![]() データカタログ市場。世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2022-2027年の予測Data Catalog Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027 世界のデータカタログ市場は、2021年に6億1120万米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2027年には2,309.4百万米ドルの市場に達し、2022年から2027年の間に23.70%のCAGRを示すと予測しています。COVI... もっと見る
サマリー世界のデータカタログ市場は、2021年に6億1120万米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2027年には2,309.4百万米ドルの市場に達し、2022年から2027年の間に23.70%のCAGRを示すと予測しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、弊社では、様々な最終使用産業に対するパンデミックの直接的および間接的な影響について継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として報告書に含まれています。データカタログとは、データベース、ウェブページ、出力ファイルなど多数のデータ資産を保管するために、複数の企業が利用するインベントリーソリューションのことです。また、企業が大量のデータを検索・管理し、ユーザーに見えるようにするのにも役立ちます。データ利用者が参照用アプリケーションとして広く利用する、現代のデータ管理に不可欠なコンポーネントです。その結果、ユーザーがデータを理解し、意思決定プロセスに有益な洞察に満ちた情報を検索できるよう支援します。ヘルスケア、製造業、eコマースなどの分野で幅広く活用され、データのサイロや重複を排除し、データディスカバリーを簡素化します。 データカタログの市場動向。 世界市場は、主に情報技術(IT)産業の著しい成長によって牽引されています。これに伴い、多数の部門にわたる急速なデジタル化とデータ生成の大幅な増加が、多数の組織がデータカタログソリューションの展開に多額の投資を行うよう促し、それによって市場の成長に弾みをつけています。さらに、企業セグメントにおける継続的な技術の進歩は、世界レベルで市場に明るい展望を生み出しています。例えば、データアナリスト向けにパーソナライズされたデータの作成を支援するデータカタログとクラウドベースのテクノロジーの統合が広まり、全世界で市場の成長にプラスの影響を及ぼしています。さらに、世界中でコロナウイルス病(COVID-19)が突然発生したことで、多くの企業が在宅勤務(WFH)アプローチを採用するようになり、市場成長に弾みをつけています。その他、製造業や電子商取引分野の継続的な改善、大規模な研究開発(R&D)活動を行うための投資の増加なども、市場をさらに牽引すると予測されます。 主な市場細分化。 IMARC Groupは、世界のデータカタログ市場の各サブセグメントにおける主要トレンドの分析、および2022年から2027年までの世界、地域、国レベルでの予測を提供しています。当レポートでは、コンポーネント、展開モード、組織規模、データ消費者、最終使用産業などに基づいて市場を分類しています。 コンポーネント別構成比 ソリューション サービス 導入形態別の内訳。 オンプレミス クラウド型 組織規模別構成比。 中堅・中小企業 大企業 データ消費者別構成。 ビジネスインテリジェンスツール 企業向けアプリケーション モバイル&ウェブアプリケーション 最終使用産業別構成比。 BFSI 小売・Eコマース 製造業 政府・防衛 エネルギーと公益事業 IT・通信 教育 ヘルスケア その他 地域別構成比 北米 米国 カナダ アジア太平洋 中国 日本 インド 韓国 オーストラリア インドネシア その他 欧州 ドイツ フランス イギリス イタリア スペイン ロシア その他 ラテンアメリカ ブラジル メキシコ その他 中近東・アフリカ 競合の状況。 業界の競争環境についても、主要企業のプロファイルとともに検証しています。(Amazon.com Inc.)、Collibra Inc.、株式会社日立製作所、Informatica、International Business Machines Corporation、Microsoft Corporation、Oracle Corporation、SAP SE、Tamr Inc、TIBCO Software Inc、Zaloni Inc.である。本レポートで回答した主な質問 データカタログの世界市場はこれまでどのように推移し、今後数年間はどのように推移するのか? COVID-19は世界のデータカタログ市場にどのような影響を及ぼしたか? 主要な地域別市場とは? 構成要素に基づく市場の内訳は? 展開モードに基づく市場の内訳は? 組織規模に基づく市場の内訳は? データ消費者に基づく市場のブレークアップは? エンドユーズインダストリー別の市場構成は? 業界のバリューチェーンにおける様々なステージとは? 業界における主要な推進要因と課題は何か? 世界のデータカタログ市場の構造と主要プレイヤーは? 業界内の競争はどの程度か? 目次1 Preface2 Scope and Methodology 2.1 Objectives of the Study 2.2 Stakeholders 2.3 Data Sources 2.3.1 Primary Sources 2.3.2 Secondary Sources 2.4 Market Estimation 2.4.1 Bottom-Up Approach 2.4.2 Top-Down Approach 2.5 Forecasting Methodology 3 Executive Summary 4 Introduction 4.1 Overview 4.2 Key Industry Trends 5 Global Data Catalog Market 5.1 Market Overview 5.2 Market Performance 5.3 Impact of COVID-19 5.4 Market Forecast 6 Market Breakup by Component 6.1 Solution 6.1.1 Market Trends 6.1.2 Market Forecast 6.2 Services 6.2.1 Market Trends 6.2.2 Market Forecast 7 Market Breakup by Deployment Mode 7.1 On-premises 7.1.1 Market Trends 7.1.2 Market Forecast 7.2 Cloud-based 7.2.1 Market Trends 7.2.2 Market Forecast 8 Market Breakup by Organization Size 8.1 Small and Medium-sized Enterprises 8.1.1 