![]() プロパン市場世界の産業動向、シェア、サイズ、成長、機会、2022-2027年の予測Propane Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027 世界のプロパン市場は、2021年に1億6430万トンの数量に達しました。今後、IMARCグループでは、2027年には2億1280万トンに達し、2022年から2027年の間にCAGR4.10%を示すと予測しています。COVID-19の不確実性を念... もっと見る
サマリー世界のプロパン市場は、2021年に1億6430万トンの数量に達しました。今後、IMARCグループでは、2027年には2億1280万トンに達し、2022年から2027年の間にCAGR4.10%を示すと予測しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々は様々な最終用途分野に対するパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として本レポートに含まれています。プロパンは、液化石油ガス(LPG)としても知られる可燃性炭化水素ガスで、通常は液体の状態で圧縮・貯蔵されます。主に天然ガス処理の副産物として得られ、原油の精製から生産されます。無色、無毒、無臭のガスですが、漏洩検知のために臭気物質が添加されています。調理、暖房・給湯、冷暖房、自動車燃料など幅広く利用されている。近年、プロパンは、その費用対効果、汎用性、入手の容易さ、環境への配慮、エネルギー密度の高さから、家庭用、商業用、輸送用、産業用の各分野で、クリーンな代替燃料として急速に普及が進んでいます。 プロパンの市場動向 様々な最終用途産業からのエネルギー需要の高まりが、市場成長の主な要因となっています。これに加えて、環境問題の高まりによるクリーンな燃焼燃料へのニーズの高まりが、プロパンの需要を増大させています。さらに、プロパンは切断やろう付け、はんだ付け、予熱、シュリンク包装、熱処理などの産業用途に広く使用されています。また、プロパンはプロピレンやエチレンを製造するための中間体として広く使用されており、製品の普及率を加速させています。さらに、原油などの再生不可能な資源の枯渇を理由に、各国政府が厳しい規制を実施しています。このため、メーカーは効率性の向上と天然資源の保護を目的として、プロパン生産にバイオベースの原料を使用する持続可能な製造方法の開発に注力するようになっています。さらに、電力・エネルギー分野でのプロパンの採用が進み、オートガスやLPGを燃料とする自動車が増加していることも、市場の成長を後押ししています。その他、プロパンを使用した農業用エンジンの普及、急速な工業化、継続的な研究開発活動、製品の革新、技術の進歩なども、市場の見通しを明るくしています。 主な市場細分化。 IMARC Groupは、世界のプロパン市場の各サブセグメントにおける主要トレンドの分析、および2022年から2027年までの世界、地域、国レベルでの予測を提供します。当レポートでは、市場を形状、グレード、最終用途産業に基づいて分類しています。 形態別構成比 液体 ガス グレード別内訳。 HD-5 プロパン HD-10 プロパン 業務用プロパン 最終使用産業別構成比。 家庭用 商業 交通機関 その他 地域別構成比 北米 米国 カナダ アジア太平洋 中国 日本 インド 韓国 オーストラリア インドネシア その他 欧州 ドイツ フランス イギリス イタリア スペイン ロシア その他 ラテンアメリカ ブラジル メキシコ その他 中近東・アフリカ 競合の状況。 エア・リキード、BP plc、シェブロン、中国石油天然気集団公司、中国石油化工、コノコフィリップス、エニエスピーエー、エボニックインダストリーズ、エクソンモービル、GAIL (India) Limited、ガスプロム、インド石油会社、ロイヤルダッチシェル、サウディラビア石油、トータルエナジーズSEの主要企業のプロファイルと共に業界の競争環境も調査しています。本レポートで回答した主な質問 世界のプロパン市場はこれまでどのように推移し、今後数年間はどのように推移するのか? COVID-19は世界のプロパン市場にどのような影響を及ぼしたか? 主要な地域別市場はどのようなものか? 形状に基づく市場の内訳は? グレード別の市場構成は? 最終用途産業別の市場構成は? 業界のバリューチェーンにおける様々なステージとは? 業界における主要な推進要因と課題は何か? 世界のプロパン市場の構造と主要プレイヤーは? 業界内の競争はどの程度か? 目次1 Preface2 Scope and Methodology 2.1 Objectives of the Study 2.2 Stakeholders 2.3 Data Sources 2.3.1 Primary Sources 2.3.2 Secondary Sources 2.4 Market Estimation 2.4.1 Bottom-Up Approach 2.4.2 Top-Down Approach 2.5 Forecasting Methodology 3 Executive Summary 4 Introduction 4.1 Overview 4.2 Key Industry Trends 5 Global Propane Market 5.1 Market Overview 5.2 Market Performance 5.3 Impact of COVID-19 5.4 Market Forecast 6 Market Breakup by Form 6.1 Liquid 6.1.1 Market Trends 6.1.2 Market Forecast 6.2 Gas 6.2.1 Market Trends 6.2.2 Market Forecast 7 Market Breakup by Grade 7.1 HD-5 Propane 7.1.1 Market Trends 7.1.2 Market Forecast 7.2 HD-10 Propane 7.2.1 Market Trends 7.2.2 Market Forecast 7.3 Commercial Propane 7.3.1 Market Trends 7.3.2 Market Forecast 8 Market Breakup by End Use Industry 8.1 Residential 8.1.1 Market Trends 8.1.2 Market Forecast 8.2 Commercial 8.2.1 Market Trends 8.2.2 Market Forecast 8.3 Transportation 