![]() インドのパッケージドジャガリー市場産業動向、シェア、規模、成長、機会、2022-2027年予測India Packaged Jaggery Market: Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027 インドのパッケージドジャグリー市場は、2021年に487億インドルピーに達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR14.2%を示し、2027年には1076億インドルピーに達すると予測しています。COV... もっと見る
サマリーインドのパッケージドジャグリー市場は、2021年に487億インドルピーに達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR14.2%を示し、2027年には1076億インドルピーに達すると予測しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、弊社では、様々な最終使用部門に対するパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として本レポートに掲載されています。ジャガリーとは、主にサトウキビから抽出される未精製の砂糖の一種を指します。白砂糖に代わる健康的な食品として、インド亜大陸や東南アジアの国々で広く消費されています。ジャガリーは、カルシウム、マグネシウム、リン、ビタミンB群、鉄などを多く含むことから、「薬用糖」として知られています。その結果、血中ヘモグロビン値の上昇、水分保持力の減少、貧血の予防、リウマチの改善、免疫力の向上、血糖値の調整など、様々な健康効果が期待できます。インドでは、サトウキビジャガリー、パームジャガリー、ココナッツジャガリーなど、さまざまな種類のジャガリーが販売されています。 インド包装ジャガリーの市場動向。 インドでは、食品包装部門の拡大と、食品の衛生や清潔さに対する消費者の意識の高まりが、主に包装されたジャガリーの需要を牽引しています。さらに、糖尿病、CVD、肥満などの健康への関心が高まっていることから、白砂糖からジャガリーへの移行が進んでいます。これに伴い、疲労回復、骨の健康増進、血圧値の維持など、ジャガリーの持つ多くの健康効果に対する認識が高まっていることも、インドにおける包装ジャガリー市場を拡大しています。また、ジャガリーは、甘味料、香味料、色調改良剤として、インドの伝統的な料理に最もよく使用される食材の1つです。都市化の進展と消費者の生活水準の向上に伴い、ジャガリーをはじめとする加工食品や高級食品への需要が高まっています。また、インド食品安全基準局(FSSAI)による食品表示に関する数々の厳しい基準の導入や、ジャガリーの加工・包装時の製品の安全性確保も、この地域の市場にプラスの影響を与えています。さらに、着色料、合成香料、保存料などを添加していないクリーンラベルや有機製品への消費者の志向の高まりも、インドの包装ジャガリー市場を後押ししています。さらに、実店舗とeコマースの両方で幅広く製品を入手できることも、パッケージ入りジャガリーの売上をさらに押し上げています。COVID-19の大流行により、感染リスクを軽減するために、開封済みジャガリーから包装済みジャガリーへの移行が進んでおり、これが今後数年間、インド市場を牽引すると予想されます。 主な市場細分化。 IMARC Groupは、インドのパッケージジャガリー市場の各サブセグメントにおける主要動向の分析、および2022年から2027年までの国・地域レベルでの予測を提供します。当レポートでは、製品タイプ、形態、パックタイプ、パックサイズ、流通チャネルに基づき市場を分類しています。 製品タイプ別内訳。 サトウキビジャガリー パームジャガリー ココナッツジャガリー 形態別構成比 粉体・顆粒 ブロック 液体 パックタイプ別構成比。 プラスチックパウチ 瓶 その他 パックサイズ別構成比 500gm 1000gm 250gm その他 流通チャネル別構成比。 一般商社 モダントレード オンライン 地域別構成比 北インド 西・中央インド 南インド 東インド 競合の状況 本レポートでは、市場の競争環境についても分析しており、主要なプレイヤーとして、24 Mantra Organic、A.K.S.、A.K.S.が挙げられます。Trading Corporations、B&B Organics、Desi Village Agro Foods India (P) Ltd、Dhampur Green、Geographical Indications Tagged World Premium Products Pvt Ltd、Maple Leaf Project、Miltop Exports、Nutriplato、Organic India Pvt Ltd (Fab India), Organic Tattva (Mehrotra Consumer Products Pvt.), Patanjali Ayurveda Limited, Sriveda Sattva Private Limited, Truefarm, Two Brothers Organic Farms およびVayamです。本レポートで回答した主な質問 インドのパッケージドジャガリー市場はこれまでどのように推移してきたか、また今後数年間はどのように推移していくのか? インド包装ジャガリー業界の主要な地域市場はどこか? COVID-19はインドのパッケージドジャガリー業界にどのような影響を与えたか? 製品タイプに基づく市場の内訳は? 形状に基づく市場の内訳は? パックタイプ別の市場構成は? パックサイズ別の市場ブレークアップは? 流通チャネル別の市場構成は? インド包装ジャガリー産業のバリューチェーンにおける各ステージとは? インド包装ジャガリー産業の主要な推進要因と課題は何か? インド包装ジャガリー産業の構造と主要プレイヤーは? インド包装ジャガリー業界の競争はどの程度か? 