![]() 固定電話と携帯電話のM&A:ケーススタディと分析Fixed–mobile mergers and acquisitions: case studies and analysis 本レポートでは、M&Aがどの程度シナジー効果を発揮したのかを調査し、M&A後の事業者のパフォーマンスを評価しています。 固定電話と携帯電話の両方のサービスを提供している事業者は、固定電... もっと見る
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サマリー
本レポートでは、M&Aがどの程度シナジー効果を発揮したのかを調査し、M&A後の事業者のパフォーマンスを評価しています。
固定電話と携帯電話の両方のサービスを提供している事業者は、固定電話と携帯電話の融合(FMC)サービスを通じて、並行してサービスをバンドルしたり、クロスセルしたりするようになり、スタンドアロンの事業者にプレッシャーを与えている。
レポートに含まれる内容
プロファイリングされた企業
Summary
この調査レポートは、固定電話と携帯電話のM&Aについて詳細に調査・分析しています。
掲載内容
Report Summary
This report investigates how successful M&A has been in realising synergies and evaluates operator performance post M&A.
"Most operators profiled have realised annualised cost-related synergies of 10–15% of the combined pre-M&A EBITDA."
Operators offering both fixed and mobile services have started to bundle and cross-sell parallel services through fixed–mobile convergence (FMC) offers, thereby putting pressure on standalone operators. This has led to a wave of consolidation across Europe in order to preserve revenue and realise cost-related synergies.
Key questions answered in this report
Companies profiled
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