Right to win 209
13.1.6.4.2 Strategic choices 209
13.1.6.4.3 Weaknesses and competitive threats 209
13.1.7 HELLENIC CABLES 210
13.1.7.1 Business overview 210
13.1.7.2 Products offered 211
13.1.7.3 Recent developments 212
13.1.7.3.1 Product launches 212
13.1.7.3.2 Deals 212
13.1.7.3.3 Other developments 213
13.1.7.4 MnM view 214
13.1.7.4.1 Right to win 214
13.1.7.4.2 Strategic choices 214
13.1.7.4.3 Weaknesses and competitive threats 214
13.1.8 KEI INDUSTRIES 215
13.1.8.1 Business overview 215
13.1.8.2 Products offered 216
13.1.8.3 Recent developments 218
13.1.8.3.1 Deals 218
13.1.8.4 MnM view 218
13.1.8.4.1 Right to win 218
13.1.8.4.2 Strategic choices 218
13.1.8.4.3 Weaknesses and competitive threats 218

13.1.9 AMPHENOL 219
13.1.9.1 Business overview 219
13.1.9.2 Products offered 220
13.1.9.3 Recent developments 220
13.1.9.3.1 Product launches 220
13.1.9.3.2 Expansions 221
13.1.9.3.3 Deals 221
13.1.9.4 MnM view 222
13.1.9.4.1 Right to win 222
13.1.9.4.2 Strategic choices 222
13.1.9.4.3 Weaknesses and competitive threats 222
13.1.10 FINOLEX CABLES LTD. 223
13.1.10.1 Business overview 223
13.1.10.2 Products offered 224
13.1.10.3 Recent developments 225
13.1.10.3.1 Deals 225
13.1.10.4 MnM view 225
13.1.10.4.1 Right to win 225
13.1.10.4.2 Strategic choices 225
13.1.10.4.3 Weaknesses and competitive threats 225
13.1.11 NKT A/S 226
13.1.11.1 Business overview 226
13.1.11.2 Products offered 227
13.1.11.3 Recent developments 228
13.1.11.3.1 Deals 228
13.1.11.3.2 Other developments 228
13.1.11.4 MnM view 229
13.1.11.4.1 Right to win 229
13.1.11.4.2 Strategic choices 229
13.1.11.4.3 Weaknesses and competitive threats 229
13.1.12 SUMITOMO ELECTRIC INDUSTRIES, LTD. 230
13.1.12.1 Business overview 230
13.1.12.2 Products offered 231
13.1.12.3 Recent developments 232
13.1.12.3.1 Deals 232
13.1.12.3.2 Expansions 233
13.1.12.3.3 Other developments 233
13.1.12.4 MnM view 233
13.1.12.4.1 Right to win 233
13.1.12.4.2 Strategic choices 234
13.1.12.4.3 Weaknesses and competitive threats 234

13.1.13 HELUKABEL 235
13.1.13.1 Business overview 235
13.1.13.2 Products offered 235
13.1.13.3 MnM view 236
13.1.13.3.1 Right to win 236
13.1.13.3.2 Strategic choices 236
13.1.13.3.3 Weaknesses and competitive threats 236
13.1.14 LS CABLE & SYSTEM 237
13.1.14.1 Business overview 237
13.1.14.2 Products offered 238
13.1.14.3 Recent developments 239
13.1.14.3.1 Product launches 239
13.1.14.3.2 Deals 239
13.1.14.3.3 Expansions 240
13.1.14.3.4 Other developments 240
13.1.14.4 MnM view 240
13.1.14.4.1 Right to win 240
13.1.14.4.2 Strategic choices 240
13.1.14.4.3 Weaknesses and competitive threats 241
13.1.15 NEXANS 242
13.1.15.1 Business overview 242
13.1.15.2 Products offered 243
13.1.15.3 Recent developments 244
13.1.15.3.1 Product launches 244
13.1.15.3.2 Deals 244
13.1.15.3.3 Other developments 245
13.1.15.4 MnM view 245
13.1.15.4.1 Right to win 245
13.1.15.4.2 Strategic choices 245
13.1.15.4.3 Weaknesses and competitive threats 245
13.2 OTHER PLAYERS 246
13.2.1 SAREL 246
13.2.2 REMEE WIRE & CABLE 246
13.2.3 HUBBELL 247
13.2.4 TRATOS GROUP 247
13.2.5 DONCASTER CABLES 248
13.2.6 TT CABLES 249
13.2.7 BRUGG CABLES 249
13.2.8 STUDER CABLES AG 250
13.2.9 HENAN CENTRAL PLAIN CABLES AND WIRES CO., LTD. 250
13.2.10 CORDS CABLE 251
14 APPENDIX 252
14.1 DISCUSSION GUIDE 252
14.2 KNOWLEDGESTORE: MARKETSANDMARKETS’ SUBSCRIPTION PORTAL 255
14.3 CUSTOMIZATION OPTIONS 257
14.4 RELATED REPORTS 257
14.5 AUTHOR DETAILS 258

 

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