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航空機リースの世界市場規模調査・予測、航空機タイプ別(ナローボディ、ワイドボディ、リージョナル航空機)、リースタイプ別(ウェットリース、ドライリース、ダンプリース)、地域別予測 2025-2035

航空機リースの世界市場規模調査・予測、航空機タイプ別(ナローボディ、ワイドボディ、リージョナル航空機)、リースタイプ別(ウェットリース、ドライリース、ダンプリース)、地域別予測 2025-2035


Global Aircraft Leasing Market Size study & Forecast, by Aircraft Type (Narrow Body, Wide Body, Regional Aircraft) by Lease Type (Wet Lease, Dry Lease, Damp Lease) and Regional Forecasts 2025-2035

世界の航空機リース市場は、2024年に約1728億8000万米ドルと評価され、2025〜2035年の予測期間中に11.10%の堅調なCAGRで拡大すると予測されている。航空機リースは航空業界において重要なビジネスモデルとして... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 納期 ページ数 言語
Bizwit Research & Consulting LLP
ビズウィットリサーチ&コンサルティング
2025年12月10日 US$4,950
シングルユーザライセンス(オンラインアクセス・印刷不可)
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3-5営業日以内 285 英語

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サマリー

世界の航空機リース市場は、2024年に約1728億8000万米ドルと評価され、2025〜2035年の予測期間中に11.10%の堅調なCAGRで拡大すると予測されている。航空機リースは航空業界において重要なビジネスモデルとして浮上しており、航空会社は機材管理の最適化、初期資本支出の削減、運用の柔軟性の維持を実現している。リースには、ウェット・リース、ドライ・リース、ダンピング・リースなど、さまざまな取り決めがあり、運航会社は、乗組員、メンテナンス、保険などさまざまな条件の航空機を利用できる。市場成長の原動力は、航空需要の増加、航空ネットワークの拡大、老朽化した航空機を燃費効率の高い次世代航空機で近代化する必要性である。
パンデミック(世界的大流行)後の航空輸送の回復により、航空会社は財務リスクを軽減しながら変動する旅客数に対応しようとするため、リース航空機の需要が加速している。ナローボディ機とワイドボディ機は依然として機材戦略の要であり、リージョナル機はポイント・ツー・ポイントの接続やフィーダー路線でますます好まれている。最近のIATAの報告書によると、世界の旅客輸送量は2025年までにパンデミック以前の水準に戻ると予想されており、リース活動が大幅に促進される。航空機効率の技術的進歩、環境的に持続可能な機材へのシフト、リース・モデルの費用対効果により、魅力的な成長機会がもたらされる。しかし、燃料価格の変動、地政学的不確実性、規制の枠組みは、2025~2035年の予測期間を通じて引き続き課題となる。


報告書に含まれる詳細なセグメントとサブセグメントは以下の通りである:
航空機タイプ別
- ナローボディ
- ワイドボディ
- リージョナル機
リースタイプ別
- ウェットリース
- ドライリース
- 湿式リース
地域別
北米
- 米国
- カナダ
欧州
- 英国
- ドイツ
- フランス
- スペイン
- イタリア
- ROE
アジア太平洋
- 中国
- インド
- 日本
- オーストラリア
- 韓国
- ロサンゼルス
ラテンアメリカ
- ブラジル
- メキシコ
中東・アフリカ
- UAE
- サウジアラビア
- 南アフリカ
- その他の中東・アフリカ


ナローボディ機が市場を支配する見込み
航空機の種類の中では、ナローボディ機がリース機体の大半を占め、市場を支配すると予測される。コスト効率、運航の柔軟性、短・中距離路線への適性から、地域・国内ネットワークを拡大する航空会社にとって非常に魅力的な存在となっている。一方、ワイドボディ機は、旅客需要の高まりと機材近代化の必要性から、長距離路線で存在感を増している。リージョナル航空機は、数は少ないものの、二次都市間の接続が優先される新興市場で急速な普及が見込まれている。要するに、ナローボディ機がユニット展開でリードする一方、ワイドボディ機とリージョナル機が戦略的成長の道を提供するのである。


