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宇宙ベースレーザー通信市場 - 世界および地域別分析:エンドユーザー, アプリケーション, ソリューション, コンポーネント, 範囲, 国別 - 2025-2035年の分析と予測

宇宙ベースレーザー通信市場 - 世界および地域別分析:エンドユーザー, アプリケーション, ソリューション, コンポーネント, 範囲, 国別 - 2025-2035年の分析と予測


Space-Based Laser Communication Market - A Global and Regional Analysis: Focus on End User, Application, Solution, Component, Range, and Country - Analysis and Forecast, 2025-2035

宇宙レーザー通信の世界市場紹介 世界の宇宙レーザー通信市場は、衛星間リンク(ISL)を備えた第2世代衛星の配備により、近年著しい成長を遂げている。この成長の主因は、人工知能(AI)、電子制御アンテナ(E... もっと見る

 

 

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BIS Research
ビーアイエスリサーチ
2025年4月28日 US$4,900
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サマリー

宇宙レーザー通信の世界市場紹介

世界の宇宙レーザー通信市場は、衛星間リンク(ISL)を備えた第2世代衛星の配備により、近年著しい成長を遂げている。この成長の主因は、人工知能(AI)、電子制御アンテナ(ESA)、部品の小型化、衛星間リンク(ISL)など、地上と宇宙空間の両方で通信性能を高める技術である。さらに、OneWeb、SpaceX、AmazonのProject Kuiperなど、地球低軌道(LEO)および地球中軌道(MEO)における著名企業のメガコンステレーションが市場成長に影響を与えている。2024年には、スターリンクのような低軌道に配備された衛星にレーザー端末が組み込まれている。これらの衛星は、光衛星間リンク(OISL)とコンステレーションを形成し、宇宙空間に堅牢なメッシュネットワークを構築する。TelesatのLightSpeedコンステレーションも、本格展開時には光衛星リンクを含める計画であり、OneWebはフェーズ2の展開で光リンクの追加を検討している。アマゾンのKuiperコンステレーションは、当初から衛星間リンクを可能にするように設計されている。注目すべき企業には、Tesat-Spacecom GmbH & Co.、SKYLOOM、Bridgecomm、Mynaricなどがある。これらの企業は、革新的で先進的なレーザー端末を導入するため、研究開発に多額の投資を行っている。この市場は、エンドユーザー、アプリケーション、ソリューション、コンポーネント、レンジに基づいてセグメント化することができ、主要企業や政府宇宙機関が性能と効果を高めるために先進技術に投資し、この分野の成長と技術革新の新たな機会につながっていることから、継続的な成長が見込まれている。

市場紹介

世界の宇宙ベースのレーザー通信市場は、近年著しい成長と進歩を遂げている。レーザーベースの衛星通信は、地上ネットワークの機能を衛星ネットワークに拡張する有望な機会を提供し、デジタルデバイドを効果的に解消し、多くのアプリケーションを可能にする。これらのアプリケーションには、仮想プライベート・ネットワーク、エッジ・コンピューティング、高度な5G/6Gサービス、宇宙とのシームレスなインターネット接続、空中資産との通信などが含まれる。従来の衛星システムの現在の能力では、このような広範な機能を提供することはできない。

さらに、衛星コンステレーションが予測期間中の市場を牽引すると予想される。これらの衛星コンステレーションは、地球全体またはそれに近いカバレッジを提供し、地球上のいつでもどこでも少なくとも1つの衛星が利用可能であることを保証する。この継続的なカバレッジは、通信、地球観測、データ中継、全地球測位システムなど、中断のない接続とデータ取得が不可欠なアプリケーションにとって特に価値が高い。衛星コンステレーションが利用可能になることで、電気通信、宇宙探査、気候監視、監視、セキュリティなど、幅広い産業に新たな可能性が広がります。

産業への影響

宇宙ベースのレーザー通信市場は、より高速なデータレートと低遅延によってグローバルな通信ネットワークに革命をもたらし、変革的なインパクトを与える。この技術は宇宙探査を強化し、ミッションのリアルタイム制御を可能にし、衛星メガコンステレーションを通じてグローバルな接続性を促進し、デジタルディバイドを埋める。この技術は、衛星製造、IoT、データ分析などの分野にわたるイノベーションとビジネスチャンスを促進する。さらに、科学研究、環境モニタリング、災害対応など、データ主導の洞察をサポートします。この成長は、安全保障、規制、持続可能な宇宙運用に関する議論を促しながら、経済拡大、雇用創出、教育の進歩を促進する。

市場細分化:

セグメンテーション1:アプリケーション別
- 技術開発
- 地球観測とリモートセンシング
- データ中継
- 通信
- 監視・セキュリティ
- 研究・宇宙探査

2024年から2035年にかけて最も高い成長を遂げるのは通信分野

世界の宇宙ベースレーザ通信市場は、2024年には通信アプリケーションが支配的になると見られている。宇宙ベースレーザ通信は、将来のブロードバンド通信ソリューションを提供する態勢が整った、特に有利な技術として浮上している。衛星通信システムを推進する最前線の貢献者の中で、TNOは際立った役割を占めている。TNOはHyperion Technologiesと提携することで、小型衛星市場の特定の需要に対応するよう調整されたCubeCatレーザーターミナルの進歩に積極的に取り組んでいる。

セグメンテーション2:エンドユーザー別
- 政府・軍事
- 商用

セグメント3:ソリューション別
- 宇宙対宇宙
- 宇宙対その他のアプリケーション
- 宇宙-地上ステーション

セグメント4:コンポーネント別
- 光ヘッド
- レーザー受光器と送信器
- 変調器・復調器
- ポインティングメカニズム
- その他

セグメンテーション5:距離別
- 短距離(5,000Km未満)
- 中距離(5,000~35,000キロ未満)
- 長距離(35,000Km以上)

セグメンテーション6:地域別
- 北米 - 米国、カナダ
- ヨーロッパ - 英国、フランス、ドイツ、ロシア、その他の地域
- アジア太平洋 - 中国、インド、日本、韓国、アジア太平洋地域以外
- その他の地域 - 南米、中東、アフリカ

世界の宇宙ベースレーザー通信市場を支配する北米(地域別)

確立された宇宙ベースレーザー通信プロバイダーの数が多いことが、この地域の市場を牽引している。ジェネラル・アトミクス社、ブリッジコム社、アトラス・スペース・オペレーション社、ボール・エアロスペース・アンド・テクノロジーズ社など、パートナーシップなどの成長戦略を持つ大手企業がこの地域に存在することが、市場機会の道を開いている。

米国は、様々な主要企業がレーザー通信端末を製造している重要な国の一つである。米国は、宇宙探査、国家安全保障、通信インフラストラクチャーに重点を置き、レーザー通信技術の最前線にあり続け、絶えず新しいアプリケーションを探求し、宇宙空間やそれ以外での高速、安全、信頼性の高いデータ伝送の限界を押し広げている。例えば、2022年8月、国防高等研究計画局(DARPA)は、宇宙ベース適応通信ノード(Space-Based Adaptive Communications Node:Space-BACN)プロジェクトに、SpaceX、Telesat、SpaceLink、Viasat、AmazonのKuiperを含む5つの商業衛星事業者を選んだ。

