![]() 大気圧変化型包装の市場世界の産業動向、シェア、サイズ、成長、機会、2022-2027年の予測Modified Atmosphere Packaging Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027 世界の改質雰囲気包装市場は、2021年に142億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR6.00%を示し、2027年までに207億3000万米ドルの市場に到達すると予測しています。COVID... もっと見る
サマリー世界の改質雰囲気包装市場は、2021年に142億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR6.00%を示し、2027年までに207億3000万米ドルの市場に到達すると予測しています。COVID-19の不確実性を考慮し、弊社では、パンデミックの最終使用産業に対する直接的および間接的な影響について継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として本レポートに含まれています。MAP(Modified atmosphere packaging)とは、内容物を保持するためにパック内の雰囲気を調整または変更する高度な技術を指します。一般的に使用されるMAP技術には、ガスフラッシング、パッケージ上のバルブ、スカベンジャーまたは乾燥剤パック、バリア包装フィルムなどがあります。これらの技術は、製品の保存期間を延ばし、品質と鮮度を確保し、酸化や腐敗を抑えるために最適な条件を提供するもので、生鮮食品の保存に適している。さらに、生産能力を向上させ、無駄な生産、労働、コストを最小限に抑えることができる。その結果、MAPはコンビニエンス・フード、ベーカリーや製菓、果物や野菜、乳製品、シーフード、鶏肉、肉製品などに広く利用されている。 大気圧変化包装の市場動向。 コンビニエンス・フードやRTE(ready-to-eat)商品への需要の高まりが、市場成長の主な要因となっています。MAP技術により、メーカーは生産速度や品質に影響を与えることなく、これらの製品の保存期間を延長し、需要の増加に対応することができます。これは、特に食品・飲料(F&B)業界における革新的なパッケージング・ソリューションに対するニーズの高まりと相まって、製品の採用率を加速させています。さらに、最近のコロナウイルス病(COVID-19)の発生により、後で消費するために保存できる包装食品への需要が大幅に高まり、メーカーがMAP技術を採用することを後押ししています。このほか、外出先での消費が増えていることや、品質が高く衛生的で新鮮な包装食品に消費者の好みがシフトしていることも、製品需要を増大させています。さらに、各国の政府当局による厳格な食品安全規制の実施が、潜在的な健康被害を防止するためのMAP技術の利用を促進しています。その他、消費者の健康志向の高まり、可処分所得の増加、食品包装技術の進歩、便利で扱いやすい包装への傾倒なども、市場の見通しを良好なものにしている要因となっています。 主な市場細分化 IMARC Groupでは、2022年から2027年までの世界、地域、国レベルでの予測とともに、世界の大気圧修正包装市場の各サブセグメントにおける主要トレンドの分析を行っています。当レポートでは、材料、技術、包装ガス、用途に基づき、市場を分類しています。 素材別の内訳 エチレンビニルアルコール ポリエチレン 延伸ポリエチレンテレフタレート ポリアミド その他 技術別構成比 トレーシーラーマシン 横型・縦型フロー包装機 深絞り機 真空チャンバー機 袋詰機 その他 包装用ガス別構成比 窒素 酸素 二酸化炭素(Carbon Dioxide その他 アプリケーション別構成比 乳製品 家禽類 ベーカリー・製菓 水産物・肉類 コンビニエンス・フード 青果物 その他 地域別構成比 北米 米国 カナダ アジア太平洋 中国 日本 インド 韓国 オーストラリア インドネシア その他 欧州 ドイツ フランス イギリス イタリア スペイン ロシア その他 ラテンアメリカ ブラジル メキシコ その他 中近東・アフリカ 競合の状況。 業界の競争環境についても、Air Products & Chemicals Inc.、Amcor plc、Barry-Wehmiller Companies、Berry Global Inc、Ilapak International S.A.、Linde plc、Multisorb Technologies Inc.の主要企業のプロファイルと共に調査しています。(Filtration Group Corporation)、Orics Industries Inc.、Robert Reiser & Co.Inc.、Sealed Air Corporation、The Middleby Corporation。本レポートで回答した主な質問 世界の大気圧修正包装市場はこれまでどのように推移してきたか、また今後数年間はどのように推移していくか? COVID-19は世界の修正大気圧包装市場にどのような影響を与えたか? 主要な地域市場とは? 材料に基づく市場の内訳は? 技術に基づく市場の内訳は? 包装用ガスに基づく市場の内訳は? アプリケーション別の市場構成は? 業界のバリューチェーンにおける様々なステージとは? 業界における主要な推進要因と課題は何か? 世界の大気圧修正包装市場の構造、主要プレイヤーは? 業界における競争の程度は? 目次1 Preface2 Scope and Methodology 2.1 Objectives of the Study 2.2 Stakeholders 2.3 Data Sources 2.3.1 Primary Sources 2.3.2 Secondary Sources 2.4 Market Estimation 2.4.1 Bottom-Up Approach 2.4.2 Top-Down Approach 2.5 Forecasting Methodology 3 Executive Summary 4 Introduction 4.1 Overview 4.2 Key Industry Trends 5 Global Modified Atmosphere Packaging Market 5.1 Market Overview 5.2 Market Performance 5.3 Impact of COVID-19 5.4 Market Forecast 6 Market Breakup by Material 6.1 Ethylene Vinyl Alcohol 6.1.1 Market Trends 6.1.2 Market Forecast 6.2 Polyethylene 6.2.1 Market Trends 6.2.2 Market Forecast 6.3 Oriented Polyethylene Terephthalate 6.3.1 Market Trends 6.3.2 Market Forecast 6.4 Polyamide 6.4.1 Market Trends 6.4.2 Market Forecast 6.5 Others 6.5.1 Market