デジタルアイデンティティのソリューション評価、地域別分析、市場予測 2023-2027Digital Identity: Solutions Assessment, Regional Analysis & Market Forecasts 2023-2027 ジュニパーリサーチの新しい調査レポート「デジタルアイデンティティ」は、非常にダイナミックなこの市場の今後の進化について独自の分析を行っています。デジタルアイデンティティ市場の成長、国民IDの発行方... もっと見る
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サマリー
ジュニパーリサーチの新しい調査レポート「デジタルアイデンティティ」は、非常にダイナミックなこの市場の今後の進化について独自の分析を行っています。デジタルアイデンティティ市場の成長、国民IDの発行方法の変化、アイデンティティの認証方法、アイデンティティにまつわる法規制の遵守について包括的に調査しています。
本レポートでは、ジュニパーリサーチのCompetitor Leaderboardを利用して18社のベンダーを位置付け、市場の複雑な競合状況を理解しようとする関係者に貴重なリソースを提供しています。
また、包括的な市場予測も行っており、主要8地域と60カ国に分けて、以下の領域における幅広い洞察と実用的なデータを提供しています。
サービス中のデジタルIDシステム数(国別)
この調査パッケージは以下の内容で構成されています。
12ヶ月の収穫オンラインデータプラットフォームへのアクセス
主要市場統計:デジタルアイデンティティアプリケーション
2023年の市場規模:2.3bn
2027年の市場規模:41億円
2023年~2027年の市場成長率:82
主な特長
市場、地域、セグメント分析。デジタルID市場の詳細な分析を提供します。主要トレンド、デジタルID検証の詳細な評価、各国のデジタルIDシステムおよびデータ保護規制の国別評価などの地域別分析を提供します。
主要な論点と戦略的提言。デジタルIDベンダーにとっての主要な機会は、デジタルIDの展望全体にわたって強調されており、IDプロバイダー、認証プロバイダー、政府などの主要関係者にとって重要な読み物となっています。
業界予測のベンチマーク: アプリの数とデジタルIDの収益について、5年間の予測を提供しています。これは、シビックアイデンティティ、サードパーティアプリ、デジタルアイデンティティ検証、スマートフォン用バイオメトリックハードウェアに分けられます。市民デジタルIDは、市民IDアプリと市民デジタルIDカードにさらに分割されます。また、本データは8つの主要予測地域と60カ国で分割されています。
北米。
北米:カナダ、米国
ラテンアメリカ
アルゼンチン, ブラジル, チリ, コロンビア, エクアドル, メキシコ, ペルー, ウルグアイ
西ヨーロッパ
オーストリア、ベルギー、デンマーク、フィンランド、フランス、ドイツ、ギリシャ、アイルランド、イタリア、オランダ、ノルウェー、ポルトガル、スペイン、スウェーデン、スイス、イギリス
中央・東ヨーロッパ
クロアチア、チェコ共和国、ハンガリー、ポーランド、ルーマニア、ロシア、トルコ、ウクライナ
極東・中国
中国、香港、日本、韓国
インド亜大陸
インド亜大陸:バングラデシュ、インド、ネパール、パキスタン
その他のアジア太平洋地域
オーストラリア、インドネシア、マレーシア、ニュージーランド、フィリピン、シンガポール、タイ、ベトナム
アフリカ・中東
アルジェリア、エジプト、イスラエル、ケニア、クウェート、ナイジェリア、カタール、サウジアラビア、南アフ リカ、アラブ首長国連邦
ジュニパーリサーチの競合他社リーダーボード。Juniper Research Competitor Leaderboardでは、デジタルアイデンティティベンダー18社の主要プレイヤーの能力とキャパシティの評価を行っています。
キー・クエスチョンに答える
参考企業
インタビューを受けた GBG、InfoCert、Thales.
Juniper ResearchのCompetitor Leaderboardに掲載されました。Alibaba Cloud、Callsign、Civic Technologies、Entrust、Evernym、Experian、G+D、GBG、HYPR、IBM、IDEMIA、InfoCert、Jumio、Mitek、NEC、Okta、Signicat、Thales。
言及されています。Adobe、Airside、Allstate、Alumni Ventures、Apple、Ascertia、Authada、Avast、AWS、Barclays、Bravura OneAuth、Bregal Milestone、Bundesdruckerei、Camerfirma、Centana、CertEurope、Cisco、Credly、CULedger、Ethereum, Evidos、Fantail Ventures、Fiserv、Great Hill Partners、HooYo、ICTech Lab、IPFS (InterPlanetary File System)、iProov、IRIS Corporation Berhand、KLever、Kosmos Ventures、LexisNexis、MakersPlace、Mastercard, Medici Ventures, Mercari, Metacask, Metaplex, MyCelia, Nationwide, Novartis, Octo, OneWelcome, Outlier Ventures, Payfare, Penny Mac Aetna, Plus500, Point 72, Polygon, Prove Identity, PWC, Red Hat, Revolut, Samsung, SAP SuccessFacture, Inc, Samsung, SAP SuccessFactors, Sequoia Capital, Siemens, Sixtema, Solana, Solrise Finance, Splunk, TietoEvery, Tinexta, T-Mobile, Truv, UnionDigital Bank, Valid, Veridos, Viking Venture, Visa, Vistra, WIIT, Zoho.
