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自動車用リターダーの市場:製品タイプ別(電気式リターダー、油圧式リターダー)、用途別(18~55MT、55~100MT、100MT以上):世界の機会分析と産業予測、2024年~2033年

自動車用リターダーの市場:製品タイプ別(電気式リターダー、油圧式リターダー)、用途別(18~55MT、55~100MT、100MT以上):世界の機会分析と産業予測、2024年~2033年


Vehicle Retarder Market By Product Type (Electrical Retarders, Hydraulic Retarder), By Application (18 to 55 MT, 55 to 100 MT, More than 100 MT): Global Opportunity Analysis and Industry Forecast, 2024-2033

世界のビークルリターダー市場は、2023年に27億ドルと評価され、2024年から2033年までの年平均成長率は7.4%で、2033年には55億ドルに達すると予測されている。 ビークルリターダーは、従来の摩擦ブレーキを使わ... もっと見る

 

 

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Allied Market Research
アライドマーケットリサーチ
2024年11月30日 US$4,650
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サマリー

世界のビークルリターダー市場は、2023年に27億ドルと評価され、2024年から2033年までの年平均成長率は7.4%で、2033年には55億ドルに達すると予測されている。
ビークルリターダーは、従来の摩擦ブレーキを使わずに大型車を減速させるために設計された補助ブレーキシステムである。車両の運動エネルギーを熱に変換して放散し、よりスムーズで摩耗のない減速を実現する。リターダーはトラック、バス、その他の商用車に一般的に使用され、プライマリー・ブレーキシステムの摩耗を減らし、長い下り坂での安全性を向上させ、燃費効率を高めます。リターダーには油圧式、電磁式、機械式があり、都市交通や重量貨物物流など、頻繁な制動を必要とする用途で特に重宝されています。

スマート交通システムへの投資の急増は、車両遅延装置市場に有利な機会をもたらしている。都市や政府が交通インフラの近代化にますます投資するようになるにつれ、先進技術の統合が優先事項となっている。スマート交通システムは、安全性、効率性、持続可能性の向上を目指しており、リターダーのような洗練された車両コンポーネントの需要を生み出している。こうしたシステムには、V2I(Vehicle-to-Infrastructure)通信や自動運転システムなど、他のスマート技術と統合できる高度なブレーキ・ソリューションが含まれることが多い。
例えば、2023年2月に国民保健サービス(NHS)が開始した6億2127万米ドルの交通インフラフレームワークでは、持続可能な交通が強調されており、公共交通システムの安全性を高めるために車両用リターダーを含めることで恩恵を受ける可能性がある。リターダーはブレーキの摩耗を減らし、バスや救急車の制御を改善し、より効率的で安全な全国輸送サービスに貢献することができる。

様々な企業が、車両遅延器市場の需要増加に伴う継続的な需要増に対応するため、現在のサービスを拡大している。例えば、2021年9月、デュッセルドルフで開催された世界最大の移動式住宅の見本市「キャラバンサロン」で、TelmaはFahrzeugbau Meierと協力し、リターダーAF5モデルをリブランディングした。Telma社のインダクションブレーキは、Morelo社やNotin社などの他のブースでも大きく取り上げられ、多くのメーカーがTelma社のシステムを工場出荷時のオプションとして提供した。メーカーの承認を得てこれらの誘導ブレーキを後付けすることも可能で、ドライバーと同乗者の双方に快適性と安全性の向上を提供した。Telma社は、当社製品に関心を寄せてくれたすべてのパートナー、来場者、新たなコンタクトに感謝の意を表した。
さらに、車両用リターダー・プロバイダー間の提携が増加していることも、この市場に利益をもたらしている。例えば、2022年8月、米国を拠点とするジェイコブス・ビークル・システムズ社は、スカニアADRニュー・トラック・ジェネレーション(NTG)P410 A6x2NAを買収し、北米地域における危険物輸送における安全要件の新たな基準を設定した。Scania P410A6X2NA NTG には、スカニアの電子ブレーキシステム (EBS) やアンチロックブレーキシステム (ABS) など、先進の ADR 安全機能が装備されています。この車両にはスカニアのリターダーが装備されており、可燃性液体 (FL) 貨物の輸送時の安全性を高めています。

