![]() ロケーションアナリティクス市場世界の産業動向、シェア、サイズ、成長、機会、2022-2027年の予測Location Analytics Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027 世界のロケーションアナリティクス市場は、2021年に161億2000万米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR18.20%を示し、2027年までに457億7000万米ドルの市場に達すると予... もっと見る
サマリー世界のロケーションアナリティクス市場は、2021年に161億2000万米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR18.20%を示し、2027年までに457億7000万米ドルの市場に達すると予測しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、当社はパンデミックの直接的および間接的な影響について継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として本レポートに含まれています。位置情報分析は、ジオアナリティクスとも呼ばれ、消費者の行動や購買パターンを予測するために、組織のデータ資産に地理的データの層を追加するツールのことを指します。カメラ、センサー、モバイル機器、GPS、ソーシャルメディアを通じて収集されたデータを利用して、リアルタイムおよび過去の地理的データを提供します。さらに、従来の方法と比較して、ビジネス戦略に対するより深い洞察を提供し、その結果、さまざまな産業分野で事業を展開する企業の意思決定プロセスを容易にすることができます。 ロケーションアナリティクスの市場動向。 世界的なデジタル化の進展に伴い、IoT(Internet of Things)の利用が拡大していることが、市場を牽引する大きな要因の1つとなっています。また、ネットワークインフラの整備や、スマートフォン、タブレット、ノートパソコンなどの家電製品の販売も増加しています。これに加えて、顧客の動的な位置情報へのアクセスに注力する企業が増えていることも、市場の成長を後押ししています。また、エンドユーザーへのソリューションやサービス向上のために、世界中の企業や政府機関、小売業で位置情報分析の用途が広がっていることも、市場の成長を後押ししています。これとは別に、ビジネスプロセスを最適化して収益を上げるために、さまざまな業界で資産管理ツールの導入が進んでいます。これは、企業の機会、パターン、リスクを検出する新技術を開発するための広範な研究開発(R&D)活動や主要な市場参加者による投資の増加と相まって、市場にプラスの影響を及ぼしています。クラウドコンピューティング、人工知能(AI)、ブロックチェーン、ビッグデータなどの技術は、この業界で事業を行う主要メーカーに有利な成長機会を提供すると予想されます。 主な市場細分化。 IMARC Groupは、世界のロケーションアナリティクス市場の各サブセグメントにおける主要動向の分析と、2022年から2027年までの世界、地域、国レベルでの予測を提供しています。当レポートでは、コンポーネント、展開モード、ロケーションタイプ、アプリケーション、エンドユース産業に基づき、市場を分類しています。 コンポーネント別構成比 ソフトウェア サービス 導入形態別内訳。 オンプレミス クラウド型 拠点タイプ別構成比。 インドア 屋外 アプリケーション別の内訳。 遠隔監視 営業・マーケティング最適化 アセットマネジメント リスクマネジメント ファシリティマネジメント その他 エンドユーザー業界別構成比 BFSI ヘルスケア ホスピタリティ 政府機関 運輸・物流 IT・通信 小売・消費財 メディア・エンターテイメント その他 地域別構成比 北米 米国 カナダ アジア太平洋 中国 日本 インド 韓国 オーストラリア インドネシア その他 欧州 ドイツ フランス イギリス イタリア スペイン ロシア その他 ラテンアメリカ ブラジル メキシコ その他 中近東・アフリカ 競合の状況。 Alteryx Inc.、Cisco Systems Inc.、Esri、Galigeo、Google LLC、HERE Technologies、Hexagon AB、International Business Machines Corporation、Microsoft Corporation、Oracle Corporation、Pitney Bowes Inc、SAS Institute Inc、Sisense Inc、TIBCO Software Incなどの主要企業のプロファイルとともに、業界の競争環境も調査しています。本レポートで回答した主な質問 ロケーション分析の世界市場はこれまでどのように推移してきたか、また今後数年間はどのように推移していくか? COVID-19は世界のロケーションアナリティクス市場にどのような影響を及ぼしたか? 主要な地域別市場はどのようなものか? 構成要素に基づく市場の内訳は? 展開モードに基づく市場の内訳は? ロケーションタイプに基づく市場の内訳は? アプリケーションに基づく市場のブレークアップは? エンドユーズ産業に基づく市場のブレークアップは? 業界のバリューチェーンにおける様々なステージとは? 業界における主要な推進要因と課題は何か? 世界のロケーションアナリティクス市場の構造と主要プレイヤーは? 業界における競争の程度は? 