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インドのパッケージドジャガリー市場産業動向、シェア、規模、成長、機会、2022-2027年予測

インドのパッケージドジャガリー市場産業動向、シェア、規模、成長、機会、2022-2027年予測


India Packaged Jaggery Market: Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

インドのパッケージドジャグリー市場は、2021年に487億インドルピーに達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR14.2%を示し、2027年には1076億インドルピーに達すると予測しています。COV... もっと見る

 

 

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IMARC Services Private Limited.
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2022年2月12日 US$2,299
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サマリー

インドのパッケージドジャグリー市場は、2021年に487億インドルピーに達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR14.2%を示し、2027年には1076億インドルピーに達すると予測しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、弊社では、様々な最終使用部門に対するパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として本レポートに掲載されています。

ジャガリーとは、主にサトウキビから抽出される未精製の砂糖の一種を指します。白砂糖に代わる健康的な食品として、インド亜大陸や東南アジアの国々で広く消費されています。ジャガリーは、カルシウム、マグネシウム、リン、ビタミンB群、鉄などを多く含むことから、「薬用糖」として知られています。その結果、血中ヘモグロビン値の上昇、水分保持力の減少、貧血の予防、リウマチの改善、免疫力の向上、血糖値の調整など、様々な健康効果が期待できます。インドでは、サトウキビジャガリー、パームジャガリー、ココナッツジャガリーなど、さまざまな種類のジャガリーが販売されています。

インド包装ジャガリーの市場動向。
インドでは、食品包装部門の拡大と、食品の衛生や清潔さに対する消費者の意識の高まりが、主に包装されたジャガリーの需要を牽引しています。さらに、糖尿病、CVD、肥満などの健康への関心が高まっていることから、白砂糖からジャガリーへの移行が進んでいます。これに伴い、疲労回復、骨の健康増進、血圧値の維持など、ジャガリーの持つ多くの健康効果に対する認識が高まっていることも、インドにおける包装ジャガリー市場を拡大しています。また、ジャガリーは、甘味料、香味料、色調改良剤として、インドの伝統的な料理に最もよく使用される食材の1つです。都市化の進展と消費者の生活水準の向上に伴い、ジャガリーをはじめとする加工食品や高級食品への需要が高まっています。また、インド食品安全基準局(FSSAI)による食品表示に関する数々の厳しい基準の導入や、ジャガリーの加工・包装時の製品の安全性確保も、この地域の市場にプラスの影響を与えています。さらに、着色料、合成香料、保存料などを添加していないクリーンラベルや有機製品への消費者の志向の高まりも、インドの包装ジャガリー市場を後押ししています。さらに、実店舗とeコマースの両方で幅広く製品を入手できることも、パッケージ入りジャガリーの売上をさらに押し上げています。COVID-19の大流行により、感染リスクを軽減するために、開封済みジャガリーから包装済みジャガリーへの移行が進んでおり、これが今後数年間、インド市場を牽引すると予想されます。

主な市場細分化。
IMARC Groupは、インドのパッケージジャガリー市場の各サブセグメントにおける主要動向の分析、および2022年から2027年までの国・地域レベルでの予測を提供します。当レポートでは、製品タイプ、形態、パックタイプ、パックサイズ、流通チャネルに基づき市場を分類しています。

