![]() 自然言語処理(NLP)市場。世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2022-2027年の予測Natural Language Processing (NLP) Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027 世界の自然言語処理(NLP)市場は、2021年に142億7000万米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR26.60%を示し、2027年には610億3000万米ドルの市場に達すると予測していま... もっと見る
サマリー世界の自然言語処理(NLP)市場は、2021年に142億7000万米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR26.60%を示し、2027年には610億3000万米ドルの市場に達すると予測しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、当社はパンデミックの直接的および間接的な影響について継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として本レポートに含まれています。自然言語処理(NLP)とは、人工知能(AI)の一分野であり、コンピュータが人間の言語を理解、分析、解釈することを可能にするもので、話し言葉と書き言葉の両方を指す。コンピュータが人間のコミュニケーションを正確に認識し、応答できるようにするAIとアルゴリズムを用いて、ユーザーがコンピュータと直接人間のような会話をすることを可能にするものです。また、ある言語から別の言語へのテキストの翻訳、音声認識、大量のテキストデータのリアルタイムでの要約など、ソフトウェアプログラムを支援する。現在、企業は接客用チャットボット、バーチャルアシスタント、音声操作によるGPSシステム、音声テキスト化アプリなどのコンピュータープログラムにNLPを幅広く活用しています。 自然言語処理(NLP)の市場動向。 NLPは、顧客体験の向上、業務の効率化、基幹業務の簡素化、全体的な生産性の向上を支援します。その結果、企業は社内外の業務を改善するためにNLPソリューションを急速に導入しています。さらに、データのデジタル化の進展、インターネットや接続デバイスの利用拡大が、製品需要を増大させています。さらに、高度なデータ分析に対する需要の高まりと、画像認識や音声認識の分野での著しい進歩も、市場の成長を促進しています。さらに、大量の生成データを処理するために、ヘルスケアやコールセンターでNLPの採用が広まっています。さらに、いくつかのソーシャルメディアプラットフォームでは、テキスト解析とNLP技術を活用して公開コンテンツを管理し、ヘイトスピーチや政治的レビューなどの活動を監視しており、これが市場に有利な成長機会をもたらしています。その他、スマートデバイスの販売急増、さまざまな産業におけるNLPアプリケーションの出現、AIへの投資の増加、音声ベースのソリューションの人気上昇なども、市場成長の原動力となっています。 主な市場細分化。 IMARC Groupは、世界の自然言語処理(NLP)市場の各サブセグメントにおける主要動向の分析と、2022年から2027年までの世界、地域、国レベルでの予測を提供します。当レポートでは、市場をタイプ、テクノロジー、展開モード、組織規模、エンドユーザーなどに基づいて分類しています。 タイプ別内訳 ハードウェア ソフトウェア サービス 技術別構成比。 双方向音声応答 光学式文字認識 テキストアナリティクス 音声解析 分類とカテゴリー化 パターン認識・画像認識 その他 展開形態別構成比。 オンプレミス クラウド型 組織規模別構成比。 大企業 中堅・中小企業 エンドユーザー別構成比。 教育 BFSI ヘルスケア IT・通信 製造業・小売業 メディア・エンターテイメント その他 地域別構成比 北米 米国 カナダ アジア太平洋 中国 日本 インド 韓国 オーストラリア インドネシア その他 欧州 ドイツ フランス イギリス イタリア スペイン ロシア その他 ラテンアメリカ ブラジル メキシコ その他 中近東・アフリカ 競合の状況 3M Company、Apple Inc.、富士フイルムホールディングス株式会社、Google LLC (Alphabet Inc.)、Intel Corporation、International Business Machines Corporation、Meta Platforms Inc、Microsoft Corporation、NetBase Solutions Inc、Nokia Corporation、SAS Institute Inc、Verint Systemsなどの主要企業のプロファイルと共に、業界の競争環境も調査しています。本レポートで回答した主な質問 世界の自然言語処理(NLP)市場はこれまでどのように推移し、今後数年間はどのように推移するのか? COVID-19は世界の自然言語処理(NLP)市場にどのような影響を与えたか? 主要な地域別市場とは? タイプ別の市場の内訳は? 技術別の市場構成は? 展開モードに基づく市場のブレークアップは? 組織規模に基づく市場のブレークアップは? エンドユーザー別の市場構成は? 業界のバリューチェーンにおける様々なステージとは? 業界における主要な推進要因と課題は何か? 世界の自然言語処理(NLP)市場の構造、主要プレイヤーはどこか? 業界内の競争はどの程度か? 