ドライリース、収益貢献でリード
リースタイプ別に見ると、航空会社が運航の独立性と長期的な機材計画を好むため、ドライリースが現在最も高い収益をあげている。乗務員、整備、保険を含むウェット・リースは、季節的な需要急増時や市場参入期に極めて重要である。湿式リースは、航空機とともに部分的なサービスを提供するハイブリッド・ソリューションを提供する。ドライ・リースは、その規模と大規模な航空会社での採用により経済的に優位に立つ一方、ウェット・リースとダンピング・リースは、航空会社が柔軟でリスクを軽減できる運航ソリューションを求めるにつれて着実に成長している。
北米は、成熟した航空エコシステム、高い旅客輸送量、広範な航空会社リース網の恩恵を受けて、2025年に主要地域に浮上した。欧州は、航空会社との協力関係、航空機の近代化イニシアティブ、支援的な財政的枠組みが原動力となり、安定したシェアを維持している。アジア太平洋地域は、航空需要の増加、格安航空会社の拡大、燃費効率の高い最新型航空機の導入に支えられ、予測期間中に最も急成長する地域となる見通しである。中南米と中東・アフリカは、航空機を近代化し、運航を効率的に最適化するために、グローバルなリース会社とのパートナーシップを活用しながら、リース活動を徐々に拡大している。


本レポートに含まれる主な市場プレイヤーは以下の通り:
- エアキャップ・ホールディングス N.V.
- エア・リース・コーポレーション
- アボロン・ホールディングス・リミテッド
- BOCアビエーション・リミテッド
- SMBCアビエーション・キャピタル
- GECAS(GEキャピタル・アビエーション・サービス)
- アビエーション・キャピタル・グループ
- ICBCリース
- ドバイ・エアロスペース・エンタープライズ
- 中国航空機リース集団
- BBAM LLC
- ノルディック・アビエーション・キャピタル
- オリックス・アビエーション・システムズ
- ウィリス・リース・ファイナンス・コーポレーション
- マッコーリー・エアファイナンス


世界の航空機リース市場レポートスコープ:
- 過去データ - 2023年、2024年
- 予測基準年 - 2024年
- 予測期間 - 2025-2035
- レポート対象範囲 - 売上予測, 企業ランキング, 競争環境, 成長要因, トレンド
- 地域範囲 - 北米; 欧州; アジア太平洋; 中南米; 中東・アフリカ
- カスタマイズ範囲 - レポート購入時にカスタマイズ(最大アナリスト8名分の作業時間相当)を無料で提供。国、地域、セグメントスコープ*の追加・変更
本調査の目的は、近年における様々なセグメント&国の市場規模を定義し、今後数年間の値を予測することである。本レポートは、調査対象国における産業の質的・量的側面を盛り込むよう設計されています。また、市場の将来的な成長を決定づける推進要因や課題など、重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競争環境と製品提供の詳細な分析とともに、関係者が投資するためのミクロ市場における潜在的な機会も組み込んでいます。市場の詳細なセグメントとサブセグメントについては上記で説明しています:


重要なポイント
- 市場予測&2025年から2035年までの10年間の予測。
- 各市場セグメントの年換算収益と地域レベル分析。
- 主要地域の国別分析による地理的状況の詳細分析。
- 市場の主要プレーヤーに関する情報を含む競争状況。
- 主要事業戦略の分析と今後の市場アプローチに関する提言。
- 市場の競争構造の分析
- 市場の需要サイドと供給サイドの分析。



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目次

目次

第1章.世界の航空機リース市場レポート範囲と方法論
1.1.調査目的
1.2.調査方法
1.2.1.予測モデル
1.2.2.デスクリサーチ
1.2.3.トップダウン・アプローチとボトムアップ・アプローチ
1.3.リサーチの属性
1.4.研究の範囲
1.4.1.市場の定義
1.4.2.市場セグメンテーション
1.5.調査の前提
1.5.1.包含と除外
1.5.2.制限事項
1.5.3.調査対象年

第2章.要旨
2.1.CEO/CXOの立場
2.2.戦略的洞察
2.3.ESG分析
2.4. 重要な発見

第3章.世界の航空機リース市場のフォース分析
3.1.世界の航空機リース市場を形成する市場勢力(2024年~2035年)
3.2.推進要因
3.2.1. 航空旅行需要の増加
3.2.2. 航空会社ネットワークの拡大
3.3.阻害要因
3.3.1. 燃料価格の変動
3.4.機会
3.4.1. 老朽化した航空機を燃費の良い次世代航空機で近代化する必要性。