車両用リターダー市場は、製品タイプ、用途、地域に区分される。製品タイプ別では、市場は電気式リターダーと油圧式リターダーに分けられる。用途別では、市場は18~55MT、55~100MT、100MT以上に区分される。地域別では、市場は北米、欧州、アジア太平洋、中南米、中東・アフリカで分析される。
車両リターダー市場の分析には、Cummins Inc.、Frenelsa、INDUSTRIAS ZELU (Klam Retarder)、Scania AB、Shaanxi Fast Auto Drive Group Company、SORL Auto Parts, Inc.、TBK Co.Ltd.、Telma S.A.、Voith Group、ZF Friedrichshafen AGなど、市場で事業展開しているトップ企業が含まれています。これらのプレーヤーは、市場への浸透を高め、車両リターダー業界における地位を強化するために様々な戦略を採用している。

ステークホルダーにとっての主なメリット
本レポートは、2023年から2033年までの車両用リターダ市場分析の市場セグメント、現在の動向、予測、ダイナミクスを定量的に分析し、車両用リターダ市場の有力な市場機会を特定します。
市場調査は主要な促進要因、阻害要因、機会に関する情報とともに提供されます。
ポーターのファイブフォース分析により、バイヤーとサプライヤーの潜在力を明らかにし、ステークホルダーが利益重視のビジネス決定を行い、サプライヤーとバイヤーのネットワークを強化できるようにします。
ビークルリターダーの市場細分化に関する詳細な分析により、市場機会を見極めることができます。
各地域の主要国を世界市場への収益貢献度に応じてマッピングしています。
市場プレイヤーのポジショニングはベンチマーキングを容易にし、市場プレイヤーの現在のポジションを明確に理解することができます。
地域別および世界別のビークルリターダーの市場動向、主要企業、市場セグメント、応用分野、市場成長戦略の分析を含みます。

本レポートをご購入いただくと、以下の特典があります:
四半期ごとの最新情報および*(コーポレート・ライセンスの場合のみ、表示価格でのご提供となります)
無料アップデートとして、購入前または購入後に、ご希望の会社プロファイルを5つ追加。
5ユーザー・ライセンスおよびエンタープライズ・ユーザー・ライセンスのご購入の場合、次期バージョンを無料でご提供します。
アナリストによる16時間のサポート* (購入後、レポートのレビューで追加のデータ要件が見つかった場合、質問や販売後の問い合わせを解決するためにアナリストによる16時間のサポートを受けることができます)
15% の無料カスタマイズ* (レポートの範囲またはセグメントがお客様の要件と一致しない場合、15% は 3 営業日の無料作業に相当します。)
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レポートが6~12ヶ月以上前の場合、無料で更新。
24時間優先対応
業界の最新情報とホワイトペーパーを無料で提供

本レポートのカスタマイズの可能性(別途費用とスケジュールが必要です。)
クライアントの関心に応じた企業プロファイルの追加
国または地域の追加分析-市場規模と予測
SWOT分析
主要市場セグメント
製品タイプ別
電気式リターダー
油圧式リターダ
用途別
18~55 MT
55~100 MT
100MT以上
地域別
北米
米国
カナダ
メキシコ
ヨーロッパ
ドイツ
フランス
イタリア
スペイン
イギリス
ロシア
その他のヨーロッパ
アジア太平洋
中国
日本
インド
韓国
オーストラリア
その他のアジア太平洋地域
ラテンアメリカ
ブラジル
アルゼンチン
その他のラテンアメリカ
中東・アフリカ
アラブ首長国連邦
サウジアラビア
南アフリカ
その他の中東・アフリカ
主要市場プレイヤー
カミンズ
フレネルサ
インダストリアス・ゼル
スカニア
陝西高速汽車駆動集団有限公司
SORL Auto Parts, Inc.
株式会社TBK ○ Telma S.A.S.
Telma S.A.S.
Ltd. ○ Telma S.A.S. ○ Voith GmbH & Co.KGaA
ゼット・エフ・フリードリヒスハーフェンAG

