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米州のフリートマネジメント - 第13版


Fleet Management in the Americas - 13th Edition

概要 南北アメリカの商用車向け車両管理システム市場は2024年以降どのように進化するのか?今回で第13版となるBerg Insightの戦略的調査レポートは、ダイナミックなテレマティクス業界の最新動向と発... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Berg Insight
ベルグインサイト社
2023年11月20日 Eur1,500
シングルユーザライセンス
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290 英語

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
実際のレポートは英文のみでご納品いたします。


 

サマリー

概要

南北アメリカの商用車向け車両管理システム市場は2024年以降どのように進化するのか?今回で第13版となるBerg Insightの戦略的調査レポートは、ダイナミックなテレマティクス業界の最新動向と発展をカバーしています。本レポートでは、OEMとアフターマーケットのプレイヤーを詳細に取り上げ、最新の市場データをすべて収録しています。南北アメリカで実際に使用されているシステムの数は、2022年の2,060万台から2027年には3,720万台へと年平均成長率(CAGR)12.5%で増加すると予測されています。ベンダー、製品、市場に関する最新情報をご覧ください。

 


 

米州のフリート管理』は、米州の商用車テレマティクス市場の最新動向を分析したBerg Insightの13年連続レポートである。本レポートでは、OEMとアフターマーケットのプレイヤーを詳細にカバーし、最新の市場データをすべて収録しています。ベルグインサイトのこの戦略的調査レポートは、5年間の業界予測、専門家による解説、実際のケーススタディなど、ビジネス上の意思決定に役立つ独自のビジネスインテリジェンスを290ページにわたって提供しています。

レポートのハイライト

  • 市場をリードする企業30社との新たなエグゼクティブインタビューからの洞察
  • アメリカ大陸の自動車保有台数と商用フリートに関する新データ
  • フリート管理のバリューチェーンと主要アプリケーションの包括的な概要
  • 市場動向と主要開発の詳細分析
  • アフターマーケットのフリート管理ソリューションプロバイダー86社のプロファイルを更新
  • 商用車ブランドによるOEM提案の概要
  • 2027年までの市場予測の更新

米州のFMプロバイダー上位30社のアクティブユニット数は約1,500万台

フリートマネジメント(FM)は、車両関連のさまざまなアプリケーションのための幅広いソリューションに関連して使用される曖昧な用語である。ベルグインサイトの車両管理ソリューションの定義は、データロギング、衛星測位、バックオフィスアプリケーションへのデータ通信を組み込んだ車両ベースのシステムである。車両管理ソリューションの歴史は数十年前にさかのぼる。車載コンピューターは1980年代に初めて登場し、すぐにさまざまな衛星や地上の無線ネットワークに接続された。今日、モバイルネットワークは多くの地域でユビキタスなオンライン接続をリーズナブルなコストで提供し、モバイルコンピューティング技術は非常に高いパフォーマンスと優れたユーザビリティを実現しています。これらすべてのコンポーネントを組み合わせることで、車両と企業ITシステムをつなぐ車両管理、輸送管理、ドライバー管理、モバイルワークフォース管理アプリケーションの提供が可能になる。さらに、同じテクノロジー・プラットフォームは、規制遵守や報告にも使用することができる。

商用車フリートは、北米と中南米の経済にとって不可欠な役割を果たしている。北米では、約2,990万台の商用車が使用されている。ラテンアメリカで運行されている商用車の数は4,070万台と推定される。米州の車両管理ソリューション市場は、長年にわたって成長期にある。COVID-19パンデミックに伴う世界的な景気後退により、2020年から2021年にかけての活動はある程度鈍化したが、厳しい経済情勢にもかかわらず現在の見通しは明るい。先進的な北米市場は、とりわけ米国とカナダにおけるELD義務化などの規制動向によって牽引されている。ラテンアメリカ市場では、フリートテレマティクスの認知をセキュリティ関連の側面以外にも広げるための教育プロセスがしばしば必要であった。しかし、ラテンアメリカのフリートは、最適化機能をますます受け入れ始めている。