世界の宇宙ベースレーザー通信市場の最新動向

- 2023年8月、宇宙開発庁(SDA)は、地球低軌道(LEO)の衛星とのデータ伝送と宇宙ベースの光通信端末との接続実証のための光地上局を設計・開発する300万ドル相当の契約を締結した。米宇宙軍傘下のSDAは、複数のレーザー通信端末を搭載した軍事衛星の巨大なコンステレーションを構築している。地上端末には、レーザー送受信機とともに、かなりの望遠鏡が搭載される。様々なメーカーから供給されるSDAの衛星の光通信端末と互換性がなければならない。
- 2023年6月、マイナリックはレイセオン・テクノロジーズと、宇宙開発庁(SDA)のトランシェ1追跡レイヤー・プログラムに光通信端末を供給する契約を締結した。7機のミッション衛星コンステレーションを受注したレイセオン・テクノロジーズは、この名誉あるプログラムを受注した。
- 2023年6月、LASER LIGHT COMMUNICATIONS INCは、ノキアと2500万ドル相当のパートナーシップを結び、LASER LIGHTが予測する世界規模の全光ネットワークの構築を開始した。LASER LIGHT社は、提案するExtended Ground Network System (XGNS)の第一段階が様々な場所に到達し、サービスを提供できるようにするため、この契約においてノキアの光およびIPソリューションと技術を単独で利用する。
- 2023年5月、Tesat-Spacecom GmbH & Co.は、EAGLE-1衛星用の量子鍵配布(QKD)ペイロードを開発・統合するためのSESとの提携を発表した。SESとTESATのこの提携の主な目的は、欧州の先駆的な量子セキュア通信構想であるEAGLE-1において重要なマイルストーンを達成することです。このペイロードには、宇宙から地上へのセキュアな光リンクを確立するスケーラブル光ターミナルSCOT80と、衛星のQKDモジュールが含まれる。
- 2023年5月、Mynaric社はLoft Orbital社の子会社であるLoft Federal社にCONDOR Mk3端末を売却する最終契約を締結したと発表した。ロフトフェデラルは、宇宙開発庁(SDA)の実験テストベッドであるNExTの製造、配備、運用に選ばれ、安全で信頼性の高い通信をサポートするために端末を利用した。端末の納入は主に2024年前半に予定されていた。

需要 - 原動力と限界

市場の需要促進要因:セキュアなデータ交換のための量子鍵配布の展開

堅牢なセキュリティ対策の必要性は、高速かつ長距離のデータ伝送が不可欠な世界の宇宙ベースのレーザー通信市場において、さらに重要になる。レーザー通信を利用したQKDシステムの導入はまだ初期段階にあるが、政府機関や金融機関など、データを攻撃から守る必要のある組織からこの技術への関心が高まっている。技術が成熟し、QKDシステムのコストが下がれば、予測期間中にレーザー通信を使ったQKDシステムの普及が進むと予想される。

市場の課題地対地通信時のレーザー信号の歪み

レーザー信号は大気の状態によって歪みが生じることがあり、最適な信号品質を達成する上で大きな課題となる。この問題に対処するため、多くの場合、変形可能なミラーを利用する補償光学システムが大気による歪みを補正するために採用されている。補償光学の利点にもかかわらず、大気の乱れはレーザー通信にとって依然として根強い課題である。乱気流の予測不可能な性質は、依然として信号品質の変動やばらつきを引き起こし、レーザー通信システムの全体的な性能に影響を与えます。

市場機会LEO観測衛星から地上へのダイレクト・データ・ダウンストリーム

レーザー通信は、LEO観測衛星からダウンストリームに直接データを送信する場合、電波通信に比べて多くの利点を提供します。レーザーは、電波よりもはるかに高速でデータを送信することができ、衛星から地上へのデータのスループットを大幅に向上させる。このプロセスにおいて、LEO観測衛星は、地球を周回する間に、高解像度の画像、環境測定、および他のセンサーの読み取り値などの様々なデータタイプをキャプチャします。

このレポートは組織にどのような付加価値を与えることができるのか?
製品/イノベーション戦略:製品セグメントは、読者が配備可能なさまざまなタイプのコンポーネントとその世界的な可能性を理解するのに役立つ。さらに、コンポーネント、ソリューション、範囲別に世界の宇宙ベースレーザー通信市場を詳細に理解することができる。

成長/マーケティング戦略世界の宇宙ベースレーザー通信市場は、市場で活動する主要企業によって、契約、コラボレーション、ジョイントベンチャーなどの主要な展開が見られている。企業にとって好ましい戦略は、世界の宇宙ベースレーザ通信市場での地位を強化するための契約である。例えば、2023年5月、Mynaric社は、Loft Orbital社の子会社であるLoft Federal社にCONDOR Mk3端末を売却する最終契約を締結したと発表した。Loft Federalは、宇宙開発庁(SDA)の実験テストベッドであるNExTの製造、配備、運用に選ばれ、安全で信頼性の高い通信をサポートするために端末を利用した。端末の納入は主に2024年前半に予定されていた。

競争戦略:この調査で分析・プロファイリングされた世界の宇宙ベースレーザー通信市場の主要企業には、コンポーネントを提供する世界の主要な宇宙ベースレーザー通信企業が含まれる。さらに、世界の宇宙ベースレーザー通信市場で活動するプレイヤーの詳細な市場シェア分析が行われ、読者がプレイヤー間のスタックを理解するのに役立ち、明確な市場風景を提示している。さらに、パートナーシップ、協定、協力などの包括的な競争戦略は、読者が市場の未開拓の収益ポケットを理解するのに役立ちます。

調査方法本調査で採用した調査方法には、一次資料と二次資料から収集したデータをミックスしている。一次情報源(主要企業、市場リーダー、社内専門家)と二次情報源(有償・無償データベースのホスト)の両方を分析ツールと共に採用し、予測・予測モデルを構築している。

データと検証は、一次ソースと二次ソースの両方から考慮されている。

市場工学と検証における主な考慮事項と前提条件

- 詳細な二次調査は、その国で操業しているメーカー/サプライヤーを最大限にカバーするために行われる。
- ある程度までの正確な収益情報は、二次資料やデータベースから各企業について抽出する。そして、製品/サービス/技術に特化した売上高を、事実に基づいた代理指標と一次インプットに基づき、各市場プレーヤーについて推定する。
- 分類に基づき、加重平均法を用いて平均販売価格(ASP)を算出する。
- 通貨換算レートはOANDAの過去の為替レートおよび/または他の関連ウェブサイトから取得している。
- 将来の景気後退は、市場の推計と予測において考慮されていない。
- 市場分析で考慮した基本通貨は米ドルである。米ドル以外の通貨は、その年の平均為替レートを考慮し、すべての統計計算において米ドルに換算しています。
- 本書における「製品」という用語は、必要に応じて「サービス」または「技術」を指す場合がある。
- メーカー/サプライヤー」という用語は、関連する場合、「サービス・プロバイダー」または「テクノロジー・プロバイダー」を指すことがある。

一次調査

一次情報源は、衛星メーカーや衛星オペレータを含む防衛産業の専門家である。CEO、副社長、マーケティング・ディレクター、技術・イノベーション・ディレクターなど、本調査の質 的・量的側面を入手・検証するためにインタビューを行っている。

二次調査

本調査では、広範な二次調査、企業のウェブサイト、名簿、年次報告書を利用した。また、Spacenews、Bloomberg、Factiva、Businessweekなどのデータベースを活用し、世界市場の市場志向的、技術的、商業的、広範な調査に有効かつ有用な情報を収集する。

二次調査は、業界のバリューチェーン、市場の貨幣連鎖、収益モデル、主要プレイヤーの総体、現在および潜在的な使用事例と用途に関する重要な情報を得るために行われた。

主要市場プレイヤーと競合の概要

プロフィールに掲載されている企業は、徹底的な二次調査に基づいて選定されています。二次調査には、企業のカバレッジ、製品ポートフォリオ、市場への浸透度、一次専門家から収集した洞察の分析などが含まれます。

この市場で確立された著名な企業は以下の通りである:

- Tesat-Spacecom GmbH & Co.
- マイナリック
- スカイルーム
- スペースマイクロ社
- タレス・アレニア・スペース
- ゼネラル・アトミクス
- ブリッジコム
- レーザーライトコミュニケーションズ
- オデュッセウス・スペースSA

