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アジア太平洋地域の新興国におけるデジタルゲーム:消費者調査

アジア太平洋地域の新興国におけるデジタルゲーム:消費者調査


Digital gaming in emerging Asia–Pacific: consumer survey

この消費者調査レポートでは、デジタルゲームは人気があり、高頻度であり、大きな収益を生み出すため、事業者にとって重要であることが示されています。実際、アジア太平洋地域(EMAP)のオンライン成人モニタ... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 納期 ページ数 言語
Analysys Mason
アナリシスメイソン
2022年2月7日 US$4,999
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サマリー

この消費者調査レポートでは、デジタルゲームは人気があり、高頻度であり、大きな収益を生み出すため、事業者にとって重要であることが示されています。実際、アジア太平洋地域(EMAP)のオンライン成人モニターの83%がデジタルゲームをプレイしており、世界平均の約3分の2と比べても遜色ありません。
 
本レポートでは、以下の内容を報告しています。
  • インドネシア、マレーシア、フィリピン、タイの4,000人の回答者から得た新しい消費者調査の知見
  • 消費者のゲーム習慣と通信サービス利用との関連についての詳細情報
  • ユーザーのゲーム行動をセグメント化し、それが解約やOTTビデオサービスへの支払い意欲など、通信やメディアへの支出行動にどのような影響を与えるかを分析。
  • 国および事業者レベルのゲーム関連データを収録した詳細な付録。
 
調査データ範囲
本調査は、2021年8月から9月にかけて、Dynata社と共同で実施しました。調査グループは、選択した国のインターネット利用者を代表するようなグループを選択しました。そのために年齢、性別、地理的な広がりについてクォータを設定した。回答者数は1カ国あたり1000人以上。
 
地理的範囲
  • インドネシア
  • マレーシア
  • フィリピン
  • タイ


 

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Summary

この調査レポートは、アジア太平洋地域の新興国におけるデジタルゲームについて詳細に調査・分析しています。
 
Report Summary
"Hardcore gamers in EMAP spent 34% above the market average on mobile services in 2021."
 
This consumer survey report shows that digital gaming is important to operators because it is popular, high-frequency and generates significant of revenue. Indeed, 83% of our panel of online adults in emerging Asia–Pacific (EMAP) play digital games compared to the worldwide average of approximately two thirds.
 
This report provides:
  • new consumer survey insights derived from 4000 respondents in Indonesia, Malaysia, the Philippines and Thailand
  • detailed information about consumers’ gaming habits and how this relates to their use of telecoms services
  • a segmentation of users’ gaming behaviour and an analysis of how that affects aspects of their telecoms and media spending behaviour, such as churn or willingness to pay for OTT video services
  • a detailed appendix with country- and operator-level data related to gaming behaviour.
 
Survey data coverage
The survey was conducted in association with Dynata between August and September 2021. The survey groups were chosen to be representative of the internet-using population in the selected countries. We set quotas on age, gender and geographical spread to that effect. There were at least 1000 respondents per country.
 
Geographical coverage
  • Indonesia
  • Malaysia
  • Philippines
  • Thailand


 

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