データ&インタラクティブ予測
ジュニパーリサーチのデジタルアイデンティティの予測セットには、以下の内容が含まれます。
デジタルIDシステムのサービス開始数、地域別構成。
地域別分割 60
テーブルの数 45
データポイントの数 20,800
ハーベスト 当社のオンライン・データ・プラットフォームであるharvestは、最新の市場データを含み、年間を通じて更新されています。このプラットフォームでは、主要なデータの傾向をよりよく理解し、チャートや表を操作することができます。マーケット・インテリジェンス・センターでお客様のビジネスを強化し、データが更新されるたびにアラートを受け取ることができます。
インタラクティブ・エクセル(IFxl)。IFxlツールにより、お客様はエクセル環境で予測データとチャートの両方を操作し、インタラクティブ・シナリオ・ツールを使ってご自身の仮定を検証したり、カスタム・チャートやテーブルで選択した市場を並べて比較したりすることができます。IFxlsは、お客様が特定の市場を理解し、ご自身の見解をモデルに統合する能力を大幅に向上させることができます。
サードパーティ製アプリ 市民権アプリ デジタルIDカード MSISDN ID デジタルID検証
デジタルIDの売上高、分割 サードパーティ Apps Civic Digital Identity Cards MSISDN ID Smartphone Biometric Hardware
予測概要
デジタルIDアプリの利用数は、2023年の23億個から、2027年には全世界で41億個を超えると予想されます。これは、今後4年間で82%の成長率に相当します。この増加は、銀行や金融サービスなどのサードパーティアプリの検証ソースとして、物理的な身分証明書に代わって、政府が支援するデジタルIDの利用が牽引するものと思われます。これは、企業がID盗難を減らし、ますます厳しくなるKYC(Know Your Customer)規制を満たすことを目的としているため、非常に重要なことでしょう。
市場では、パスワードによる本人確認から、生体認証やゼロトラストモデルによるMFAへと移行しつつあり、継続的に本人確認が行われるようになっています。このアプローチは、フィッシングなどの従来のハッキング手法に強く、データ漏えいのリスクを軽減します。
ゼロトラストはSSO(シングルサインオン)によって実現され、ユーザーは安全な中央システムを介して複数のアカウントにアクセスできるようになります。SSOに不可欠なのは、携帯電話加入者IDの利用です。SSOに携帯電話番号を利用する携帯端末の数は、2023年の9億2200万台から、2027年には20億台に達すると予測されています。消費者は利便性を強く求めており、消費者を引き付け、維持するためには、ユーザーエクスペリエンスを合理化することが重要です。SSOはこれを実現すると同時に、セキュリティに敏感なユーザーにもアピールすることができます。
デジタルID専用アプリの主な競合相手は、デジタルID機能と同時に決済機能を提供するデジタルウォレットになるでしょう。例えば、米国の一部の州では、Apple Wallet に保存されたデジタル運転免許証が完全に認識されている。しかし、これらのデジタルウォレットは、政府が運営するスキームとの競合が採用を制限しているため、決済と同じようにIDを収益化するのに苦労すると思われます。
地域:8つの主要地域 - 北米、中南米、西ヨーロッパ、中央・東ヨーロッパ、極東・中国、インド亜大陸、その他のアジア太平洋地域、アフリカ・中東を含む。
国名 アルジェリア、アルゼンチン、オーストラリア、オーストリア、バングラデシュ、ベルギー、ブラジル、カナダ、チリ、中国、コロンビア、クロアチア、チェコ、デンマーク、エクアドル、エジプト、フィンランド、フランス、ドイツ、ギリシャ、香港、ハンガリー、インド、インドネシア、アイルランド、イスラエル、イタリア、日本、ケニヤ、韓国、クウェイト、マレーシア。メキシコ、ネパール、オランダ、ニュージーランド、ナイジェリア、ノルウェー、パキスタン、ペルー、フィリピン、ポーランド、ポルトガル、カタール、ルーマニア、ロシア連邦、サウジアラビア、シンガポール、南アフリカ、スペイン、スウェーデン、スイス、タイ、トルコ、ウクライナ、アラブ首長国連邦、英国、ウルグアイ、米国、ベトナム
目次
1. 市場動向と戦略
1. 主要な論点と戦略的提言
1.1 主要なポイント . 3
1.2 戦略的な提言 . 4
2. マーケットランドスケープ
2.1 はじめに . 6
2.2 デジタル・アイデンティティの形態. 6
2.2.1 集中型アイデンティティ. 6
2.2.2 フェデレート・アイデンティティ . 7
図2.1: 統合IDモデル . 7
2.2.3 非中央集権的なアイデンティティ . 8
図 2.2: 分散型アイデンティティ・システム . 8
2.3 市場動向 . 8
3. デジタル・アイデンティティ検証
3.1 デジタルID認証 . 16
3.1.1 ユーザー名とパスワード. 16
3.1.2 ワンタイムパスワード . 17
3.1.3 バイオメトリクス . 18
i. 指紋(Fingerprints) . 18
ii. 顔認識 . 18
iii. 音声認識 . 19
19 iv. 虹彩・網膜スキャン . 19
v. バイオメトリクス認証の新たな形態 . 20
4. 地域別分析
4.1 デジタル・アイデンティティの地域分析 . 22
4.1.1 北米 . 22
i. カナダ . 22
ii. 米国 ... 23
4.1.2 ラテンアメリカ . 25
i. アルゼンチン. 25
ii. ブラジル . 26
4.1.3 西ヨーロッパ . 26
i. EU ...
ii. 英国 . 29
図4.1: トラストフレームワークとの関係 . 29
4.1.4 中央・東ヨーロッパ . 30
i. エストニア . 30
ii. 30 ⅱ. ポーランド .
