モバイルメッセージング:技術分析、地域評価、市場予測 2023-2027MOBILE MESSAGING: TECHNOLOGY ANALYSIS, REGIONAL EVALUATION & MARKET FORECASTS 2023-2027 ジュニパーリサーチの最新のモバイルメッセージングリサーチは、メッセージングエコシステムの包括的な分析を行っています。市場が直面する課題の評価や、モバイル事業者、メッセージングプラットフォームプロ... もっと見る
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サマリー
ジュニパーリサーチの最新のモバイルメッセージングリサーチは、メッセージングエコシステムの包括的な分析を行っています。市場が直面する課題の評価や、モバイル事業者、メッセージングプラットフォームプロバイダ、OTT(Over-the-Top)メッセージングアプリケーションプレイヤーなどの主要関係者に対する詳細な戦略提言が含まれています。また、ジュニパーリサーチのCompetitor Leaderboardの最新版では、モバイルメッセージングベンダーの主要20社について評価しています。
この調査は、関係者にとって重要な読み物であり、以下のような主要技術の詳細な評価を提供しています:
チャットボット
電子メール
IM (インスタントメッセージング)
エムエムエス
モバイルソーシャルメディアメッセージング
RCS
エスエムエス
このリサーチスイートは以下の通りです:
市場動向と戦略 (PDF)
コンペティターリーダーボード(PDF)
マーケットデータ&フォーキャスト(PDF)
マーケットサイジング&フォーキャストスプレッドシート(Excel)
ハーベストオンラインデータプラットフォームへの12ヶ月のアクセス権
主な市場統計
2023年の市場規模:1兆9,000億円
2027年の市場規模:2兆8,000億円
2023年から2027年の成長 45%
主な特徴
今後の市場展望: ネットワーク事業者、メッセージングプラットフォームプロバイダー、OTTメッセージングアプリケーションプレーヤーなどのステークホルダーの視点から、現在の市場状況を分析します。
地域別の技術的影響評価: メッセージングチャネルに関する世界主要8地域の影響分析:
年間携帯電話RCSトラフィック
年間携帯電話SMSトラフィック
モバイルソーシャルメディアメッセージトラフィック
携帯電話加入者数
OTTメッセージングアプリの利用状況
ジュニパーリサーチの競合他社リーダーボード: モバイルメッセージングプラットフォームプロバイダー20社の主要プレイヤーの能力・容量評価です:
BICS
Cisco Webex
クリッカテル
シーエムドットコム
コンヴィーバ
GMSワールドワイド
インフォビップ
インターロップテクノロジーズ
カレイラ
LINKモビリティ
マベニールシステムズ
メッセージバード
ミット
モンティモバイル
ルートモバイル
シンク
シニバース
タタコミュニケーションズ
トワイリオ
ボネージ
ベンチマーク予測:チャットボット、Eメール、IM、MMS、モバイルソーシャルメディアメッセージング、RCS、SMSなどのモバイルメッセージングサービスについて、導入、トラフィック、収益などの5年予測を掲載しています。
北米を対象としています:
カナダ、米国
ラテンアメリカ
アルゼンチン、ブラジル、チリ、コロンビア、エクアドル、メキシコ、ペルー、ウルグアイ
西ヨーロッパ
オーストリア、ベルギー、デンマーク、フィンランド、フランス、ドイツ、ギリシャ、アイルランド、イタリア、オランダ、ノルウェー、ポルトガル、スペイン、スウェーデン、スイス、イギリス
中央・東ヨーロッパ
クロアチア、チェコ、ハンガリー、ポーランド、ルーマニア、ロシア、トルコ、ウクライナ
ファーイースト&チャイナ
中国、香港、日本、韓国
インド亜大陸:
バングラデシュ、インド、ネパール、パキスタン
その他のアジア太平洋地域
オーストラリア、インドネシア、マレーシア、ニュージーランド、フィリピン、シンガポール、タイ、ベトナム
アフリカ・中近東
アルジェリア、エジプト、イスラエル、ケニア、クウェート、ナイジェリア、カタール、サウジアラビア、南アフ リカ、アラブ首長国連邦
主要な質問に対する回答
参考企業
インタビューされました: BICS, Clickatell, Comviva, Infobip, Interop Technologies, Kaleyra, LINK Mobility, Mitto, Route Mobile, Syniverse.
