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大気圧変化型包装の市場世界の産業動向、シェア、サイズ、成長、機会、2022-2027年の予測

大気圧変化型包装の市場世界の産業動向、シェア、サイズ、成長、機会、2022-2027年の予測


Modified Atmosphere Packaging Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

世界の改質雰囲気包装市場は、2021年に142億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR6.00%を示し、2027年までに207億3000万米ドルの市場に到達すると予測しています。COVID... もっと見る

 

 

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IMARC Services Private Limited.
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2022年2月12日 US$2,499
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サマリー

世界の改質雰囲気包装市場は、2021年に142億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR6.00%を示し、2027年までに207億3000万米ドルの市場に到達すると予測しています。COVID-19の不確実性を考慮し、弊社では、パンデミックの最終使用産業に対する直接的および間接的な影響について継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として本レポートに含まれています。

MAP(Modified atmosphere packaging)とは、内容物を保持するためにパック内の雰囲気を調整または変更する高度な技術を指します。一般的に使用されるMAP技術には、ガスフラッシング、パッケージ上のバルブ、スカベンジャーまたは乾燥剤パック、バリア包装フィルムなどがあります。これらの技術は、製品の保存期間を延ばし、品質と鮮度を確保し、酸化や腐敗を抑えるために最適な条件を提供するもので、生鮮食品の保存に適している。さらに、生産能力を向上させ、無駄な生産、労働、コストを最小限に抑えることができる。その結果、MAPはコンビニエンス・フード、ベーカリーや製菓、果物や野菜、乳製品、シーフード、鶏肉、肉製品などに広く利用されている。

大気圧変化包装の市場動向。
コンビニエンス・フードやRTE(ready-to-eat)商品への需要の高まりが、市場成長の主な要因となっています。MAP技術により、メーカーは生産速度や品質に影響を与えることなく、これらの製品の保存期間を延長し、需要の増加に対応することができます。これは、特に食品・飲料(F&B)業界における革新的なパッケージング・ソリューションに対するニーズの高まりと相まって、製品の採用率を加速させています。さらに、最近のコロナウイルス病(COVID-19)の発生により、後で消費するために保存できる包装食品への需要が大幅に高まり、メーカーがMAP技術を採用することを後押ししています。このほか、外出先での消費が増えていることや、品質が高く衛生的で新鮮な包装食品に消費者の好みがシフトしていることも、製品需要を増大させています。さらに、各国の政府当局による厳格な食品安全規制の実施が、潜在的な健康被害を防止するためのMAP技術の利用を促進しています。その他、消費者の健康志向の高まり、可処分所得の増加、食品包装技術の進歩、便利で扱いやすい包装への傾倒なども、市場の見通しを良好なものにしている要因となっています。

主な市場細分化
IMARC Groupでは、2022年から2027年までの世界、地域、国レベルでの予測とともに、世界の大気圧修正包装市場の各サブセグメントにおける主要トレンドの分析を行っています。当レポートでは、材料、技術、包装ガス、用途に基づき、市場を分類しています。

素材別の内訳

エチレンビニルアルコール
ポリエチレン
延伸ポリエチレンテレフタレート
ポリアミド
その他

技術別構成比

トレーシーラーマシン
横型・縦型フロー包装機
深絞り機
真空チャンバー機
袋詰機
その他

包装用ガス別構成比

窒素
酸素
二酸化炭素(Carbon Dioxide
その他

アプリケーション別構成比

乳製品
家禽類
ベーカリー・製菓
水産物・肉類
コンビニエンス・フード
青果物
その他

地域別構成比

北米
米国
カナダ
アジア太平洋
中国
日本
インド
韓国
オーストラリア
インドネシア
その他
欧州
ドイツ
フランス
イギリス
イタリア
スペイン
ロシア
その他
ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ
その他
中近東・アフリカ