目次1 Preface2 Scope and Methodology 2.1 Objectives of the Study 2.2 Stakeholders 2.3 Data Sources 2.3.1 Primary Sources 2.3.2 Secondary Sources 2.4 Market Estimation 2.4.1 Bottom-Up Approach 2.4.2 Top-Down Approach 2.5 Forecasting Methodology 3 Executive Summary 4 Introduction 4.1 Overview 4.2 Key Industry Trends 5 Global Natural Language Processing (NLP) Market 5.1 Market Overview 5.2 Market Performance 5.3 Impact of COVID-19 5.4 Market Forecast 6 Market Breakup by Type 6.1 Hardware 6.1.1 Market Trends 6.1.2 Market Forecast 6.2 Software 6.2.1 Market Trends 6.2.2 Market Forecast 6.3 Services 6.3.1 Market Trends 6.3.2 Market Forecast 7 Market Breakup by Technology 7.1 Interactive Voice Response 7.1.1 Market Trends 7.1.2 Market Forecast 7.2 Optical Character Recognition 7.2.1 Market Trends 7.2.2 Market Forecast 7.3 Text Analytics 7.3.1 Market Trends 7.3.2 Market Forecast 7.4 Speech Analytics 7.4.1 Market Trends 7.4.2 Market Forecast 7.5 Classification and Categorization 7.5.1 Market Trends 7.5.2 Market Forecast 7.6 Pattern and Image Recognition 7.6.1 Market Trends 7.6.2 Market Forecast 7.7 Others 7.7.1 Market Trends 7.7.2 Market Forecast 8 Market Breakup by Deployment Mode 8.1 On-premises 8.1.1 Market Trends 8.1.2 Market Forecast 8.2 Cloud-based 8.2.1 Market Trends 8.2.2 Market Forecast 9 Market Breakup by Organization Size 9.1 Large Enterprises 9.1.1 Market Trends 9.1.2 Market Forecast 9.2 Small and Medium-sized Enterprises 9.2.1 Market Trends 9.2.2 Market Forecast 10 Market Breakup by End User 10.1 Education 10.1.1 Market Trends 10.1.2 Market Forecast 10.2 BFSI 10.2.1 Market Trends 10.2.2 Market Forecast 10.3 Healthcare 10.3.1 Market Trends 10.3.2 Market Forecast 10.4 IT and Telecom 10.4.1 Market Trends 10.4.2 Market Forecast 10.5 Manufacturing and Retail 10.5.1 Market Trends 10.5.2 Market Forecast 10.6 Media and Entertainment 10.6.1 Market Trends 10.6.2 Market Forecast 10.7 Others 10.7.1 Market Trends 10.7.2 Market Forecast 11 Market Breakup by Region 11.1 North America 11.1.1 United States 11.1.1.1 Market Trends 11.1.1.2 Market Forecast 11.1.2 Canada 11.1.2.1 Market Trends 11.1.2.2 Market Forecast 11.2 Asia-Pacific 11.2.1 China 11.2.1.1 Market Trends 11.2.1.2 Market Forecast 11.2.2 Japan 11.2.2.1 Market Trends 11.2.2.2 Market Forecast 11.2.3 India 11.2.3.1 Market Trends 11.2.3.2 Market Forecast 11.2.4 South Korea 11.2.4.1 Market Trends 11.2.4.2 Market Forecast 11.2.5 Australia 11.2.5.1 Market Trends 11.2.5.2 Market Forecast 11.2.6 Indonesia 11.2.6.1 Market Trends 11.2.6.2 Market Forecast 11.2.7 Others 11.2.7.1 Market Trends 11.2.7.2 Market Forecast 11.3 Europe 11.3.1 Germany 11.3.1.1 Market Trends 11.3.1.2 Market Forecast 11.3.2 France 11.3.2.1 Market Trends 11.3.2.2 Market Forecast 11.3.3 United Kingdom 11.3.3.1 Market Trends 11.3.3.2 Market Forecast 11.3.4 Italy 11.3.4.1 Market Trends 11.3.4.2 Market Forecast 11.3.5 Spain 