Juniper ResearchのCompetitor Leaderboardに掲載されました: BICS、Cisco Webex、Clickatell、CM.com、Comviva、GMS Worldwide、Infobip、Interop Technologies、Kaleyra、LINK Mobility、Mavenir Systems、MessageBird、Mitto、Monty Mobile、Route Mobile、Sinch、Synverse、Tata Communications、Twilio、Vonage.
データ&インタラクティブ予測
Juniper Researchのモバイルメッセージング予測スイートには、以下の内容が含まれています:
以下のようなメッセージングサービスの普及と収益予測:
IM
メッセージング・チャットボット
MMS:P2P
RCSビジネスメッセージング
SMS A2P & P2P
以下のサービスの導入・利用予測:
チャットボット
電子メール
モバイルソーシャルメディアメッセージング
Juniper Researchのデータを5つの指標で操作できるインタラクティブなExcelシナリオツールです。
地理的な分割 60カ国
テーブル数:240テーブル
データポイントの数 107,000データポイント以上
ハーベスト harvestは、最新の市場データを収録し、年間を通じて更新されるオンラインデータ・プラットフォームです。このプラットフォームは、お客様が主要なデータトレンドをよりよく理解し、チャートやテーブルを操作することができるよう、完全な機能を備えています。マーケット・インテリジェンス・センターでは、データが更新されるとアラートが表示され、お客様のビジネスを強力にサポートします。
インタラクティブ・エクセル(IFxl): IFxlツールは、Excel環境下で予測データとチャートの両方を操作することができ、インタラクティブ・シナリオ・ツールを使って独自の仮定を検証したり、カスタマイズしたチャートとテーブルで選択した市場を並べて比較することができます。IFxlは、お客様が特定の市場を理解し、ご自身の見解をモデルに統合する能力を大幅に向上させます。
予測サマリー
オペレーターのビジネスメッセージングトラフィックは、2023年の1.9兆メッセージから2027年には2.8兆メッセージに達すると予想されます。この4年間の45%の成長は、2027年までに6億3000万メッセージを超えると予想されるRCSビジネスメッセージによってもたらされ、プラットフォームベンダのビジネスメッセージ収益においてますます重要な役割を果たすことになる。
ジュニパーリサーチは、2023年の最新のCompetitor Leaderboardを発表しました。強固なスコアリング手法と参加者のインタビューに支えられた新しいCompetitor Leaderboardは、ソリューションの完成度や将来のビジネス展望などの基準を用いて、主要モバイルメッセージングプラットフォーム上位20社をランキングしました。
2023年のトップ5ベンダー
インフォビップ
シーエムドットコム
ボネージ
ルートモバイル
シンク
すべての大手企業は、プラットフォームの包括性と、リッチメディア技術(特にRCS)のサポートで高いスコアを獲得しました。
ジュニパーリサーチは、GSMAのオープンゲートウェイプログラムという形で、新たな挑戦が始まる可能性があると警告しています。このプログラムでは、SMSのビジネスメッセージに代わる低コストで利用できる新しい認証サービスが開発される予定です。
これらの新しい認証サービスは、MFA(多要素認証)やOTP(ワンタイムパスワード)などの認証ユースケースと直接競合することになり、メッセージングベンダーのSMS収益の伸びは今後4年間で鈍化することになります。そのため、メッセージングベンダーは、この成長鈍化に対抗するため、技術の会話的性質を活用したRCSメッセージングサービスを開発し収益化する必要があります。
ビジネスメッセージにおけるRCSの重要性は、かつてないほど高まっています。これらの大手ベンダーは、メッセージングチャネルにおける収益の伸びを維持するために、RCSのリッチメディア機能を推進する必要があります。
地域:主要8地域(北米、中南米、西ヨーロッパ、中央・東ヨーロッパ、極東・中国、インド亜大陸、その他のアジア太平洋地域、アフリカ・中東を含む
国名 アルジェリア、アルゼンチン、オーストラリア、オーストリア、バングラデシュ、ベルギー、ブラジル、カナダ、チリ、中国、コロンビア、クロアチア、チェコ、デンマーク、エクアドル、エジプト、フィンランド、フランス、ドイツ、ギリシャ、香港、ハンガリー、インド、インドネシア、アイルランド、イスラエル、イタリア、日本、ケニア、韓国、クエート、マレーシア、 メキシコ、ネパール、オランダ、ニュージーランド、ナイジェリア、ノルウェー、パキスタン、ペルー、フィリピン、ポーランド、ポルトガル、カタール、ルーマニア、ロシア連邦、サウジアラビア、シンガポール、南アフリカ、スペイン、スウェーデン、スイス、タイ、トルコ、ウクライナ、アラブ首長国連邦、英国、ウルグアイ、米国、ベトナム
Summary
このレポートでは、メッセージングエコシステムの包括的な分析を行っています。
Report Description
Juniper Research’s latest Mobile Messaging research provides a comprehensive analysis of the messaging ecosystem. It includes an assessment of the challenges facing the market and in-depth strategic recommendations for key stakeholders, including mobile operators, messaging platform providers and OTT (Over-the-Top) messaging application players. In addition, the report assesses 20 leading mobile messaging vendors in the latest iteration of the Juniper Research Competitor Leaderboard.