製品タイプ別内訳。

サトウキビジャガリー
パームジャガリー
ココナッツジャガリー

形態別構成比

粉体・顆粒
ブロック
液体

パックタイプ別構成比。

プラスチックパウチ

その他

パックサイズ別構成比

500gm
1000gm
250gm
その他

流通チャネル別構成比。

一般商社
モダントレード
オンライン

地域別構成比

北インド
西・中央インド
南インド
東インド

競合の状況
本レポートでは、市場の競争環境についても分析しており、主要なプレイヤーとして、24 Mantra Organic、A.K.S.、A.K.S.が挙げられます。Trading Corporations、B&B Organics、Desi Village Agro Foods India (P) Ltd、Dhampur Green、Geographical Indications Tagged World Premium Products Pvt Ltd、Maple Leaf Project、Miltop Exports、Nutriplato、Organic India Pvt Ltd (Fab India), Organic Tattva (Mehrotra Consumer Products Pvt.), Patanjali Ayurveda Limited, Sriveda Sattva Private Limited, Truefarm, Two Brothers Organic Farms およびVayamです。本レポートで回答した主な質問
インドのパッケージドジャガリー市場はこれまでどのように推移してきたか、また今後数年間はどのように推移していくのか?
インド包装ジャガリー業界の主要な地域市場はどこか?
COVID-19はインドのパッケージドジャガリー業界にどのような影響を与えたか?
製品タイプに基づく市場の内訳は?
形状に基づく市場の内訳は?
パックタイプ別の市場構成は?
パックサイズ別の市場ブレークアップは?
流通チャネル別の市場構成は?
インド包装ジャガリー産業のバリューチェーンにおける各ステージとは?
インド包装ジャガリー産業の主要な推進要因と課題は何か?
インド包装ジャガリー産業の構造と主要プレイヤーは?
インド包装ジャガリー業界の競争はどの程度か?

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目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 India Packaged Jaggery Market
5.1 Market Performance
5.1.1 Value Trends
5.1.2 Volume Trends
5.2 Impact of COVID-19
5.3 Market Forecast
5.3.1 Value Trends
5.3.2 Volume Trends
6 Market Breakup by Product Type
6.1 Sugarcane Jaggery
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Palm Jaggery
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Coconut Jaggery
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Form
7.1 Powder/Granules
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Block
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Liquid
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Pack Type
8.1 Plastic Pouches
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Jars
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Others
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Pack Size
9.1 500 gm
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 1000 gm
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 250 gm
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
9.4 Others
9.4.1 Market Trends
9.4.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Distribution Channel
10.1 General Trade
10.1.1 Market Trends
10.1.2 Market Forecast
10.2 Modern Trade
10.2.1 Market Trends
10.2.2 Market Forecast
10.3 Online
10.3.1 Market Trends
10.3.2 Market Forecast
11 Market Breakup by Region
11.1 North India
11.1.1 Market Trends
11.1.2 Market Breakup by States
11.1.3 Market Forecast
11.2 West and Central India
11.2.1 Market Trends
11.2.2 Market Breakup by States
11.2.3 Market Forecast
11.3 South India
11.3.1 Market Trends
11.3.2 Market Breakup by States
11.3.3 Market Forecast
11.4 East India
11.4.1 Market Trends
11.4.2 Market Breakup by States
11.4.3 Market Forecast
12 SWOT Analysis
12.1 Strengths
12.2 Weaknesses
12.3 Opportunities
12.4 Threats
13 Value Chain Analysis
14 Porters Five Forces Analysis
14.1 Overview
14.2 Bargaining Power of Buyers
14.3 Bargaining Power of Suppliers
14.4 Degree of Competition
14.5 Threat of New Entrants
14.6 Threat of Substitutes
15 Price Analysis
16 Competitive Landscape
16.1 Market Structure
16.1 Key Players
16.1 Profile of Key Players
16.3.1 24 Mantra Organic
16.3.1.1 Company Overview
16.3.1.2 Product Portfolio
16.3.2 A.K.S. Trading Corporations
16.3.2.1 Company Overview
16.3.2.2 Product Portfolio
16.3.3 B&B Organics
16.3.3.1 Company Overview
16.3.3.2 Product Portfolio
16.3.4 Desi Village Agro Foods India (P) Ltd
16.3.4.1 Company Overview
16.3.4.2 Product Portfolio
16.3.5 Dhampur Green
16.3.5.1 Company Overview
16.3.5.2 Product Portfolio
16.3.6 Geographical Indications Tagged World Premium Products Pvt Ltd
16.3.6.1 Company Overview
16.3.6.2 Product Portfolio
16.3.7 Maple Leaf Project
16.3.7.1 Company Overview
16.3.7.2 Product Portfolio
16.3.8 Miltop Exports
16.3.8.1 Company Overview
16.3.8.2 Product Portfolio
16.3.9 Nutriplato
16.3.9.1 Company Overview
16.3.9.2 Product Portfolio
16.3.10 Organic India Pvt Ltd (Fab India)
16.3.10.1 Company Overview
16.3.10.2 Product Portfolio
16.3.11 Organic Tattva (Mehrotra Consumer Products Pvt.)
16.3.11.1 Company Overview
16.3.11.2 Product Portfolio
16.3.12 Patanjali Ayurveda Limited
16.3.12.1 Company Overview
16.3.12.2 Product Portfolio
16.3.13 Sriveda Sattva Private Limited
16.3.13.1 Company Overview
16.3.13.2 Product Portfolio
16.3.14 Truefarm
16.3.14.1 Company Overview
16.3.14.2 Product Portfolio
16.3.15 Two Brothers Organic Farms
16.3.15.1 Company Overview
16.3.15.2 Product Portfolio
16.3.16 Vayam
16.3.16.1 Company Overview
16.3.16.2 Product Portfolio