ベルグインサイトは、フリートマネジメント市場が2024年から2027年にかけて健全な成長を示すと予測している。北米では、実際に使用されているシステムの台数が、2022年の1,530万台から2027年には2,760万台へと年平均成長率(CAGR)12.6%で増加すると予測される。自家用車以外の商用車の総人口における普及率は、2022年の48.1%から2027年には75.0%に上昇すると推定される。ラテンアメリカでは、使用されているシステム数は2022年の530万台から増加し、CAGR 12.6%で成長し、2027年には960万台に達すると予測される。同地域の普及率は、2022年の15.8%から2027年には27.2%に上昇すると推定される。

Geotab, Verizon Connect, Samsaraの3社は、アメリカ大陸でアクティブなフリートマネジメント加入者数でトップのフリートテレマティックスプロバイダーである。カナダを拠点とするGeotabが300万件台のインストールベースでリードしているのは明らかで、米国を拠点とするVerizon Connectが2位、比較的新しいSamsaraがそれに続いている。同地域の上位5社は、Solera Fleet SolutionsとTrimble Transportationである。50万台を超えるソリューション・プロバイダーには、Lytx、CalAmp、Gurtam、Motive(旧KeepTruckin)、Zonar Systems(Continental)などがいる。Continental に加え、世界有数のタイヤメーカーである Michelin と Bridgestone も、買収を通じてフリートマネジメント分野で確固たる地位を築いている。残りの上位15社には、MICHELIN Connected Fleet、Bridgestone Mobility Solutions、Fleet Complete、GPS Insight(Certified Tracking Solutionsを含む)、Powerfleetが含まれる。後者は最近、MiX Telematicsと合意し、Powerfleetのブランド名で事業を統合すると発表した。 現在、アメリカ大陸には、Teletrac Navman、Ituran、WideTech、Encontrack、Pósitron (Stoneridge)、Navixy (SquareGPS)、Linxup、GPS Trackit、Autotrac、3Dtracking、RedGPS、OnixSat、Omnilink、J. J. Keller、Scania、KORE Position Logic、MiX Telematics、IntelliShift、Sitrack、Satrackなど、少なくとも10万台のアクティブなフリートマネジメントユニットを導入していると推定されるプレーヤーが30社以上存在する。

現在、ほとんどの自動車メーカーが、単独または提携を通じて、工場設置型のフリートテレマティクスソリューションを提供している。アメリカ大陸でシステムを導入した OEM の例としては、Volvo Group、PACCAR、Daimler Truck、Navistar、Scania、Volkswagen、Iveco、Hino、Ford、GM、Mercedes-Benz Vans、Stellantis などがある。この地域におけるOEMテレマティクスの取り組みは、特に北米で年々強化されているが、ラテンアメリカでも活動が活発化している。ここ数年、商用車OEMのいくつかはパートナーシップ戦略を拡大し、さらにアフターマーケットテレマティクスパートナーとの提携を開始した。フォードやGMのようないくつかのOEMは、近年、パートナー提供の選択肢の増加とともに、代替案として提供される新しい独自のフリートテレマティクスソリューションを導入している。様々な形でOEM分野で活躍している注目すべきフリートテレマティクス・プロバイダーには、Platform Science、Geotab、Verizon Connect、Samsara、Trimble、Zonar Systems、Fleet Complete、MICHELIN Connected Fleet(Sascar)、Omnilinkなどがある。OEMチャネルは今後数年間、北米と中南米の両方で重要性を増すと予想される。

本レポートは以下の質問に答えます

  • 南北アメリカの商用車フリートの地理的構造は?
  • 米州におけるアフターマーケット・フリート管理ソリューションの主要プロバイダーは?
  • 商用車OEMはどのような製品を提供しているか?
  • 米州の規制動向はFM業界にどのような影響を与えているか?
  • 標準ハードウェアへの移行は、米州のFM市場にどのような影響を与えているか?
  • 北米と中南米の市場にはどのような違いがあるか?
  • 2024年以降、FM業界はさらに統合が進むのか?
  • 商用車テレマティクス業界は今後どのように進化していくのか?