The research provides critical reading for stakeholders; offering in-depth evaluation of key technologies, including:
Chatbots
Email
IM (Instant Messaging)
MMS
Mobile Social Media Messaging
RCS
SMS
This research suite includes:
Market Trends & Strategies (PDF)
Competitor Leaderboard (PDF)
Market Data & Forecasting (PDF)
Market Sizing & Forecast Spreadsheet (Excel)
12 Months’ Access to harvest Online Data Platform
Key Market Statistics
Market size in 2023: 1.9 trillion
Market size in 2027: 2.8 trillion
2023 to 2027 Growth: 45%
KEY FEATURES
Future Market Outlook: An analysis of the current market situation from the perspective of stakeholders, including network operators, messaging platform providers and OTT messaging application players.
Regional Technological Impact Assessment: An impact analysis across 8 key global regions of messaging channels; using measures such as:
Annual Handset RCS Traffic
Annual Handset SMS Traffic
Mobile Social Media Messaging Traffic
Mobile Subscriber Penetration
OTT Messaging App Usage
Juniper Research Competitor Leaderboard: Key player capability and capacity assessment of 20 mobile messaging platform providers, including:
BICS
Cisco Webex
Clickatell
CM.com
Comviva
GMS Worldwide
Infobip
Interop Technologies
Kaleyra
LINK Mobility
Mavenir Systems
MessageBird
Mitto
Monty Mobile
Route Mobile
Sinch
Syniverse
Tata Communications
Twilio
Vonage
Benchmark Forecasts: 5-year forecasts are provided for mobile messaging services, including chatbots, email, IM, MMS, mobile social media messaging, RCS and SMS, including adoption, traffic, and revenue.
North America:
Canada, US
Latin America:
Argentina, Brazil, Chile, Colombia, Ecuador, Mexico, Peru, Uruguay
West Europe:
Austria, Belgium, Denmark, Finland, France, Germany, Greece, Ireland, Italy, Netherlands, Norway, Portugal, Spain, Sweden, Switzerland, UK
Central & East Europe:
Croatia, Czech Republic, Hungary, Poland, Romania, Russia, Turkey, Ukraine
Far East & China:
China, Hong Kong, Japan, South Korea
Indian Subcontinent:
Bangladesh, India, Nepal, Pakistan
Rest of Asia Pacific:
Australia, Indonesia, Malaysia, New Zealand, Philippines, Singapore, Thailand, Vietnam
Africa & Middle East:
Algeria, Egypt, Israel, Kenya, Kuwait, Nigeria, Qatar, Saudi Arabia, South Africa, United Arab Emirates
KEY QUESTIONS ANSWERED
COMPANIES REFERENCED
Interviewed: BICS, Clickatell, Comviva, Infobip, Interop Technologies, Kaleyra, LINK Mobility, Mitto, Route Mobile, Syniverse.
Included in Juniper Research Competitor Leaderboard: BICS, Cisco Webex, Clickatell, CM.com, Comviva, GMS Worldwide, Infobip, Interop Technologies, Kaleyra, LINK Mobility, Mavenir Systems, MessageBird, Mitto, Monty Mobile, Route Mobile, Sinch, Syniverse, Tata Communications, Twilio, Vonage.