 

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Summary

India packaged jaggery market reached a value of INR 48.7 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach INR 107.6 Billion by 2027, exhibiting a CAGR of 14.2% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic on different end use sectors. These insights are included in the report as a major market contributor.

Jaggery refers to a type of unrefined sugar that is primarily extracted from the sugarcane plant. It is widely consumed across the Indian Subcontinent and Southeast Asian countries as a healthier alternative to white sugar. Jaggery is popularly known as ‘medicinal’ sugar owing to the high value of calcium, magnesium, phosphorus, B-complex vitamin, iron, etc. As a result, it offers several health benefits including, increasing blood hemoglobin levels, reducing water retention, preventing anemia, lowering rheumatic afflictions, boosting immunity, regulating blood glucose, etc. Some of the common variants of jaggery that are available in India comprise of sugarcane jaggery, palm jaggery, and coconut jaggery.

India Packaged Jaggery Market Trends:
In India, the expanding food packaging sector, along with the rising consumer consciousness towards food hygiene and cleanliness, is primarily driving the demand for packaged jaggery. Furthermore, the increasing health concerns towards the high prevalence of diabetes, CVDs, obesity, etc., are leading to a shift from white sugar towards jaggery. In line with this, the growing awareness towards numerous associated health benefits of jaggery in relieving fatigue, improving bone health, maintaining blood pressure levels, etc., is also augmenting the market for packaged jaggery in India. Additionally, jaggery is one of most common ingredients used in several traditional Indian cuisines as sweetener, flavoring agent, and color enhancer. With the elevating levels of urbanization and improving consumer living standards, there is a significant demand for processed and premium-quality food products, including packaged jaggery. Apart from this, the introduction of numerous stringent norms by Food Safety and Standards Authority of India (FSSAI) for food labeling and maintaining product safety during processing and packaging of jaggery is positively influencing the regional market. Moreover, the growing consumer inclination towards clean-label and organic product variants with no added colors, synthetic flavors, preservatives, etc., is also propelling the market for packaged jaggery in India. Besides this, the wide product availability across both brick-and-mortar and e-commerce platforms is further catalyzing the sales of packaged jaggery. With the outbreak of the COVID-19 pandemic, there has been a considerable shift from open and loose jaggery towards packaged variants to mitigate the risk of infection, which is anticipated to drive the India market in the coming years.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the India packaged jaggery market, along with forecasts at the country and regional level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on product type, form, pack type, pack size and distribution channel.

Breakup by Product Type:

Sugarcane Jaggery
Palm Jaggery
Coconut Jaggery

Breakup by Form:

Powder/Granules
Block
Liquid

Breakup by Pack Type:

Plastic Pouches
Jars
Others

Breakup by Pack Size:

500 gm
1000 gm
250 gm
Others

Breakup by Distribution Channel:

General Trade
Modern Trade
Online

Breakup by Region:

North India
West & Central India
South India
East India

Competitive Landscape:
The report has also analysed the competitive landscape of the market with some of the key players being 24 Mantra Organic, A.K.S. Trading Corporations, B&B Organics, Desi Village Agro Foods India (P) Ltd, Dhampur Green, Geographical Indications Tagged World Premium Products Pvt Ltd, Maple Leaf Project, Miltop Exports, Nutriplato, Organic India Pvt Ltd (Fab India), Organic Tattva (Mehrotra Consumer Products Pvt.), Patanjali Ayurveda Limited, Sriveda Sattva Private Limited, Truefarm, Two Brothers Organic Farms and Vayam. Key Questions Answered in This Report:
How has the India packaged jaggery market performed so far and how will it perform in the coming years?
What are the key regional markets in the India packaged jaggery industry?
What has been the impact of COVID-19 on the India packaged jaggery industry?
What is the breakup of the market based on the product type?
What is the breakup of the market based on the form?
What is the breakup of the market based on the pack type?
What is the breakup of the market based on the pack size?
What is the breakup of the market based on the distribution channel?
What are the various stages in the value chain of the India packaged jaggery industry?
What are the key driving factors and challenges in the India packaged jaggery industry?
What is the structure of the India packaged jaggery industry and who are the key players?
What is the degree of competition in the India packaged jaggery industry?



