![]() 固定ブロードバンドの顧客体験:消費者調査Fixed broadband customer experience: consumer survey 本レポートでは、アナリシス・メイソンの消費者調査結果を用いて、固定ブロードバンドユーザーの行動、嗜好、計画について評価しています。ブロードバンド利用者の満足度と解約率を分析し、付加価値サービス(... もっと見る
![]()
日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
サマリー
本レポートでは、アナリシス・メイソンの消費者調査結果を用いて、固定ブロードバンドユーザーの行動、嗜好、計画について評価しています。ブロードバンド利用者の満足度と解約率を分析し、付加価値サービス(VAS)と顧客満足度の関係も調査しています。
本レポートで分析したトピック
調査データ範囲
本調査は、2022年7月から8月にかけて、Dynata社と共同で実施されました。調査グループは、対象国の広範なオンライン消費者を代表するようなグループを選びました。そのために、年齢、性別、地理的な広がりに関するクォータを設定しました。回答者は1カ国あたり少なくとも1000人でした。
対象地域
Summary
この調査レポートでは、アナリシス・メイソンの消費者調査結果を用いて、固定ブロードバンドユーザーの行動、嗜好、計画について詳細に調査・分析しています。
Report Summary
"Faster broadband speeds are correlated with improvements in NPS and churn in almost every country surveyed, which justifies operators’ efforts to increase broadband speeds and upgrade customers from legacy technology.”
This report uses the results of Analysys Mason’s consumer survey to assess the behaviour, preferences and plans of fixed broadband users. The report analyses the satisfaction and churn of broadband customers and investigates the relationship between value-added services (VASs) and customer satisfaction.
Topics analysed in this report
Survey data coverage
The survey was conducted in association with Dynata between July and August 2022. The survey groups were chosen to be representative of the broader online consumer population in the countries covered. We set quotas on age, gender and geographical spread to that effect. There were at least 1000 respondents per country.
Geographical coverage
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野の最新刊レポート
|