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目次

目次

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図の一覧

エグゼクティブサマリー

1 南北アメリカの商用車フリート

1.1 北米の商用車市場
1.1.1 稼働車両
1.1.2 新規登録台数とメーカーシェア
1.1.3 所有構造と主要フリート
1.1.4 トレーラー
1.2 ラテンアメリカの商用車市場
1.2.1 稼働車両
1.2.2 メーカーシェア
2 フリート管理ソリューション
2.1 フリート管理インフラ
2.1.1 車両セグメント
2.1.2 GNSSセグメント
2.1.3 ネットワークセグメント
2.1.4 バックオフィス部門
2.2 車両管理
2.2.1 車両診断とメンテナンス計画
2.2.2 セキュリティトラッキング
2.2.3 タイヤ空気圧監視システム
2.2.4 燃料カードの統合とレポーティング
2.3 ドライバー管理
2.3.1 運転データの登録と分析
2.3.2 ビデオベースのドライバーモニタリング
2.3.3 エコドライブスキーム
2.3.4 保険リスク管理
2.4 運行管理
2.4.1 ルーティングとナビゲーション
2.4.2 輸送管理
2.4.3 モバイルワークフォース管理
2.5 規制遵守と報告
2.5.1 CSA - コンプライアンス、安全性、説明責任
2.5.2 サービス時間および電子記録装置
2.5.3 燃料税報告
2.5.4 脇見運転
2.5.5 ブラジルにおける盗難防止システムの提案
2.5.6 その他のアプリケーション
2.6 ビジネスモデル

3 市場予測と動向

3.1 市場分析
3.1.1 フリートマネジメント市場予測-北米と中南米
3.1.2 地域別市場
3.1.3 フリートマネジメントベンダーの市場シェア
3.1.4 トレーラーテレマティクス
3.1.5 建設機械テレマティクス
3.2 市場促進要因と障壁
3.2.1 マクロ経済環境
3.2.2 規制環境
3.2.3 競争環境
3.2.4 技術環境
3.3 バリューチェーン分析
3.3.1 テレマティクス業界のプレーヤー
3.3.2 自動車業界プレーヤー
3.3.3 通信業界プレーヤー
3.3.4 IT業界プレーヤー
3.4 今後の業界動向
3.4.1 フリート・テレマティクスは複数のトレンドに支えられたハイペースなIoT市場であり続ける
3.4.2 車両OEMとアフターマーケットプロバイダーは純正テレマティクスで提携
3.4.3 車両テレマティクスの分野ではオープン化が進み、共同ソリューションが好まれる
3.4.4 業界の統合がテレマティクスの世界的大手の出現を促す
3.4.5 アプリケーションのアンバンドリングにより専門プロバイダーが成長する可能性
3.4.6 燃料カードの統合はフリートテレマティクスの機能を拡張する
3.4.7 大手タイヤメーカーはフリートテレマティクス分野に大きく関与している
3.4.8 ハードワイヤード、モバイル、ハイブリッドテレマティクスシステムの共存
3.4.9 FMCSAは現在、さまざまな事業者の自己認証ELDを900近くリストアップしている。
3.4.10 付加価値サービスのアップセルにより、ELDの基本機能以外の普及が進む
3.4.11 フリート市場に浸透し続けるビデオソリューション
3.4.12 車両保険のテレマティクスは車両リスクとコスト削減の好機
3.4.13 FMプロバイダーはEVと車両電化プロセスの管理をサポートする
3.4.14 交通モノのインターネットが対応可能市場を拡大する

4 OEM製品と戦略

4.1 Daimler Truck Group
4.2 Ford
4.3 General Motors
4.4 Hino Trucks
4.5 Iveco
4.6 Mercedes-Benz Group
4.7 Navistar
4.8 PACCAR
4.9 Scania
4.10 Volkswagen Truck & Bus
4.11 Volvo Group

