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自然言語処理(NLP)市場。世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2022-2027年の予測

自然言語処理(NLP)市場。世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2022-2027年の予測


Natural Language Processing (NLP) Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

世界の自然言語処理(NLP)市場は、2021年に142億7000万米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR26.60%を示し、2027年には610億3000万米ドルの市場に達すると予測していま... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 納期 ページ数 言語
IMARC Services Private Limited.
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2022年2月12日 US$2,499
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3-5営業日以内 147 英語

 

サマリー

世界の自然言語処理(NLP)市場は、2021年に142億7000万米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR26.60%を示し、2027年には610億3000万米ドルの市場に達すると予測しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、当社はパンデミックの直接的および間接的な影響について継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として本レポートに含まれています。

自然言語処理(NLP)とは、人工知能(AI)の一分野であり、コンピュータが人間の言語を理解、分析、解釈することを可能にするもので、話し言葉と書き言葉の両方を指す。コンピュータが人間のコミュニケーションを正確に認識し、応答できるようにするAIとアルゴリズムを用いて、ユーザーがコンピュータと直接人間のような会話をすることを可能にするものです。また、ある言語から別の言語へのテキストの翻訳、音声認識、大量のテキストデータのリアルタイムでの要約など、ソフトウェアプログラムを支援する。現在、企業は接客用チャットボット、バーチャルアシスタント、音声操作によるGPSシステム、音声テキスト化アプリなどのコンピュータープログラムにNLPを幅広く活用しています。

自然言語処理(NLP)の市場動向。
NLPは、顧客体験の向上、業務の効率化、基幹業務の簡素化、全体的な生産性の向上を支援します。その結果、企業は社内外の業務を改善するためにNLPソリューションを急速に導入しています。さらに、データのデジタル化の進展、インターネットや接続デバイスの利用拡大が、製品需要を増大させています。さらに、高度なデータ分析に対する需要の高まりと、画像認識や音声認識の分野での著しい進歩も、市場の成長を促進しています。さらに、大量の生成データを処理するために、ヘルスケアやコールセンターでNLPの採用が広まっています。さらに、いくつかのソーシャルメディアプラットフォームでは、テキスト解析とNLP技術を活用して公開コンテンツを管理し、ヘイトスピーチや政治的レビューなどの活動を監視しており、これが市場に有利な成長機会をもたらしています。その他、スマートデバイスの販売急増、さまざまな産業におけるNLPアプリケーションの出現、AIへの投資の増加、音声ベースのソリューションの人気上昇なども、市場成長の原動力となっています。

主な市場細分化。
IMARC Groupは、世界の自然言語処理(NLP)市場の各サブセグメントにおける主要動向の分析と、2022年から2027年までの世界、地域、国レベルでの予測を提供します。当レポートでは、市場をタイプ、テクノロジー、展開モード、組織規模、エンドユーザーなどに基づいて分類しています。

タイプ別内訳

ハードウェア
ソフトウェア
サービス

技術別構成比。

双方向音声応答
光学式文字認識
テキストアナリティクス
音声解析
分類とカテゴリー化
パターン認識・画像認識
その他

展開形態別構成比。

オンプレミス
クラウド型

組織規模別構成比。

大企業
中堅・中小企業

エンドユーザー別構成比。

教育
BFSI
ヘルスケア
IT・通信
製造業・小売業
メディア・エンターテイメント
その他

地域別構成比

北米
米国
カナダ
アジア太平洋
中国
日本
インド
韓国
オーストラリア
インドネシア
その他
欧州
ドイツ
フランス
イギリス
イタリア
スペイン
ロシア
その他
ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ
その他
中近東・アフリカ