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目次

第1章:序論
1.1.報告書の記述
1.2.主要市場セグメント
1.3.ステークホルダーにとっての主なメリット
1.4.調査方法
1.4.1.一次調査
1.4.2.二次調査
1.4.3.アナリストのツールとモデル
第2章:エグゼクティブサマリー
2.1.CXOの視点
第3章 市場概要
3.1.市場の定義と範囲
3.2.主な調査結果
3.2.1.主な影響要因
3.2.2.投資ポケットの上位
3.3.ポーターの5フォース分析
3.3.1.サプライヤーの交渉力が低い~高い
3.3.2.新規参入の脅威は中~高
3.3.3.代替品の脅威が低い~高い
3.3.4.ライバルの激しさが中程度から高い
3.3.5.買い手の交渉力が中程度から高い
3.4.市場力学
3.4.1.原動力
3.4.1.1.大型商用車需要の増加
3.4.1.2.鉱業および建設セクターの拡大
3.4.1.3.油圧リターダーとスマートブレーキシステムの技術進歩
3.4.2.阻害要因
3.4.2.1.高い設置費用とメンテナンス費用
3.4.2.2.新興市場での限定的な採用
3.4.3.ビジネスチャンス
3.4.3.1.スマート交通システムへの投資の急増
第4章:車両遅延装置市場、製品タイプ別
4.1.概要
4.1.1.市場規模と予測
4.2.電気的リターダー
4.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.2.2.地域別の市場規模と予測
4.2.3.国別市場シェア分析
4.3.油圧式リターダー
4.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.3.2.地域別の市場規模と予測
4.3.3.国別市場シェア分析
第5章 ビークルリターダー市場:用途別
5.1.概要
5.1.1.市場規模と予測
5.2.18~55トン
5.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.2.2.地域別の市場規模と予測
5.2.3.国別市場シェア分析
5.3.55~100トン
5.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.3.2.地域別の市場規模と予測
5.3.3.国別市場シェア分析
5.4.100MT以上
5.4.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.4.2.地域別の市場規模と予測
5.4.3.国別市場シェア分析
第6章 ビークルリターダー市場:地域別
6.1.概要
6.1.1.市場規模および予測 地域別
6.2.北米
6.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
6.2.2.市場規模および予測(製品タイプ別
6.2.3.市場規模・予測:用途別
6.2.4.市場規模・予測:国別
6.2.4.1.米国
6.2.4.1.1.市場規模・予測:製品タイプ別
6.2.4.1.2.市場規模・予測:用途別
6.2.4.2.カナダ
6.2.4.2.1.市場規模・予測:製品タイプ別
6.2.4.2.2.市場規模・予測:用途別
6.2.4.3.メキシコ
6.2.4.3.1.市場規模・予測:製品タイプ別
6.2.4.3.2.市場規模・予測:用途別
6.3.欧州
6.3.1.主要市場動向、成長要因、機会
6.3.2.市場規模および予測(製品タイプ別
6.3.3.市場規模・予測:用途別
6.3.4.市場規模・予測:国別
6.3.4.1.ドイツ
6.3.4.1.1.市場規模・予測:製品タイプ別
6.3.4.1.2.市場規模・予測:用途別
6.3.4.2.フランス
6.3.4.2.1.市場規模・予測:製品タイプ別
6.3.4.2.2.市場規模・予測:用途別
6.3.4.3.イタリア
6.3.4.3.1.市場規模・予測:製品タイプ別
6.3.4.3.2.市場規模・予測:用途別
6.3.4.4.スペイン
6.3.4.4.1.市場規模・予測:製品タイプ別
6.3.4.4.2.市場規模・予測:用途別
6.3.4.5.イギリス
6.3.4.5.1.市場規模・予測:製品タイプ別
6.3.4.5.2.市場規模・予測:用途別
6.3.4.6.ロシア
6.3.4.6.1.市場規模・予測:製品タイプ別
6.3.4.6.2.市場規模・予測:用途別
6.3.4.7.その他のヨーロッパ
6.3.4.7.1.市場規模・予測:製品タイプ別
6.3.4.7.2.市場規模・予測:用途別
6.4.アジア太平洋地域
6.4.1.主要市場動向、成長要因、機会
6.4.2.市場規模および予測、製品タイプ別