4.1.5 インド亜大陸. 32
i. インド . 32
4.1.6 極東と中国 . 32
i. 中国 . 32
ii. 日本 . 33
4.1.7 アジア太平洋地域 . 34
i. オーストラリア . 34
ii. シンガポール . 35
4.1.8 アフリカと中東 . 36
i. サウジアラビア . 36
ii. 南アフリカ共和国 . 37
2. コンペティター・リーダーボード
1. ジュニパーリサーチの競合他社リーダーボード
1.1 本レポートを読む理由 . 5
表 1.1: Juniper Research Competitor Leaderboard デジタルアイデンティティベンダー
含まれる製品ポートフォリオ . 6
図 1.2:ジュニパーリサーチのデジタル・アイデンティティの競合他社リーダーボード. 7
表 1.3: Juniper Research のリーダーボード デジタルアイデンティティとポジショニング. . 7
表 1.4: ジュニパーリサーチの競合他社リーダーボードヒートマップ デジタルアイデンティティ
ベンダー . 8
2. 企業プロファイル
2.1 ベンダーのプロファイル . 10
2.1.1 Alibaba Cloud(アリババクラウド) . 10
i. コーポレート . 10
表 2.1: Alibaba Cloud の資金調達ラウンド (百万ドル)、2012-2015 年 . 10
II. 地理的な広がり . 10
iii. 主要顧客と戦略的パートナーシップ . 10
10 iv. 提供製品のハイレベルビュー .
図 2.2: Alibaba Cloud の IDaaS プラットフォーム . 11
図 2.3: Alibaba Cloud の認証方法 . 11
v. ジュニパーリサーチの見解 主要な強みと戦略的な発展機会
機会 . 11
2.1.2 コールサイン . 12
i. コーポレート . 12
表 2.4: コールサインの資金調達ラウンド (百万ドル), 2013-2020 . 12
ii. 地理的な広がり . 12
12 iii. 主要顧客および戦略的パートナーシップ . 12
12 iv. 提供製品のハイレベルビュー .
v. ジュニパーリサーチの見解: 12 v. ジュニパーリサーチの見解: 主要な強みと戦略的な開発機会
機会 . 13
2.1.3 シビックテクノロジー . 13
i. コーポレート . 13
表 2.5: シビックの資金調達ラウンド(2016 年~2018 年) . 14
ii. 地理的な広がり . 14
iii. 主要な顧客と戦略的パートナーシップ. 14
iv. 提供物のハイレベルビュー .
図 2.7: シビック・パス認証プロファイルの例 . 15
v. ジュニパーリサーチの見解 主要な強みと戦略的な開発機会 .
機会 . 15
2.1.4 エントラスト . 15
i. 会社概要 . 15
ii. 地理的な広がり . 15
iii. 主要顧客と戦略的パートナーシップ . 16
iv. オファリングのハイレベルビュー .
図 2.8: Entrust のモバイル、FIDO、クレデンシャルベースの認証. 16
v. ジュニパーリサーチの見解: 主要な強さと戦略的発展の機会 .
機会 . 17
2.1.5 エバーニム . 17
i. コーポレート . 17
表 2.9: Evernym の資金調達ラウンド(2017 年~2019 年) . 17
を行う。地理的な広がり . 17
iii. 主要顧客と戦略的パートナーシップ. 18
18 iv. 提供製品のハイレベルビュー .
v. ジュニパーリサーチの見解: 主要な強みと戦略的な開発機会 .
機会 . 18
2.1.6 エクスペリアン 19
i. コーポレート . 19
表 2.10: エクスペリアンの財務スナップショット ($m) 年度、(2020-2022) . 19
19 ⅱ. 地理的な広がり . 19
iii. 主要顧客および戦略的パートナーシップ . 19
iv. 提供サービスのハイレベルビュー .
図 2.11: エクスペリアンの CrossCore の仕組み . 20
v. ジュニパーリサーチの見解: 主要な強みと戦略的な開発機会
戦略的発展の機会 . 20
2.1.7 G+D(ジーセッケ+デブリエント) . 21
i. コーポレート . 21
表 2.12: G+D の財務スナップショット (百万ドル) 年度、2020-2022 年 . 21
21 ⅱ. 地理的な広がり . 21
iii. 主要顧客と戦略的パートナーシップ . 21
20 iv. 提供製品のハイレベルビュー .
v. ジュニパーリサーチの見解: 主要な強みと戦略的発展の機会 .