11.3.5.1 Market Trends 11.3.5.2 Market Forecast 11.3.6 Russia 11.3.6.1 Market Trends 11.3.6.2 Market Forecast 11.3.7 Others 11.3.7.1 Market Trends 11.3.7.2 Market Forecast 11.4 Latin America 11.4.1 Brazil 11.4.1.1 Market Trends 11.4.1.2 Market Forecast 11.4.2 Mexico 11.4.2.1 Market Trends 11.4.2.2 Market Forecast 11.4.3 Others 11.4.3.1 Market Trends 11.4.3.2 Market Forecast 11.5 Middle East and Africa 11.5.1 Market Trends 11.5.2 Market Breakup by Country 11.5.3 Market Forecast 12 SWOT Analysis 12.1 Overview 12.2 Strengths 12.3 Weaknesses 12.4 Opportunities 12.5 Threats 13 Value Chain Analysis 14 Porters Five Forces Analysis 14.1 Overview 14.2 Bargaining Power of Buyers 14.3 Bargaining Power of Suppliers 14.4 Degree of Competition 14.5 Threat of New Entrants 14.6 Threat of Substitutes 15 Price Analysis 16 Competitive Landscape 16.1 Market Structure 16.2 Key Players 16.3 Profiles of Key Players 16.3.1 3M Company 16.3.1.1 Company Overview 16.3.1.2 Product Portfolio 16.3.1.3 Financials 16.3.1.4 SWOT Analysis 16.3.2 Apple Inc. 16.3.2.1 Company Overview 16.3.2.2 Product Portfolio 16.3.2.3 Financials 16.3.2.4 SWOT Analysis 16.3.3 FUJIFILM Holdings Corporation 16.3.3.1 Company Overview 16.3.3.2 Product Portfolio 16.3.3.3 Financials 16.3.3.4 SWOT Analysis 16.3.4 Google LLC (Alphabet Inc.) 16.3.4.1 Company Overview 16.3.4.2 Product Portfolio 16.3.4.3 Financials 16.3.4.4 SWOT Analysis 16.3.5 Intel Corporation 16.3.5.1 Company Overview 16.3.5.2 Product Portfolio 16.3.5.3 Financials 16.3.5.4 SWOT Analysis 16.3.6 International Business Machines Corporation 16.3.6.1 Company Overview 16.3.6.2 Product Portfolio 16.3.6.3 Financials 16.3.6.4 SWOT Analysis 16.3.7 Meta Platforms Inc. 16.3.7.1 Company Overview 16.3.7.2 Product Portfolio 16.3.7.3 Financials 16.3.7.4 SWOT Analysis 16.3.8 Microsoft Corporation 16.3.8.1 Company Overview 16.3.8.2 Product Portfolio 16.3.8.3 Financials 16.3.8.4 SWOT Analysis 16.3.9 NetBase Solutions Inc. 16.3.9.1 Company Overview 16.3.9.2 Product Portfolio 16.3.10 Nokia Corporation 16.3.10.1 Company Overview 16.3.10.2 Product Portfolio 16.3.10.3 Financials 16.3.10.4 SWOT Analysis 16.3.11 SAS Institute Inc. 16.3.11.1 Company Overview 16.3.11.2 Product Portfolio 16.3.11.3 SWOT Analysis 16.3.12 Verint Systems 16.3.12.1 Company Overview 16.3.12.2 Product Portfolio 16.3.12.3 Financials 16.3.12.4 SWOT Analysis