6.4.3.市場規模・予測:用途別
6.4.4.市場規模・予測:国別
6.4.4.1.中国
6.4.4.1.1.市場規模・予測:製品タイプ別
6.4.4.1.2.市場規模・予測:用途別
6.4.4.2.日本
6.4.4.2.1.市場規模・予測:製品タイプ別
6.4.4.2.2.市場規模・予測:用途別
6.4.4.3.インド
6.4.4.3.1.市場規模・予測:製品タイプ別
6.4.4.3.2.市場規模・予測:用途別
6.4.4.4.韓国
6.4.4.4.1.市場規模・予測:製品タイプ別
6.4.4.4.2.市場規模・予測:用途別
6.4.4.5.オーストラリア
6.4.4.5.1.市場規模・予測:製品タイプ別
6.4.4.5.2.市場規模・予測:用途別
6.4.4.6.その他のアジア太平洋地域
6.4.4.6.1.市場規模・予測:製品タイプ別
6.4.4.6.2.市場規模および予測:用途別
6.5.中南米
6.5.1.主要市場動向、成長要因、機会
6.5.2.市場規模および予測、製品タイプ別
6.5.3.市場規模・予測:用途別
6.5.4.市場規模・予測:国別
6.5.4.1.ブラジル
6.5.4.1.1.市場規模・予測:製品タイプ別
6.5.4.1.2.市場規模・予測:用途別
6.5.4.2.アルゼンチン
6.5.4.2.1.市場規模・予測:製品タイプ別
6.5.4.2.2.市場規模・予測:用途別
6.5.4.3.その他のラテンアメリカ
6.5.4.3.1.市場規模および予測:製品タイプ別
6.5.4.3.2.市場規模および予測:用途別
6.6.中東・アフリカ
6.6.1.主要市場動向、成長要因、機会
6.6.2.市場規模および予測、製品タイプ別
6.6.3.市場規模・予測:用途別
6.6.4.市場規模・予測:国別
6.6.4.1.アラブ首長国連邦
6.6.4.1.1.市場規模・予測:製品タイプ別
6.6.4.1.2.市場規模・予測:用途別
6.6.4.2.サウジアラビア
6.6.4.2.1.市場規模・予測:製品タイプ別
6.6.4.2.2.市場規模・予測:用途別
6.6.4.3.南アフリカ
6.6.4.3.1.市場規模・予測:製品タイプ別
6.6.4.3.2.市場規模・予測:用途別
6.6.4.4.その他の中東・アフリカ
6.6.4.4.1.市場規模・予測:製品タイプ別
6.6.4.4.2.市場規模・予測:用途別
第7章 競争環境
7.1.はじめに
7.2.上位の勝利戦略
7.3.トップ10選手の製品マッピング
7.4.競合ダッシュボード
7.5.競合ヒートマップ
7.6.トッププレーヤーのポジショニング(2023年
第8章 企業プロフィール
8.1.ゼット・エフ・フリードリヒスハーフェンAG
8.1.1.会社概要
8.1.2.主要役員
8.1.3.スナップショット
8.1.4.事業セグメント
8.1.5.製品ポートフォリオ
8.1.6.業績
8.2.Voith GmbH & Co.KGaA
8.2.1.会社概要
8.2.2.主要役員
8.2.3.スナップショット
8.2.4.事業セグメント
8.2.5.製品ポートフォリオ
8.2.6.業績
8.2.7.主な戦略的動きと展開
8.3.テルマS.A.S.
8.3.1.会社概要
8.3.2.主要役員
8.3.3.スナップショット
8.3.4.事業セグメント
8.3.5.製品ポートフォリオ
8.4.スカニア
8.4.1.会社概要
8.4.2.主要役員
8.4.3.スナップショット
8.4.4.事業セグメント
8.4.5.製品ポートフォリオ
8.4.6.業績
8.4.7.主な戦略的動きと展開
8.5.カミンズ社
8.5.1.会社概要
8.5.2.主要役員
8.5.3.スナップショット
8.5.4.事業セグメント
8.5.5.製品ポートフォリオ
8.5.6.業績
8.5.7.主な戦略的動きと展開
8.6.フレネルサ
8.6.1.会社概要
8.6.2.主要役員
8.6.3.スナップショット
8.6.4.事業セグメント
8.6.5.製品ポートフォリオ
8.7.陝西高速汽車零部件有限公司
8.7.1.会社概要
8.7.2.主要役員
8.7.3.スナップショット
8.7.4.事業セグメント
8.7.5.製品ポートフォリオ
8.8.インダストリアス・ゼル
8.8.1.会社概要
8.8.2.主要役員
8.8.3.スナップショット
8.8.4.事業セグメント
8.8.5.製品ポートフォリオ
8.9.株式会社TBK
8.9.1.会社概要
8.9.2.主要役員
8.9.3.スナップショット
8.9.4.事業セグメント
8.9.5.製品ポートフォリオ
8.9.6.業績
8.10.SORL Auto Parts, Inc.
8.10.1.会社概要
8.10.2.主要役員
8.10.3.スナップショット
8.10.4.事業セグメント
8.10.5.製品ポートフォリオ