第4章.世界の航空機リース産業分析
4.1.ポーターの5つの力モデル
4.1.1.買い手の交渉力
4.1.2.サプライヤーの交渉力
4.1.3.新規参入の脅威
4.1.4.代替品の脅威
4.1.5.競争上のライバル
4.2.ポーターの5フォース予測モデル(2024年~2035年)
4.3.PESTEL分析
4.3.1.政治的要因
4.3.2.経済的
4.3.3.社会
4.3.4.技術
4.3.5.環境
4.3.6.法律
4.4.主な投資機会
4.5.トップ勝ち組戦略(2025年)
4.6.市場シェア分析(2024-2025)
4.7.世界の価格分析と動向(2025年
4.8.アナリストの推奨と結論

第5章 航空機リース航空機リースの世界市場規模・航空機タイプ別予測 2025-2035
5.1.市場概要
5.2.航空機リースの世界市場実績-ポテンシャル分析(2025年)
5.3.ナローボディ
5.3.1.上位国の内訳推計と予測、2024年〜2035年
5.3.2.市場規模分析、地域別、2025-2035年
5.4.ワイドボディ
5.4.1.上位国別内訳の推定と予測、2024年〜2035年
5.4.2.市場規模分析、地域別、2025-2035年
5.5.地域別航空機
5.5.1.上位国別内訳の推定と予測、2024~2035年
5.5.2.市場規模分析、地域別、2025-2035年

第6章 航空機リース航空機リースの世界市場規模予測:リースタイプ別、2025年〜2035年
6.1.市場概要
6.2.航空機リースの世界市場実績-ポテンシャル分析(2025年)
6.3.ウェット・リース
6.3.1.上位国の内訳推計と予測、2024-2035年
6.3.2.市場規模分析、地域別、2025-2035年
6.4.ドライリース
6.4.1.上位国別内訳の推定と予測、2024-2035年
6.4.2.市場規模分析、地域別、2025-2035年
6.5.ダンピングリース
6.5.1.上位国の内訳推定と予測、2024年〜2035年
6.5.2.市場規模分析、地域別、2025-2035年

