世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

フレキシブル包装の世界市場 - 2023-2030


Global Flexible Packaging Market - 2023-2030

市場概要 フレキシブル包装の世界市場は、2022年に2,310億米ドルに達し、2030年には3,010億米ドルに達するという有利な成長が予測されている。予測期間2023-2030年の年平均成長率は4.1%である。 フレキシブル包... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
DataM Intelligence
データMインテリジェンス
2023年10月16日 US$4,350
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報・注文方法はこちら
204 英語

 

サマリー

市場概要
フレキシブル包装の世界市場は、2022年に2,310億米ドルに達し、2030年には3,010億米ドルに達するという有利な成長が予測されている。予測期間2023-2030年の年平均成長率は4.1%である。
フレキシブル包装の世界市場は近年、いくつかの要因によって大きな成長を遂げている。まず、便利で持ち運びに便利な製品への需要により、軽量で持ち運びが容易で、効率的な製品保護を提供するフレキシブル・パッケージング・ソリューションへのニーズが高まっている。
さらに、持続可能性が重視されるようになったことで、硬い包装形式よりも環境に優しいとされる軟包装材料の採用が加速している。フィルム&ラップ製品分野は世界の軟包装市場を支配すると予想され、市場全体の45%以上を占めている。
市場ダイナミクス
持続可能性への注目の高まりが市場成長を促進
軟包装は通常、硬包装に比べて生産に必要な資源が少ない。製造や輸送時に使用する材料、エネルギー、水も少なくて済む。また、軟包装は軽量であるため、自動車に関連する二酸化炭素排出量全体の削減にも役立つ。
軟包装は優れたバリア特性を持ち、湿気、光、酸素から製品を保護し、賞味期限を延ばすのに役立ちます。腐敗や食品廃棄を防ぐことで、フレキシブル包装は廃棄食品の量を減らし、関連する環境への影響を最小限に抑えることで、持続可能性に貢献している。
規制上の課題とインフラの限界
軟包装材の効果的な回収、選別、処理に必要なリサイクルおよび廃棄物管理インフラは、地域によっては不十分な場合がある。適切な施設やシステムの不足はリサイクルの妨げとなり、軟包装のリサイクル可能性を制限し、廃棄物の増加と環境への懸念につながる可能性がある。
COVID-19影響分析
COVID-19分析には、COVID前シナリオ、COVIDシナリオ、COVID後シナリオが含まれ、価格ダイナミクス(COVID前シナリオと比較したパンデミック中およびパンデミック後の価格変動を含む)、需給スペクトラム(取引制限、封鎖、およびその後の問題による需要と供給のシフト)、政府の取り組み(政府機関による市場、セクター、産業を活性化させる取り組み)、メーカーの戦略的取り組み(COVID問題を緩和するためにメーカーが行ったことをここで取り上げる)が含まれる。
セグメント分析
世界のフレキシブルパッケージング市場は、素材、製品、印刷技術、エンドユーザー、地域によって区分される。
調理済み食品、冷凍食品、スナック菓子、ケーキミックスなどの需要拡大
消費者の嗜好は進化し、利便性、味、バラエティが重視されるようになっている。調理済み食品、冷凍食品、スナック食品は、さまざまな嗜好や食事要件に合った幅広い選択肢を提供することで、こうした嗜好に対応している。メーカー各社は、増大する需要を満たすために生産能力を拡大することで、こうした嗜好に対応している。
調理済み食品の入手可能性は、従来の食料品店だけでなく、コンビニエンス・ストア、オンライン・プラットフォーム、食品宅配サービ スにまで拡大している。こうしたチャネルは、さまざまな調理済み食品の選択肢に簡単にアクセスできるため、消費者が調理済み食品を日 常食に取り入れることを促す。サプライヤーは、さまざまな小売チャネルからの需要を満たすために生産能力を拡大しなければならない。
化粧品用ジャー、チューブ、その他の包装材料に対する需要の高まりは、パーソナルケア包装の需要を強化し、世界のフレキシブル包装市場のニーズを後押ししている。パーソナルケアエンドユーザーセグメントは、2022年までに世界市場シェアの20%以上を占めている。
地理的分析
アジア太平洋地域の包装食品需要の高まりと食品・飲料産業の活発化
アジア太平洋地域の食品・飲料産業は力強い成長を遂げている。急速な経済発展、都市化、中間層の人口増加が業界の繁栄に寄与している。その結果、食品・飲料メーカーは消費者の需要増に対応するため、生産能力を拡大している。
フレキシブル包装は、幅広い食品・飲料製品を包装するための汎用性が高くコスト効率の高いソリューションを提供するため、業界関係者にとって好ましい選択肢となっている。インドもフレキシブル・パッケージングの潜在的なプレーヤーであり、地域市場シェアの約30%を占め、予測期間中に大きなCAGRで成長すると予想されている。
競争状況
世界の主要プレーヤーには、Mondi Group、CLONDALKIN GROUP、Berry Global Inc、Amcor、Reynolds、Bemis Company, Inc、Sonoco、Constantia Flexibles Group GmbH、Huhtamaki Group、Coveris Holdings S.A.などが含まれる。
レポートを購入する理由
- 材料、製品、印刷技術、エンドユーザー、地域に基づく世界のフレキシブルパッケージング市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレーヤーを理解する。
- トレンドと共同開発を分析することで商機を特定する。
- フレキシブル包装市場レベルの多数のデータを全セグメントでまとめたExcelデータシート。
- PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な調査の後の包括的な分析で構成されています。
- すべての主要企業の主要製品で構成されるエクセルで利用可能な製品マッピング。
フレキシブル包装の世界市場レポートは、約69の表、70の図と204ページを提供します。
2023年ターゲットオーディエンス
- メーカー/バイヤー
- 業界投資家/投資銀行家
- 調査専門家
- 新興企業