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目次

エグゼクティブ・サマリー
範囲と定義
市場/製品の定義
主な質問
分析と予測
1.市場業界の展望
1.1 トレンド現在と将来の影響評価
1.2 サプライチェーンの概要
1.2.1 バリューチェーン分析
1.2.2 価格分析
1.3 研究開発レビュー
1.3.1 国別・企業別の特許出願動向
1.4 規制情勢
1.5 ステークホルダー分析
1.5.1 ユースケース
1.5.2 エンドユーザーと購入基準
1.5.3 エンドユーザー分析
1.6 世界の主要イベントの影響分析
1.7 市場ダイナミクスの概要
1.7.1 市場促進要因
1.7.2 市場の抑制要因
1.7.3 市場機会
1.8 スタートアップの状況
1.9 進行中および今後のプロジェクト詳細
1.10 展開モデルとコスト分析
1.10.1 GEO、LEO、MEOの展開戦略の比較
1.10.2 コスト分析:RF 通信対レーザー通信
2.宇宙ベースレーザー通信市場(用途別)
2.1 アプリケーション区分
2.2 アプリケーション概要
2.3 宇宙ベースレーザー通信市場(エンドユーザー別):金額(百万ドル)
2.3.1 政府および軍事
2.3.2 商業
2.4 宇宙ベースレーザー通信市場(用途別):金額(百万ドル)
2.4.1 技術開発
2.4.2 地球観測とリモートセンシング
2.4.3 データ中継
2.4.4 通信
2.4.5 監視とセキュリティ
2.4.6 研究・宇宙探査
2.4.7 通信
3.宇宙レーザー通信市場(製品別)
3.1 製品セグメント
3.2 製品概要
3.3 宇宙ベースレーザー通信市場(ソリューション別):金額(百万ドル)
3.3.1 宇宙対宇宙
3.3.2 宇宙-その他アプリケーション
3.3.3 宇宙-地上局間
3.4 宇宙ベースレーザー通信市場(コンポーネント別):金額(百万ドル)
3.4.1 光ヘッド
3.4.2 レーザー受信機と送信機
3.4.3 変調器と復調器
3.4.4 ポインティングメカニズム
3.4.5 その他
3.5 宇宙ベースレーザー通信市場(距離別)、金額(百万ドル)
3.5.1 短距離(5,000Km以下)
3.5.2 中距離(5,000~35,000Km)
3.5.3 中距離(5,000~35,000Km)
4.地域
4.1 宇宙レーザー通信市場(地域別)
4.2 北米
4.2.1 地域概要
4.2.2 市場成長の促進要因
4.2.3 市場の課題要因
4.2.4 アプリケーション
4.2.5 製品
4.2.6 北米(国別)
4.2.6.1 米国
4.2.6.1.1 用途
4.2.6.1.2 製品
4.2.6.2 カナダ
4.2.6.2.1 用途
4.2.6.2.2 製品
4.3 ヨーロッパ
4.3.1 地域概要
4.3.2 市場成長の推進要因
4.3.3 市場の課題要因
4.3.4 アプリケーション
4.3.5 製品
4.3.6 ヨーロッパ(国別)
4.3.6.1 ドイツ
4.3.6.1.1 用途
4.3.6.1.2 製品
4.3.6.2 フランス
4.3.6.2.1 用途
4.3.6.2.2 製品
4.3.6.3 イギリス
4.3.6.3.1 アプリケーション
4.3.6.3.2 製品
4.3.6.4 ロシア
4.3.6.4.1 アプリケーション
4.3.6.4.2 製品
4.3.6.5 ヨーロッパ地域
4.3.6.5.1 アプリケーション
4.3.6.5.2 製品
4.4 アジア太平洋
4.4.1 地域概要
4.4.2 市場成長の推進要因
4.4.3 市場の課題要因
4.4.4 アプリケーション
4.4.5 製品
4.4.6 アジア太平洋地域(国別)
4.4.6.1 中国
4.4.6.1.1 用途
4.4.6.1.2 製品
4.4.6.2 日本
4.4.6.2.1 用途
4.4.6.2.2 製品
4.4.6.3 韓国
4.4.6.3.1 アプリケーション
4.4.6.3.2 製品
4.4.6.4 インド
4.4.6.4.1 アプリケーション
4.4.6.4.2 製品
4.4.6.5 アジア太平洋地域
4.4.6.5.1 アプリケーション
4.4.6.5.2 製品
4.5 世界各地
4.5.1 地域概要
4.5.2 市場成長の促進要因
4.5.3 市場の課題要因
4.5.4 用途
4.5.5 製品
4.5.6 世界の残り(地域別)
4.5.6.1 南米
4.5.6.1.1 用途
4.5.6.1.2 製品
4.5.6.2 中東・アフリカ
4.5.6.2.1 用途
4.5.6.2.2 製品
5.市場 - 競争環境と企業プロファイル
5.1 ネクスト・フロンティア
5.2 地理的評価
5.3 企業プロフィール
5.3.1 ブリッジコム
5.3.1.1 概要
5.3.1.2 主要製品/製品ポートフォリオ
5.3.1.3 競合他社
5.3.1.4 ターゲット顧客
5.3.1.5 キーパーソン
5.3.1.6 アナリストの見解
5.3.1.7 市場シェア
5.3.2 ゼネラル・アトミクス
5.3.2.1 概要
5.3.2.2 主要製品/製品ポートフォリオ
5.3.2.3 競合他社
5.3.2.4 ターゲット顧客
5.3.2.5 キーパーソン
5.3.2.6 アナリストの見解
5.3.2.7 市場シェア
5.3.3 ヘンソルト
5.3.3.1 概要
5.3.3.2 主要製品/製品ポートフォリオ
5.3.3.3 競合他社
5.3.3.4 ターゲット顧客
5.3.3.5 キーパーソン
5.3.3.6 アナリストの見解
5.3.3.7 市場シェア
5.3.4 レーザー光通信株式会社
5.3.4.1 概要
5.3.4.2 主要製品/製品ポートフォリオ
5.3.4.3 トップ・コンペティター
5.3.4.4 ターゲット顧客
5.3.4.5 キーパーソン
5.3.4.6 アナリストの見解
5.3.4.7 市場シェア
5.3.5 マイナリッチ
5.3.5.1 概要
5.3.5.2 主要製品/製品ポートフォリオ
5.3.5.3 競合他社
5.3.5.4 ターゲット顧客
5.3.5.5 キーパーソン
5.3.5.6 アナリストの見解
5.3.5.7 市場シェア
5.3.6 オデュッセウス・スペース・サ
5.3.6.1 概要
5.3.6.2 主要製品/製品ポートフォリオ
5.3.6.3 競合他社
5.3.6.4 ターゲット顧客
5.3.6.5 キーパーソン
5.3.6.6 アナリストの見解
5.3.6.7 市場シェア
5.3.7 スカイルーム
5.3.7.1 概要
5.3.7.2 主要製品/製品ポートフォリオ
5.3.7.3 競合他社
5.3.7.4 ターゲット顧客
5.3.7.5 キーパーソン
5.3.7.6 アナリストの見解
5.3.7.7 市場シェア
5.3.8 スペースマイクロ
5.3.8.1 概要
5.3.8.2 主要製品/製品ポートフォリオ
5.3.8.3 競合他社
5.3.8.4 ターゲット顧客
5.3.8.5 キーパーソン
5.3.8.6 アナリストの見解
5.3.8.7 市場シェア
5.3.9 テサット・スペースコム・ゲーエムベーハー・アンド・カンパニー
5.3.9.1 概要
5.3.9.2 主要製品/製品ポートフォリオ
5.3.9.3 競合他社
5.3.9.4 ターゲット顧客
5.3.9.5 キーパーソン
5.3.9.6 アナリストの見解
5.3.9.7 市場シェア
5.3.10 タレス・アレニア・スペース
5.3.10.1 概要
5.3.10.2 主要製品/製品ポートフォリオ
5.3.10.3 競合他社
5.3.10.4 ターゲット顧客
5.3.10.5 キーパーソン
5.3.10.6 アナリストの見解
5.3.10.7 市場シェア
5.4 その他の主要企業リスト
6.調査方法
図表一覧
図1:宇宙ベースレーザー通信市場(シナリオ別)、10億ドル、2025年、2028年、2035年
図2:宇宙ベースレーザー通信市場(地域別)、100万ドル、2024年、2027年、2035年
図3: 宇宙ベースレーザー通信市場(用途別)、百万ドル、2024年、2027年、2035年
図4:宇宙ベースレーザー通信市場(製品別)、百万ドル、2024年、2027年、2035年
図5: 競争環境スナップショット
図6:サプライチェーン分析
図7: バリューチェーン分析
図8: 特許分析(国別)、2021年1月~2025年4月
図9: 特許分析(企業別)、2021年1月~2025年4月
図10:市場を動かす要因の影響分析(2024年~2035年
図11: 米国の宇宙ベースレーザー通信市場、百万ドル、2024-2035年
図12: カナダ宇宙ベースレーザー通信市場、百万ドル、2024-2035年
図13: ドイツ宇宙ベースレーザー通信市場、百万ドル、2024-2035年
図14: フランス宇宙ベースレーザー通信市場、百万ドル、2024-2035年
図15:イギリスの宇宙ベースレーザー通信市場、百万ドル、2024-2035年
図16: ロシアの宇宙ベースレーザー通信市場、百万ドル、2024-2035年
図17: 欧州以外の宇宙ベースレーザー通信市場、百万ドル、2024-2035年
図18: 中国の宇宙ベースレーザー通信市場、百万ドル、2024-2035年
図19: 日本の宇宙ベースレーザー通信市場、百万ドル、2024-2035年
図20:韓国の宇宙ベースレーザー通信市場、百万ドル、2024-2035年
図21: インド宇宙ベースレーザー通信市場、百万ドル、2024-2035年
図22: アジア太平洋地域の宇宙ベースレーザー通信市場、百万ドル、2024-2035年
図23:南米の宇宙ベースレーザー通信市場、百万ドル、2024-2035年
図24:中東・アフリカ宇宙ベースレーザー通信市場、百万ドル、2024-2035年
図25:戦略的取り組み(企業別)、2021-2025年
図26:戦略的イニシアチブのシェア、2021-2025年
図27:データの三角測量
図28:トップダウンアプローチとボトムアップアプローチ
図29:仮定と限界
表一覧
表1:市場スナップショット
表2:地域ごとの機会
表3:トレンド概要
表4:宇宙ベースレーザー通信市場価格予測、2024年~2035年
表5:アプリケーション概要(アプリケーション別)
表6:製品概要(製品別)
表7:宇宙ベースレーザー通信市場(地域別)、百万ドル、2024年-2035年
表8:北米宇宙ベースレーザー通信市場(用途別)、100万ドル、2024-2035年
表9:北米宇宙ベースレーザー通信市場(製品別)、100万ドル、2024-2035年
表10:米国の宇宙ベースレーザー通信市場(用途別)、100万ドル、2024-2035年
表11:米国の宇宙ベースレーザー通信市場(製品別)、100万ドル、2024-2035年
表12:カナダの宇宙ベースレーザー通信市場(用途別)、100万ドル、2024-2035年
表13:カナダの宇宙ベースレーザー通信市場(製品別)、100万ドル、2024-2035年
表14:欧州宇宙ベースレーザー通信市場(用途別)、100万ドル、2024-2035年
表15:欧州宇宙ベースレーザー通信市場(製品別)、100万ドル、2024-2035年
表16:ドイツの宇宙ベースレーザー通信市場(用途別)、100万ドル、2024-2035年
表17:ドイツの宇宙ベースレーザー通信市場(製品別)、100万ドル、2024-2035年
表18:フランスの宇宙ベースレーザー通信市場(用途別)、100万ドル、2024-2035年
表19:フランスの宇宙ベースレーザー通信市場(製品別)、100万ドル、2024-2035年
表20:イギリスの宇宙ベースレーザー通信市場(用途別)、100万ドル、2024-2035年
表21:イギリスの宇宙ベースレーザー通信市場(製品別)、100万ドル、2024-2035年
表22:ロシアの宇宙ベースレーザー通信市場(用途別)、100万ドル、2024-2035年
表23:ロシアの宇宙ベースレーザー通信市場(製品別)、100万ドル、2024-2035年
表24:欧州以外の宇宙ベースレーザー通信市場(用途別)、100万ドル、2024-2035年
表 25:欧州宇宙ベースレーザー通信市場(製品別)、100万ドル、2024-2035年
表26:アジア太平洋地域の宇宙ベースレーザー通信市場(用途別)、100万ドル、2024-2035年
表27:アジア太平洋地域の宇宙ベースレーザー通信市場(製品別)、百万ドル、2024-2035年
表28:中国宇宙ベースレーザー通信市場(用途別)、100万ドル、2024-2035年
表29:中国の宇宙ベースレーザー通信市場(製品別)、100万ドル、2024-2035年
表30:日本の宇宙ベースレーザー通信市場(用途別)、100万ドル、2024-2035年
表31:日本の宇宙ベースレーザー通信市場(製品別)、百万ドル、2024-2035年
表 32:韓国の宇宙ベースレーザー通信市場(用途別)、100万ドル、2024-2035年
表33:韓国の宇宙ベースレーザー通信市場(製品別)、100万ドル、2024-2035年
表34:インドの宇宙ベースレーザー通信市場(用途別)、100万ドル、2024-2035年
表35:インドの宇宙ベースレーザー通信市場インドの宇宙ベースレーザー通信市場(製品別)、100万ドル、2024-2035年
表 36:アジア太平洋地域の宇宙ベースレーザー通信市場(用途別)、100万ドル、2024-2035年
表 37:アジア太平洋地域の宇宙ベースレーザー通信市場(製品別)、百万ドル、2024-2035年
表 38:世界の宇宙ベースレーザー通信市場(用途別)、100万ドル、2024-2035年
表39:世界の宇宙ベースレーザー通信市場(製品別)、百万ドル、2024-2035年
表 40:南米の宇宙ベースレーザー通信市場(用途別)、100万ドル、2024-2035年
表 41:南米の宇宙ベースレーザー通信市場(製品別)、100万ドル、2024-2035年
表42:中東・アフリカ宇宙ベースレーザー通信市場(用途別)、100万ドル、2024-2035年
表43:中東・アフリカ宇宙ベースレーザー通信市場(製品別)、100万ドル、2024-2035年
表44:中東・アフリカの宇宙ベースレーザー通信市場市場シェア