 

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Summary

The global vehicle retarder market was valued at $2.7 billion in 2023, and is projected to reach $5.5 billion by 2033, growing at a CAGR of 7.4% from 2024 to 2033.
A vehicle retarder is an auxiliary braking system designed to slow down heavy-duty vehicles without using traditional friction brakes. It works by converting the vehicle's kinetic energy into heat, which is then dissipated, resulting in a smoother, wear-free deceleration process. Retarders are commonly used in trucks, buses, and other commercial vehicles to reduce wear on the primary braking system, improve safety on long descents, and enhance fuel efficiency. They can be hydraulic, electromagnetic, or mechanical, and are especially valuable in applications requiring frequent braking, such as in urban transportation or heavy cargo logistics.

The surge in investments in smart transportation systems presents a lucrative opportunity for the vehicle retarder market. As cities and governments increasingly invest in modernizing transportation infrastructure, integrating advanced technologies becomes a priority. Smart transportation systems aim to enhance safety, efficiency, and sustainability, creating a demand for sophisticated vehicle components like retarders. These systems often include advanced braking solutions that can integrate with other smart technologies, such as vehicle-to-infrastructure (V2I) communication and automated driving systems.
For instance, in February 2023, the National Health Service's (NHS) initiated USD 621.27 million transport infrastructure framework emphasizes sustainable transport, which could benefit from the inclusion of vehicle retarders to enhance safety in public transport systems. Retarders can reduce brake wear and improve control on buses or ambulances, contributing to more efficient and safer nationwide transport services.

Various companies are expanding their current services to meet the continuous rise in demand with increase in demand for vehicle retarder market. For instance, in September 2021, At the Caravan Salon in Düsseldorf, the world’s largest trade fair for mobile homes, Telma collaborated with Fahrzeugbau Meier and rebranded its retarder AF5 model. Telma's induction brakes were prominently featured at other stands, such as Morelo and Notin, with many manufacturers offering Telma systems as ex-factory options. Retrofitting these induction brakes with manufacturer approval was also possible, providing enhanced comfort and safety for both drivers and passengers. Telma expressed gratitude to all partners, visitors, and new contacts for their interest in the company’s products.
Furthermore, the market is also benefiting from an increase in partnerships between vehicle retarder providers. For instance, In August 2022, Jacobs Vehicle Systems, a U.S.-based company, acquired the Scania ADR New Truck Generation (NTG) P410 A6x2NA, setting a new standard for safety requirements in transporting hazardous goods in the North America region. The Scania P410A6X2NA NTG is equipped with advanced ADR safety features, including Scania’s Electronic Braking System (EBS) and Anti-Lock Braking System (ABS). It comes with a Scania retarder, enhancing safety during the transport of flammable liquid (FL) cargo.