Market Trends 8.1.2 Market Forecast 8.2 Large Enterprises 8.2.1 Market Trends 8.2.2 Market Forecast 9 Market Breakup by Data Consumer 9.1 Business Intelligence Tools 9.1.1 Market Trends 9.1.2 Market Forecast 9.2 Enterprise Applications 9.2.1 Market Trends 9.2.2 Market Forecast 9.3 Mobile and Web Applications 9.3.1 Market Trends 9.3.2 Market Forecast 10 Market Breakup by End Use Industry 10.1 BFSI 10.1.1 Market Trends 10.1.2 Market Forecast 10.2 Retail and E-Commerce 10.2.1 Market Trends 10.2.2 Market Forecast 10.3 Manufacturing 10.3.1 Market Trends 10.3.2 Market Forecast 10.4 Government and Defense 10.4.1 Market Trends 10.4.2 Market Forecast 10.5 Energy and Utilities 10.5.1 Market Trends 10.5.2 Market Forecast 10.6 IT and Telecom 10.6.1 Market Trends 10.6.2 Market Forecast 10.7 Education 10.7.1 Market Trends 10.7.2 Market Forecast 10.8 Healthcare 10.8.1 Market Trends 10.8.2 Market Forecast 10.9 Others 10.9.1 Market Trends 10.9.2 Market Forecast 11 Market Breakup by Region 11.1 North America 11.1.1 United States 11.1.1.1 Market Trends 11.1.1.2 Market Forecast 11.1.2 Canada 11.1.2.1 Market Trends 11.1.2.2 Market Forecast 11.2 Asia-Pacific 11.2.1 China 11.2.1.1 Market Trends 11.2.1.2 Market Forecast 11.2.2 Japan 11.2.2.1 Market Trends 11.2.2.2 Market Forecast 11.2.3 India 11.2.3.1 Market Trends 11.2.3.2 Market Forecast 11.2.4 South Korea 11.2.4.1 Market Trends 11.2.4.2 Market Forecast 11.2.5 Australia 11.2.5.1 Market Trends 11.2.5.2 Market Forecast 11.2.6 Indonesia 11.2.6.1 Market Trends 11.2.6.2 Market Forecast 11.2.7 Others 11.2.7.1 Market Trends 11.2.7.2 Market Forecast 11.3 Europe 11.3.1 Germany 11.3.1.1 Market Trends 11.3.1.2 Market Forecast 11.3.2 France 11.3.2.1 Market Trends 11.3.2.2 Market Forecast 11.3.3 United Kingdom 11.3.3.1 Market Trends 11.3.3.2 Market Forecast 11.3.4 Italy 11.3.4.1 Market Trends 11.3.4.2 Market Forecast 11.3.5 Spain 11.3.5.1 Market Trends 11.3.5.2 Market Forecast 11.3.6 Russia 11.3.6.1 Market Trends 11.3.6.2 Market Forecast 11.3.7 Others 11.3.7.1 Market Trends 11.3.7.2 Market Forecast 11.4 Latin America 11.4.1 Brazil 11.4.1.1 Market Trends 11.4.1.2 Market Forecast 11.4.2 Mexico 11.4.2.1 Market Trends 11.4.2.2 Market Forecast 11.4.3 Others 11.4.3.1 Market Trends 11.4.3.2 Market Forecast 11.5 Middle East and Africa 11.5.1 Market Trends 11.5.2 Market Breakup by Country 11.5.3 Market Forecast 12 SWOT Analysis 12.1 Overview 12.2 Strengths 12.3 Weaknesses 12.4 Opportunities 12.5 Threats 13 Value Chain Analysis 14 Porters Five Forces Analysis 14.1 Overview 14.2 Bargaining Power of Buyers 14.3 Bargaining Power of Suppliers 14.4 Degree of Competition 14.5 Threat of New Entrants 14.6 Threat of Substitutes 15 Price Analysis 16 Competitive Landscape 16.1 Market Structure 16.2 Key Players 16.3 Profiles of Key Players 16.3.1 Alation Inc. 16.3.1.1 Company Overview 16.3.1.2 Product Portfolio 16.3.2 Alteryx Inc. 16.3.2.1 Company Overview 16.3.2.2 Product Portfolio 16.3.2.3 Financials 16.3.3 Amazon Web Services Inc. (Amazon.com Inc.) 16.3.3.1 Company Overview 16.3.3.2 Product Portfolio 16.3.3.3 SWOT Analysis 16.3.4 Collibra Inc. 16.3.4.1 Company Overview 16.3.4.2 Product Portfolio 