5 国際アフターマーケットソリューションプロバイダー

5.1 Fleet Complete
5.2 Geotab
5.3 Gurtam
5.4 KORE Position Logic
5.5 MICHELIN Connected Fleet
5.6 MiX Telematics
5.7 Solera Fleet Solutions
5.8 Teletrac Navman
5.9 Trimble
5.10 Verizon Connect
5.11 Webfleet (Bridgestone)

6    地域別アフターマーケットソリューションプロバイダー

6.1 北米
6.1.1 Azuga (Bridgestone)
6.1.2 CalAmp
6.1.3 Canadian Tracking Solutions
6.1.4 Certified Tracking Solutions (GPS Insight)
6.1.5 Clarience Technologies
6.1.6 CyntrX (Radius Payment Solutions)
6.1.7 Donlen
6.1.8 EROAD
6.1.9 FieldLogix
6.1.10 Fleet Freedom
6.1.11 Fleeteye
6.1.12 FleetHunt
6.1.13 Forward Thinking Systems
6.1.14 GPS Insight
6.1.15 GPS Trackit
6.1.16 GreenRoad
6.1.17 Inseego
6.1.18 IntelliShift
6.1.19 ISAAC Instruments
6.1.20 J. J. Keller
6.1.21 Linxup
6.1.22 Lytx
6.1.23 Motive
6.1.24 ORBCOMM
6.1.25 Pedigree Technologies
6.1.26 Platform Science
6.1.27 Positioning Universal
6.1.28 PosiTrace
6.1.29 Powerfleet
6.1.30 Quartix
6.1.31 RAM Tracking
6.1.32 Rand McNally
6.1.33 Samsara
6.1.34 SkyBitz (AMETEK)
6.1.35 Vecima Networks
6.1.36 Zonar Systems (Continental)
6.2 ラテンアメリカ
6.2.1 3Dtracking
6.2.2 Autotrac
6.2.3 CarrierWeb
6.2.4 Cobli
6.2.5 Encontrack
6.2.6 FleTrack
6.2.7 Ful-Mar
6.2.8 Global Track
6.2.9 Golfleet
6.2.10 GPS Chile
6.2.11 GPS7000
6.2.12 Grupo UDA
6.2.13 Grupo Ultra
6.2.14 Hawk GPS
6.2.15 Ituran
6.2.16 Linqo
6.2.17 Locatelia
6.2.18 Location World
6.2.19 Mapon
6.2.20 Maxtrack
6.2.21 Navixy (SquareGPS)
6.2.22 Omnilink (Show Tecnologia)
6.2.23 OnixSat
6.2.24 Optimus Fleet
6.2.25 Pósitron (Stoneridge)
6.2.26 Rastreo Satelital
6.2.27 Ravex
6.2.28 Redd
6.2.29 RedGPS
6.2.30 Satrack
6.2.31 SHERLOG
6.2.32 SIGhRA
6.2.33 Sitrack
6.2.34 Soltrack
6.2.35 Tracklog
6.2.36 Ubicamóvil
6.2.37 Webmaps
6.2.38 WideTech
6.2.39 Wisetrack

用語集

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プレスリリース

2023-11-20 プレスリリース
米州の車両管理システム設置台数が2027年までに3,700万台に到達

大手IoT市場調査会社Berg Insightの新しいレポートによると、北米の商用車フリートで展開されているアクティブなフリート管理システムの数は、2022年第4四半期には1530万台であった。年平均成長率(CAGR)12.6%で成長するこの数は、2027年までに2,760万台に達すると予想される。ラテンアメリカでは、アクティブな車両管理システムの数は、2022年第4四半期の530万台からCAGR 12.6%で成長し、2027年には960万台に達すると予想される。現在、アメリカ大陸には10万台以上のアクティブフリートマネジメントユニットの設置ベースを持つプレーヤーが30社以上存在する。2022年末時点では、上位30社の合計で1,500万台近くの車両を管理しており、上位10社だけで米州の総インストールベースの50%を占めている。