The vehicle retarder market is segmented into product type, application, and region. On the basis of product type, the market is divided into electrical retarders, and hydraulic retarders. As per application, the market is segmented into 18 to 55 MT, 55 to 100 MT, and greater than 100 MT. Region-wise, the market is analyzed across North America, Europe, Asia-Pacific, Latin America, and the Middle East and Africa.
The vehicle retarder market analysis includes top companies operating in the market such as Cummins Inc., Frenelsa, INDUSTRIAS ZELU (Klam Retarder), Scania AB, Shaanxi Fast Auto Drive Group Company, SORL Auto Parts, Inc., TBK Co., Ltd., Telma S.A., Voith Group, and ZF Friedrichshafen AG. These players have adopted various strategies to increase their market penetration and strengthen their position in the vehicle retarder industry.

Key Benefits For Stakeholders
●This report provides a quantitative analysis of the market segments, current trends, estimations, and dynamics of the vehicle retarder market analysis from 2023 to 2033 to identify the prevailing vehicle retarder market opportunities.
●The market research is offered along with information related to key drivers, restraints, and opportunities.
●Porter's five forces analysis highlights the potency of buyers and suppliers to enable stakeholders make profit-oriented business decisions and strengthen their supplier-buyer network.
●In-depth analysis of the vehicle retarder market segmentation assists to determine the prevailing market opportunities.
●Major countries in each region are mapped according to their revenue contribution to the global market.
●Market player positioning facilitates benchmarking and provides a clear understanding of the present position of the market players.
●The report includes the analysis of the regional as well as global vehicle retarder market trends, key players, market segments, application areas, and market growth strategies.

Additional benefits you will get with this purchase are:
● Quarterly Update and* (only available with a corporate license, on listed price)
● 5 additional Company Profile of client Choice pre- or Post-purchase, as a free update.
● Free Upcoming Version on the Purchase of Five and Enterprise User License.
● 16 analyst hours of support* (post-purchase, if you find additional data requirements upon review of the report, you may receive support amounting to 16 analyst hours to solve questions, and post-sale queries)
● 15% Free Customization* (in case the scope or segment of the report does not match your requirements, 15% is equivalent to 3 working days of free work, applicable once)
● Free data Pack on the Five and Enterprise User License. (Excel version of the report)
● Free Updated report if the report is 6-12 months old or older.
● 24-hour priority response*
● Free Industry updates and white papers.

Possible Customization with this report (with additional cost and timeline, please talk to the sales executive to know more)
● Additional company profiles with specific to client's interest
● Additional country or region analysis- market size and forecast
● SWOT Analysis
Key Market Segments
By Product Type
● Electrical Retarders
● Hydraulic Retarder
By Application
● 18 to 55 MT
● 55 to 100 MT
● More than 100 MT
By Region
● North America
○ U.S.
○ Canada
○ Mexico
● Europe
○ Germany
○ France
○ Italy
○ Spain
○ UK
○ Russia
○ Rest of Europe
● Asia-Pacific
○ China
○ Japan
○ India
○ South Korea
○ Australia
○ Rest of Asia-Pacific
● Latin America
○ Brazil
○ Argentina
○ Rest of Latin America
● Middle East and Africa
○ UAE
○ Saudi Arabia
○ South Africa
○ Rest of Middle East And Africa
● Key Market Players
○ Cummins Inc.
○ Frenelsa
○ INDUSTRIAS ZELU
○ Scania
○ Shaanxi Fast Auto Drive Group Co., Ltd
○ SORL Auto Parts, Inc.
○ TBK Co., Ltd.
○ Telma S.A.S.
○ Voith GmbH & Co. KGaA
○ ZF Friedrichshafen AG