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プレスリリース

BISリサーチのプレミアム市場インテリジェンス調査によると、世界の宇宙ベースレーザ通信市場は、市場動向、成長要因、将来機会に関する重要な洞察を提供している。同調査はまた、市場が予測期間2025-2035年に14.45%のCAGRを目撃することになると強調している。

世界の宇宙ベースレーザ通信市場は、主に人工知能(AI)、電子制御アンテナ(ESAs)、部品の小型化、衛星間リンク(ISLs)などの技術によって大きく成長している。
宇宙での通信性能を高める衛星間リンク(ISL)。これらの進歩により、宇宙ベースのレーザー通信ソリューションの需要が高まり、より高速なデータ転送速度、接続性の向上、衛星通信システムの効率化が実現されています。

レポートのUSP

- 成長機会と提言に関する専門セクション
- 世界の宇宙ベースレーザー通信市場を、コンポーネント別やレンジ別など、用途や製品別に定性・定量分析
- 定量分析
- 世界の宇宙ベースレーザー通信市場の地域レベルの定性分析
- アナリストの見解を交えた、既存プレーヤーと大きな成長が期待できる新興企業からなる詳細な企業プロフィール

アナリストの視点

BISリサーチの主席アナリスト、Debraj Chakraborty氏によると、「宇宙ベースのレーザー通信市場は、衛星通信業界における変革のフロンティアであり、世界の接続性に革命を起こす態勢が整っている。高速データ伝送の需要がますます高まる中、宇宙ベースのレーザ通信は従来の無線周波数システムからのパラダイムシフトを提供する。打ち上げコストの低下、レーザー技術の進歩、5G、IoT、地球観測など帯域幅集約型アプリケーショ ンへの飽くなき欲求など、さまざまな要因の融合がこの市場を後押ししている。さらに、宇宙ベースのレーザー通信は、RF通信に比べて低遅延、高データレート、セキュリティの強化を約束し、商業衛星市場だけでなく、防衛や科学ミッションにも可能性を開く。しかし、大気干渉、ビームの発散、過酷な宇宙環境における光学部品の信頼性など、普及のためには克服しなければならない固有の課題を認識することが不可欠である。競争環境はダイナミックで、既存の航空宇宙大手と革新的な新興企業の両方が、この急成長分野での覇権を争っている。政府の支援、国際協力、規制の枠組みは、市場のダイナミクスに大きな影響を与えるだろう。さらに、宇宙ベースのレーザー通信市場は重要な岐路にあり、技術的ブレークスルーと戦略的パートナーシップによって計り知れない成長の可能性があり、宇宙が世界的な接続性の基幹となる未来が約束されている。"