目次1 Preface2 Scope and Methodology 2.1 Objectives of the Study 2.2 Stakeholders 2.3 Data Sources 2.3.1 Primary Sources 2.3.2 Secondary Sources 2.4 Market Estimation 2.4.1 Bottom-Up Approach 2.4.2 Top-Down Approach 2.5 Forecasting Methodology 3 Executive Summary 4 Introduction 4.1 Overview 4.2 Key Industry Trends 5 India Packaged Jaggery Market 5.1 Market Performance 5.1.1 Value Trends 5.1.2 Volume Trends 5.2 Impact of COVID-19 5.3 Market Forecast 5.3.1 Value Trends 5.3.2 Volume Trends 6 Market Breakup by Product Type 6.1 Sugarcane Jaggery 6.1.1 Market Trends 6.1.2 Market Forecast 6.2 Palm Jaggery 6.2.1 Market Trends 6.2.2 Market Forecast 6.3 Coconut Jaggery 6.3.1 Market Trends 6.3.2 Market Forecast 7 Market Breakup by Form 7.1 Powder/Granules 7.1.1 Market Trends 7.1.2 Market Forecast 7.2 Block 7.2.1 Market Trends 7.2.2 Market Forecast 7.3 Liquid 7.3.1 Market Trends 7.3.2 Market Forecast 8 Market Breakup by Pack Type 8.1 Plastic Pouches 8.1.1 Market Trends 8.1.2 Market Forecast 8.2 Jars 8.2.1 Market Trends 8.2.2 Market Forecast 8.3 Others 8.3.1 Market Trends 8.3.2 Market Forecast 9 Market Breakup by Pack Size 9.1 500 gm 9.1.1 Market Trends 9.1.2 Market Forecast 9.2 1000 gm 9.2.1 Market Trends 9.2.2 Market Forecast 9.3 250 gm 9.3.1 Market Trends 9.3.2 Market Forecast 9.4 Others 9.4.1 Market Trends 9.4.2 Market Forecast 10 Market Breakup by Distribution Channel 10.1 General Trade 10.1.1 Market Trends 10.1.2 Market Forecast 10.2 Modern Trade 10.2.1 Market Trends 10.2.2 Market Forecast 10.3 Online 10.3.1 Market Trends 10.3.2 Market Forecast 11 Market Breakup by Region 11.1 North India 11.1.1 Market Trends 11.1.2 Market Breakup by States 11.1.3 Market Forecast 11.2 West and Central India 11.2.1 Market Trends 11.2.2 Market Breakup by States 11.2.3 Market Forecast 11.3 South India 11.3.1 Market Trends 11.3.2 Market Breakup by States 11.3.3 Market Forecast 11.4 East India 11.4.1 Market Trends 11.4.2 Market Breakup by States 11.4.3 Market Forecast 12 SWOT Analysis 12.1 Strengths 12.2 Weaknesses 12.3 Opportunities 12.4 Threats 13 Value Chain Analysis 14 Porters Five Forces Analysis 14.1 Overview 14.2 Bargaining Power of Buyers 14.3 Bargaining Power of Suppliers 14.4 Degree of Competition 14.5 Threat of New Entrants 14.6 Threat of Substitutes 15 Price Analysis 16 Competitive Landscape 16.1 Market Structure 16.1 Key Players 16.1 Profile of Key Players 16.3.1 24 Mantra Organic 16.3.1.1 Company Overview 16.3.1.2 Product Portfolio 16.3.2 A.K.S. Trading Corporations 16.3.2.1 Company Overview 16.3.2.2 Product Portfolio 16.3.3 B&B Organics 16.3.3.1 Company Overview 16.3.3.2 Product Portfolio 16.3.4 Desi Village Agro Foods India (P) Ltd 16.3.4.1 Company Overview 16.3.4.2 Product Portfolio 16.3.5 Dhampur Green 16.3.5.1 Company Overview 16.3.5.2 Product Portfolio 16.3.6 