Geotab, Verizon Connect, Samsaraの3社は、アメリカ大陸でアクティブな車両管理加入者数でトップの車両テレマティクスプロバイダーである。「Geotabは300万人台のインストールベースを持っており、2位のVerizon Connect、3位のSamsaraをリードしている」とBerg Insightの主席アナリスト、Rickard Anderssonは述べた。同地域の上位5社は、Solera Fleet SolutionsとTrimble Transportationである。「50万台を超えるソリューション・プロバイダーとしては、Lytx、CalAmp、Gurtam、Motive、そしてコンチネンタル傘下のZonar Systemsがある」とAndersson氏は続けた。コンチネンタルに加え、世界有数のタイヤメーカーであるミシュランとブリヂストンも、買収を通じてフリートマネジメント分野で強力な地位を確立している。残りの上位15社には、MICHELIN Connected Fleet、Bridgestone Mobility Solutions、Fleet Complete、Powerfleet、GPS Insight(Certified Tracking Solutionsを含む)が含まれている。「Powerfleetは最近、MiX Telematicsと合意し、Powerfleetのブランド名で事業を統合することを発表した。M&Aと有機的成長による成長戦略により、Berg Insight社は、世界のフリートマネジメント市場が、数百万台のインストールベースを持つ一握りのプロバイダーによって支配されるという将来のシナリオを予測している。世界で100万台というマイルストーンは、すでに10社以上のソリューションプロバイダーによって突破されている。このうち5社が200万台を達成し、2社が300万台を突破した。「Geotabは今月、全世界で400万契約を達成しました」とAndersson氏は締めくくった。

 

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Summary

Description

How will the market for fleet management systems for commercial vehicles in the Americas evolve in 2024 and beyond? Now in its thirteenth edition this strategic research report from Berg Insight covers the latest trends and developments in the dynamic telematics industry. This report covers in-depth both OEM and aftermarket players and includes all the latest market data. The number of systems in active use in the Americas is forecasted to grow at a compound annual growth rate (CAGR) of 12.5 percent from 20.6 million units in 2022 to 37.2 million units by 2027. Get up to date with the latest information about vendors, products and markets.

 


 

Fleet Management in the Americas is the thirteenth consecutive report from Berg Insight analysing the latest developments on the commercial vehicle telematics market in the Americas. The report covers in-depth both OEM and aftermarket players and includes all the latest market data. This strategic research report from Berg Insight provides you with 290 pages of unique business intelligence, including 5-year industry forecasts, expert commentary and real-life case studies on which to base your business decisions.

Highlights from the report:

  • Insights from 30 new executive interviews with market-leading companies.
  • New data on vehicle populations and commercial fleets in the Americas.
  • Comprehensive overview of the fleet management value chain and key applications.
  • In-depth analysis of market trends and key developments.
  • Updated profiles of 86 aftermarket fleet management solution providers.
  • Summary of OEM propositions from commercial vehicle brands.
  • Revised market forecasts lasting until 2027.

The top-30 FM providers in the Americas together have around 15 million active units

Fleet management (FM) is an ambiguous term used in reference to a wide range of solutions for different vehicle-related applications. Berg Insight’s definition of a fleet management solution is a vehicle-based system that incorporates data logging, satellite positioning and data communications to a backoffice application. The history of fleet management solutions goes back several decades. On-board vehicle computers first emerged in the 1980s and were soon connected to various satellite and terrestrial wireless networks. Today, mobile networks can provide ubiquitous online connectivity in many regions at a reasonable cost and mobile computing technology delivers very high performance, as well as excellent usability. All of these components combined enable the delivery of vehicle management, transport management, driver management and mobile workforce management applications linking vehicles and enterprise IT systems. The same technology platform can furthermore also be used for regulatory compliance and reporting.