Trends 6.5.2 Market Forecast 7 Market Breakup by Technology 7.1 Tray-Sealer Machine 7.1.1 Market Trends 7.1.2 Market Forecast 7.2 Horizontal and Vertical Flow Packaging Machine 7.2.1 Market Trends 7.2.2 Market Forecast 7.3 Deep-Drawing Machine 7.3.1 Market Trends 7.3.2 Market Forecast 7.4 Vacuum Chamber Machine 7.4.1 Market Trends 7.4.2 Market Forecast 7.5 Bag-Sealing Machine 7.5.1 Market Trends 7.5.2 Market Forecast 7.6 Others 7.6.1 Market Trends 7.6.2 Market Forecast 8 Market Breakup by Packaging Gases 8.1 Nitrogen 8.1.1 Market Trends 8.1.2 Market Forecast 8.2 Oxygen 8.2.1 Market Trends 8.2.2 Market Forecast 8.3 Carbon Dioxide 8.3.1 Market Trends 8.3.2 Market Forecast 8.4 Others 8.4.1 Market Trends 8.4.2 Market Forecast 9 Market Breakup by Application 9.1 Dairy Products 9.1.1 Market Trends 9.1.2 Market Forecast 9.2 Poultry 9.2.1 Market Trends 9.2.2 Market Forecast 9.3 Bakery and Confectionary 9.3.1 Market Trends 9.3.2 Market Forecast 9.4 Seafood and Meat Products 9.4.1 Market Trends 9.4.2 Market Forecast 9.5 Convenience Food 9.5.1 Market Trends 9.5.2 Market Forecast 9.6 Fruits and Vegetables 9.6.1 Market Trends 9.6.2 Market Forecast 9.7 Others 9.7.1 Market Trends 9.7.2 Market Forecast 10 Market Breakup by Region 10.1 North America 10.1.1 United States 10.1.1.1 Market Trends 10.1.1.2 Market Forecast 10.1.2 Canada 10.1.2.1 Market Trends 10.1.2.2 Market Forecast 10.2 Asia-Pacific 10.2.1 China 10.2.1.1 Market Trends 10.2.1.2 Market Forecast 10.2.2 Japan 10.2.2.1 Market Trends 10.2.2.2 Market Forecast 10.2.3 India 10.2.3.1 Market Trends 10.2.3.2 Market Forecast 10.2.4 South Korea 10.2.4.1 Market Trends 10.2.4.2 Market Forecast 10.2.5 Australia 10.2.5.1 Market Trends 10.2.5.2 Market Forecast 10.2.6 Indonesia 10.2.6.1 Market Trends 10.2.6.2 Market Forecast 10.2.7 Others 10.2.7.1 Market Trends 10.2.7.2 Market Forecast 10.3 Europe 10.3.1 Germany 10.3.1.1 Market Trends 10.3.1.2 Market Forecast 10.3.2 France 10.3.2.1 Market Trends 10.3.2.2 Market Forecast 10.3.3 United Kingdom 10.3.3.1 Market Trends 10.3.3.2 Market Forecast 10.3.4 Italy 10.3.4.1 Market Trends 10.3.4.2 Market Forecast 10.3.5 Spain 10.3.5.1 Market Trends 10.3.5.2 Market Forecast 10.3.6 Russia 10.3.6.1 Market Trends 10.3.6.2 Market Forecast 10.3.7 Others 10.3.7.1 Market Trends 10.3.7.2 Market Forecast 10.4 Latin America 10.4.1 Brazil 10.4.1.1 Market Trends 10.4.1.2 Market Forecast 10.4.2 Mexico 10.4.2.1 Market Trends 10.4.2.2 Market Forecast 10.4.3 Others 10.4.3.1 Market Trends 10.4.3.2 Market Forecast 10.5 Middle East and Africa 10.5.1 Market Trends 10.5.2 Market Breakup by Country 10.5.3 Market Forecast 11 SWOT Analysis 11.1 Overview 11.2 Strengths 11.3 Weaknesses 11.4 Opportunities 11.5 Threats 12 Value Chain Analysis 13 Porters Five Forces Analysis 13.1 Overview 13.2 Bargaining Power of Buyers 13.3 Bargaining Power of Suppliers 13.4 Degree of Competition 13.5 Threat of New Entrants 13.6 Threat of Substitutes 14 Price Analysis 15 Competitive Landscape 15.1 Market Structure 15.2 Key Players 15.3 Profiles of Key Players 15.3.1 Air Products & Chemicals Inc. 15.3.1.1 Company Overview 15.3.1.2 Product Portfolio 15.3.1.3 Financials 15.3.1.4 SWOT Analysis 15.3.2 Amcor