機会 . 22
2.1.8 GBG . 22
i. コーポレート . 22
表 2.13: GBG の財務スナップショット ($m) FY, 2019-2021 . 23
ii. 地理的な広がり . 23
iii. 主要顧客および戦略的パートナーシップ . 23
24 提供製品のハイレベルビュー .
v. ジュニパーリサーチの見解: 主要な強みと戦略的な開発機会 .
23 v. ジュニパーリサーチの見解:主な強みと戦略的開発機会 . 24
2.1.9 HYPR . 24
i. コーポレート . 24
表 2.14: HYPR の資金調達ラウンド(2014 年~2022 年) . 24
ii. 地理的な広がり . 24
24 iii. 主要顧客と戦略的パートナーシップ . 24
IV. 提供するサービスのハイレベルビュー .
図 2.15: FIDO トークン認証と HYPR の仕組み . 25
図2.16: HYPRの真のパスワードレスSSO . 26
v. ジュニパーリサーチの見解。主要な強さと戦略的機会 . 26
2.1.10 ibm .
i. 26 i. 会社概要 . 26
表 2.17: IBM の財務スナップショット (百万ドル) 年度、2019-2021 年. 26
ii. 地理的な広がり . 27
iii. 主要顧客および戦略的パートナーシップ . 27
IV. サービスのハイレベルビュー .
v. ジュニパーリサーチの見解: 主要な強さと戦略的機会 . 28
2.1.11 IDEMIA. 28
i. コーポレート . 28
28 ii. 地理的な広がり . 28
iii. 主要顧客および戦略的パートナーシップ . 28
IV. 提供製品のハイレベルビュー .
v. ジュニパーリサーチの見解: 主要な強さと戦略的機会 . 29
2.1.12 InfoCert . 29
i. 会社概要 . 29
ii. 地理的な広がり . 29
iii. 主要顧客と戦略的パートナーシップ . 29
IV. 提供製品のハイレベルビュー . 30
v. ジュニパーリサーチの見解: 30 v. Juniper Research の見解: 主要な強みと戦略的機会 . 31
2.1.13 Jumio . 31
i. コーポレート . 31
表 2.18: Jumio の資金調達ラウンド(2012 年~2021 年) . 31
31 ⅱ. 地理的な広がり . 31
31 ⅲ. 主要顧客と戦略的パートナーシップ . 32
IV. 提供製品のハイレベルビュー . 32
v. ジュニパーリサーチの見解: 主要な強さと戦略的機会 . 32
2.1.14 Mitek . 33
i. コーポレート . 33
表 2.19: Mitek の資金調達ラウンド(2010 年~2015 年). 33
表 2.20: Mitek の財務スナップショット(2019-2021 年) . 33
ii. 地理的な広がり . 33
iii. 主要顧客および戦略的パートナーシップ . 33
34 提供製品のハイレベルビュー . 33
v. ジュニパーリサーチの見解: 主要な強みと戦略的機会 . 34
2.1.15 NEC . 34
i. コーポレート . 34
表 2.21: NEC の財務スナップショット(2019-2021 年) . 34
ii. 地理的な広がり . 34
iii. 主要顧客および戦略的パートナーシップ . 34
34 提供製品のハイレベルビュー . 34
図 2.22: NEC の Zero Trust セキュリティプラットフォーム . 35
図 2.23: NEC の耳音響認証ヒアラブルデバイスのプロトタイプの写真 .
プロトタイプの写真 . 35
v. ジュニパーリサーチの見解 主要な強みと戦略的な開発機会
機会 . 35
2.1.16 オクタ . 36
i. コーポレート . 36
表 2.24: Okta の資金調達ラウンド(2010 年~2020 年) . 36
表 2.25: Okta の財務スナップショット(2019-2020 年) . 36
ii. 地理的な広がり . 36
iii. 主要顧客および戦略的パートナーシップ . 36
36 iv. 提供製品のハイレベルビュー . 37
v. ジュニパーリサーチの見解 主要な強みと戦略的な開発機会
機会 . 37
2.1.17 シグニキャット . 37
i. コーポレート . 37
表 2.26: シグニキャットの資金調達ラウンド(2007 年~2018 年) . 37
ii. 地理的な広がり . 38
iii. 主要顧客および戦略的パートナーシップ . 38
iv. 提供製品のハイレベルビュー . 38
v. ジュニパーリサーチの見解: 主要な強みと戦略的機会 . 38
2.1.18 タレス . 39
i. コーポレート . 39
表 2.27: タレスの財務スナップショット(2019-2021 年) . 39
ii. 地理的な広がり . 39
iii. 主要顧客および戦略的パートナーシップ . 39
39 iv. 提供製品のハイレベルビュー . 39
v. ジュニパーリサーチの見解: 主な強みと戦略的機会 . 40
2.2 ジュニパーリサーチのリーダーボード評価手法 . 41
41 2.2.1 制限事項および解釈 . 41
表 2.28: ジュニパーリサーチの競合他社リーダーボードの採点基準 . 42
3. データ&フォーキャスト
1. デジタル・アイデンティティ 序論と方法論
1.1 はじめに . 3
1.2 定義と範囲 . 3
1.2.1 アイデンティティ・タスク . 3
1.2.2 デジタル・アイデンティティの形態 . 4
1.2.3 デジタル・アイデンティティ技術: . 4
1.3 方法論と前提条件. 4
図 1.1: デジタルアイデンティティアプリの予測方法 . 6
図 1.2: シビックデジタルアイデンティティ予測手法. 7
図1.3:MSISDNベースのモバイルID予測手法. 8
図1.4: デジタルIDの収益予測方法 . 9
2. モバイル・アイデンティティの予測
2.1 デジタル・アイデンティティ・アプリケーション. 11
図・表 2.1: 11 図・表2.1:デジタルIDアプリのインストール数(m)、主要8地域別、2022-2027年
地域別、2022-2027年 . 11
2.1.1 サードパーティアイデンティティアプリ . 12
図・表2.2: サードパーティ製デジタルIDアプリのインストール数、年間インストール数(m)
年間ベース(m)、主要8地域別構成、2022-2027年 . 12
2.1.2 MSISDNシングルサインオン . 13
図 表 2.3: シングルサインオンにMSISDNを利用するモバイル端末数(m)、主要8地域別
(m)、主要8地域別、2022-2027年 . 13
3. シビック・デジタル・アイデンティティの予測
3.1 シビックデジタルアイデンティティの文書化 . 15
図・表3.1: 図・表3.1:デジタルIDドキュメント保有者数(m)、主要8地域別、2022-2027年
主要8地域別、2022-2027年 . 15
3.1.1 市民用デジタル身分証明書. 16
図・表3.2:デジタルIDカード保有者数(m)、主要8地域別構成、2022-2027年。
主要地域別、2022-2027年 . 16
3.1.2 市民向けアイデンティティアプリ. 17
図・表3.3:デジタル身分証明書を持つ人のうち、市民IDアプリを持っている人の数(m
シビックアイデンティティアプリ保有者数(m)、主要8地域別、2022年~2027年 。17
4. デジタルIDの収益予測
4.1 デジタルアイデンティティの収益 . 19
図・表 4.1: デジタルアイデンティティ総収入($m)、主要8地域別内訳,
2022-2027. 19