第7章 航空機リース航空機リースの世界市場規模・地域別予測、2025年〜2035年
7.1.成長航空機リース市場、地域別市場スナップショット
7.2.主要国・新興国
7.3.北米の航空機リース市場
7.3.1.米国の航空機リース市場
7.3.1.1.航空機タイプの内訳規模・予測、2025~2035年
7.3.1.2.リースタイプの内訳規模・予測、2025-2035年
7.3.2.カナダの航空機リース市場
7.3.2.1.航空機タイプの内訳規模・予測、2025-2035年
7.3.2.2.リースタイプの内訳、規模、予測、2025-2035年
7.4.欧州の航空機リース市場
7.4.1.イギリスの航空機リース市場
7.4.1.1.航空機タイプの内訳規模・予測、2025~2035年
7.4.1.2.リースタイプの内訳規模・予測、2025-2035年
7.4.2.ドイツの航空機リース市場
7.4.2.1.航空機タイプの内訳規模・予測、2025-2035年
7.4.2.2.リースタイプの内訳規模・予測、2025-2035年
7.4.3.フランスの航空機リース市場
7.4.3.1.航空機タイプの内訳規模・予測、2025-2035年
7.4.3.2.リースタイプの内訳規模・予測、2025-2035年
7.4.4.スペインの航空機リース市場
7.4.4.1.航空機タイプの内訳規模・予測、2025-2035年
7.4.4.2.リースタイプの内訳規模・予測、2025-2035年
7.4.5.イタリアの航空機リース市場
7.4.5.1.航空機タイプの内訳規模・予測、2025-2035年
7.4.5.2.リースタイプの内訳規模・予測、2025-2035年
7.4.6.その他のヨーロッパの航空機リース市場
7.4.6.1.航空機タイプの内訳規模・予測、2025-2035年
7.4.6.2.リースタイプの内訳、規模および予測、2025-2035年
7.5.アジア太平洋地域の航空機リース市場
7.5.1.中国の航空機リース市場
7.5.1.1.航空機タイプの内訳規模と予測、2025~2035年
7.5.1.2.リースタイプの内訳規模・予測、2025-2035年
7.5.2.インドの航空機リース市場
7.5.2.1.航空機タイプの内訳、規模、予測、2025-2035年
7.5.2.2.リースタイプの内訳、規模、予測、2025-2035年
7.5.3.日本の航空機リース市場
7.5.3.1.航空機タイプの内訳、規模、予測、2025-2035年
7.5.3.2.リースタイプの内訳、規模、予測、2025-2035年
7.5.4.オーストラリアの航空機リース市場
7.5.4.1.航空機タイプの内訳、規模、予測、2025-2035年
7.5.4.2.リースタイプの内訳、規模、予測、2025-2035年
7.5.5.韓国の航空機リース市場
7.5.5.1.航空機タイプの内訳、規模、予測、2025-2035年
7.5.5.2.リースタイプの内訳、規模、予測、2025-2035年
7.5.6.その他のAPAC地域の航空機リース市場
7.5.6.1.航空機タイプの内訳、規模、予測、2025-2035年
7.5.6.2.リースタイプの内訳、規模、予測、2025-2035年
7.6.中南米の航空機リース市場
7.6.1.ブラジルの航空機リース市場
7.6.1.1.航空機タイプの内訳規模・予測、2025~2035年
7.6.1.2.リースタイプの内訳規模・予測、2025-2035年
7.6.2.メキシコの航空機リース市場
7.6.2.1.航空機タイプの内訳、規模、予測、2025-2035年
7.6.2.2.リースタイプの内訳、規模、予測、2025-2035年
7.7.中東・アフリカの航空機リース市場
7.7.1.UAEの航空機リース市場
7.7.1.1.航空機タイプの内訳規模・予測、2025~2035年
7.7.1.2.リースタイプの内訳規模・予測、2025-2035年
7.7.2.サウジアラビア(KSA)の航空機リース市場
7.7.2.1.航空機タイプの内訳規模・予測、2025-2035年
7.7.2.2.リースタイプの内訳規模・予測、2025-2035年
7.7.3.南アフリカの航空機リース市場
7.7.3.1.航空機タイプの内訳規模・予測、2025-2035年
7.7.3.2.リースタイプの内訳規模・予測、2025-2035年

第8章.競合他社の動向
8.1.トップ市場戦略
8.2.エアキャップ・ホールディングスN.V.
8.2.1.会社概要
8.2.2.主要役員
8.2.3.会社概要
8.2.4.財務実績(データの入手可能性による)
8.2.5.製品・サービスポート
8.2.6.最近の開発状況
8.2.7.市場戦略
8.2.8.SWOT分析
8.3.エア・リース・コーポレーション
8.4.アボロン・ホールディングス・リミテッド
8.5.BOCアビエーション・リミテッド
8.6.SMBCアビエーション・キャピタル
8.7.GECAS(GEキャピタル・アビエーション・サービス)
8.8.アビエーション・キャピタル・グループ
8.9.ICBCリース
8.10.ドバイ・エアロスペース・エンタープライズ
8.11.中国飛機租賃集団
8.12.BBAM LLC
8.13.ノルディック・アビエーション・キャピタル
8.14.オリックス・アビエーション・システムズ
8.15.ウィリス・リース・ファイナンス・コーポレーション
8.16.マッコーリー・エアファイナンス

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図表リスト

表一覧
表1.世界の航空機リース市場、レポートスコープ
表2.航空機リースの世界市場 2024-2035年地域別推計・予測
表3.航空機リースの世界市場:セグメント別2024年〜2035年予測
表4.航空機リースの世界市場セグメント別推計・予測 2024-2035
表5.航空機リースの世界市場セグメント別推計・予測 2024-2035
表6.航空機リースの世界市場セグメント別推計・予測 2024-2035
表7.航空機リースの世界市場セグメント別推計・予測 2024-2035
表8.米国の航空機リース市場の推定と予測、2024-2035年
表9.カナダの航空機リース市場の推定と予測、2024-2035年
表10.イギリスの航空機リース市場の推計と予測、2024-2035年
表11.ドイツの航空機リース市場の推定と予測、2024-2035年
表12.フランスの航空機リース市場の推定と予測、2024-2035年
表13.スペインの航空機リース市場の推定と予測、2024-2035年
表14.イタリアの航空機リース市場の推定と予測、2024-2035年
表15.その他のヨーロッパの航空機リース市場の推定と予測、2024年〜2035年
表16.中国の航空機リース市場の推定と予測、2024年〜2035年
表17.インドの航空機リース市場の推定と予測、2024-2035年
表18.日本の航空機リース市場の推定と予測、2024年〜2035年
表19.オーストラリアの航空機リース市場の推定と予測、2024年〜2035年
表20.韓国の航空機リース市場の推定と予測、2024-2035年
.............