Commercial vehicle fleets play an essential role for the economy in both North and Latin America. In North America, there are approximately 29.9 million vehicles in commercial use. The number of commercial vehicles in operation in Latin America is estimated to 40.7 million. The fleet management solution market in the Americas has been in a growth period for many years. The global recession associated with the COVID-19 pandemic slowed down activities in 2020–2021 to some extent, but the current outlook is positive in spite of the challenging economic climate. The advanced North American market is among other things driven by regulatory developments such as the ELD mandates in the US and Canada. The Latin American market has often required an educational process to extend the perception of fleet telematics beyond security-related aspects. Latin American fleets have however also started to embrace optimisation functionality to an increasing extent.

Berg Insight expects the fleet management market to show healthy growth in 2024–2027. In North America, the number of systems in active use is forecasted to grow at a compound annual growth rate (CAGR) of 12.6 percent from 15.3 million units in 2022 to 27.6 million units by 2027. The penetration rate in the total population of non-privately owned vehicles in commercial use is estimated to increase from 48.1 percent in 2022 to 75.0 percent in 2027. In Latin America, the number of systems in use is projected to increase from 5.3 million units in 2022, growing at a CAGR of 12.6 percent to reach 9.6 million units in 2027. The penetration rate in the region is estimated to increase from 15.8 percent in 2022 to 27.2 percent in 2027.

Geotab, Verizon Connect and Samsara are the leading fleet telematics providers in the Americas in terms of the number of active fleet management subscribers in the region. Canada-based Geotab is clearly in the lead with an installed base in the 3 million range, ahead of US-based Verizon Connect in second place followed by the relative newcomer Samsara. The remaining top-5 players in the region are Solera Fleet Solutions and Trimble Transportation, both active in the industry for decades. Additional solution providers with more than half a million units include Lytx, CalAmp, Gurtam, Motive (formerly KeepTruckin) and Zonar Systems (Continental). In addition to Continental, the world leading tire manufacturers Michelin and Bridgestone have also established strong positions in the fleet management space through acquisitions. The remaining top-15 players include MICHELIN Connected Fleet, Bridgestone Mobility Solutions, Fleet Complete, GPS Insight (including Certified Tracking Solutions) and Powerfleet. The latter has recently announced an agreement with MiX Telematics to form a combined business which will be branded as Powerfleet. There are now more than 30 players with estimated installed bases of at least 100,000 active fleet management units in the Americas, including also Teletrac Navman, Ituran, WideTech, Encontrack, Pósitron (Stoneridge), Navixy (SquareGPS), Linxup, GPS Trackit, Autotrac, 3Dtracking, RedGPS, OnixSat, Omnilink, J. J. Keller, Scania, KORE Position Logic, MiX Telematics, IntelliShift, Sitrack and Satrack.

Most vehicle manufacturers now offer factory-installed fleet telematics solutions either independently or through partnerships. Examples of OEMs which have introduced systems in the Americas include Volvo Group, PACCAR, Daimler Truck, Navistar, Scania, Volkswagen, Iveco, Hino, Ford, GM, Mercedes-Benz Vans and Stellantis. The OEM telematics initiatives in the region have intensified over the years especially in North America, but the activities are also increasing in Latin America. In the last few years, several of the commercial vehicle OEMs have extended their partnership strategies and started working with additional aftermarket telematics partners, enabling fleet customers to choose the systems which best match their specific needs. Some OEMs such as Ford and GM have also in recent years introduced new proprietary fleet telematics solutions offered as an alternative alongside a growing selection of partner-powered offerings. Notable fleet telematics providers active in the OEM space in various ways include Platform Science, Geotab, Verizon Connect, Samsara, Trimble, Zonar Systems, Fleet Complete, MICHELIN Connected Fleet (Sascar) and Omnilink. The OEM channel is anticipated to increase in importance in both North America and Latin America in the coming years.