Mentioned: 3m Digital Networks Pvt Ltd, Able Device, ABN AMRO Bank, ACL Mobile, Adax, Adobe, AfroSaude, AFS (Arab Financial Services), Air Asia, Air France-KLM, Airbnb, Airtel, AiRXOS, Al Rayan Bank, Albert Heijn, Aldeamo, Alfa Orascom Telcom, Alfa-Bank Kazakhstan, Algolia, Allied Bank, Allo, Amazon, Amber Alert, American Red Cross, AmeriSave Mortgage, Apollo Hospitals, Apple, Appmiral, Aramex, ArmenTel (Beeline), Asia Insurance 1950, Associated Newspapers, AstraZeneca, AXA, Axiata, Azerfon, Banca Intesa San Paolo, Banca Transilvania, Bancontact, Batelco, Bessemer Venture Partners, Best Western, Bharti Airtel, BlaBlaCar, BMW, Booking.com, BT, Building Blocks, Bukalapak, Burberry, Capitec, Carahsoft Technology Corp, CarDekho, CATEL, CBN (Central Bank of Nigeria), CDK Global, Chatfuel, Chatlayer.ai, China Mobile, China Unicom Global, Cigna Health, Cisco, Cites Gestion, CitNOW, Citrus, Clixie, Coca-Cola, Comfone, COMFY, CPA FERRERE, Credit Agricole, Crunch, CTI Africa, Curious Thing, CX Company, Dahmakan, Danfoss, Daraz, DataMix, Dataphiles, De Tune, Deliveroo, Dell, Dell'Oro, Deloitte, Deutsche Post, Deutsche Telekom, DHL, Dialogic, Digitel, DinarPAY, DNB Nor, DocPlanner Group, Doctolib, Doctor Anywhere, Domino’s, Doxy.me, DPD Group, Draper Fisher Jurveston, du, EaseMyTrip.com, eBay, Ebury, Econet Wireless, EE, Email on Acid, Emarsys, Emirates, Emirates College of Technology, ESSAR, Etisalat, Euroconsumers, Eurostar, EVA, Everbridge, Eversource, Evolve Anywhere, Evolve IP, Expresso, FKP Scorpio, Flipkart, FlySafair, Fokker, Foodora, French Government, Gamigo, General Motors, Geocell, Geva Group, Glassdoor, Global Ticket, GoDaddy, Golan Telecom, Google, Goosehead Insurance, Grameenphone, Greenpeace, GSMA, GTBank, HDFC, Headsets.com, Healthcare at Home, Heineken, Helsenorge Norway, Hewlett Packard Enterprise, HeyHi, HF Group, Hitachi America Ltd, Hotelbeds, Houzz, HR Owen, Huawei, Hubspot, Hulu, Hutch, Hutchison Telecom, Hyro, IBM, ICICI Bank, Idea, iDeal, IKEA, imowi, Imperial Logistics, Indosat Ooerdoo, Insung Information, Inteliquent, Interteleco International for Modern Communication Services, ISS, Jawwal, Jazz, JT Telecom, Jumper.ai, Juniper Networks, JustPark, Jysk, Kakao, Leanpay, Lebara Mobile, LendingPoint, Lenovo, Levi’s, Linkedin, liveClinic, LLC, Lyft, Lynk, Magento, Mailgun, Mailjet, Manulife Singapore, Marham, Marks & Spencer, Masivan S.A.S, medGo, MediaMarkt, Meraki, MessengerPeople, Meta, METRO Cash & Carry, MHP, Michelin, Microsoft, Minu, Mi-Pay, Miro, Mob, MobiFone, Mobileum, Mphasis, MRM (M.R Messaging), MTD Products, MTN, Mukuru, Mux, myElefant, Netokracija, New10, Nexi, Next Education, Nickel, NLB Banka, NodeWeaver, Northeastern University, Norwegian Cruise Line, Norwegian Health Agency, Novartis, Novo Nordisk, NTT Docomo, O2, OEP (One Equity Partners), Office Depot, OLA, Onecom, OpenMarket, OpenSooq, Orange, Oxfam, Paidy, PalFish, Panasonic, Papa John’s Pizza, Parkmobile, Pathwire, Paylogic, Peerless Network, PensionBee, Pfizer, Pilas Networks, Plus, Postnord, Proximus, Radware, Raiffeisen Bank, Rakuten Viber, RAM Tracking, Randstad, Rapido, Red Hat, RedEye, Redpoint Venture, Remitly, Revolut, Richemont International, Roadmap, Robi, RobinHQ.com, RSPCA, Safaricom, Salesforce, Samsung, Santander, SAP Digital Interconnect, Sberbank, SecureAppbox, SEEN, Selligent, Senati, SendGrid, Sensational Systems, Shift Conference, ShoeBeDo, Shopify, Siemens, Smart, SnappCar, Sngular, Somtel, Spotify, Sprinklr Modern Care, Standard Bank, STC Kuwait, Sterling Bank Plc, Strands, SurveyMonkey, SWAN, Swisscom, Tangerine, TATA 1mg, Telegram, Tele-Town Hall, Terazo, Thales, The Financial Times, The Times Group, T-Mobile, TNW, TraceDock, Transcosmos Research & Development Inc, TravelSIM, Trellance, Trinity Mirror Group, TTN, Turkcell, Twistellar, Twitch, Twitter, TWW, Uber, UKRSIBBANK, Unilever, US Foods, US Telecom, Vertex Pharmaceuticals, Viber, Vietnamobile, Viettel, Vinted, Visa, Visionflex, VNPT Group, Vodafone, VoicePing, Volpy, VTB Bank, VvAA Groep BV, Wavy, WeFarm, Well Health Inc, Welthungerhilfe, WhatsApp, Wolters Kluwer, Wurth, Xenioo, Yelp, YOOX Net-a-porter, Yousign, Zain, Zalo, Zendesk, Zipcar, Zipwhip, Zomato, Zong 4G.