4.1.1 収入の源泉 . 20
図・表4.2:デジタルアイデンティティ総収益(百万ドル)、収益分野別構成比,
2022-2027. 20
Summary
このレポートでは、デジタルアイデンティティ市場の成長、国民IDの発行方法の変化、アイデンティティの認証方法、アイデンティティにまつわる法規制の遵守について包括的に調査しています。
Report Description
Juniper Research’s new Digital Identity research report presents an independent analysis of the future evolution of this highly dynamic market. It provides a comprehensive study of the growth of the digital identity market, resulting changes in how national IDs are issued, the way identity is authenticated and regulatory compliance around identity.
The report positions 18 vendors via the Juniper Research Competitor Leaderboard; providing an invaluable resource for stakeholders seeking to understand the complex competitive landscape in the market.
This report also presents a comprehensive market forecast; providing extensive insights and actionable data across the below areas, split by 8 key regions and 60 countries:
Number of Digital Identity Systems in Service, split by:
Third-party Apps
Civic
Digital Identity Cards
MSISDN ID
Smartphone Biometric Hardware
Digital Identity Revenue, split by:
Third-party Apps
Civic Identity Apps
Digital Identity Cards
MSISDN ID
Digital Identity Verification
This research suite comprises:
Market Trends & Strategies (PDF)
Competitor Leaderboard (PDF)
Data & Forecasts (PDF & Excel)
12 Months’ Access to harvest Online Data Platform
Key Market Statistics - Digital Identity Apps
Market Size in 2023: 2.3bn
Market Size in 2027: 4.1bn
2023 to 2027 Market Growth: 82%
KEY FEATURES
Market, Regional & Segment Analysis: Provides a detailed analysis of the digital identity market, including key trends, an in-depth assessment of digital identity verification and a regional analysis that gives a country-level assessment of national digital identity systems and data protection regulation.
Key Takeaways & Strategic Recommendations: Key opportunities for digital identity vendors highlighted across the digital identity landscape; making for an important reading for key stakeholders, including identity providers, authentication providers and governments.
Benchmark Industry Forecasts: 5-year forecasts are provided for the number of apps and revenue from digital identity. This is split into civic identity, third-party apps, digital identity verification and smartphone biometric hardware. Civic digital identity is further split into civic identity apps and civic digital identity cards. This data is also split by 8 key forecast regions and 60 countries:
North America:
Canada, US
Latin America:
Argentina, Brazil, Chile, Colombia, Ecuador, Mexico, Peru, Uruguay
West Europe:
Austria, Belgium, Denmark, Finland, France, Germany, Greece, Ireland, Italy, Netherlands, Norway, Portugal, Spain, Sweden, Switzerland, UK
Central & East Europe:
Croatia, Czech Republic, Hungary, Poland, Romania, Russia, Turkey, Ukraine
Far East & China:
China, Hong Kong, Japan, South Korea
Indian Subcontinent:
Bangladesh, India, Nepal, Pakistan
Rest of Asia Pacific:
Australia, Indonesia, Malaysia, New Zealand, Philippines, Singapore, Thailand, Vietnam
Africa & Middle East:
Algeria, Egypt, Israel, Kenya, Kuwait, Nigeria, Qatar, Saudi Arabia, South Africa, United Arab Emirates
Juniper Research Competitor Leaderboard: Key player capability and capacity assessment for 18 digital identity vendors, via the Juniper Research Competitor Leaderboard.