目次1 Preface2 Scope and Methodology 2.1 Objectives of the Study 2.2 Stakeholders 2.3 Data Sources 2.3.1 Primary Sources 2.3.2 Secondary Sources 2.4 Market Estimation 2.4.1 Bottom-Up Approach 2.4.2 Top-Down Approach 2.5 Forecasting Methodology 3 Executive Summary 4 Introduction 4.1 Overview 4.2 Key Industry Trends 5 Global Location Analytics Market 5.1 Market Overview 5.2 Market Performance 5.3 Impact of COVID-19 5.4 Market Forecast 6 Market Breakup by Component 6.1 Software 6.1.1 Market Trends 6.1.2 Market Forecast 6.2 Services 6.2.1 Market Trends 6.2.2 Market Forecast 7 Market Breakup by Deployment Mode 7.1 On-premises 7.1.1 Market Trends 7.1.2 Market Forecast 7.2 Cloud-based 7.2.1 Market Trends 7.2.2 Market Forecast 8 Market Breakup by Location Type 8.1 Indoor 8.1.1 Market Trends 8.1.2 Market Forecast 8.2 Outdoor 8.2.1 Market Trends 8.2.2 Market Forecast 9 Market Breakup by Application 9.1 Remote Monitoring 9.1.1 Market Trends 9.1.2 Market Forecast 9.2 Sales and Marketing Optimization 9.2.1 Market Trends 9.2.2 Market Forecast 9.3 Asset Management 9.3.1 Market Trends 9.3.2 Market Forecast 9.4 Risk Management 9.4.1 Market Trends 9.4.2 Market Forecast 9.5 Facility Management 9.5.1 Market Trends 9.5.2 Market Forecast 9.6 Others 9.6.1 Market Trends 9.6.2 Market Forecast 10 Market Breakup by End Use Industry 10.1 BFSI 10.1.1 Market Trends 10.1.2 Market Forecast 10.2 Healthcare 10.2.1 Market Trends 10.2.2 Market Forecast 10.3 Hospitality 10.3.1 Market Trends 10.3.2 Market Forecast 10.4 Government 10.4.1 Market Trends 10.4.2 Market Forecast 10.5 Transport and Logistic 10.5.1 Market Trends 10.5.2 Market Forecast 10.6 IT and Telecom 10.6.1 Market Trends 10.6.2 Market Forecast 10.7 Retail and Consumer Goods 10.7.1 Market Trends 10.7.2 Market Forecast 10.8 Media and Entertainment 10.8.1 Market Trends 10.8.2 Market Forecast 10.9 Others 10.9.1 Market Trends 10.9.2 Market Forecast 11 Market Breakup by Region 11.1 North America 11.1.1 United States 11.1.1.1 Market Trends 11.1.1.2 Market Forecast 11.1.2 Canada 11.1.2.1 Market Trends 11.1.2.2 Market Forecast 11.2 Asia-Pacific 11.2.1 China 11.2.1.1 Market Trends 11.2.1.2 Market Forecast 11.2.2 Japan 11.2.2.1 Market Trends 11.2.2.2 Market Forecast 11.2.3 India 11.2.3.1 Market Trends 11.2.3.2 Market Forecast 11.2.4 South Korea 11.2.4.1 Market Trends 11.2.4.2 Market Forecast 11.2.5 Australia 11.2.5.1 Market Trends 11.2.5.2 Market Forecast 11.2.6 Indonesia 11.2.6.1 Market Trends 11.2.6.2 Market Forecast 11.2.7 Others 11.2.7.1 Market Trends 11.2.7.2 Market Forecast 11.3 Europe 11.3.1 Germany 11.3.1.1 Market Trends 11.3.1.2 Market Forecast 11.3.2 France 11.3.2.1 Market Trends 11.3.2.2 Market Forecast 11.3.3 United Kingdom 11.3.3.1 Market Trends 11.3.3.2 Market Forecast 11.3.4 Italy 11.3.4.1 Market Trends 11.3.4.2 Market Forecast 11.3.5 Spain 11.3.5.1 Market Trends 11.3.5.2 Market Forecast 