主要企業

本調査で分析・プロファイリングした世界の宇宙ベースレーザー通信市場の主要企業には、コンポーネントを提供する世界の主要な宇宙ベースレーザー通信企業が含まれる。さらに、世界の宇宙ベースレーザー通信市場で事業を展開するプレイヤーの詳細な市場シェア分析は、読者がプレイヤー間のスタックを理解するのに役立つように行われ、明確な市場風景を提示している。さらに、パートナーシップ、協定、協力などの包括的な競争戦略は、読者が市場の未開拓の収益ポケットを理解するのに役立ちます。

本レポートに掲載されている主要企業は、Bridgecomm社、General Atomics社、HENSOLDT社、LASER LIGHT COMMUNICATIONS INC社、Mynaric社、ODYSSEUS SPACE SA社、Skyloom社、SPACE MICRO, INC社、Tesat-Spacecom GmbH & Co.社、Thales Alenia Space社などである。

本レポートでお答えする主な質問

- 世界の宇宙ベースレーザー通信市場の未来動向は?
- 宇宙ベースレーザー通信の世界市場で現在活動している企業が直面している主な推進要因と課題は何か?
- 2025-2035年の予測期間において、世界の宇宙ベースレーザー通信市場はどのように成長すると予想されますか?
- 宇宙ベースレーザー通信の世界市場における企業の事業拡大の機会は?
- 2035年までに世界の宇宙ベースレーザー通信市場をリードすると予想される地域は?
- この競争の激しい市場で持続するために、主要企業が実施した主な開発戦略とは?
- 世界の宇宙ベースレーザー通信市場の現在と将来の収益シナリオは?

 

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Summary

Introduction to Global Space-based Laser Communication Market

The global space-based laser communication market has experienced remarkable growth in recent years due to the deployment of second-generation satellites equipped with inter-satellite links (ISL). This growth is primarily driven by technologies such as artificial intelligence (AI), electronically steered antennas (ESAs), miniaturization of parts, and inter-satellite links (ISLs) that enhance communication performance both on the ground and in space. Additionally, the market growth is influenced by mega constellations from notable companies such as OneWeb, SpaceX, and Amazon's Project Kuiper in low Earth orbit (LEO) and medium Earth orbit (MEO). In 2024, the satellites deployed in low orbit, such as those from Starlink, are now incorporating laser terminals. These satellites form a constellation with optical inter-satellite links (OISLs), creating a robust mesh network in space. Telesat's LightSpeed constellation also plans to include optical satellite links upon its full deployment, and OneWeb is considering adding optical links in its phase two rollout. Amazon's Kuiper constellation has been designed from the outset to enable inter-satellite links. Notable companies include Tesat-Spacecom GmbH & Co., SKYLOOM, Bridgecomm, and Mynaric, among others. These companies heavily invest in research and development to introduce innovative and advanced laser terminals. The market can be segmented based on end user, application, solution, component, and range, and it is expected to witness continued growth as key players and government space agencies invest in advanced technologies to enhance performance and effectiveness, leading to new opportunities for growth and innovation in the sector.

Market Introduction

The global space-based laser communication market has witnessed significant growth and advancements in recent years. Laser-based satellite communication offers a promising opportunity to extend terrestrial network functionalities to satellite networks, effectively bridging the digital divide and enabling many applications. These applications encompass virtual private networks, edge computing, advanced 5G/6G services, seamless internet connectivity to and from space, and communication with airborne assets. The current capabilities of conventional satellite systems fall short of providing such extensive functionalities.

Furthermore, satellite constellations are expected to drive the market during the forecast period. These constellations provide global or near-global coverage, ensuring that at least one satellite is available at any time and location on Earth. This continuous coverage is particularly valuable for applications such as telecommunications, Earth observation, data relay, and global positioning systems, where uninterrupted connectivity and data acquisition are essential. The availability of satellite constellations opens new possibilities for a wide range of industries, including telecommunications, space exploration, climate monitoring, surveillance and security, and more.

Industrial Impact

The space-based laser communication market has a transformative impact by revolutionizing global communication networks with higher data rates and lower latency. This technology enhances space exploration, enables real-time control of missions, and fosters global connectivity through satellite mega constellations, bridging digital divides. It drives innovation and business opportunities across sectors such as satellite manufacturing, IoT, and data analytics. Moreover, it supports data-driven insights for scientific research, environmental monitoring, and disaster response. This growth fuels economic expansion, job creation, and educational advancements while prompting discussions on security, regulation, and sustainable space operations.

Market Segmentation:

Segmentation 1: by Application
• Technology Development
• Earth Observation and Remote Sensing
• Data Relay
• Communication
• Surveillance and Security
• Research and Space Exploration

Communication to Witness the Highest Growth between 2024 and 2035

The global space-based laser communication market is expected to be dominated by the communication application in 2024. Space-based laser communication emerges as a notably auspicious technology poised to offer future broadband communication solutions. Among the forefront contributors in propelling satellite communication systems, TNO occupies a distinguished role. By teaming up with Hyperion Technologies, TNO is actively engaged in the advancement of the CubeCat laser terminal, tailored to cater to the specific demands of the SmallSat market.

Segmentation 2: by End User
• Government and Military
• Commercial

Segmentation 3: by Solution
• Space-to-Space
• Space-to-Other Application
• Space-to-Ground Station

Segmentation 4: by Component
• Optical Head
• Laser Receiver and Transmitter
• Modulator and Demodulator
• Pointing Mechanism
• Others

Segmentation 5: by Range
• Short Range (Below 5,000 Km)
• Medium Range (Below 5,000-35,000 Km)
• Long Range (Above 35,000 Km)

Segmentation 6: by Region
• North America - U.S. and Canada
• Europe - U.K., France, Germany, Russia, and Rest-of-Europe
• Asia-Pacific - China, India, Japan, South Korea, and Rest-of-Asia-Pacific
• Rest-of-the-World - South America and Middle East and Africa

North America to Dominate Global Space-Based Laser Communication Market (by Region)

The presence of a larger number of established space-based laser communication providers is driving the market in the region. The presence of major industry players such as General Atomics, Bridgecomm, Atlas Space Operation, and Ball Aerospace & Technologies within the region with growth strategies such as partnerships are paving the way for market opportunities.

The U.S. is one of the significant countries with various key players producing laser communication terminals. With a strong focus on space exploration, national security, and communication infrastructure, the U.S. remains at the forefront of laser communication technology, continuously exploring new applications and pushing the boundaries of high-speed, secure, and reliable data transmission in space and beyond. For instance, in August 2022, the Defense Advanced Research Projects Agency (DARPA) chose five commercial satellite operators, including SpaceX, Telesat, SpaceLink, Viasat, and Amazon's Kuiper, for its Space-Based Adaptive Communications Node (Space-BACN) project.