競合の状況。
業界の競争環境についても、Air Products & Chemicals Inc.、Amcor plc、Barry-Wehmiller Companies、Berry Global Inc、Ilapak International S.A.、Linde plc、Multisorb Technologies Inc.の主要企業のプロファイルと共に調査しています。(Filtration Group Corporation)、Orics Industries Inc.、Robert Reiser & Co.Inc.、Sealed Air Corporation、The Middleby Corporation。本レポートで回答した主な質問
世界の大気圧修正包装市場はこれまでどのように推移してきたか、また今後数年間はどのように推移していくか?
COVID-19は世界の修正大気圧包装市場にどのような影響を与えたか?
主要な地域市場とは?
材料に基づく市場の内訳は?
技術に基づく市場の内訳は?
包装用ガスに基づく市場の内訳は?
アプリケーション別の市場構成は?
業界のバリューチェーンにおける様々なステージとは?
業界における主要な推進要因と課題は何か?
世界の大気圧修正包装市場の構造、主要プレイヤーは?
業界における競争の程度は?

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目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Modified Atmosphere Packaging Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Material
6.1 Ethylene Vinyl Alcohol
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Polyethylene
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Oriented Polyethylene Terephthalate
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4 Polyamide
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
6.5 Others
6.5.1 Market Trends
6.5.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Technology
7.1 Tray-Sealer Machine
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Horizontal and Vertical Flow Packaging Machine
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Deep-Drawing Machine
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
7.4 Vacuum Chamber Machine
7.4.1 Market Trends
7.4.2 Market Forecast
7.5 Bag-Sealing Machine
7.5.1 Market Trends
7.5.2 Market Forecast
7.6 Others
7.6.1 Market Trends
7.6.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Packaging Gases
8.1 Nitrogen
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Oxygen
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Carbon Dioxide
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Others
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Application
9.1 Dairy Products
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Poultry
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 Bakery and Confectionary
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
9.4 Seafood and Meat Products
9.4.1 Market Trends
9.4.2 Market Forecast
9.5 Convenience Food
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Forecast
9.6 Fruits and Vegetables
9.6.1 Market Trends
9.6.2 Market Forecast
9.7 Others
9.7.1 Market Trends
9.7.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Region
10.1 North America
10.1.1 United States
10.1.1.1 Market Trends
10.1.1.2 Market Forecast
10.1.2 Canada
10.1.2.1 Market Trends
10.1.2.2 Market Forecast
10.2 Asia-Pacific
10.2.1 China
10.2.1.1 Market Trends
10.2.1.2 Market Forecast