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Table of Contents

CHAPTER 1: INTRODUCTION
1.1. Report description
1.2. Key market segments
1.3. Key benefits to the stakeholders
1.4. Research methodology
1.4.1. Primary research
1.4.2. Secondary research
1.4.3. Analyst tools and models
CHAPTER 2: EXECUTIVE SUMMARY
2.1. CXO perspective
CHAPTER 3: MARKET OVERVIEW
3.1. Market definition and scope
3.2. Key findings
3.2.1. Top impacting factors
3.2.2. Top investment pockets
3.3. Porter’s five forces analysis
3.3.1. Low to high bargaining power of suppliers
3.3.2. Moderate to high threat of new entrants
3.3.3. Low to high threat of substitutes
3.3.4. Moderate to high intensity of rivalry
3.3.5. Moderate to high bargaining power of buyers
3.4. Market dynamics
3.4.1. Drivers
3.4.1.1. Rise in demand for heavy commercial vehicles
3.4.1.2. Expansion of the mining and construction sectors
3.4.1.3. Technological advancements in hydraulic retarders and smart braking systems
3.4.2. Restraints
3.4.2.1. High installation and maintenance costs
3.4.2.2. Limited Adoption in Emerging Markets
3.4.3. Opportunities
3.4.3.1. Surge in investments in smart transportation systems
CHAPTER 4: VEHICLE RETARDER MARKET, BY PRODUCT TYPE
4.1. Overview
4.1.1. Market size and forecast
4.2. Electrical Retarders
4.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.2.2. Market size and forecast, by region
4.2.3. Market share analysis by country
4.3. Hydraulic Retarder
4.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.3.2. Market size and forecast, by region
4.3.3. Market share analysis by country
CHAPTER 5: VEHICLE RETARDER MARKET, BY APPLICATION
5.1. Overview
5.1.1. Market size and forecast
5.2. 18 to 55 MT
5.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.2.2. Market size and forecast, by region
5.2.3. Market share analysis by country
5.3. 55 to 100 MT
5.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.3.2. Market size and forecast, by region
5.3.3. Market share analysis by country
5.4. More than 100 MT
5.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.4.2. Market size and forecast, by region
5.4.3. Market share analysis by country
CHAPTER 6: VEHICLE RETARDER MARKET, BY REGION
6.1. Overview
6.1.1. Market size and forecast By Region
6.2. North America
6.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.2.2. Market size and forecast, by Product Type
6.2.3. Market size and forecast, by Application
6.2.4. Market size and forecast, by country
6.2.4.1. U.S.
6.2.4.1.1. Market size and forecast, by Product Type
6.2.4.1.2. Market size and forecast, by Application
6.2.4.2. Canada
6.2.4.2.1. Market size and forecast, by Product Type
6.2.4.2.2. Market size and forecast, by Application
6.2.4.3. Mexico
6.2.4.3.1. Market size and forecast, by Product Type
6.2.4.3.2. Market size and forecast, by Application
6.3. Europe
6.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.3.2. Market size and forecast, by Product Type
6.3.3. Market size and forecast, by Application
6.3.4. Market size and forecast, by country
6.3.4.1. Germany
6.3.4.1.1. Market size and forecast, by Product Type
6.3.4.1.2. Market size and forecast, by Application
6.3.4.2. France
6.3.4.2.1. Market size and forecast, by Product Type
6.3.4.2.2. Market size and forecast, by Application
6.3.4.3. Italy
6.3.4.3.1. Market size and forecast, by Product Type
6.3.4.3.2. Market size and forecast, by Application
6.3.4.4. Spain
6.3.4.4.1. Market size and forecast, by Product Type
6.3.4.4.2. Market size and forecast, by Application
6.3.4.5. UK
6.3.4.5.1. Market size and forecast, by Product Type
6.3.4.5.2. Market size and forecast, by Application
6.3.4.6. Russia
6.3.4.6.1. Market size and forecast, by Product Type
6.3.4.6.2. Market size and forecast, by Application
6.3.4.7. Rest of Europe
6.3.4.7.1. Market size and forecast, by Product Type
6.3.4.7.2. Market size and forecast, by Application
6.4. Asia-Pacific
6.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.4.2. Market size and forecast, by Product Type
6.4.3. Market size and forecast, by Application
6.4.4. Market size and forecast, by country
6.4.4.1. China
6.4.4.1.1. Market size and forecast, by Product Type