8.3.1 Market Trends 8.3.2 Market Forecast 8.4 Others 8.4.1 Market Trends 8.4.2 Market Forecast 9 Market Breakup by Region 9.1 North America 9.1.1 United States 9.1.1.1 Market Trends 9.1.1.2 Market Forecast 9.1.2 Canada 9.1.2.1 Market Trends 9.1.2.2 Market Forecast 9.2 Asia-Pacific 9.2.1 China 9.2.1.1 Market Trends 9.2.1.2 Market Forecast 9.2.2 Japan 9.2.2.1 Market Trends 9.2.2.2 Market Forecast 9.2.3 India 9.2.3.1 Market Trends 9.2.3.2 Market Forecast 9.2.4 South Korea 9.2.4.1 Market Trends 9.2.4.2 Market Forecast 9.2.5 Australia 9.2.5.1 Market Trends 9.2.5.2 Market Forecast 9.2.6 Indonesia 9.2.6.1 Market Trends 9.2.6.2 Market Forecast 9.2.7 Others 9.2.7.1 Market Trends 9.2.7.2 Market Forecast 9.3 Europe 9.3.1 Germany 9.3.1.1 Market Trends 9.3.1.2 Market Forecast 9.3.2 France 9.3.2.1 Market Trends 9.3.2.2 Market Forecast 9.3.3 United Kingdom 9.3.3.1 Market Trends 9.3.3.2 Market Forecast 9.3.4 Italy 9.3.4.1 Market Trends 9.3.4.2 Market Forecast 9.3.5 Spain 9.3.5.1 Market Trends 9.3.5.2 Market Forecast 9.3.6 Russia 9.3.6.1 Market Trends 9.3.6.2 Market Forecast 9.3.7 Others 9.3.7.1 Market Trends 9.3.7.2 Market Forecast 9.4 Latin America 9.4.1 Brazil 9.4.1.1 Market Trends 9.4.1.2 Market Forecast 9.4.2 Mexico 9.4.2.1 Market Trends 9.4.2.2 Market Forecast 9.4.3 Others 9.4.3.1 Market Trends 9.4.3.2 Market Forecast 9.5 Middle East and Africa 9.5.1 Market Trends 9.5.2 Market Breakup by Country 9.5.3 Market Forecast 10 SWOT Analysis 10.1 Overview 10.2 Strengths 10.3 Weaknesses 10.4 Opportunities 10.5 Threats 11 Value Chain Analysis 12 Porters Five Forces Analysis 12.1 Overview 12.2 Bargaining Power of Buyers 12.3 Bargaining Power of Suppliers 12.4 Degree of Competition 12.5 Threat of New Entrants 12.6 Threat of Substitutes 13 Price Analysis 14 Competitive Landscape 14.1 Market Structure 14.2 Key Players 14.3 Profiles of Key Players 14.3.1 Air Liquide S.A. 14.3.1.1 Company Overview 14.3.1.2 Product Portfolio 14.3.1.3 Financials 14.3.1.4 SWOT Analysis 14.3.2 BP plc 14.3.2.1 Company Overview 14.3.2.2 Product Portfolio 14.3.2.3 Financials 14.3.2.4 SWOT Analysis 14.3.3 Chevron Corporation 14.3.3.1 Company Overview 14.3.3.2 Product Portfolio 14.3.3.3 Financials 14.3.3.4 SWOT Analysis 14.3.4 China National Petroleum Corporation 14.3.4.1 Company Overview 14.3.4.2 Product Portfolio 14.3.4.3 SWOT Analysis 14.3.5 China Petroleum & Chemical Corporation 14.3.5.1 Company Overview 14.3.5.2 Product Portfolio 14.3.5.3 Financials 14.3.5.4 SWOT Analysis 14.3.6 ConocoPhillips Company 14.3.6.1 Company Overview 14.3.6.2 Product Portfolio 14.3.6.3 Financials 14.3.6.4 SWOT Analysis 14.3.7 Eni S.p.A. 14.3.7.1 Company Overview 14.3.7.2 Product Portfolio 14.3.7.3 Financials 14.3.7.4 SWOT Analysis 14.3.8 Evonik Industries AG 14.3.8.1 Company Overview 14.3.8.2 Product Portfolio 14.3.8.3 Financials 14.3.8.4 SWOT Analysis 14.3.9 Exxon Mobil Corporation 14.3.9.1 Company Overview 14.3.9.2 Product Portfolio 