競合の状況
3M Company、Apple Inc.、富士フイルムホールディングス株式会社、Google LLC (Alphabet Inc.)、Intel Corporation、International Business Machines Corporation、Meta Platforms Inc、Microsoft Corporation、NetBase Solutions Inc、Nokia Corporation、SAS Institute Inc、Verint Systemsなどの主要企業のプロファイルと共に、業界の競争環境も調査しています。本レポートで回答した主な質問
世界の自然言語処理(NLP)市場はこれまでどのように推移し、今後数年間はどのように推移するのか?
COVID-19は世界の自然言語処理(NLP)市場にどのような影響を与えたか?
主要な地域別市場とは?
タイプ別の市場の内訳は?
技術別の市場構成は?
展開モードに基づく市場のブレークアップは?
組織規模に基づく市場のブレークアップは?
エンドユーザー別の市場構成は?
業界のバリューチェーンにおける様々なステージとは?
業界における主要な推進要因と課題は何か?
世界の自然言語処理(NLP)市場の構造、主要プレイヤーはどこか?
業界内の競争はどの程度か?

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目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Natural Language Processing (NLP) Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Type
6.1 Hardware
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Software
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Services
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Technology
7.1 Interactive Voice Response
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Optical Character Recognition
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Text Analytics
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
7.4 Speech Analytics
7.4.1 Market Trends
7.4.2 Market Forecast
7.5 Classification and Categorization
7.5.1 Market Trends
7.5.2 Market Forecast
7.6 Pattern and Image Recognition
7.6.1 Market Trends
7.6.2 Market Forecast
7.7 Others
7.7.1 Market Trends
7.7.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Deployment Mode
8.1 On-premises
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Cloud-based
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Organization Size
9.1 Large Enterprises
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Small and Medium-sized Enterprises
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
10 Market Breakup by End User
10.1 Education
10.1.1 Market Trends
10.1.2 Market Forecast
10.2 BFSI
10.2.1 Market Trends
10.2.2 Market Forecast
10.3 Healthcare
10.3.1 Market Trends
10.3.2 Market Forecast
10.4 IT and Telecom
10.4.1 Market Trends
10.4.2 Market Forecast
10.5 Manufacturing and Retail
10.5.1 Market Trends
10.5.2 Market Forecast
10.6 Media and Entertainment
10.6.1 Market Trends
10.6.2 Market Forecast
10.7 Others
10.7.1 Market Trends
10.7.2 Market Forecast
11 Market Breakup by Region
11.1 North America
11.1.1 United States
11.1.1.1 Market Trends
11.1.1.2 Market Forecast
11.1.2 Canada
11.1.2.1 Market Trends
11.1.2.2 Market Forecast
11.2 Asia-Pacific
11.2.1 China
11.2.1.1 Market Trends
11.2.1.2 Market Forecast
11.2.2 Japan
11.2.2.1 Market Trends
11.2.2.2 Market Forecast
11.2.3 India
11.2.3.1 Market Trends
11.2.3.2 Market Forecast
11.2.4 South Korea
11.2.4.1 Market Trends
11.2.4.2 Market Forecast
11.2.5 Australia
11.2.5.1 Market Trends
11.2.5.2 Market Forecast
11.2.6 Indonesia
11.2.6.1 Market Trends
11.2.6.2 Market Forecast
11.2.7 Others
11.2.7.1 Market Trends
11.2.7.2 Market Forecast
11.3 Europe
11.3.1 Germany
11.3.1.1 Market Trends
11.3.1.2 Market Forecast
11.3.2 France
11.3.2.1 Market Trends
11.3.2.2 Market Forecast
11.3.3 United Kingdom
11.3.3.1 Market Trends
11.3.3.2 Market Forecast
11.3.4 Italy
11.3.4.1 Market Trends
11.3.4.2 Market Forecast
11.3.5 Spain
11.3.5.1 Market Trends
11.3.5.2 Market Forecast
11.3.6 Russia
11.3.6.1 Market Trends
11.3.6.2 Market Forecast
11.3.7 Others
11.3.7.1 Market Trends
11.3.7.2 Market Forecast
11.4 Latin America
11.4.1 Brazil
11.4.1.1 Market Trends
11.4.1.2 Market Forecast
11.4.2 Mexico
11.4.2.1 Market Trends
11.4.2.2 Market Forecast
11.4.3 Others
11.4.3.1 Market Trends
11.4.3.2 Market Forecast
11.5 Middle East and Africa
11.5.1 Market Trends
11.5.2 Market Breakup by Country
11.5.3 Market Forecast
12 SWOT Analysis
12.1 Overview
12.2 Strengths
12.3 Weaknesses
12.4 Opportunities
12.5 Threats
13 Value Chain Analysis
14 Porters Five Forces Analysis
14.1 Overview
14.2 Bargaining Power of Buyers
14.3 Bargaining Power of Suppliers
14.4 Degree of Competition
14.5 Threat of New Entrants
14.6 Threat of Substitutes
15 Price Analysis
16 Competitive Landscape
16.1 Market Structure
16.2 Key Players
16.3 Profiles of Key Players
16.3.1 3M Company
16.3.1.1 Company Overview
16.3.1.2 Product Portfolio
16.3.1.3 Financials
16.3.1.4 SWOT Analysis
16.3.2 Apple Inc.
16.3.2.1 Company Overview
16.3.2.2 Product Portfolio
16.3.2.3 Financials
16.3.2.4 SWOT Analysis
16.3.3 FUJIFILM Holdings Corporation
16.3.3.1 Company Overview
16.3.3.2 Product Portfolio
16.3.3.3 Financials
16.3.3.4 SWOT Analysis
16.3.4 Google LLC (Alphabet Inc.)
16.3.4.1 Company Overview
16.3.4.2 Product Portfolio
16.3.4.3 Financials
16.3.4.4 SWOT Analysis
16.3.5 Intel Corporation
16.3.5.1 Company Overview
16.3.5.2 Product Portfolio
16.3.5.3 Financials
16.3.5.4 SWOT Analysis
16.3.6 International Business Machines Corporation
16.3.6.1 Company Overview
16.3.6.2 Product Portfolio
16.3.6.3 Financials
16.3.6.4 SWOT Analysis
16.3.7 Meta Platforms Inc.
16.3.7.1 Company Overview
16.3.7.2 Product Portfolio
16.3.7.3 Financials
16.3.7.4 SWOT Analysis
16.3.8 Microsoft Corporation
16.3.8.1 Company Overview
16.3.8.2 Product Portfolio
16.3.8.3 Financials
16.3.8.4 SWOT Analysis
16.3.9 NetBase Solutions Inc.
16.3.9.1 Company Overview
16.3.9.2 Product Portfolio
16.3.10 Nokia Corporation
16.3.10.1 Company Overview
16.3.10.2 Product Portfolio
16.3.10.3 Financials
16.3.10.4 SWOT Analysis
16.3.11 SAS Institute Inc.
16.3.11.1 Company Overview
16.3.11.2 Product Portfolio
16.3.11.3 SWOT Analysis
16.3.12 Verint Systems
16.3.12.1 Company Overview
16.3.12.2 Product Portfolio
16.3.12.3 Financials
16.3.12.4 SWOT Analysis