6.4.4.1.2. Market size and forecast, by Application
6.4.4.2. Japan
6.4.4.2.1. Market size and forecast, by Product Type
6.4.4.2.2. Market size and forecast, by Application
6.4.4.3. India
6.4.4.3.1. Market size and forecast, by Product Type
6.4.4.3.2. Market size and forecast, by Application
6.4.4.4. South Korea
6.4.4.4.1. Market size and forecast, by Product Type
6.4.4.4.2. Market size and forecast, by Application
6.4.4.5. Australia
6.4.4.5.1. Market size and forecast, by Product Type
6.4.4.5.2. Market size and forecast, by Application
6.4.4.6. Rest of Asia-Pacific
6.4.4.6.1. Market size and forecast, by Product Type
6.4.4.6.2. Market size and forecast, by Application
6.5. Latin America
6.5.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.5.2. Market size and forecast, by Product Type
6.5.3. Market size and forecast, by Application
6.5.4. Market size and forecast, by country
6.5.4.1. Brazil
6.5.4.1.1. Market size and forecast, by Product Type
6.5.4.1.2. Market size and forecast, by Application
6.5.4.2. Argentina
6.5.4.2.1. Market size and forecast, by Product Type
6.5.4.2.2. Market size and forecast, by Application
6.5.4.3. Rest of Latin America
6.5.4.3.1. Market size and forecast, by Product Type
6.5.4.3.2. Market size and forecast, by Application
6.6. Middle East and Africa
6.6.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.6.2. Market size and forecast, by Product Type
6.6.3. Market size and forecast, by Application
6.6.4. Market size and forecast, by country
6.6.4.1. UAE
6.6.4.1.1. Market size and forecast, by Product Type
6.6.4.1.2. Market size and forecast, by Application
6.6.4.2. Saudi Arabia
6.6.4.2.1. Market size and forecast, by Product Type
6.6.4.2.2. Market size and forecast, by Application
6.6.4.3. South Africa
6.6.4.3.1. Market size and forecast, by Product Type
6.6.4.3.2. Market size and forecast, by Application
6.6.4.4. Rest of Middle East And Africa
6.6.4.4.1. Market size and forecast, by Product Type
6.6.4.4.2. Market size and forecast, by Application
CHAPTER 7: COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1. Introduction
7.2. Top winning strategies
7.3. Product mapping of top 10 player
7.4. Competitive dashboard
7.5. Competitive heatmap
7.6. Top player positioning, 2023
CHAPTER 8: COMPANY PROFILES
8.1. ZF Friedrichshafen AG
8.1.1. Company overview
8.1.2. Key executives
8.1.3. Company snapshot
8.1.4. Operating business segments
8.1.5. Product portfolio
8.1.6. Business performance
8.2. Voith GmbH & Co. KGaA
8.2.1. Company overview
8.2.2. Key executives
8.2.3. Company snapshot
8.2.4. Operating business segments
8.2.5. Product portfolio
8.2.6. Business performance
8.2.7. Key strategic moves and developments
8.3. Telma S.A.S.
8.3.1. Company overview
8.3.2. Key executives
8.3.3. Company snapshot
8.3.4. Operating business segments
8.3.5. Product portfolio
8.4. Scania
8.4.1. Company overview
8.4.2. Key executives
8.4.3. Company snapshot
8.4.4. Operating business segments
8.4.5. Product portfolio
8.4.6. Business performance
8.4.7. Key strategic moves and developments
8.5. Cummins Inc.
8.5.1. Company overview
8.5.2. Key executives
8.5.3. Company snapshot
8.5.4. Operating business segments
8.5.5. Product portfolio
8.5.6. Business performance
8.5.7. Key strategic moves and developments
8.6. Frenelsa
8.6.1. Company overview
8.6.2. Key executives
8.6.3. Company snapshot
8.6.4. Operating business segments
8.6.5. Product portfolio
8.7. Shaanxi Fast Auto Drive Group Co., Ltd
8.7.1. Company overview
8.7.2. Key executives
8.7.3. Company snapshot
8.7.4. Operating business segments
8.7.5. Product portfolio
8.8. INDUSTRIAS ZELU
8.8.1. Company overview
8.8.2. Key executives
8.8.3. Company snapshot
8.8.4. Operating business segments
8.8.5. Product portfolio
8.9. TBK Co., Ltd.
8.9.1. Company overview
8.9.2. Key executives
8.9.3. Company snapshot
8.9.4. Operating business segments
8.9.5. Product portfolio
8.9.6. Business performance
8.10. SORL Auto Parts, Inc.
8.10.1. Company overview
8.10.2. Key executives
8.10.3. Company snapshot
8.10.4. Operating business segments
8.10.5. Product portfolio

 

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