![]() アジア太平洋地域の新興国におけるデジタルゲーム:消費者調査Digital gaming in emerging Asia–Pacific: consumer survey この消費者調査レポートでは、デジタルゲームは人気があり、高頻度であり、大きな収益を生み出すため、事業者にとって重要であることが示されています。実際、アジア太平洋地域(EMAP)のオンライン成人モニタ... もっと見る
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サマリー
この消費者調査レポートでは、デジタルゲームは人気があり、高頻度であり、大きな収益を生み出すため、事業者にとって重要であることが示されています。実際、アジア太平洋地域(EMAP)のオンライン成人モニターの83%がデジタルゲームをプレイしており、世界平均の約3分の2と比べても遜色ありません。
本レポートでは、以下の内容を報告しています。
調査データ範囲
本調査は、2021年8月から9月にかけて、Dynata社と共同で実施しました。調査グループは、選択した国のインターネット利用者を代表するようなグループを選択しました。そのために年齢、性別、地理的な広がりについてクォータを設定した。回答者数は1カ国あたり1000人以上。
地理的範囲
Summary
この調査レポートは、アジア太平洋地域の新興国におけるデジタルゲームについて詳細に調査・分析しています。
Report Summary
"Hardcore gamers in EMAP spent 34% above the market average on mobile services in 2021."
This consumer survey report shows that digital gaming is important to operators because it is popular, high-frequency and generates significant of revenue. Indeed, 83% of our panel of online adults in emerging Asia–Pacific (EMAP) play digital games compared to the worldwide average of approximately two thirds.
This report provides:
Survey data coverage
The survey was conducted in association with Dynata between August and September 2021. The survey groups were chosen to be representative of the internet-using population in the selected countries. We set quotas on age, gender and geographical spread to that effect. There were at least 1000 respondents per country.
Geographical coverage
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