![]() メタバースに対する住宅需要:消費者調査Residential demand for the metaverse: consumer survey メタバースという概念が主流になりつつあります。本調査レポートでは、消費者のメタバースに対する理解度に焦点を当てます。メタバースに関心を持つ消費者の属性、これらの消費者の理解度、そしてなぜ... もっと見る
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サマリー
メタバースという概念が主流になりつつあります。本調査レポートでは、消費者のメタバースに対する理解度に焦点を当てます。メタバースに関心を持つ消費者の属性、これらの消費者の理解度、そしてなぜそのような価値があるのかを探っています。また、このことが通信事業者にとって何を意味するかも考察しています。
本レポートで分析したトピック
調査対象
本調査は、2022年8月から9月にかけて、Dynata社と共同で実施しました。調査グループは、世界の特定国のインターネット利用者を代表するようなグループを選びました。そのために、年齢、性別、地理的な広がりに関するクォータを設定しました。回答者数は1カ国あたり1000人以上。
地理的範囲
Summary
この調調査レポートでは、消費者のメタバースに対する理解度について詳細に調査・分析しています。
Report Summary
The concept of the metaverse is entering mainstream conversation. This survey report focuses on consumers’ understanding of the metaverse. It explores the demographics of consumers that are interested in the metaverse, the level of understanding of these consumers and why they are valuable. It also considers what this might mean for telecoms operators.
Topics analysed in this report
Survey coverage
The survey was conducted in association with Dynata between August and September 2022. The survey groups were chosen to be representative of the internet-using population in selected countries around the world. We set quotas on age, gender and geographical spread to that effect. There were at least 1000 respondents per country.
Geographical coverage
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