14.3.9.3 Financials 14.3.9.4 SWOT Analysis 14.3.10 GAIL (India) Limited 14.3.10.1 Company Overview 14.3.10.2 Product Portfolio 14.3.10.3 Financials 14.3.10.4 SWOT Analysis 14.3.11 Gazprom 14.3.11.1 Company Overview 14.3.11.2 Product Portfolio 14.3.11.3 Financials 14.3.11.4 SWOT Analysis 14.3.12 Indian Oil Corporation Ltd. 14.3.12.1 Company Overview 14.3.12.2 Product Portfolio 14.3.12.3 Financials 14.3.12.4 SWOT Analysis 14.3.13 Royal Dutch Shell plc 14.3.13.1 Company Overview 14.3.13.2 Product Portfolio 14.3.13.3 Financials 14.3.14 Saudi Arabian Oil Co. 14.3.14.1 Company Overview 14.3.14.2 Product Portfolio 14.3.14.3 Financials 14.3.14.4 SWOT Analysis 14.3.15 TotalEnergies SE 14.3.15.1 Company Overview 14.3.15.2 Product Portfolio 14.3.15.3 Financials 14.3.15.4 SWOT Analysis
SummaryThe global propane market reached a volume of 164.3 Million Tons in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach 212.8 Million Tons by 2027, exhibiting a CAGR of 4.10% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic on different end use sectors. These insights are included in the report as a major market contributor. Table of Contents1 Preface2 Scope and Methodology 2.1 Objectives of the Study 2.2 Stakeholders 2.3 Data Sources 2.3.1 Primary Sources 2.3.2 Secondary Sources 2.4 Market Estimation 2.4.1 Bottom-Up Approach 2.4.2 Top-Down Approach 2.5 Forecasting Methodology 3 Executive Summary 4 Introduction 4.1 Overview 4.2 Key Industry Trends 5 Global Propane Market 5.1 Market Overview 5.2 Market Performance 5.3 Impact of COVID-19 5.4 Market Forecast 6 Market Breakup by Form 6.1 Liquid 6.1.1 Market Trends 6.1.2 Market Forecast 6.2 Gas 6.2.1 Market Trends 6.2.2 Market Forecast 7 Market Breakup by Grade 7.1 HD-5 Propane 7.1.1 Market Trends 7.1.2 Market Forecast 7.2 HD-10 Propane 7.2.1 Market Trends 7.2.2 Market Forecast 7.3 Commercial Propane 7.3.1 Market Trends 7.3.2 Market Forecast 8 Market Breakup by End Use Industry 8.1 Residential 8.1.1 Market Trends 8.1.2 Market Forecast 8.2 Commercial 8.2.1 Market Trends 8.2.2 Market Forecast 8.3 Transportation 8.3.1 Market Trends 8.3.2 Market Forecast 8.4 Others 8.4.1 Market Trends 8.4.2 Market Forecast 9 Market Breakup by Region 9.1 North America 9.1.1 United States 9.1.1.1 Market Trends 9.1.1.2 Market Forecast 9.1.2 Canada 9.1.2.1 Market Trends 9.1.2.2 Market Forecast 9.2 Asia-Pacific 9.2.1 China 9.2.1.1 Market Trends 9.2.1.2 Market Forecast 9.2.2 Japan 9.2.2.1 Market Trends 9.2.2.2 Market Forecast 9.2.3 India 9.2.3.1 Market Trends 9.2.3.2 Market Forecast 9.2.4 South Korea 9.2.4.1 Market Trends 9.2.4.2 Market Forecast 9.2.5 Australia 9.2.5.1 Market Trends 9.2.5.2 Market Forecast 9.2.6 Indonesia 9.2.6.1 Market Trends 9.2.6.2 Market Forecast 9.2.7 Others 9.2.7.1 Market Trends 9.2.7.2 Market Forecast 9.3 Europe 9.3.1 Germany 9.3.1.1 Market Trends 9.3.1.2 Market Forecast 9.3.2 France 9.3.2.1 Market Trends 9.3.2.2 Market Forecast 9.3.3 