 

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Summary

The global natural language processing (NLP) market reached a value of US$ 14.27 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach a value of US$ 61.03 Billion by 2027 exhibiting a CAGR of 26.60% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic. These insights are included in the report as a major market contributor.

Natural language processing, or NLP, refers to a branch of artificial intelligence (AI) that enables computers to understand, analyze and interpret human language, both spoken and written. It allows users to have human-like conversations with a computer directly by using AI and algorithms that help computers accurately recognize and respond to human communication. It also assists software programs in translating text from one language to another, performing speech recognition, and summarizing large volumes of textual data in real-time. Nowadays, businesses extensively utilize NLP in customer service chatbots, virtual assistants, voice-operated GPS systems, voice-to-text apps, and other computer programs.

Natural Language Processing (NLP) Market Trends:
NLP helps organizations enhance customer experience, streamline business operations, simplify mission-critical processes, and increase overall productivity. As a result, enterprises are rapidly adopting NLP solutions to improve their internal and external operations. Moreover, the rising digitization of data and the growing usage of the internet and connected devices are augmenting the product demand. Besides this, the escalating demand for advanced data analytics, coupled with significant advancements in the fields of image and speech recognition, is also catalyzing the market growth. Additionally, there has been widespread adoption of NLP in healthcare and call centers to handle massive volumes of generated data. Furthermore, several social media platforms are utilizing text analytics and NLP technologies to manage the published content and monitor activities, such as hate speeches and political reviews, which are providing lucrative growth opportunities to the market. Other factors, including the surging sales of smart devices, emerging NLP applications in various industries, rising investments in AI, and increasing popularity of voice-based solutions, are also driving the market growth.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global natural language processing (NLP) market, along with forecasts at the global, regional and country level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on type, technology, deployment mode, organization size and end user.