This report answers the following questions:

  • What is the geographical structure of commercial vehicle fleets in the Americas?
  • Which are the leading providers of aftermarket fleet management solutions in the Americas?
  • What offerings are available from commercial vehicle OEMs?
  • How are the regulatory developments in the Americas affecting the FM industry?
  • How is the shift towards standard hardware influencing the FM market in the Americas?
  • What differences are there between the North and Latin American markets?
  • Will the FM industry consolidate further in 2024 and beyond?
  • How will the commercial vehicle telematics industry evolve in the future?


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Table of Contents

Table of Contents

Table of Contents
List of Figures

Executive summary

1    Commercial Vehicle Fleets in the Americas

1.1    The North American commercial vehicle market
1.1.1    Vehicles in operation
1.1.2    New registrations and manufacturer market shares
1.1.3    Ownership structure and major fleets
1.1.4    Trailers
1.2    The Latin American commercial vehicle market
1.2.1    Vehicles in operation
1.2.2    Manufacturer market shares

2    Fleet Management Solutions

2.1    Fleet management infrastructure
2.1.1    Vehicle segment
2.1.2    GNSS segment
2.1.3    Network segment
2.1.4    Backoffice segment
2.2    Vehicle management
2.2.1    Vehicle diagnostics and maintenance planning
2.2.2    Security tracking
2.2.3    Tire pressure monitoring systems
2.2.4    Fuel card integration and reporting
2.3    Driver management
2.3.1    Driving data registration and analysis
2.3.2    Video-based driver monitoring
2.3.3    Eco-driving schemes
2.3.4    Insurance risk management
2.4    Operations management
2.4.1    Routing and navigation
2.4.2    Transport management
2.4.3    Mobile workforce management
2.5    Regulatory compliance and reporting
2.5.1    CSA – Compliance, Safety, Accountability
2.5.2    Hours-of-Service and electronic logging devices
2.5.3    Fuel tax reporting
2.5.4    Distracted driving
2.5.5    Proposed anti-theft systems in Brazil
2.5.6    Other applications
2.6    Business models

3    Market Forecasts and Trends

3.1    Market analysis
3.1.1    Fleet management market forecast – North America and Latin America
3.1.2    Regional markets
3.1.3    Fleet management vendor market shares
3.1.4    Trailer telematics
3.1.5    Construction equipment telematics
3.2    Market drivers and barriers
3.2.1    Macroeconomic environment
3.2.2    Regulatory environment
3.2.3    Competitive environment
3.2.4    Technology environment
3.3    Value chain analysis
3.3.1    Telematics industry players
3.3.2    Automotive industry players
3.3.3    Telecom industry players
3.3.4    IT industry players
3.4    Future industry trends
3.4.1    Fleet telematics remains a high-pace IoT market favoured by multiple trends
3.4.2    Vehicle OEMs and aftermarket providers partner for factory-installed telematics
3.4.3    Increasing openness in the fleet telematics space favours joint solutions
3.4.4    Industry consolidation fosters emergence of leading global telematics giants
3.4.5    Specialised providers may thrive as applications are unbundled
3.4.6    Fuel card integration extends the capabilities of fleet telematics
3.4.7    Leading tire manufacturers heavily involved in the fleet telematics space
3.4.8    Hardwired, mobile and hybrid telematics systems to co-exist
3.4.9    The FMCSA now lists nearly 900 self-certified ELDs from diverse players
3.4.10    Upselling of value-added services to drive uptake beyond the ELD basics
3.4.11    Video solutions continue to permeate the fleet market
3.4.12    Fleet insurance telematics is an opportunity to reduce fleet risks and costs
3.4.13    FM providers support management of EVs and fleet electrification processes
3.4.14    The Internet of Transportation Things expands the addressable market

4    OEM Products and Strategies

4.1    Daimler Truck Group
4.2    Ford
4.3    General Motors
4.4    Hino Trucks
4.5    Iveco
4.6    Mercedes-Benz Group
4.7    Navistar
4.8    PACCAR
4.9    Scania
4.10    Volkswagen Truck & Bus
4.11    Volvo Group