ページTOPに戻る


目次

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Material
3.2. Snippet by Product
3.3. Snippet by Printing Technology
3.4. Snippet by End-User
3.5. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. A rising focus on sustainability majorly propels the market growth
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. Regulatory challenges and infrastructure limitations
4.1.3. Opportunity
4.1.3.1. The growing demand for flexible plastic packaging among different end-users
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Before COVID-19 Scenario
6.1.2. During COVID-19 Scenario
6.1.3. Post COVID-19 or Future Scenario
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During the Pandemic
6.5. Manufacturers’ Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Material
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Material
7.2. Plastic*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Paper
7.4. Aluminum
7.5. Others
8. By Product
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Product
8.2. Pouches*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Films & Wraps
8.4. Bags
8.5. Others
9. By Printing Technology
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Printing Technology
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Printing Technology
9.2. Digital Printing*
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Flexography
9.4. Others
10. By End-User
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
10.1.2. Market Attractiveness Index, By End-User
10.2. Food & Beverages*
10.2.1. Introduction
10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
10.3. Personal Care
10.4. Pharmaceuticals
10.5. Others
11. By Region
11.1. Introduction
11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
11.2. North America
11.2.1. Introduction
11.2.2. Key Region-Specific Dynamics
11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material
11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Printing Technology
11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.2.7.1. The U.S.
11.2.7.2. Canada
11.2.7.3. Mexico
11.3. Europe
11.3.1. Introduction
11.3.2. Key Region-Specific Dynamics
11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material
11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Printing Technology
11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.3.7.1. Germany
11.3.7.2. The UK
11.3.7.3. France
11.3.7.4. Italy
11.3.7.5. Russia
11.3.7.6. Rest of Europe
11.4. South America
11.4.1. Introduction
11.4.2. Key Region-Specific Dynamics
11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material
11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Printing Technology
11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.4.7.1. Brazil
11.4.7.2. Argentina
11.4.7.3. Rest of South America
11.5. Asia-Pacific
11.5.1. Introduction
11.5.2. Key Region-Specific Dynamics
11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material
11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Printing Technology
11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.5.7.1. China
11.5.7.2. India
11.5.7.3. Japan
11.5.7.4. Australia
11.5.7.5. Rest of Asia-Pacific
11.6. Middle East and Africa
11.6.1. Introduction
11.6.2. Key Region-Specific Dynamics
11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material
11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Printing Technology
11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
12. Competitive Landscape
12.1. Competitive Scenario
12.2. Market Positioning/Share Analysis
12.3. Mergers and Acquisitions Analysis
13. Company Profiles
13.1. Mondi Group*
13.1.1. Company Overview
13.1.2. Product Portfolio and Description
13.1.3. Financial Overview
13.1.4. Key Developments
13.2. CLONDALKIN GROUP
13.3. Berry Global Inc
13.4. Amcor
13.5. Reynolds
13.6. Bemis Company, Inc
13.7. Sonoco
13.8. Constantia Flexibles Group GmbH
13.9. Huhtamaki Group
13.10. Coveris Holdings S.A.
LIST NOT EXHAUSTIVE
14. Appendix
14.1. About Us and Services
14.2. Contact Us

