世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

主要なスマートウォッチアプリ:ウェアラブル利用事例の概要

Leading Smart Watch Apps: Insights into Wearable Use Cases

 

出版社 出版年月電子版価格 ページ数
Parks Associates
パークスアソシエイツ社
2016年10月US$3,200
電子ファイル
61

サマリー

2015年にアップルがスマートウォッチ市場に参入して以来、市場は生産を拡大して熾烈な競争となっている。米国調査会社パークスアソシエイツ社(Parks Associates)の調査レポート「主要なスマートウォッチアプリ:ウェアラブル利用事例の概要」は、スマートウォッチ用のアプリの普及の動向を査定している。スマートウォッチのブランド、アプリのデベロッパ、利用の多い消費者層、利用と忠誠度を高めるビジネス戦略などについて記載している。世界のスマートウォッチ販売の5年間予測も行っている。

This report analyzes trends in the development of tethered and native apps for smart watches as the smart watch industry ramps up production and faces fiercer competition since Apple joined the race in 2015. It highlights perspectives from watch brands, app developers, and consumers about the most significant smart watch use cases and business strategies to increase usage and boost brand loyalty. The report also updates Parks Associates’ five-year global smart watch sales forecasts.



目次

1.0        Report Summary

1.1        Purpose of Report

1.2        Scope of Report

1.3        Research Approach/Sources

2.0        State of the Smart Watch Industry

3.0        Consumer Perspectives

4.0        App Developer Perspectives

4.1        App Developer Smart Watch Strategies

4.2        Core Smart Watch Use Cases

4.2.1     Health Tracking

4.2.2     Notifications

4.2.3     Innovative Smart Watch App Use Cases

Internet of Things

Smart Home Security and Control

Vehicle Access

Insurance

Mobile Wallets and Mobile Payments

5.0        Smart Watch Brand Perspectives

5.1        Fitness Watch Brands

5.2        Consumer Tech OEMs

5.2.1     Apple

5.2.2     Android Wear Consumer Electronics OEMs

5.2.3     Samsung

5.3        Traditional Watch Brands

5.3.1     Luxury Brands

5.3.2     Non-Luxury Brands

5.4        Startup Watch Brands

6.0        Market Forecasts

6.1        Forecast Methodology

6.2        Smart Watch Global Unit Sales (2016-2021)

6.3        Smart Watch Global Annual Revenues (2016-2021)

7.0        Implications and Recommendations

8.0        Appendix

8.1        Index of Companies

8.2        Image Sources

 

Figures

Smart Watch Ownership in the U.S. from 2014 to 2016
Smart Watch Brand Owned
Average Price Paid for a Smart Watch in the U.S.
Fitness Tracker Adoption in the U.S.
Most Common Smart Watch Activities
Preferred Smart Watch Features
Smart Watch Top Purchase Considerations
Smart Watch OSs for Native Apps: Features and Interest
U.S. Mobile Ad Spend vs. Smartphone Adoption
Pairing Combinations for Actionable Notifications
Smart Watch Mobile Payments vs. Loyalty Redemption
Smart Watch OS Strategies
Tizen vs. Android Wear for Smart Watch Brands
Examples of Fitness Watch UIs
Weekly Smart Watch Activities: Apple Watch Users vs. Other Watch Users
Examples of Android Wear Watch Customization
Most Important Smart Watch Features to High Income Consumers
Startup Brand Watch OS Features
Parks Associates Smart Watch Forecast Model
Global Smart Watch Unit Sales Forecast
Smart Watch Unit Sales Forecast by Region (2016-2021)
Smart Watch Global Annual Revenue Forecast (2016-2021)
Smart Watch Annual Revenues Forecast by Region (2016-2021)
 

 

ページTOPに戻る

あなたが最近チェックしたレポート一覧

  • 最近チェックしたレポートはありません。

お問合は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのお問合せはこちらのフォームから承ります

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

<無料>メルマガに登録する

 

 

ページTOPに戻る