Geographical Indications Tagged World Premium Products Pvt Ltd 16.3.6.1 Company Overview 16.3.6.2 Product Portfolio 16.3.7 Maple Leaf Project 16.3.7.1 Company Overview 16.3.7.2 Product Portfolio 16.3.8 Miltop Exports 16.3.8.1 Company Overview 16.3.8.2 Product Portfolio 16.3.9 Nutriplato 16.3.9.1 Company Overview 16.3.9.2 Product Portfolio 16.3.10 Organic India Pvt Ltd (Fab India) 16.3.10.1 Company Overview 16.3.10.2 Product Portfolio 16.3.11 Organic Tattva (Mehrotra Consumer Products Pvt.) 16.3.11.1 Company Overview 16.3.11.2 Product Portfolio 16.3.12 Patanjali Ayurveda Limited 16.3.12.1 Company Overview 16.3.12.2 Product Portfolio 16.3.13 Sriveda Sattva Private Limited 16.3.13.1 Company Overview 16.3.13.2 Product Portfolio 16.3.14 Truefarm 16.3.14.1 Company Overview 16.3.14.2 Product Portfolio 16.3.15 Two Brothers Organic Farms 16.3.15.1 Company Overview 16.3.15.2 Product Portfolio 16.3.16 Vayam 16.3.16.1 Company Overview 16.3.16.2 Product Portfolio
SummaryIndia packaged jaggery market reached a value of INR 48.7 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach INR 107.6 Billion by 2027, exhibiting a CAGR of 14.2% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic on different end use sectors. These insights are included in the report as a major market contributor. Table of Contents1 Preface2 Scope and Methodology 2.1 Objectives of the Study 2.2 Stakeholders 2.3 Data Sources 2.3.1 Primary Sources 2.3.2 Secondary Sources 2.4 Market Estimation 2.4.1 Bottom-Up Approach 2.4.2 Top-Down Approach 2.5 Forecasting Methodology 3 Executive Summary 4 Introduction 4.1 Overview 4.2 Key Industry Trends 5 India Packaged Jaggery Market 5.1 Market Performance 5.1.1 Value Trends 5.1.2 Volume Trends 5.2 Impact of COVID-19 5.3 Market Forecast 5.3.1 Value Trends 5.3.2 Volume Trends 6 Market Breakup by Product Type 6.1 Sugarcane Jaggery 6.1.1 Market Trends 6.1.2 Market Forecast 6.2 Palm Jaggery 6.2.1 Market Trends 6.2.2 Market Forecast 6.3 Coconut Jaggery 6.3.1 Market Trends 6.3.2 Market Forecast 7 Market Breakup by Form 7.1 Powder/Granules 7.1.1 Market Trends 7.1.2 Market Forecast 7.2 Block 7.2.1 Market Trends 7.2.2 Market Forecast 7.3 Liquid 7.3.1 Market Trends 7.3.2 Market Forecast 8 Market Breakup by Pack Type 8.1 Plastic Pouches 8.1.1 Market Trends 8.1.2 Market Forecast 8.2 Jars 8.2.1 Market Trends 8.2.2 Market Forecast 8.3 Others 8.3.1 Market Trends 8.3.2 Market Forecast 9 Market Breakup by Pack Size 9.1 500 gm 9.1.1 Market Trends 9.1.2 Market Forecast 9.2 1000 gm 9.2.1 Market Trends 9.2.2 Market Forecast 9.3 250 gm 9.3.1 Market Trends 9.3.2 Market Forecast 9.4 Others 9.4.1 Market Trends 9.4.2 Market Forecast 10 Market Breakup by Distribution Channel 10.1 General Trade 10.1.1 