11.3.6 Russia 11.3.6.1 Market Trends 11.3.6.2 Market Forecast 11.3.7 Others 11.3.7.1 Market Trends 11.3.7.2 Market Forecast 11.4 Latin America 11.4.1 Brazil 11.4.1.1 Market Trends 11.4.1.2 Market Forecast 11.4.2 Mexico 11.4.2.1 Market Trends 11.4.2.2 Market Forecast 11.4.3 Others 11.4.3.1 Market Trends 11.4.3.2 Market Forecast 11.5 Middle East and Africa 11.5.1 Market Trends 11.5.2 Market Breakup by Country 11.5.3 Market Forecast 12 SWOT Analysis 12.1 Overview 12.2 Strengths 12.3 Weaknesses 12.4 Opportunities 12.5 Threats 13 Value Chain Analysis 14 Porters Five Forces Analysis 14.1 Overview 14.2 Bargaining Power of Buyers 14.3 Bargaining Power of Suppliers 14.4 Degree of Competition 14.5 Threat of New Entrants 14.6 Threat of Substitutes 15 Price Analysis 16 Competitive Landscape 16.1 Market Structure 16.2 Key Players 16.3 Profiles of Key Players 16.3.1 Alteryx Inc. 16.3.1.1 Company Overview 16.3.1.2 Product Portfolio 16.3.1.3 Financials 16.3.2 Cisco Systems Inc. 16.3.2.1 Company Overview 16.3.2.2 Product Portfolio 16.3.2.3 Financials 16.3.2.4 SWOT Analysis 16.3.3 Esri 16.3.3.1 Company Overview 16.3.3.2 Product Portfolio 16.3.3.3 SWOT Analysis 16.3.4 Galigeo 16.3.4.1 Company Overview 16.3.4.2 Product Portfolio 16.3.5 Google LLC 16.3.5.1 Company Overview 16.3.5.2 Product Portfolio 16.3.5.3 SWOT Analysis 16.3.6 HERE Technologies 16.3.6.1 Company Overview 16.3.6.2 Product Portfolio 16.3.7 Hexagon AB 16.3.7.1 Company Overview 16.3.7.2 Product Portfolio 16.3.7.3 Financials 16.3.7.4 SWOT Analysis 16.3.8 International Business Machines Corporation 16.3.8.1 Company Overview 16.3.8.2 Product Portfolio 16.3.8.3 Financials 16.3.8.4 SWOT Analysis 16.3.9 Microsoft Corporation 16.3.9.1 Company Overview 16.3.9.2 Product Portfolio 16.3.9.3 Financials 16.3.9.4 SWOT Analysis 16.3.10 Oracle Corporation 16.3.10.1 Company Overview 16.3.10.2 Product Portfolio 16.3.10.3 Financials 16.3.10.4 SWOT Analysis 16.3.11 Pitney Bowes Inc. 16.3.11.1 Company Overview 16.3.11.2 Product Portfolio 16.3.11.3 Financials 16.3.11.4 SWOT Analysis 16.3.12 SAS Institute Inc. 16.3.12.1 Company Overview 16.3.12.2 Product Portfolio 16.3.12.3 SWOT Analysis 16.3.13 Sisense Inc. 16.3.13.1 Company Overview 16.3.13.2 Product Portfolio 16.3.14 TIBCO Software Inc. 16.3.14.1 Company Overview 16.3.14.2 Product Portfolio 16.3.14.3 SWOT Analysis