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Market Overview
The Global Flexible Packaging Market reached US$ 231 billion in 2022 and is projected to witness lucrative growth by reaching up to US$ 301 billion by 2030. The market is growing at a CAGR of 4.1% during the forecast period 2023-2030.
The Global Flexible Packaging Market has experienced significant growth in recent years, driven by several factors. Firstly, the demand for convenience and on-the-go products has led to an increased need for flexible packaging solutions that are lightweight, easy to carry and provide efficient product protection.
Additionally, the growing emphasis on sustainability has fueled the adoption of flexible packaging materials, which are considered more eco-friendly than rigid packaging formats. The film & wraps product segment is expected to dominate the global flexible packaging market, which accounts for more than 45 % of the total market shares.
Market Dynamics
A Rising Focus On Sustainability Majorly Propels The Market Growth
Flexible packaging typically requires fewer resources to produce compared to rigid packaging. It uses less material, energy and water during manufacturing and transportation. The lightweight nature of flexible packaging also helps reduce the overall carbon emissions associated with vehicles.
Flexible packaging offers excellent barrier properties that help protect products from moisture, light and oxygen, extending their shelf life. By preventing spoilage and food waste, flexible packaging contributes to sustainability by reducing the amount of discarded food and minimizing the associated environmental impact.
Regulatory Challenges And Infrastructure Limitations
The recycling and waste management infrastructure required for effective collection, sorting and processing of flexible packaging materials may be inadequate in certain regions. The lack of proper facilities and systems can hinder recycling efforts and limit the recyclability of flexible packaging, leading to increased waste and environmental concerns.
COVID-19 Impact Analysis
The COVID-19 Analysis includes Pre-COVID Scenario, COVID Scenario and Post-COVID Scenario along with Pricing Dynamics (Including pricing change during and post-pandemic comparing it with pre-COVID scenarios), Demand-Supply Spectrum (Shift in demand and supply owing to trading restrictions, lockdown and subsequent issues), Government Initiatives (Initiatives to revive market, sector or Industry by Government Bodies) and Manufacturers Strategic Initiatives (What manufacturers did to mitigate the COVID issues will be covered here).
Segment Analysis
The Global Flexible Packaging Market is segmented based on material, product, printing technology, end-user and region.
Growing Demand For Prepared Foods, Including Ready-To-Eat Meals, Frozen Meals, Snack Foods And Cake Mixes
Consumer preferences have evolved, with a greater emphasis on convenience, taste and variety. Ready-to-eat meals, frozen meals and snack foods cater to these preferences by offering a range of options to suit different tastes and dietary requirements. Manufacturers respond to these preferences by expanding production capacity to meet the growing demand.
The availability of prepared foods has expanded beyond traditional grocery stores to convenience stores, online platforms and food delivery services. These channels offer easy access to various ready-food options, encouraging consumers to incorporate them into daily routines. Suppliers must increase their production capacity to meet the demand from different retail channels.
The growing demand for cosmetic jars, tubes and other packaging materials bolsters the demand for personal care packaging, boosting the need for the global flexible packaging market. The personal care end-user segment was holding over 20% of the worldwide market shares by 2022.
Geographical Analysis
Growing Asia-Pacific’s Demand For Packaged Food, Combined With The Increasingly Flourishing Food & Beverage Industry
The food and beverage industry in the Asia-Pacific has been experiencing robust growth. Rapid economic development, urbanization and a growing middle-class population have contributed to the flourishing industry. As a result, food and beverage manufacturers are scaling up their production capacities to meet the increasing consumer demand.
Flexible packaging provides a versatile and cost-effective solution for packaging a wide range of food and beverage products, making it the preferred choice for industry players. India is also a potential player for flexible packaging, which accounts for approximately 30% of the regional market share and is expected to grow at a significant CAGR during the forecasted period.
Competitive Landscape
The major global players include Mondi Group, CLONDALKIN GROUP, Berry Global Inc, Amcor, Reynolds, Bemis Company, Inc, Sonoco, Constantia Flexibles Group GmbH, Huhtamaki Group and Coveris Holdings S.A.
Why Purchase the Report?
• To visualize the global flexible packaging market segmentation based on material, product, printing technology, end-user and region, and understand key commercial assets and players.
• Identify commercial opportunities by analyzing trends and co-development.
• Excel data sheet with numerous data points of flexible packaging market level with all segments.
• PDF report consists of a comprehensive analysis after exhaustive qualitative interviews and an in-depth study.
• Product mapping available as Excel consisting of key products of all the major players.
The Global Flexible Packaging Market Report Would Provide Approximately 69 Tables, 70 Figures And 204 Pages.
Target Audience 2023
• Manufacturers/ Buyers
• Industry Investors/Investment Bankers
• Research Professionals
• Emerging Companies