10.2.2 Japan
10.2.2.1 Market Trends
10.2.2.2 Market Forecast
10.2.3 India
10.2.3.1 Market Trends
10.2.3.2 Market Forecast
10.2.4 South Korea
10.2.4.1 Market Trends
10.2.4.2 Market Forecast
10.2.5 Australia
10.2.5.1 Market Trends
10.2.5.2 Market Forecast
10.2.6 Indonesia
10.2.6.1 Market Trends
10.2.6.2 Market Forecast
10.2.7 Others
10.2.7.1 Market Trends
10.2.7.2 Market Forecast
10.3 Europe
10.3.1 Germany
10.3.1.1 Market Trends
10.3.1.2 Market Forecast
10.3.2 France
10.3.2.1 Market Trends
10.3.2.2 Market Forecast
10.3.3 United Kingdom
10.3.3.1 Market Trends
10.3.3.2 Market Forecast
10.3.4 Italy
10.3.4.1 Market Trends
10.3.4.2 Market Forecast
10.3.5 Spain
10.3.5.1 Market Trends
10.3.5.2 Market Forecast
10.3.6 Russia
10.3.6.1 Market Trends
10.3.6.2 Market Forecast
10.3.7 Others
10.3.7.1 Market Trends
10.3.7.2 Market Forecast
10.4 Latin America
10.4.1 Brazil
10.4.1.1 Market Trends
10.4.1.2 Market Forecast
10.4.2 Mexico
10.4.2.1 Market Trends
10.4.2.2 Market Forecast
10.4.3 Others
10.4.3.1 Market Trends
10.4.3.2 Market Forecast
10.5 Middle East and Africa
10.5.1 Market Trends
10.5.2 Market Breakup by Country
10.5.3 Market Forecast
11 SWOT Analysis
11.1 Overview
11.2 Strengths
11.3 Weaknesses
11.4 Opportunities
11.5 Threats
12 Value Chain Analysis
13 Porters Five Forces Analysis
13.1 Overview
13.2 Bargaining Power of Buyers
13.3 Bargaining Power of Suppliers
13.4 Degree of Competition
13.5 Threat of New Entrants
13.6 Threat of Substitutes
14 Price Analysis
15 Competitive Landscape
15.1 Market Structure
15.2 Key Players
15.3 Profiles of Key Players
15.3.1 Air Products & Chemicals Inc.
15.3.1.1 Company Overview
15.3.1.2 Product Portfolio
15.3.1.3 Financials
15.3.1.4 SWOT Analysis
15.3.2 Amcor plc
15.3.2.1 Company Overview
15.3.2.2 Product Portfolio
15.3.3 Barry-Wehmiller Companies
15.3.3.1 Company Overview
15.3.3.2 Product Portfolio
15.3.4 Berry Global Inc
15.3.4.1 Company Overview
15.3.4.2 Product Portfolio
15.3.4.3 Financials
15.3.4.4 SWOT Analysis
15.3.5 Ilapak International S.A.
15.3.5.1 Company Overview
15.3.5.2 Product Portfolio
15.3.6 Linde plc
15.3.6.1 Company Overview
15.3.6.2 Product Portfolio
15.3.6.3 Financials
15.3.7 Multisorb Technologies Inc. (Filtration Group Corporation)
15.3.7.1 Company Overview
15.3.7.2 Product Portfolio
15.3.8 Orics Industries Inc.
15.3.8.1 Company Overview
15.3.8.2 Product Portfolio
15.3.9 Robert Reiser & Co. Inc.
15.3.9.1 Company Overview
15.3.9.2 Product Portfolio
15.3.10 Sealed Air Corporation
15.3.10.1 Company Overview
15.3.10.2 Product Portfolio
15.3.10.3 Financials
15.3.10.4 SWOT Analysis
15.3.11 The Middleby Corporation
15.3.11.1 Company Overview
15.3.11.2 Product Portfolio
15.3.11.3 Financials
15.3.11.4 SWOT Analysis