SummaryThe global natural language processing (NLP) market reached a value of US$ 14.27 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach a value of US$ 61.03 Billion by 2027 exhibiting a CAGR of 26.60% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic. These insights are included in the report as a major market contributor. Table of Contents1 Preface2 Scope and Methodology 2.1 Objectives of the Study 2.2 Stakeholders 2.3 Data Sources 2.3.1 Primary Sources 2.3.2 Secondary Sources 2.4 Market Estimation 2.4.1 Bottom-Up Approach 2.4.2 Top-Down Approach 2.5 Forecasting Methodology 3 Executive Summary 4 Introduction 4.1 Overview 4.2 Key Industry Trends 5 Global Natural Language Processing (NLP) Market 5.1 Market Overview 5.2 Market Performance 5.3 Impact of COVID-19 5.4 Market Forecast 6 Market Breakup by Type 6.1 Hardware 6.1.1 Market Trends 6.1.2 Market Forecast 6.2 Software 6.2.1 Market Trends 6.2.2 Market Forecast 6.3 Services 6.3.1 Market Trends 6.3.2 Market Forecast 7 Market Breakup by Technology 7.1 Interactive Voice Response 7.1.1 Market Trends 7.1.2 Market Forecast 7.2 Optical Character Recognition 7.2.1 Market Trends 7.2.2 Market Forecast 7.3 Text Analytics 7.3.1 Market Trends 7.3.2 Market Forecast 7.4 Speech Analytics 7.4.1 Market Trends 7.4.2 Market Forecast 7.5 Classification and Categorization 7.5.1 Market Trends 7.5.2 Market Forecast 7.6 Pattern and Image Recognition 7.6.1 Market Trends 7.6.2 Market Forecast 7.7 Others 7.7.1 Market Trends 7.7.2 Market Forecast 8 Market Breakup by Deployment Mode 8.1 On-premises 8.1.1 Market Trends 8.1.2 Market Forecast 8.2 Cloud-based 8.2.1 Market Trends 8.2.2 Market Forecast 9 Market Breakup by Organization Size 9.1 Large Enterprises 9.1.1 Market Trends 9.1.2 Market Forecast 9.2 Small and Medium-sized Enterprises 9.2.1 Market Trends 9.2.2 Market Forecast 10 Market Breakup by End User 10.1 Education 10.1.1 Market Trends 10.1.2 Market Forecast 10.2 BFSI 10.2.1 Market Trends 10.2.2 Market Forecast 10.3 Healthcare 10.3.1 Market Trends 10.3.2 Market Forecast 10.4 IT and Telecom 10.4.1 Market Trends 10.4.2 Market Forecast 10.5 Manufacturing and Retail 10.5.1 Market Trends 10.5.2 Market Forecast 10.6 Media and Entertainment 10.6.1 Market Trends 10.6.2 Market Forecast 10.7 Others 10.7.1 Market Trends 10.7.2 Market Forecast 11 Market Breakup by Region 11.1 North America 11.1.1 United States 11.1.1.1 Market Trends 11.1.1.2 Market Forecast 11.1.2 Canada 11.1.2.1 Market Trends 11.1.2.2 Market Forecast 11.2 Asia-Pacific 11.2.1 China 11.2.1.1 Market Trends 11.2.1.2 Market Forecast 11.2.2 Japan 11.2.2.1 Market Trends 11.2.2.2 Market Forecast 11.2.3 India 11.2.3.1 Market Trends 11.2.3.2 Market Forecast 11.2.4 South Korea 11.2.4.1 Market Trends 11.2.4.2 Market Forecast 11.2.5 Australia 11.2.5.1 Market Trends 11.2.5.2 Market Forecast 11.2.6 Indonesia 11.2.6.1 Market Trends 11.2.6.2 Market Forecast 11.2.7 Others 11.2.7.1 Market Trends 11.2.7.2 Market Forecast 11.3 Europe 11.3.1 Germany 