Recent Developments in the Global Space-based Laser Communication Market

• In August 2023, Space Development Agency (SDA) awarded a contract worth $3 million to design and develop an optical ground station for data transmission with satellites in low Earth orbit (LEO) and for the demonstration of connections with space-based optical communication terminals. SDA, under the U.S. Space Force, is building a vast constellation of military satellites, each equipped with multiple laser communication terminals. The ground terminal will include a substantial telescope along with laser transmitters and receivers. It must be compatible with optical communication terminals on SDA's satellites, which are supplied by various manufacturers.
• In June 2023, Mynaric secured a contract with Raytheon Technologies to supply optical communication terminals for the Space Development Agency (SDA)'s Tranche 1 Tracking Layer program. Raytheon Technologies, the recipient of the seven-vehicle mission satellite constellation, was awarded this prestigious program.
• In June 2023, LASER LIGHT COMMUNICATIONS INC signed a partnership with Nokia worth $25 million to start building LASER LIGHT's projected worldwide all-optical network. LASER LIGHT would utilize Nokia optical and IP solutions and technologies solely in the deal to allow the first stage of its proposed Extended Ground Network System (XGNS) to reach and service different places.
• In May 2023, Tesat-Spacecom GmbH & Co. announced a partnership with SES to develop and integrate the Quantum Key Distribution (QKD) payload for the EAGLE-1 satellite. The primary objective of this collaboration between SES and TESAT is to achieve a crucial milestone in Europe's pioneering quantum secure communications initiative, EAGLE-1. This payload includes the Scalable Optical Terminal SCOT80, which establishes a secure optical link from space to the ground, and the QKD module of the satellite.
• In May 2023, Mynaric announced that it entered into a definitive agreement for the sale of CONDOR Mk3 terminals to Loft Federal, a subsidiary of Loft Orbital. Loft Federal was selected to produce, deploy, and operate NExT – the Space Development Agency (SDA)'s Experimental Testbed and utilized the terminals to support secure and reliable communications. Terminal deliveries were primarily scheduled for the first half of 2024.

Demand – Drivers and Limitations

Market Demand Drivers: Deployment of Quantum Key Distribution for Secure Data Exchange

The need for robust security measures becomes even more critical in the global space-based laser communication market, where high-speed and long-range data transmission is essential. The deployment of QKD systems using laser communication is still in its early stages, but there is growing interest in the technology from government agencies, financial institutions, and other organizations that need to protect their data from attack. As the technology matures and the cost of QKD systems decreases, more widespread deployment of QKD systems using laser communication is expected during the forecast period.

Market Challenges: Distortions in Laser Signals during Space-to-Ground Communication

Laser signals can experience distortions due to atmospheric conditions, presenting a significant challenge in achieving optimal signal quality. To address this issue, adaptive optics systems, which often utilize deformable mirrors, are employed to correct for the distortions caused by the atmosphere. Despite the benefits of adaptive optics, atmospheric turbulence remains a persistent challenge for laser communications. The unpredictable nature of turbulence can still lead to fluctuations and variations in signal quality, impacting the overall performance of laser communication systems.

Market Opportunities: Direct Data Downstream from LEO Observation Satellite-to-Ground

Laser communication offers a number of advantages over radio wave communication for direct data downstream from LEO observation satellites. Lasers can transmit data at much higher speeds than radio waves, significantly improving the throughput of data from satellites to the ground. In this process, LEO observation satellites capture various data types, such as high-resolution images, environmental measurements, and other sensor readings during their orbits around the Earth.

How can this report add value to an organization?
Product/Innovation Strategy: The product segment helps the reader understand the different types of components available for deployment and their potential globally. Moreover, the study provides the reader with a detailed understanding of the global space-based laser communication market by component, solution, and range.

Growth/Marketing Strategy: The global space-based laser communication market has seen major development by key players operating in the market, such as contract, collaboration, and joint venture. The favored strategy for the companies has been contracts to strengthen their position in the global space-based laser communication market. For instance, in May 2023, Mynaric announced that it had entered into a definitive agreement for the sale of CONDOR Mk3 terminals to Loft Federal, a subsidiary of Loft Orbital. Loft Federal was selected to produce, deploy, and operate NExT – the Space Development Agency (SDA)'s Experimental Testbed and utilized the terminals to support secure and reliable communications. Terminal deliveries were primarily scheduled for the first half of 2024.

Competitive Strategy: Key players in the global space-based laser communication market analyzed and profiled in the study involve major global space-based laser communication companies providing components. Moreover, a detailed market share analysis of the players operating in the global space-based laser communication market has been done to help the reader understand how players stack against each other, presenting a clear market landscape. Additionally, comprehensive competitive strategies such as partnerships, agreements, and collaborations will aid the reader in understanding the untapped revenue pockets in the market.

Methodology: The research methodology design adopted for this specific study includes a mix of data collected from primary and secondary data sources. Both primary resources (key players, market leaders, and in-house experts) and secondary research (a host of paid and unpaid databases), along with analytical tools, are employed to build the predictive and forecast models.

Data and validation have been taken into consideration from both primary sources as well as secondary sources.

Key Considerations and Assumptions in Market Engineering and Validation

• Detailed secondary research has been done to ensure maximum coverage of manufacturers/suppliers operational in a country.
• Exact revenue information, up to a certain extent, will be extracted for each company from secondary sources and databases. Revenues specific to product/service/technology will then be estimated for each market player based on fact-based proxy indicators as well as primary inputs.
• Based on the classification, the average selling price (ASP) is calculated using the weighted average method.
• The currency conversion rate has been taken from the historical exchange rate of Oanda and/or other relevant websites.
• Any economic downturn in the future has not been taken into consideration for the market estimation and forecast.
• The base currency considered for the market analysis is US$. Currencies other than the US$ have been converted to the US$ for all statistical calculations, considering the average conversion rate for that particular year.
• The term “product” in this document may refer to “service” or “technology” as and where relevant.
• The term “manufacturers/suppliers” may refer to “service providers” or “technology providers” as and where relevant.

Primary Research

The primary sources involve industry experts from the defense industry, including satellite manufacturers and satellite operators. Respondents such as CEOs, vice presidents, marketing directors, and technology and innovation directors have been interviewed to obtain and verify both qualitative and quantitative aspects of this research study.

Secondary Research

This study involves the usage of extensive secondary research, company websites, directories, and annual reports. It also makes use of databases, such as Spacenews, Bloomberg, Factiva, Businessweek, and others, to collect effective and useful information for a market-oriented, technical, commercial, and extensive study of the global market.

Secondary research was done to obtain critical information about the industry’s value chain, the market’s monetary chain, revenue models, the total pool of key players, and the current and potential use cases and applications.

Key Market Players and Competition Synopsis

The companies that are profiled have been selected based on thorough secondary research, which includes analyzing company coverage, product portfolio, market penetration, and insights gathered from primary experts.

Some prominent names established in this market are:

• Tesat-Spacecom GmbH & Co.
• Mynaric
• SKYLOOM
• SPACE MICRO, INC.
• Thales Alenia Space
• General Atomics
• Bridgecomm
• LASER LIGHT COMMUNICATIONS INC
• Odysseus Space SA