 

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Summary

The Global Aircraft Leasing Market is valued at approximately USD 172.88 billion in 2024 and is anticipated to expand at a robust CAGR of 11.10% during the forecast period 2025-2035. Aircraft leasing has emerged as a critical business model in aviation, enabling airlines to optimize fleet management, reduce upfront capital expenditure, and maintain operational flexibility. Leasing encompasses multiple arrangements, including wet, dry, and damp leases, allowing operators to access aircraft with varying degrees of crew, maintenance, and insurance provisions. Market growth is fueled by the increasing demand for air travel, rising airline network expansions, and the necessity to modernize aging fleets with fuel-efficient and next-generation aircraft.
Post-pandemic recovery in air travel has accelerated the demand for leased aircraft, as airlines seek to meet fluctuating passenger loads while mitigating financial risks. Narrow-body and wide-body aircraft remain the cornerstone of fleet strategies, while regional aircraft are increasingly favored for point-to-point connectivity and feeder routes. According to recent IATA reports, global passenger traffic is expected to return to pre-pandemic levels by 2025, driving leasing activity substantially. Technological advancements in aircraft efficiency, the shift towards environmentally sustainable fleets, and the cost-effectiveness of leasing models present compelling growth opportunities. However, volatility in fuel prices, geopolitical uncertainties, and regulatory frameworks continue to pose challenges throughout the forecast period of 2025-2035.


The detailed segments and sub-segments included in the report are:
By Aircraft Type:
- Narrow Body
- Wide Body
- Regional Aircraft
By Lease Type:
- Wet Lease
- Dry Lease
- Damp Lease
By Region:
North America
- U.S.
- Canada
Europe
- UK
- Germany
- France
- Spain
- Italy
- ROE
Asia Pacific
- China
- India
- Japan
- Australia
- South Korea
- RoAPAC
Latin America
- Brazil
- Mexico
Middle East & Africa
- UAE
- Saudi Arabia
- South Africa
- Rest of Middle East & Africa


Narrow-Body Aircraft Expected to Dominate the Market
Among aircraft types, narrow-body aircraft are projected to dominate the market, representing the majority of leased fleet units. Their cost-efficiency, operational flexibility, and suitability for short- and medium-haul routes make them highly attractive for airlines expanding regional and domestic networks. Meanwhile, wide-body aircraft are gaining prominence in long-haul operations due to rising passenger demand and the need for fleet modernization. Regional aircraft, though smaller in number, are expected to witness rapid adoption in emerging markets where connectivity between secondary cities is a priority. In essence, narrow-body aircraft lead in unit deployment, while wide-body and regional aircraft provide avenues for strategic growth.


Dry Lease Leads in Revenue Contribution
When segmented by lease type, dry leases currently generate the highest revenue, driven by airlines’ preference for operational independence and long-term fleet planning. Wet leases, which include crew, maintenance, and insurance, are pivotal during seasonal demand surges and market entry phases. Damp leases offer a hybrid solution, providing partial services along with aircraft. This reflects a nuanced revenue landscape: dry leases dominate financially due to their scale and adoption in large airline operations, while wet and damp leases grow steadily as airlines seek flexible and risk-mitigated operational solutions.
North America emerged as the leading region in 2025, benefiting from a mature aviation ecosystem, high air passenger traffic, and extensive airline leasing networks. Europe maintains a steady share, driven by airline collaborations, fleet modernization initiatives, and supportive financial frameworks. Asia Pacific is poised to be the fastest-growing region during the forecast period, underpinned by increasing air travel demand, low-cost carrier expansions, and the introduction of modern, fuel-efficient aircraft. Latin America and the Middle East & Africa are gradually increasing their leasing activities, leveraging partnerships with global lessors to modernize fleets and optimize operations efficiently.


