世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

テレビサービス:仮想MVPD配信による破壊的革新

TV Services: Disruption by Virtual MVPDs

 

出版社 出版年月電子版価格 ページ数
Parks Associates
パークスアソシエイツ社
2018年11月US$3,500
電子ファイル
58

サマリー

テレビ配信サービススリングTV(Sling TV)は、“仮想MVPD”の概念となるストリーミングテレビサービスを導入した。市場が過密化するにつれて、仮想MVPDはオンライン有料テレビサービスのみならず既存の有料テレビ事業者との差別化をも図らねばならない。米国調査会社パークスアソシエイツ社(Parks Associates)の調査レポート「テレビサービス:仮想MVPD配信による破壊的革新」は、仮想MVPDの採用や成長戦略を特定し、市場の差別化要因や仮想MVPD加入者数の市場規模についても記載している。

Sling TV introduced the world to streaming pay-TV service, which has evolved into the concept of “virtual MVPDs.” As the market becomes more crowded, virtual MVPDs must differentiate their offerings to compete not only with each other but also compete with traditional pay-TV operators. This report identifies virtual MVPD deployment and growth strategies, identifies market differentiators, and sizes the market for virtual MVPD subscriptions.



目次

1.0            Report Summary

1.1            Purpose of Report

1.2            Research Approach/Sources

2.0            The State of Pay TV

2.1            A Market Primed for Disruption

2.2            The Rise of Online Pay-TV Services

2.2.1        Birth of a Market

2.2.2        Content Strategies and Licensing

2.2.3        Market Growth

2.2.4        Service Evolution

2.3            Understanding the Online Pay-TV Audience

3.0            Competition in Online Pay-TV

3.1            Sling TV (DISH Network)

3.2            PlayStation Vue (Sony)

3.3            Philo

3.4            Hulu with Live TV (Disney, Fox, NBCU, Time Warner)

3.5            DIRECTV NOW / Watch TV (AT&T)

3.6            YouTube TV (Google)

3.7            fuboTV

3.8            Spectrum TV Stream / TV Choice (Charter)

3.9            Xfinity Instant TV (Comcast)

3.10          Future Competitors

4.0            Market Sizing and Forecast

5.0            The of Future Pay TV

6.0            Global Competition in Online Pay TV

7.0            Recommendations

8.0            Appendix

8.1            Glossary

8.2            Index

8.3            Image Sources

 

Figures

Disruption Model
Pay-TV Penetration and ARPU 2011 - 2017
OTT Services Entering and Exiting the U.S. Market 2013-2018
Growth of Online Pay-TV Services
Online Pay-TV Adoption 2017-2018
Age of Pay-TV Subscribers
Online Pay-TV Subscriber and Intender Demographics
Changes Made to Pay TV vs. Online Pay TV
NPS: Online Pay-TV Services
Likelihood of Cancelling Online Pay-TV Services
Churn Rates of Pay-TV and OTT Categories
Video Service Loyalty of Subscribers with Multiple Services
Tiers of Online Pay-TV Services
Online Pay-TV Service Comparison Table
Forecast: Pay-TV Subscriptions by Type (2017-2023)
Forecast: Online Pay-TV Subscriptions by Provider (2017-2023)
Forecast: Online Pay-TV by Market Share (2017-2023)
Pay-TV Service Tiers
Live TV Broadcasts vs. OTT VOD

 

ページTOPに戻る

あなたが最近チェックしたレポート一覧

  • 最近チェックしたレポートはありません。

お問合は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのお問合せはこちらのフォームから承ります

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

<無料>メルマガに登録する

 

 

ページTOPに戻る