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Table of Contents

Executive Summary
Scope and Definition
Market/Product Definition
Key Questions Answered
Analysis and Forecast Note
1. Markets: Industry Outlook
1.1 Trends: Current and Future Impact Assessment
1.2 Supply Chain Overview
1.2.1 Value Chain Analysis
1.2.2 Pricing Analysis
1.3 Research and Development Review
1.3.1 Patent Filing Trend by Country and by Company
1.4 Regulatory Landscape
1.5 Stakeholder Analysis
1.5.1 Use Case
1.5.2 End User and Buying Criteria
1.5.3 End User Analysis
1.6 Impact Analysis for Key Global Events
1.7 Market Dynamics Overview
1.7.1 Market Drivers
1.7.2 Market Restraints
1.7.3 Market Opportunities
1.8 Startup Landscape
1.9 Ongoing and Upcoming Project Details
1.10 Deployment Models and Cost Analysis
1.10.1 Comparison of GEO, LEO, and MEO deployment strategies
1.10.2 Cost Analysis: RF communication Vs Laser Communication
2. Space-Based Laser Communication Market (by Application)
2.1 Application Segmentation
2.2 Application Summary
2.3 Space-Based Laser Communication Market (by End User), Value ($Million)
2.3.1 Government and Military
2.3.2 Commercial
2.4 Space-Based Laser Communication Market (by Application), Value ($Million)
2.4.1 Technology Development
2.4.2 Earth Observation and Remote Sensing
2.4.3 Data Relay
2.4.4 Communication
2.4.5 Surveillance and Security
2.4.6 Research and Space Exploration
2.4.7 Communication
3. Space-Based Laser Communication Market (by Product)
3.1 Product Segmentation
3.2 Product Summary
3.3 Space-Based Laser Communication Market (by Solution), Value ($Million)
3.3.1 Space-to-Space
3.3.2 Space-to-Other Application
3.3.3 Space-to-Ground Station
3.4 Space-Based Laser Communication Market (by Component), Value ($Million)
3.4.1 Optical Head
3.4.2 Laser Receiver and Transmitter
3.4.3 Modulator and Demodulator
3.4.4 Pointing Mechanism
3.4.5 Others
3.5 Space-Based Laser Communication Market (by Range), Value ($Million)
3.5.1 Short Range (Below 5,000 Km)
3.5.2 Medium Range (5,000-35,000 Km)
3.5.3 Medium Range (5,000-35,000 Km)
4. Region
4.1 Space-Based Laser Communication Market (by Region)
4.2 North America
4.2.1 Regional Overview
4.2.2 Driving Factors for Market Growth
4.2.3 Factors Challenging the Market
4.2.4 Application
4.2.5 Product
4.2.6 North America (by Country)
4.2.6.1 U.S.
4.2.6.1.1 Application
4.2.6.1.2 Product
4.2.6.2 Canada
4.2.6.2.1 Application
4.2.6.2.2 Product
4.3 Europe
4.3.1 Regional Overview
4.3.2 Driving Factors for Market Growth
4.3.3 Factors Challenging the Market
4.3.4 Application
4.3.5 Product
4.3.6 Europe (by Country)
4.3.6.1 Germany
4.3.6.1.1 Application
4.3.6.1.2 Product
4.3.6.2 France
4.3.6.2.1 Application
4.3.6.2.2 Product
4.3.6.3 U.K.
4.3.6.3.1 Application
4.3.6.3.2 Product
4.3.6.4 Russia
4.3.6.4.1 Application
4.3.6.4.2 Product
4.3.6.5 Rest-of-Europe
4.3.6.5.1 Application
4.3.6.5.2 Product
4.4 Asia-Pacific
4.4.1 Regional Overview
4.4.2 Driving Factors for Market Growth
4.4.3 Factors Challenging the Market
4.4.4 Application
4.4.5 Product
4.4.6 Asia-Pacific (by Country)
4.4.6.1 China
4.4.6.1.1 Application
4.4.6.1.2 Product
4.4.6.2 Japan
4.4.6.2.1 Application
4.4.6.2.2 Product
4.4.6.3 South Korea
4.4.6.3.1 Application
4.4.6.3.2 Product
4.4.6.4 India
4.4.6.4.1 Application
4.4.6.4.2 Product
4.4.6.5 Rest-of-Asia-Pacific
4.4.6.5.1 Application
4.4.6.5.2 Product
4.5 Rest-of-the-World
4.5.1 Regional Overview
4.5.2 Driving Factors for Market Growth
4.5.3 Factors Challenging the Market
4.5.4 Application
4.5.5 Product
4.5.6 Rest-of-the-World (by Region)
4.5.6.1 South America
4.5.6.1.1 Application
4.5.6.1.2 Product
4.5.6.2 Middle East and Africa
4.5.6.2.1 Application
4.5.6.2.2 Product
5. Markets - Competitive Landscape & Company Profiles
5.1 Next Frontiers
5.2 Geographic Assessment
5.3 Company Profiles
5.3.1 Bridgecomm
5.3.1.1 Overview
5.3.1.2 Top Products/Product Portfolio
5.3.1.3 Top Competitors
5.3.1.4 Target Customers
5.3.1.5 Key Personnel
5.3.1.6 Analyst View
5.3.1.7 Market Share
5.3.2 General Atomics
5.3.2.1 Overview
5.3.2.2 Top Products/Product Portfolio
5.3.2.3 Top Competitors
5.3.2.4 Target Customers
5.3.2.5 Key Personnel
5.3.2.6 Analyst View
5.3.2.7 Market Share
5.3.3 HENSOLDT
5.3.3.1 Overview
5.3.3.2 Top Products/Product Portfolio
5.3.3.3 Top Competitors
5.3.3.4 Target Customers
5.3.3.5 Key Personnel
5.3.3.6 Analyst View
5.3.3.7 Market Share
5.3.4 LASER LIGHT COMMUNICATIONS INC
5.3.4.1 Overview
5.3.4.2 Top Products/Product Portfolio
5.3.4.3 Top Competitors
5.3.4.4 Target Customers
5.3.4.5 Key Personnel
5.3.4.6 Analyst View
5.3.4.7 Market Share
5.3.5 Mynaric
5.3.5.1 Overview
5.3.5.2 Top Products/Product Portfolio
5.3.5.3 Top Competitors
5.3.5.4 Target Customers
5.3.5.5 Key Personnel
5.3.5.6 Analyst View
5.3.5.7 Market Share
5.3.6 ODYSSEUS SPACE SA
5.3.6.1 Overview
5.3.6.2 Top Products/Product Portfolio
5.3.6.3 Top Competitors
5.3.6.4 Target Customers
5.3.6.5 Key Personnel
5.3.6.6 Analyst View
5.3.6.7 Market Share
5.3.7 Skyloom
5.3.7.1 Overview
5.3.7.2 Top Products/Product Portfolio
5.3.7.3 Top Competitors
5.3.7.4 Target Customers
5.3.7.5 Key Personnel
5.3.7.6 Analyst View
5.3.7.7 Market Share
5.3.8 SPACE MICRO, INC
5.3.8.1 Overview
5.3.8.2 Top Products/Product Portfolio
5.3.8.3 Top Competitors
5.3.8.4 Target Customers
5.3.8.5 Key Personnel
5.3.8.6 Analyst View
5.3.8.7 Market Share
5.3.9 Tesat-Spacecom GmbH & Co
5.3.9.1 Overview
5.3.9.2 Top Products/Product Portfolio
5.3.9.3 Top Competitors
5.3.9.4 Target Customers
5.3.9.5 Key Personnel
5.3.9.6 Analyst View
5.3.9.7 Market Share
5.3.10 Thales Alenia Space
5.3.10.1 Overview
5.3.10.2 Top Products/Product Portfolio
5.3.10.3 Top Competitors
5.3.10.4 Target Customers
5.3.10.5 Key Personnel
5.3.10.6 Analyst View
5.3.10.7 Market Share
5.4 List of Other Key Companies
6. Research Methodology
List of Figures
Figure 1: Space-Based Laser Communication Market (by Scenario), $Billion, 2025, 2028, and 2035
Figure 2: Space-Based Laser Communication Market (by Region), $Million, 2024, 2027, and 2035
Figure 3: Space-Based Laser Communication Market (by Application), $Million, 2024, 2027, and 2035
Figure 4: Space-Based Laser Communication Market (by Product), $Million, 2024, 2027, and 2035
Figure 5: Competitive Landscape Snapshot
Figure 6: Supply Chain Analysis
Figure 7: Value Chain Analysis
Figure 8: Patent Analysis (by Country), January 2021-April 2025
Figure 9: Patent Analysis (by Company), January 2021-April 2025
Figure 10: Impact Analysis of Market Navigating Factors, 2024-2035
Figure 11: U.S. Space-Based Laser Communication Market, $Million, 2024-2035
Figure 12: Canada Space-Based Laser Communication Market, $Million, 2024-2035
Figure 13: Germany Space-Based Laser Communication Market, $Million, 2024-2035
Figure 14: France Space-Based Laser Communication Market, $Million, 2024-2035
Figure 15: U.K. Space-Based Laser Communication Market, $Million, 2024-2035
Figure 16: Russia Space-Based Laser Communication Market, $Million, 2024-2035
Figure 17: Rest-of-Europe Space-Based Laser Communication Market, $Million, 2024-2035
Figure 18: China Space-Based Laser Communication Market, $Million, 2024-2035
Figure 19: Japan Space-Based Laser Communication Market, $Million, 2024-2035
Figure 20: South Korea Space-Based Laser Communication Market, $Million, 2024-2035
Figure 21: India Space-Based Laser Communication Market, $Million, 2024-2035
Figure 22: Rest-of-Asia-Pacific Space-Based Laser Communication Market, $Million, 2024-2035
Figure 23: South America Space-Based Laser Communication Market, $Million, 2024-2035
Figure 24: Middle East and Africa Space-Based Laser Communication Market, $Million, 2024-2035
Figure 25: Strategic Initiatives (by Company), 2021-2025
Figure 26: Share of Strategic Initiatives, 2021-2025
Figure 27: Data Triangulation
Figure 28: Top-Down and Bottom-Up Approach
Figure 29: Assumptions and Limitations
List of Tables
Table 1: Market Snapshot
Table 2: Opportunities across Region
Table 3: Trends Overview
Table 4: Space-Based Laser Communication Market Pricing Forecast, 2024-2035
Table 5: Application Summary (by Application)
Table 6: Product Summary (by Product)
Table 7: Space-Based Laser Communication Market (by Region), $Million, 2024-2035
Table 8: North America Space-Based Laser Communication Market (by Application), $Million, 2024-2035
Table 9: North America Space-Based Laser Communication Market (by Product), $Million, 2024-2035
Table 10: U.S. Space-Based Laser Communication Market (by Application), $Million, 2024-2035
Table 11: U.S. Space-Based Laser Communication Market (by Product), $Million, 2024-2035
Table 12: Canada Space-Based Laser Communication Market (by Application), $Million, 2024-2035
Table 13: Canada Space-Based Laser Communication Market (by Product), $Million, 2024-2035
Table 14: Europe Space-Based Laser Communication Market (by Application), $Million, 2024-2035
Table 15: Europe Space-Based Laser Communication Market (by Product), $Million, 2024-2035
Table 16: Germany Space-Based Laser Communication Market (by Application), $Million, 2024-2035
Table 17: Germany Space-Based Laser Communication Market (by Product), $Million, 2024-2035
Table 18: France Space-Based Laser Communication Market (by Application), $Million, 2024-2035
Table 19: France Space-Based Laser Communication Market (by Product), $Million, 2024-2035
Table 20: U.K. Space-Based Laser Communication Market (by Application), $Million, 2024-2035
Table 21: U.K. Space-Based Laser Communication Market (by Product), $Million, 2024-2035
Table 22: Russia Space-Based Laser Communication Market (by Application), $Million, 2024-2035
Table 23: Russia Space-Based Laser Communication Market (by Product), $Million, 2024-2035
Table 24: Rest-of-Europe Space-Based Laser Communication Market (by Application), $Million, 2024-2035
Table 25: Rest-of-Europe Space-Based Laser Communication Market (by Product), $Million, 2024-2035
Table 26: Asia-Pacific Space-Based Laser Communication Market (by Application), $Million, 2024-2035
Table 27: Asia-Pacific Space-Based Laser Communication Market (by Product), $Million, 2024-2035
Table 28: China Space-Based Laser Communication Market (by Application), $Million, 2024-2035
Table 29: China Space-Based Laser Communication Market (by Product), $Million, 2024-2035
Table 30: Japan Space-Based Laser Communication Market (by Application), $Million, 2024-2035
Table 31: Japan Space-Based Laser Communication Market (by Product), $Million, 2024-2035
Table 32: South Korea Space-Based Laser Communication Market (by Application), $Million, 2024-2035
Table 33: South Korea Space-Based Laser Communication Market (by Product), $Million, 2024-2035
Table 34: India Space-Based Laser Communication Market (by Application), $Million, 2024-2035
Table 35: India Space-Based Laser Communication Market (by Product), $Million, 2024-2035
Table 36: Rest-of-Asia-Pacific Space-Based Laser Communication Market (by Application), $Million, 2024-2035
Table 37: Rest-of-Asia-Pacific Space-Based Laser Communication Market (by Product), $Million, 2024-2035
Table 38: Rest-of-the-World Space-Based Laser Communication Market (by Application), $Million, 2024-2035
Table 39: Rest-of-the-World Space-Based Laser Communication Market (by Product), $Million, 2024-2035
Table 40: South America Space-Based Laser Communication Market (by Application), $Million, 2024-2035
Table 41: South America Space-Based Laser Communication Market (by Product), $Million, 2024-2035
Table 42: Middle East and Africa Space-Based Laser Communication Market (by Application), $Million, 2024-2035
Table 43: Middle East and Africa Space-Based Laser Communication Market (by Product), $Million, 2024-2035
Table 44: Market Share