SummaryThe global location analytics market reached a value of US$ 16.12 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach a value of US$ 45.77 Billion by 2027 exhibiting a CAGR of 18.20% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic. These insights are included in the report as a major market contributor. Table of Contents1 Preface2 Scope and Methodology 2.1 Objectives of the Study 2.2 Stakeholders 2.3 Data Sources 2.3.1 Primary Sources 2.3.2 Secondary Sources 2.4 Market Estimation 2.4.1 Bottom-Up Approach 2.4.2 Top-Down Approach 2.5 Forecasting Methodology 3 Executive Summary 4 Introduction 4.1 Overview 4.2 Key Industry Trends 5 Global Location Analytics Market 5.1 Market Overview 5.2 Market Performance 5.3 Impact of COVID-19 5.4 Market Forecast 6 Market Breakup by Component 6.1 Software 6.1.1 Market Trends 6.1.2 Market Forecast 6.2 Services 6.2.1 Market Trends 6.2.2 Market Forecast 7 Market Breakup by Deployment Mode 7.1 On-premises 7.1.1 Market Trends 7.1.2 Market Forecast 7.2 Cloud-based 7.2.1 Market Trends 7.2.2 Market Forecast 8 Market Breakup by Location Type 8.1 Indoor 8.1.1 Market Trends 8.1.2 Market Forecast 8.2 Outdoor 8.2.1 Market Trends 8.2.2 Market Forecast 9 Market Breakup by Application 9.1 Remote Monitoring 9.1.1 Market Trends 9.1.2 Market Forecast 9.2 Sales and Marketing Optimization 9.2.1 Market Trends 9.2.2 Market Forecast 9.3 Asset Management 9.3.1 Market Trends 9.3.2 Market Forecast 9.4 Risk Management 9.4.1 Market Trends 9.4.2 Market Forecast 9.5 Facility Management 9.5.1 Market Trends 9.5.2 Market Forecast 9.6 Others 9.6.1 Market Trends 9.6.2 Market Forecast 10 Market Breakup by End Use Industry 10.1 BFSI 10.1.1 Market Trends 10.1.2 Market Forecast 10.2 Healthcare 10.2.1 Market Trends 10.2.2 Market Forecast 10.3 Hospitality 10.3.1 Market Trends 10.3.2 Market Forecast 10.4 Government 10.4.1 Market Trends 10.4.2 Market Forecast 10.5 Transport and Logistic 10.5.1 Market Trends 10.5.2 Market Forecast 10.6 IT and Telecom 10.6.1 Market Trends 10.6.2 Market Forecast 10.7 Retail and Consumer Goods 10.7.1 Market Trends 10.7.2 Market Forecast 10.8 Media and Entertainment 10.8.1 Market Trends 10.8.2 Market Forecast 10.9 Others 10.9.1 Market Trends 10.9.2 Market Forecast 11 Market Breakup by Region 11.1 North America 11.1.1 United States 11.1.1.1 Market Trends 11.1.1.2 Market Forecast 11.1.2 Canada 11.1.2.1 Market Trends 11.1.2.2 Market Forecast 11.2 Asia-Pacific 11.2.1 China 11.2.1.1 Market Trends 11.2.1.2 Market Forecast 11.2.2 Japan 11.2.2.1 Market Trends 11.2.2.2 Market Forecast 11.2.3 India 11.2.3.1 Market Trends 11.2.3.2 Market Forecast 11.2.4 South Korea 11.2.4.1 Market Trends 11.2.4.2 Market Forecast 11.2.5 Australia 11.2.5.1 Market Trends 11.2.5.2 Market Forecast 11.2.6 Indonesia 11.2.6.1 Market Trends 11.2.6.2 Market Forecast 11.2.7 Others 11.2.7.1 Market Trends 11.2.7.2 Market Forecast 11.3 Europe 11.3.1 Germany 11.3.1.1 Market Trends 11.3.1.2 Market Forecast 