Major market players included in this report are:
- AerCap Holdings N.V.
- Air Lease Corporation
- Avolon Holdings Limited
- BOC Aviation Limited
- SMBC Aviation Capital
- GECAS (GE Capital Aviation Services)
- Aviation Capital Group
- ICBC Leasing
- Dubai Aerospace Enterprise
- China Aircraft Leasing Group
- BBAM LLC
- Nordic Aviation Capital
- Orix Aviation Systems
- Willis Lease Finance Corporation
- Macquarie AirFinance


Global Aircraft Leasing Market Report Scope:
- Historical Data - 2023, 2024
- Base Year for Estimation - 2024
- Forecast period - 2025-2035
- Report Coverage - Revenue forecast, Company Ranking, Competitive Landscape, Growth factors, and Trends
- Regional Scope - North America; Europe; Asia Pacific; Latin America; Middle East & Africa
- Customization Scope - Free report customization (equivalent to up to 8 analysts’ working hours) with purchase. Addition or alteration to country, regional & segment scope*
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values for the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within the countries involved in the study. The report also provides detailed information about crucial aspects, such as driving factors and challenges, which will define the future growth of the market. Additionally, it incorporates potential opportunities in micro-markets for stakeholders to invest, along with a detailed analysis of the competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segments of the market are explained above:


Key Takeaways:
- Market Estimates & Forecast for 10 years from 2025 to 2035.
- Annualized revenues and regional-level analysis for each market segment.
- Detailed analysis of the geographical landscape with country-level analysis of major regions.
- Competitive landscape with information on major players in the market.
- Analysis of key business strategies and recommendations on future market approach.
- Analysis of the competitive structure of the market.
- Demand side and supply side analysis of the market.



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Table of Contents

Table of Contents

Chapter 1. Global Aircraft Leasing Market Report Scope & Methodology
1.1. Research Objective
1.2. Research Methodology
1.2.1. Forecast Model
1.2.2. Desk Research
1.2.3. Top Down and Bottom-Up Approach
1.3. Research Attributes
1.4. Scope of the Study
1.4.1. Market Definition
1.4.2. Market Segmentation
1.5. Research Assumption
1.5.1. Inclusion & Exclusion
1.5.2. Limitations
1.5.3. Years Considered for the Study

Chapter 2. Executive Summary
2.1. CEO/CXO Standpoint
2.2. Strategic Insights
2.3. ESG Analysis
2.4. key Findings

Chapter 3. Global Aircraft Leasing Market Forces Analysis
3.1. Market Forces Shaping The Global Aircraft Leasing Market (2024-2035)
3.2. Drivers
3.2.1. increasing demand for air travel
3.2.2. rising airline network expansions
3.3. Restraints
3.3.1. volatility in fuel prices
3.4. Opportunities
3.4.1. necessity to modernize aging fleets with fuel-efficient and next-generation aircraft

Chapter 4. Global Aircraft Leasing Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Forces Model
4.1.1. Bargaining Power of Buyer
4.1.2. Bargaining Power of Supplier
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.2. Porter’s 5 Force Forecast Model (2024-2035)
4.3. PESTEL Analysis
4.3.1. Political
4.3.2. Economical
4.3.3. Social
4.3.4. Technological
4.3.5. Environmental
4.3.6. Legal
4.4. Top Investment Opportunities
4.5. Top Winning Strategies (2025)
4.6. Market Share Analysis (2024-2025)
4.7. Global Pricing Analysis And Trends 2025
4.8. Analyst Recommendation & Conclusion

Chapter 5. Global Aircraft Leasing Market Size & Forecasts by Aircraft Type 2025-2035
5.1. Market Overview
5.2. Global Aircraft Leasing Market Performance - Potential Analysis (2025)
5.3. Narrow Body
5.3.1. Top Countries Breakdown Estimates & Forecasts, 2024-2035
5.3.2. Market size analysis, by region, 2025-2035
5.4. Wide Body
5.4.1. Top Countries Breakdown Estimates & Forecasts, 2024-2035
5.4.2. Market size analysis, by region, 2025-2035
5.5. Regional Aircraft
5.5.1. Top Countries Breakdown Estimates & Forecasts, 2024-2035
5.5.2. Market size analysis, by region, 2025-2035

