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リンク:Mavenirと楽天からの機敏な IMS レスソリューション

リンク:Mavenirと楽天からの機敏な IMS レスソリューション


Link: an agile IMS-less solution from Mavenir and Rakuten

OTTプレーヤーとの競争に伴い、音声サービスはコモディティ化しているが、MNOは提供し続けなければならない。楽天は、自社のクラウドネイティブアーキテクチャを利用したいと考え、OTTプレーヤーに対抗するた... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 納期 ページ数 言語
Analysys Mason
アナリシスメイソン
2021年3月3日 US$999
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サマリー

OTTプレーヤーとの競争に伴い、音声サービスはコモディティ化しているが、MNOは提供し続けなければならない。楽天は、自社のクラウドネイティブアーキテクチャを利用したいと考え、OTTプレーヤーに対抗するためにIMSレスの無駄のないソリューションを開発するためにMavenir社と提携しました。
 
楽天は多角的なビジネスを展開しており、長期的な成長を実現するために、モバイルネットワークを利用して他のブランドとの顧客エンゲージメントを高めたいと考えていました。
 
掲載内容
  • 楽天モバイルが直面した課題の概要
  • リンクソリューションが提供する機会の分析(音声・動画サービスだけではない)
  • IMSレス音声アプリの実装詳細


 

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Summary

Voice services have become commoditised in response to competition from OTT players, but MNOs must continue to provide them. Rakuten wanted to use its cloud-native architecture and partnered with Mavenir to develop a lean, IMS-less solution to compete with OTT players.
 
"Mavenir and Rakuten designed the Link app to go beyond the 3GPP definitions, thereby enabling MNOs to directly compete with OTT players."
 
Rakuten is a diversified business and wanted to use its mobile network to increase customer engagement with its other brands to achieve long-term growth. To do this, it partnered with Mavenir to build an OTT app, which not only delivers voice and video services, but improves interactions with other parts of Rakuten's business.
 
This case study provides:
  • an overview of the challenges faced by Rakuten Mobile
  • an analysis of the opportunities that the Link solution provides (beyond just voice and video services)
  • implementation details of an IMS-less voice app.


 

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