世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

会員登録

マイページ

スマートシティ:台頭、主要成功因子、ビジネス機会

Smart Cities: Their Rise, Key Success Factors, and Business Opportunities

 

出版社 出版年月電子媒体価格ページ数
MIC - Market Intelligence & Consulting Institute
産業情報研究所
2017年1月US$2,200
シングルユーザライセンス
36

サマリー

このレポートはスマートシティについて調査し、市場機会や市場課題などを掲載しています。

Abstract

The explosive growth of urban population has posed a pressing challenge to resource utilization and distribution for the city governments. As a result, cities around the world have been cautiously implementing their smart city initiatives. However, difficulties remain ahead while new business models are yet to be discovered. This report examines the rise of smart cities, key success factors, as well as business opportunities and challenges.

List of Topics

Driving factors of smart cities, touching on social, technological, political, and economic aspects.

Six key success factors of smart city initiatives

Business opportunities via case studies, including smart buildings, social security, transportation, bus, restaurants, healthcare, learning, factory, etc.

Companies Covered



目次

Table of Contents

Preface
The Rise of Smart Cities
Key Success Factors
Business Opportunities
Conclusion

 

ページTOPに戻る

あなたが最近チェックしたレポート一覧

  • 最近チェックしたレポートはありません。

お問い合せは、お電話・メール・WEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのお問い合せはこちらのフォームから承ります

office@dri.co.jp

 

ページTOPに戻る