KEY QUESTIONS ANSWERED
COMPANIES REFERENCED
Interviewed: GBG, InfoCert, Thales.
Included in Juniper Research Competitor Leaderboard: Alibaba Cloud, Callsign, Civic Technologies, Entrust, Evernym, Experian, G+D, GBG, HYPR, IBM, IDEMIA, InfoCert, Jumio, Mitek, NEC, Okta, Signicat, Thales.
Mentioned: Adobe, Airside, Allstate, Alumni Ventures, Apple, Ascertia, Authada, Avast, AWS, Barclays, Bravura OneAuth, Bregal Milestone, Bundesdruckerei, Camerfirma, Centana, CertEurope, Cisco, Credly, CULedger, Ethereum, Evidos, Fantail Ventures, Fiserv, Great Hill Partners, HooYo, ICTech Lab, IPFS (InterPlanetary File System), iProov, IRIS Corporation Berhand, KLever, Kosmos Ventures, LexisNexis, MakersPlace, Mastercard, Medici Ventures, Mercari, Metacask, Metaplex, MyCelia, Nationwide, Novartis, Octo, OneWelcome, Outlier Ventures, Payfare, Penny Mac Aetna, Plus500, Point 72, Polygon, Prove Identity, PWC, Red Hat, Revolut, Samsung, SAP SuccessFactors, Sequoia Capital, Siemens, Sixtema, Solana, Solrise Finance, Splunk, TietoEvery, Tinexta, T-Mobile, Truv, UnionDigital Bank, Valid, Veridos, Viking Venture, Visa, Vistra, WIIT, Zoho.
DATA & INTERACTIVE FORECAST
Juniper Research’s Digital Identity forecast suite includes:
Number of Digital Identity Systems in Service, split by:
Geographic splits: 60
Number of Tables: 45
Number of Datapoints: 20,800
harvest: Our online data platform, harvest, contains the very latest market data and is updated throughout the year. This is a fully featured platform enabling clients to better understand key data trends and manipulate charts and tables; overlaying different forecast within the one chart ? using the comparison tool. Empower your business with our market intelligence centre, and receive alerts whenever your data is updated.
Interactive Excel (IFxl): Our IFxl tool enables clients to manipulate both forecast data and charts, within an Excel environment, to test their own assumptions using the interactive scenario tool and compare selected markets side by side in custom charts and tables. IFxls greatly increase a client’s ability to both understand a particular market and to integrate their own views into the model.
Third-party Apps Civic Identity Apps Digital Identity Cards MSISDN ID Digital Identity Verification
Digital Identity Revenue, split by: Third-party Apps Civic Digital Identity Cards MSISDN ID Smartphone biometric hardware
FORECAST SUMMARY
The number of digital identity apps in use will exceed 4.1 billion globally by 2027; rising from 2.3 billion in 2023. This represents a growth of 82% over the next four years. This increase will be driven by the use of government-backed digital identities to replace physical identity documents as a source of verification for third-party apps, such as banking and financial services. This will be critical, as businesses aim to reduce identity theft and meet increasingly stringent KYC (Know Your Customer) regulations.
The market is moving away from reliance on passwords for identity verification, with this being replaced by biometric verification and MFA under a zero-trust model, where identities are authenticated continuously. This approach is more resistant to traditional hacking methods, such as phishing, reducing the risk of data breaches.
Zero trust will be delivered via SSO (Single Sign On), which allows the user to access multiple accounts via a central, secured system. Critical to SSO is the use of mobile subscriber identity, with the number of mobile devices using their mobile number for SSO being predicted to reach 2 billion in 2027, up from 922 million in 2023. Consumers are highly motivated by convenience, making a streamlining of user experience significant for attracting and retaining them. SSO can achieve this, whilst also appealing to security-conscious users.
The primary competition for dedicated digital identity apps will come from digital wallets, which offer payment functionality alongside a digital identity capability. For instance, in some US states, digital driver’s licences held within Apple Wallets are fully recognised. However, these digital wallets will struggle to monetise identity in the same way as they have payments, due to competition from government-run schemes limiting adoption.