11.3.2 France 11.3.2.1 Market Trends 11.3.2.2 Market Forecast 11.3.3 United Kingdom 11.3.3.1 Market Trends 11.3.3.2 Market Forecast 11.3.4 Italy 11.3.4.1 Market Trends 11.3.4.2 Market Forecast 11.3.5 Spain 11.3.5.1 Market Trends 11.3.5.2 Market Forecast 11.3.6 Russia 11.3.6.1 Market Trends 11.3.6.2 Market Forecast 11.3.7 Others 11.3.7.1 Market Trends 11.3.7.2 Market Forecast 11.4 Latin America 11.4.1 Brazil 11.4.1.1 Market Trends 11.4.1.2 Market Forecast 11.4.2 Mexico 11.4.2.1 Market Trends 11.4.2.2 Market Forecast 11.4.3 Others 11.4.3.1 Market Trends 11.4.3.2 Market Forecast 11.5 Middle East and Africa 11.5.1 Market Trends 11.5.2 Market Breakup by Country 11.5.3 Market Forecast 12 SWOT Analysis 12.1 Overview 12.2 Strengths 12.3 Weaknesses 12.4 Opportunities 12.5 Threats 13 Value Chain Analysis 14 Porters Five Forces Analysis 14.1 Overview 14.2 Bargaining Power of Buyers 14.3 Bargaining Power of Suppliers 14.4 Degree of Competition 14.5 Threat of New Entrants 14.6 Threat of Substitutes 15 Price Analysis 16 Competitive Landscape 16.1 Market Structure 16.2 Key Players 16.3 Profiles of Key Players 16.3.1 Alteryx Inc. 16.3.1.1 Company Overview 16.3.1.2 Product Portfolio 16.3.1.3 Financials 16.3.2 Cisco Systems Inc. 16.3.2.1 Company Overview 16.3.2.2 Product Portfolio 16.3.2.3 Financials 16.3.2.4 SWOT Analysis 16.3.3 Esri 16.3.3.1 Company Overview 16.3.3.2 Product Portfolio 16.3.3.3 SWOT Analysis 16.3.4 Galigeo 16.3.4.1 Company Overview 16.3.4.2 Product Portfolio 16.3.5 Google LLC 16.3.5.1 Company Overview 16.3.5.2 Product Portfolio 16.3.5.3 SWOT Analysis 16.3.6 HERE Technologies 16.3.6.1 Company Overview 16.3.6.2 Product Portfolio 16.3.7 Hexagon AB 16.3.7.1 Company Overview 16.3.7.2 Product Portfolio 16.3.7.3 Financials 16.3.7.4 SWOT Analysis 16.3.8 International Business Machines Corporation 16.3.8.1 Company Overview 16.3.8.2 Product Portfolio 16.3.8.3 Financials 16.3.8.4 SWOT Analysis 16.3.9 Microsoft Corporation 16.3.9.1 Company Overview 16.3.9.2 Product Portfolio 16.3.9.3 Financials 16.3.9.4 SWOT Analysis 16.3.10 Oracle Corporation 16.3.10.1 Company Overview 16.3.10.2 Product Portfolio 16.3.10.3 Financials 16.3.10.4 SWOT Analysis 16.3.11 Pitney Bowes Inc. 16.3.11.1 Company Overview 16.3.11.2 Product Portfolio 16.3.11.3 Financials 16.3.11.4 SWOT Analysis 16.3.12 SAS Institute Inc. 16.3.12.1 Company Overview 16.3.12.2 Product Portfolio 16.3.12.3 SWOT Analysis 16.3.13 Sisense Inc. 16.3.13.1 Company Overview 16.3.13.2 Product Portfolio 16.3.14 TIBCO Software Inc. 16.3.14.1 Company Overview 16.3.14.2 Product Portfolio 16.3.14.3 SWOT Analysis
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