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Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 India Packaged Jaggery Market
5.1 Market Performance
5.1.1 Value Trends
5.1.2 Volume Trends
5.2 Impact of COVID-19
5.3 Market Forecast
5.3.1 Value Trends
5.3.2 Volume Trends
6 Market Breakup by Product Type
6.1 Sugarcane Jaggery
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Palm Jaggery
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Coconut Jaggery
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Form
7.1 Powder/Granules
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Block
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Liquid
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Pack Type
8.1 Plastic Pouches
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Jars
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Others
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Pack Size
9.1 500 gm
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 1000 gm
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 250 gm
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
9.4 Others
9.4.1 Market Trends
9.4.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Distribution Channel
10.1 General Trade
10.1.1 Market Trends
10.1.2 Market Forecast
10.2 Modern Trade
10.2.1 Market Trends
10.2.2 Market Forecast
10.3 Online
10.3.1 Market Trends
10.3.2 Market Forecast
11 Market Breakup by Region
11.1 North India
11.1.1 Market Trends
11.1.2 Market Breakup by States
11.1.3 Market Forecast
11.2 West and Central India
11.2.1 Market Trends
11.2.2 Market Breakup by States
11.2.3 Market Forecast
11.3 South India
11.3.1 Market Trends
11.3.2 Market Breakup by States
11.3.3 Market Forecast
11.4 East India
11.4.1 Market Trends
11.4.2 Market Breakup by States
11.4.3 Market Forecast
12 SWOT Analysis
12.1 Strengths
12.2 Weaknesses
12.3 Opportunities
12.4 Threats
13 Value Chain Analysis
14 Porters Five Forces Analysis
14.1 Overview
14.2 Bargaining Power of Buyers
14.3 Bargaining Power of Suppliers
14.4 Degree of Competition
14.5 Threat of New Entrants
14.6 Threat of Substitutes
15 Price Analysis
16 Competitive Landscape
16.1 Market Structure
16.1 Key Players
16.1 Profile of Key Players
16.3.1 24 Mantra Organic
16.3.1.1 Company Overview
16.3.1.2 Product Portfolio
16.3.2 A.K.S. Trading Corporations
16.3.2.1 Company Overview
16.3.2.2 Product Portfolio
16.3.3 B&B Organics
16.3.3.1 Company Overview
16.3.3.2 Product Portfolio
16.3.4 Desi Village Agro Foods India (P) Ltd
16.3.4.1 Company Overview
16.3.4.2 Product Portfolio
16.3.5 Dhampur Green
16.3.5.1 Company Overview
16.3.5.2 Product Portfolio
16.3.6 Geographical Indications Tagged World Premium Products Pvt Ltd
16.3.6.1 Company Overview
16.3.6.2 Product Portfolio
16.3.7 Maple Leaf Project
16.3.7.1 Company Overview
16.3.7.2 Product Portfolio
16.3.8 Miltop Exports
16.3.8.1 Company Overview
16.3.8.2 Product Portfolio
16.3.9 Nutriplato
16.3.9.1 Company Overview
16.3.9.2 Product Portfolio
16.3.10 Organic India Pvt Ltd (Fab India)
16.3.10.1 Company Overview
16.3.10.2 Product Portfolio
16.3.11 Organic Tattva (Mehrotra Consumer Products Pvt.)
16.3.11.1 Company Overview
16.3.11.2 Product Portfolio
16.3.12 Patanjali Ayurveda Limited
16.3.12.1 Company Overview
16.3.12.2 Product Portfolio
16.3.13 Sriveda Sattva Private Limited
16.3.13.1 Company Overview
16.3.13.2 Product Portfolio
16.3.14 Truefarm
16.3.14.1 Company Overview
16.3.14.2 Product Portfolio
16.3.15 Two Brothers Organic Farms
16.3.15.1 Company Overview
16.3.15.2 Product Portfolio
16.3.16 Vayam
16.3.16.1 Company Overview
16.3.16.2 Product Portfolio

 

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