Regions:8 Key Regions - includes North America, Latin America, West Europe, Central & East Europe, Far East & China, Indian Subcontinent, Rest of Asia Pacific and Africa & Middle East
Countries:Algeria, Argentina, Australia, Austria, Bangladesh, Belgium, Brazil, Canada, Chile, China, Colombia, Croatia, Czech Republic, Denmark, Ecuador, Egypt, Finland, France, Germany, Greece, Hong Kong, Hungary, India, Indonesia, Ireland, Israel, Italy, Japan, Kenya, South Korea, Kuwait, Malaysia, Mexico, Nepal, Netherlands, New Zealand, Nigeria, Norway, Pakistan, Peru, Philippines, Poland, Portugal, Qatar, Romania, Russian Federation, Saudi Arabia, Singapore, South Africa, Spain, Sweden, Switzerland, Thailand, Turkey, Ukraine, United Arab Emirates, UK, Uruguay, USA, Vietnam
Table of Contents
1. Market Trends &Strategies
1. Key Takeaways & Strategic Recommendations
1.1 Key Takeaways . 3
1.2 Strategic Recommendations . 4
2. Market Landscape
2.1 Introduction . 6
2.2 Forms of Digital Identity. 6
2.2.1 Centralised Identity . 6
2.2.2 Federated Identity . 7
Figure 2.1: Federated Identity Model . 7
2.2.3 Decentralised Identity . 8
Figure 2.2: Decentralised Identity Systems . 8
2.3 Market Trends . 8
3. Digital Identity Verification
3.1 Digital Identity Verification . 16
3.1.1 Usernames and Passwords . 16
3.1.2 OTP . 17
3.1.3 Biometrics . 18
i. Fingerprints . 18
ii. Facial Recognition . 18
iii. Voice Recognition . 19
iv. Iris and Retina Scans . 19
v. Emerging Forms of Biometric Authentication . 20
4. Regional Analysis
4.1 Digital Identity Regional Analysis . 22
4.1.1 North America . 22
i. Canada . 22
ii. The US . 23
4.1.2 Latin America . 25
i. Argentina. 25
ii. Brazil . 26
4.1.3 West Europe . 26
i. The EU . 26
ii. UK . 29
Figure 4.1: Relationship to the Trust Framework . 29
4.1.4 Central & East Europe . 30
i. Estonia . 30
ii. Poland . 31
4.1.5 Indian Subcontinent . 32
i. India . 32
4.1.6 Far East & China . 32
i. China . 32
ii. Japan . 33
4.1.7 Asia Pacific . 34
i. Australia . 34
ii. Singapore . 35
4.1.8 Africa & Middle East . 36
i. Saudi Arabia . 36
ii. South Africa . 37
2. Competitor Leaderboard
1. Juniper Research Competitor Leaderboard
1.1 Why Read This Report . 5
Table 1.1: Juniper Research Competitor Leaderboard Digital Identity Vendors
Included & Product Portfolio . 6
Figure 1.2: Juniper Research Competitor Leaderboard for Digital Identity . 7
Table 1.3: Juniper Research Leaderboard Digital Identity & Positioning. . 7
Table 1.4: Juniper Research Competitor Leaderboard Heatmap Digital Identity
Vendors . 8
2. Company Profiles
2.1 Vendor Profiles . 10
2.1.1 Alibaba Cloud . 10
i. Corporate . 10
Table 2.1: Alibaba Cloud’s Rounds of Funding ($m), 2012-2015 . 10
ii. Geographical Spread . 10
iii. Key Clients and Strategic Partnerships . 10
iv. High-level View of Offering . 10
Figure 2.2: Alibaba Cloud’s IDaaS Platform . 11
Figure 2.3: Alibaba Cloud’s Authentication Methods . 11
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities . 11
2.1.2 Callsign . 12
i. Corporate . 12
Table 2.4: Callsign’s Rounds of Funding ($m), 2013-2020 . 12
ii. Geographical Spread . 12
iii. Key Clients and Strategic Partnerships . 12
iv. High-level View of Offering . 12
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities . 13
2.1.3 Civic Technologies . 13
i. Corporate . 13
Table 2.5: Civic’s Rounds of Funding, 2016-2018 . 14
ii. Geographical Spread . 14
iii. Key Clients and Strategic Partnerships. 14
iv. High-level View of Offering . 14
Figure 2.7: An Example of a Civic Pass Authenticated Profile . 15
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities . 15
2.1.4 Entrust . 15
i. Corporate . 15
ii. Geographical Spread . 15
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 16
iv. High-level View of Offering . 16
Figure 2.8: Entrust’s Mobile, FIDO and Credential-based Authentication. 16
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities . 17
2.1.5 Evernym . 17
i. Corporate . 17
Table 2.9: Evernym’s Rounds of Funding, 2017-2019 . 17
ii. Geographical Spread . 17
iii. Key Clients and Strategic Partnerships. 18
iv. High-level View of Offering . 18
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities . 18
2.1.6 Experian. 19
i. Corporate . 19
Table 2.10: Experian’s Financial Snapshot ($m) FY, (2020-2022) . 19
ii. Geographical Spread . 19
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 19
iv. High-level View of Offering . 19
Figure 2.11: How Experian’s CrossCore Works . 20
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities . 20
2.1.7 G+D (Giesecke+Devrient) . 21
i. Corporate . 21
Table 2.12: G+D’s Financial Snapshot ($m) FY, 2020-2022 . 21
ii. Geographical Spread . 21
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 21
iv. High-level View of Offering . 21
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities . 22
2.1.8 GBG . 22
i. Corporate . 22
Table 2.13: GBG’s Financial Snapshot ($m) FY, 2019-2021 . 23
ii. Geographical Spread . 23
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 23
iv. High-level View of Offering . 23
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities . 24
2.1.9 HYPR . 24