Breakup by Type:

Hardware
Software
Services

Breakup by Technology:

Interactive Voice Response
Optical Character Recognition
Text Analytics
Speech Analytics
Classification and Categorization
Pattern and Image Recognition
Others

Breakup by Deployment Mode:

On-premises
Cloud-based

Breakup by Organization Size:

Large Enterprises
Small and Medium-sized Enterprises

Breakup by End User:

Education
BFSI
Healthcare
IT and Telecom
Manufacturing and Retail
Media and Entertainment
Others

Breakup by Region:

North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa

Competitive Landscape:
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being 3M Company, Apple Inc., FUJIFILM Holdings Corporation, Google LLC (Alphabet Inc.), Intel Corporation, International Business Machines Corporation, Meta Platforms Inc., Microsoft Corporation, NetBase Solutions Inc., Nokia Corporation, SAS Institute Inc. and Verint Systems. Key Questions Answered in This Report:
How has the global natural language processing (NLP) market performed so far and how will it perform in the coming years?
What has been the impact of COVID-19 on the global natural language processing (NLP) market?
What are the key regional markets?
What is the breakup of the market based on the type?
What is the breakup of the market based on the technology?
What is the breakup of the market based on the deployment mode?
What is the breakup of the market based on the organization size?
What is the breakup of the market based on the end user?
What are the various stages in the value chain of the industry?
What are the key driving factors and challenges in the industry?
What is the structure of the global natural language processing (NLP) market and who are the key players?
What is the degree of competition in the industry?