plc 15.3.2.1 Company Overview 15.3.2.2 Product Portfolio 15.3.3 Barry-Wehmiller Companies 15.3.3.1 Company Overview 15.3.3.2 Product Portfolio 15.3.4 Berry Global Inc 15.3.4.1 Company Overview 15.3.4.2 Product Portfolio 15.3.4.3 Financials 15.3.4.4 SWOT Analysis 15.3.5 Ilapak International S.A. 15.3.5.1 Company Overview 15.3.5.2 Product Portfolio 15.3.6 Linde plc 15.3.6.1 Company Overview 15.3.6.2 Product Portfolio 15.3.6.3 Financials 15.3.7 Multisorb Technologies Inc. (Filtration Group Corporation) 15.3.7.1 Company Overview 15.3.7.2 Product Portfolio 15.3.8 Orics Industries Inc. 15.3.8.1 Company Overview 15.3.8.2 Product Portfolio 15.3.9 Robert Reiser & Co. Inc. 15.3.9.1 Company Overview 15.3.9.2 Product Portfolio 15.3.10 Sealed Air Corporation 15.3.10.1 Company Overview 15.3.10.2 Product Portfolio 15.3.10.3 Financials 15.3.10.4 SWOT Analysis 15.3.11 The Middleby Corporation 15.3.11.1 Company Overview 15.3.11.2 Product Portfolio 15.3.11.3 Financials 15.3.11.4 SWOT Analysis
SummaryThe global modified atmosphere packaging market reached a value of US$ 14.20 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach a value of US$ 20.73 Billion by 2027 exhibiting a CAGR of 6.00% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic on different end use industries. These insights are included in the report as a major market contributor. Table of Contents1 Preface2 Scope and Methodology 2.1 Objectives of the Study 2.2 Stakeholders 2.3 Data Sources 2.3.1 Primary Sources 2.3.2 Secondary Sources 2.4 Market Estimation 2.4.1 Bottom-Up Approach 2.4.2 Top-Down Approach 2.5 Forecasting Methodology 3 Executive Summary 4 Introduction 4.1 Overview 4.2 Key Industry Trends 5 Global Modified Atmosphere Packaging Market 5.1 Market Overview 5.2 Market Performance 5.3 Impact of COVID-19 5.4 Market Forecast 6 Market Breakup by Material 6.1 Ethylene Vinyl Alcohol 6.1.1 Market Trends 6.1.2 Market Forecast 6.2 Polyethylene 6.2.1 Market Trends 6.2.2 Market Forecast 6.3 Oriented Polyethylene Terephthalate 6.3.1 Market Trends 6.3.2 Market Forecast 6.4 Polyamide 6.4.1 Market Trends 6.4.2 Market Forecast 6.5 Others 6.5.1 Market Trends 6.5.2 Market Forecast 7 Market Breakup by Technology 7.1 Tray-Sealer Machine 7.1.1 Market Trends 7.1.2 Market Forecast 7.2 Horizontal and Vertical Flow Packaging Machine 7.2.1 Market Trends 7.2.2 Market Forecast 7.3 Deep-Drawing Machine 7.3.1 Market Trends 7.3.2 Market Forecast 7.4 Vacuum Chamber Machine 7.4.1 Market Trends 7.4.2 Market Forecast 7.5 Bag-Sealing Machine 7.5.1 Market Trends 7.5.2 Market Forecast 7.6 Others 7.6.1 Market Trends 7.6.2 Market Forecast 8 Market Breakup by Packaging Gases 8.1 Nitrogen 8.1.1 Market Trends 8.1.2 Market Forecast 8.2 Oxygen 8.2.1 Market Trends 8.2.2 Market Forecast 8.3 Carbon Dioxide 8.3.1 Market Trends 8.3.2 Market Forecast 8.4 Others 8.4.1 Market Trends 8.4.2 Market Forecast 9 Market Breakup by Application 9.1 Dairy Products 9.1.1 Market Trends 9.1.2 Market Forecast 9.2 Poultry 9.2.1 Market Trends 9.2.2 Market Forecast 9.3 Bakery and Confectionary 9.3.1 Market Trends 9.3.2 Market Forecast 9.4 Seafood and Meat Products 9.4.1 Market Trends 9.4.2 Market Forecast 9.5 Convenience Food 