Chapter 6. Global Aircraft Leasing Market Size & Forecasts by Lease Type 2025-2035
6.1. Market Overview
6.2. Global Aircraft Leasing Market Performance - Potential Analysis (2025)
6.3. Wet Lease
6.3.1. Top Countries Breakdown Estimates & Forecasts, 2024-2035
6.3.2. Market size analysis, by region, 2025-2035
6.4. Dry Lease
6.4.1. Top Countries Breakdown Estimates & Forecasts, 2024-2035
6.4.2. Market size analysis, by region, 2025-2035
6.5. Damp Lease
6.5.1. Top Countries Breakdown Estimates & Forecasts, 2024-2035
6.5.2. Market size analysis, by region, 2025-2035

Chapter 7. Global Aircraft Leasing Market Size & Forecasts by Region 2025–2035
7.1. Growth Aircraft Leasing Market, Regional Market Snapshot
7.2. Top Leading & Emerging Countries
7.3. North America Aircraft Leasing Market
7.3.1. U.S. Aircraft Leasing Market
7.3.1.1. Aircraft Type breakdown size & forecasts, 2025-2035
7.3.1.2. Lease Type breakdown size & forecasts, 2025-2035
7.3.2. Canada Aircraft Leasing Market
7.3.2.1. Aircraft Type breakdown size & forecasts, 2025-2035
7.3.2.2. Lease Type breakdown size & forecasts, 2025-2035
7.4. Europe Aircraft Leasing Market
7.4.1. UK Aircraft Leasing Market
7.4.1.1. Aircraft Type breakdown size & forecasts, 2025-2035
7.4.1.2. Lease Type breakdown size & forecasts, 2025-2035
7.4.2. Germany Aircraft Leasing Market
7.4.2.1. Aircraft Type breakdown size & forecasts, 2025-2035
7.4.2.2. Lease Type breakdown size & forecasts, 2025-2035
7.4.3. France Aircraft Leasing Market
7.4.3.1. Aircraft Type breakdown size & forecasts, 2025-2035
7.4.3.2. Lease Type breakdown size & forecasts, 2025-2035
7.4.4. Spain Aircraft Leasing Market
7.4.4.1. Aircraft Type breakdown size & forecasts, 2025-2035
7.4.4.2. Lease Type breakdown size & forecasts, 2025-2035
7.4.5. Italy Aircraft Leasing Market
7.4.5.1. Aircraft Type breakdown size & forecasts, 2025-2035
7.4.5.2. Lease Type breakdown size & forecasts, 2025-2035
7.4.6. Rest of Europe Aircraft Leasing Market
7.4.6.1. Aircraft Type breakdown size & forecasts, 2025-2035
7.4.6.2. Lease Type breakdown size & forecasts, 2025-2035
7.5. Asia Pacific Aircraft Leasing Market
7.5.1. China Aircraft Leasing Market
7.5.1.1. Aircraft Type breakdown size & forecasts, 2025-2035
7.5.1.2. Lease Type breakdown size & forecasts, 2025-2035
7.5.2. India Aircraft Leasing Market
7.5.2.1. Aircraft Type breakdown size & forecasts, 2025-2035
7.5.2.2. Lease Type breakdown size & forecasts, 2025-2035
7.5.3. Japan Aircraft Leasing Market
7.5.3.1. Aircraft Type breakdown size & forecasts, 2025-2035
7.5.3.2. Lease Type breakdown size & forecasts, 2025-2035
7.5.4. Australia Aircraft Leasing Market
7.5.4.1. Aircraft Type breakdown size & forecasts, 2025-2035
7.5.4.2. Lease Type breakdown size & forecasts, 2025-2035
7.5.5. South Korea Aircraft Leasing Market
7.5.5.1. Aircraft Type breakdown size & forecasts, 2025-2035
7.5.5.2. Lease Type breakdown size & forecasts, 2025-2035
7.5.6. Rest of APAC Aircraft Leasing Market
7.5.6.1. Aircraft Type breakdown size & forecasts, 2025-2035
7.5.6.2. Lease Type breakdown size & forecasts, 2025-2035
7.6. Latin America Aircraft Leasing Market
7.6.1. Brazil Aircraft Leasing Market
7.6.1.1. Aircraft Type breakdown size & forecasts, 2025-2035
7.6.1.2. Lease Type breakdown size & forecasts, 2025-2035
7.6.2. Mexico Aircraft Leasing Market
7.6.2.1. Aircraft Type breakdown size & forecasts, 2025-2035
7.6.2.2. Lease Type breakdown size & forecasts, 2025-2035
7.7. Middle East and Africa Aircraft Leasing Market
7.7.1. UAE Aircraft Leasing Market
7.7.1.1. Aircraft Type breakdown size & forecasts, 2025-2035
7.7.1.2. Lease Type breakdown size & forecasts, 2025-2035
7.7.2. Saudi Arabia (KSA) Aircraft Leasing Market
7.7.2.1. Aircraft Type breakdown size & forecasts, 2025-2035
7.7.2.2. Lease Type breakdown size & forecasts, 2025-2035
7.7.3. South Africa Aircraft Leasing Market
7.7.3.1. Aircraft Type breakdown size & forecasts, 2025-2035
7.7.3.2. Lease Type breakdown size & forecasts, 2025-2035