i. Corporate . 24
Table 2.14: HYPR’s Rounds of Funding, 2014-2022 . 24
ii. Geographical Spread . 24
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 24
iv. High-level View of Offering . 25
Figure 2.15: How FIDO Token Authentication Works with HYPR . 25
Figure 2.16: HYPR’s True Passwordless SSO . 26
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Opportunities . 26
2.1.10 IBM . 26
i. Corporate . 26
Table 2.17: IBM’s Financial Snapshot ($m) FY, 2019-2021 . 26
ii. Geographical Spread . 27
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 27
iv. High-level View of Offering . 27
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Opportunities . 28
2.1.11 IDEMIA. 28
i. Corporate . 28
ii. Geographical Spread . 28
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 28
iv. High-level View of Offering . 28
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Opportunities . 29
2.1.12 InfoCert . 29
i. Corporate . 29
ii. Geographical Spread . 29
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 29
iv. High-level View of Offering . 30
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Opportunities . 31
2.1.13 Jumio . 31
i. Corporate . 31
Table 2.18: Jumio’s Rounds of Funding, 2012-2021 . 31
ii. Geographical Spread . 31
iii. Key Clients &Strategic Partnerships . 32
iv. High-level View of Offering . 32
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Opportunities . 32
2.1.14 Mitek . 33
i. Corporate . 33
Table 2.19: Mitek’s Rounds of Funding, 2010-2015. 33
Table 2.20: Mitek’s Financial Snapshot, 2019-2021 . 33
ii. Geographical Spread . 33
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 33
iv. High-level View of Offering . 33
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Opportunities . 34
2.1.15 NEC . 34
i. Corporate . 34
Table 2.21: NEC’s Financial Snapshot, 2019-2021 . 34
ii. Geographical Spread . 34
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 34
iv. High-level View of Offering . 34
Figure 2.22: NEC’s Zero Trust Security Platform . 35
Figure 2.23: Photo of NEC’s Ear Acoustic Authentication Hearable Device
Prototype . 35
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities . 35
2.1.16 Okta . 36
i. Corporate . 36
Table 2.24: Okta’s Rounds of Funding, 2010-2020 . 36
Table 2.25: Okta’s Financial Snapshot, 2019-2020 . 36
ii. Geographical Spread . 36
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 36
iv. High-level View of Offering . 37
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities . 37
2.1.17 Signicat . 37
i. Corporate . 37
Table 2.26: Signicat’s Rounds of Funding, 2007-2018 . 37
ii. Geographical Spread . 38
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 38
iv. High-level View of Offering . 38
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Opportunities . 38
2.1.18 Thales . 39
i. Corporate . 39
Table 2.27: Thales’ Financial Snapshot, 2019-2021 . 39
ii. Geographical Spread . 39
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 39
iv. High-level View of Offering . 39
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Opportunities . 40
2.2 Juniper Research Leaderboard Assessment Methodology . 41
2.2.1 Limitations & Interpretation . 41
Table 2.28: Juniper Research Competitor Leaderboard Scoring Criteria . 42
3. Data & Forecasting
1. Digital Identity: Introduction & Methodology
1.1 Introduction . 3
1.2 Definition & Scope . 3
1.2.1 Identity Tasks . 3
1.2.2 Forms of Digital Identity . 4
1.2.3 Digital Identity Technologies: . 4
1.3 Methodology & Assumptions . 4
Figure 1.1: Digital Identity Apps Forecast Methodology . 6
Figure 1.2: Civic Digital Identity Forecast Methodology . 7
Figure 1.3: MSISDN-based Mobile ID Forecast Methodology . 8
Figure 1.4: Digital Identity Revenue Forecast Methodology . 9
2. Mobile Identity Forecasts
2.1 Digital Identity Apps . 11
Figure & Table 2.1: Number of Digital Identity Apps Installed (m), Split by 8 Key
Regions, 2022-2027 . 11
2.1.1 Third-party Identity Apps . 12
Figure & Table 2.2: Number of Third-party Digital ID Apps Installed, Installed
Base per annum (m), Split by 8 Key Regions, 2022-2027 . 12
2.1.2 MSISDN Single Sign-on . 13
Figure & Table 2.3: Number of Mobile Devices Using MSISDN for Single Sign-on
(m), Split by 8 Key Regions, 2022-2027 . 13
3. Civic Digital Identity Forecasts
3.1 Civic Digital Identity Documentation . 15
Figure & Table 3.1: Number of People with Digital Identity Documents (m), Split
by 8 Key Regions, 2022-2027 . 15
3.1.1 Civic Digital Identity Cards . 16
Figure and Table 3.2: Number of People with Digital Identity Cards (m), Split by 8
Key Regions, 2022-2027 . 16
3.1.2 Civic Identity Apps . 17
Figure & Table 3.3: Number of People with Digital Identity Documents Who Have
Civic Identity Apps (m), Split by 8 Key Regions, 2022-2027 . 17
4. Digital Identity Revenue Forecasts
4.1 Digital Identity Revenue . 19
Figure & Table 4.1: Total Digital Identity Revenue ($m), Split by 8 Key Regions,
2022-2027. 19
4.1.1 Source of Revenue . 20
Figure & Table 4.2: Total Digital Identity Revenue ($m), Split by Revenue Area,
2022-2027. 20
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