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Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Natural Language Processing (NLP) Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Type
6.1 Hardware
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Software
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Services
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Technology
7.1 Interactive Voice Response
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Optical Character Recognition
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Text Analytics
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
7.4 Speech Analytics
7.4.1 Market Trends
7.4.2 Market Forecast
7.5 Classification and Categorization
7.5.1 Market Trends
7.5.2 Market Forecast
7.6 Pattern and Image Recognition
7.6.1 Market Trends
7.6.2 Market Forecast
7.7 Others
7.7.1 Market Trends
7.7.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Deployment Mode
8.1 On-premises
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Cloud-based
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Organization Size
9.1 Large Enterprises
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Small and Medium-sized Enterprises
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
10 Market Breakup by End User
10.1 Education
10.1.1 Market Trends
10.1.2 Market Forecast
10.2 BFSI
10.2.1 Market Trends
10.2.2 Market Forecast
10.3 Healthcare
10.3.1 Market Trends
10.3.2 Market Forecast
10.4 IT and Telecom
10.4.1 Market Trends
10.4.2 Market Forecast
10.5 Manufacturing and Retail
10.5.1 Market Trends
10.5.2 Market Forecast
10.6 Media and Entertainment
10.6.1 Market Trends
10.6.2 Market Forecast
10.7 Others
10.7.1 Market Trends
10.7.2 Market Forecast
11 Market Breakup by Region
11.1 North America
11.1.1 United States
11.1.1.1 Market Trends
11.1.1.2 Market Forecast
11.1.2 Canada
11.1.2.1 Market Trends
11.1.2.2 Market Forecast
11.2 Asia-Pacific
11.2.1 China
11.2.1.1 Market Trends
11.2.1.2 Market Forecast
11.2.2 Japan
11.2.2.1 Market Trends
11.2.2.2 Market Forecast
11.2.3 India
11.2.3.1 Market Trends
11.2.3.2 Market Forecast
11.2.4 South Korea
11.2.4.1 Market Trends
11.2.4.2 Market Forecast
11.2.5 Australia
11.2.5.1 Market Trends
11.2.5.2 Market Forecast
11.2.6 Indonesia
11.2.6.1 Market Trends
11.2.6.2 Market Forecast
11.2.7 Others
11.2.7.1 Market Trends
11.2.7.2 Market Forecast
11.3 Europe
11.3.1 Germany
11.3.1.1 Market Trends
11.3.1.2 Market Forecast
11.3.2 France
11.3.2.1 Market Trends
11.3.2.2 Market Forecast
11.3.3 United Kingdom
11.3.3.1 Market Trends
11.3.3.2 Market Forecast
11.3.4 Italy
11.3.4.1 Market Trends
11.3.4.2 Market Forecast
11.3.5 Spain
11.3.5.1 Market Trends
11.3.5.2 Market Forecast
11.3.6 Russia
11.3.6.1 Market Trends
11.3.6.2 Market Forecast
11.3.7 Others
11.3.7.1 Market Trends
11.3.7.2 Market Forecast
11.4 Latin America
11.4.1 Brazil
11.4.1.1 Market Trends
11.4.1.2 Market Forecast
11.4.2 Mexico
11.4.2.1 Market Trends
11.4.2.2 Market Forecast
11.4.3 Others
11.4.3.1 Market Trends
11.4.3.2 Market Forecast
11.5 Middle East and Africa
11.5.1 Market Trends
11.5.2 Market Breakup by Country
11.5.3 Market Forecast
12 SWOT Analysis
12.1 Overview
12.2 Strengths
12.3 Weaknesses
12.4 Opportunities
12.5 Threats
13 Value Chain Analysis
14 Porters Five Forces Analysis
14.1 Overview
14.2 Bargaining Power of Buyers
14.3 Bargaining Power of Suppliers
14.4 Degree of Competition
14.5 Threat of New Entrants
14.6 Threat of Substitutes
15 Price Analysis
16 Competitive Landscape
16.1 Market Structure
16.2 Key Players
16.3 Profiles of Key Players
16.3.1 3M Company
16.3.1.1 Company Overview
16.3.1.2 Product Portfolio
16.3.1.3 Financials
16.3.1.4 SWOT Analysis
16.3.2 Apple Inc.
16.3.2.1 Company Overview
16.3.2.2 Product Portfolio
16.3.2.3 Financials
16.3.2.4 SWOT Analysis
16.3.3 FUJIFILM Holdings Corporation
16.3.3.1 Company Overview
16.3.3.2 Product Portfolio
16.3.3.3 Financials
16.3.3.4 SWOT Analysis
16.3.4 Google LLC (Alphabet Inc.)
16.3.4.1 Company Overview
16.3.4.2 Product Portfolio
16.3.4.3 Financials
16.3.4.4 SWOT Analysis
16.3.5 Intel Corporation
16.3.5.1 Company Overview
16.3.5.2 Product Portfolio
16.3.5.3 Financials
16.3.5.4 SWOT Analysis
16.3.6 International Business Machines Corporation
16.3.6.1 Company Overview
16.3.6.2 Product Portfolio
16.3.6.3 Financials
16.3.6.4 SWOT Analysis
16.3.7 Meta Platforms Inc.
16.3.7.1 Company Overview
16.3.7.2 Product Portfolio
16.3.7.3 Financials
16.3.7.4 SWOT Analysis
16.3.8 Microsoft Corporation
16.3.8.1 Company Overview
16.3.8.2 Product Portfolio
16.3.8.3 Financials
16.3.8.4 SWOT Analysis
16.3.9 NetBase Solutions Inc.
16.3.9.1 Company Overview
16.3.9.2 Product Portfolio
16.3.10 Nokia Corporation
16.3.10.1 Company Overview
16.3.10.2 Product Portfolio
16.3.10.3 Financials
16.3.10.4 SWOT Analysis
16.3.11 SAS Institute Inc.
16.3.11.1 Company Overview
16.3.11.2 Product Portfolio
16.3.11.3 SWOT Analysis
16.3.12 Verint Systems
16.3.12.1 Company Overview
16.3.12.2 Product Portfolio
16.3.12.3 Financials
16.3.12.4 SWOT Analysis

 

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2025/05/02 10:26

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