Chapter 8. Competitive Intelligence
8.1. Top Market Strategies
8.2. AerCap Holdings N.V.
8.2.1. Company Overview
8.2.2. Key Executives
8.2.3. Company Snapshot
8.2.4. Financial Performance (Subject to Data Availability)
8.2.5. Product/Services Port
8.2.6. Recent Development
8.2.7. Market Strategies
8.2.8. SWOT Analysis
8.3. Air Lease Corporation
8.4. Avolon Holdings Limited
8.5. BOC Aviation Limited
8.6. SMBC Aviation Capital
8.7. GECAS (GE Capital Aviation Services)
8.8. Aviation Capital Group
8.9. ICBC Leasing
8.10. Dubai Aerospace Enterprise
8.11. China Aircraft Leasing Group
8.12. BBAM LLC
8.13. Nordic Aviation Capital
8.14. Orix Aviation Systems
8.15. Willis Lease Finance Corporation
8.16. Macquarie AirFinance

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List of Tables/Graphs

List of Tables
Table 1. Global Aircraft Leasing Market, Report Scope
Table 2. Global Aircraft Leasing Market Estimates & Forecasts By Region 2024–2035
Table 3. Global Aircraft Leasing Market Estimates & Forecasts By Segment 2024–2035
Table 4. Global Aircraft Leasing Market Estimates & Forecasts By Segment 2024–2035
Table 5. Global Aircraft Leasing Market Estimates & Forecasts By Segment 2024–2035
Table 6. Global Aircraft Leasing Market Estimates & Forecasts By Segment 2024–2035
Table 7. Global Aircraft Leasing Market Estimates & Forecasts By Segment 2024–2035
Table 8. U.S. Aircraft Leasing Market Estimates & Forecasts, 2024–2035
Table 9. Canada Aircraft Leasing Market Estimates & Forecasts, 2024–2035
Table 10. UK Aircraft Leasing Market Estimates & Forecasts, 2024–2035
Table 11. Germany Aircraft Leasing Market Estimates & Forecasts, 2024–2035
Table 12. France Aircraft Leasing Market Estimates & Forecasts, 2024–2035
Table 13. Spain Aircraft Leasing Market Estimates & Forecasts, 2024–2035
Table 14. Italy Aircraft Leasing Market Estimates & Forecasts, 2024–2035
Table 15. Rest Of Europe Aircraft Leasing Market Estimates & Forecasts, 2024–2035
Table 16. China Aircraft Leasing Market Estimates & Forecasts, 2024–2035
Table 17. India Aircraft Leasing Market Estimates & Forecasts, 2024–2035
Table 18. Japan Aircraft Leasing Market Estimates & Forecasts, 2024–2035
Table 19. Australia Aircraft Leasing Market Estimates & Forecasts, 2024–2035
Table 20. South Korea Aircraft Leasing Market Estimates & Forecasts, 2024–2035
………….

 

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