エティサラトは「e&」にリブランディングし、フィンテックを活用して消費者のリーディングプレーヤーになるという目標を達成する。Etisalat has rebranded as 'e&' and will use fintech to achieve its goal of becoming a leading consumer player エティサラットグループは、2022年2月にブランドアイデンティティを「e&」に変更した。また、フィンテックなどの既存の提案を他の中東・北アフリカ地域(MENA)に拡大し、デジタルポートフォリオとリーチ... もっと見る
日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
サマリー
エティサラットグループは、2022年2月にブランドアイデンティティを「e&」に変更した。また、フィンテックなどの既存の提案を他の中東・北アフリカ地域(MENA)に拡大し、デジタルポートフォリオとリーチを拡大するために、専用のビジネスユニット「e& life」を新たに設立した。
e&は、モバイル金融サービスの運営で豊富な経験を有しており、2025年までにMENAにおける主要なフィンテック企業のひとつになるという目標に役立つと思われます。しかし、課題にも直面することになる。
本稿では、エティサラット・グループのリブランディングとリストラを分析し、同社のフィンテックへの取り組みを検証し、地域拡大の目標を達成する方法について考察します。
Summary
この調査レポートでは、エティサラット・グループのリブランディングとリストラを分析し、同社のフィンテックへの取り組みを検証し、地域拡大の目標を達成する方法について詳細に調査・分析しています。
Report Summary
"e& should use its assets and experience in its home market of the UAE to experiment with new fintech propositions before rolling them out in the rest of the region."
Etisalat Group changed its brand identity to ‘e&’ in February 2022. It also created a new dedicated business unit, e& life, to help it to expand its digital portfolio and reach by scaling up its existing propositions, such as fintech, into the rest of the Middle East and North Africa (MENA).
e& has a rich experience in operating mobile financial services and this should help it with its goal to become one of the main fintech companies in MENA by 2025. However, it will face challenges.
In this article, we analyse the rebranding and restructuring of Etisalat Group, review its fintech initiatives and discuss how it can achieve its regional expansion goals.
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野の最新刊レポート
|