Market Trends 10.1.2 Market Forecast 10.2 Modern Trade 10.2.1 Market Trends 10.2.2 Market Forecast 10.3 Online 10.3.1 Market Trends 10.3.2 Market Forecast 11 Market Breakup by Region 11.1 North India 11.1.1 Market Trends 11.1.2 Market Breakup by States 11.1.3 Market Forecast 11.2 West and Central India 11.2.1 Market Trends 11.2.2 Market Breakup by States 11.2.3 Market Forecast 11.3 South India 11.3.1 Market Trends 11.3.2 Market Breakup by States 11.3.3 Market Forecast 11.4 East India 11.4.1 Market Trends 11.4.2 Market Breakup by States 11.4.3 Market Forecast 12 SWOT Analysis 12.1 Strengths 12.2 Weaknesses 12.3 Opportunities 12.4 Threats 13 Value Chain Analysis 14 Porters Five Forces Analysis 14.1 Overview 14.2 Bargaining Power of Buyers 14.3 Bargaining Power of Suppliers 14.4 Degree of Competition 14.5 Threat of New Entrants 14.6 Threat of Substitutes 15 Price Analysis 16 Competitive Landscape 16.1 Market Structure 16.1 Key Players 16.1 Profile of Key Players 16.3.1 24 Mantra Organic 16.3.1.1 Company Overview 16.3.1.2 Product Portfolio 16.3.2 A.K.S. Trading Corporations 16.3.2.1 Company Overview 16.3.2.2 Product Portfolio 16.3.3 B&B Organics 16.3.3.1 Company Overview 16.3.3.2 Product Portfolio 16.3.4 Desi Village Agro Foods India (P) Ltd 16.3.4.1 Company Overview 16.3.4.2 Product Portfolio 16.3.5 Dhampur Green 16.3.5.1 Company Overview 16.3.5.2 Product Portfolio 16.3.6 Geographical Indications Tagged World Premium Products Pvt Ltd 16.3.6.1 Company Overview 16.3.6.2 Product Portfolio 16.3.7 Maple Leaf Project 16.3.7.1 Company Overview 16.3.7.2 Product Portfolio 16.3.8 Miltop Exports 16.3.8.1 Company Overview 16.3.8.2 Product Portfolio 16.3.9 Nutriplato 16.3.9.1 Company Overview 16.3.9.2 Product Portfolio 16.3.10 Organic India Pvt Ltd (Fab India) 16.3.10.1 Company Overview 16.3.10.2 Product Portfolio 16.3.11 Organic Tattva (Mehrotra Consumer Products Pvt.) 16.3.11.1 Company Overview 16.3.11.2 Product Portfolio 16.3.12 Patanjali Ayurveda Limited 16.3.12.1 Company Overview 16.3.12.2 Product Portfolio 16.3.13 Sriveda Sattva Private Limited 16.3.13.1 Company Overview 16.3.13.2 Product Portfolio 16.3.14 Truefarm 16.3.14.1 Company Overview 16.3.14.2 Product Portfolio 16.3.15 Two Brothers Organic Farms 16.3.15.1 Company Overview 16.3.15.2 Product Portfolio 16.3.16 Vayam 16.3.16.1 Company Overview 16.3.16.2 Product Portfolio
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(産業機械)の最新刊レポートIMARC Services Private Limited.社のその他分野での最新刊レポート
本レポートと同じKEY WORD(industry)の最新刊レポート
よくあるご質問IMARC Services Private Limited.社はどのような調査会社ですか?インドに調査拠点を持つ調査会社。幅広い分野をカバーしていますがケミカルに特に焦点を当てています。 もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2025/05/02 10:26 146.99 円 166.15 円 197.83 円 |