ページTOPに戻る


Table of Contents

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Material
3.2. Snippet by Product
3.3. Snippet by Printing Technology
3.4. Snippet by End-User
3.5. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. A rising focus on sustainability majorly propels the market growth
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. Regulatory challenges and infrastructure limitations
4.1.3. Opportunity
4.1.3.1. The growing demand for flexible plastic packaging among different end-users
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Before COVID-19 Scenario
6.1.2. During COVID-19 Scenario
6.1.3. Post COVID-19 or Future Scenario
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During the Pandemic
6.5. Manufacturers’ Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Material
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Material
7.2. Plastic*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Paper
7.4. Aluminum
7.5. Others
8. By Product
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Product
8.2. Pouches*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Films & Wraps
8.4. Bags
8.5. Others
9. By Printing Technology
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Printing Technology
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Printing Technology
9.2. Digital Printing*
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Flexography
9.4. Others
10. By End-User
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
10.1.2. Market Attractiveness Index, By End-User
10.2. Food & Beverages*
10.2.1. Introduction
10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
10.3. Personal Care
10.4. Pharmaceuticals
10.5. Others
11. By Region
11.1. Introduction
11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
11.2. North America
11.2.1. Introduction
11.2.2. Key Region-Specific Dynamics
11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material
11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Printing Technology
11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.2.7.1. The U.S.
11.2.7.2. Canada
11.2.7.3. Mexico
11.3. Europe
11.3.1. Introduction
11.3.2. Key Region-Specific Dynamics
11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material
11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Printing Technology
11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.3.7.1. Germany
11.3.7.2. The UK
11.3.7.3. France
11.3.7.4. Italy
11.3.7.5. Russia
11.3.7.6. Rest of Europe
11.4. South America
11.4.1. Introduction
11.4.2. Key Region-Specific Dynamics
11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material
11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Printing Technology
11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.4.7.1. Brazil
11.4.7.2. Argentina
11.4.7.3. Rest of South America
11.5. Asia-Pacific
11.5.1. Introduction
11.5.2. Key Region-Specific Dynamics
11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material
11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Printing Technology
11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.5.7.1. China
11.5.7.2. India
11.5.7.3. Japan
11.5.7.4. Australia
11.5.7.5. Rest of Asia-Pacific
11.6. Middle East and Africa
11.6.1. Introduction
11.6.2. Key Region-Specific Dynamics
11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material
11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Printing Technology
11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
12. Competitive Landscape
12.1. Competitive Scenario
12.2. Market Positioning/Share Analysis
12.3. Mergers and Acquisitions Analysis
13. Company Profiles
13.1. Mondi Group*
13.1.1. Company Overview
13.1.2. Product Portfolio and Description
13.1.3. Financial Overview
13.1.4. Key Developments
13.2. CLONDALKIN GROUP
13.3. Berry Global Inc
13.4. Amcor
13.5. Reynolds
13.6. Bemis Company, Inc
13.7. Sonoco
13.8. Constantia Flexibles Group GmbH
13.9. Huhtamaki Group
13.10. Coveris Holdings S.A.
LIST NOT EXHAUSTIVE
14. Appendix
14.1. About Us and Services
14.2. Contact Us

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります


よくあるご質問


DataM Intelligence社はどのような調査会社ですか?


DataM Intelligenceは世界および主要地域の広範な市場に関する調査レポートを出版しています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/07/24 10:26

156.87 円

170.56 円

205.01 円

ページTOPに戻る