11.3.1.1 Market Trends 11.3.1.2 Market Forecast 11.3.2 France 11.3.2.1 Market Trends 11.3.2.2 Market Forecast 11.3.3 United Kingdom 11.3.3.1 Market Trends 11.3.3.2 Market Forecast 11.3.4 Italy 11.3.4.1 Market Trends 11.3.4.2 Market Forecast 11.3.5 Spain 11.3.5.1 Market Trends 11.3.5.2 Market Forecast 11.3.6 Russia 11.3.6.1 Market Trends 11.3.6.2 Market Forecast 11.3.7 Others 11.3.7.1 Market Trends 11.3.7.2 Market Forecast 11.4 Latin America 11.4.1 Brazil 11.4.1.1 Market Trends 11.4.1.2 Market Forecast 11.4.2 Mexico 11.4.2.1 Market Trends 11.4.2.2 Market Forecast 11.4.3 Others 11.4.3.1 Market Trends 11.4.3.2 Market Forecast 11.5 Middle East and Africa 11.5.1 Market Trends 11.5.2 Market Breakup by Country 11.5.3 Market Forecast 12 SWOT Analysis 12.1 Overview 12.2 Strengths 12.3 Weaknesses 12.4 Opportunities 12.5 Threats 13 Value Chain Analysis 14 Porters Five Forces Analysis 14.1 Overview 14.2 Bargaining Power of Buyers 14.3 Bargaining Power of Suppliers 14.4 Degree of Competition 14.5 Threat of New Entrants 14.6 Threat of Substitutes 15 Price Analysis 16 Competitive Landscape 16.1 Market Structure 16.2 Key Players 16.3 Profiles of Key Players 16.3.1 3M Company 16.3.1.1 Company Overview 16.3.1.2 Product Portfolio 16.3.1.3 Financials 16.3.1.4 SWOT Analysis 16.3.2 Apple Inc. 16.3.2.1 Company Overview 16.3.2.2 Product Portfolio 16.3.2.3 Financials 16.3.2.4 SWOT Analysis 16.3.3 FUJIFILM Holdings Corporation 16.3.3.1 Company Overview 16.3.3.2 Product Portfolio 16.3.3.3 Financials 16.3.3.4 SWOT Analysis 16.3.4 Google LLC (Alphabet Inc.) 16.3.4.1 Company Overview 16.3.4.2 Product Portfolio 16.3.4.3 Financials 16.3.4.4 SWOT Analysis 16.3.5 Intel Corporation 16.3.5.1 Company Overview 16.3.5.2 Product Portfolio 16.3.5.3 Financials 16.3.5.4 SWOT Analysis 16.3.6 International Business Machines Corporation 16.3.6.1 Company Overview 16.3.6.2 Product Portfolio 16.3.6.3 Financials 16.3.6.4 SWOT Analysis 16.3.7 Meta Platforms Inc. 16.3.7.1 Company Overview 16.3.7.2 Product Portfolio 16.3.7.3 Financials 16.3.7.4 SWOT Analysis 16.3.8 Microsoft Corporation 16.3.8.1 Company Overview 16.3.8.2 Product Portfolio 16.3.8.3 Financials 16.3.8.4 SWOT Analysis 16.3.9 NetBase Solutions Inc. 16.3.9.1 Company Overview 16.3.9.2 Product Portfolio 16.3.10 Nokia Corporation 16.3.10.1 Company Overview 16.3.10.2 Product Portfolio 16.3.10.3 Financials 16.3.10.4 SWOT Analysis 16.3.11 SAS Institute Inc. 16.3.11.1 Company Overview 16.3.11.2 Product Portfolio 16.3.11.3 SWOT Analysis 16.3.12 Verint Systems 16.3.12.1 Company Overview 16.3.12.2 Product Portfolio 16.3.12.3 Financials 16.3.12.4 SWOT Analysis
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