16.3.5 Hitachi Ltd. 16.3.5.1 Company Overview 16.3.5.2 Product Portfolio 16.3.5.3 Financials 16.3.5.4 SWOT Analysis 16.3.6 Informatica 16.3.6.1 Company Overview 16.3.6.2 Product Portfolio 16.3.7 International Business Machines Corporation 16.3.7.1 Company Overview 16.3.7.2 Product Portfolio 16.3.7.3 Financials 16.3.7.4 SWOT Analysis 16.3.8 Microsoft Corporation 16.3.8.1 Company Overview 16.3.8.2 Product Portfolio 16.3.8.3 Financials 16.3.8.4 SWOT Analysis 16.3.9 Oracle Corporation 16.3.9.1 Company Overview 16.3.9.2 Product Portfolio 16.3.9.3 Financials 16.3.9.4 SWOT Analysis 16.3.10 SAP SE 16.3.10.1 Company Overview 16.3.10.2 Product Portfolio 16.3.10.3 Financials 16.3.10.4 SWOT Analysis 16.3.11 Tamr Inc. 16.3.11.1 Company Overview 16.3.11.2 Product Portfolio 16.3.12 TIBCO Software Inc. 16.3.12.1 Company Overview 16.3.12.2 Product Portfolio 16.3.12.3 SWOT Analysis 16.3.13 Zaloni Inc. 16.3.13.1 Company Overview 16.3.13.2 Product Portfolio
SummaryThe global data catalog market reached a value of US$ 611.2 Million in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach a value of US$ 2,309.4 Million by 2027 exhibiting a CAGR of 23.70% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic on different end use industries. These insights are included in the report as a major market contributor. Table of Contents1 Preface2 Scope and Methodology 2.1 Objectives of the Study 2.2 Stakeholders 2.3 Data Sources 2.3.1 Primary Sources 2.3.2 Secondary Sources 2.4 Market Estimation 2.4.1 Bottom-Up Approach 2.4.2 Top-Down Approach 2.5 Forecasting Methodology 3 Executive Summary 4 Introduction 4.1 Overview 4.2 Key Industry Trends 5 Global Data Catalog Market 5.1 Market Overview 5.2 Market Performance 5.3 Impact of COVID-19 5.4 Market Forecast 6 Market Breakup by Component 6.1 Solution 6.1.1 Market Trends 6.1.2 Market Forecast 6.2 Services 6.2.1 Market Trends 6.2.2 Market Forecast 7 Market Breakup by Deployment Mode 7.1 On-premises 7.1.1 Market Trends 7.1.2 Market Forecast 7.2 Cloud-based 7.2.1 Market Trends 7.2.2 Market Forecast 8 Market Breakup by Organization Size 8.1 Small and Medium-sized Enterprises 8.1.1 Market Trends 8.1.2 Market Forecast 8.2 Large Enterprises 8.2.1 Market Trends 8.2.2 Market Forecast 9 Market Breakup by Data Consumer 9.1 Business Intelligence Tools 9.1.1 Market Trends 9.1.2 Market Forecast 9.2 Enterprise Applications 9.2.1 Market Trends 9.2.2 Market Forecast 9.3 Mobile and Web Applications 9.3.1 Market Trends 9.3.2 Market Forecast 10 Market Breakup by End Use Industry 10.1 BFSI 10.1.1 Market Trends 10.1.2 Market Forecast 10.2 Retail and E-Commerce 10.2.1 Market Trends 10.2.2 Market Forecast 10.3 Manufacturing 10.3.1 Market Trends 10.3.2 Market Forecast 10.4 Government and Defense 10.4.1 Market Trends 10.4.2 Market Forecast 10.5 Energy and Utilities 10.5.1 Market Trends 10.5.2 Market Forecast 10.6 IT and Telecom 10.6.1 Market Trends 10.6.2 Market Forecast 10.7 Education 10.7.1 Market Trends 10.7.2 Market Forecast 10.8 Healthcare 10.8.1 Market Trends 10.8.2 Market Forecast 10.9 Others 10.9.1 Market Trends 10.9.2 Market Forecast 11 Market Breakup by Region 11.1 North America 