 

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Summary

The global modified atmosphere packaging market reached a value of US$ 14.20 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach a value of US$ 20.73 Billion by 2027 exhibiting a CAGR of 6.00% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic on different end use industries. These insights are included in the report as a major market contributor.

Modified atmosphere packaging, or MAP, refers to an advanced technique that involves adjusting or modifying the atmosphere inside a pack to preserve its contents. Some commonly used MAP technologies include gas flushing, on-package valves, scavenger or desiccant packs, and barrier packaging films. They provide optimal conditions for extending the product shelf life, ensuring the quality and freshness, and reducing oxidation and spoilage of perishable products. Moreover, they help improve manufacturing capacity and minimize waste production, labor, and costs. As a result, MAP is extensively utilized for convenience foods, bakery and confectionery, fruits and vegetables, and dairy, seafood, poultry, and meat products.

Modified Atmosphere Packaging Market Trends:
The escalating demand for convenience foods and ready-to-eat (RTE) items represents the primary factor driving the market growth. MAP techniques allow manufacturers to increase the shelf life of these products to meet the growing demand without affecting their production rate or quality. This, in confluence with the rising need for innovative packaging solutions, especially in the food and beverage (F&B) industry, is accelerating product adoption rates. Additionally, the recent coronavirus disease (COVID-19) outbreak has significantly increased the demand for packaged foods that can be stored for later consumption, which is encouraging manufacturers to adopt MAP techniques. Besides this, the growing consumption of on-the-go items and shifting consumer preferences toward quality, hygienic, and freshly packaged foods are augmenting the product demand. Furthermore, the implementation of stringent food safety regulations by the governing authorities of various countries is promoting the usage of MAP techniques to prevent potential health hazards. Other factors, including the increasing health consciousness among consumers, inflating disposable incomes, advancements in food packaging technology, and inclination toward convenient and easy-to-handle packaging, are also creating a favorable market outlook.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global modified atmosphere packaging market, along with forecasts at the global, regional and country level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on material, technology, packaging gases and application.

Breakup by Material:

Ethylene Vinyl Alcohol
Polyethylene
Oriented Polyethylene Terephthalate
Polyamide
Others

Breakup by Technology:

Tray-Sealer Machine
Horizontal and Vertical Flow Packaging Machine
Deep-Drawing Machine
Vacuum Chamber Machine
Bag-Sealing Machine
Others

Breakup by Packaging Gases:

Nitrogen
Oxygen
Carbon Dioxide
Others

Breakup by Application:

Dairy Products
Poultry
Bakery and Confectionary
Seafood and Meat Products
Convenience Food
Fruits and Vegetables
Others

Breakup by Region:

North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa

Competitive Landscape:
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Air Products & Chemicals Inc., Amcor plc, Barry-Wehmiller Companies, Berry Global Inc, Ilapak International S.A., Linde plc, Multisorb Technologies Inc. (Filtration Group Corporation), Orics Industries Inc., Robert Reiser & Co. Inc., Sealed Air Corporation and The Middleby Corporation. Key Questions Answered in This Report:
How has the global modified atmosphere packaging market performed so far and how will it perform in the coming years?
What has been the impact of COVID-19 on the global modified atmosphere packaging market?
What are the key regional markets?
What is the breakup of the market based on the material?
What is the breakup of the market based on the technology?
What is the breakup of the market based on the packaging gases?
What is the breakup of the market based on the application?
What are the various stages in the value chain of the industry?
What are the key driving factors and challenges in the industry?
What is the structure of the global modified atmosphere packaging market and who are the key players?
What is the degree of competition in the industry?