DATA & INTERACTIVE FORECAST
Juniper Research’s Mobile Messaging forecast suite includes:
Adoption and revenue forecasts for messaging services including:
IM
Messaging Chatbots
MMS: P2P
RCS Business Messaging
SMS: A2P & P2P
Adoption and usage forecasts for the following services:
Chatbots
Email
Mobile Social Media Messaging
Interactive Excel Scenario tool allowing users the ability to manipulate Juniper Research’s data for 5 different metrics.
Geographical splits: 60 countries
Number of tables: 240 tables
Number of datapoints: Over 107,000 datapoints
harvest: Our online data platform, harvest, contains the very latest market data and is updated throughout the year. This is a fully featured platform enabling clients to better understand key data trends and manipulate charts and tables; overlaying different forecasts within the one chart ? using the comparison tool. Empower your business with our market intelligence centre, and receive alerts whenever your data is updated.
Interactive Excels (IFxl): Our IFxl tool enables clients to manipulate both forecast data and charts, within an Excel environment, to test their own assumptions using the interactive scenario tool and compare selected markets side by side in customised charts and tables. IFxls greatly increase a client’s ability to both understand a particular market and to integrate their own views into the model.
FORECAST SUMMARY
Operator business messaging traffic will reach 2.8 trillion messages by 2027, rising from 1.9 trillion in 2023. This growth of 45% over the next four years will be driven by RCS business messaging, which is anticipated to surpass 630 million messages by 2027; playing an increasingly important role in platform vendors’ business messaging revenue.
Juniper Research has released its latest Competitor Leaderboard for 2023.Underpinned by a robust scoring methodology and coupled with participantinterviews, the new Competitor Leaderboard ranked the top 20 leading mobile messaging platforms, using criteria such as the completeness of their solutions and their future business prospects.
The top 5 vendors for 2023:
Infobip
CM.com
Vonage
Route Mobile
Sinch
All leading players scored well on the comprehensiveness of their platforms andtheir support for rich media technologies, most notably RCS.
Juniper Research warns that a potential new challenge is emerging in the form ofthe GSMA’s Open Gateway programme. This will enable the development of newauthentication services that could provide a low-cost alternative to SMS businessmessaging.
These emerging authentication services will provide direct competition toauthentication use cases, such as MFA (Multi-factor Authentication) and OTPs(One-time Passwords), causing the growth of SMS revenue for these messagingvendors to slow over the next four years. In turn, messaging vendors must developand monetise RCS messaging services that leverage the conversational nature ofthe technology to counter this slowing growth.
The importance of RCS in business messaging has never been higher. These leading vendors must promote RCS’ rich media capabilities to maintain revenue growth over messaging channels.
Regions:8 Key Regions - includes North America, Latin America, West Europe, Central & East Europe, Far East & China, Indian Subcontinent, Rest of Asia Pacific and Africa & Middle East
Countries:Algeria, Argentina, Australia, Austria, Bangladesh, Belgium, Brazil, Canada, Chile, China, Colombia, Croatia, Czech Republic, Denmark, Ecuador, Egypt, Finland, France, Germany, Greece, Hong Kong, Hungary, India, Indonesia, Ireland, Israel, Italy, Japan, Kenya, South Korea, Kuwait, Malaysia, Mexico, Nepal, Netherlands, New Zealand, Nigeria, Norway, Pakistan, Peru, Philippines, Poland, Portugal, Qatar, Romania, Russian Federation, Saudi Arabia, Singapore, South Africa, Spain, Sweden, Switzerland, Thailand, Turkey, Ukraine, United Arab Emirates, UK, Uruguay, USA, Vietnam
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よくあるご質問Juniper Research社はどのような調査会社ですか?ジュニパーリサーチ社(Juniper Research)は2001年の創立以来、モバイルとデジタル技術を専門に調査・出版事... もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
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