11.1.1 United States 11.1.1.1 Market Trends 11.1.1.2 Market Forecast 11.1.2 Canada 11.1.2.1 Market Trends 11.1.2.2 Market Forecast 11.2 Asia-Pacific 11.2.1 China 11.2.1.1 Market Trends 11.2.1.2 Market Forecast 11.2.2 Japan 11.2.2.1 Market Trends 11.2.2.2 Market Forecast 11.2.3 India 11.2.3.1 Market Trends 11.2.3.2 Market Forecast 11.2.4 South Korea 11.2.4.1 Market Trends 11.2.4.2 Market Forecast 11.2.5 Australia 11.2.5.1 Market Trends 11.2.5.2 Market Forecast 11.2.6 Indonesia 11.2.6.1 Market Trends 11.2.6.2 Market Forecast 11.2.7 Others 11.2.7.1 Market Trends 11.2.7.2 Market Forecast 11.3 Europe 11.3.1 Germany 11.3.1.1 Market Trends 11.3.1.2 Market Forecast 11.3.2 France 11.3.2.1 Market Trends 11.3.2.2 Market Forecast 11.3.3 United Kingdom 11.3.3.1 Market Trends 11.3.3.2 Market Forecast 11.3.4 Italy 11.3.4.1 Market Trends 11.3.4.2 Market Forecast 11.3.5 Spain 11.3.5.1 Market Trends 11.3.5.2 Market Forecast 11.3.6 Russia 11.3.6.1 Market Trends 11.3.6.2 Market Forecast 11.3.7 Others 11.3.7.1 Market Trends 11.3.7.2 Market Forecast 11.4 Latin America 11.4.1 Brazil 11.4.1.1 Market Trends 11.4.1.2 Market Forecast 11.4.2 Mexico 11.4.2.1 Market Trends 11.4.2.2 Market Forecast 11.4.3 Others 11.4.3.1 Market Trends 11.4.3.2 Market Forecast 11.5 Middle East and Africa 11.5.1 Market Trends 11.5.2 Market Breakup by Country 11.5.3 Market Forecast 12 SWOT Analysis 12.1 Overview 12.2 Strengths 12.3 Weaknesses 12.4 Opportunities 12.5 Threats 13 Value Chain Analysis 14 Porters Five Forces Analysis 14.1 Overview 14.2 Bargaining Power of Buyers 14.3 Bargaining Power of Suppliers 14.4 Degree of Competition 14.5 Threat of New Entrants 14.6 Threat of Substitutes 15 Price Analysis 16 Competitive Landscape 16.1 Market Structure 16.2 Key Players 16.3 Profiles of Key Players 16.3.1 Alation Inc. 16.3.1.1 Company Overview 16.3.1.2 Product Portfolio 16.3.2 Alteryx Inc. 16.3.2.1 Company Overview 16.3.2.2 Product Portfolio 16.3.2.3 Financials 16.3.3 Amazon Web Services Inc. (Amazon.com Inc.) 16.3.3.1 Company Overview 16.3.3.2 Product Portfolio 16.3.3.3 SWOT Analysis 16.3.4 Collibra Inc. 16.3.4.1 Company Overview 16.3.4.2 Product Portfolio 16.3.5 Hitachi Ltd. 16.3.5.1 Company Overview 16.3.5.2 Product Portfolio 16.3.5.3 Financials 16.3.5.4 SWOT Analysis 16.3.6 Informatica 16.3.6.1 Company Overview 16.3.6.2 Product Portfolio 16.3.7 International Business Machines Corporation 16.3.7.1 Company Overview 16.3.7.2 Product Portfolio 16.3.7.3 Financials 16.3.7.4 SWOT Analysis 16.3.8 Microsoft Corporation 16.3.8.1 Company Overview 16.3.8.2 Product Portfolio 16.3.8.3 Financials 16.3.8.4 SWOT Analysis 16.3.9 Oracle Corporation 16.3.9.1 Company Overview 16.3.9.2 Product Portfolio 16.3.9.3 Financials 16.3.9.4 SWOT Analysis 16.3.10 SAP SE 16.3.10.1 Company Overview 16.3.10.2 Product Portfolio 16.3.10.3 Financials 16.3.10.4 SWOT Analysis 16.3.11 Tamr Inc. 16.3.11.1 Company Overview 16.3.11.2 Product Portfolio 16.3.12 TIBCO Software Inc. 16.3.12.1 Company Overview 16.3.12.2 Product Portfolio 16.3.12.3 SWOT Analysis 16.3.13 Zaloni Inc. 16.3.13.1 Company Overview 16.3.13.2 Product Portfolio
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