9.5.1 Market Trends 9.5.2 Market Forecast 9.6 Fruits and Vegetables 9.6.1 Market Trends 9.6.2 Market Forecast 9.7 Others 9.7.1 Market Trends 9.7.2 Market Forecast 10 Market Breakup by Region 10.1 North America 10.1.1 United States 10.1.1.1 Market Trends 10.1.1.2 Market Forecast 10.1.2 Canada 10.1.2.1 Market Trends 10.1.2.2 Market Forecast 10.2 Asia-Pacific 10.2.1 China 10.2.1.1 Market Trends 10.2.1.2 Market Forecast 10.2.2 Japan 10.2.2.1 Market Trends 10.2.2.2 Market Forecast 10.2.3 India 10.2.3.1 Market Trends 10.2.3.2 Market Forecast 10.2.4 South Korea 10.2.4.1 Market Trends 10.2.4.2 Market Forecast 10.2.5 Australia 10.2.5.1 Market Trends 10.2.5.2 Market Forecast 10.2.6 Indonesia 10.2.6.1 Market Trends 10.2.6.2 Market Forecast 10.2.7 Others 10.2.7.1 Market Trends 10.2.7.2 Market Forecast 10.3 Europe 10.3.1 Germany 10.3.1.1 Market Trends 10.3.1.2 Market Forecast 10.3.2 France 10.3.2.1 Market Trends 10.3.2.2 Market Forecast 10.3.3 United Kingdom 10.3.3.1 Market Trends 10.3.3.2 Market Forecast 10.3.4 Italy 10.3.4.1 Market Trends 10.3.4.2 Market Forecast 10.3.5 Spain 10.3.5.1 Market Trends 10.3.5.2 Market Forecast 10.3.6 Russia 10.3.6.1 Market Trends 10.3.6.2 Market Forecast 10.3.7 Others 10.3.7.1 Market Trends 10.3.7.2 Market Forecast 10.4 Latin America 10.4.1 Brazil 10.4.1.1 Market Trends 10.4.1.2 Market Forecast 10.4.2 Mexico 10.4.2.1 Market Trends 10.4.2.2 Market Forecast 10.4.3 Others 10.4.3.1 Market Trends 10.4.3.2 Market Forecast 10.5 Middle East and Africa 10.5.1 Market Trends 10.5.2 Market Breakup by Country 10.5.3 Market Forecast 11 SWOT Analysis 11.1 Overview 11.2 Strengths 11.3 Weaknesses 11.4 Opportunities 11.5 Threats 12 Value Chain Analysis 13 Porters Five Forces Analysis 13.1 Overview 13.2 Bargaining Power of Buyers 13.3 Bargaining Power of Suppliers 13.4 Degree of Competition 13.5 Threat of New Entrants 13.6 Threat of Substitutes 14 Price Analysis 15 Competitive Landscape 15.1 Market Structure 15.2 Key Players 15.3 Profiles of Key Players 15.3.1 Air Products & Chemicals Inc. 15.3.1.1 Company Overview 15.3.1.2 Product Portfolio 15.3.1.3 Financials 15.3.1.4 SWOT Analysis 15.3.2 Amcor plc 15.3.2.1 Company Overview 15.3.2.2 Product Portfolio 15.3.3 Barry-Wehmiller Companies 15.3.3.1 Company Overview 15.3.3.2 Product Portfolio 15.3.4 Berry Global Inc 15.3.4.1 Company Overview 15.3.4.2 Product Portfolio 15.3.4.3 Financials 15.3.4.4 SWOT Analysis 15.3.5 Ilapak International S.A. 15.3.5.1 Company Overview 15.3.5.2 Product Portfolio 15.3.6 Linde plc 15.3.6.1 Company Overview 15.3.6.2 Product Portfolio 15.3.6.3 Financials 15.3.7 Multisorb Technologies Inc. (Filtration Group Corporation) 15.3.7.1 Company Overview 15.3.7.2 Product Portfolio 15.3.8 Orics Industries Inc. 15.3.8.1 Company Overview 15.3.8.2 Product Portfolio 15.3.9 Robert Reiser & Co. Inc. 15.3.9.1 Company Overview 15.3.9.2 Product Portfolio 15.3.10 Sealed Air Corporation 15.3.10.1 Company Overview 15.3.10.2 Product Portfolio 15.3.10.3 Financials 15.3.10.4 SWOT Analysis 15.3.11 The Middleby Corporation 15.3.11.1 Company Overview 15.3.11.2 Product Portfolio 15.3.11.3 Financials 15.3.11.4 SWOT Analysis
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