5    International Aftermarket Solution Providers

5.1    Fleet Complete
5.2    Geotab
5.3    Gurtam
5.4    KORE Position Logic
5.5    MICHELIN Connected Fleet
5.6    MiX Telematics
5.7    Solera Fleet Solutions
5.8    Teletrac Navman
5.9    Trimble
5.10    Verizon Connect
5.11    Webfleet (Bridgestone)

6    Regional Aftermarket Solution Providers

6.1    North America
6.1.1    Azuga (Bridgestone)
6.1.2    CalAmp
6.1.3    Canadian Tracking Solutions
6.1.4    Certified Tracking Solutions (GPS Insight)
6.1.5    Clarience Technologies
6.1.6    CyntrX (Radius Payment Solutions)
6.1.7    Donlen
6.1.8    EROAD
6.1.9    FieldLogix
6.1.10    Fleet Freedom
6.1.11    Fleeteye
6.1.12    FleetHunt
6.1.13    Forward Thinking Systems
6.1.14    GPS Insight
6.1.15    GPS Trackit
6.1.16    GreenRoad
6.1.17    Inseego
6.1.18    IntelliShift
6.1.19    ISAAC Instruments
6.1.20    J. J. Keller
6.1.21    Linxup
6.1.22    Lytx
6.1.23    Motive
6.1.24    ORBCOMM
6.1.25    Pedigree Technologies
6.1.26    Platform Science
6.1.27    Positioning Universal
6.1.28    PosiTrace
6.1.29    Powerfleet
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6.2.39    Wisetrack

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Press Release

2023-11-20 Press releases
The installed base of fleet management systems in the Americas to reach 37 million units by 2027

According to a new report from the leading IoT market research provider Berg Insight, the number of active fleet management systems deployed in commercial vehicle fleets in North America was 15.3 million in Q4-2022. Growing at a compound annual growth rate (CAGR) of 12.6 percent, this number is expected to reach 27.6 million by 2027. In Latin America, the number of active fleet management systems is expected to grow at a CAGR of 12.6 percent from 5.3 million in Q4-2022 to reach 9.6 million in 2027. There are now more than 30 players with installed bases of over 100,000 active fleet management units in the Americas. At the end of 2022, the top-30 vendors together had nearly 15 million vehicles under management in the region and the top-10 alone represented 50 percent of the total installed base in the Americas.

Geotab, Verizon Connect and Samsara are the leading fleet telematics providers in the Americas in terms of the number of active fleet management subscribers in the region. “Geotab is clearly in the lead with an installed base in the three million range, ahead of Verizon Connect in second place followed by Samsara”, said Rickard Andersson, Principal Analyst, Berg Insight. The remaining top-5 players in the region are Solera Fleet Solutions and Trimble Transportation, both active in the industry for decades. “Additional solution providers with more than half a million units include Lytx, CalAmp, Gurtam and Motive as well as Zonar Systems which is owned by Continental”, continued Mr. Andersson. He adds that in addition to Continental, the world leading tire manufacturers Michelin and Bridgestone have also established strong positions in the fleet management space through acquisitions. The remaining top-15 players include MICHELIN Connected Fleet, Bridgestone Mobility Solutions, Fleet Complete, Powerfleet and GPS Insight (including Certified Tracking Solutions). “Powerfleet has recently announced an agreement with MiX Telematics to form a combined business which will be branded as Powerfleet”, said Mr. Andersson. Driven by growth strategies based on M&A activity and high-pace organic growth, Berg Insight anticipates a future scenario where the global fleet management market is dominated by a handful of providers with installed bases measured in the millions. The milestone of one million connected units worldwide has already been surpassed by more than ten solution providers. Five of the vendors have achieved two million units and two players have surpassed the three million mark. “Geotab has this month even reached four million subscriptions globally”, concluded Mr. Andersson.

 

 

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