![]() モバイルの顧客満足度とエクスペリエンス:消費者調査Mobile customer satisfaction and experience: consumer survey 本レポートは、さまざまな高中所得国のスマートフォンユーザーの顧客体験について分析したものである。消費者調査データを用いて、ネットプロモータースコア(NPS)や解約意向などのモバイル顧客満足度KPIや、... もっと見る
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サマリー
本レポートは、さまざまな高中所得国のスマートフォンユーザーの顧客体験について分析したものである。消費者調査データを用いて、ネットプロモータースコア(NPS)や解約意向などのモバイル顧客満足度KPIや、デジタルチャネル利用が満足度に与える影響について評価しています。
本レポートで分析したトピック
調査対象データ
本調査は、2022年7月から8月にかけて、Dynata社と共同で実施しました。調査グループは、各国のモバイル・インターネット利用人口を代表するようなグループを選びました。そのために、年齢、性別、地理的な広がりなどのクォータを設定しました。回答者数は各国とも1000人以上。
対象地域
高所得国:
中所得国:
Summary
この調査レポートは、さまざまな高中所得国のスマートフォンユーザーの顧客体験について詳細に調査・分析しています。
Report Summary
"Price satisfaction is the key predictor of churn in high-income countries, so operators must improve the perceived value for money."
This report provides an analysis of the customer experience of smartphone users in a range of high- and middle-income countries. It uses consumer survey data to assess mobile customer satisfaction KPIs such as Net Promoter Score (NPS) and churn intention, as well as the impact of digital channel usage on satisfaction.
Topics analysed in this report
Survey data coverage
This survey was conducted in association with Dynata between July and August 2022. The survey groups were chosen to be representative of the mobile-internet-using populations of each country. We set quotas on age, gender and geographical spread to that effect. There were at least 1000 respondents in each country.
Geographical coverage
High-income countries:
Middle-income countries:
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