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Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Modified Atmosphere Packaging Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Material
6.1 Ethylene Vinyl Alcohol
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Polyethylene
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Oriented Polyethylene Terephthalate
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4 Polyamide
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
6.5 Others
6.5.1 Market Trends
6.5.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Technology
7.1 Tray-Sealer Machine
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Horizontal and Vertical Flow Packaging Machine
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Deep-Drawing Machine
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
7.4 Vacuum Chamber Machine
7.4.1 Market Trends
7.4.2 Market Forecast
7.5 Bag-Sealing Machine
7.5.1 Market Trends
7.5.2 Market Forecast
7.6 Others
7.6.1 Market Trends
7.6.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Packaging Gases
8.1 Nitrogen
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Oxygen
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Carbon Dioxide
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Others
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Application
9.1 Dairy Products
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Poultry
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 Bakery and Confectionary
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
9.4 Seafood and Meat Products
9.4.1 Market Trends
9.4.2 Market Forecast
9.5 Convenience Food
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Forecast
9.6 Fruits and Vegetables
9.6.1 Market Trends
9.6.2 Market Forecast
9.7 Others
9.7.1 Market Trends
9.7.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Region
10.1 North America
10.1.1 United States
10.1.1.1 Market Trends
10.1.1.2 Market Forecast
10.1.2 Canada
10.1.2.1 Market Trends
10.1.2.2 Market Forecast
10.2 Asia-Pacific
10.2.1 China
10.2.1.1 Market Trends
10.2.1.2 Market Forecast
10.2.2 Japan
10.2.2.1 Market Trends
10.2.2.2 Market Forecast
10.2.3 India
10.2.3.1 Market Trends
10.2.3.2 Market Forecast
10.2.4 South Korea
10.2.4.1 Market Trends
10.2.4.2 Market Forecast
10.2.5 Australia
10.2.5.1 Market Trends
10.2.5.2 Market Forecast
10.2.6 Indonesia
10.2.6.1 Market Trends
10.2.6.2 Market Forecast
10.2.7 Others
10.2.7.1 Market Trends
10.2.7.2 Market Forecast
10.3 Europe
10.3.1 Germany
10.3.1.1 Market Trends
10.3.1.2 Market Forecast
10.3.2 France
10.3.2.1 Market Trends
10.3.2.2 Market Forecast
10.3.3 United Kingdom
10.3.3.1 Market Trends
10.3.3.2 Market Forecast
10.3.4 Italy
10.3.4.1 Market Trends
10.3.4.2 Market Forecast
10.3.5 Spain
10.3.5.1 Market Trends
10.3.5.2 Market Forecast
10.3.6 Russia
10.3.6.1 Market Trends
10.3.6.2 Market Forecast
10.3.7 Others
10.3.7.1 Market Trends
10.3.7.2 Market Forecast
10.4 Latin America
10.4.1 Brazil
10.4.1.1 Market Trends
10.4.1.2 Market Forecast
10.4.2 Mexico
10.4.2.1 Market Trends
10.4.2.2 Market Forecast
10.4.3 Others
10.4.3.1 Market Trends
10.4.3.2 Market Forecast
10.5 Middle East and Africa
10.5.1 Market Trends
10.5.2 Market Breakup by Country
10.5.3 Market Forecast
11 SWOT Analysis
11.1 Overview
11.2 Strengths
11.3 Weaknesses
11.4 Opportunities
11.5 Threats
12 Value Chain Analysis
13 Porters Five Forces Analysis
13.1 Overview
13.2 Bargaining Power of Buyers
13.3 Bargaining Power of Suppliers
13.4 Degree of Competition
13.5 Threat of New Entrants
13.6 Threat of Substitutes
14 Price Analysis
15 Competitive Landscape
15.1 Market Structure
15.2 Key Players
15.3 Profiles of Key Players
15.3.1 Air Products & Chemicals Inc.
15.3.1.1 Company Overview
15.3.1.2 Product Portfolio
15.3.1.3 Financials
15.3.1.4 SWOT Analysis
15.3.2 Amcor plc
15.3.2.1 Company Overview
15.3.2.2 Product Portfolio
15.3.3 Barry-Wehmiller Companies
15.3.3.1 Company Overview
15.3.3.2 Product Portfolio
15.3.4 Berry Global Inc
15.3.4.1 Company Overview
15.3.4.2 Product Portfolio
15.3.4.3 Financials
15.3.4.4 SWOT Analysis
15.3.5 Ilapak International S.A.
15.3.5.1 Company Overview
15.3.5.2 Product Portfolio
15.3.6 Linde plc
15.3.6.1 Company Overview
15.3.6.2 Product Portfolio
15.3.6.3 Financials
15.3.7 Multisorb Technologies Inc. (Filtration Group Corporation)
15.3.7.1 Company Overview
15.3.7.2 Product Portfolio
15.3.8 Orics Industries Inc.
15.3.8.1 Company Overview
15.3.8.2 Product Portfolio
15.3.9 Robert Reiser & Co. Inc.
15.3.9.1 Company Overview
15.3.9.2 Product Portfolio
15.3.10 Sealed Air Corporation
15.3.10.1 Company Overview
15.3.10.2 Product Portfolio
15.3.10.3 Financials
15.3.10.4 SWOT Analysis
15.3.11 The Middleby Corporation
15.3.11.1 Company Overview
15.3.11.2 Product Portfolio
15.3.11.3 Financials
15.3.11.4 SWOT Analysis

 

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