United Kingdom 9.3.3.1 Market Trends 9.3.3.2 Market Forecast 9.3.4 Italy 9.3.4.1 Market Trends 9.3.4.2 Market Forecast 9.3.5 Spain 9.3.5.1 Market Trends 9.3.5.2 Market Forecast 9.3.6 Russia 9.3.6.1 Market Trends 9.3.6.2 Market Forecast 9.3.7 Others 9.3.7.1 Market Trends 9.3.7.2 Market Forecast 9.4 Latin America 9.4.1 Brazil 9.4.1.1 Market Trends 9.4.1.2 Market Forecast 9.4.2 Mexico 9.4.2.1 Market Trends 9.4.2.2 Market Forecast 9.4.3 Others 9.4.3.1 Market Trends 9.4.3.2 Market Forecast 9.5 Middle East and Africa 9.5.1 Market Trends 9.5.2 Market Breakup by Country 9.5.3 Market Forecast 10 SWOT Analysis 10.1 Overview 10.2 Strengths 10.3 Weaknesses 10.4 Opportunities 10.5 Threats 11 Value Chain Analysis 12 Porters Five Forces Analysis 12.1 Overview 12.2 Bargaining Power of Buyers 12.3 Bargaining Power of Suppliers 12.4 Degree of Competition 12.5 Threat of New Entrants 12.6 Threat of Substitutes 13 Price Analysis 14 Competitive Landscape 14.1 Market Structure 14.2 Key Players 14.3 Profiles of Key Players 14.3.1 Air Liquide S.A. 14.3.1.1 Company Overview 14.3.1.2 Product Portfolio 14.3.1.3 Financials 14.3.1.4 SWOT Analysis 14.3.2 BP plc 14.3.2.1 Company Overview 14.3.2.2 Product Portfolio 14.3.2.3 Financials 14.3.2.4 SWOT Analysis 14.3.3 Chevron Corporation 14.3.3.1 Company Overview 14.3.3.2 Product Portfolio 14.3.3.3 Financials 14.3.3.4 SWOT Analysis 14.3.4 China National Petroleum Corporation 14.3.4.1 Company Overview 14.3.4.2 Product Portfolio 14.3.4.3 SWOT Analysis 14.3.5 China Petroleum & Chemical Corporation 14.3.5.1 Company Overview 14.3.5.2 Product Portfolio 14.3.5.3 Financials 14.3.5.4 SWOT Analysis 14.3.6 ConocoPhillips Company 14.3.6.1 Company Overview 14.3.6.2 Product Portfolio 14.3.6.3 Financials 14.3.6.4 SWOT Analysis 14.3.7 Eni S.p.A. 14.3.7.1 Company Overview 14.3.7.2 Product Portfolio 14.3.7.3 Financials 14.3.7.4 SWOT Analysis 14.3.8 Evonik Industries AG 14.3.8.1 Company Overview 14.3.8.2 Product Portfolio 14.3.8.3 Financials 14.3.8.4 SWOT Analysis 14.3.9 Exxon Mobil Corporation 14.3.9.1 Company Overview 14.3.9.2 Product Portfolio 14.3.9.3 Financials 14.3.9.4 SWOT Analysis 14.3.10 GAIL (India) Limited 14.3.10.1 Company Overview 14.3.10.2 Product Portfolio 14.3.10.3 Financials 14.3.10.4 SWOT Analysis 14.3.11 Gazprom 14.3.11.1 Company Overview 14.3.11.2 Product Portfolio 14.3.11.3 Financials 14.3.11.4 SWOT Analysis 14.3.12 Indian Oil Corporation Ltd. 14.3.12.1 Company Overview 14.3.12.2 Product Portfolio 14.3.12.3 Financials 14.3.12.4 SWOT Analysis 14.3.13 Royal Dutch Shell plc 14.3.13.1 Company Overview 14.3.13.2 Product Portfolio 14.3.13.3 Financials 14.3.14 Saudi Arabian Oil Co. 14.3.14.1 Company Overview 14.3.14.2 Product Portfolio 14.3.14.3 Financials 14.3.14.4 SWOT Analysis 14.3.15 TotalEnergies SE 14.3.15.1 Company Overview 14.3.15.2 Product Portfolio 14.3.15.3 Financials 14.3.15.4 SWOT Analysis
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