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Press Release

According to a premium market intelligence study by BIS Research, the global space-based laser communication market, providing crucial insights into market trends, growth factors, and future opportunities. The study also highlights that the market is set to witness a CAGR of 14.45% during the forecast period 2025-2035.

The global space-based laser communication market has witnessed significant growth, primarily driven by technologies such as artificial intelligence (AI), electronically steered antennas (ESAs), miniaturization of parts, and inter-satellite links (ISLs) that enhance communication performance both on the ground and in
space. These advancements have spurred the demand for space-based laser communication solutions, offering faster data transfer rates, improved connectivity, and greater efficiency in satellite communication systems.

USP of the Report

• A dedicated section on growth opportunities and recommendations
• A qualitative and quantitative analysis of the global space-based laser communication market based on application and product, such as by component and range
• Quantitative analysis
• Regional-level qualitative analysis of the global space-based laser communication market
• A detailed company profile comprising established players and some start-ups that are capable of significant growth with an analyst view

Analyst Perspective

According to Debraj Chakraborty, Principal Analyst, BIS Research, “The space-based laser communication market represents a transformative frontier in the satellite communication industry, poised to revolutionize global connectivity. With the ever-increasing demand for high-speed data transmission, space-based laser communication offers a paradigm shift from traditional radio frequency systems. The convergence of various factors such as decreasing launch costs, advancements in laser technology, and the insatiable appetite for bandwidth-intensive applications such as 5G, IoT, and Earth observation, are propelling this market. Moreover, space-based laser communication promises lower latency, higher data rates, and enhanced security compared to its RF counterparts, opening up possibilities for not only the commercial satellite market but also defense and scientific missions. However, it is essential to acknowledge the inherent challenges, including atmospheric interference, beam divergence, and optical component reliability in the unforgiving space environment, that must be overcome for widespread adoption. The competitive landscape is dynamic, featuring both established aerospace giants and innovative start-ups vying for supremacy in this burgeoning sector. Government support, international collaboration, and regulatory frameworks will significantly influence market dynamics. Moreover, the space-based laser communication market is at a critical juncture, with immense growth potential contingent on technological breakthroughs and strategic partnerships, promising a future where the cosmos becomes the backbone of global connectivity.”

Key Companies Profiled

Key players in the global space-based laser communication market analyzed and profiled in the study involve major global space-based laser communication companies providing components. Moreover, a detailed market share analysis of the players operating in the global space-based laser communication market has been done to help the reader understand how players stack against each other, presenting a clear market landscape. Additionally, comprehensive competitive strategies such as partnerships, agreements, and collaborations will aid the reader in understanding the untapped revenue pockets in the market.

The key players profiled in the report include Bridgecomm, General Atomics, HENSOLDT, LASER LIGHT COMMUNICATIONS INC, Mynaric, ODYSSEUS SPACE SA, Skyloom, SPACE MICRO, INC., Tesat-Spacecom GmbH & Co., and Thales Alenia Space

Key Questions Answered in the Report

• What are the futuristic trends in the global space-based laser communication market, and how is the market expected to change over the forecast period 2025-2035?
• What are the key drivers and challenges faced by the companies that are currently working in the global space-based laser communication market?
• How is the global space-based laser communication market expected to grow during the forecast period 2025-2035?
• What are the opportunities for companies to expand their businesses in the global space-based laser communication market?
• Which region is expected to be leading the global space-based laser communication market by 2035?
• What are the key developmental strategies implemented by the key players to sustain in this highly competitive market?
• What is the current and future revenue scenario of the global space-based laser communication market?

 

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